Sancțiuni de 65.00 de lei într-o singură zi, pentru șoferii fără centură de siguranță!

În conformitate cu Calendarul de Activităţi al Organizaţiei Poliţiilor Europene (T.I.S.P.O.L.), polițistii din cadrul Serviciului Rutier Constanța, împreună cu cei ai Biroului Rutier Constanța, Mangalia și Medgidia și polițiștii Formațiunii Rutiere Cernavodă, au continuat acțiunea preventivă „SEATBELT”, având ca obiectiv verificarea folosirii centurii de siguranţă și a dispozitivelor de retenţie omologate de către conducătorii autoturismelor.

Astfel, la data de 15 martie a.c., polițiștii rutieri au depistat și constatat 259 de abateri, aplicând sancțiuni contravenționale în valoare totală de 65.980 de lei,  dintre care 203 au fost aplicate pentru nefolosirea centurii de siguranță.




Sindicaliștii de la Șantierul Naval Mangalia au decis: pe 22 martie, vor protesta în fața Ministerului Economiei!

Daewoo-Mangalia

Președintele Sindicatului Liber ”Navalistul”, Laurențiu Gobeajă a declarat pentru ”Ediția de Sud” că a stabilit data protestului anunțat săptămâna trecută. Astfel, salariații DMHI vor participa la mitingul organizat de sindicat în fața Ministerului Economiei, joi, 22 martie, în intervalul orar 12.30 – 14.30.

O dată cu luarea deciziei, organizatorii au strâns semnături ale angajaților pentru a se convinge că demersul este agreat de aceștia. Până în prezent, s-au strâns peste 300 de semnături, listele rămânând deschise.

Liderul sindicatului spune că a epuizat toate demersurile pe care le avea la dispoziție, s-a deplasat de două ori la Ministerul Economiei, a trimis adrese și scrisori la mai multe instituții publice, însă nu a obținut niciun rezultat. ”Vreau să atragem atenția asupra situației extrem de dificile a șantierului și a incertitudinii în care se află salariații de luni bune. După cum se știe, în luna decembrie a anului trecut, reprezentanții SN 2 Mai în AGA (Adunarea Generală a Acționarilor) au votat împotriva exercitării dreptului de preemțiune, blocând acordul cu Damen, care la rândul lui, se înțelesese cu DSME în vederea preluării pachetului majoritar de acțiuni de 51%. Astfel, ceremonia stabilită de Damen pentru data de 21 decembrie a fost anulată, olandezii părăsind șantierul și chiar țara până după sărbători. De la jumătatea lunii ianuarie a acestui an, Damen a reluat negocierile cu ministerul, însă, din păcate, nici până acum nu a rezultat ceva palpabil, salvator pentru șantier. M-am deplasat de 2 ori la Ministerul Economiei și de fiecare dată am primit asigurări că această criză se va încheia curând. Iată, că acest lucru nu s-a întâmplat, salariații pleacă în număr destul de mare, iar problemele noastre se agravează pe zi ce trece. Pentru organizarea acestui protest au semnat atât membrii de sindicat, cât și cei care nu fac parte din această structură. Astfel, la miting vor participa câteva sute de angajați, iar transportul va fi asigurat de sindicat.”

Laurențiu Gobeajă a declarat că ulterior, va fi organizat un protest și la Mangalia, unde speră să participe nu doar angajații, ci și comunitatea locală.




Primăria plombează gropile din Mangalia

plombari 1

Primăria Municipiului Mangalia a demarat, recent, ample lucrări de igienizare a străzilor și spațiilor verzi din oraș și stațiunile din sudul litoralului. Astfel, se intervine asupra spațiilor verzi aflate pe arterele principale și pe cele din perimetrul blocurilor, precum și în parcuri și la intersecțiile din oraș. De altfel, reamenajarea peisagistică a spaţiilor verzi de la nivelul oraşului va fi derulată pe tot parcursul lunii, în toate cartierele Mangaliei. Lucrările de igienizare au cuprins toaletarea gardului viu de pe Bulevardul 1 Decembrie 1918, Șoseaua Constanței și strada Ion Creangă, degajarea solului de crengi și frunze uscate, precum și alte operațiuni specifice. Intervențiile au mai vizat toaletarea arborilor, dar și amenajarea spațiilor verzi din sensurile giratorii, prin plantare de flori și plante perene. În perioada imediat următoare, intervențiile pe domeniul public vor continua cu lucrări de întreținere și curățenie a spațiilor verzi, constând în curățarea și greblarea spațiilor verzi din jurul blocurilor, precum și măturat mecanizat pe aleile secundare. De asemenea, se va cosi gazonul, se vor toaleta arborii și se va acționa pentru mobilizarea manuală a solului. Tot în această perioadă, au început acțiunile de plombare a gropilor de pe principalele artere rutiere ale orașului. „Într-o primă etapă, vom efectua plombări doar acolo unde sunt gropi cauzate de sezonul rece. În perioada imediat următoare, vom demara lucrări de asfaltare totală pe mai multe străzi din oraș”, a precizat primarul Mangaliei, Radu Cristian.




Prinși de polițiști conducând fără permis

La data de 14 martie a.c., polițiștii din cadrul Poliției municipiului Mangalia au depistat un tânăr, în vârstă  de 19 ani, care a condus un autoturism pe strada Matei Basarab, din municipiu, fără a poseda permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule.

La data de 13 martie a.c., polițiștii din cadrul Poliției municipiului Mangalia au depistat un bărbat, în vârstă  de 39 de ani, care a condus un autoturism, pe raza localității Albești, din Mangalia, fără a poseda permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule.

În cauze, polițiștii constănțeni au întocmit dosare penale.




Sancțiuni în valoare de 139.268 de lei, pentru șoferii prinși fără centura de siguranță

th

În perioada 13-14 martie a.c., în conformitate cu Calendarul de Activităţi al Organizaţiei Poliţiilor Europene (T.I.S.P.O.L.), polițistii din cadrul Serviciului Rutier Constanța, împreună cu cei ai Biroului Rutier Constanța, Mangalia și Medgidia și polițiștii Formațiunii Rutiere Cernavodă, au continuat acțiunea preventivă „SEATBELT”, având ca obiectiv verificarea folosirii centurii de siguranţă și a dispozitivelor de retenţie omologate de către conducătorii autoturismelor.

Astfel, polițiștii rutieri au depistat și constatat 720 de abateri, aplicând un număr de 462 de sancțiuni contravenționale, pentru nefolosirea centurii de siguranță, în valoare totală de 139.268 de lei.




Sportivele din Mangalia, locul al II-lea la Cupa României la Box

Fete box

Sportivele Clubului„Callatis“, Mihaela Chiriţescu (categoria 50 de kg) şi Ionela Cotuna (66 kg) au obţinut, recent, la Cupa României, locul secund. Evenimentul a avut loc în perioada 5 – 10 Martie  la Bucureşti şi a fost organizat de Federaţia Româna de Box.

Clubul din Mangalia a participat cu trei sportive :  Mihaela Chiriţescu, Ionela Cotuna şi Teodora Neagu, antrenate de maestrul  al sportului  NICU CHIOVEANU.




Angajaților de la Șantierul Naval care nu mai au de lucru, li se oferă opțiunea șomajului tehnic pentru o perioadă de maximum 3 luni

 

”Stimați colegi,

Având în vedere:

· situația economică dificilă a societății și lipsa frontului de lucru pe importante sectoare de activitate, cu excepția sectorului de fabricație corp; · prelungirea situației de tranziție și a duratei procedurilor de schimbare a structurii actțonariatului societății; · având în vedere estimările organizației Marketing, societatea va putea relua o structură mixtă echilibrată de activitate, respectiv corp, armare și vopsitorie începând cu luna iulie 2018; · pe fondul situației generale a companiei și a reticenței clienților din sectorul de Reparații Nave, comenzile pentru acest sector sunt aproape inexistente în primul trimestru al anului 2018;

· în contextul dorinței unor angajați, exprimată, deja, către conducerea societății și a Sindicatului din cadrul DMHI, de a utiliza alternativa concediului fără plată și fără justificare pentru perioade de până la 3 luni, fără a înceta raporturile de muncă cu societatea; · pentru a evita aplicarea unor măsuri de restructurare precum concedierea colectivă sau individuală, prin prezentul e-mail vă informăm urmatoarele:

A. Începând cu 14.03.2018, salariații societății (cu excepția muncitorilor direct și indirect productivi din organizațiile : Hull Team/ Fabrication/ Assembly1 /Assembly2; personalul delegat la Șantierele Navale VARD Tulcea/Brăila și personalul direct productiv implicat în activitatea de fabricație tubulatură) pot beneficia, la cerere, de intreruperea temporară a activității pentru o perioadă de 1-3 luni, în condiții similare șomajului tehnic, respectiv cu plata unei indemnizatii de 75% din salariul de bază.

În acest sens, salariații doritori, care solicită întreruperea temporară a activității, vor întocmi o cerere corespunzătoare [conform anexei_1], în conformitate cu art. 117 din Contractul Colectiv de Muncă, art. 52 (c) din Codul Muncii și Protocolul încheiat între Sindicatul Liber “Navalistul” și DMHI.

În baza cererii întocmite de salariat, HRM Group va analiza și hotări în colaborare cu organizația aparținătoare a angajatului, iar în caz afirmativ va emite decizia nominală de suspendare a contractului individual de muncă, pe durata solicitată.

În perioada întreruperii temporare a activității (șomaj tehnic), salariații vor fi remunerați cu 75% din salariul de încadrare și se vor afla la domiciliu, la dispoziția angajatorului, având obligația de a se prezenta la lucru în termen de 48 de ore de la solicitarea societății, făcută publică prin mijloace care asigură confirmarea primirii.

B. Începând cu aceeași dată, 14.03.2018, salariații societății (cu excepția muncitorilor direct productivi din cadrulorganizatiilor: Hull Team/ Fabrication/ Assembly1 /Assembly2; personalul delegat la santierele navale VARD

Tulcea/Brăila și personalul direct productiv implicat în activitatea de fabricație tubulatură), pot beneficia de concediu fără plată, fără justificare pentru o perioadă de până la 3 luni, în baza cererii adresate organizației de Resurse Umane, ulterior validată de aceasta.

În acest sens, salariații doritori, care solicită concediu fără plată, vor întocmi o cerere corespunzătoare.

În baza cererii întocmite de salariat, HRM Group va analiza și hotări în colaborare cu organizația aparținătoare a angajatului, iar în caz afirmativ, va aproba cererea pe durata solicitată.

Perioada în care organizația de Resurse Umane va primi cererile angajaților pentru fiecare din cele 2 variante, mai sus expuse, va fi de 10 zile calendaristice, începând cu data de 14.03.2018.

Rugăm ca toți liderii de organizații ai societății să informeze și să prezinte imediat explicații asupra celor de mai sus, astfel: maiștri și G/L – personalului muncitor din subordine, G/L și T/L – personalului TESA din subordine.

Multumim tuturor pentru întelegere, și sperând ca acest set de măsuri administrative intern reglementate și în acord cu Sindicatul din societate prin prisma protocolului încheiat, să ajute la depășirea greutăților acestei perioade temporare de tranziție a societății. Pentru orice detalii suplimentare de care aveți nevoie, dumneavoastră sau angajații care optează pentru a beneficia de una din cele două proceduri mai sus descrise , vă rugăm să vă adresați organizației de Resurse Umane.”




Avertisment din partea APC: Produse din carne falsificate, fabricate în Belgia, în farfuria românilor!

Belgia a închis o mare fabrică de prelucrare a cărnii – Veviba, după ce autorităţile de supraveghere a pieţei din această ţară i-a retras autorizaţia de funcţionare. Ca rezultat al acestei acţiuni, supermarketurile belgiene au scos de la comercializare produsele din carne fabricate de compania în cauză. În urma analizelor de laborator, autorităţile belgiene au identificat în carnea de vită tocată, o pastă obţinută din carcasa de vită, lucru interzis de legislaţia europeană. Un angajat al companiei Veviba a mărturisit la postul public de radio belgian, modul în care s-a realizat reetichetarea produselor din carne de vită în vederea ascunderii faptului că aceasta este improprie consumului uman, iar apoi produsele au fost exportate în ţări din sud-estul Europei.

Consumul de produse din carne alterată provoacă toxinfecţii alimentare, vărsături, diaree şi alte probleme digestive grave. Totodată, în produsele din carne alterată există bacterii periculoase, precum E. coli, Pseudomonas, Klepsiella etc., care pot provoca decesul copiilor, persoanelor în vârstă şi al adulţilor cu afecţiuni medicale cronice. De cele mai multe ori, cei care practică astfel de fraude alimentare, folosesc condimente sau substanţe chimice pentru a face imposibilă depistarea alterabilităţii de către consumatori prin intermediul organelor de simţ, văz, miros şi/sau gust.

„Solicit în mod public ANSVSA-ului să confirme sau să infirme dacă România a importat din Belgia produse din carne, fabricate de compania Veviba, falsificate cu pasta obținută din carcasa de bovină. De asemenea, să comunice dacă are cunoștință despre reetichetarea acestor produse în sensul ascunderii faptului că le-a expirat data durabilității minimale/termenul de valabilitate, acțiune frauduloasă care ar pune în pericol viața și sănătatea consumatorului român” conf. univ. dr. Costel Stanciu, președinte APC.

 

 

 




Acțiunea „SEATBELT”, la Mangalia

La data de 12 martie a.c., în conformitate cu Calendarul de Activităţi al Organizaţiei Poliţiilor Europene (T.I.S.P.O.L.), polițistii din cadrul Serviciului Rutier Constanța, împreună cu cei ai Biroului Rutier Constanța, Mangalia și Medgidia, au desfășurat acțiunea preventivă „SEATBELT” , având ca obiectiv verificarea folosirii centurii de siguranţă și a dispozitivelor de retenţie omologate de către conducătorii autoturismelor.

Astfel, polițiștii rutieri au depistat și constatat 333 de abateri pe acestă linie, aplicând 277 de sancțiuni contravenționale pentru neportul centurii de siguranță, în valoare totală de 81.293 de lei.




Sute de parfumuri susceptibile a fi contrafăcute, confiscate în P.T.F. Negru Vodă și P.T.F. Vama Veche

 Poliţiştii de frontieră din cadrul P.T.F. Negru Vodă și P.T.F. Vama Veche au depistat un cetăţean moldovean și un cetățean român care au încercat să  introducă ilegal în țară peste 800 flacoane parfum, care purtau însemnele unor mărci cunoscute, susceptibile a fi contrafăcute.

* În data de 12.03.2018, în jurul orei 07.00, polițiștii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Negru Vodă au efectuat controlul specific, pe sensul de intrare în ţară, asupra persoanelor aflate într-un autoturism, marca Volkswagen, model Sharan, înmatriculat în Bulgaria.

Astfel, lucrătorii noștri au descoperit ascunse în bagajul personal al cetăţeanului moldovean U.L., în vârstă de 32 de ani, 212 flacoane parfum, ce purtau însemnele unor mărci cunoscute, susceptibile a fi contrafăcute.

 

* În data de 13.03.2018, în jurul orei 03.00, acționând în baza unei informaţii, polițiștii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Vama Veche au efectuat controlul specific, pe sensul de intrare în ţară, asupra persoanelor aflate într-un autoturism, marca Volkswagen, model Touareg, înmatriculat în România.

Astfel, polițiștii de frontieră au descoperit ascunse în diverse spații ale autoturismului și în bagajul personal al cetăţeanului român T.L.I., în vârstă de 27 de ani, domiciliat pe raza municipiului Bucureşti, 634 flacoane parfum, ce purtau însemnele unor mărci cunoscute, susceptibile a fi contrafăcute.

 

În ambele cazuri, bunurile în valoare totală de aproximativ 190.000 lei au fost ridicate în vederea continuării cercetărilor de către polițiștii de frontieră, efectuând cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunii de punere în circulaţie, fără drept, a unui produs purtând o marcă identică sau similară cu o marcă înregistrată pentru produse identice sau similare şi care prejudiciază pe titularul mărcii înregistrate.




Președintele Iohannis a decis: Vinerea Mare, zi de sărbătoare legală nelucrătoare!

Preşedintele Klaus Iohannis a semnat astăzi decretul privind promulgarea Legii pentru completarea alin. (1) al art. 139 din Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii, a informat Administraţia Prezidenţială.

Plenul Camerei Deputaţilor a adoptat pe 28 februarie proiectul de lege prin care Vinerea Mare – ultima zi de vineri înaintea Paştelui – devine zi de sărbătoare legală în care nu se lucrează.

Propunerea legislativă a fost iniţiată de un grup de 42 de senatori şi deputaţi din întreg spectrul politic şi a fost adoptată de Senat în calitate de primă Cameră sesizată. Deputaţii au adoptat-o cu 233 de voturi „pentru”, şapte voturi „împotriv㔺i 19 abţineri.

„Vinerea Mare în Europa este zi legală de sărbătoare în 16 ţări dintre cele 28 ale Uniunii Europene. În România, Codul muncii prevede 14 zile de sărbători legale, mai puţine faţă de alte ţări din Uniunea Europeană, de exemplu Belgia, Lituania sau Cipru, care au 16 – 17 zile de sărbătoare legală. (…) Şi în România ar trebui introdusă Vinerea Mare ca zi de sărbătoare legală, fiind unul dintre cele mai semnificative evenimente religioase dintr-un an”, se preciza în expunerea de motive a actului normativ.

Codul muncii stabileşte astfel următoarele zile ca sărbători legale în care nu se lucrează: 1 şi 2 ianuarie; 24 ianuarie (Ziua Unirii Principatelor Române); Vinerea Mare; prima şi a doua zi de Paşte; 1 Mai, 1 Iunie (Ziua Copilului); prima şi a doua zi de Rusalii; 15 august (Adormirea Maicii Domnului); 30 noiembrie (Sfântul Andrei); 1 decembrie (Ziua Naţională a României); 25 şi 26 decembrie (prima şi a doua zi de Crăciun).

(jurnalul.ro)




Elevii Liceul Teoretic ”Callatis” au participat la un stagiu de pregătire în Spania în cadrul Proiectului Erasmus

Vianora1

 În perioada 12 februarie – 2 martie 2018, un grup format din 16 elevi, de la Liceul Teoretic ”Callatis” Mangalia, însoțiți de directoarea instituţiei, Corina Mihalache,  profesorii Vianora Avădanei și Vasilica Georgeta Magaz, a efectuat o deplasare la Granada, în Spania. Deplasarea a fost prilejuită de participarea elevilor la Proiectul Erasmus+, cu titlul ”Analiști și programatori români formați pe piața europeană a muncii”, din cadrul Programului Uniunii Europene pentru educație, formare profesională, tineret și sport 2014-2020, derulat prin Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale din cadrul Ministerului Educației Naționale.

Profesoara Vianora Avădanei ne-a declarat că “în timpul stagiului de pregătire profesională, elevii au avut posibilitatea să lucreze 6 ore pe zi în firme spaniole, perfecționându-și și îmbogățindu-și cunoștințele din domeniul informaticii, în primul rând, dar au avut ocazia

să-și îmbogățească și alte cunoștințe și abilități, cum ar fi: lingvistice (limba engleză și limba spaniolă), manageriale, de comunicareși colaborare în echipă, de respectare a normelor în firmele de stagiu,  de punctualitate, de orientare. În timpul liber, elevii au participat la programe culturale, având posibilitatea să cunoască istoria și cultura Spaniei, dar, în același timp, au împărtășit din tradițiile și obiceiurile românești, cum ar fi sărbătoarea de

”1 Martie-Mărțișorul”. Delegația română a oferit mărțișoare, explicând semnificația și istoria acestei tradiții. Pentru seriozitatea cu care si-au îndeplinit sarcinile de lucru, pentru nivelul de cunoștințe în domeniul informaticii, dar și pentru creativitatea și entuziasmul  lor, elevii români au fost foarte apreciați și lăudați, primind Certificate de recunoaștere a experienței și a competențelor și Certificate EuropassMobility.”

Mai trebuie spus faptul că la întoarcerea acasă, elevii și-au arătat aprecierea pentru Programul Erasmus+, care le-a oferit șansa de a se forma ca ajutor de analist programator pe piața europeană a muncii și recunoștința pentru organizația de primire M.E.P. Europrojects Granada, care, profesionist, a organizat mobilitatea elevilor în Granada.

 

 

 




Dosare penale la regimul rutier, în sudul litoralului

Sâmbătă, 10 martie, polițiștii din cadrul Secției 3 Rurală Mangalia au depistat un bărbat, de 33 de ani, din municipiul Mangalia,  care a condus un autoturism neînmatriculat, pe raza localității Albești, din județul Constanța.

Ieri, 11 martie a.c., polițiștii din cadrul Secției 3 Rurală Mangalia au depistat un bărbat, de 44 de ani, din localitatea Tuzla, județul Constanța, care a condus un autoturism pe Șoseaua Constanței, din municipiul Mangalia, fiind sub influența băuturilor alcoolice.

Bărbatul în cauză a fost condus la spital pentru a i se preleva probe biologice.

În ambele cazuri, polițiștii constănțeni au întocmit dosare penale.




Avarie RAJA la Murfatlar

Pentru înlocuirea unui tronson de aproximativ 25 de metri, din conducta principală de alimentare cu apă, de la intersecția străzilor Credinței cu Mihai Corvin din Murfatlar, precum si pentru montarea unei noi vane in instalatia de furnizare a apei, SC RAJA SA  a fost nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile astăzi, 12 martie 2018, în intervalul orar 10,00 – 16,00.

Sunt afectați de lipsa apei potabile consumatorii de pe străzile Credinței, M. Basarabi, Macului, V. Pârvan și M. Corvin din orașul Murfatlar.

Ne cerem scuze față de abonații afectați și îi asigurăm că echipele de intervenție care execută lucrările de reparații vor face tot posibilul pentru finalizarea intervențiilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.

 

 




Mangaliot încarcerat pentru evaziune fiscală

Ieri, ianuarie a.c., polițiștii din cadrul Serviciului Investigații Criminale și cei ai Poliției municipiului Mangalia au depistat un bărbat, în vârstă de 56 de ani, din Constanța, pe numele căruia, la data de 2 februarie a.c., Tribunalul Constanța a emis un mandat de executare a pedepsei de 3 ani închisoare pentru săvârșirea infracțiunii de evaziune fiscală.

Bărbatul a fost escortat și introdus în Penitenciarul Poarta Albă.




Cu un șantier în comă indusă și o fabrică de confecții cu lacătul pe ușă, Mangalia se îndreaptă cu viteză maximă spre dezastru!

Daewoo-Mangalia

După îndelungi și dramatice așteptări, a venit și data de 7 martie, termenul-limită până la care  statul român își putea exercita dreptul de preemțiune în privința pachetului majoritar de 51% acțiuni scos la vânzare de către coreenii de la DSME.

 

Cu toate acestea, deși chiar reprezentanții Ministerului Economiei au promis luarea unei măsuri până la această dată, pe care, la rândul lor, au considerat-o scadența negocierilor purtate cu olandezii de la Damen în ceea ce privește preluarea șantierului, iată, că și după acest interval Mangalia se află tot în ceața densă a incertitudinii.

Prin urmare, se menține agonia ce a cuprins de luni bune cel mai mare și cel mai productiv șantier naval din România, cu un potențial fantastic datorită realizărilor notabile, halelor de mari dimensiuni și specialiștilor pe care încă îi mai mare.

Situația este halucinantă cu atât mai mult, cu cât activitatea prezentă este extrem de redusă, iar numărul angajaților la fel de mic, practic, cel mai mic înregistrat vreodată și anume 1.700! Singurele lucrări sunt cele de reparații primite de la Șantierul Naval Tulcea care ne-a întins o mână de ajutor atunci când aveam cel mai mult nevoie.

Pe de altă parte, deși Șantierul Naval Mangalia se zbate între viață și moarte, există bătaie pe el, astfel că nu doar olandezii, care se înțeleseseră cu coreenii încă de anul trecut, ci și italienii de la Fincantieri, ce dețin șantierele Tulcea și Brăila, și-ar dori să-l preia chiar dacă doar  pentru contractul cu corvetele.

 

Cu lucrări și angajați puțini, șantierul, pândit de verdictul închiderii!

 

Surse apropiate negocierilor afirmă că se așteaptă de la viitorul investitor un plan concret pe cel puțin 3 ani care să cuprindă măsurile exacte de redresare a șantierului, intențiile, deciziile pe care le va lua, ca un fel de garanție pe care să se sprijine hotărârea Guvernului prin Ministerul Economiei de a se încheia acest parteneriat.

Chiar și așa, tergiversarea luării unei decizii salvatoare este periculoasă motiv pentru care îi înspăimântă și mai mult pe angajați, pe sindicaliști, dar și pe cetățenii din Mangalia și împrejurimi, deoarece economia locală mai supraviețuiește doar datorită șantierului! Iar șantierul se confruntă cu lipsa banilor din cauza activității extrem de scăzute!

Deocamdată, negocierile pentru contractarea unor lucrări de anvergură se mențin la stadiul de discuții, nefiind parafat ceva concret. Și atunci, cu cât se lungește mai mult zbuciumul, cu atât angajații vor continua să plece, iar șantierul va fi nevoit să se considere înfrânt iremediabil și să abdice. Și mai grav este faptul că peste câteva săptămâni 700 de angajați nu vor mai avea ce munci, urmând să se ia fie decizia detașării, fie cea a șomajului tehnic.

Pe acest fond al nisipurilor mișcătoare, Mangalia este în picaj, riscând un deznodământ tragic pe care nu l-a mai cunoscut vreodată.

Turismul durează cel mult 3 luni, comerțul este la pământ (multe magazine alimentare, de haine etc. s-au închis la începutul acestui an), iar ultima fabrică de confecții a Mangaliei, Lumotex va fi închisă începând cu data de 1 aprilie. Investitorul german a decis să-și mute activitatea în Macedonia unde taxele și impozitele nu sunt împovărătoare.

Și uite așa, sute de femei rămân fără loc de muncă și fără nicio șansă de a se angaja în altă parte.

În urmă cu câțiva ani, alte două fabrici de confecții Steilmann și Eurotex s-au închis, de asemenea, tot din motive financiare.

Și atunci, încotro se îndreaptă Mangalia, municipiu cu 6 stațiuni de interes național, cu mare, port, încă șantier naval, către un iminent faliment?! O ”Valea Jiului” abandonată, în care până și speranța s-a stins?!

 




Ciocolată pentru vârstnicii Mangaliei

Cămin1

rganizația de Tineret a Partidului România Mare, filiala Mangalia, a derulat în acest weekend o acțiune ”dulce”. Liderul tinerilor peremiști, Florin Carabaș însoțit de o echipă de membri s-a deplasat la Căminul de Bătrâni unde a oferit persoanelor internate aici dulciuri, mai exact, ciocolată. De asemenea, tinerii au luat la pas mai multe zone din Mangalia, dăruind doamnelor și domnișoarelor ciocolată, marcând, astfel, Mărțișorul și Ziua de 8 Martie.

 

Acțiunea a fost organizată și susținută din inițiativa membrilor care au anunțat că în preajma Sărbătorilor Pascale vor derula mai multe acțiuni cu caracter social și umanitar.

 

 




Gimnaziada și Olimpiada Națională a Sportului Școlar

În perioada 10-11.03.2018, Inspectoratul Şcolar Județean Constanța a organizat fazele județene ale „Gimnaziadei” şi Olimpiadei Naționale a Sportului Şcolar pentru disciplinele sportive baschet, fotbal, volei și badminton.

Competițiile aflate în fazele semifinale și finale s-au desfășurat în șapte unități de învățământ din  municipiu şi au totalizat un  număr de 34 meciuri, 182 de elevi participanți, 23 cadre didactice și 16 membri ai comisiilor județene.




IPS Teodosie, trimis în judecată pentru mărturie mincinoasă şi abuz în serviciu!

În cauza mediatizată prin comunicatul nr. 170/VIII/3 din 21 februarie 2018, procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Constanța au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a inculpaților:

PETRESCU TEODOSIE, arhiepiscop al Tomisului (funcționar public în sensul legii penale), pentru săvârșirea infracțiunilor de:

-inducerea în eroare a organelor judiciare,

-mărturie mincinoasă,

-abuz în serviciu în formă continuată,

POALELUNGI NECULAI, angajat al persoanei juridice de interes public Arhiepiscopia Tomisului (funcționar public în sensul legii penale), pentru săvârșirea infracțiunilor de:

-inducerea în eroare a organelor judiciare,

-mărturie mincinoasă,

-fals intelectual,

-favorizarea făptuitorului,

-complicitate la infracțiunea de abuz în serviciu în formă continuată,

STOICHIN CIPRIAN, consilier administrativ bisericesc în cadrul Arhiepiscopiei Tomisului, pentru săvârșirea infracțiunilor de complicitate la infracțiunea de abuz în serviciu în formă continuată.

În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut următoarea stare de fapt:

La data de 03 februarie 2017, arhiepiscopul Tomisului, Petrescu Teodosie, și alte persoane au fost trimise în judecată pentru comiterea unor infracțiuni care au avut ca urmare producerea unui prejudiciu în dauna A.P.I.A. în valoare de 1.392.964 lei. (comunicat nr. 128/VIII/3 din 3 februarie 2017).

În acest context, la data de 10 octombrie 2017, în încercarea de a-și crea o situație favorabilă în cadrul procesului penal care are ca obiect cauza penală menționată mai sus, Petrescu Teodosie a depus la DNA – Serviciul teritorial Constanța un denunț prin care acuza un număr de trei persoane fizice (două dintre ele fiind angajate în cadrul Arhiepiscopiei Tomisului) și două juridice de fraudarea fondurilor europene, în anul 2016.

Concret în cuprinsul sesizării, inculpatul Petrescu Teodosie, în mod nereal, a învederat faptul că, fără știrea sa și cu încălcarea prevederilor legale, cei doi angajați, ar fi cerut și primit fonduri europene pentru o suprafață de 350 ha aparținând Arhiepiscopiei Tomisului. Mai mult, persoanele respective sunt acuzate că ar fi încheiat acte de dare în arendă, către terțe societăți și persoane, a unor suprafețe de teren deținute de către Arhiepiscopia Tomisului (în total 110 ha, situate în diferite locații). În susținerea celor de mai sus, inculpatul Petrescu Teodosie, beneficiind de ajutorul inculpatuluiPoalelungi Neculai, a dat declarații și a depus la noul dosar astfel constituit mai multe documente false care ar fi susținut vinovăția persoanelor respective.

În perioada noiembrie – decembrie 2017, după sesizarea DNA cu privire la aspectele menționate mai sus, prin două decizii emise ca urmare a unui raport întocmit de inculpatul Stoichin Ciprian (sub coordonarea inculpatului Poalelungi Neculai), arhiepiscopul Tomisului, Petrescu Teodosie, cu rea-credință și cu încălcarea dispozițiilor legale a dispus suspendarea celor doi angajați din funcțiile deținute în cadrul Arhiepiscopiei și suspendarea drepturilor salariale conferite acestora.

Dosarul a fost trimis spre judecare Curții de Apel Constanța.

Facem precizarea că această etapă a procesului penal reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale și trimiterea rechizitoriului la instanță spre judecare, situație care nu poate să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.




„Ediția de Sud”: Ministrul Economiei și reprezentanții Sindicatului Liber Navalistul s-au întâlnit pentru a discuta despre Șantierul DMHI Mangalia

Daewoo-Mangalia

Ministrul Economiei, Dănuț Andrușcă și reprezetanții Sindicatului Liber “Navalistul” s-au întâlnit în cursul zilei de astăzi, 9 martie 2018, la sediul Ministerului Economiei, la invitația ministrului pentru a schimba informații referitoare la stadiul negocierilor privind transferul pachetului majoritar de acțiuni al societății DMHI către un potențial investitor. Este cea de-a doua întâlnire dintre reprezentanții Sindicatului Liber “Navalistul” și Ministrul Economiei în decursul ultimelor 30 de zile pe această temă.
Liderii sindicali au exprimat preocuparea membrilor organizației lor pentru scăderea drastică a activității șantierului, aducând la cunoștința Ministerului faptul că 700 de salariați nu mai au front de lucru din 7 februarie 2018, atunci când a fost livrată ultima navă construită în șantier. În acest context, principala grijă a angajaților este că activitatea în șantier nu va fi reluată într-un viitor apropiat, în timp ce aceștia au de plătit rate și facturi, iar veniturile salariale au scăzut comparativ cu perioada similară anului trecut, din cauza faptului că nu s-a mai efectuat același volum de ore suplimentare. Reprezentanții sindicatului au mai arătat că pe măsură ce durata negocierilor se prelungește, îngrijorarea angajaților se accentuează și determină tot mai mulți salariați să părăsească societatea.

“Am acceptat invitația domnului ministru, deoarece suntem interesați să aflăm informații în mod direct, nu <<pe surse>> și suntem preocupați ca soluționarea acestei situații să aibă loc cât mai curând. I-am prezentat ministrului toate îngrijorările noastre. Nu vrem să dramatizăm, vrem doar să atragem atenția factorilor de decizie asupra faptului că situația din șantier se degradează pe zi ce trece, iar moralul salariaților este afectat de incertitudine. Nivelul salariilor de acum din DMHI este cel mai scăzut din întreaga industrie navală din România, deoarece în ultimii trei nu s-au mai acordat creșteri salariale. Starea de incertitudine face ca forța de muncă înalt calificată să opteze pentru alte locuri de muncă mai bine plătite”, a declarat Ilie Laurențiu Gobeajă, Președintele Sindicatului Liber “Navalistul”.
Ministrul Economiei a luat act de situația din șantierul naval. El a subliniat faptul că partea română este în continuare în termenul de exercitare al dreptului de preempțiune și a mai afirmat că s-au purtat și se poartă în continuare negocieri cu investitorul strategic interesat. În acest context, Ministrul Economiei a subliniat faptul că dorința sa este ca aceste negocieri să fie finalizate într-un interval de timp rezonabil. Dănuț Andrușcă le-a mai spus reprezentanților Sindicatului Liber “Navalistul” că partea română dorește să obțină condițiile cele mai favorabile, într-un timp cât mai scurt.
“Aspectele ridicate de reprezentanții Sindicatului Liber “Navalistul” sunt importante. Dorința mea este ca această situație să fie rezolvată în cei mai favorabili termeni și cu cele mai favorabile condiții, cât de curând posibil. Atât eu, cât și structurile din cadrul Ministerului Economiei depunem toate eforturile pentru a îndeplini acest obiectiv. Șantierul Naval DMHI Mangalia este un obiectiv industrial important pentru Ministerul Economiei și avem datoria și responsabilitatea să-l protejăm și să-l sprijinim”, a declarat Dănuț Andrușcă, Ministrul Economiei.