Calendarul olimpiadelor școlare pentru perioada 18- 19 martie 2017

 

Olimpiada judeteană la Istorie se va desfăşura în data de 18.03.2017, începând cu ora 10.00, la Liceul Teoretic Traian Constanţa, cu participarea a 124 elevi din clasele VIII- XII.

 

În perioada18 – 19.03.2017, se vor desfășura în grupe, fazele județene din cadrul Olimpiadei Naționale a Sportului Școlar și Gimnaziadei – ediția 2017, pentru disciplinele sportive: handbal, fotbal, volei, baschet și tenis de masă. Competițiile se vor desfășura în 8 locații din municipiu și din județ, totalizând un număr de 520 de elevi participanți.




Cadrele didactice de la Școala nr. 3 Mangalia, implicate în eradicarea bullying-ului în rândul elevilor

Joi, 16 martie 2017, la Casa de Cultură Mangalia s-a derulat dezbaterea publică -Fără ură,cu toleranță!- organizată de Școala Gimnazială nr. 3 Mangalia. Activitatea a avut o amplă audiență, fiind prezenți părinți, elevi, cadre didactice, precum și invitați din partea Primăriei Mangalia, Poliției, Bisericii, conducerea școlii, psihologul școlar, reprezentanți ai Asociației de Părinți ”Albatros”, în măsură să răspundă întrebărilor legate de fenomenul de bullying.

În deschidere, prof. Adriana Mitrea a vorbit despre tema propusă dezbaterii, apreciind faptul că participarea la concurs a școlii, este, de fapt, o oportunitate de a elucida fenomenul de bullying, frecvent în mediul școlar, rămas în umbră până acum, tocmai pentru că presupune tăcere din partea participanților.

Înțelegerea de către cei prezenți a fenomenului de bullying a fost facilitată de panourile aflate în foaier, prin vizionarea de videoclipuri, printr-o expunere în power point.

Invitații au animat dezbaterea, venind cu situații din experiența proprie, preintre cei care au rostit o alocuțiune interesantă fiind protopopul Vasile Cîrlan.

Videoclipul realizat de clasa a VIII-a D intitulat sugestiv ”Violența generează o violență mai mare” a atras intervenția psihologului, care a arătat la ce se poate ajunge, pornindu-se de la o simplă injurie: palmă – pumn – agresiune fizică majoră – armă – moarte.

Feedbackul s-a realizat prin impresii și recomandări din partea publicului cuprinse în Cartea de impresii ale dezbaterii.

Concluziile asupra metodelor de prevenire au fost: dragostea din mediul familial, dragostea și empatia față de cei din jur, toleranța, supravegherea copilului, un bun exemplu personal al părinților și, mai ales, discuțiile cu aceștia, cu profesorii, cu psihologul școlii, cu prietenii pot preveni actele de bullying. Bullyingul trebuie adus la lumină și eradicat!

Dezbaterea a fost coordonată de către prof. Mihaela Sasu Mihaela, Ancuța Iacob și

Adriana Mitrea.

Pentru cei care nu știu, bullying-ul este definit ca fiind un comportament ostil/de excludere și de luare în derâdere a cuiva, de umilire. Un copil este etichetat, tachinat, batjocorit în cercul său de cunoștințe sau de către colegi care îl strigă într-un anume fel (făcând referire la aspectul fizic sau probleme de ordin medical/ familial). Uneori, aceste tachinări se transformă în îmbrânceli sau chiar, în unele cazuri, în atacuri fizice.




O elevă din Mangalia, eliminată din examen, din cauza unui telefon mobil

Vineri, 17.03.2017, 4044 de elevi de clasa a XII-a au susținut a treia probă scrisă din cadrul simulării examenului national de bacalaureat 2017- Proba Ed)- Proba la alegere a profilului și specializării.

Disciplinele la care aceștia au susținut proba sunt: Fizică, Chimie organică/anorganică, Geografie, Informatică, Biologie vegetală și animală, Anatomie și fiziologie umană, genetică și ecologie umană, Logică și argumentare, Psihologie, Sociologie, Economie și Filosofie.

 

Cele mai numeroase opțiuni au fost pentru următoarele discipline:

 

Disciplina Elevi înscriși Prezenți Absenți
Biologie vegetală și animală 937 666 271
Geografie 1159 977 182
Anatomie și fiziologie umană, genetică și ecologie umană 1078 951 127
Logică și argumentare 732 624 108

 

O elevă  care susținea proba la Logică și argumentare de la Liceul Teoretic Callatis Mangalia, a fost eliminată, deoarece a intrat în sala de examen cu telefonul mobil.

Reamintim că rezultatele obținute la simulare vor fi afișate în data de 31 martie și  nu se contestă. Evaluarea lucrărilor se realizează de către profesori din unitatea de învățământ în care se desfășoară simulările naționale. Notele obținute la simulări se pot trece în catalog doar la solicitarea scrisă a elevului, iar rezultatele obținute de elevi vor fi analizate la nivelul fiecărei clase, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, dar și la nivelul consiliului profesoral.

 

 




Avarie RAJA la Valu lui Traian

 

Pentru remedierea unei avarii la conducta principala de alimentare cu apa, cu diametrul de 200 mm, din zona intersectiei strazilor Cantonului cu Mihail Kogalniceanu din localitatea Valu lui Traian, SC RAJA SA Constanta a fost nevoita sa sisteze furnizarea apei potabile astazi, 17 martie 2017, in intervalul orar 09,30 – 12,30. Sunt afectati abonatii

in localitatea Valu lui Traian, de pe strazile: Cantonului, Mihail Kogalniceanu, Valea lui Cadir, Gladiolei si Vulturului. Ne cerem scuze tuturor consumatorilor afectati, carora le dam asigurari ca echipele RAJA fac tot posibilul pentru remedierea avariei si reluarea furnizarii de apa intr-un timp cat mai scurt.

 




APC – 27 de ani de mișcare consumatoristă în România! Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor

 

Studiind Wikipedia, eminenta hrană spirituală a intelectualului modern, aflăm că ONU a stabilit pe 20 martie Ziua Internaţională a Fericirii, iar că pe 13 august este Ziua Internaţională a Stângacilor. Pe 17 mai demonstrăm solidari de Ziua Internaţională Împotriva Homofobiei, Bifobiei şi Transfobiei, iar Ziua Mondială a Râsului se sărbătoreşte cu poftă în prima duminică a lunii mai. Ziua de 25 aprilie a fost aleasă ca Zi de Luptă Împotriva Alienării Părinteşti. În schimb, pe 20 februarie trăim, în sfârşit, Ziua Mondială a Justiţiei Sociale. Pe 22 aprilie sărbătorim Ziua Pământului, iar pe 16 septembrie Ziua Internaţională pentru Protecţia Stratului de Ozon. Pe 16 noiembrie este Ziua Internaţională a Toleranţei – nimic rău în asta! Pentru a treia zi de joi a lunii noiembrie, UNESCO ne recomandă să nu uităm de Ziua Mondială a Filosofiei. Aşadar, fiecare zi este o sărbătoare! Şi totuşi, între atâtea zile speciale, una este şi mai specială: 15 martie, ziua mondială a drepturilor consumatorilor. Pentru că toată lumea este consumator, indiferent dacă este stângaci, filosof sau luptător pentru protecţia ozonului. Pentru că, apreciem noi, nevoile de consum constituie determinantul acţiunilor noastre cu caracter economic. Uriaşul imperiu britanic, unde soarele nu apunea niciodată, a început cu insuliţele indoneziene Run, este de părere Jonathan Key, autorul volumului „The Honourable Company”. Şi tot el explică mobilul ce i-a făcut pe marinarii englezi să ajungă la o destinaţie atât de absurd de îndepărtată:  planta myristica flagrans, care dă nucşoara. Adusă la Londra, valoarea ei creştea cu 32.000%. Aşadar, consumatorii europeni găseau că merită să plătească acest preţ pentru nucşoară, precum şi pentru alte mărfuri din diverse colţuri ale lumii. Ale lumii indiene, de exemplu, pentru că Cristophor Columb şi-a condus expediţia în căutarea unei noi rute spre India, spre vest, după ce ruta tradiţională, spre est, ce alimenta consumatorii europeni de mii de ani, fusese blocată de otomani. Faptul că a ajuns în America, este o discuţie separată… Dar putem considera, fără teama de a greşi, că nevoia de consum joacă un rol apreciabil în desfăşurarea evenimentelor istorice. În urma unor îndelungate insistenţe, organizaţia internaţională a consumatorilor, denumită din 1995 Consumers International (CI), a obţinut cel mai important succes al activităţii sale, prin adoptarea de către Organizaţia Naţiunilor Unite a Principiilor directoare privind protecţia consumatorilor. Tot CI a propus stabilirea zilei de 15 martie drept ziua mondială a drepturilor consumatorilor. Acest document conţine un set de principii menite să protejeze consumatorii faţă de produsele, serviciile sau procesele care pot să le pună în pericol sănătatea, precum şi să promoveze interesele economice legitime ale consumatorilor. Principalii destinatari ai acestui mesaj sunt guvernele din ţările membre ONU. Drepturile consumatorilor recunoscute prin documentul menţionat, şi însuşite de statele membre, sunt:          1. protecţia consumatorilor faţă de produse ce afectează sănătatea şi siguranţa;          2. protecţia intereselor economice ale consumatorilor;          3. accesul consumatorilor la informaţii corecte;          4. dreptul de a fi educat în calitate de consumator;          5. dreptul de a fi despăgubit în mod eficient;          6. libertatea consumatorilor de a-şi prezenta interesele în cadrul proceselor decizionale care îi afectează. De ce sunt necesare aceste drepturi? Pentru că … emptoris est  periculum. Adică, pe româneşte: riscul revine cumpărătorului. Această expresie se folosea în dreptul roman, în cazul actelor comerciale, când vânzătorul era ferit de orice risc în cazul în care marfa releva defecte după vânzare. Acelaşi lucru spunea un afiş, pe vremea când erau magazine de tip „consignaţia”: marfa este pe riscul cumpărătorului. Dar, veţi zice, asta a fost de mult, cândva … Acum trăim într-o societate modernă, care nu duce lipsă de reglementări ale actului comercial. Şi totuşi, în relaţia consumator – comerciant, este clar cine este partea mai slabă! Dar economistul american Milton Friedman era de părere că  cea mai bună protecţie a consumatorilor este… concurenţa. Aşadar, nu ar fi nevoie de legi pentru protejarea consumatorilor, de instituţii menite să le aplice, şi cu atât mai puţin de asociaţii ca reprezentante ale unor interese specifice ale societăţii civile. Pentru că, spunea el, orice lege se termină în pixul agentului care o aplică! Soluţia ar fi la tribunal, unde un litigiu de consum s-ar rezolva ca orice alt litigiu de natură comercială. Iar Friedman nu era singurul: pe la începutul secolului al XX-lea, referindu-se la rolul concurenţei în satisfacerea nevoilor consumatorului, austriacul Ludwig von Mises scria: „tot cea ce trebuie este libera concurenţă. Întreaga producţie trebuie să se supună voinţei consumatorului. Din momentul în care ea nu reuşeşte să se conformeze cerinţelor consumatorului, ea devine neprofitabilă. Astfel, libera concurenţă îl obligă pe producător să se supună voinţei consumatorului şi face totodată, în caz de nevoie, transferul mijloacelor de producţie din mâinile celor incapabili sau care refuză să realizeze ceea ce solicită consumatorul, în mâinile celor care se pricep mai bine să administreze producţia. Suveranul procesului de producţie este consumatorul. Din acest punct de vedere, societatea capitalistă este o democraţie, în care fiecare bănuţ reprezintă un buletin de vot. Ea este o democraţie a consumatorilor” („Socialism”). Însă un alt mare economist, John Kenneth Galbraith, considera că principalul efort al agentului economic este orientat tocmai spre îngrădirea climatului concurenţial; el spune că a trăi într-o piaţă concurenţială înseamnă a trăi într-un mediu nesigur: firmele trebuie să ghicească mişcările concurenţilor, să anticipeze preferinţele consumatorilor, să facă mari eforturi pentru a cunoaşte nivelul real al preţurilor de aprovizionare. Or, această incertitudine nu există tocmai când nu ai concurenţă, când controlezi comfortabil întreaga piaţă. Iar aici statul trebuie să intervină! După cum scrie Galbraith, cel mai bun sistem economic este acela care oferă oamenilor cel mai mult din ceea ce-şi doresc. Tocmai consumatorul – personalizarea nevoilor şi dorinţelor exprimate economic şi social – ar fi aşadar îndreptăţit să aprecieze buna sau reaua funcţionare a sistemului economic, după cum ignorarea sa nu poate duce decât la colapsul sistemului. („Economics and public purpose”). Cu siguranţă că dacă autorităţile, în perioada când România trecea prin reforma economică, ar fi luat deciziile incluzând şi interesele consumatorilor, lucrurile ar sta mai bine astăzi; era şi recomandarea lui Ralph Nader, vigurosul activist american pentru drepturile consumatorilor. Cine are dreptate? Imparţial, ca tot românul, vom zice: amândoi! Şi ne justificăm atrăgând atenţia asupra elementului comun al celor două opinii, şi anume prezenţa climatului concurenţial. Dacă am trăi într-o economie unde concurenţa este perfectă, consumatorul ar fi într-adevăr suveran. Dar realitatea este cu totul alta: consumul este orientat în mod forţat, prin formidabila maşinărie publicitară; comportamentul consumatorului este studiat în amănunţime, până la culoarea care îl face să cumpere produsul; lobby-ul practicat de agenţii economici determină, nu rareori, decizii împotriva consumatorilor (cum este controversata decizie ca supermagazinele să vândă 51% produse de pe piaţa internă; deocamdată, efortul unora de a închide aceste magazine pe timpul week-end-ului nu a avut succes, dar cine ştie ce ne rezervă viitorul…); şi altele. Aşadar,  suveranul pieţei … trebuie protejat. „Ne-am aştepta ca organizaţiile ce reprezintă consumatorii să cuprindă … întreaga populaţie! Pentru că, repetăm: cine nu-i consumator? Evident, lucrurile nu stau astfel, pentru motivul că nimeni nu este consumator profesionist, aşa cum este profesionist în munca sa. Consumăm o mie de lucruri, dar ştim să facem unul singur. De aceea sociologii spun că interesul consumatorului este de natură difuză, iar organizarea unui spaţiu difuz depăşeşte limitele posibilului. Trebuie însă adus în discuţie adevărul istoric, care ne arată că primele voci care s-au exprimat în ideea promovării intereselor consumatorilor provin din cadrul societăţii civile; abia după o serie de astfel de acţiuni, autorităţile au luat act de acestea şi au înfiinţat organele specializate în acest sens. Avem ca urmare numeroase domenii în care aceste două tipuri de organizaţii se întretaie, dar subliniem cu tărie că fiecare  dintre acestea trebuie să acţioneze cu instrumente specifice: comisarul cu pixul care aplică legea, asociaţiile cu semnalele privind sumedenia de probleme întâmpinate de consumatori.” Doctor in economie, Emil Bojin, vicepresedinte APC. Dar mai există o problemă de principiu, şi anume disponibilitatea autorităţilor de a include interesele consumatorilor în ansamblul politicilor publice. O astfel de atitudine ar lua în considerare elementul care dă valoare oricărei activităţi economice, şi anume consumatorul (cum spunea mai sus Mises: suveranul producţiei este consumatorul). S-ar da astfel importanţa cuvenită acelei verigi din lanţul economic care este singura ce nu recuperează TVA-ul: cine altul, dacă nu consumatorul, furnizează marea majoritate a veniturilor statului, cu care dublează guvernul salariile şi/sau construieşte puzderie de autostrăzi sau de spitale? Anul acesta, organizaţia internaţională a consumatorilor recomandă a fi marcat un subiect caracteristic pentru lumea modernă în care trăim: drepturile consumatorilor de servicii digitale. La prima vedere s-ar zice că puţini sunt aceştia, ocupaţi cu descărcarea filmelor de pe Internet, o minoritate de băieţi cu ochelari groşi, pierdută în marea Românie profundă. Dar lucrurile nu stau aşa, din moment ce peste 40% din populaţia lumii este conectată la Internet; dacă telefonului i-au trebuit 75 de ani să ajungă a fi folosit de 50 de milioane de utilizatori, reţelei de socializare Facebook i-a trebuit un singur an, spune CI. Aflăm dintr-o lucrare a unui autor francez (J.-Cl. Larchet, „Les malades des nouveaux media”) că se transmit zilnic aproape 215 miliarde de mesaje de poştă electronică, că  70% din internauţi petrec în jur de 4,8 ore pe zi în faţa unui calculator. Facebook a ajuns azi să fie tradus în 85 de limbi, cu 2 miliarde de utilizatori… În momentul de faţă, în lume există aproape 7 miliarde de abonamente la telefonia mobilă, la un total de 7,5 miliarde de locuitori. Peste 500.000 de aplicaţii sunt disponibile pentru posesorii de un smartphone. Trebuie să menţionăm şi ultima invenţie: obiectele din casă, conectate la Internet (cum se mai spune, the Internet of things), printre care căştile de realitate virtuală, sau chiar păpuşile conectate la Internet! Faţă de această realitate, consumatorii întâmpină o serie de noi probleme, complet inexistente în urmă cu 30 de ani. În primul rând, sunt probleme tipice de consum: s-a plătit pentru un bun care nu corespunde reclamei, care nu vine niciodată, sau vine deja stricat, sau vine altceva decât s-a comandat. Vorbim aici de comerţul prin Internet, cu o tot mai mare dezvoltare, inclusiv în ţara noastră. Dar apar şi alte probleme, când un site cu ispititoare oferte ne informează că nu lucrează decât în anumite ţări; este vorba despre practică denumită „geoblocking”. În acest cadru se înscrie şi surpriza pe care o are un abonat la un serviciu de difuzat filme, care nu poate urmări serialul preferat dacă se află într-un alt stat membru al Uniunii Europene. De asemenea, există problema furtului de bani cauzat de plata cu cardul prin Internet, pentru care organizaţiile de consumatori – începând cu BEUC, organizaţia europeană a acestora – solicită Comisiei Europene aplicarea unor metode mult mai stricte privind securitatea tranzacţiilor. Până atunci, să lăsăm poliţia să-şi facă treaba… În al doilea rând, există serioase îngrijorări privind gestionarea datelor personale ale utilizatorilor de Internet. Spre exemplificare, în prezent se desfăşoară o campanie promoţională în care o firmă  ne oferă splendide premii dacă cumpărăm îi punga cu cartofi prăjiţi. Pe ambalaj se află tipărit un cod, care trebuie trimis pentru a participa la tragerea la sorţi; toate bune şi frumoase, dar în prealabil firma de cartofi prăjiţi vrea să ştie multe date despre consumator, dintre care majoritatea nu au nicio legătură cu plăcutele momente de masticaţie. În mod similar se comportă mai toate aplicaţiile de smartphone sau tabletă: un program de jocuri, de meteo sau de muzică solicită acces la fişierele noastre, cu imagini şi texte, la mesajele de e-mail. Asociaţia daneză a consumatorilor a reacţionat la aceste abuzuri, realizând un video în care cumpărătorii la o cofetărie sunt întrebaţi, înainte de a primi bomboanele, care este numărul lor de telefon, al soţului sau alte date preluate în mod obişnuit de numeroasele aplicaţii de Internet. Păpuşica denumită Cayla, conectată la Internet, stă de vorbă cu copiii, dar şi face reclamă pentru o cutie sau alta de cereale; dar, mai ales, îngrijorător este faptul că informaţiile furnizate de copii sunt stocate la sediul producătorului… Pe drept cuvânt, organizaţiile de consumatori îşi manifestă preocuparea privind protecţia datelor personale; consumatorul furnizează date despre preferinţele sale, vârsta şi adresa lui, precum şi multe alte date, în mod conştient sau fără să ştie (o simplă fotografie digitală conţine multe informaţii pe care nu le vedeţi în mod normal); toate aceste date constituie o preţioasă marfă pentru comercianţi, care îşi vor adapta oferta potrivit cu preferinţele exprimate în trecut de acel consumator. Alţi comercianţi nu vând nici frigidere, nici televizoare, ci chiar datele oamenilor! Multe dispozitive cunosc poziţia noastră, nu doar în ce oraş suntem, dar şi pe ce stradă ! La fel de preocupantă este precizia cu care cunoaşte deplasările noastre firma de telecomunicaţii la care suntem abonaţi; o reclamă ţintită nu doar asupra unui anumit ins, ci şi aflat într-o anumită locaţie, iată visul secular al industriei publicităţii, devenit realitate astăzi. Să marcăm aşadar ziua mondială a drepturilor consumatorilor printr-o atitudine prudentă faţă de ofertele primite pe dispozitivele conectate la Internet, pentru a nu risca să ajungem în situaţia în care marfa suntem chiar noi, consumatorii. “Nu de puține ori constatăm că, după ce am căutat pe internet adresa unui magazin, a unui restaurant sau teatru, primim anunturi publicitare cu sugestii din același domeniu și din aceeași zonă geografică precum cea căutată anterior.  Acest procedeu de marketing se numește targetare sau publicitate contextuală, iar, dacă în unele momente poate fi utilă, uneori poate deveni supărător modul în care are loc o țintire deosebit de personalizată printr-o selectare precisă și complexă, pornind de la aspecte generale precum cele geografice (țară, oraș, cartier) și demografice (vârstă, sex), până la cele de natură comportamentală (preferințe, interese, hobby-uri, grupuri și comunități de care aparțin consumatorii). În cazul aplicațiilor pe mobil care, pentru a putea fi folosite, trebuie permis accesul la agenda telefonică și la contactele salvate în adresa de e-mail, se poate ajunge la primirea unor notificări cu privire la respectivele date care pot crea senzația violării vieții private (sugestii de prieteni comuni, evenimente, zile de naștere, locuri pe care persoanele din agendă le-au frecventat sau apreciat etc). Indiferent cât de bine cunoaștem drepturile consumatorului din lumea virtuală și oricât de prevăzători am fi când apelăm la comerțul online, reglementarea, inclusiv prin standarde etice și principii de responsabilitate în epoca digitală trebuie să fie reperele de bază pentru câștigarea încrederii consumatorilor și pentru siguranța  în folosirea acestor servicii.” Jurisconsult Calu Monica, expert APC în dreptul consumului. „Din păcate, după 27 de ani de democraţie nu au avut loc schimbări importante în privinţa respectării drepturilor consumatorilor de către operatorii economici. Cei care fac afaceri în România nu au înţeles cât de important este consumatorul pentru business-ul lor. Majoritatea afacerilor din România nu au ca element central consumatorul, ci realizarea cu orice preţ, în orice condiţii şi într-un interval de timp cât mai scurt a unor profituri uriaşe. La această stare de fapt a contribuit şi statul român, care prin instituţiile sale nu a întreprins suficiente măsuri atât în plan legislativ, cât şi din punct de vedere al supravegherii pieţei, ca sa protejeze drepturile şi interesele consumatorilor români. În acest context, consumatorul român a fost supus unor experimente economice care, în unele situaţii, au dus la ruinarea a mii de familii, aşa cum s-a întâmplat în cazul creditării în franci elveţieni. La cele de mai sus, aş adăuga faptul că nici consumatorul român nu a înţeles importanţa susţinerii asociaţiilor de consumatori, care, în contextul economic şi politic actual, sunt singurele organizaţii care le pot apăra drepturile şi interesele economice.” Conf. univ. dr. Costel Stanciu, președinte APC.

 

 




Informare de presă

Joi, 16.03.2017,  elevii clasei a VIII-a, a XI-a și a XII-a au susținut proba scrisă la matematică (clasa a VIII-a), matematică/istorie (clasele a XI-a și a XII-a).

13.594 de elevi au susținut această probă, astfel: 5.578 (clasa a VIII-a), 4.047 (clasa a XI-a) și 3.969 (clasa a XII-a)

            Clasa a VIII-a

Elevi înscriși Prezenți Absenți
5.942 5.578 364

            Clasa a XI-a

Disciplina Elevi înscriși Prezenți Absenți
Matematică 3.727 3.142             585
Istorie 1.019 905 114

            Clasa a XII-a

Disciplina Elevi înscriși Prezenți Absenți
Matematică 3.640 3.007 633
Istorie 1.067 962 105

 

Un elev  care susținea proba la matematică de la Colegiul Național „Mircea cel Bătrân”, clasa a XI-a, a fost eliminat, deoarece a intrat în sala de examen cu telefonul mobil.

Elevii clasei a XII-a vor susține vineri, 17.03.3017, proba la alegere a profilului şi specializării – proba E) d).

Rezultatele obținute la simulare vor fi afișate în data de 31 martie și nu se contestă. Evaluarea lucrărilor se realizează de către profesori din unitatea de învățământ în care se desfășoară simulările naționale. Notele obținute la simulări se pot trece în catalog doar la solicitarea scrisă a elevului, iar rezultatele obținute de elevi vor fi analizate la nivelul fiecărei clase, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, dar și la nivelul consiliului profesoral.




Acţiune de verificare a transportului la ieşire din Agigea!

Astăzi, în intervalul orar 06.00 – 12.00, Serviciul Rutier Constanța și lucratori de la Ordine Publica vor efectua, pe raza județului Constanța, o acțiune de verificare a transportului de persoane și mărfuri.

JUna dintre acţiunile poliţiştilor va avea loc la iesirea din localitatea Agigea catre Techirghiol.



Polaris a deblocat situaţia de la Mangalia: a fost reluată colectarea deşeurilor în tot oraşul. Iată ce alte măsuri anunţă firma de salubrizare!

IMG_5224Club Nautic Callatis din Mangalia a găzduit, astăzi, o întâlnire între reprezentanţii asociaţiilor de proprietari şi cei ai firmei ce asigură serviciul de salubrizare în zonă, Polaris Holding: Eduard Martin, adminstratorul societăţii şi directorul din localitate al acesteia, Florin Jianu. Întâlnirea a avut loc pe fondul sistării, timp de mai multe zile, a colectării gunoiului din Mangalia, fapt ce a nemulţumit populaţia urbei, întrucât ghenele au fost invadate de munţi de deşeuri menajere. Potrivit Polaris, în momentul sistării, 79 de asociaţii din localitate aveau datorii de la câteva sute de lei la câteva zeci de mii de lei.

Cei mai mulţi dintre preşedinţii de asociaţii prezenţi în sală au sesizat faptul că datoriile istorice înregistrate – şi pe care, cei mai mulţi dintre aceştia, încearcă se le recupereze de la debitori în instanţă – provin doar de la câteva familii, restul fiind bun-platnice. Tocmai de aceea, în cadrul întâlnirii, s-a cerut găsirea unor soluţii punitive strict pentru asociaţiile ce au datorii de ani de zile.

În unele cazuri, înşişi preşedinţii de asociaţii sunt cei ce au creat prejudicii, pe care proprietarii trebuie să le achite din banii lor: “Fostul administrator al asociaţiei mele a fost condamnat de către instanţă, însă judecătorii nu au precizat că acesta trebuie să şi înapoieze banii sustraşi. Omul merge acum cu maşina, ne salută, dar banii nu mai trebuie să îi dea înapoi el, ci noi suntem cei ce trebuie să îi achităm prejudiciul…”, a declarat unul dintre preşedinţii de asociaţii aflat în sală.

IMG_5222Concluziile întâlnirii de azi au fost trase, pentru „Ediţia de Sud”, chiar de asociatul unic Polaris Holding, Eduard Martin: „Singura soluţie pentru deblocarea situaţiei de la Mangalia privind sistarea colectării deşeurilor menajere este plata acestui serviciu. Vă pot spune că, în acest moment, la Mangalia, se colectează deşeurile în mod normal, iar situaţia a fost depăşită. Cele mai multe dintre asociaţii au înţeles şi au achitat restanţele, iar pentru restul am semnat înţelegeri de eşalonare pe 60 sau 90 de zile. Trebuie să se înţeleagă faptul că societatea noastră este flexibilă, că ştim că populaţia nu poate plăti tot, dar, la rândul nostru, trebuie să fim înţeleşi că nu plecăm cu banii acasă, că avem de achitat facturi către groapa de gunoi, taxe şi impozite la stat, salarii…”.

Eduard Martin mai spune că nu vor mai fi acceptate întârzieri la plată, ca până acum, ci termenul limită va fi, potrivit legii, de maximum 40 de zile. În ceea ce priveşte taxa de mediu, care, deocamdată nu a fost aplicată la Mangalia, Polaris va acţiona în instanţă primăria în cazul în care ea nu va fi aprobată în Consiliul Local: „Nu este interesul nostru să încasăm această taxă, a cărei existenţă chiar am blamat-o încă de la început. Firmele de salubrizare nu rămân cu aceste sume, ci sunt numai cele care transferă banii către Fondul de Mediu. Dacă adminstraţia locală nu o va aplica, vom fi nevoiţi să ne adresăm instanţei”, a subliniat Eduard Martin.

Iată că există şi o veste bună pentru cei mai mici dintre locutorii urbei, anunţată de administratorul Polaris Holding: societatea va înfiinţa un parc complet utilat pentru aceştia.

 




Studiu APC: Croasanți cu glicerină, celuloză și aromă de unt!  

 

92% dintre croasanții analizați conțin conservanți! 82% dintre croasanții analizați conțin arome sintetice! 77% dintre croasanții analizați conțin acid citric! 75% dintre croasanții analizați conțin între 5 și 10 aditivi alimentari! 61% dintre croasanții analizați conțin câte 2 conservanți!

Studiul privind calitatea croasanților face parte din Campania Națională de Informare și Educare: ”Să învățăm să înțelegem eticheta!”. Prin această campanie, experții Asociației Pro Consumatori (APC) își propun să-i învețe pe consumatori să înțeleagă eticheta produselor astfel încât aceștia să facă achiziții în cunoștință de cauză. Totodată, Asociația Pro Consumatori (APC) își dorește să promoveze un stil de viață sănătos și să tragă un semnal de alarmă în privința unor produse cu o încărcătură chimică mare şi care prezintă un risc ridicat asupra sănătății consumatorilor.  Asociația Pro Consumatori (APC) a achiziționat, în prima decadă a lunii martie anul curent, 61 de sortimente de croasanți fabricate/distribuite de către următorii producători: Derpan, Chipita România, Asmin Star, Mert, Aponon Dias, Boromir Ind, Gunz Austria, Dal Colle Industria Dolciaria Italia, Billa România, Carrefour, Lidl,  Mega Image, Auchan și Kaufland. Studiul a fost realizat de către o echipă de experți ai APC, coordonați de către conf. univ. dr. Costel Stanciu. La realizarea acestui studiu s-au avut în vedere următoarele obiective:

Analiza ingredientelor folosite la fabricarea acestui tip de produs pentru prezentarea unor puncte de vedere;

Identificarea aditivilor alimentari utilizați în compoziția acestui tip de produs care prezintă un risc de apariție a unor afecțiuni medicale în cazul unui consum constant și pe termen lung;

Analiza informațiilor nutriționale.

Analiza ingredientelor folosite la fabricarea acestui tip de produs pentru prezentarea unor puncte de vedere.

Ingredientele regăsite în compoziția sortimentelor de croasanți analizate sunt următoarele: apă, ulei de floarea soarelui, ulei de rapiță, ulei din semințe de bumbac, ulei de palmier, grăsime de palmier,  lapte praf degresat, praf de ou, pudră din gălbenuș de ou, gălbenuș de ou îndulcit cu zaharoză,  ou integral, alcool etilic, zer praf, sirop de glucoză-fructoză, sirop de zahăr invertit, zaharoză,  proteine din lapte, proteine din zer praf, unt de cacao, unt, proteine din grâu, extract de malț de grâu, ou pasteurizat, amidon modificat, amidon de orez, amidon din porumb, drojdie, sare iodată și miere.

Identificarea aditivilor alimentari utilizați în compoziția acestui tip de produs care prezintă un risc de apariție a unor afecțiuni medicale în cazul unui consum constant și pe termen lung.

În cele 61 de produse analizate s-au identificat 29 tipuri de aditivi alimentari, după cum urmează: mono și digliceride ale acizilor grași, propionat de calciu, sorbat de potasiu, citrat de sodiu, caroteni, carmin, sorbitol, gumă guar, gumă de celuloză, acid malic, poligliceroli esteri ai acizilor grași, celuloză microcristalină, acid tartric, lecitină de soia, pectine, acid citric, acid sorbic, alfa-tocoferol, alginat de sodiu, difosfat disodic, acid fosforic, carboximetilceluloza, sirop de malitol, acid ascorbic, ester diacetil tartric, poliricinoleat de poliglicerol, stearoil lactilat de sodiu, dioxid de titan și acetat de sodiu. În sortimentele analizate s-au identificat şi o serie de arome artificiale, cum ar fi: aromă de caise, aromă de cireșe, aromă de căpșuni, aromă de unt, aromă de alune de pădure, aromă de vanilie, aromă de ciocolată, aromă de caramel, aromă de vin spumant și arome nedefinite. Aromele sunt adăugate produselor alimentare pentru a le da sau modifica mirosul și/sau gustul.         3. Analiza informațiilor nutriționale. Valoarea energetică per 100 grame produs variază între 307,06 kcal și 488 kcal. În conformitate cu Ordinul nr 1563/2008 emis de Ministerul Sănătăţii, copiilor nu le sunt recomandate produsele cu peste 300 kcal per unitatea de vânzare. Cantitatea de lipide per 100 grame produs variază între 12 grame și 30 grame, iar cantitatea de acizi grași saturați per 100 grame produs variază între 3,4 grame și 15 grame. 41% din produsele analizate conţin o cantitate mai mare de 5 grame acizi graşi saturaţi. În conformitate cu Ordinul nr 1563/2008 emis de Ministerul Sănătăţii, astfel de produse nu sunt recomandate copiilor. Cantitatea de carbohidrați per 100 grame produs variază între 43 grame şi 63 grame, iar cantitatea de zaharuri per 100 grame produs variază între 9 grame şi 28 grame. 26% din produsele analizate conţin o cantitate de zaharuri de peste 15 grame per 100 grame produs, adică între 16 grame zahăr şi 28 grame zahăr per 100 grame produs. În conformitate cu Ordinul nr 1563/2008 emis de Ministerul Sănătăţii, astfel de produse nu sunt recomandate copiilor. Cantitatea de fibre per 100 grame produs variază între 1 gram şi 3,1 grame. Cantitatea de proteine per 100 grame produs variază între 3,1 grame și 9,4 grame. Cantitatea de sare per 100 grame produs variază între 0,1 grame și 0,9 grame. „Inventat de către austrieci cu mai bine de 400 de ani în urmă, în timpul asediului Vienei de către otomani, croissantul a devenit simbolul micului dejun franţuzesc. Numai că acest produs fabricat în sistem industrial nu are nimic în comun cu cel tradiţional realizat în unităţile de alimentaţie publică de notorietate. Reţeta croissantului tradiţional conţine făină, unt (70% din cantitatea de făina folosită), apă, lapte (20% din cantitatea de făina folosită), zahăr, drojdie, sare şi ouă. Din păcate, croasanții comercializați în supermarket constituie pachețelul multor copii, dar, puţini părinţi cunosc faptul că aceste sortimente de croasanți au o încărcătură chimică foarte mare, constituită din conservanți, coloranţi, acidifianţi, emulsifianţi şi arome sintetice. Croasanții sunt produse hipercalorice, cu un conţinut ridicat de grăsimi saturate şi zahăr sub diverse forme, fapt care nu le recomandă să facă parte din alimentaţia copiilor, a femeilor însărcinate şi a celor care suferă de boli cardiovasculare, renale şi sindrom metabolic.” Conf. univ. dr. Costel Stanciu, președinte APC.

“O cafea și un croissant cu unt, vă rog!’’ Sună bine, iar mintea ne duce către dimineți împlinite. Senzația este și mai puternică atunci când explozia de plăcere din cerul gurii este stinsă de o cafea aburindă. Și parcă nu ne-am opri numai la unul, ar mai merge încă unul și poate, încă unul. Sună franțuzit și fițos, chiar dacă acum îl găsim pe toate drumurile, proaspăt sau ambalat colorat. Nevoia de dulce ne copleșește, pentru că am fost învățați cu gustul dulce încă de când ne-  am născut. Dacă citiți eticheta produselor ambalate pe care le cumpărați, veți vedea că toate conțin zahăr, inclusiv laptele praf. Și atunci, cum să nu căutăm gustul dulce și plăcerea mentală asociată? Că doar nu o să avem senzații mentale numai la ceafa de porc? Să nu ne mai mirăm că trăim puțin, dacă mâncăm prost și nu ne mișcăm! 70% din bolile de care suferim și murim se datorează modului în care trăim! Peste 30% din cancerele de care suferim pot fi prevenite! Cum? Simplu, iubind și făcând bine, hrănindu-ne și nu “umplând mațu”, miscându-ne și nu înțepeni în scaunul de la birou!” Dr. Florin Ioan Bălănică, Specialist în medicina personalizată, nutriție și nutrigenomică, Fondator al „Școlii pentru Sănătate și Longevitate”, Membru al „Academiei Americane de Nutriție și Dietetică”, Reprezentant pentru România al „Organizației Europene pentru Medicina Stilului de Viață” (ELMO).  „Termenul „croissant” are puterea de a mă trimite cu gândul către un aliment magic, dătător de energie şi de viaţă. Cu toate acestea, analizând cu atenţie lista ingredientelor regăsite în croasanții comercializați pe piaţa noastră, am putut constata un lucru uimitor. Un simplu croissant conţine în medie aprox. 4 linguriţe de zahăr, generând în acelaşi timp şi aproape un sfert din numărul necesar de calorii de care avem nevoie zilnic. La prima înfăţişare, croissantul pare o alegere de top, însă în realitate se întâmplă exact contrariul, întrucât înglobează atât câteva sute de calorii „goale”, cât şi cele mai inflamatoare alimente care nu fac decât să crească numărul problemelor sistemului digestiv. În ziua de astăzi, universul din interiorul nostru trebuie întreţinut cu multă grijă, astfel încât să putem preveni în timp util declanşarea ulterioară a unor afecţiuni gastroenterologice, alergice sau chiar cronice. Acesta este și motivul pentru care vă recomand să îngrădiţi accesul copiilor la croasanții obişnuiți de pe piaţa noastră. În această situaţie, vă recomand să optaţi întotdeauna pentru gustările vii care conţin proteine de calitate, vitamine, minerale, fibre şi grăsimi benefice. Consider că batoanele sau deserturile raw-vegane care nu conțin proteine animale, gluten sau zahăr reprezintă o alegere ideală în vederea acoperirii nevoilor copiilor noştri. Din punct de vedere nutrițional, reprezintă cea mai bună opţiune. Cu siguranță că toţi copiii vor simţi diferenţa, doar alimentele vii sunt şi cele mai eficiente medicamente, prevenind în cele din urmă declanşarea afecţiunilor cronice.” Nutriţionist Dumitru Balan, www.vindecadai.ro.

 




Rămas bun, Emilia!

emiliaDeşi a luptat din răsputeri să învingă o boală nemiloasă, prietena noastră Emilia s-a stins aseară. Din păcate, boala necruţătoare a ales să ia dintre noi o persoana bună, blândă, calmă, sensibilă la problemele celor din jur. Pentru noi, este o mare pierdere, dar golul rămas în sufletele noastre va fi umplut de amintirea blândei Emilia. Şi, singura noastră consolare este că Emilia va găsi, în lumea de dincolo, liniştea de care avea atâta nevoie!  Rămas bun, Emilia! Vei rămâne o amintire vie în inimile noastre! Dumnezeu să te odihneasca! Suntem alături de familia îndoliată! 




Comunicat privind sistarea parţială din motiv de neplată a serviciului de colectare a deşeurilor menajere din Mangalia

 

Începând cu data de 10.03.2017, compania Polaris M Holding a sistat serviciul de colectare şi transport a deşeurilor municipale la 79 de asociaţii de proprietari din municipiul Mangalia deoarece aceste asociaţii au ales să ignore datoriile restante, în contextul în care au fost notificate în nenumărate rânduri să-şi achite aceste datorii.

 

Conform legii 51 / 2006, republicata, art 42, alin (11), operatorul de salubrizare îşi poate întrerupe activitatea în următoarea situaţie: „Dacă sumele datorate, inclusiv penalităţile, nu au fost achitate după 45 de zile de la primirea facturii, operatorul poate întrerupe furnizarea/prestarea serviciului cu un preaviz de 5 zile lucrătoare şi are dreptul să solicite recuperarea debitelor în instanţă”.

În condiţiile în care asociaţiile de proprietari restante au fost notificate în perioada 2009-2017, de două ori pe an, iar în ultimele 2 săptămâni, între 15.02 – 01.03.2017, le-au fost trimise alte 2 notificări, însă fără niciun rezultat, Polaris M Holding s-a văzut obligată să sisteze servicul de salubrizare până la recuperarea sumelor restante.

Pentru a veni în sprijinul asociaţiilor de locatari, compania Polaris M Holding a făcut primul pas în medierea acestei probleme şi propune asociaţiilor un angajament de plată începând cu data 14 martie 2017. Prin intermediul acestui angajament, Polaris M Holding propune o eşalonare a datoriilor prin care asociaţiile care au restanţe ce nu depăşesc 10.000 ron au la dispoziţie 60 de zile să-şi achite datoria. În cazul asociaţiilor cu datorii mai mari de 10.000 ron perioada de achitare a sumei este de 90 de zile.

Menţionăm că reprezentanţii asociaţiilor de proprietari care au agreat angajamentul de plată propus de Polaris M Holding, de a achita sumele restante sau de a-şi asuma un angajament de plată în perioada următoare, vor beneficia imediat de serviciul de colectare şi transport al deşeurilor. Asociaţiile care au semnat eşalonarea datoriilor sunt următoarele: nr. 13, 62, 42, 44, 165, 162, 154 – zona TS Saveanu; nr.157 – zona Olimp; 156 Delfinul – zona Bd. Callatis; nr. 35 – zona Neptun; 47, 22 – str Albatros ;65, 016 – str. Oituz; 34, 36, 30, 140 – str. Negru-Voda; 29 -M.I. Dobrogeanu;143, 84, – zona M. Viteazu; 70 – str. George Murnu, 28, 153, 164 – str. Ion Creanga, 59 – zona IAS; 131, 126 – Bd 1 Decembrie 1918, 71 – Aleea Farului.

La ora transmiterii acestui comunicat, în urma angajamentelor de plată asumate de reprezentanţii asociaţiilor de datornici şi a plăţilor efectuate, s-a reluat colectarea deşeurilor municipale de la următoarele ghene/ platforme subterane, amplasate în zonele: TS Saveanu, Sirenei, Negru-Voda, MI Dobrogeanu, Ion Creangă şi Olimp.

Joi, 16 februarie 2017, ora 11:00, Primăria Municipiului Mangalia va organiza o conferinţă de presă privind problema sistării parţiale a serviciului de salubrizare din municipiul Mangalia. La conferinţa vor lua parte reprezentanţi ai companiei de salubrizare Polaris M Holding şi reprezentanţii asociaţiilor de proprietari.

Polaris M Holding mulţumeşte cetăţenilor pentru colaborarea de până acum şi îşi cere scuze pentru disconfortul provocat de această situaţie, şi îi asigură că, de îndată ce situaţia se va soluţiona, va începe imediat să colecteze deşeurile în locaţiile in care prestatia este înca sistată.

 

Administrator unic,

Eduard Martin

 

 




Școala Generală nr. 3 Mangalia paticipă la Concursul Național „Fără ură, cu toleranță”

 

Școala Gimnazială nr.3, Mangalia anunță înscrierea la Concursul Național „Fără ură, cu toleranță”, lansat de Organizația Salvați Copiii în cadrul programelor educaționale Drepturile Copilului și Ora de Net, susținute de Ministerul Educației Naționale.

În acest sens, pe 16 martie la orele 18, la Casa de Cultură, va derula o dezbatere pe această temă și care reprezintă,de fapt, o probă din concurs .Vor fi prezenți elevi ai școlii, părinți, psihologul școlii, profesori, conducerea școlii și reprezentanți ai Primăriei, Poliției și Bisericii.

Se vor dezbate cauzele posibile ale situațiilor de bullying, precum și efectele lor pe termen scurt, mediu și lung asupra tuturor celor implicați dar, ce este cel mai important, cum pot fi prevenite.

Cadrele didactice prof. Mihaela Sasu, Ancuța Iacob și Adriana Mitrea vor coordona activitățile elevilor participanți la concurs.




Avarie RAJA pe bulevardul aurel Vlaicu din Constanța

 

Pentru remedierea unei avarii survenite astazi, 14 martie 2017, la conducta magistrala de alimentare cu apa cu diametrul de 800 mm, de pe bd. Aurel Vlaicu, SC RAJA SA Constanta este nevoita sa intrerupa alimentarea cu apa potabila, in intervalul orar 11,30-14,00. Sunt afectati de lipsa apei consumatorii din cartierele Medeea si CET, cei din zona delimitata de strazile Aurel Vlaicu, Pelicanului, Spiru Haret, Cumpenei, Aurel Vlaicu, precum si cei arondati punctelor termice 89, 207 si 211.

Ne cerem scuze tuturor abonatilor afectati, carora le dam asigurari ca echipele RAJA fac tot posibilul pentru remedierea avariei intr-un timp cat mai scurt si pentru reluarea frunizarii de apa la parametri optimi.




Ediția 2017 a Concursului Național „Alege! Este dreptul tău”- etapa județeană

 

Sâmbătă, 11 martie 2017, la Școala Gimnazială Nr. 12 ”B. P. Hasdeu” Constanța, s-a derulat Ediția 2017 a Concursului Naţional “Alege! Este dreptul tău”- etapa județeană, având ca temă “Drepturile consumatorilor în era digitală”.

 

Competiția este organizată de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naționale, respectiv Comisaratul Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța și Inspectoratul Școlar Județean Constanța.

 

Conform regulamentului, acest concurs a fost gândit cu scopul de a forma generații de consumatori conștiente de drepturile lor legitime. În momentul în care tinerii învață despre drepturile lor în calitate de consumatori, ei vor ști să aleagă dintre produsele și serviciile de pe piață pe cele care corespund cel mai bine intereselor lor. Totodată, ei vor ști să sesizeze abuzurile operatorului economic și vor ști să ceară calitate, refuzând să cumpere produse necorespunzatoare sau neetichetate corect.

 

Etapa județeană a Concursului ,,Alege! Este dreptul tău” a fost organizată pe următoarele categorii:

– clasele l-Vl – desene;

– clasele Vll- Vlll – creație grafică;

– clasele lX – Xl – test grilă privind cunoștințele din domeniul protecției consumatorului și realizarea unui eseu.

 

Tema pentru desene a fost realizarea unui desen/creaţie grafică care să reprezinte o pagină web de comercializare a unui produs și tema pentru eseu a fost „Cumpăr online și știu ce drepturi am!”.

 

Comisia de jurizare a fost formată din reprezentanți ai instituțiilor inițiatoare, ai mediului economic și ai presei locale.

 

Pentru secțiunile de desene au fost jurizate 63 de lucrări de la unități de învățământ din județul Constanța, iar pentru secțiunea IX- XI au fost calificați la faza județeană 28 de elevi.

 

La etapa națională a concursului vor participa desenele și creațiile grafice clasate pe locul I și elevii de liceu clasați pe locurile I și ll la etapa județeană.

 

Rezultatele concursului se regăsesc în Anexă.

 

Detalii suplimentare: http://www.anpc.gov.ro/articol/572/alege-este-dreptul-tau-1




Peste 1.000 de elevi din judeţul Constanţa au absentat de la Simularea Naţională, iar alţi doi au fost eliminaţi

Luni, 13 martie 2017, s-a desfășurat proba scrisă la disciplina Limba și Literatura Română din cadrul simulării examenelor naționale.

La nivelul județului Constanța, au absentat 1.081, astfel:

Clasa a VIII-a:

Elevi înscriși Prezenți Absenți
5.942 5.603 339

Clasa a XI-a

Profil Elevi înscriși Prezenți Absenți
Real 4.007 3.687 320
Uman 781 748 33

Clasa a XII-a

Profil Elevi înscriși Prezenți Absenți
Real 3.796 3.468 328
Uman 928 867 61

 

Doi elevi (Colegiul Național Pedagogic „C. Brătescu” și L. T. „G. Călinescu) au fost eliminați, întrucât au intrat în sala de examen cu telefonul mobil.

88 de elevi de la Liceul Teoretic „N. Bălcescu” din Medgidia, filieră teoretică-profilul umanist, clasa a XII-a, au primit două subiecte de la  filiera teoretică-profil real.




Avarie RAJA la Staţia de pompare Cota 20 Ovidiu  

 

Pentru remedierea unei avarii la conducta magistrala de alimentare cu apa potabila, ce pleaca de la statia de pompare Cota 20 Ovidiu, SC RAJA SA este nevoita sa intrerupa furnizarea apei potabile din această seară şi până mâine – 14 martie 2017, ora 07,00. Sunt afectati consumatorii: Aeroportul international Mihail Kogalniceanu, fabrica de lactate Dorna, unitatile militare din zona, precum si abonatii din satul Oituz. In urma decopertarii zonei, s-a constatat necesitatea inlocuirii unui segment cu o lungime de aproximativ 3 metri. Mai mult, lucrarile sunt mult ingreunate si din cauza faptului ca in zona se afla si un cablu de alimentare cu energie, motiv pentru care o mare parte a sapaturilor se realizeaza manual.

Ne cerem scuze fata de  abonatii afectati de aceasta avarie si ii asiguram ca echipele noastre de interventie vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrarilor de reparatii  si reluarea furnizarii apei potabile in cel mai scurt timp.




În week-end, s-au prezentat la Urgenţe peste 1000 de pacienţi

De vineri dimineață și până astăzi la ora 08.00, la UPU s-au prezentat 1125 pacienți. Este vorba despre 811 adulți, dintre care 204 au fost internați și 314 copii, dintre care 80 au fost spitalizați. Cele mai multe prezentări  au avut loc în intervalul 12.03-13.03. 404 persoane au avut nevoie de îngrijire medicală de ieri și pînă astăzi, 13.03, ora 08.00 – 113 copii şi 291 adulţi.  În continuare, cele mai multe cazuri au fost înregistrate la UPU Interne – 487 pacienţi în 3 zile, dintre care 104 au fost internaţi.




Din cauza datoriilor, la Mangalia s-a sistat ridicarea gunoiului!

20170313_080646Mangalia stă, de câteva zile, sub stăpânirea gunoaielor. De vineri, la mai multe asociaţii de proprietari, reziduurile menajere nu au mai fost ridicate de maşinile Polaris, firma de salubrizare afirmând că, din cauza unor datorii istorice acumulate în ultimii şapte ani, de aproape 5 miliarde de lei vechi, este nevoită să sisteze acest serviciu. Potrivit directorului Polaris Mangalia, Florin Jianu, firma pe care o conduce nu a majorat tarifele la serviciul de salubrizare şi nici nu a luat măsuri de constrângere a asociaţiilor datornice să îşi stingă datoriile. Însă situaţia a degenerat, iar datoriile acumulate perturbă activitatea firmei.

Debitele acumulate, spune directorul Polaris Mangalia, fac aproape imposibilă derularea fără sincope a activităţii societăţii: “De ani buni o parte a asociaţiilor de proprietari din Mangalia nu şi-au achitat datoriile, iar preşedinţii acestora nici măcar nu au răspuns chemării noastre, să vină să facă o promisiune de plată sau măcar să purtăm o discuţie pe marginea modalităţii de stingere a acestor datorii. Noi nu am mai majorat tarifele de mulţi ani, decât cu actualizarea inflaţiei şi, cu toate acestea, sunt asociaţii care cumulează peste 70.000 de lei datorii. Până azi nu am aplicat niciun fel de penalitate la toate aceste debite, în ideea de a nu încărca şi mai mult facturile cetăţenilor. Dar, acum, nu se mai poate”, a declarat, pentru “Ediţia de Sud”, Florin Jianu.

Alături de cei ce nu şi-au achitat facturile suferă şi bun-platnicii, iar pentru aceştia firma de salubrizare va relua ridicarea gunoiului: “Sunt trei puncte de colectare unde sunt arondate şi asociaţii datornice, dar şi bun platnice. Aici urmează să reluăm colectarea gunoiului, pentru că nu este corect faţă de cei care fac, lunar, eforturi de a-şi achita datoriile”, a concluzionat Florin Jianu.

Paradoxal, în urma campaniei publice declanşate de firma de salubrizare pentru recuperarea datoriilor, au existat asociaţii ai căror preşedinţi au făcut rost, peste noapte, de întreaga sumă de bani pentru stingerea datoriilor: “Am avut astfel de cazuri. La o asociaţie de proprietari, în momentul în care am declanşat această acţiune de recuperare a datoriilor, preşedintele ne-a achitat, în patru zile, 70.000 de lei!”

Primăria Mangalia nu are pârghiile necesare pentru a obliga cetăţenii să îşi achite datoriile. În schimb, viceprimarul urbei, Dragoş Angelescu, face un apel către cetăţenii Mangaliei să verifice dacă sumele pe care, lunar, le varsă la asociaţiile de proprietari ajung şi la societăţile prestatoare de servicii.




COMUNICAT POLARIS

Subscrisa, S.C. Polaris M. Holding S.R.L., cu sediul în Constanţa, Str. Spiru Haret, nr. 2 A, Pavilion Administrativ, Camera nr.1, înmatriculată la Registrul Comerţului cu nr. J13/1645/1999, Cod de Înregistrare Fiscală RO 12079629, cont nr.  RO67BTRL0140120270087500, deschis la Banca Transilvania, reprezentată prin domnul Teodor Adrian PICOIU – Director General, punct lucru Mangalia, vă face cunoscute următoarele:

 

Începând cu data de 10.03.2017, se sistează colectarea reziduurilor menajere de la ghenele şi platformele subterane ce deservesc asociaţii de proprietari cu datorii foarte mari, unele dintre ele neachitând facturi vechi de ani de zile, în două etape.

În prima etapa se sisteaza colectarea de la asociatiile:

 

Zona str. Albatros cu asociaţiile de proprietari:

Nr. 31, Bl. F1;

Nr. 41, Bl.102 sc.A;

Nr. 177, Bl. 104 sc.A+B;

Nr. 176, Bl.104 sc.C;

Nr. 94, Bl. E11 sc. A+B;

Nr. 47, Bl.102 sc.C;

Nr. 45, Bl.102 sc.B;

Nr. 22, Bl.103 sc.A+B+C.

 

Zona Aleea Farului cu asociaţiile de proprietari:

Nr. 71, Bl. E9 sc.A+B+C.

 

Zona BD. Callatis cu asociaţiile de proprietari:

Nr. 224 ASTRA, Bl. MG22 sc.A, Bl. MG24, Bl. MG26, BL. MG30;

Nr. 63, Bl. MG29, Bl. MG31;

Nr. 117, Bl. MG20, Bl. MG18 sc. A+B;

Nr. 156 DELFINUL, Bl. MG32.

 

Zona str. Albatros cu asociaţiile de proprietari:

Nr. 59 IAS.

 

Zona str. Ion Creangă cu asociaţiile de proprietari:

Nr. 164, Bl. C6;

Nr. 37, Bl. C11, sc.C;

Nr. 16, Bl. C11 sc.B;

Nr. 153, Bl. C12, Bl. C14, Bl. C15;

Nr. 28, Bl. C7 sc.B;

Nr. 192, Bl. C, Bl. C1, Bl. C3.

 

Zona str. Mihai Viteazu-Oituz cu asociatiile de proprietari:

Nr. 84, Bl. O6 sc. A+B+C, Bl. O8, Bl. O10, Bl. O12, Bl. O14, Bl. O16 sc.C;

Nr. 58, Bl. P2 sc. A+B;

Nr. 89, Bl. P4 sc. A+B, Bl. OS7 sc.A+B.

 

Zona str. M.I. Dobrogeanu cu asociaţiile de proprietari:

Nr.29 M.I.D. 32, Bl.N4, Bl. N5 sc. A+B.

 

Zona str. Negru Voda cu asociatiile de proprietari:

Nr. 30, Bl.60;

Nr. 51, Bl. C20;

Nr. 34, Bl. Y5 sc. A+B;

Nr. 14, Bl. O;

Nr. 36, Bl. Y4 sc. A+B+C;

Nr. 140, Bl. A100 sc. A+B+C+D+E.

 

Zona OLIMP cu asociatiile de proprietari:

Nr. 146, Bl. C1;

Nr. 157, Bl. C3.

 

Zona str. Sirenei cu asociatiile de proprietari:

Nr. 110, Bl. E6 sc. A+B+C;

Nr. 125 CONTINENTUL, Bl. H13, Bl. G1;

Nr. 231, Bl. H2;

Nr. 108, Bl. H4 sc. A+B+C.

 

Zona str. T.S. Saveanu/Libertatii cu asociatiile de proprietari:

Nr. 64, Bl. C3 sc.A;

Nr. 57, Bl. A4 sc.B;

Nr. 44, Bl. 101 sc.A;

Nr. 42, Bl. 101 sc.B;

Nr. 162, Bl. C4 sc.A;

Nr. 165, Bl. A3 sc.A;

Nr. 62, Bl. A4 sc.A;

Nr. 154, Bl.85 sc.A+B;

Nr. 180, Bl. A3 sc.B;

Nr. 24, Bl B6, sc.A;

Nr. 10, Bl. A2 sc.B;

Nr. 13, Bl. D5 sc.A, Bl. B8.

 

Menţionăm că TOATE ASOCIAŢIILE DE PROPRIETARI au fost notificate în repetate rânduri cu privire la datoriile foarte mari pe care le au!

În etapa a doua, începând cu 20.03.2017, se sistează prestarea serviciilor pentru asociaţiile datoare, din următoarele zone: Bd. 1 Decembrie, George Murnu, Mihai Viteazu, M.I. Dobrogeanu, Negru Vodă, staţiunea Neptun (Vilele Smarald, Briliant, Bl. C10), Pictor Tonitza, Portului, staţiunea Saturn.

 

S.C. Polaris M. Holding S.R.L. – Punct Lucru Mangalia, îşi exprimă regretul pentru disconfortul creat, dar NU MAI POATE SUPORTA din punct de vedere financiar datoriile uriaşe, cumulate în ani de zile (în anumite cazuri) de către asociaţiile de proprietari şi speră în continuare ca reprezentanţii asociaţiilor vor da dovada de seriozitate, astfel încât să revenim la o situaţie de normalitate în cel mai scurt timp posibil.

Totodată, precizăm că asociaţiilor datornice li s-a adus la cunoştinţă faptul că, în cazul sistării serviciilor prestate pentru neplata facturilor restante, responsabilitatea situaţiei create li se datorează în totalitate.

 

 

 

S.C. POLARIS M. HOLDING S.R.L.

PUNCT LUCRU MANGALIA

Str. Mihai Viteazu, nr.10E, Mangalia, jud. Constanta

 

 




În timp ce la Mangalia se preferă ”batista pe țambal” , la Techirghiol, cetățenii au primit, acasă, raportul activității primarului pe 2016!

Primăria Mangalia continuă și în acest al doilea mandat al administrației Radu să fie o instituție închisă, cu geamuri fumurii și lacăte la uși. Actele se obțin greu, taxele s-au mărit simțitor, iar transparența a rămas cum o știam… opacă.

Deși solicitate, informațiile nu sunt furnizate, deoarece funcționarii sunt fie plecați, fie ocupați. Ocupați nu se știe cu ce, întrucât în Mangalia nu se mișcă nimic. Gropile au răsărit din nou, deși toamna trecută s-au aplicat câteva petice, iluminatul public s-a stins de tot, iar infracționalitatea este în plin avânt, săvârșindu-se furturi și tâlhării chiar și în plină zi.

Prin urmare, transparența cu care se lăuda Executivul, a rămas la același stadiu de ”O să” care l-a consacrat din 2012 până în prezent.

Mai grav este că deși Executivul are totul la dispoziție, respectiv fonduri imense, majoritate în Consiliul Local și proiecte de interes, anunțate cu ani în urmă, lucrurile stagnează la Mangalia. Nu se face nimic, singurele activităţi vizibile fiind doar festivitățile de premiere a pensionarilor, cadorisiți cu bani și flori, nu din partea primarului, așa cum se promovează, ci din partea Consiliului Local, din fonduri publice!

Așa cum am mai prezentat, comunele și orașele din vecinătate ne dau lecții în privința interesului primarilor pentru zonele și oamenii pe care îi reprezintă. Zonele apropiate municipiului Mangalia au instituții de cultură noi, obiective turistice realizate cu bani europeni, programe social-educative, infrastructură net superioară nouă și exemplele ar putea continua.

În ceea ce privește transparența în administrația publică, edilul din Techirghiol,

Iulian Soceanu reprezintă un model pentru dialogul deschis și sincer cu cetățenii. Astfel, aceștia nu sunt nevoiți să întrebe cum a fost cheltuit bugetul local, deoarece primesc răspunsul acasă, în cutiile poștale din inițiativa edilului.

Intitulat ”Raport al primarului privind starea economică, socială și de mediu a orașului Techirghiol pentru anul 2016, precum și obiectivele propuse pentru 2017”, documentul prezintă, pe capitole, aspecte legate de buget, dispoziții, hotărâri de Consiliu, Urbanism, Gospodărire Comunală, Poliția Locală, Serviciul pentru Situații de Urgență, Achiziții publice, Serviciul de Evidență a Persoanelor, Investiții, Cultură-Sport, proiecte viitoare.

Informațiile sunt oferite în amănunt, până la cele mai mici detalii, nefiind vorba despre statistici seci. Astfel, raportul se întinde pe 15 pagini, cetățenii făcându-și cu ușurință o imagine asupra activității autorităților publice locale.

Iată, câteva date extrase din acest raport:

Serviciul Urbanism a eliberat în 2016 350 de certificate, 129 autorizații de construire, 12 bilete de proprietate, și peste 1.000 de adeverințe.

Compartimentul Achiziții publice a realizat 2 proceduri, a încheiat 3 contracte în valoare de 208.497,2 lei și 41 contracte de achiziție directă.

La Serviciul Public de Evidență a Persoanelor, au fost puse în legalitate 2134 de persoane,

s-au înregistrat 13 acte de naștere, 53 de căsătorie, 74 de deces, s-au eliberat 24 certificate de naștere, s-au înregistrat 27 de divorțuri și s-a soluționat un dosar de schimbare a numelui pe cale administrativă.

La capitolul Obiective propuse pentru anul acesta, se regăsesc: pietruirea mai multor străzi, reabilitarea iluminatului public, modrnizarea mai multor cartiere prin dotarea cu mobilier urban nou etc.

Interesant este și mesajul de final al edilului: ”Deși am fost tot timpul în teren, în mijlocul cetățenilor, pe care i-am informat și cu care m-am consultat la fiecare activitate desfășurată, sper ca prin intermediul acestui raport să-mi fac cunoscută activitatea și intențiile”.

Comparația cu Mangalia nici măcar nu poate fi făcută, deoarece, aici, în sudul litoralului, batistuța se odihnește consecventă pe țambal, așa cum a fost învățată din 2012 până în prezent. Prin urmare, orice întrebare, orice nelămurire cerută reprezintă un afront pentru Executiv, care nu declară decât ceea ce dorește, când dorește și mai ales cui dorește… În schimb, nu se face economie de victimizare, deși Executivul are în mânecă toate atuu-rile posibile pentru a demonstra că vrea să dezvolte cu adevărat un municipiu cu potențial uriaș, dar lăsat, nu se știe din ce motiv, în agonie.