Aparatură de peste 40.000 de dolari, donată de rotarieni Sanatoriului Balnear Mangalia

IMG_5208Rotarieni din mai multe cluburi din ţară, dar şi din străinătate, au participat vineri, 24 februarie, la inaugurarea noii secţii destinată copiilor cu afecțiuni ale coloanei vertebrale ce îşi caută alinarea la Sanatoriul Balnear Mangalia. Recunoscut național și internațional pentru procedurile bazate pe nămolul sapropelic unic în Europa, pentru bioclimatul marin bogat în aerosoli, pentru apele termale sulfuroase și profesionalismul personalului, Sanatoriul Balnear Mangalia intră, astfel, în rândul unităţilor medicale şi de tratament cu dotări de ultimă generaţie destinate şi recuperării celor mici.

Realizarea acestui proiect comunitar important ce a presupus investiții de aproximativ 40.000 de dolari în aparatură și pregătirea personalului medical, a fost posibilă la inițiativa Clubului Rotary Cetatea Tomis Constanța, prin sprijinul primit de la Fundația Rotary, Districtul 2241 România – Republica Moldova, Districtul 3011 India și Districtul 2490 Israel și implicarea a numeroase cluburi Rotary din țară și străinătate: Rotary Club Mangalia, Rotary Club Constanța Pontus-Euxinus, Rotary Club Yachting, Rotary Club Bistrița, Rotary Club Bistrița Nosa, Rotary Club Piatra Neamț, Rotary Club Bucharest-Octo, Rotary Club Craiova, Rotary Club Iași 2000, Rotary Club Pitești, Rotary Club Timișoara Ripensis. Nu în ultimul rând la acest proiect au participat: Rotary Club Balchik – Bulgaria, Rotary Club Lod – Israel, Rotary Club Beer-Sheva Omarim – Israel și Rotary Club Chablais.ch – Elveția.

„În cei 40.000 de dolari am inclus aparatură de elongaţie, de ionizare, de drenaj limfatic, alături de multe alte astfel de dotări necesare recuperării copiilor cu afecţiuni ale coloanei vertebrale. Din ultimele studii am aflat că peste 10% dintre copiii dobrogeni suferă de o afecţiune a coloanei. Tocmai de aceea, pe lângă aparatura pe care am donat-o astăzi Mangaliei, am demarat şi un proiect de dotare a Sanatoriului din Techirghiol, secţiaIMG_5211 de recuperare a copiilor cu afecţiuni nero-psihomotorii. Este vorba despre o aparatură unică în Europa, sistem Nirvana, de diagnosticare, monitorizare şi tratament a acestor afecţiuni“, a declarat, pentru „Ediţia de Sud“, preşedintele Rotary Cetatea Tomis, Aurora Crăciun.

La evenimentul găzduit de sanatoriu au participat, pe lângă oaspeţii din ţară şi de peste hotare, cadre medicale ale unităţii, alături de rotarienii din Mangalia, conduşi de Nancy Podgoreanu.




Brățări de identificare pentru pacienții SCJU Constanța

Conducerea  Spitalului Clinic Judetean De Urgență “Sf. Apostol Andrei” Constanța a hotarât introducerea brățărilor de identificare pentru pacienți. Toți bolnavii aflați în stare gravă vor purta la mână, pe întreaga perioadă a spitalizării, o brățară care va conține datele de identificare.

În cel mai scurt timp, măsura urmează să fie implementată pentru toți pacienții internați în SCJU.




În câteva săptămâni, încep lucrările de construcţie a sălii de sport de la Şcoala „Sf. Apostol Andrei”

În maximum o lună, Compania Naţională de Investiţii va demara lucrările de construcţie la sala de sport a Şcolii Sf. Apostol Andrei Mangalia. Directorul interimar al instituţiei de învăţământ, prof. Adrian Vărgatu ne-a declarat că noua sală va avea o capacitate de 180 de locuri. De asemenea, va avea parcare, tribune şi va oferi o serie amplă de servicii. Acest proiect este aşteptat de ani buni de către elevi care încă sunt nevoiţi să-şi desfăşoare orele de Educaţie fizică şi sport afară, în curte, sau, iarna, pe holuri ori în sălile de clasă.

Până atunci, şcoala este angrenată în programul de înscriere a copiilor în clasa pregătitoare. Vor fi formate trei astfel de clase.

Prima etapă de înscriere se desfăşoară în perioada 27 februarie – 16 martie, iar cea de a doua în perioada 24 martie – 30 martie. Părinţii interesaţi pot accesa pagina oficială de facebook „Şcoala Gimnazială nr. 2 Sfântul Andrei” Mangalia sau pot merge la secretariatul unităţii de învăţământ.

Începând cu anul şcolar 2017 – 2018, şcoala va prelua din punct de vedere administrativ Grădiniţa Neptun.

 




Elevii Şcolii Gimnaziale nr. 2 Mangalia au creat mărţişoare pentru însănătoşirea unei fetiţe bolnave

IMG_5205Vineri, Şcoala Gimnazială nr. 2 „Sf. Apostol Andrei” a organizat o nouă ediţie a Târgului Mărţişorului. Evenimentul, care, anul acesta, are scop caritabil, a fost organizat de către  Alina Nicolae, consilier educativ, profesor pentru gimnaziu, cât şi de Elena Roşu, coordonator învăţământ primar. „Târgul de anul acesta are un scop umanitar, bani obţinuţi din comercializarea mărţişoarelor şi felicitărilor urmând să fie donaţi unei fetiţe din Cumpăna, grav bolnavă. La acest târg participă 300 de elevi care au confecţionat mărţişoarele cu sprijinul părinţilor şi al cadrelor didactice. Fiecare clasă a participat cu câte un panou, iar partea interesantă este că produsele nu au un preţ stabilit, astfel că fiecare cumpărător poate dona cât consideră. În acest fel, copiii îşi dezvoltă spiritul antreprenorial, iar munca lor este preţuită” a declarat consilierul educativ, Alina Nicolae.

Sâmbătă, 25 februarie, tot Şcoala Gimnazială nr. 2 Sf. Apostol Andrei va găzdui etapa pe cerc pedagogic a Concursului judeţean de Limba şi Literatura Română, „Comorile Condeiului”. Potrivit învăţătoarei Elena Roşu, la acest concurs vor participa elevi ai şcolii, dar şi de la Liceul Teoretic „Callatis”, Şcoala Gimnazială nr. 3 şi Şcoala Gimnazială 2 Mai. În total, vor concura 100 de elevi.




Cu sprijinul Clubului Rotary Cetatea Tomis, în Sanatoriul Balnear Mangalia se inaugurează o secție destinată copiilor cu afecțiuni ale coloanei vertebrale

Recunoscut național și internațional pentru procedurile bazate pe nămolul sapropelic unic în Europa, pentru bioclimatul marin bogat în aerosoli, pentru apele termale sulfuroase și profesionalismul personalului, Sanatoriul Balnear Mangalia se poate mândrii cu o secție nouă care se adresează copiilor cu afecțiuni ale coloanei vertebrale, din întreaga țară și din străinătate. Aceasta va fi inaugurată oficial mâine (24.02.2017) la ora 13.00 în prezența oficialităților.

Realizarea acestui proiect comunitar important ce a presupus investiții de aproximativ 40.000 USD în aparatură de ultimă generație și pregătirea personalului medical, a fost posibilă la inițiativa Clubului Rotary Cetatea Tomis Constanța, prin sprijinul primit de la Fundația Rotary , Districtul 2241 România – Republica Moldova, Districtul 3011 India și Districtul 2490 Israel și implicarea a numeroase cluburi Rotary din țară și străinătate.

Alături de noi au fost: Rotary Club Mangalia, Rotary Club Constanța Pontus-Euxinus, Rotary Club Yachting, Rotary Club Bistrița, Rotary Club Bistrița Nosa, Rotary Club Piatra Neamț, Rotary Club Bucharest-Octo, Rotary Club Craiova, Rotary Club Iași 2000, Rotary Club Pitești, Rotary Club Timișoara Ripensis. Nu în ultimul rând la acest proiect au participat: Rotary Club Balchik – Bulgaria, Rotary Club Lod – Israel, Rotary Club Beer-Sheva Omarim – Israel și Rotary Club Chablais.ch – Elveția.

Motivați de acest succes rotarienii Cetății Tomis au inițiat un nou proiect care vizează dotarea cu aparatură medicală de ultimă generație destinată secției de recuperare neuropsihomotorie copii a Sanatoriului Techirghiol.




Avarie RAJA la conducta Stația de tratare și pompare Palas

 

Pentru remedierea unei avarii la una din conductele magistrale de alimentare cu apa din curtea statiei de tratare si pompare Palas – municipiul Constanta, SC RAJA SA este nevoita sa intrerupa furnizarea apei potabile pe tronsonul avariat astazi, 23 februarie 2017, in intervalul 14,00 – 20,00. Sunt afectati de lipsa apei consumatorii din cartierele Coiciu, Compozitorilor, Inel I si Inel II, precum si cei din zonele Baba Novac si Casa de Cultura. Initial, echipele de interventie au incercat sa efectueze lucrarile de reparatii cu conducta sub presiune, dar din cauza diametrului si a debitului mare de apa a fost necesara sistarea furnizari apei potabile. Lucrarile sunt ingreunate si de faptul ca in zona se afla pozata o linie de alimentare cu tensiune, iar o parte a sapaturilor se realizeaza manual. Mai mult, pentru ca abonatii deserviti sa aiba apa la presiuni normale, avand in vedere debitul, dar și lungimea retelei de distributie, intervalul de timp necesar pentru intrarea conductei in presiune este de aproximativ 3 ore.

Ne cerem scuze fata de  constantenii afectati de aceasta avarie si ii asiguram ca echipele noastre de interventie vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrarilor de reparatii  si reluarea furnizarii apei potabile in cel mai scurt timp.




Expoziție de mărțisoare și felicitări „Mărțisor de suflet”,  la Școala nr. 3 din Mangalia

Elevii de la Școala Gimnazială nr. 3 din municipiul Mangalia, vor organiza vineri, 24 februarie 2017, în holul de la intrarea în școală, vernisajul expoziției de mărțisoare și felicitări „Mărțișoare de suflet”. Expoziția își va deschide porțile începând cu orele 11:30 și se va desfășura în perioada 24 februarie – 1 martie. Scopul acțiunii este strângerea de fonduri pentru achiziționarea de material didactic pentru unitatea școlară.




Dezbaterea pe buget, amânată. Iată, cât ne costă iluminatul de sărbători, colindătorii, paza şi studiile de fezabilitate!

Puţini cetăţeni ai Mangaliei au decis, ieri, să se intereseze de soarta bugetului primăriei pe 2017 şi au participat la întâlnirea organizată pentru dezbaterea acestuia. Deşi amânat de două ori, bugetul nu a stârnit decât interesul unui grup restrâns de cetăţeni, iar aceştia au venit să apeleze la bunăvoinţa aleşilor pentru soluţionarea unei foarte vechi probleme, aceea a utilităţilor din cartierele Dobrogea I şi II. Cum discuţiile au fost unele punctuale, axate numai pe aceste doleanţe, s-a luat decizia unei noi amânări, pentru luni, 27 februarie, la o oră ce va fi anunţată de primărie. O nemulţumire a celor prezenţi în sala de şedinţe, în special a consilierilor locali de opoziţie, a fost aceea că bugetul a fost postat, public, pe site-ul primăriei, cu numai 24 de ore înaintea dezbaterii lui, deci, într-un interval de timp prea scurt pentru a putea fi aprofundat.

În mare, bugetul Mangaliei pe 2017 se cifrează la aceeaşi sumă ca acum un an: din cotele defalcate pe impozitul pe venit s-au încasat, în 2016, 27,1 milioane de lei, iar specialiştii primăriei preconizează o sumă egală şi anul acesta. În schimb, angajaţii primăriei sunt ceva mai optimişti în privinţa impozitului încasat, pe clădiri, de la persoanele fizice: de la 2,1 milioane de lei la 2,4 milioane de lei, dar şi de la persoanele juridice: de la 7,4 milioane de lei la 8 milioane de lei. Tot în agenţii economici stă nădejdea funcţionarilor din primărie şi la capitolul încasări taxe şi impozite pe terenuri, aceştia estimând o creştere fulminantă a gradului de colectare: de la 2,6 milioane de lei în 2016, la 4,2 milioane de lei anul acesta (trecând, desigur, peste faptul că mai sunt de recuperat, la acest capitol, aproape 8 milioane de lei din anii precedenţi).

Taxele speciale ar mai aduce la bugetul local, anul acesta, 300.000 de lei, iar veniturile obţinute din autorizaţiile de funcţionare ar mai aduce un plus de 1,4 milioane de lei.

4,67 milioane de lei, la dispoziţia primăriei!

Din aceste venituri, capitolul Primărie are alocaţi 4,67 milioane de lei. Printre cheltuielile preconizate anul acesta se numără: deplasările în ţară – 15.000 de lei şi din străinătate – 10.000 de lei, cărţile şi publicaţiile- 38.000 de lei, consiliere şi expertiză – 100.000 de lei, reclamă şi publicitatea – 100.000 de lei, protocolul – 30.000 de lei, echipamentele IT – 80.000 de lei, alături de licenţe de programe şi echipamente speciale – 77.000 de lei.

Evidenţa Populaţiei are alocat, pentru salarii şi alte cheltuieli, un buget de 325.000 de lei, în această sumă fiind incluse reparaţiile curente – 20.000 de lei şi cheltuielile de votare – 60.000 de lei.

Poliţia Locală se laudă cu numai puţin de 1,5 milioane de lei pentru anul în curs, din care numai salariile se cifrează la un milon de lei. Pentru carburant au fost propuşi 80.000 de lei, pentru uniforme şi echipamente – 75.000 de lei, pentru muniţie – 12.000 de lei, iar pentru camere video mobile – 23.000 lei.

Învăţământului i-au fost alocaţi 4,1 milioane de lei, din care subvenţionarea taberelor şcolare se ridică la 250.000 de lei. Defalcat, pentru fiecare instituţie de învăţământ, aceşti bani au fost împărţiţi astfel: Grădiniţa nr. 1 – 69.000 de lei, Grădiniţa nr. 7 – 107.000 lei, Grădiniţa nr. 2 – 50.600 de lei, Grădiniţele nr. 3 şi 5 – 234.000 lei, Şcoala nr. 1 – 356.000 lei, Şcoala nr. 4 – 8.000 de lei, Şcoala nr. 2 – 309.000 lei, Şcoala nr. 3 – 284.000 lei, Şcoala nr. 5 – 152.800 lei, Liceul Callatis – 412.000 lei, Colegiul Economic – 292.000 lei, Liceul Tehnologic – 514.000 lei. Bursele şcolare vor scoate din buget 544.000 lei.

Biobaza: din 169.500 de lei repartizaţi, numai 3.000 de lei pentru hrana câinilor!

Capitolul Sănătate a primit, în propunerea bugetară, 2,4 milioane de lei. Mult mai generoase s-au simţit autorităţile locale în ceea ce priveşte Cultura, cadorisită cu 5,33 milioane de lei. Printre cheltuielile de anul acesta se numără 906.000 lei pentru Centrul Cultural (din care numai puţin de 750.000 de lei revin salariilor angajaţilor), 26.868 lei pentru iluminatul şi încălzitul Grădinii de Vară, 3 milioane de lei pentru Proiectul Callatis – Istorie la Malul Mării, 600.000 pentru Sport, 300.000 de lei pentru Culte religioase.

Serviciul de Asistenţă Socială va avea 8,6 milioane de lei, din care va aloca 168.000 lei Creşei, 232.000 Cantinei Sociale, 562.000 Căminului de Bătrâni, 384.000 lei locuinţelor sociale, iar pentru lemne şi ajutoare sociale – 621.000 lei.

Biobaza are alocaţi, anul acesta, 169.500 lei, din care, pentru hrana câinilor fără stăpân doar 3.000 de lei!

Tot în bugetul local au mai fost prevăzuţi banii de Salvamar – 870.000 de lei, pentru taxe judiciare şi onorarii – 250.000 de lei, dar şi sume pentru mentenanţa fântânilor arteziene – 50.000 de lei, paza obiectivelor şi pentru sustenabilitatea proiectelor Parc Evergreen – 400.000 de lei şi Aleea Teilor – 150.000 lei, paza obiectivelor aflate în subordinea primăriei – 500.000 de lei, iluminatul de sărbători şi pachetele pentru colindători – 150.000 de lei. Salubrizarea – deszăpezirea şi dezinsecţia vor scoate, din bugetul local – până la o proximă rectificare – 3 milioane de lei, iar înfiinţarea trotuarelor şi tramei stradale în Cartier Dobrogea I – 450.000 de lei.

18 DALI-uri şi SF-uri, în valoare de 1,3 milioane de lei!

Nu în ultimul rând, primăria va aloca, anul acesta, numai puţin de 1,3 milioane de lei pentru studii de fezabilitate şi DALI (documentaţii pentru avizarea lucrărilor de intervenţie).

Iată, care sunt acestea:

  • Reabilitarea clădirii Poliţiei Locale şi Serviciului Social – 75.000 de lei
  • Expertiză Grădiniţa pentru Romi (din cartierul Barăci) – 20.000 de lei
  • Reabilitare termică şi extindere Ion Bănescu – 75.000 de lei
  • Reabilitare termică şi extindere Liceul Callatis – 75.000 de lei
  • Reabilitare termică şi extindere Şcoala Sfântul Apostol Andrei – 75.000 de lei
  • Reabilitare termică şi extindere Grădiniţa nr. 3 – 75.000 de lei
  • Restaurarea Bisericii Sfântul Gheorghe – 75.000 de lei
  • Restaurarea Basilicii Siriene – 75.000 de lei
  • Înfiinţarea Centrului Social pentru Bătrâni – 75.000 de lei
  • Documentaţia Proiectului Unbounded Tourism at Black Sea 3D – 75.000 de lei
  • Cadastru şi intabulare pentru Cinematograful Pescăruş – 20.000 de lei
  • Documentaţia pentru Proiectul Dezvoltare Turistică în staţiunea Saturn – 150.000 de lei
  • Documentaţia pentru Proiectul Dezvoltare Turistică în staţiunea Venus – 75.000 de lei
  • Documentaţia pentru Proiectul Dezvoltare Turistică în staţiunea Jupiter 000 de lei
  • Documentaţia pentru Proiectul Dezvoltare Turistică în staţiunea Cap Aurora – 75.000 de lei
  • Documentaţia pentru Proiectul Dezvoltare Turistică în staţiunea Neptun Olimp – 75.000 de lei
  • SF pentru înfiinţare cimitir – 40.000 de lei
  • Documentaţia pentru reabilitarea Blocului Pescăruş – 90.000 de lei.

Prin urmare, administraţia publică locală nu duce lipsă de bani, dimpotrivă, are la dispoziţie un buget extrem de generos. Rămâne de văzut dacă aceste sume colosale se vor regăsi în unităţi de învăţământ moderne, în infrastructură de calitate, agendă bogată de evenimente cultural-artistice, turism de calitate şi servicii performante ale funcţionarilor publici.

Din momentul aprobării bugetului, care nu este bătut în cuie, existând în viitor, multe rectificări, autorităţile nu vor mai putea să se scuze, să vină cu pretexte, să invoce greaua moştenire şi nici să lanseze tot felul de motivaţii, deoarece au la dispoziţie sume astronomice de bani.

Aşa cum au precizat ieri, cetăţenii nu mai doresc să audă scuze şi justificări, ci vor să vadă că, în sfârşit, municipiul se mişcă în direcţia potrivită, cu atât mai mult, cu cât problemele lor sunt numeroase şi acutizate de la un an la altul.




Avarie RAJA în zona Brătianu-Oborului din Constanţa

Pentru remedierea unei avarii survenite astazi, 23 februarie, pe strada Apusului, din municipiul Constanta, SC RAJA SA Constanta este nevoita sa intrerupa furnizarea de apa potabila in intervalul orar 11,45-14,00. Sunt afectati consumatorii din perimetrul delimitat de strazile IC Bratianu, Oborului, IL Caragiale, Corbului.

Ne cerem scuze tuturor abonatilor afectati, carora le dam asigurari ca echipele RAJA fac tot posibilul pentru remedierea avariei intr-un timp cat mai scurt si pentru reluarea furnizarii de apa la parametri optimi.




Avarie RAJA la Eforie Nord

Pentru remedierea unei avarii survenite astazi, 23 februarie, la conducta principala de alimentare cu apa de la intersectia strazilor Ovidiu si Rubin, din orasul Eforie Nord, SC RAJA SA Constanta este nevoita sa intrerupa furnizarea de apa in intervalul orar 11,30-15,30. Sunt afectati abonatii de pe strazile Brizei, Ovidiu, 1 Mai, Alxandru Ioan Cuza si Rubin.

Ne cerem scuze tuturor abonatilor afectati, carora le dam asigurari ca echipele RAJA fac tot posibilul pentru remedierea avariei intr-un timp cat mai scurt si pentru reluarea furnizarii de apa in conditii optime.




Avarie RAJA în municipiul Medgidia

Pentru remedierea unei avarii survenite astazi, 23 februarie, pe conducta principala de alimentare cu apa de la intersectia străzilor Monumentului si Eternitatii, din orasul Medgidia, SC RAJA SA Constanta a fost nevoita sa intrerupa furnizarea apei potabile in intervalul orar 11,00-13,00. Sunt afectati abonatii de pe strada Monumentului.

Ne cerem scuze tuturor abonatilor afectati, carora le dam asigurari ca echipele RAJA fac tot posibilul pentru remedierea avariei in timp cat mai scurt si pentru reluarea furnizarii de apa la parametri optimi.

 




Echipa de fotbal a ASSF Mangalia va participa la Turneul ”Winter Cup” găzduit la Brașov

 

Mâine, 23.02.2017, ASSF Mangalia (Asociația Sportivă ”Școala de Fotbal” Mangalia), grupa U13, antrenată de către profesorul coordonator Andrei Pătrașcu va pleca în turneul de fotbal pentru copii în vârstă de 12 ani ( Under 13) de la Brașov, ”Winter Cup”. ”Suntem pregătiți pentru acest turneu, băieții s-au antrenat în aceste zile foarte bine, totul a decurs conform așteptărilor. Pentru noi, aceste meciuri din turneu sunt meciuri de verificare înaintea începerii returului din campionatul regulat. Sper ca la ora jocurilor să fim concentrați 100%. Obiectivul nostru principal este să jucăm un fotbal plăcut ochiului, iar cel secundar este să ne clasăm pe locurile 1-2 în grupe. Această deplasare nu ar fi fost posibilă fără suportul financiar din partea părinților motiv pentru care vreau să le mulțumesc” a declarat Andrei Pătrașcu.

Delegația condusă de către antrenorul Andrei Pătrașcu este următoarea: 1. Alupoaie Darius; 2. Banu Radu; 3. Bostan Costel; 4. Croitoru Cătălin; 5. Colcer Remus; 6. Chirițoiu Mario; 7. Drăgan Mihaiță; 8. Kreici Romeo; 9. Mancaș Alin; 10. Șerban Adrian; 11. Soare Robert; 12. Vilcinschi Darius; 13. Vlad Robert; 14. Voiculescu Alexandru. Delegatul echipei –

Șerban Cătălin.

Turneul se desfășoară la Brașov în perioada 24.02.2017-27.02.2017.




Avarie RAJA în localitatea Ştefan cel Mare

Pentru remedierea unei avarii survenite în cursul zilei de astăzi, 21 februarie 2017, la conducta magistrală din localitatea Ştefan cel Mare, SC RAJA SA Constanţa este nevoită să întrerupă furnizarea de apă potabilă în intervalul orar 10,00-14,00. Sunt afectaţi toţi abonaţii din localitatea Ştefan cel Mare.

Ne cerem scuze tuturor abonaţilor afectaţi, cărora le dăm asigurări că echipele RAJA fac tot posibilul pentru remedierea avariei în timp cât mai scurt şi pentru reluarea furnizării de apă la parametri optimi.




Avarie RAJA între localităţile Eforie Nord şi Eforie Sud

Pentru remedierea unei avarii la conducta principală de alimentare cu apă, cu diametrul de 560 mm, în zona dintre localităţile Eforie Nord şi Eforie Sud, SC RAJA SA este nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile astăzi – 21 februarie 2017, în intervalul orar 9,30 – 15,00. Sunt afectați consumatorii din zona dintre cele două localităţi.
Ne cerem scuze față de abonații afectați de această lucrare și îi asiguram că echipele de intervenție fac tot posibilul pentru finalizarea reparațiilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.




Un şofer fără carnet a intrat într-un copac la Eforie Sud

La data de 18.02.2017, ora 21.21, R.D., în vârstă de 31 de ani, din localitatea Tuzla – județul Constanța, a condus un autoturism pe DN 39, pe raza localității Eforie Sud, dinspre Constanța către Mangalia, unde ar fi pierdut controlul direcției, a intrat pe sensul opus de mers și a intrat în coliziune cu un copac.

În urma accidentului rutier a rezultat vătămarea corporală gravă a conducătorului auto și a unui pasager din autoturism, un bărbat în vârstă de 30 de ani, din Constanța.
Polițiștii constănțeni au stabilit în urma verificărilor ca șoferul autoturismului nu deține permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule.
În cauză a fost întocmit dosar penal.



Prins fără carnet, în timp ce şofa sub identitatea fratelui său

La data de 18.02.2017, ora 18.00, polițiștii din cadrul Biroului Rutier Mangalia l-au depistat pe B.I., în vârstă de 36 de ani, din municipiul Mangalia, care a condus un autoturism, pe strada M.I. Dobrogeanu din Mangalia, fiind sub influența băuturilor alcoolice și fără a poseda permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule.

Bărbatul în cauză a declarat verbal polițiștilor datele de identitate ale fratelui său, faptă pentru care va fi cercetat penal și pentru săvârșirea infracțiunilor de fals material în înscrisuri oficiale și uz de fals.




ENEL stinge lumina în sudul litoralului!

Pentru lucrările anuale de reparaţii şi întreţinere instalaţii şi reţele electrice, precum şi posturi de transformare, SC Enel Distribuţie Dobrogea SA – Zona MT-JT Constanţa, anunţă întreruperea furnizării energiei electrice în timpul lucrărilor, după următorul program:

Comuna Tuzla, cu strãzile Mecanizãrii, Grindului, Lebedelor, Biruinţei, Izvorului şi Pasajului – întrerupere totală, luni, 20 februarie, în intervalul 8.00-16.00;

Comuna Costineşti, cu strãzile Prunului, Mãrului, Smochinului, Nucului, Cireşului, Vişinului, Grãdinilor şi Macului –  întrerupere totală, joi, 23 februarie, în intervalul 8.00-16.00;

 

 

 




Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea-Litoral monitorizează plajele în urma fenomenelor meteo extreme

 

Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea-Litoral a desfășurat în perioada septembrie 2016 – decembrie 2016 activitatea de monitorizare geodinamică a celor 5 loturi finalizate prin finanţare europeană la sfârşitul anului 2015: Mamaia Sud, Tomis Nord, Tomis Centru, Tomis Sud, Eforie Nord. În cadrul activității de monitorizare geodinamică s-au realizat inspecții vizuale periodice, planificate și inspecții efectuate în urma producerii fenomenelor meteorologice periculoase; măsurători topografice ale zonelor înnisipate și ale structurilor conectate la țărm, precum și aerofotogrametrie cu realizarea de ortofotoplanuri suprapuse.

În urma activităţii de monitorizarei geodinamică realizată de ABADL s-a evidenţiat un echilibru a liniei ţărmului, bilanţul rezultat în urma măsurătorilor fiind unul pozitiv. Linia ţărmului respectă criteriile de proiectare care au stat la baza realizării proiectului tehnic şi a lucrărilor de execuție.

Menționăm că începând cu data de 06.03.2017 ABADL va începe activitatea de monitorizare geodinamică a celor 5 loturi urmând ca în luna aprilie să se realizeze raportul cu privire la evoluția lucrărilor executate. Conform manualului de întreținere și exploatare pentru cele 5 loturi activitatea de monitorizare geodinamică se realizează în luna martie și respectiv în luna septembrie, astfel putându-se evidenția evoluția lucrărilor pe sezonul rece, respectiv sezonul cald.

În acest an, la fel ca în majoritatea anilor, în sezonul rece în zona limitrofă s-au manifestat fenomene meteorologice de natura valurilor și a vântului de intensitate medie și mare. În luna ianuarie a anului curent, pe zona Năvodari – Mamaia s-au înregistrat constant viteze ale vântului între 5-12 m/s și valuri cu înălțimi cuprinse între 0.6m și 2.2 m la țărm.

Urmare acțiunii valurilor puternice, profilul s-a comportat normal formându-se din nou fenomenul de “rupere de mal”, fenomen ce se manifestă an de an, caracterizat prin denivelări semnificative ce reprezintă o redistribuție a nisipului între profilul emers și profilul submers. Acesta va fi corectat și adus la profilul proiectat, atât în mod natural prin evoluția curenților marini din perioada următoare, cât și  prin lucrările curente de pregătire a plajelor.

 

 




Primăriei Mangalia nu-i ajung 60.000 de lei pentru promovarea ca la carte a celor şase staţiuni

Joi, la Romexpo, s-a dat startul ediţiei 2017 a Târgului Naţional de Turism care va ţine până  duminică, 19 februarie. La evenimentul tradiţional participă, anul acesta, cu stand propriu şi Primăria Mangalia care are la dispoziţie un buget în valoare de 60.000 de lei, aprobat de Consiliul Local.

Potrivit reprezentanţilor Primăriei, în prima zi a târgului, standul Mangaliei a fost vizitat de peste 1.000 de persoane, potenţiali turişti. Aceştia au primit materiale informative, pliante şi hărţi cu sudul litoralului. La ceremonia de deschidere au participat edilul municipiului Mangalia, Cristian Radu, preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, Horia Marius Ţuţuianu, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României, Mihai Daraban, dar şi reprezentanţi ai agenţiilor de turism. Aceştia din urmă au fost interesaţi să afle care sunt evenimentele care vor avea loc în sezonul estival 2017 pentru a le introduce în ofertele turistice.

Comparativ cu alte zone turistice, Mangalia nu va prezenta în perioada târgului show-uri, spectacole, degustări de produse sau alte atracţii, motivul fiind acelaşi… banii puţini.

Vom afla dacă promovarea oraşului şi a celor şase staţiuni turistice de interes naţional vor da roade abia la vară, când va începe sezonul estival. Până atunci, cele care se promovează o dată cu staţiunile sunt angajatele Direcţiei de Turism (foto).

prințesele de la Turism




Avarie RAJA în localitatea Agigea

Pentru remedirea unei avarii la conducta magistrală de alimentare cu apă, cu diametrul de 600 mm, la ieşire din localitatea Lazu, SC RAJA SA este nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile astăzi, 17 februarie 2017, în intervalul 09,30 – 16,00. Sunt afectaţi toţi consumatorii din localitatea Agigea. Iniţial, echipele de intervenţie au încercat remedierea avariei cu conducta sub presiune, dar în urma decopertării conductei, s-a constatat necesitatea înlocuirii unui tronson pe o lungime de aproximativ 4 metri.

Ne cerem scuze faţă de abonaţii afectaţi de această avarie şi îi asigurăm că echipele noastre de intervenţie vor face tot posibilul pentru remedirea situaţiei şi reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.