Cei trei tâlhari din Mangalia, arestaţi pentru 30 de zile

Cei trei bărbați, care inițial au fost reținuți pe bază de ordonanțe, au fost prezentați, la data de 16.02.2017, Judecătoriei Mangalia, care a dispus măsura arestului preventiv pentru o perioadă de 30 de zile.

 Polițiștii constănțeni au escortat și introdus persoanele în cauză  în C.R.A.P. al I.P.J. Constanța.




ANGAJĂRI

Societate din Mangalia angajează electricieni cu experienţă în construcţii civile şi branşamente electrice, precum şi muncitori necalificaţi.

Pentru mai multe informaţii nu ezitaţi să ne contactaţi la nr. de tel 0742.278.811




Doi tâlhari minori din Mangalia, prinşi de poliţiştii constănţeni

Urmare a cercetărilor efectuate în cazul comiterii unei tâlhării, polițiștii din cadrul Poliției municipiului Mangalia i-au identificat pe V.A.-E., în vârstă de 17 de ani și A.D.-E., în vârstă de 17 ani, bănuiți de comiterea faptei.

Astfel, la data de 24.01.2017, cei doi tineri ar fi sustras, prin smulgere, un telefon mobil de la o femeie, în vârstă de 41 de ani .

V.A.-E, în vârstă de 17 ani, se află în stare de arest prevetiv într-o altă cauză penală iar față de A.D.-E., în vârstă de 17 ani, s-a luat măsura reținerii pe bază de ordonanță, urmând a fi prezentat instanței de judecată cu propunere de arestare preventivă.




ALDE: Consiliul Concurenţei solicită Prefecturii analizarea ilegalităţii taxei de promovare turistică şi a celei pentru eliberarea autorizației de funcționare pentru agenții economici (facsimil)

Comunicat ALDE Mangalia

Dragi locuitori ai Mangaliei,

Consiliul Concurentei este in acord cu demersul consilierilor ALDE Mangalia, Tănase Leonard, Bociog Dragoș și Nicolae Moroianu, privind ilegalitatea HCL 114/21.12.2016, care stabilește taxe și impozite mărite nejustificat și în contradicție cu legea cu până la 300% pentru firmele cu activitate în Mun. Mangalia și care impune taxe speciale și de autorizare în mod ilegal. Petitia consilierilor ALDE Mangalia a primit un răspuns din partea Consiliului Concurenței prin care constată ca fiind corect semnalate încălcările abuzive ale Codului Fiscal și ale legislației în vigoare și în care se specifică faptul că a fost solicitată analizarea legalității acestei hotărâri de către Instituția Prefectului județului Constanța.

De asemenea, Consiliul Concurenței a transmis către Curtea de Conturi a României petiția formulată de consilierii ALDE Mangalia, cu solicitarea ca această instituție să efectueze un control cu privire la legalitatea majorării impozitelor și taxelor peste limita maximă prevăzută de Codul Fiscal și stabilirea ilegală a taxei de promovare turistică și a taxei pentru eliberarea autorizației de funcționare pentru toți agenții economici, deși Codul Fiscal nominalizează expres categoriile de activități ce intră sub incidența acestei autorizări.

Solicităm totodată consilierilor locali PNL și UNPR să nu mai voteze cu lejeritate, din obediență, proiecte de hotărâri ilegale și în detrimentul locuitorilor și agenților ecomomici din Mangalia.

Așa cum v-am transmis și anterior, vom continua demersurile nostre pentru intrarea pe un făgaș al normalității și pentru o guvernare locală în interesul cetățenilor Mangaliei, nu în interes personal, și vă vom informa permanent cu privire la rezultatele acțiunilor noastre.

Vă atașăm pentru informare răspunsul primit de la Consiliul Concurenței.

 

Cu deosebită stimă,

 

Consilierii Locali ALDE Mangalia,

Tănase Leonard

Bociog Dragoș

Moroianu Nicolae

raspuns consiliul concurentei-1

raspuns consiliul concurentei-2




Avarie RAJA Cernavodă

Pentru remedierea unei avarii survenite astazi, 15 februarie, pe conducta principala de alimentare cu apa din cartierul Columbia, orasul Cernavoda, SC RAJA SA Constanta a fost nevoita sa intrerupa furnizarea apei potabile in intervalul orar 10,00-13,00. Sunt afectati abonatii de pe strazile Liliacului, Salciei si Avram Iancu.

Ne cerem scuze tuturor abonatilor afectati, carora le dam asigurari ca echipele RAJA fac tot posibilul pentru remedierea avariei in timp cat mai scurt si pentru reluarea furnizarii de apa la parametri optimi.

 

 




Asociaţia Litoral-Delta Dunării, la Târgul de Turism al României!

Asociatia Litoral – Delta Dunarii va invita joi, 16 februarie, la Lansarea oficiala a Standului Asociatiei Litoral-Delta Dunarii la Targul de Turism al Romaniei! Alaturi de membrii nostri, de invitati si parteneri speciali, lansam impreuna Filmul oficial Mamaia 2017, show-urile Mamaia si Vama Veche si promovam oferta turistica a judetelor Constanta si Tulcea.

Va asteptam cu mesteri populari si ansambluri folclorice, produse traditionale si vinuri dobrogene, Show de Mamaia si cocktail bar de Vama Veche! Primariile Cernavoda, Limanu, Jurilovca, Consiliile Judetene Constanta si Tulcea, Aeroportul Constanta, Blue Air si Turkish Airlines, hotelieri si operatori privati vor fi prezenti in standul nostru. Ministrul Turismului va fi alaturi de noi la lansarea Standului Asociatiei Litoral-Delta Dunarii!

Programul in standul nostru va fi urmatorul:

Joi, 16 februarie

13.00 – Lansarea noului film de promovare a statiunii Mamaia

13.15 – 14.15 – Mamaia Summer Party: spectacol promovare statiunea Mamaia

15.00 – 16.00 – Descopera Jurilovca: Moment artistic de muzica traditionala lipoveneasca, degustare de produse locale

                          Descopera Cernavoda: Degustari de vinuri. Mester popular

Vineri, 17 februarie

12.00 – Descopera Tulcea: Moment artistic de muzica traditionala lipoveneasca. Degustari de vinuri

Degustari de vinuri. Mester popular

           Descopera Vama Veche: Demonstratii cocktail bar

 

Sambata, 18 februarie

11.00 – Traditii gastronomice dobrogene

13.00 – Mamaia Summer Party: Spectacol promovare statiunea Mamaia

Degustari de vinuri. Mester popular

15.00 – Descopera Tulcea: Muzica traditionala lipoveneasca. Degustari de vinuri.

           Descopera Vama Veche: Demonstratii cocktail bar

 

Duminica, 19 februarie  

Demonstratii cocktail bar

Mester popular

Degustari de vinuri

 




În ultimele 24 de ore, 15 pacienţi au ajuns în Camera de Resuscitare la UPU Constanţa

 

345 pacienți au ajuns la UPU în 24 de ore, dintre care 115 au fost spitalizaţi. 15 pacienți au fost aduși la Camera de Resuscitare, 158 s-au prezentat la Interne iar la Pediatrie au fost aduși 74 copii dintre care 35 au fost internați, iar 4 au fost preluați de medicii de la STI.
În ultima perioadă, medicii din cadrul UPU au constatat o creștere a numărului de pacienți  care au suferit accidente vasculare cerebrale. Numai în ultimele zile, 44 persoane care au fost aduse la UPU, au fost internate la Neurologie.

De la începutul lunii și până în prezent,  în secția de Neurologie a SCJU au fost internați 125 pacienți. Aproximativ 80% dintre aceștia au ajuns la spital dupa ce au suferit un accident vascular cerebral. Cei mai mulți dintre pacienți au peste 50 de ani.




„Daewoo Mangalia Heavy Industries studiază alternative posibile şi fezabile de afaceri viitoare“

Cu ocazia vizitei delegaţiei Ministerului Economiei de astăzi, 13 februarie 2017, Daewoo Mangalia Heavy Industries a remis următorul comunicat de presă:

1. În acest an, la 22 ianuarie, Daewoo Mangalia Heavy Industries SA a aniversat 20 de ani de operare continuă, perioadă în care realizările sale şi ale angajaţilor săi au poziţionat societatea drept unul dintre cei mai importanţi factori economici din industria grea din România şi Europa.

2. Activitatea societăţii, în ciuda unei industrii orizontale locale insuficiente, a generat, în ultimii ani de activitate, un nivel de integrare în România a costurilor produselor sale de peste 54%, contribuind la bugetele locale şi de stat cu impozite şi taxe în valoare medie de 44 de milioane de dolari/an.

3. În cursul anului 2016, Daewoo Mangalia Heavy Industries a livrat un număr de 10 nave comerciale clasice complete (port-containere de 9100 TEU, vrachiere de 180.000 TDW, tancuri petroliere şi nave specializate în transportul produselor rafinate din ţiţei cu capacitate de 112.000 TDW), utilizând o resursă umană de aproximativ 7.000 de angajaţi proprii şi ai societăţilor colaboratoare.

4. Portofoliul actual de comenzi al societăţii se ridică la un număr de şapte nave, două proiecte fiind livrate de la începutul anului 2017; prezentul portofoliu cumulează o valoare totală de contract de 395 milioane USD.

5. Pe fondul unor factori externi şi interni, ce ţin de situaţia pieţei industriei navale pentru clasa navelor comerciale din portofoliul existent, de dificultăţile economice ale acţionarului principal generate de efectele restrângerii industriei offshore şi, nu în ultimul rând, structura financiară a societăţii noastre, Daewoo Mangalia Heavy Industries studiază alternative posibile şi fezabile de afaceri viitoare, dorind să implice în definitivarea acestei viziuni toate părţile interesate de stabilitatea economică a societăţii, respectiv: conducerea executivă, Consiliul de Administraţie, acţionari, reprezentanţi sindicali din întreprindere, experţi ai societăţii.

6. Cu ocazia acestei importante vizite, conducerea executivă va prezenta direcţiile de interes comun în vederea atingerii în cel mai scurt timp a unor deziderate necesare pentru a se creea condiţii de echilibru a structurii financiare, întărirea capacităţii de finanţare a societăţii de pe pieţele locale/europene şi, nu în ultimul rând, definirea viziunii de business a companiei.




În ultimele zile, peste 700 de persoane s-au prezentat la UPU Constanţa

De vineri, 10.02. 2017, ora 08.00 până luni, 13 februarie, ora 08.00,  s-au prezentat la Unitatea de Primiri Urgenţe Constanţa 706 adulţi dintre care 190 au fost internaţi. Cei mai mulţi pacienți au fost înregistrați la UPU interne – 426, în 72 ore. Dintre aceștia, 96 au fost spitalizați. În același interval,  36 de pacienți au fost aduși la Camera de Resuscitare.
Tot în 72 de ore, la UPU au fost aduși 214 copii, 73 au fost internați.
Din categoria cazuri sociale, la UPU au fost înregistrați  14 pacienți. 13 au fost transferați la adăpostul social, după ce au fost supuși investigațiilor de specialitate. Unul este încă la UPU, în investigații.




DMHI va primi sprijin direct din partea Ministerului Economiei pentru diversificarea portofoliului şi menţinerea forţei de muncă

DSC_9395Luni, dimineaţă, o delegaţie formată din Ministrul Economiei, Alexandru Petrescu, preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, Marius Horia Ţuţuianu, senatorul Nicolae Moga şi Primarul localităţii Limanu, Daniel Georgescu s-a aflat în vizită la cel mai mare agent economic al municipiului Mangalia, Compania Daewoo Mangalia Heavy Industries.

Prima oprire a avut loc în sala de festivităţi a şantierului naval unde oaspeţii au fost primiţi de către preşedintele DMHI, Tae-Jin Hwang şi directorul Diviziei Managementul Administraţiei, Mihai Andrei. A urmat o vizită a halelor de producţie din incinta şantierului, după care oaspeţii şi gazdele au purtat un dialog cu privire la activitatea şi proiectele şantierului.

În cadrul conferinţei de presă, care s-a desfăşurat la Primăria 2 Mai, preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, Marius Horia Ţuţuianu a declarat că în cadrul şantierului îşi desfăşoară activitatea 7395 de angajaţi, dintre care numai din Mangalia lucrează 4500 de persoane, restul provenind din localităţile şi comunele învecinate municipiului. „Am avut, astăzi, o vizită informală, însă eu am mai participat la întâlniri atât cu reprezentanţii companiei Daewoo, cât şi cu societăţile IMG_5003subcontractoare. Consider că trebuie să sprijinim compania, deoarece este cel mai important investitor din sudul litoralului”, a spus preşedintele CJC.

La rândul său, ministrul Economiei, Alexandru Petrescu a precizat că de acum înainte va exista o nouă abordare guvernamentală şi anume un tip de gestionare integrată. „DMHI trebuie să privească pe toată lumea, pe acţionari, pe noi ca şi minister, dar şi pe Consiliul Judeţean Constanţa. Până acum, din păcate, statul şi-a manifestat doar prin complezenţă procentul pe care îl deţine din şantier, respectiv 49% Abordarea guvernamentală va fi similară actului managerial. După această primă întâlnire, în cadrul căreia am solicitat o situaţie a şantierului, va exista o discuţie la Ministerul Economiei. De asemenea, voi purta un dialog cu acţionarii majoritari din Coreea de Sud. Consider esenţială păstrarea tuturor locurilor de muncă. Este vorba despre o unitate de producţie extrem de importantă pentru zona de sud a judeţului. Am sugerat conducerii şantierului DMHI o serie de direcţii noi pe care să le abordeze până când piaţa construcţiilor de nave îşi va reveni la nivel mondial, având în vedere că aceasta trece de câţiva ani printr-o criză. Astfel, i-am sfătuit să-şi diversifice portofoliul, să intre şi pe piaţa reparaţiilor, să livreze anumite componente pentru nave, să încheie parteneriate cu alte şantiere din Europa. Cu siguranţă, la nivel mondial, piaţa îşi va reveni, va trece peste această criză, de aceea este important IMG_5009ca DMHI să-şi prezerve numărul angajaţilor, cu atât mai mult, cu cât au pregătirea necesară, sunt instruiţi şi calificaţi la cele mai înalte standarde. Tocmai de aceea este nevoie de profesionişti”, a declarat ministrul Economiei.

Direct interesat de menţinerea în top a şantierului DMIHI, primarul localităţii Limanu, Daniel Georgescu a făcut demersuri încă din luna noiembrie a anului trecut, astfel încât această vizită să aibă loc. „10% din forţa de muncă a zonei pe care o conduc lucrează la DMHI. Mai exact, este vorba de 634 de angajaţi din 2 Mai, Limanu şi Vama Veche. Mai mult, Portul Mangalia şi o bună parte a şantierului aparţin de puţin timp Unităţii Administrativ Teritoriale Limanu, după ce am câştigat procesul de grăniţuire cu Primăria Mangalia. Sunt foarte interesat ca şantierul să rămâne emblematic pentru sudul litoralului, să-şi păstreze angajaţii şi să se dezvolte în continuare la nivel internaţional. Am avut mai multe întâlniri atât cu reprezentanţii conducerii şantierului, cât şi cu firmele subcontractoare. Din fericire, demersurile făcute s-au concretizat în această vizită foarte importantă şi oportună şi extrem de constructivă pentru noi toţi”, a precizat edilul localităţii Limanu, Daniel Georgescu.




Avarie RAJA pe Bulevardul Aurel Vlaicu din Constanța

 

Pentru remedierea unei avarii survenite in aceasta dimineata – 12 februarie 2017 la vana de legatura de pe conducta principala de alimentare cu apa, cu diametrul de 200 mm, de pe b-dul Aurel Vlaicu din municipiul Constanța, SC RAJA SA  este nevoita sa intrerupa furnizarea apei potabile in intervalul orar 06,30 – 12,30. Sunt afectati de lipsa apei potabile abonatii de pe Aleea Umbrei, zona hotelului Dobrogea din Satul de Vacanta, cei din perimetrul delimitat de b-dul Aurel Vlaicu – str. Dispensarului – B-dul Al. Lapusneanu – b-dul Aurel Vlaicu, precum si cei alimentati din punctele termice numerele 140 si 142.

Ne cerem scuze fata de  constantenii afectati de aceasta avarie si ii asiguram ca echipele noastre de interventie vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrarilor de reparatii  si reluarea furnizarii apei potabile in cel mai scurt timp.




În 2016, au avut loc peste 500 de incendii, iar echipele ISU au intervenit în peste 13.000 de cazuri

Vineri, 10 februarie, în sala „Remus Opreanu” din cladirea Consiliului Judeţean  Constanţa  s-a desfăşurat evaluarea anuală a activităţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Dobrogea” al judeţului Constanţa în anul 2016. La această activitate au participat prefectul judeţului, Nicolaescu Adrian Viorel, adjunctul inspectorului general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, colonel Damian Mihai, preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, Ţuţuianu Marius Horia, dar şi comandanţi ai tuturor structurilor locale ale Ministerului Afacerilor Interne.

Plecând de la rolul instituțional, acela de factor integrator județean în gestionarea situațiilor de urgență, unitatea și-a stabilit o serie de obiective generale pentru anul 2016, printre care s-au regăsit cele referitoare la menţinerea unei capacităţi optime de răspuns, eficientizarea acţiunilor preventive şi reducerea numărului de incendii, gestionarea cu maximă eficienţă a resurselor şi îmbunătăţirea cooperării şi colaborării interinstituţionale.

Întrucât solicitările venite din partea societăţii civile în general şi a populaţiei în special, sunt numeroase şi diversificate (de la intervenţii pentru stingerea incendiilor, salvarea persoanelor din spaţii ostile vieţii, acordarea primului ajutor medical de urgenţă, până la salvarea animalelor captive în spaţii închise sau deschise şi protejarea mediului în situaţii de poluare accidentală) instituţia noastră este percepută de populație ca fiind o structură specializată, aflată permanent în misiune și în slujba cetăţeanului.

Pentru organizarea, pregătirea şi coordonarea activităţilor de intervenţie de la subunităţile inspectoratului, Centrul Operaţional Judeţean prin compartimentele din subordine, în anul 2016, echipajele de intervenţie s-au deplasat pentru 16.341 acţiuni (4.313 pentru intervenţii şi 12.028 pentru asistenţă medicală SMURD) iar în anul 2015 pentru 13.256 şi în anul 2014 la 14.684 acţiuni.

 

Au fost salvate 323 de persoane, dintre care 25 de copii

 

Prin urmare, în perioada analizată, echipajele de intervenţie au acţionat la 13.529 intervenţii, în medie 36,96 intervenţii/zi, în timp ce în anul 2015 s-a acţionat la 12.428 intervenţii, în medie 34,05 intervenţii/zi iar în anul 2014 s-a acţionat la 13.576 intervenţii, în medie 37,19 intervenţii/zi .

În perioada analizată, pe timpul intervenţiilor, echipajele de urgenţă profesioniste au salvat 323 persoane (298 adulţi şi 25 copii), comparativ cu anul 2015 – 210 persoane (183 adulţi şi 27 copii), anul 2014 – 170 persoane (149 adulţi şi 21 copii) iar în anul 2013 – 77 persoane (57 adulţi şi 20 copii) şi s-au înregistrat 105 victime (26 decedate şi 79 rănite).

În anul 2016, pe teritoriul judeţului Constanţa au avut loc 572 incendii (529 în 2015). Pe timpul acestora au fost salvate 66 persoane (63 adulţi şi 3 copii), s-au înregistrat 27 victime (21 rănite şi 6 decedate). Din totalul de 572 incendii, 366 s-au înregistrat la locuinţe şi anexe gospodăreşti, terenurile din afara gospodăriilor precum şi la mijloacele de transport proprietate.

Tot în perioada analizată s-au înregistrat 680 incendii la vegetaţie uscată şi altele, observându-se o creştere faţă de anul 2015, cand au fost înregistrate 345 incendii.

 

Peste 11.000 de cazuri în care s-a acordat asistență medicală de urgență

 

Serviciile Medicale de Urgenţă, Reanimare şi Descarcerare (SMURD) au acordat asistenţă medicală de urgenţă la 11.568 cazuri (în medie 31,61 /zi) (din care: 11.247 – asistenţă medicală, 47 – descarcerare, 274 – asistenţă persoane) comparativ cu anul 2015 când au acordat asistenţă medicală la 10.862 cazuri (în medie 29,76/zi), cu anul 2014 când au acordat asistenţă medicală la 12.097 cazuri (în medie 33,14/zi) şi anul 2013 când au acordat asistenţă medicală la 8.815 cazuri (în medie 24,15 pe zi).

Activitatea de prevenire a avut ca obiectiv fundamental cunoaşterea caracteristicilor şi formelor de manifestare a riscurilor, realizarea, în timp scurt, în mod organizat şi printr-o concepţie unică, a măsurilor necesare, credibile, realiste şi adecvate de protecţie a populaţiei în cazul apariţiei situaţiilor de urgenţă, în scopul eliminării sau limitării pierderilor de vieţi omeneşti, valorilor materiale şi protecţia mediului.

Activitatea de control (2233 de controale) reprezintă, în general, ponderea în activitatea de prevenire a situaţiilor de urgenţă desfăşurate, însă aspectele statistice aferente perioadei analizate precum şi direcţiile de acţiune dispuse de către conducerea ministerului au determinat stabilirea ca prioritate instituţională activitatea de îndrumare a autorităţilor administraţiei publice locale, informarea preventivă a populaţiei asupra riscurilor existente şi desfăşurarea de activităţi specifice, totul având ca obiectiv reducerea numărului de victime şi incendii la gospodăriile populaţiei.

Un aspect important al activităţii îl constituie faptul că pe timpul controalelor au fost soluţionate un număr de 681 deficienţe, dintr-un număr de 10.378 constatate, dintre deficienţele nesoluţionate, sancţionându-se un număr de 9.998.

 

Au fost emise 286 de avize de securitate la incendiu

 

S-au soluţionat 783 de cereri pentru emiterea de avize de securitate la incendiu, 318 de cereri pentru emiterea de autorizaţii de securitate la incendiu şi 19 solicitări pentru emiterea de avize de protecţie civilă. Totodată, au fost emise 286 de avize de securitate la incendiu şi respectiv 111 de autorizaţii de securitate la incendiu. Tot în perioada analizată, compartimentul a emis 685 de puncte de vedere tehnice de specialitate (incluzând şi documente de finalizare pentru obiective care nu se încadrează în prevederile H.G.R. nr. 571/2016).

Se constată astfel o creştere foarte mare a numărului de solicitări de avize/autorizaţii de securitate la incendiu (care vine după anul 2015, an în care de asemenea a existat creştere mare a acestui tip de solicităti), comparativ atât cu anul 2015 (creşterea fiind de la 606 solicitări – contorizând strict avizele şi autorizaţiile, nu solicitările de asistenţă tehnică sau de altă natură, la 1120, rezultând astfel o creştere de 84,8 % (deci aproape o dublare a numărului de solicitări – fapt ce s-a tradus în necesitatea dublării volumului de muncă şi implicit a efortului depus de personalul compartimentului).

Situaţia celor 337 de verificări pe linia protecţiei civile executate, relevă faptul că au fost verificate 29 adăposturi, 45 localităţi aflate în zona de inundabilitate, 99 sirene şi 150 spaţii de evacuare.

Pentru cunoaşterea reală a nivelului de securitate asigurat comunităţilor locale şi a stadiului de gestionare a situaţiilor de urgenţă la nivelul entităţilor locale, instituţiilor şi operatorilor economici, în perioada analizată au fost planificate şi executate 29 exerciţii de alarmare publică şi 511 de evacuare, ponderea majoritară, constituind-o exerciţiile de evacuare din instituţiile de învăţământ şi operatori economici.

 

S-au derulat peste 1000 de exerciții de intervenție și evacuare

 

De asemenea au mai fost executate 1060  exerciţii de intervenţie/evacuare în caz de incendiu.

Analizând din punct de vedere al organizării administrativ-teritoriale, în judeţul Constanţa există: 8 servicii voluntare de categoria I (compartiment de prevenire şi echipe specializate pe tipuri de riscuri), 50 servicii voluntare de categoria a III-a (compartiment de prevenire şi echipe specializate pe tipuri de riscuri şi grupe de intervenţie, dintre care una încadrează o autospecială pentru stingerea incendiilor) şi 12 servicii voluntare de categoria a IV-a (compartiment de prevenire şi echipe specializate pe tipuri de riscuri şi grupe de intervenţie, dintre care cel puţin două încadrează autospeciale pentru stingerea incendiilor).

Informarea preventivă a cetăţenilor prin intermediul diferitelor canale (mass-media, puncte de informare, deplasări în localităţi sau obiective etc), s-a desfăşurat în scopul conştientizării cetăţenilor privind riscurile la care s-ar putea expune la un anumit moment şi într-un anumit loc, precum şi privind măsurile de prevenire, protecţie şi comportamentul pe care ar trebui să îl adopte în cazul producerii unei situaţii de urgenţă, având la bază riscurile specifice sezonului cald şi campaniile naţionale de prevenire aflate în derulare, corelate cu  prognozele meteorologice, respectiv situaţia operativă.

În scopul realizării condiţiilor tehnice şi operative premergătoare asigurării intervenţiilor, un accent deosebit s-a pus pe efectuarea recunoaşterilor în teren, pentru cunoaşterea de către personalul operativ a itinerariilor de deplasare, a căilor de acces şi surselor de alimentare cu apă a autospecialelor, a riscurilor existente în obiectiv precum şi pentru actualizarea documentelor operative întocmite sau elaborarea de documente noi.

În perioada analizată, la Centrul de Antrenament al Scafandrilor de Intervenţie s-au desfăşurat 10 antrenamente de scufundare cu scafandrii aparţinând I.G.S.U, cu durata de două săptămâni pentru fiecare antrenament în parte, conform Planului de pregătire şi antrenament al scafandrilor de salvare şi intervenţie. Astfel, au fost antrenaţi 90 de scafandri aparţinând unităţilor subordonate I.G.S.U., respectiv 23 de inspectorate pentru situaţii de urgenţă judeţene.

În cadrul Centrului de Formare și Pregătire în Descarcerare și Asistență Medicală de Urgență au fost pregătite 316 cadre militare, civile şi funcţionari publici cu statut special, organizaţi în 22 de serii, pe diferite tipuri de cursuri.

În ceea ce priveşte activitatea specifică sectorului tehnic-utilaj, inspectoratul este înzestrat în proporţie de 75,32%, faţă de prevederile tabelei de înzestrare, însă în mare parte din tehnică are durata normală de exploatare depăşită, prezentând o stare de uzură fizică şi morală avansată, ceea ce impune unităţii eforturi materiale şi financiare deosebite pentru repararea, întreţinerea şi exploatarea acestora.

Gradul de înzestrare cu tehnică pentru prevenirea şi stingerea incendiilor este de 79,81% (necesar – 104; existent – 83; deficit – 21), dintre acestea 24 autospeciale cu o vechime de peste 10 ani.

 




Ministrul Economiei și președintele CJ Constanța vizitează, luni, Șantierul Naval DMHI

Luni, 13 februarie, președintele Consiliului Judetean Constanța, Marius Horia Țuțuianu va face o vizită în sudul județului. Deplasarea este prilejuită de vizita ministrului Economiei, Alexandru Petrescu. Din delegație va mai face parte primarul comunei Limanu, Daniel Georgescu.

Principalul obiectiv îl reprezintă vizita la Șantierul Naval Daewoo Mangalia Heavy Industries. În același timp, oficialii sunt interesați să identifice oportunități de dezvoltare a regiunii, dar și să găsească soluții pentru asigurarea unei stabilități economice a zonei de sud a județului Constanța.




Primăria Municipiului Mangalia a câştigat un nou proces cu S.C. Erdan S.R.L şi S.C. Fillicom S.R.L.

 

Primăria Municipiului Mangalia a câştigat un nou proces cu S.C. Erdan S.R.L şi S.C. Fillicom S.R.L., expertul evaluator al celor două societăţi comerciale fiind obligat să plătească Municipiului Mangalia, suma de aproximativ 2.7 mil. de lei reprezentând prejudiciul cauzat acesteia.

Tribunalul Constanţa, Secţia Penală, s-a pronunţat, joi, 8 februarie, a.c., în dosarul penal nr. 860/254/2015 şi a dispus condamnarea la un an cu suspendare a expertului evaluator Leonte Dan Valentin, conform rezoluţiei din Hotărârea Instanţei nr. 50/2017. Astfel, în baza art.298 Cod penal cu aplicarea art.308 Cod penal, a art.309 Cod penal, cu aplicarea art.5 Cod.penal, pentru săvârşirea infracţiunii de neglijenţă în serviciu cu consecinţe deosebit de grave condamnă pe inculpatul Leonte Dan Valeriu la pedeapsa de 1(unu) an închisoare. În baza art.67 alin.1 Cod penal raportat la art.66 alin.1 lit.a şi b şi g Cod penal: Aplică inculpatului Leonte Dan Valeriu pedeapsa complementară a interzicerii exercitării drepturilor de fi ales în autorităţile publice sau în orice alte funcţii publice (art.66 lit.a Cod penal) şi dreptul de a ocupa o funcţie care implică exerciţiul autorităţii de stat (art.66 lit.b Cod penal) şi dreptul de a ocupa funcţia de expert contabil de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii(art.66, lit.g Cod penal) pe o durată de 3 ani. Hotărârea poate fi atacată cu apel în termen de 10 zile de la comunicarea copiei minutei. De reţinut este faptul că Instanţa de Judecată, Secţia Penală, s-a pronunţat şi asupra laturii civile a procesului penal, în sensul în care a dispus obligarea inculpatului către Municipiul Mangalia a prejudiciului în cuantum de aproximativ 2,7 mil. de lei. Prejudiciul a fost creat în mod defectuos de către S.C. Erdan Import-Export S.R.L. şi S.C. Fillicom S.R.L., care au obţinut anterior o hotărâre civilă irevocabilă prin care Municipiul Mangalia era obligat la plata sumei respective. După zeci de dosare civile, dar şi soluţia acestui dosar penal, reprezentanţii legali şi cei convenţionali ai autorităţii locale din Mangalia, respectiv primar, jurişti, avocaţi, au reuşit să răstoarne o hotărâre rămasă definitivă în sensul recuperării prejudiciului creat UAT Mangalia. Această situaţie ar fi putut fi evitată, dacă avocatul angajat în 2012, luna iunie, ar fi formulat recurs în termenul prevăzut de lege împotriva soluţiei de fond. Ca urmare a acestei neglijenţe, reprezentanţii celor două societăţi comerciale au obţinut titluri de executare silită a conturilor Primăriei Mangalia pentru o sumă exagerat de mare, care ar fi putut duce la intrarea Primăriei în insolvenţă şi implicit a Municipiului Mangalia în faliment. În urma tuturor demersurilor juridice, respectiv formularea de căi de atac extraordinare (revizuiri, contestaţii în anulare), dar şi a plângerilor penale, atât instanţele de judecată civile, cât şi organele de cercetare penală au constatat că sumele de bani datorate Primăriei Mangalia au fost rezultatul unei grave neglijenţe în serviciu. Vinovaţi de prejudiciul creat făcându-se atât expertul evaluator, dar şi funcţionarii publici de la vremea respectivă care, fără nicio diligenţă, au permis întocmirea unui astfel de raport de specialitate. Cercetările continuă într-un dosar penal disjuns şi cu privire la posibilele înfracţiuni săvârşite de către funcţionarii publici din perioada 2007-2012, pentru a se clarifica în ce măsură se fac vinovaţi de lipsa de apărare într-un dosar care ar fi putut şi încă ar mai putea avea consecinţe dezastruoase pentru Primăria Mangalia şi Municipiul Mangalia.




78% din bulionul şi pasta de tomate analizate trebuie retrase de la comercializare!

 

  • 52% din tomatele în conservă, altele decât bulionul şi pasta de tomate, conţin acid citric!
  • 11% din produsele analizate conţin sare iodată!

Studiul privind calitatea tomatelor în conservă, fabricate industrial, face parte din Campania Națională de Informare și Educare: ”Să învățăm să înțelegem eticheta!”. Prin această campanie, experții Asociației Pro Consumatori (APC) își propun să-i învețe pe consumatori să înțeleagă eticheta produselor astfel încât aceștia să facă achiziții în cunoștință de cauză pentru familia lor. Totodată, Asociația Pro Consumatori (APC) își dorește să promoveze un stil de viață sănătos și să atragă atenția consumatorilor, cât și autorităților statului român cu privire la procesul de denaturare legală/ilegală a multor produse tradiționale, astfel încât acestea să întreprindă măsurile legale care se impun pentru a stopa acest proces și pentru a susține financiar și logistic campaniile de educare și informare a consumatorilor întreprinse de către singura organizație de utilitate publică, membră a Organizației Europene a Consumatorilor (BEUC).
Asociația Pro Consumatori (APC) a achiziționat, în ultima decadă a lunii ianuarie anul curent, 71 sortimente de tomate în conservă (bulion, pastă de tomate, roşii pasate, tomate decojite, roşii tăiate cuburi) comercializate în cadrul marilor structuri comerciale de tip hipermarket.
Studiul a fost realizat de către o echipă de experți a APC, coordonată de conf. univ. dr. Costel Stanciu. La realizarea acestui studiu s-au avut în vedere următoarele obiective:

  1. Clarificarea unor aspecte legale, tehnologice şi de comercializare a tomatelor în conservă;
  2. Identificarea aditivilor alimentari utilizați în compoziția acestor produse care prezintă un risc de apariție a unor afecțiuni medicale în cazul unui consum constant și pe termen lung.
  3. Realizarea unor topuri din produsele analizate.

 

  1. Clarificarea unor aspecte legale, tehnologice şi de comercializare a tomatelor în conservă

Conform Ordinului nr. 362/2002 emis de Ministerul Agriculturii , “bulionul şi pasta de tomate sunt produse obţinute prin zdrobirea şi strecurarea tomatelor, la care se poate adăuga sare sau zahăr, urmate de concentrarea prin fierbere a sucului obţinut, până la consistenţa de bulion sau pastă.”
78% din bulionul şi pasta de tomate analizate trebuie retrase de la comercializare, deoarece este realizat din concentrat de tomate, de provenienţa necunoscută, diluat cu apă până la obţinerea tipului de bulion sau pastă de tomate dorită a fi comercializată.
În acelaşi ordin, bulionul şi pasta de tomate se clasifică, după conţinutul de substanţă uscată solubilă, după cum urmează:
1. bulion de tomate tip 18, cu minimum 18% substanţă uscată solubilă la 20°C (exclusiv adaosul de sare);
2. pastă de tomate:

  • tip 24, cu minimum 24% substanţă uscată solubilă la 20°C (exclusiv adaosul de sare);
  • tip 28, cu minimum 28% substanţă uscată solubilă la 20°C (exclusiv adaosul de sare);
  • tip 36, cu minimum 36% substanţă uscată solubilă la 20°C (exclusiv adaosul de sare);
  • tip 40, cu minimum 40% substanţă uscată solubilă la 20°C (exclusiv adaosul de sare).
  1. Conform prevederilor legale în vigoare, la fabricarea bulionului şi a pastei de tomate nu este permisă adăugarea coloranţilor, substanţelor conservante şi a substanţelor de îngroşare (amidon, gume etc.). De asemenea, este interzisă înscrierea pe etichetă a menţiunii „natural”.  Adaosul de sare şi/sau de zahăr, după caz, va fi înscris sub formă procentuală, în mod vizibil, în acelaşi câmp vizual cu denumirea sub care se vinde produsul.
    Tomatele și produsele din tomate sunt mult apreciate și pentru faptul că au o valoare energetică modestă (sub 100 kcal/100 g produs), fiind deci produse dietetice.
    Principala caracteristică a produselor din tomate este conținutul de substanță uscată solubilă, care are o valoare crescătoare de la suc la pastă de tomate. Cel mai operativ, această caracteristică se măsoară cu refractometrul, existând aparate mici, de buzunar, etalonate chiar în grade refractometrice specifice acestei caracteristici, pentru bulionuri și paste de tomate, care se folosesc în spațiile de producție, în depozite, la consumatori acasă. Valorile sunt calculate pentru măsurare la temperatura de 20 grade Celsius, dar se pot aduce corecții la valoarea măsurată la altă temperatură pentru a cunoaște valoarea adevărată a concentrației.
    Mai trebuie știut că adaosul de sare și de zahăr contribuie la modificarea valorii arătată de refractometru, de aceea actul normativ prezintă o formulă de recalculare a valorii concentrației, după luarea în calcul a conținutului de sare.
    Cele mai tipice și cunoscute produse din tomate sunt bulionul și pasta de tomate. Ambele sunt obținute prin zdrobirea pulpei tomatelor, strecurarea tocăturii și concentrarea părții lichide până la obținerea bulionului, respectiv pastei. Pentru conferirea valorii gustative, dar și pentru conservare, se adaugă sare și zahăr. Reducerea conținutului de apă (prin fierbere până la sterilizare) are scopul principal de a asigura conservabilitatea produsului (adică inhibarea acțiunii microorganismelor care ar determina degradarea produsului).
    În privința sortimentului, pe lângă bulion și paste de tomate, se mai produc și consumă: pulpă de roșii, roșii decojite, roșii cuburi, roșii pasate, suc de roșii ș.a. Cum s-a arătat, din aceste produse se fabrică multe alte produse finale pentru consum, care mai conțin și alte materii prime și condimente, așa cum sunt: ketchup-ul și sosurile pentru paste făinoase și pentru diferite mâncăruri.
    Măsurile de protecție sunt cele cunoscute: respectarea regulilor de cumpărare a unui aliment, citirea cu atenție a etichetei, prepararea personală a produselor din tomate.
    La cumpărarea  tomatelor în conservă se ține seama şi de starea ambalajului și a produsului din tomate ambalat (ambalaj integru, nedeformat, neruginit, curat, lipsa defectelor interioare ale ambalajului după deschidere, culoarea, mirosul și gustul produsului să fie cele corecte, masa produsului să fie uniformă; orice urmă de mucegai și alterare să determine renunțarea la consum). Consistența nepotrivit de mare față de tipul de pastă sau bulion indică hotărât folosirea aditivilor de îngroșare.
    Soluția cea mai bună o constituie conservele de casă, îndeosebi dacă și materia primă este realizată în condiții controlate (semințe, tehnologie, protecția plantelor etc.). Chiar și în condițiile cumpărării materiei prime, tot sunt numeroase avantaje de partea celor ce-și prepară singuri produsele din tomate pentru hrana familiei.
    Identificarea aditivilor alimentari utilizați în compoziția acestor produse care prezintă un risc de apariție a unor afecțiuni medicale în cazul unui consum constant și pe termen lung.
  1. Identificarea aditivilor alimentari utilizați în compoziția acestor produse care prezintă un risc de apariție a unor afecțiuni medicale în cazul unui consum constant și pe termen lung

În celelalte sortimente de tomate în conservă, altele decât bulionul şi pasta de tomate s-a identificat un singur aditiv alimentar şi anume acidul citric.
52% din tomatele în conservă (roşii tăiate cuburi, roşii tocate, tomate decojite, roşii pasate, pulpă de roşii), altele decât bulionul şi pasta de tomate, conţin acid citric!
E 330 – acid citric – este un compus organic, cristalin, fără culoare, care aparține clasei de acizi carboxidici și este folosit ca acidifiant. Poate provoca dureri abdominale și poate ataca smalțul dinților. Nu trebuie consumate alimente ce conțin acid citric de către cei care au afecțiuni cardiovasculare sau renale, afecțiuni ale aparatului digestiv și diaree.

11% din produsele analizate conţin sare iodată. De la 1 mai 2004 a intrat în vigoare modificarea HG nr 568/2002 în privința eliminării obligativității folosirii sării iodate din hrana animalelor şi din industria alimentară, cu o singură excepție, și anume folosirea acesteia numai la fabricarea pâinii. O nouă modificare a acestui act normativ în privința folosirii sării iodate s-a realizat în anul 2006, când a devenit obligatorie și la fabricarea produselor de panificație. În prezent, mulți producători din industria alimentară folosesc sarea iodată și în alte ramuri ale industriei, cu toate că acest lucru nu mai este obligatoriu decât pentru industria pâinii și a produselor de panificație, fapt ce poate genera probleme de sănătate consumatorilor. În sarea iodată pe lângă iod se mai adaugă şi ferocianura de potasiu – E536 – un agent antiaglomerant. La peste 100 grade celsius ferocianura de potasiu se descompune în cianură de potasiu și clorură de fier, fapt ce provoacă reducerea transportului de oxigen către sânge, dificultăți în respirație, dureri de cap și amețeli.

  1. Realizarea unor topuri din produsele analizate

 

Pentru a veni în sprijinul consumatorilor am considerat util realizarea unor topuri, având următoarele criterii: produsele să fie realizate numai din tomate, să nu conţină acid citric şi sare iodată.

Top 2 mărci de pastă de tomate realizate numai din tomate, fără acid citric sau sare iodată:

  1. Angelis (Republica Moldova), pasta de tomate tip 25%, conţine tomate;
  2. Gaston (Italia), pasta de tomate tip 24-26%, conţine tomate 99% şi sare 1%.

Top 3 mărci de roşii pasate/piure de roşii fără acid citric sau sare iodată:

  1. Panzani (Spania), conţine 100% piure de roşii proaspeteredus la 7%;
  2. Giana (Italia), conţine roşii 99,75%, sare 0,25;
  3. Kaufland (Polonia), conţine roşii 99,5%, sare 0,5%.

Top 3 mărci de roşii decojite fără acid citric sau sare iodată:

  1. Winny (Cora, fabricat in Italia), conţine roşii decojite, suc de roşii 40%;
  2. SunFood (Italia), conţine roşii cuburi decojite, suc de roşii 40% şi sare 0,2%;
  3. Ferma veche (România), conţine roşii întregi decojite, suc de roşii 50% şi sare 2%.

„Procesul de denaturare a unor produse (bulion, pastă de tomate) se practică de data aceasta cu încălcarea normelor legale în vigoare şi, probabil, cu acordul tacit al autorităţilor. Bulionul şi pasta de tomate trebuie fabricate numai din roşii, nicidecum din concentrat de tomate a cărui provenienţă/conţinut de reziduuri de pesticide/conţinut de metale grele şi an de fabricaţie nu se cunosc. Din păcate, folosirea acestor practici de producţie a transformat bulionul şi pasta de tomate într-un colorant nesănătos şi, cam atât.

Conf. univ. dr. Costel Stanciu, președinte APC:
„La citirea etichetei trebuie dată atenție ingredientelor (conținutul de sare, conținutul de zahăr, aditivii). Produsele din sortimentul superior au puțină sare sau deloc, nu au zahăr. Dacă indicația cantitate de roșii/100 g produs este egală cu 100 sau mai mică, este vorba de un produs modest; produsele superioare indică circa 130 grame tomate / 100 g produs. De asemenea, informații critice, de regulă scrise cu caractere foarte mici și în aceeași culoare cu fondul, ne pot indica falsuri grosolane: se înțelege că un „bulion de tomate“ este altceva decât un „sos cu bulion de tomate“, chiar dacă cel de pe urmă este mai vârtos, ca urmare a aditivilor de îngroșare. Aceste produse sunt foarte dăunătoare pentru cardiaci, diabetici și consumatorii cu diverse probleme de sănătate. Mulți producători abuzează, indicând că produsul lor este „natural“, fapt interzis de cadrul normativ. Mai puțini consumatori cunosc unele realități „grele“ din domeniul agriculturii și industriei alimentare: o mare parte din produsele din tomate „fabricate“ în România sunt de fapt realizate din pastă de roșii adusă din China.

Prof. univ. dr. Ion Schileru – Departamentul de Business, Științele Consumatorului și Managementul Calității, ASE București.

 




Patru pugiliste din Mangalia vor participa la Cupa României de Box

Duminică, 26 februarie, se va desfășura Cupa României la box, categoria feminin. Competiția va avea loc în localitatea Domnești, Județul Ilfov, în cadrul căreia vor participa cu patru sportive Clubul de Box “Litoral” și Clubul de Box „Alutus Litoral” Mangalia. Acestea sunt: Sali Narcis, Răducanu Andreea, Puiu Andra și Cotună Ionela, antrenate de Gheorghe Sbenghea și Barbu Alex Florescu, președinți de club fiind Rișat Membulat și Robert Codruț.




Diplome şi flori pentru seniorii oraşului

Primarul Mangaliei, Radu Cristian, a înmânat, joi, 8 februarie, diplome, buchete de flori şi un ajutor financiar vârstnicilor din localitate. Conform unor hotărâri ale CL, persoanele care au împlinit 70, 75, 80, 85, 90, 95 de ani, dar şi 50 de ani de la căsătorie sunt recompensate, lunar, de municipalitate. Astfel, septuagenarii primesc de la Primărie 350 de lei, octogenarii, cei care au împlinit 85 de ani, precum şi nonagenarii, dar şi familiile care au împlinit 50 de ani de la căsătorie – câte 400 de lei. De ajutorul acordat de municipalitate au beneficiat cu această ocazie, 16 persoane care au împlinit 70 de ani, 17 persoane de 75 de ani, 7 vârstnici de 80 de ani. Alte 4 persoane premiate cu acest prilej au fost cele de 85 de ani, 6 persoane care au împlinit 90 de ani şi două familii care au împlinit 50 de ani de la căsătorie.  În cadrul ceremoniei, edilul Radu Cristian a transmis seniorilor Mangaliei urări de sănătate şi un sincer “La Mulţi Ani!”, precizând totodată că, municipalitatea caută soluţiile cele mai bune în vederea implementării unor programe de măsuri sociale  pentru pensionari şi categoriile de persoane cu venituri mici.




A scăzut avansul la credidele ipotecare pentru locuinţe ANL

Conform Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, procentul avansului la creditele ipotecare destinate programului „Locuinţe prin credit ipotecar” s-a modificat. Astfel, acesta a scăzut de la 30% la 10-15% din suma necesară achitării locuinţei. În vara anului trecut, Agenţia Naţională pentru Locuinţe a demarat procedura de contractare a 18 case şi 22 de apartamente, care vor fi construite prin programul „Locuinţe prin credit ipotecar”, în Strada Oituz din localitate. În prezent, programul ANL privind contractarea de locuinţe continuă, iar doritorii se pot înscrie în acest program, în baza unui dosar care va fi depus la biroul coordonat de reprezentantul ANL din zonă. Pentru a putea achiziţiona o locuinţă prin acest program, solicitantul are nevoie de finanţare, reprezentată de un avans depus de acesta şi de un credit ipotecar, contractat de la băncile partenere în program: BRD Groupe Societe Generale, Piraeus Bank, Cec Bank. Programul „Locuinţe prin credit ipotecar” se adresează tuturor persoanelor cu cetăţenie română, care au împlinit vârsta de 18 ani şi care doresc să cumpere o locuinţă construită prin ANL. Terenul aferent locuințelor se transmite, în folosință gratuită, Agenției Naționale pentru Locuințe, de către Consiliul Local al Municipiului Mangalia, pe durata executării construcțiilor de locuințe. Ulterior predării locuințelor către beneficiari, autoritatea publică locală va stabili modul de exploatare a terenului. Mai multe detalii privind proiectul, termenele şi procedurile de achiziţionare a unei locuinţe în strada Oituz, pot fi furnizate de reprezentantul ANL din Mangalia, d-na Ioana Săplăcan, la nr. de telefon: 0720.222.954.




A fost reluată furnizarea apei în cartierele din Constanţa afectate de variaţiile de tensiune

Miercuri, începând cu ora 20,30, la nivelul staţiei Palas nu s-au mai înregistrat căderi sau variaţii de tensiune, alimentarea cu energie intrând în normal. Imediat, s-au repornit pompele şi s-a reluat furnizarea apei către abonaţii afectaţi. Având în vedere lungimea reţelei de distribuţie, dar şi volumul mare de apă necesar pentru intrarea sistemului de presiune, toţi abonaţii din cartierele CET, Viile Noi, Medeea, Palas, Brătianu, Km 4-5, Km5, Poarta 6, Abator, Gară, Casa de Cultură, Inel I şi Inel II au avut din nou apă cu presiuni normale începând cu ora 22,30.




Dezbatere publică pentru Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă, organizată de RAJA SA

dezbatere publica raja