Dakini Festival, cel mai mare eveniment din sudul litoralului în această vară!

Cel mai mare festival din sudul litoralului va avea loc în perioada 27 iunie-2 iulie, la Tuzla. Este vorba despre Festivalul „Dakini”, la care sunt aşteptaţi, potrivit organizatorilor, peste 20.000 de turişti, din ţară, dar şi de peste hotare. Pentru desfăşurarea acestui eveniment au fost, deja, închiriate de la localnici, numai puţin de 15 hectare de teren agricol. Primarul localităţii, Taner Reşit, ne-a declarat că îşi doreşte ca, până în vară, să reuşească să asigure oaspeţilor sosiţi la festival tot ceea ce au nevoie pentru cinci zile de muzică, dans şi meditaţii, începând de la cazare şi până la mesele zilnice.

Pentru comuna din sudul litoralului acest festival vine ca o gură de oxigen, menită să ridice nivelul economic al localităţii, dar să şi conştientizeze potenţialii turişti de frumuseţea şi liniştea plajelor de aici: “Tuzla este printre puţinele localităţi de la malul mării care mai beneficiază de plaje virgine. Vrem să oferim celor care vor veni la Festivalul Dakini absolut tot ceea ce au nevoie, de la cazare la masă. Din luna martie, voluntari din Tuzla vor merge din casă în casă, pentru a întocmi o „hartă“ a locurilor de cazare. Alegerea comunei de la malul mării pentru derularea acestui festival nu a fost una întâmplătoare, Tuzla fiind printre ultimele oaze de linişte de pe litoral, dar şi un loc încărcat de energie pozitivă”, ne-a declarat Maria Damian Pascal, coordonator Centrul „Ion Creangă“ Tuzla.

Potrivit organizatorilor, Dakini Festival va consta în „cinci zile la malul mării, care vor aduce, împreună, oameni în căutarea înălţării spirituale, prin muzică, dans şi yoga. Dakini îşi doreşte să inspire pe cei ce vin din Europa, dar şi din întreaga lume, să vină în contact pentru a celebra natura, libertatea, toleranţa şi creativitatea“, se arată pe pagina oficială a festivalului. Line-up-ul anunţat până acum numără numai puţin de 100 de artişti ce vor performa pe trei scene amplasate la malul mării.




334 de pacienţi s-au prezentat la Urgenţă în ultimele 24 de ore

 

Un număr de 334 de persoane s-au prezentat la UPU în 24 de ore. De ieri, 30.01.2017, ora 08.00 până astăzi la aceeaşi oră, la UPU au fost înregistraţi 264 adulţi şi 70 copii.  Cel mai aglomerat a fost cabinetul UPU-Interne unde s-au prezentat 151 pacienţi dintre care 35 au fost internaţi iar 6 au fost preluaţi de STI. La UPU Traumatologie s-au prezentat 45 de pacienţi, 9 au fost spitalizaţi. În ultimele 24 de ore nu s-a prezentat la UPU niciun pacient din categoria cazuri sociale.




Imobilele ADPP şi SPAS rămân în administrarea celor două servicii!

Consilierii locali au fost convocaţi, astăzi, într-o şedinţă extraordinară, în cadrul căreia au aprobat un nou Regulament de organizare şi funcţionare a Direcţei Poliţia Locală Mangalia, un ajutor de urgenţă, noile contracte pentru garaje (valabile timp de un an), precum şi transformarea unor posturi din cadrul Spitalului Municipal.

Un singur proiect de pe ordinea de zi a picat la vot: este vorba despre retragerea dreptului de administrare asupra imobilelor situate în Municipiul Mangalia, deţinute de ADPP şi Serviciul Social. Acest proiect a fost votat doar de către consilierii PNL prezenţi în sală. S-au opus trecerii patrimoniului ADPP şi SPAS aleşii PSD, ALDE, UNPR şi PMP. Proiectul a stârnit polemici vii, întrucât, potrivit iniţiatorului, acesta ar fi putut trece cu zece voturi din nouăsprezece, timp în care aleşii „de opoziţie“ au susţinut că, fiind vorba despre bunuri imobile şi mobile de patrimoniu, potrivit legii, ar fi fost necesar un vot cu două treimi din numărul consilierilor în funcţie.

La şedinţa de consiliu au participat şi peste 15 cadre didactice ale Grădiniţei nr. 3, care i-au rugat pe aleşii locali să nu dea curs unei adrese înaintate de Primăria Mangalia Inspectoratului Şcolar Judeţean prin care se cere desfiinţarea unităţii de învăţământ şi subordonarea sa Şcolii nr. 3. Consilierii locali au promis că se vor apleca asupra acestei probleme şi că, la viitoarele discuţii privind desfinţarea Grădiniţei nr. 3 vor invita şi cadrele didactice.




Tâlhar minor din Mangalia, reţinut de poliţişti

Urmare a cercetărilor efectuate privind săvârșirea unei infracțiuni de tâlhărie, polițiștii din cadrul Poliției municipiului Mangalia l-au identificat și reținut pe V.A.-E., în vârstă de 17 ani, bănuit de comiterea faptei.

Astfel, la data de 21.01.2017, ora 19.15, minorul în cauză ar fi deposedat o femeie din Mangalia, de o poșetă, cauzându-i un prejudiciu de aproximativ 500 de lei.

Tânărul în cauză a fost prezentat Judecătoriei Mangalia care a dispus măsura arestului preventiv pe o perioadă de 30 de zile, fiind depus în C.R.A.P. al I.P.J. Constanța.




Avarie Raja pe strada Micșunelelor din Constanța

Pentru remedierea unei avarii survenite la una din conductele de alimentare cu apa, din municipiul Constanta, de pe strada Micsunelelor, cu diametrul de 200 mm, SC RAJA SA este nevoita sa intrerupa furnizarea apei potabile astazi, 28 ianuarie 2017, in intervalul 10,00 – 13,00. Sun afectati consumatorii de pe strazile Micsunelelor, Mugurului, Theodor Sperantia, precum si cei alimentati prin pucntul termic numarul 96. Initial, s-a incercat remedierea avariei cu conducta sub presiune, dar avand in vedere debitul mare de apa, a fost necesara sistarea furnizarii apei potabile.

Ne cerem scuze fata de  constantenii afectati de aceasta avarie si ii asiguram ca echipele noastre de interventie vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrarilor de reparatii  si reluarea furnizarii apei potabile in cel mai scurt timp.




ALDE Mangalia: „Administraţia locală vrea să comită o nouă ilegalitate!“

„Dragi cetăţeni ai Mangaliei,

Vă anunţăm că, astăzi, 27.01.2017, consilierii ALDE Mangalia au depus la Prefectura Constanţa plângerea prealabilă împotriva HCL 114/21.12.2016 şi au solicitat prefectului o rezoluţie cu privire la legalitatea acestei hotărâri.

De asemenea vă aducem la cunoştinţă faptul că ieri am depus o petiţie la Consiliul Concurenţei prin care am semnalat ilegalităţile conţinute de acest HCL.

Vă mai informăm că  pentru şedinţa de Consiliul Local convocată pentru dată de luni 30.01.2017, aşa cum ne-a obişnuit, administraţia locală a pregătit o nouă ilegalitate. Intenţionează să  treacă cu doar 10 voturi o hotărâre de patrimoniu privind retragerea dreptului de administrare asupra activelor şi pasivelor deţinute de către SPADPP Mangalia şi SPAS Mangalia  pentru care legea spune că este nevoie de  minim 13 voturi. În cazul în care se va întâmplă acest lucru, vom face toate demersurile legale pentru a opri  abuzurile la nivelul administraţiei locale.

 

Cu stimă,

Consilierii ALDE – Mangalia

 

Tănase Leonard Florin

Bociog Ştefan – Dragoş

Moroianu Nicolae“




IPJ Constanţa, la bilanţ: infracţionalitate cu 12,6% mai redusă faţă de 2015

La data de 25 ianuarie a.c., începând cu ora 09.00, la sediul IPJ Constanţa a avut loc bilanţul activităţii poliţiei constănţene pe anul 2016.

Pe parcursul anului 2016 activitatea I.P.J. Constanţa a fost marcată de o situaţie operativă deosebit de complexă şi evenimente importante ce au determinat eforturi suplimentare din partea poliţiştilor constănţeni.

În anul 2016, activitatea IPJ Constanţa s-a concentrat pe oferirea unui serviciu public poliţienesc de calitate, fiind atinse obiective ca îmbunătăţirea siguranţei cetăţeanului; creşterea gradului de siguranță stradală și în unitățile de învățământ; asigurarea unui climat de legalitate mediului de afaceri; reducerea victimizării populaţiei prin accidente de circulaţie; respectarea normelor de etică și deontologie profesională.

Activitatea de prevenire a criminalităţii este o prioritate a Poliţiei Române și implicit a IPJ Constanța, astfel, în anul 2016, au fost propuse şi avute în vedere ca priorităţi: prevenirea infracţiunilor de furt, înșelăciune, a celor săvârşite cu violenţă (tâlhăriilor), prevenirea delincvenţei juvenile şi a victimizării minorilor, fiind derulate activităţi specifice, cu parteneri instituţionali (autorităţi publice locale, organizaţii, ONG-uri, mass-media etc.).

Astfel, în anul 2016, la nivelul I.P.J. Constanţa  s-au derulat numeroase programe, campanii şi proiecte de prevenire privind asigurarea climatului de siguranţă publică .

Din analiza indicatorilor statistici, în anul 2016 comparativ cu anul 2015, se pot constata următoarele aspecte: infracționalitatea sesizată înregistrează o scădere de 12,6% iar numărul infracțiunilor stradale sesizate a scăzut cu 26,5%.

De asemenea infracțiunile de vătămare corporală au scăzut cu 61,5%, cele de furt cu 23,4% și în cazul tâlhăriilor fiind înregistrată o scădere cu 21,5%.

Astfel, numărul dosarelor rezolvate față de cele înregistrate este mai mare, ceea ce denotă o implicare eficientă din partea conducerii inspectoratului susținută de sprijinul de specialitate din partea unităților de Parchet competente.

Structurile de ordine publică au constatat 75% din totalul infracțiunilor flagrante descoperite la nivelul I.P.J. Constanța. Infracționalitatea stradală a înregistrat un trend descendent cu 26,5%.

Acest rezultat a fost posibil și datorită activităților pro-active desfășurate în colaborare cu partenerii cu care colaborează IPJ Constanța. Exemplificăm activitatea de menţinere a ordinii şi liniştii publice, care s-a desfăşurat în sistem integrat, cu implicarea efectivelor I.J.J. Constanţa,  G. M. J. Constanţa şi Gărzii de Coastă, rezultatele fiind materializate în 36.460 intervenţii rapide la evenimente, dintre care 28.449 prin S.N.U.A.U. 112. Au fost efectuate 4.238 controale directe, 15 razii şi 1.568 acţiuni cu efective lărgite.

Rezultatele activităţii în domeniul arme, explozivi şi substanţe periculoase din anul 2016 pun în evidenţă capacitatea de mobilizare a poliţiştilor constănţeni pe acest segment al muncii de poliţie.

În ceea ce priveşte siguranța traficului rutier, poliţiştii constănţeni au aplicat  56.723 sancţiuni contravenţionale, pentru nefolosirea centurii de siguranţă, nerespectarea vitezei legale, indisciplina pietonală, defecţiuni tehnice, neacordare de prioritate pietoni, neacordare de prioritate auto, conducere sub influenţa alcoolului, ce şi-au reflectat eficienţa în diminuarea numărului de accidente grave, a persoanelor decedate şi rănite ușor de pe raza judeţului Constanţa.

Activitatea structurilor de poliție rutieră s-a marializat și prin reținerea a 5.053 permise de conducere și retragerea a 1.993 de certificate de înmatriculare.

Pentru anul 2017, poliţiştii constănţeni au ca priorităţi de acţiune îmbunătăţirea calităţii serviciului poliţienesc pentru comunitatea constănţeană; consolidarea pregătirii profesionale a poliţiştilor; creşterea gradului de încredere a cetăţenilor faţă de poliţie; utilizarea la parametri optimi a resurselor de personal; modernizarea şi dezvoltarea capacităţii de acţiune a poliţiei din mediu urban şi rural; dezvoltarea instituţională şi operaţională; dezvoltarea şi modernizarea capacităţii manageriale şi profesionalizarea personalului; intensificarea activităţilor desfăşurate cu instituţiile şi agenţiilor specializate în prevenirea şi constatarea faptelor ilegale; creşterea eficienţei şi transparenţei activităţilor desfăşurate de IPJ Constanţa; continuarea dezvoltării unui corp profesionist stabil şi imparţial de poliţişti.




Gripă aviară la Mangalia!

Anunt gripa aviara




Practici comerciale incorecte ale lanțului de farmacii CATENA

Răspunsul Asociației Pro Consumatori la reacția lanțului de farmacii CATENA apărută în urma cercetării de piață realizate de asociație în perioada 5-15 ianuarie 2017, în cadrul Campaniei „Fii un pacient activ!”, o cercetare de piață având drept scop observarea comportamentului economic al farmaciilor în raport cu consumatorii.

http://www.apc-romania.ro/ro/i-/NDQyLTE.html

 

Urmare a mediatizării rezultatelor cercetării de piață, Echipa de Marketing Online Catena a comunicat către Asociația PRO Consumatori un răspuns, pe care îl redăm mai jos, în totalitate:

„Asociația “APC România”, cunoscută si ca “Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România”, abonată la defăimarea lanțului de farmacii Catena, a identificat un produs mai puțin cunoscut publicului larg și cu consum redus, al cărui preț era cu câțiva bani mai scump decât în farmacii aparținând altor lanțuri concurente.
Considerăm această abordare ca fiind neprofesionistă și profund defăimătoare.
Prezentăm mai jos rezultatele unui studiu independent, realizat de o publicație de prestigiu în toamna anului trecut, în care sunt analizate cele mai vândute produse OTC din România (Nurofen, Aspenter, Aspacardin, Parasinus și No-spa).
Din rezultatele studiului, se observă că pacientul plătește în farmaciile Catena un preț mai mic la aceste produse comparativ cu alte lanțuri naționale sau farmacii independente.
http://www.zf.ro/companii/ce-preturi-au-cele-mai-vandute-medicamente-fara-reteta-in-cinci-lanturi-de-farmacii-produsele-de-raceala-gripa-de-sezon-inregistreaza-variatii-mai-mari-de-pret-15916038
În ceea ce privește pungile biodegradabile Catena, acestea suportă taxa de mediu conform legislației din România, deoarece nu sunt confecționate din materiale bioregenerabile. Cu alte cuvinte ele trebuie să fie menționate pe bonul fiscal.
Publicul este informat și de produsele unde nu se pot oferi reduceri. Aspectele menționate sunt minore, dar ne vom ocupa de rezolvarea oricăror probleme semnalate de consumatorii nostri, inclusiv posibile confuzii.
Precizăm că APC Romania nu are nici o legătură cu ANPC – Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (http://www.anpc.gov.ro/) iar studiul în cauză nu este realizat conform regulilor statistice. Echipa Marketing Online Catena”

Referitor la răspunsul Echipei de Marketing Catena, transmis către asociație prin intermediul poștei electronice, dorim să sublinem că Asociația PRO Consumatori (fostă Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România) s-a înființat în anul 1990, din dorința creării unui organism care să sprijine consumatorii și să promoveze drepturile și interesele acestora în raport cu comercianții, fiind prima organizație neguvernamentală cu preocupări în domeniul protecției consumatorilor.

În cei 27 de ani de existență, Asociația PRO Consumatori, prin activitățile desfășurate, a adus o contribuție semnificativă la apărarea și promovarea drepturilor consumatorilor, la îmbunătățirea nivelului de informare și educare a consumatorilor, precum și la consolidarea mișcării consumatoriste din România.

Asociația PRO Consumatori a derulat, de-a lungul timpului, o serie de proiecte pe domenii specifice protecției consumatorilor, a lansat campanii dedicate informării și educării consumatorilor și s-a implicat, dată fiind calitatea sa de membru în organizațiile internaționale de profil, în crearea unui cadrul legislativ și instituțional european de protejare și reprezentare a drepturilor consumatorilor.

Toată această activitate susținută a Asociației PRO Consumatori s-a materializat în câștigarea statutului de partener de dialog constant și puternic din partea societății civile (asociația fiind recunoscută de către Guvernul României prin HG nr.1106/2005 ca fiind de utilitate publică), dar și a credibilității în rândul autorităților din domeniu și, nu în ultimul rând, al consumatorilor.
Prin cercetarea de piață realizată în cadrul Campaniei „Fii un Pacient Activ”, asociația nu și-a propus, nici pe departe, defăimarea lanțului de farmacii Catena.

Faptul că din cercetare a rezultat că lanțul de farmacii Catena apelează la o practică incorectă în relația cu consumatorii, nu înseamnă că abordarea asociației este una neprofesionistă și defăimătoare, ci înseamnă că asociația și-a îndeplinit cu succes obiectivul propus, acela de informare și conștientizare a consumatorilor asupra practicilor comercianților care, prin informațiile oferite, urmăresc influențarea comportamentului consumatorilor prin luarea unor decizii de cumpărare pe care altfel nu le-ar fi luat.

„În cazul practicii lanțului de farmacii Catena prezentat de asociație subzistă pe deplin premisele calificării acesteia ca fiind incorectă, date de prevederile art.6 din Legea nr.363/2007 privind practicile comerciale incorecte. Astfel, adăugarea pe bonul fiscal a reducerii de 3 lei pentru 10 pungi mici, respectiv de 5 lei pentru 10 pungi mari induce în eroare consumatorii prin aceea că le creează falsa impresie că, la cumpărarea siropului de tuse, au obținut o reducere substanțială de 5.70 lei sau 7.70 lei, în condițiile în care reducerea reală este de doar 2.70 lei. De asemenea, această falsă impresie a obținerii unei reduceri substanțiale este de natură să îi determine pe consumatori să ia decizia de a reveni la Catena pentru a cumpăra și altă dată medicamente, în speranța unor reduceri la fel de consistente.”Elena Moise, avocat APC

În ceea ce privește susținerea lanțului de farmacii Catena, potrivit căreia am identificat un produs mai puțin cunoscut publicului larg și cu un consum redus, al cărui preț este cu câțiva bani mai scump decât în alte farmacii, arătăm că aceasta nu are nicio relevanță în contextul prezentat. Constatarea asociației are legătură cu modul în care lanțul de farmacii Catena înțelege să prezinte consumatorilor ECONOMIA făcută atunci când cumpără un produs de la Catena, oricare ar fi, și nu cu prețul siropului, cum în mod eronat, se arată în răspunsul primit. Faptul că siropul de tuse a avut cel mai mare preț de vânzare la Catena, chiar și după aplicarea reducerii de 2.70 lei, nu face decât să confirme că, într-adevăr, consumatorii sunt ținta unor informații false cu privire la economia făcută la cumpărarea medicamentelor de la Catena.

Astfel, așa zisa economie nu se raportează la reducerea acordată produsului cumpărat din farmacie pe baza cardului de fidelitate, ci la numărul de pungi oferite consumatorilor cu titlu gratuit. Asociația nu a afirmat niciun moment că punga nu trebuie menționată pe bonul fiscal. Asociația PRO Consumatori a arătat că pe bonul fiscal este evidențiată, ca reducere, contravaloarea a ZECE pungi cu o anumită valoare, în condițiile în care aceste pungi nu au fost solicitate și primite, însă nici justificate de numărul produselor cumpărate.

Menționarea de către Catena a studiului efectuat de Ziarul Financiar asupra prețurilor plătite de consumatori pentru 5 cele mai vândute produse, fără prescripție medicală din România, inclusiv de către lanțul de farmacii Catena, nu are nicio legătură cu rezultatele cercetării noastre de piață, care au evidențiat faptul că lanțul de farmacii Catena apelează la o practică comercială incorectă, interzisă de Legea nr. 363/2007, cu scopul vădit de a influența consumatorii în luarea deciziilor de cumpărare a medicamentelor. Este cunoscut faptul că tentația oricărui consumator este de a reține un timp îndelungat doar acele informații care prezintă o importanță deosebită pentru cumpărarea produselor, în speța noastra informația privind economia făcută, astfel că prezentarea de către farmaciile din lanțul Catena, pe bonul fiscal, a sumelor cu litere mari drept ECONOMIE nu face decât să creeze consumatorului convingerea că reducerea acordată de Catena este substanțială și că, data viitoare, va reveni la Catena, în speranța unor reduceri la fel de consistente.

În final, dorim să precizăm că, într-adevăr, Asociația PRO Consumatori nu se identifică cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Diferența dintre cele două instituții este clară, ANPC este organismul guvernamental cu drept de control și sacționare a comercianților, care coordonează și realizează politica în domeniul protecției consumatorilor, iar APC este organismul neguvernamental, fără drept de control asupra comercinaților, care contribuie la educarea, consilierea și informarea consumatorilor asupra drepturilor lor legale, pe scurt, organismul care inițiază acțiuni proprii, cum este și cercetarea de piață realizată, în vederea identificării cazurilor în care comercianții nu respectă drepturile legale ale consumatorilor, respectiv organismul care sesizează ANPC sau alte organisme de specialitate abilitate să acționeze, atunci când se constată încălcări ale legislației din domeniul protecției consumatorilor, precum este și practica comercială incorectă a lanțului de farmacii Catena.

„Sancțiunea cea mai aspră în astfel de situații nu o constituie amenda, ci refuzul nostru, al consumatorilor, de  a mai cumpăra  medicamente din aceste farmacii. Nu vă lăsați atrași cu ușurință în capcana reducerilor sau promoțiilor. Solicitați informații, urmăriți cu atenție datele de pe bonurile fiscale și atunci veți cumpăra în cunoștință de cauză.APC România va continua să monitorizeze comportamentul agentilor economici și să acționeze ori de câte ori va identifica practici comerciale incorecte. Îi invităm pe toți consumatorii și reprezentanții mass-media care sesizează aspecte care pot intra în sfera practicilor comerciale incorecte să se alăture campaniei si să ni le sesizeze, pentru a acționa împreună în vederea eliminării acestora”a precizat Președintele APC, conf. univ. dr. Costel Stanciu.
 




Un mangaliot, prins după ce a folosit metoda „Accidentul“




O imagine nouă şi preţuri fără concurenţă la Casa de Modă „Natural Mod”

buticCasa de Modă „Natural Mod”, marca Nicoleta Năstase, vă aşteaptă, începând de vineri, 27 ianuarie, cu o nouă imagine şi creaţii la preţuri fără concurenţă.

Reducerile aplicate la magazinul nostru sunt de până la 50%.

De asemenea, vă oferim creaţii vestimentare realizate după tendinţele anului 2017.

Vă aşteptăm!




ALDE Mangalia a atacat „taxele ilegale şi aberante“ aplicate locuitorilor oraşului, aprobate de colegii din Consiliul Local

„Dragi locuitori ai Mangaliei,

Vă aducem la cunoștință faptul că în cursul zilei de astăzi, consilierii ALDE Mangalia, Leonard  Tănase, Nicolae Moroianu și Dragoș Bociog au depus la Primăria Mangalia o plângere prealabilă împotriva HCL 114/21.12.2016, hotărâre care stabilește taxele și impozitele aplicabile persoanelor fizice și juridice pentru anul 2017.

Deși în ședința de Consiliu Local am atras atenția că unele dintre aceste taxe sunt ilegal stabilite fiind mai mari decât maximul prevăzut de Codul Fiscal, că nu s-au  respectat procedurile legale cu privire la dezbaterea publică și la instituirea taxelor speciale, precum și multe alte greșeli, consilierii PNL (Sorin Andrei , Stan Linica, Nicoleta Griguţă, Dumitru Filip, Dragoş Angelescu, Lucian Nichita, Valentin Ciuraru, Ali Leila şi Ghiulserin Sali) şi UNPR (Mihai Sorin şi Oprea Dop) au votat cu lejeritate aceste taxe ilegale și mărite de la 50% până la 300% față de anul 2016.

Am considerat necesar să atacăm aceste taxe ilegale și aberante, poate cele mai mari din țară, pentru că în forma adoptată blochează dezvoltarea economică a orașului și sărăcesc populația Mangaliei.

Plângerea prealabilă poate fi consultată pe pagina de Facebook a ALDE Mangalia“.

 

 Consilieri Locali ALDE Mangalia

 

Leonard Tanase

Nicolae Moroianu

Dragos Bociog

1

2

 

 

 




Beneficiarii Legii nr.15/2003 şi Legii nr.50/1991 pot depune actele necesare pentru obţinerea certificatelor de urbanism

Primăria municipiului Mangalia informează persoanele care deţin terenuri în folosinţă gratuită şi terenuri în concesiune că, până la data de 1 martie, a.c., trebuie să depună documentaţia necesară în vederea eliberării certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construire. Potrivit HCL nr.109/29.11.2016, persoanele care depun respectivele documente au obligativitatea de a finaliza construcţia în termen de maximum 3 ani de la emiterea autorizaţiei de construire. În caz contrar, conform HCL nr.109, beneficiarilor Legii nr.15/2003 şi Legii nr.50/1991 li se vor retrage dreptul de folosinţă sau concesiune asupra terenului.




Până la toamnă, autorităţile publice locale vor să lase în picioare doar două barăci! Evacuările continuă în aprilie!

midDespre cartierul M.I. Dobrogeanu s-au scris rânduri multe de-a lungul anilor, fiind descrise în amănunt atât condiţiile de locuit, rata mare de infracţionalitate şi mizeria ce înconjoară acele clădiri inestetice, şubrede, practic un adevărat focar de infecţie. Locatarii barăcilor, în număr de peste 100, au fost şi sunt blamaţi, acuzaţi că nu muncesc, că stau doar cu mâinile întinse la ajutoarele sociale date de stat, că se ţin doar de fărădelegi (furturi, tâlhării, vătămări corporale, jocuri de noroc etc.) şi că nu îşi achită facturile pentru utilităţi. Mai mult, pe seama lor este pusă mizeria de nedescris din cartier unde se aruncă ambalaje, resturi menajere şi alte deşeuri cu miros pestilenţial.

Din păcate, soarta zecilor de copii care trăiesc în acele condiţii inumane nu impresionează, comunitatea locală nefiind sensibilă la spaţiul mic în care cresc (o încăpere adăposteşte şi 16 suflete!) şi nici la faptul că abandonul şcolar este în floare. Copiii sunt luaţi la pachet cu părinţii leneşi şi infractori, iar în viitorul apropiat vor avea şi mai mult de suferit.

După cum se ştie, anul trecut au fost evacuate 10 familii, existând hotărâri judecătoreşti definitive în acest sens.

 

Se aşteaptă acordul MapN pentru demolarea celor patru clădiri

Potrivit reprezentanţilor Primăriei Mangalia, începând cu data de 1 aprilie 2017, vor avea loc noi evacuări puse în practică tot de către un executor judecătoresc. Până atunci, spun reprezentanţii Primăriei Mangalia, va avea loc un schimb de corespondenţă între Serviciul de Asistenţă Socială, şi MApN, întrucât în anii 80’, ministerul a dat în administrare terenul şi clădirile administraţiei publice locale de la acea vreme. Cum intenţia edilului Cristian Radu de a demola barăcile nu poate fi pusă în aplicare fără acordul MapN, se poartă discuţii şi se verifică în arhivă dacă acea zonă este sau nu cadastrată.

Oricum, până la toamnă acest schimb de informaţii şi dialog se vor finaliza astfel că din cele 6 barăci, vor rămâne în picioare doar 2. Vor fi alese clădirile cele mai rezistente, acestea urmând să fie ocupate doar de către persoanele care stau cu forme legale în Mangalia şi care muncesc. Ceilalţi locatari ai barăcilor insalubre vor fi evacuaţi şi trimişi în zonele de unde provin. Prin aceste măsuri se doreşte eliberarea cartierului de infractori, care au la activ mai multe fapte penale, în special furturi şi tâlhării.

În prezent, în acest cartier locuiesc 90 de familii, însă din luna aprilie numărul acestora se va tot împuţina până va ajunge la câteva zeci, potrivit autorităţilor publice locale. Tot reprezentanţii Primăriei Mangalia au mai precizat că în zonă vor fi construite locuinţe sociale, astfel ca orice urmă de baracă să dispară pentru totdeauna.




Avarie RAJA pe strada Anghel Saligny din oraşul Cernavodă

Pentru remedierea unei avarii la conducta de distributie apa, cu diametrul de 200 mm, de pe strada Anghel Saligny din orasul Cernavoda, SC RAJA SA este nevoita sa intrerupa apa potabila astazi, 25 ianuarie 2017, in intervalul 11,00 – 15,00. Sunt afectati consumatorii de pe strazile Anghel Saligny, Nicolae Balcescu si Miron Costin. Lucrarile de reparatii sunt ingreunate de faptul ca in zona lucrari sunt pozate mai multe cabluri electrice si o mare parte a sapaturilor se realizeaza manual.
Ne cerem scuze fata de consumatorii afectati de  aceste lucrari si ii asiguram ca echipele noastre de interventie vor face tot posibilul pentru finalizarea reparatiilor si reluarea furnizarii apei potabile in cel mai scurt timp.




Cupşa: „Filiala judeţeană a PNL Constanţa se află într-o profundă criză de identitate”

Scrisoare deschisă către Biroul Politic Naţional al Partidului Naţional Liberal

Doamnă Preşedinte Raluca Turcan,

Stimaţi colegi membri ai BPN,

În calitatea mea de membru PNL din 1990, cu toată consideraţia şi buna credinţă, vă informez că filiala judeţeană a PNL Constanţa se află într-o profundă criză de identitate, generată de un mic grup enclavizat, bazat pe interese personale şi legături de familie.
Conducerea interimară a PNL – asigurată de domnul Gheorghe Dragomir şi acest grup – a reuşit în ultimii doi ani să epureze partidul de toţi cei care au tras un semnal de alarmă în ceea ce priveşte strategia judeţeană, mesajul politic, alegerea discreţionară a candidaţilor PNL pentru Consiliul Judeţean sau Parlamentul României, numirea unui şef de campanie fără o minimă experienţă politică etc, prefigurând rezultatul dezastruos din 11 decembrie.
Rând pe rând, un număr însemnat de membri ai BPJ şi CJEx, marea majoritate cu vechime şi experienţă politică, au fost marginalizaţi şi s-au retras din partid sau din funcţiile de conducere pe care le deţineau, refuzând să ia parte la simulacrul de democraţie şi de respect faţă de valorile liberale.
Acest lucru, care a slăbit constant forţa partidului la nivel local, în loc să fie un motiv de îngrijorare şi evaluare a situaţiei, a constituit un prilej de satisfacţie pentru micul grup de interese, care astăzi conduce partidul discreţionar, netransparent şi cu uşile închise, fiind “premiat” cu locurile eligibile ale partidului la alegerile din 2016 şi împărţirea în avans a funcţiilor pentru alegerile din 2020 !!!
Ulterior alegerilor parlamentare nu s-a făcut nici o analiză serioasă a responsabililor pentru rezultatul dezastruos. În unica şedinţă a BPJ, care a avut loc în 16 decembrie (foarte probabil fără cvorum, deoarece procesul verbal de şedinţă este ţinut la “strict secret”, posibil modificat ulterior), domnul Dragomir a evaluat că singurii responsabili pentru rezultat sunt doamna Alina Gorghiu şi domnul Dacian Cioloș, afirmând totodată că preluarea preşedenţiei de către doamna Raluca Turcan este o nouă greşeală.
Am considerat atunci, alături de un grup de colegi, că depunerea demisiei de onoare a conducerii PNL Constanţa şi preluarea interimatului de către un preşedinte de organizaţie locală sau un primar cu rezultate bune (similar soluţiei adoptate la nivel naţional) ar fi cea mai bună soluţie în perspectiva organizării unor alegeri democratice în filială. Bineînţeles că preşedintele filialei şi şeful de campanie nu au recurs la acest gest de onoare, din moment ce singura responsabilă fusese identificată ca fiind conducerea naţională.
De la acea dată nici un organism statutar judeţean al partidului nu a mai fost convocat, nu a existat nici o luare de poziţie politică privind situaţia locală sau naţională şi toate întâlnirile au avut loc în spatele uşilor închise, PNL Constanţa nefiind decât “jucăria” micului grup care urmăreşte obţinerea unei “victorii à la Pirus” în alegerile din interiorul partidului.
Având în vedere perspectiva unor alegeri apropiate în partid, consider în continuare că se impune demisia Preşedintelui Gheorghe Dragomir, care nu are legitimitatea de a organiza alegeri în partid, fiind captiv acestui mic grup şi determinat să facă orice pentru a asigura în continuare conducerea partidului prin epigoni, epurând membrii CCL şi CCJ care vor participa la alegeri, pentru a vicia rezultatul acestora.
De asemenea, pentru transparenţa şi legitimarea alegerilor în PNL şi mobilizarea tuturor membrilor partidului, inclusiv a celor care au fost marginalizaţi sau s-au retras în ultimii doi ani, consider că
trebuie dată posibilitatea tuturor membrilor PNL de a vota pentru alegerea organismelor de
conducere statutare, indiferent de opţiunile pe care le au.
Vă rog să analizaţi în acest sens modificarea articolelor 10, 12, 44 şi 46 din ROLJ – privind constituirea
şi atribuţiile CCJ şi CCL şi alegerea Birourilor Politice locale şi judeţene.
Din schimbul de informaţii cu colegii din toată ţara am aflat că există un număr însemnat de filiale în
care se întâmplă situaţii similare, care ar putea fi dezamorsate prin modificarea ROLJ.
Am activat timp de 27 de ani în acest partid pentru că a fost un partid viu, democratic şi autentic
liberal şi nu pot fi părtaş la enclavizarea şi confiscarea PNL de către grupuri de interese lipsite de
onoare şi legitimitate, care va duce ireversibil la pierderea definitivă a valorilor liberale de către PNL
şi la un posibil dezastru în viitorul apropiat.
Am toată încrederea că şi domniile voastre aveţi dezideratul de a restabili democraţia şi legitimitatea
organismelor statutare la toate nivelele, într-un moment în care este nevoie mai mult ca niciodată de
coagularea dreptei în România.

Cu toată consideraţia
Ovidiu Cupșa
Vicepreşedinte demisionar al PNL Constanţa.




Hora Unirii, în Piaţa Republicii din Mangalia

0

1

3

2

4

5

 

 

 

 

 




Dacă nu vor fi majorate tarifele, Polaris ne avertizează că nu mai ridică gunoaiele de la 1 februarie!

Societatea de salubrizare Polaris, care ridică resturile menajere atât din Mangalia şi Constanţa, cât şi în alte judeţe din ţară, a pus în vedere autorităţilor publice locale că nu vor mai goli ghenele dacă tarifele nu vor fi majorate conform ultimelor prevederi legale. Este vorba despre introducerea de către Guvernul României, începând cu data de 01.01.2017, a taxei de mediu în valoare de 80 de lei/tona de deşeu inert şi nepericulos. Această nouă modificare va duce la creşterea tarifelor la populaţie cu 2 lei, în schimb la agenţii economici cu 25 de lei.

Majorarea trebuia aprobată printr-un proiect de hotărâre al Consiliului Local Mangalia, numai că aleşii au decis, în schimb, constituirea unei Comisii care să analizeze mai bine această situaţie.

Conducerea Polaris vrea să grăbească însă lucrurile, astfel că au înaintat mai multe adrese Primăriei Mangalia, cea mai recentă fiind datată 17.01.2017. Astfel, conducerea societăţii de salubrizare îi transmite edilului Cristian Radu următoarele: „Am luat act de prevederile Hotărârii nr. 3/11.01.2017 a Consiliului Local Mangalia prin care s-a aprobat constituirea unei comisii de  negociere a tarifelor aferente serviciilor de salubrizare practicate de către SC Polaris M Holding SRL pentru depozitarea deşeurilor inerte şi nepericuloase. Înţelegem să arătăm încă o dată, aşa cum, de altfel, am făcut-o şi prin adresa nr. 68410/29.12.2016 că aceste modificări de tarife au la bază exclusiv modificări legislative, obligatorii şi, deci, nenegociabile, respectiv au la bază introducerea unei taxe de 80 de lei/tona de deşeu depozitat la Depozitul ecologic, taxă care este percepută de către operatorul de groapă şi virată integral către Administraţia Fondului de Mediu. Din respect pentru autoritatea locală a municipiului Mangalia, înţelegem să dăm curs oricărei solicitări de întâlnire cu Comisia nominalizată de Către Consiliul Local, cu condiţia ca aceasta să aibă loc cel târziu până în data de 25.01.2017, astfel încât până în data de 30.01.2017 să se reunească în şedinţa Consiliului Local pentru a lua o decizie.

În condiţiile în care această întâlnire nu va avea loc în timp util sau nu va duce la niciun rezultat, ne rezervăm dreptul de a sista prestarea serviciului în municipiul Mangalia, începând cu data de 30.01.2017, aşa cum v-am notificat şi prin adresa 68410/29.12.2016.

Cu alte cuvinte, dacă nu vor fi majorate tarifele, oraşul se va umple cu gunoaie. Mai trebuie menţionat faptul că deşi, în 2013, au fost instalate ghene îngropate, destinate depozitării selective a gunoaielor, firma de salubrizare le ridică la grămadă. Cetăţenii s-au autodisciplinat şi depozitează resturile menajere conform inscripţiilor de pe ghene, adică plastic la plastic, hârtie la hârtie şi tot aşa. Paradoxal, tocmai firma de salubrizare care le-a montat nu se conformează, ci, dimpotrivă, strânge gunoaiele în aceeaşi maşină, punându-le amestecate.

Mai trebuie de spus faptul că firma Polaris are contract cu municipiul Mangalia pentru o perioadă de 19 ani.

Dar toată această situaţie, aceste adrese şi atenţionări s-ar putea înăbuşi din faşă, deoarece     noul ministru al Mediului, Daniel Constantin, consideră că aplicarea taxei de mediu nu ar trebui să afecteze cetăţenii şi că aceasta reprezintă, de fapt, o penalitate aplicată autorităţilor care nu respectă ţintele de reciclare. „Taxa de reciclare este o taxă care a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2017, care a fost denumită şi suprataxă sau în diferite feluri. Această taxă este, de fapt, una penalizatoare pentru situaţia în care se află România, din punct de vedere al managementului de deşeuri. Din păcate, pe tona de reciclare, România are un procent de doar 4,5 la sută, iar ţinta pe care trebuie să o atingă în 2020 este de 50 la sută. De aceea venim cu o ordonanţă de urgenţă, dar care să-şi atingă efectul penalizator. Această taxă să se aplice la diferenţa între ceea ce are fiecare operator economic în obiectiv şi ce a realizat”, a declarat ministrul Mediului.

Proiectul legislativ, publicat deja pe site-ul ministerului, propune ca taxa de depozitare să nu mai fie plătită de depozitar, ci de operatorii economici, cei care transportă sau cei care depozitează, care vor avea o ţinţă de valorificare.

 




DMHI – 47 de ani de existenţă, istorie şi evoluţie, 20 de ani de îmbunătăţire continuă a calităţii şi a producţiei…

DSC_4889În 1970 se decide înfiinţarea unuia dintre cele mai mari şantiere navale ale vremii: Şantierul 2 Mai Mangalia, cel care avea să devină actualul Daewoo Mangalia Heavy Industries. Lucrările de investiţii au presupus docuri, diguri, devierea DN 39, racordul cu CFR, platforme industriale, hale, depozit de table si profile laminate, materii prime si materiale. Pentru ca navele de mari dimensiuni, 100.000 TDW, care urmau să se construiască în doc să aibă acces la mare, au fost necesare – în paralel cu execuţia docului – proiectarea şi realizarea unei infrastructuri portuare noi, care s-a “câştigat”, integral, dintr-o porţiune de teren recuperat din mare.

Luna martie 1974 marchează începutul construcţiei propriu-zise a Sectorului II al Şantierului Naval Mangalia (viitorul Şantier Naval 2 Mai Mangalia). Pe 24 decembrie 1974 se emite prima autorizaţie de construcţie pentru cea dintâi navă realizată în şantierul naval: vrachierul de 55.000 TDW “Callatis”, costruit în paralel cu investiţia.

Pe 11 martie 1975 a fost turnată prima benă de beton în doc, iar pe 29 aprilie 1975 începe construirea primelor hale industriale. La începutul lunii mai 1976, marele bazin al docului uscat era inundat pentru prima data şi întreaga masă de metal de 15.000 tone a navei “Callatis” intra în plutire.

Construirea docului a durat până în 1977. Docurile erau dispuse în tandem, cu o diferenţă de nivel de 8,30 m, o metodă unică în lume la acea data.

În anul 1976, pe o suprafata de circa 56 de hectare, se conturase, deja, profilul viitorului şantier naval.  Acesta era prevazut cu o mare hală de construcţii corp, cu o linie automatizată de tăiat şi asamblat table şi profile, dotat cu poduri rulante de mare capacitate, fabricile de oxigen şi acetilenă, centrala termică, o staţie de transformare, docul uscat. Digul de construcţie al şantierului naval, cotat ca fiind al doilea după cel din Constanţa şi cele doua tronsoane de diguri ce însumau 2.600 de metri, constituiau, dupa opinia constructorilor, cea mai grea, dar şi cea mai frumoasă lucrare inginerească. Pentru realizarea ei s-au folosit 22.000 stabilopozi, 800.000 tone de piatră de Sitorman şi Ovidiu. Au fost escavaţi şi transportaţi peste 1,3 milioane metri cubi de pământ şi, astfel, oferind Mangaliei al doilea şantier naval, ca mărime, al României.Pr. 5012

Anul 1978 marchează începutul montării primei macarale portal de 480 de tone forţă, adusă din Portugalia /DEMAGUE. Finalizarea instalarii acesteia are loc un an mai târziu, în 1979.

Portofoliul de comenzi al şantierului nou înfiinţat cuprinde atât nave militare, cât şi civile. După livrarea vrachierului “Callatis” au urmat nava “Grigore Antipa” – vas de intervenţie pentru scafandri la mare adancime (120 metri), care a intrat în dotarea Centrului de Scafandri din Constanţa, la finele anului 1979.

Tot în 1978 se înregistrează un nou record pentru Şantierul Naval Mangalia (Sectorul II), prin demararea construcţiei celei mai mari nave militare realizata vreodata în România: crucişătorul “Mărăşeşti”, nava amiral a Marinei Militare în perioada 1985-2001. În prezent, aceasta se află, încă, în serviciul militar, sub clasificarea de fregată.

 

1980 – Prima Navă la export

 

Vrachierul de 55.000 TDW “Danube –Sea”, marchează exportul primei nave construite la Şantierul Naval Mangalia, fiind livrat către Hong Kong în anul 1980. În diferite stadii de producţie se aflau şi vrachierele de 55.000 TDW “Leandros”, (1981), “Buhuşi” (1981), “Balş” (1982), “Băileşti” (1982) şi “Borşa” (1984). Se lansează în producţie şi primele două nave din seria vrachierelor de 65.000 TDW, “Băceşti” şi “Basarabi”, ambele livrate în 1984.

DCIM104MEDIADJI_0013.JPGDin 1980, Şantierul Naval Mangalia (Sectorul II) devine Şantierul Naval 2 Mai Mangalia, intrând în subordinea Centralei Industriale Navale Galaţi, având ca obiect de activitate “construcţiile şi reparaţiile de nave de mare tonaj, inclusiv nave speciale”. În perioada aprilie-mai 1980 demareaza activitatea de reparaţii nave. Aflat înca în expansiune, Şantierul Naval 2 Mai Mangalia demarează, în perioada 1982-1983, construcţia celui de-al treilea şi cel mai mare doc uscat şi a Halei de Armare. Docul intră în funcţiune în 1985.

În paralel cu demararea lucrărilor de construcţie a celui de-al treilea doc uscat, Şantierul Naval 2 Mai Mangalia continuă realizarea navelor din seria vrachierelor de 65.000 TDW. În 1982 începe construcţia vrachierului de 65.000 TDW “Bechet” (livrat în 1985), în 1983 a vrachierului de 65.000 TDW “Baraolt” (livrat în 1985), în 1984 a vrachierului de 65.000 TDW “Bănişor” (livrat în 1986) şi a vrachierului de 65.000 TDW “Baia Sprie” (livrat în 1989). De asemenea, în perioada 1983 -1990, în tânărul şantier de pe malul sudic al lacului Mangalia s-au realizat o serie de platforme marine destinate extracţiei şi procesării hidrocarburilor.

Perioada următoare, din 1984 şi până la Revoluţia Română din 1989, este marcata pentru Şantierul Naval 2 Mai de demararea unor proiecte de construcţii de nave din ce în ce mai mari. Astfel, între 1984 şi 1985, se execută lucrări de reparaţii şi la celebrul de acum, petrolier “Biruinţa”, “nava amiral” a I.E.F.M. Navrom. În 1986 începe construcţia primului vrachier/mineralier de 65.000 TDW, “Barbosi” (proiect integral românesc – ICEPRONAV), urmat, în 1987, de corpul a înca două mineraliere de acelasi tip, “Barca” şi “Blejoi”. În aceeaşi perioadă începe seria proiectelor vrachier de 25.000 TDW, din care au făcut parte navele “Feteşti”, “Voineasa”, “Beclean” şi “Svitava (Coteşti)”, a doua corpuri de vrachiere de 100.000 TDW, “Carei” şi “Jimbolia” şi a petrolierului de 89.000 TDW “Moreni” (JPC Koruna/Faneromeni).

 

22 Ianuarie 1997 –

Data naşterii Daewoo Mangalia Heavy Industries

 

Dacă anul 1970 reprezintă certificatul de naştere al SN 2 Mai Mangalia, la data de 22 ianuarie 1997, ia naştere Daewoo- Mangalia  Heavy Industries SA (“DMHI”), companie născută prin asocierea dintre Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering din Coreea şi Şantierul Naval 2 Mai Mangalia. Şantierul Naval “2 Mai” S.A. Mangalia deţine, în această structură, 49% din acţiunile companiei, în timp ce Daewoo Shipbuilding &Marine SONY DSCEngineering (DSME), are 51% din acţiuni.

În scurt timp, Daewoo Mangalia Heavy Industries devine cel mai important şantier naval pentru construcţia, conversia şi reparaţia de nave din zona Mării Negre.

În anii ce urmează, noua societate înfiinţată beneficiază, din partea acţionarului majoritar DSME de un vast program de investiţii, asigurându-se în acest fel capacităţi optime de producţie şi implementare a tehnologiei avansate de construcţii nave de la DSME-Coreea de Sud. Acest lucru a constituit o bază solidă pentru calitate şi productivitate a ceea ce avea sa devină şantierul naval lider european al construcţiilor de nave maritime comerciale de mare tonaj. Ca expresie a preocupării continue şi intensive pe care DMHI a acordat-o modernizării proceselor şi capacităţilor de producţie, perfecţionării abilităţilor tehnologice, ridicării calităţii, stă şi investiţia de după 1989 a şantierelor navale româneşti.

La finele lui 2007, conducerea şantierului decide oprirea activităţii de reparaţii nave, în favoarea proiectelor noi, de mari dimensiuni, care asigurau o cifră de afaceri superioară celei realizate de serviciile de reparaţii. În acel an, pe o suprafata de 6.5 hectare, se demareaza construcţia unei noi zone de asamblare blocsecţii mari (NGA). În noiembrie 2007 începe amenajarea Halei de Construcţii Blocsectii Plane (PBS), pe o suprafaţă de 5,5 ha. Tot în aceeaşi perioadă, se lucrează, în paralel, la amenajarea Platformei de Pre-Armare. Cu o investiţie semnificativa, actualul Şantier Naval Daewoo-Mangalia Heavy Industries SA pare să nu mai reamintească, cu nimic, de ce era odată Şantierul Naval 2 Mai, mărindu-şi suprafaţa ocupată de la 79 ha la 98 ha, iar capacitatea de productie cu mai bine de 60 %

 

DMHI are o suprafaţă de 980.000 mp, 1.590m de cheiuri, hale acoperite în suprafaţă de 95.960 mp, pe o arie de stocare de 6.500 mp (acoperită), poate debita 15.000 tone de tabla navala /lună.

În perioada 2006-2009 începe amenajarea şi punerea în funcţiune a celor mai moderne hale de sablare şi vopsitorie, cu o investiţie de peste 10 mililioane de dolari, care respectă ultimele cerinţe în domeniul protecţiei mediului. Anul 2010 consemnează, darea în funcţiune a celei mai mari macarale portal din Europa, de 1.000 tone forţă, ce deserveşte, de atunci, docul uscat nr. 3 al DMHI.

 

2014 – DMHI pe primul loc în rândul şantierelor navale europene

 

pr. 4095Investiţiile făcute de-a lungul timpului au condus la sporirea capacităţii de producţie a DMHI cu aproximativ 61%, ajungându-se, în prezent, la o capacitate de producţie echivalent a 12 nave/an vrachiere de 180.000 TDW şi/sau portcontainere de 11.000 TEU.

In raportul din ianuarie 2015, publicat de prestigioasa companie specializată în monitorizarea pieţei construcţiilor navale, Clarkson, Şantierul DMHI se plasa, la sfârşitul anului 2014, pe locul 39 în lume, dintr-un total de 440 şantiere navale, din punct de vedere al portofoliului de comenzi contractate.

De remarcat este si faptul că, pozitia deţinută de DMHI în clasamentul întocmit de Clarkson, plasează şantierul Daewoo-Mangalia pe primul loc în Europa în ceea ce priveşte construcţia de nave maritime comerciale de mare tonaj. Niciun alt şantier european, specializat în acelaşi tip de nave ca şi DMHI nu se află printre celelalte 38 de şantiere enumerate în clasament.

De asemenea, tot la sfârşitul anului 2014, publicaţia “Maritime Reporter” plasează două dintre navele construite de Daewoo-Mangalia în topul “Great Ships of 2014” : RO-Ro 6.500 CEU “Hoegh Jacksonville” şi Portcontainerul de 8600 TEU “CSAV Tyndall”, acesta fiind cele mai mari nave din categoria lor, care s-au construit vreodata în zona Mării Negre şi a Mării Mediterane.

De-a lungul existenţei sale de 20 de ani, DMHI  a livrat 155 de nave comerciale, 50 de barje, 10 nave destinate logisticii platformelor de foraj marin, 3 docuri plutitoare, o macara plutitoare şi o instalaţie plutitoare specializată în dragare.

 

De a lungul celor 20 de ani DMHI devine unul dintre cei mai importanţi factori economici

Pe parcursul acestor 20 de ani de existenţă, Daewoo Mangalia Heavy Industres reprezintă, pentru Municipiul Mangalia, dar şi pentru economia pr. 4401naţională, unul dintre cei mai importanţi factori economici, generator de locuri de muncă, inregistrand, pe parcursul ultimilor 3 ani, un numar mediu pe an aproximativ 8000 de salariati (proprii si colaboratori) pe platforma industriala a societatii, dar şi un mare contribuitor la bugetul local şi cel naţional.

Potrivit cifrelor înregistrate numai în ultimii 3 ani de activitate ai companiei, respectiv 2014 – 2016, Daewoo Mangalia a adus, la bugetul local, din taxele şi impozitele percepute pentru terenuri, clădirile şi autovehiculele instituţiei, nu mai puţin de 2,9 milioane de dolari.

În acelaşi timp, Daewoo Mangalia Heavy Industries a virat către bugetul de stat 4,1 milioane de dolari, reprezentand impozite pentru construcţiile speciale.

Mai mult, tot către bugetul de stat, pe parcursul anilor 2014 – 2016, DMHI a contribuit, pentru:

o   impozitele salariilor angajaţilor săi, nu mai puţin de 13,3 milioane de dolari,

o   contribuţii la asigurările de sănătate (CASS) – 4,9 milioane de dolari,

o   contribuţiile lunare la asigurările sociale (CAS), fondul de somaj si handicap – aproximativ 17 milioane de dolari,

Sume extrem de importante sunt virate, anual, şi pentru fondul de mediu. Astfel, în ultimii trei ani, suma totală achitată către Fondul de Mediu se ridică la aproximativ 285.000 de dolari.

 

Portofoliul de lucrări al companiei

pr. 5010Portofoliul de lucrări contractate la aceasta data este reprezentat de nouă nave de tip petrolier din care:

Cinci nave petroliere, cu clasa de gheaţă “1B”, pentru navigarea în zonele arctice, utilizate pentru transportarea ţiţeiului nerafinat (Crude oil Tanker), cu o capacitate de transport de 112,000 TDW (situându-se în categoria navelor de tip “Aframax”), construite sub supravegherea societăţilor de clasificare DNV-GL şi ABS.

Aceste clase de gheaţă prezintă un design special, ce presupune întăriri ale corpului navei în zonele de contact cu gheaţă (centura de gheaţă). Dimensiuni: L x B x D = 249.9m x 44m x 21.2m

Două nave petroliere, utilizate pentru transportarea ţiţeiului nerafinat (Crude oil Tanker), cu o capacitate de transport de 112,000 Tone DW (situându-se în categoria navelor de tip “Aframax”), construite sub supravegherea societăţii de clasificare DNV-GL. Dimensiuni: L x B x D = 249.9m x 44m x 21.2m

Două nave petroliere pentru navigarea în zonele arctice, utilizate pentru transportarea ţiţeiului nerafinat (Crude oil Tanker), cu o capacitate de transport de 156,000 Tone DW (situându-se în categoria navelor de tip “Suezmax”), construite sub supravegherea societăţii de clasificare DNV-GL pentru o navă şi LR – pentru cea de-a doua.

Dimensiuni: L x B x D = 274m x 48m x 23.7m

Aceste proiecte sunt contractate cu parteneri de renume din Grecia: Tsakos Energy Navigation Limited, Minerva Marine şi Maran Gas Maritime.

 

Prezentul volum de contracte acopera partial unele etape tehnologice si total pentru anul 2017 o serie de procese, in special cele specifice operatiunilor de armare, vopsitorie si punerea in functiune, testari sisteme derulate dupa lansarea din docul uscat al proiectelor existente.

In paralel eforturile sustinute de identificare de noi zone de implicare in afaceri continua ferm, iar incercarea de a asigura fronturi de lucru suplimentare reprezinta un deziderat fundamental pentru conducerea executiva.

 

La acest moment aniversar, Daewoo Mangalia Heavy Industries SA ureaza angajatilor, colaboratorilor, actionarilor si tuturor celor care doresc binele acestei societati, ca alaturi de conducerea executiva sa putem sa ne indeplinim misiunea economica, sociala fata de DCIM104MEDIADJI_0034.JPGcomunitatea noastra, cel putin in acelasi mod ca si in trecut, iar eforturile si viziunea  fondatorilor nostri, dintre care cu profund respect amintim de cei trecuti in nefiinta: domnul Stefan Musat – Director General SN 2 Mai SA, domnul Nicusor Traistaru- Vicepresedinte DMHI, domnul Dan Grigore – director FPS, domnul Yeol Ho Lee – director unit DMHI, domnul Andrei Cojocaru – proiectant general al Santierului Naval 2 Mai SA (IPCM Bucuresti), sa devina o realitate cotidiana continua a Mangaliei.

 

“Dumnezeu să binecuvânteze această societate şi pe angajaţii săi!”




Veniți la teatru pentru a alina suferința lui Paul!

Clubul Rotary Mangalia invită toți iubitorii artei la teatru. Este vorba despre o inițiativă umanitară prin care se dorește strângerea de fonduri în vederea susținerii unui caz special care îl are în centrul atenției pe jurnalistul Paul Guzu.

Aflat pe un pat de spital, Paul urmează să fie supus, săptămâna viitoare, unei intervenții chirurgicale complicate, nemiloase, dar salvatoare în același timp. Paul se află internat la Spitalul Militar din București, iar după operație va avea nevoie de bani pentru tratament și recuperare.

În luna decembrie a anului trecut, Paul a fost diagnosticat cu tumoră la coapsa stângă cu evoluție imprevizibilă și necunoscută.

Această dramă i-a determinat pe membrii Clubului Rotary Mangalia să se implice, astfel să-i ofere lui Paul sprijinul de care are mare nevoie.

Tocmai de aceea, iubitorii de teatru, dar și cei care doresc să-l ajute pe Paul sunt invitați la Casa de Cultură Mangalia pentru a viziona celebra piesă ”Conu’ Leonida față cu reacțiunea” de I.L Caragiale.

Piesa este prezentată de Teatrul de Artă București și va fi jucată la data de 11 februarie, la ora 19.00. Prețul unui bilet este de 30 de lei.

Cea mai mare parte a încasărilor vor merge către Paul.

Persoanele care nu reușesc să ajungă la teatru, dar care doresc să-i întindă lui Paul o mână de ajutor, pot face donații în contul: BCR Mangalia – RO21 RNCB 0811 0165 6517 0003 – Guzu Augustin – CNP 1540819133681.

Orice sumă este binevenită.

Vă mulțumim!

 

Conu Leonida