Acuzat de luare de mită şi declaraţii false, IPS Teodosie pus sub control judiciar
Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Constanța au dispus punerea în mișcare a acțiunii penale și luarea măsurii controlului judiciar pe o durată de 60 de zile, începând cu data de 17 octombrie 2016, față de inculpatul
PETRESCU TEODOSIE, arhiepiscop al Tomisului, cu privire la săvârșirea infracțiunilor de:
– luare de mită,
– folosirea sau prezentarea cu rea-credință de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene, în formă continuată.
De asemenea, procurorii anticorupție au mai dispus efectuarea urmăririi penale față de suspecții:
BECA STERE, MALAXA BOGDAN-PETRIȘOR, NADOLEANU GHEORGHE, COJOCARU CIPRIAN-IOAN, mandatari ai Arhiepiscopiei Tomisului la data faptelor, cu privire la săvârșirea infracțiunii de folosirea sau prezentarea cu rea-credință de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene,
ȘTEFAN AURELIAN, cu privire la săvârșirea infracțiunii de tentativă la folosirea sau prezentarea cu rea-credință de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene.
În ordonanța procurorilor se arată că, în cauză, există date și probe care conturează următoarea stare de fapt:
În perioada 2010 – 2016, inculpatul Petrescu Teodosie, în calitate de arhiepiscop al Arhiepiscopiei Tomisului împreună cu ceilalți inculpați au folosit și prezentat declarații false în relația cu Agenția de Plăți și Intervenție în Agricultură (A.P.I.A.) în scopul de a primi fonduri europene.
În declarațiile prezentate la A.P.I.A., inculpații au declarat în mod nereal că utilizează anumite suprafețe agricole având categoriile de folosință „vii pe rod cu struguri pentru vin”/„vii pe rod cu struguri nobili pentru vin”, în condițiile în care, începând cu anul 2010, pe respectivele suprafețe agricole nu mai existau astfel de culturi.
De asemenea, un alt aspect fals prezent în cuprinsul declarațiilor depuse în perioada respectivă a fost acela că s-au respectat normele privind bunele condiții agricole și de mediu (GAEC) și cerințele legale în materie de gestionare (SMR) privind mediul, sănătatea publică, sănătatea animalelor și sănătatea plantelor, reglementate prin legislația națională, pe toată suprafața agricolă a exploatației și pentru activitatea agricolă pe care o desfășoară.
Faptele au avut ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene în cadrul schemelor de plată pe suprafață unică (SAPS), totalizând 1.356.973 lei, după cum urmează: în anul 2010 – 142.988,37 lei, în 2011 – 148.610,21 lei, în 2012 – 239.732,26 lei, în 2013 – 262.267,07 lei, în 2014 – 281.733,52 lei, în 2015 – 281.633,28 lei, în anul 2016 plățile nefiind încă autorizate (această faptă a rămas în faza tentativei).
În primăvara anului 2016, inculpatul Teodosie Petrescu, în calitate de Arhiepiscop al Tomisului, a primit de la o persoană suma de 500 de euro.
Banii respectivi au fost primiți în legătură cu îndeplinirea, de către inculpatul Teodosie Petrescu, a îndatoririlor sale de serviciu ce decurg din calitatea de Arhiepiscop al Tomisului, în sensul de a dispune ca persoana în cauză să primească remunerație legală pentru activitatea pe care o desfășura într-o parohie.
Pe timpul cât se află sub control judiciar, inculpatul Petrescu Teodosie, trebuie să respecte următoarele obligații:
– să se prezinte la organul de urmărire penală, la judecătorul de cameră preliminară sau la instanța de judecată ori de câte ori este chemat,
– să informeze de îndată organul judiciar care a dispus măsura sau în fața căruia se află cauza cu privire la schimbarea locuinței,
– să se prezinte la organul de poliție desemnat cu supravegherea sa de către organul judiciar care a dispus măsura, conform programului de supraveghere întocmit de organul de poliție sau ori de câte ori este chemat,
– să nu desfășoare nicio activitate cu caracter decizional în legătură cu accesarea de fonduri publice/europene în cadrul Bisericii Ortodoxe Române/Patriarhiei Române/ Arhiepiscopiei Tomisului, nici direct, nici prin interpuși,
– să nu se apropie de ceilalți suspecți/inculpați din dosar, de martori, experți și să nu comunice direct sau indirect cu aceștia.
Inculpatului Petrescu Teodosie i s-a atras atenția că, în caz de încălcare cu rea-credință a obligațiilor care îi revin, măsura controlului judiciar se poate înlocui cu măsura arestului la domiciliu sau măsura arestării preventive.
Inculpatului și suspecților li s-au adus la cunoștință calitatea procesuală și acuzațiile, în conformitate cu prevederile art. 309 și 307 Cod de procedură penală.
Facem precizarea că efectuarea urmăririi penale, respectiv punerea în mișcare a acțiunii penale reprezintă etape ale procesului penal reglementate de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activități care nu pot, în nici o situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.
Educatoarele Gradiniţei nr. 3, implicate într-un proiect „de la ţărmul Mării Negre la colinele ieşene“
Un grup de educatoare de la Gradiniţa PP.NR. 3 Mangalia a participat, în cadrul parteneriatului semnat în urma cu un an cu două instituţii de învăţământ preşcolar din comuna Ciurea, judeţul Iaşi, la un schimb de experienţă, derulat pe parcursul a 3 zile, sub genericul „Educaţia incluzivă în cele patru anotimpuri, de la ţărmul Mării Negre la colinele ieşene“. Aceasta este cea de a doua activitate derulată în cadrul parteneriatului dintre Gradiniţa PP.NR. 3 Mangalia, Centrul de Zi şi after-school-ul din comuna Ciurea. În cadrul proiectului „Şcoala de vară callatiană“, un grup de 40 de copii au fost prezenţi, în lunile iulie-august, la Neptun, fiind oaspeţii educatoarelor de pe litoral, care i-au făcut să se simtă ca acasă, implicându-i în diverse activităţi menite să le îmbogăţească cunoştinţele despre zona dobrogeană, oferindu-le, totodată, clipe de neuitat la malul mării.
„Pe parcursul vizitei în comuna Ciurea, am fost primiţi extraordinar de cei doi edili ai localităţii, primarul Cătălin Lupu şi viceprimarul Elena Toma, dar şi de cadrele didactice partenere în acest proiect. Pe lângă activităţile educative, pe care le-am organizat alături de colegele noastre din Ciurea, am avut prilejul să vizităm, alături de acestea, şi capitala judeţului, Iaşiul. Sperăm ca toate manifestările, concursurile şi proiectele pe care deja le-am gândit alături de colegele noastre din Ciurea să ne ofere prilejul de a promova interculturalitatea, specificul cultural al celor două zone istorice, Dobrogea şi Moldova“, ne-a declarat directorul Grădiniţei PP.NR.. 3, prof. Gela Ivaşcu .
În lunile care urmează Programul „Educaţia incluzivă în cele patru anotimpuri, de la ţărmul Mării Negre la colinele ieşene“ va mai cuprinde Festivalul-concurs „Iarna – tradiţie şi magie“, concursul „Mărţişor, tradiţie şi simbol“, competiţii de încondeiat ouă „Obiceiuri şi tradiţii pascale“, precum şi „Şcoala de vară callatiană“.
Zâmbete pentru copiii de la „Delfinul“, aduse de elevii callatieni
Sâmbătă, 15 octombrie 2016, Liceul Teoretic „Callatis”, implicat în programul educaţional – Strategia Naţională de Acţiune Comunitară (SNAC), iniţiat de Ministerul Educaţiei Naţionale, a desfăşurat campania socială „Zâmbete pentru toți copiii”. Elevii clasei a VII-a B au vizitat copiii din Centrul de Plasament „Delfinul“ din Agigea. Au pregătit pentru aceștia pachete cu dulciuri, îmbrăcăminte, precum și un program recreativ atractiv coordonat de o echipă de animatori.
Activitatea a fost coordonată de prof. Corina Mihalache – director, prof. psiholog Carmen Faliboga – coordonator local SNAC și s-a desfășurat cu implicarea activă a doamnei prof. Melania Chelaru – diriginte, clasa VII B.
„Cu această campanie demarăm seria acțiunilor SNAC din acest an școlar. Ne propunem să sprijinim un număr cât mai mare de beneficiari, învățându-i în paralel pe elevii noștri, că o soluție nobilă, atunci când se poate, este să ajuți și nu să-i compătimești pe cei mai puțin norocoși. Mulțumim părinților pentru generozitate”, ne-a declarat Carmen Faliboga – coordonator local SNAC, Liceul Teoretic „Callatis” Mangalia
Cum trebuie să ne pregătim locuinţa pentru sezonul rece!
Din analiza statistică a incendiilor produse la nivelul judeţului Constanţa, în primele nouă luni ale anului 2016, din totalul celor 434 incendii, 207 au fost la locuinţe şi anexe gospodăreşti.
Exploatarea sistemelor de încălzire locală (sobe cu sau fără acumulare de căldură) cu defecţiuni, fără asigurarea supravegherii sau având coşurile de fum deteriorate, necurăţate de funingine sau neprotejate termic faţă de materialele combustibile din alcătuirea construcţiilor, a constituit o cauză specifică de izbucnire a incendiilor. Mai exact, 12 % din cauzele de incendiu au fost la mijloacele de încălzire defecte, improvizate sau nesupravegheate, respectiv 11 % la coşurile de fum defecte sau necurăţate.
Pentru a preveni producerea unor astfel de evenimente, vă reamintim câteva măsuri elementare ce trebuie respectate înainte de utilizarea sistemelor de încălzire:
- sobele şi coşurile de fum vor fi obligatoriu verificate, curăţate şi reparate de persoane autorizate;
- nu depozitaţi în podurile locuinţelor materiale inflamabile sau materiale combustibile (textile, hârtie, lemne etc.) care s-ar putea aprinde de la coşurile pentru evacuarea fumului;
- amplasaţi în faţa uşiţelor sobelor o cutie metalică sau o foaie de tablă, aceasta asigurând protecţia faţă de căderea accidentală, direct pe podea, a jarului;
Pentru siguranța locuinței sau gospodăriei dumneavoastră, se interzice:
- utilizarea aparatelor electrice, cablurilor electrice, prizelor, întrerupătoarelor, dispozitivelor de protecţie cu defecţiuni sau cu improvizaţii;
- suprasolicitarea reţelei electrice;
- folosirea buteliilor de gaze lichefiate fără regulatori de presiune, cu garnituri deteriorate ori cu furtunuri de cauciuc fisurate sau lărgite la capete;
- folosirea chibriturilor, lumânărilor, lămpilor de iluminat cu petrol în depozite de furaje, grajduri, magazii, poduri şi altele asemenea spaţii;
- folosirea flăcării pentru verificarea etanşeităţii buteliei, garniturilor, regulatorilor de presiune sau a furtunului/conductei de gaz; verificarea se face numai cu emulsie de apă cu săpun;
- nesupravegherea copiilor, precum şi blocarea acestora în casă cu lumânări aprinse, sobe, plite şi/sau aparate electrice aflate în funcţiune;
- depozitarea de materiale combustibile sau inflamabile în podurile clădirilor;
- folosirea afumătoarelor improvizate ori amplasarea acestora în magazii, poduri, remize, sub şoproane sau lângă materiale combustibile.
Cetăţeni, nu uitaţi!
Printr-un comportament preventiv, vă salvaţi viaţa şi bunurile.
„PAZA BUNĂ TRECE PRIMEJDIA REA”
După 15 ani de judecată, Pavilionul A al spitalului ar putea fi pierdut!
Cu o populaţie de 40.000 de locuitori, cărora li se adaugă şi cetăţenii din comunele şi satele limitrofe, Mangalia riscă să rămână fără Pavilionul A al Spitalului Municipal. Potrivit declaraţiilor reprezentanţilor primăriei, clădirea, alături de mii de metri pătraţi de de teren aflaţi pe buza falezei, se află la un pas de a fi pierdute în instanţă, într-un proces ce durează de mai bine de 15 ani. Procesul a fost deschis, în 2001, de reprezentanţii Organizaţiei Crucea Roşie şi are la baza un act de donaţie din partea Reginei Maria, semnat în perioada interbelică.
Secretarul primăriei Mangalia, Petrina Boiţă, a convocat, ieri, o întâlnire a aleşilor locali, în cadrul căreia ar fi dorit găsirea unei soluţii pentru această situaţie. Şedinţa nu a avut cvorumul necesar pentru a fi susţinută, urmând să fie reprogramată.
Secretarul primăriei a făcut o expunere a situaţiei grave în care se află, în prezent, soarta Pavilionul A al spitalului. Imobilul donat Societăţii de Cruce Roşie de către Regina Maria a intrat în domeniu public în perioada comunistă, fiind transformat în spital. În 36 de saloane sunt găzduite Urgenţele pediatrice, Maternitatea şi Secţia de Ginecologie a unităţii medicale.
În 2001, Crucea Roşie îşi revendică donaţia făcută de Regina Maria, printr-o notificare, respinsă, însă, de autorităţile publice locale de la vremea respectivă: “Reprezentanţii Crucii Roşii au solicitat retrocedarea spitalului şi circa 3 hectare de teren, primite printr-un act de donaţie sau, dacă nu, despăgubiri în compensare. Notificarea a fost respinsă, pe motiv că Societatea nu avea calitatea să solicite aceste retrocedări”, a declarat Petrina Boiţă.
A urmat un lung şir de procese între primărie şi Crucea Roşie, câştigate, toate, de primărie. La Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie dosarul a luat o turnură neaşteptată: Primăria Mangalia a pierdut procesul, iar Crucea Roşie a primit câştig de cauză: “În anii 2003-2004 Inalta Curte a susţinut că Societatea poate solicita bunurile ce i-au aparţinut înainte de 1949. Dosarul a ajuns, după doi ani, de la ICCJ la Tribunalul Constanţa, care, din nou, a dat câştig Crucii Roşii. Autoritatea Publică a formulat apel, care se judecă, la ora actuală, la Curtea de Apel Constanţa”, a mai spus secretarul primăriei, care a mai atras atenţia asupra unui fapt: terenurile pe care le revendică Crucea Roşie sunt, la ora actuală, fie în proprietate privată, fie concesionate sau închiriate. Potrivit Petrinei Boiţă, aceste terenuri nu puteau fi înstrăinate atât timp cât pe rol se afla un proces fără o sentinţă definitivă, actele fiind… nule, fapt confirmat şi de o sentinţă judecătorească în cazul unuia dintre proprietarii unui lot de teren din curtea spitalului, pe care a fost edificat şi un imobil.
Următorul termen de judecată are loc pe 7 noiembrie a.c.. Însă, chiar dacă procesul va fi pierdut de către Primăria Mangalia, dosarul mai are mult până a fi unul cu o sentinţă definitivă, autorităţile publice locale având şi calea apelului la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
În cazul în care, însă, procesul va fi pierdut, iar Mangalia va trebui sa acorde, pe lângă cele trei hectare de teren intravilan şi clădirea Maternităţii, credem că ar fi cazul ca autorităţile să înceapă, deja, să gândească un plan de rezervă şi, în locul proiectelor edilitare „de imagine” şi cu un impact minim în rândul populaţiei, să conceapă şi un plan de construire a unei secţii moderne a Spitalului Municipal.
BRAVII NOȘTRI VETERANI DE RĂZBOI
Interviu cu ION ION, realizat de prof. E.C. Ninu
Însoțit de același cumsecade președinte al Filialei Mangalia a Asociației Veteranilor de Război din România, dl col. (rtg.) Alecu Crudu, pe veteranul de război Ion Ion l-am găsit acasă, după ce ne așteptase în curtea din spatele blocului C3, scara D, apart. 73, aflat pe str. I. Creangă, în apropierea gării.
Cum începuse a se însera, am depănat o serie de amintiri la luminabecului din sufrageria îngrijită de mâna unei doamne cumsecade, gospodină pricepută, ce se ocupa cu menajul locuinței. Soții a avut două și amândouă au murit.
Vârsta dlui Ion Ion nu-i trăda, nicidecum, cei 92 de ani, ce urma să-i împlinească peste două luni.
Volubil, plin de energie, cu o memorie integră, părea că abia aștepta să scoată, din sacul cu aminitiri, pe cele mai puternice, care i-au marcat viața. Ordonat în discursul său, cu o fluență deosebită și o voce puternică, nuanțată, nu lipsită de unele detalii bogate, pline de savoare, colocutorul nostru avea darul zicerii, pe care și l-a șlefuit, suntem siguri, mai ales în pragul senectuții.
Timpul interviului nici nu știm cum a trecut, micșorat de celălalt timp, al saltului în trecut, teleportare plină de dramatismul clipelor, dar și de farmecul trăirii acestora.
Încep prin a preciza data și locul nașterii: 17 noiembrie 1923, în comuna Alimanu, județul Constanța. Însă tata s-a căsătorit în comuna Cochirleni, lângă Cernavodă, și acolo am crescut, acolo am învățat cele patru clase. De acolo am plecat, la 14 ani, că nu se învăța mai mult de patru clase atunci, la Constanța, ca ucenic la tâmplărie. Am făcut ucenicia, m-am apucat de lucru, am lucrat și pe la C.F.R. Saligny, pe unde se găsea, că și atuncea era criza de lucru, ca și acuma. Până la armată, până în ‘44, pe 20 mai, când ne-a luat în armată. În armată, am fost încorporat la „9 Călărași” Constanța, dar stăteam în cantonament, la Cobadin, că era războiul, și acolo am făcut instrucția, până la 23 August. După 23 August, am plecat mai târziu, că se formau eșaloane. Regimentul era pe front, dar recruții care eram acolo am fost repartizați în trei eșaloane și am picat în eșalonul I, nu în I, ci în II, prin 16 noiembrie, da. Deja ieșise războiul din țară. În Ungaria, am ajuns eșalonul și regimentul în care am fost. Și am participat la luptele din apropierea Budapestei, în câmpie, căci alte unități au luptat în capitala ungară. La periferiile Budapestei am fost, dar rușii erau în oraș, că nu aveam voie noi să luptăm noi. De acolo, ne-am deplasat în orașul, dar noi îi spuneam Lucineț, în Cehoslovacia. Acolo, au fost ceva bătălii. Iarăși, noi, cam pe alăturea. Mai mulți ruși au fost pe centru. Singurul oraș pe care l-am capturat noi, cu bătălii de stradă, a fost Brno, care este ca un oraș-cetate, pot să spun că este, acum. A fost prin luna mai 1945. Păi, iarna am petrecut-o mai mult prin defileuri, pe platouri prea puțin. Nu prea erau sate și, chiar dacă erau, erau rare. Mai mult prin frig am dormit, pentru că nu aveau unde să ne cantoneze.
-Hronul l-ați trecut?
–Da, Hron, Hron! Unitatea noastră când a ajuns, am schimbat Divizia „Tudor Vladimirescu”. Divizia „Tudor Vladimirescu” a fost decimată complet la Hron. În trei rânduri, a încercat să treacă Hronul,dar n-a putut, pentru că nemții erau foarte bine plasați. Noi eram pe malul ăsta, deluros, iar pe celălalt era câmpie. Și ne secerau cu mitralierele alea ale lor, când încercam să trecem cu bărcile ălea de cauciuc. Mai mult înecați au fost, decât răpuși pe mal. Dacă nu s-a putut trece, am luat poziție de luptă pe malul Hronului, pe dealurile alea. Și a venit o unitate de Katiușa rusească. Seara, s-a amplasat pe deal, pe sus, și a început, la ora trei dimineața, bătaia. Dar știți cum a bătut dincolo? La metru patrat, așa au fost căzute proiectilele. A fost o șiră de paie a unui boier și a luat foc. Când am ajuns în partea ailaltă, noi nu am avut pierderi, deoarece am fost acoperiți de Katiușa, știți! N-am avut pierderi chiar deloc, la trecerea Hronului, regimentul nostru. Și dincolo, în zona în care am mers eu, am întâlnit trei soldați nemți morți și un plutonier. Și ceva mai încolo,la stânga, la 500 m, am văzut un morman mare de cenușă. Un băiat a zis:
-Hai, mă, să vedem ce-i acolo!
Ne-am dus. Erau doi soldați carbonizați. I-a prins focul pe paie. Dom’le, dar așa oameni fanatici n-am pomenit. Ca să nu plece ei. Trăgătorul avea degetul pe trăgaci, la mitralieră. Restul era doar ce era piele tot ars pe ei. Doar cismele, centura și casca mai rămăseseră. Iar ei, negri, carbonizați.
Și am început așa, urmărire după urmărire, până când s-au stabilit iar pe poziție.Noi ne-am mai odihnit și noi, vorba aia. Mi se pare că după asta, ne-a schimbat altă unitate pe noi. Mergeam cam două săptămâni pe poziție, apoi, venea altă unitate, de ne mai refăceam și noi. Ne aprovizionau cu muniție, cu oameni, că mai erau pierderi.
Noi am avut un comandant de regiment foarte bun. De origine neamț. Era sas. Radu Bronau îl chema. Era foarte calculat. El dirija. Ultima dată, eu am fost agent de legătură chiar la el, în comanda regimentului. Eu purtam toată corespondența. Dacă nu avea legătură cu un escadron, gata, eu trebuia să merg cu hârtia la el, ca să știe ce să facă. Pierderi am avut cam puține, aici, în Cehoslovacia. Dar a mers bine, atunci. Am făcut frontul până la terminare.
-Unde v-a prins 9 Mai?
-9 mai? La Brno. Ocupasem orașul Brno. Ieșisem într-o pădurice, cam la vreo doi kilometri.Și ne-a scos de acolo, în refacere. Ne-a schimbat o unitate de infanterie acolo și pe noi ne-a cantonat într-o comună, Bistrițo, la vreo șapte km de Brno. O comună foarte frumoasă. De fapt, toate satele cehoslovace erau frumoase și oameni ordonați. Prin mijlocul satului, trecea o stradă dreaptă și foarte lată. Trăgeai cu pușca pe ea, de dreaptă ce era. Și am stat acolo până pe 7 mai. Am prins luptele din Brno încă vreo două zile, până ne-a schimbat unitatea aia și, pe urmă, am stat în refacere. Se completa cu muniție, mă rog. Că muniția se dusese toată, că ce aveam?, 50 de cartușe de fiecare soldat. În două săptămâni, se pierdea tot. Și acolo, în comuna asta, pe 7 mai, ne dă gornistul adunarea, pe centrul satului. Ce s-a întâmplat? Pe la 9 era seara. Ne-am adunat acolo, când vine comandantul și ne spune:
-Băieți, s-a încheiat armistițiul. Se făcuse joncțiunea între trupele aliate. Cele din Răsărit și din cele din Vest … Germania a capitulat!
O bucurie pe noi, mare de tot! Aruncam cu capelele în sus cu toții. N-am mai găsit capela, când am plecat de acolo.Că fiecare și-a schimbat-o, a luat, fiecare, ce-a găsit pe acolo. Pe la ora 11, s-a sunat stingerea și gata, băieții eram siguri că s-a terminat războiul, bucuroși că ne întoarcem în viață acasă, toată lumea. S-a sunat stingerea. Pe la ora, să zic așa, trei dimineața, s-a dat alarma. Ocupăm, din nou, poziție de luptă, în fața satului ăla. Între două sate. Ce se întâmplase nu știam nimic noi. Dar comandanții știau. O unitate germană motorizată de tancuri și urmată de o unitate de infanterie, aia, de elită SS, a lui Hitler, în spatele tancurilor,înaintase spre noi,să ocupe Brno, din nou, pentru că acolo, în oraș, erau foarte multe fabrici de armament. Ei, probabil, vroiau să pună mâna pe oraș. Ce bătălie mare a fost. Norocul nostru că, tot așa, a fost în spatele nostru o unitate blindată de tancuri,care a intervenit în fața noastră. Și am văzut lupta, prima luptă între tancuri. Domne, se băteau crâncen, erau tanc lângă tanc, se ciocneau unele între ele! Până la urmă, au cedat tot nemții. Dar asta după trei-patru ore, cât a durat bătălia asta.
Și de acolo, după ce s-au retras restul care a rămas acolo, unii s-au predat, infanteriștii, chiar ăia de elită. Și am început iar urmărirea inamicului. Mergeam de o săptămână pe jos. Eram programați lângă Humpăreț, lângă Praga. Acolo eram cantonați. Mergeam zi și noapte. Se făceau halte de ajustare, cum se spunea, cel mult o jumătate de oră. Adormeai acolo, te scula: Hai, iar, în marș! Și-ntr-o dimineață, nu știu, mai aveam o zi de mers. Noaptea aia a fost o ceață mare și am urcat pe un deal, pe șosea, propriu-zis, și, când am ajuns în vârful dealului, a comandat haltă de ajustare pentru toți. Unii se culcau, alții se jucau, nu știu ce. Și-acolo am făcut eu o chestie de la care eu n-am pățit nimica, dar a pățit un băiat da. Se juca „bâza”, dacă știți: un băiat punea palma , pe subsuoară, la umăr, cu ochii închiși, iar unul dintre noi îl lovea cu palma lui și acesta trebuia ghicit, în care caz stătea celălalt de „bâză”. Și eu, cum eram așa, mai mărunt de statură, am stat așa cu mâna și în spatele meu era un băiat cam ca mata așa de înalt. (N.n.: 1,75 m). Și el mă amăgea că dă, dar dădea, de fapt, altul și, când dădea, te trântea jos. Domnule, era o ceață de nu se vedea pe partea ailaltă, că se cobora în vale, iar noi eram pe deal. Se aude o împușcătură din partea ailaltă. Trece glonțul pe lângă mine, mă șterge puțin pe aici, la gât, pe lângă ureche, dar foarte puțin, m-a fript. Și-l lovește pe ăla care stătea la spatele meu, în umăr, așa, sub umăr, și trece glonțul prin el. Eu am scăpat și el a scăpat cu viață, că i-a trecut printre umeri. Ultima ocazie, când puteam să fiu mort. Chiar doi am fi putut fi morți.
Și-am ajuns la Brno, pe urmă, și am stat acolo o lună, ca trupe de ocupație, și pe urmă ne-am întors în țară, pe jos. 1.600 de kilometri, de la Humpăreț până la Arad. Bineînțeles că noi cantonam. Seara, nu mergeam. Dar, zilnic, făceam câte 40-45 km, cum era programat pentru marș. Norocul a fost că vară și se coceau cireșele. În Cehoslovacia, pe toate șoselele, la marginile de șosea, numai pomi fructiferi. Și în zona în care am mers noi erau cireșe. Și aveam o mâncare așa de proastă, că, în gamelă, nu găseai două felii de cartofi, ca să mănânci. De carne nu se vorbea. Dar când făceam halte de ajustare, încărcam sacul de merinde cu cireșe, că toți se urcau acolo în pomi, și mâncam cu pâine. A fost cea mai bună mâncare!
Am ajuns, pe la Curtici, în țară. În ultima zi, trebuia să cantonăm în Ungaria, unde era pregătit dinainte cantonamentul. Ei, când am ajuns la Curtici, n-a vrut niciun soldat să se mai oprească. Au spus:
-Domle, noi trecem înot. Vrem să trecem granița, să fim pe pământul nostru!
Și au căzut de acord toți, și comandantul nostru și am ajuns dincoace pe pământul țării. Și când am ajuns la frontieră, de am trecut granița, a început … al doilea război, că nu ni se ridicase muniția. Tot mai aveam vreo 25 de cartușe la mine. Și erau cartușierele pline, întotdeauna. Și aicea, la graniță, toți au tras cartuș după cartuș. Se speriase lumea pe acolo.Ungurii, că ce, a început iar războiul? Și asta am avut cea mai mare bucurie, că am ajuns cu bine acasă.
Acolo, la Humpăreț, cât am stat, eu, dacă am fost agent de legătură, ultima dată, că am fost și telefonist, pe urmă pușcaș, că eu am făcut instrucția la transmisiuni, și aveau nevoie de telefonist. Și m-au văzut pe mine. Trebuia să port și bagajul, și tamburul ăla cu sârmă, tot. Și eu, cum eram și mic, am stat vreo săptămână, și trebuia să-ntind cablul după mine, că-l împușcase pe vechiul telegrafist. Cum îl împușcase pe agentul de legătură, care era Bucățică Radu. Trei agenți de legătură am fost la comanda regimentului și, din trei am rămas unu, eu. Primul a fost Roman Nicolae, care mi-a fost consătean, împușcat aici, în Ardeal, aproape de Ardeal, și Bucățică Radu, ăsta, un băiat mai voinic ca mine, potrivit. Și nu l-am cunoscut. Mi-au spus băieții de el, de unde a fost, mă rog, de-alde astea.
Ce s-a întâmplat cu el? El a primit un ordin de la Divizie, că era în trenul de luptă, în spatele frontului. Nu știu acuma, cum este, dar atuncea era trenul de luptă și era regimentul. La trenul de luptă era Aftenie, prieten cu el. Și nu știu dacă Dv. știți, dar nici eu nu știu, că am auzit de la băieți, că au trecut prin Tokay și au spart hrube d-alea de vin și aveau câte un butoiaș din alea de vin în căruțele regimentului, în trenul alimentar. Și au avut vin până în primăvară, aproape, câte o cană de vin. Și a venit ordin de la Divizie că trebuia să se ducă, pe jos, de urgență, la Divizionul de luptă. I s-a atras atenția că era calea ferată supravegheată de nemți. El nu a ținut cont de asta. Când a ajuns la calea ferată, s-a ridicat în picioare. Nemții aveau arme cu lunetă. L-a luat un lunetist și drept în cap l-a lovit. Așa că nu mai vroia nimeni să mai fie agent de legătură. Pericol așa tare nu era, totuși, dacă știai să te aperi. Dar era teren necunoscut, dom’le, și dădea ordin, la miezul nopții, să te duci: „-Du-te, prin păduri, pe poteci …”
De două ori am trecut linia frontului, la nemți, și eram și cu bicicleta. Era de la Bucățică Radu, că el o furase de la un agent neamț, îmi spuneau băieții. Și, tot așa, trebuia să ajung cu ordinul repede,la comandant. M-am dus pe drum de câmp, așa, pe lângă niște grădini, parcă erau. Și erau niște jandarmi în spatele frontului, care dirijau, regimentul cutare în cutare loc și tot așa. Eu știam că regimentul cutare se află în cutare loc, dar unde este comanda, domle? Ei se instalau ori într-o cazemată, ori într-o vilă sau într-o casă. Și-ntreb pe jandarmul ăla:
-Măi, zic, Reg. 9 Călărași are comanda?
Omul mi-a explicat destul de bine:
-Ia-te după firul ăsta de telefon, că te duce tocmai acolo! (Firul era sub un strat așa de mărăcini.) Drept acolo te duce.
Mergând pe bicicletă, n-am mai ținut cont de fir. Mi s-a părut, pe urmă, că am mers prea mult, că mersesem ceva drum, drept înainte. Mi-am cam dat eu seama, măi, prea am mers eu mult. Mersesem vreo opt kilometri. Or patru kilometri erau de la trenul de luptă până la comandant. Dar eu mersesem mult mai mult. Am oprit. Răsărea luna, de-acum.
-Ce fac eu acum?, mă întrebam. Nici cu ordinul nu am ajuns, ca să-l predau, bucuros că am rezolvat o treabă,și nici nu sunt sigur că mai scap cu viață, că dacă mă-ntâlnesc cu vreun neamț, mă-mpușcă. Și era o pantă așa, acolo, că era zona deluroasă, dar era țelină. O fi fost izlaz, ceva. Pierdusem drumul. Nu mai vedeam drumul. Am luat bicicleta de coarne și mergeam cu ea, la vale. Luna se ridicase puțin mai sus, așa. Mergând la vale, până aproape de fundul ei, aud niște bidoane zăngănind, așa. Măi, zic, aici sunt soldați. Or fi nemți, or fi români, mă duc direct la ei. Ei, când m-au văzut, probabil că au auzit și bicicleta, au rupt-o la vale. Era un pârâiaș jos și mai adunaseră câteva bidoane, să le umple cu apă, să le aibă pentru a doua zi. M-am apropiat acolo. Un soldat mai rămăsese acolo din ăștia, cu baioneta scoasă, în mână, stătea pregătit așa și mi-a zis în românește:
-Stai, cine e acolo?
Eu am zis:
-Sunt român!
Cine crezi că era? Fostul comandant de la instrucție, comandantul meu de grupă. El era.
-Măi, dacă erai neamț, te omoram! Bine că ai fost tu. De unde vii?
-Caut comanda regimentului.
-Păi, pe deal, pe coastă, e linia frontului la nemți. Că ei puneau plantoane și dormeau. Eu am trecut printre ei și nu m-a simțit nimeni. A fost o întâmplare, ca să spun așa, destul de grea.
-De familia dv. ce ne puteți spune? Mai păstrați legătura cu ei, prin corespondență?
-În fiecare săptămână, scriam câte o carte poștală, gratuit.. Aveam numai mamă. Tata murise în ’42. Scriam mamei două-trei rânduri: „Mamă, sunt bine, sănătos. Nu-ți face griji de mine. Aștept, când s-o termina războiul, să vin acasă.”
În orice scrisoare asta spuneam.
-Dacă vreți să vedeți decorația pe care am primit-o.
-La Brno ați primit-o?
-La Brno, s-a decorat atuncea aproape toată unitatea. Trei ore am avut lupte. Ne-a respins și, iarăși, ne-a respins, până când am reușit să-i batem. Asta-i „Bărbăție și Credință”, clasa a II-a cu Spade.
Orele fiind înaintate, ne-am luat rămas bun de la dl Ion Ion, siguri că noianul amintirilor avea să-i mai prilejuiască multe trăiri emoționale, dintre cele mai puternice.
Ca oricui dintre puținii veterani ai Mangaliei, străvechiul oraș de la malul mării, pe care au avut satisfacția să-l vadăcrescând și sub mâinile lor harnice.
O viață de om împlinit, care a făcut istorie!
Daewoo Mangalia a livrat cea de a treia navă armatorului Tsakos. „Leontios H“, finalizat de angajaţii DMHI într-un timp record!
Pe 12 octombrie 2016, Daewoo Mangalia Heavy Industries a livrat, către Tsakos Energy Navigation Limited, cea de a treia din cele nouă nave contractate de către armatorul grec. Este vorba despre “Leontios H”, petrolier cu o capacitate de 112,700 TDW, o lungime de 249,9 metri, o lăţime de 44 de metri, pescaj de 21,2 metri, o viteză garantată de 14,5 noduri şi o putere a motorului de 11,820 Kw. Potrivit ing. Dan Marin, director organizație Outdoor 1 din cadrul Uniății de Productie DMHI, nava proaspăt livrată constitue o noutate tehnologică, fiind dotată cu cele mai noi şi mai moderne sisteme de navigaţie, siguranţă şi confort.
Pentru cititorii noştri, v-am ruga să ne oferiţi câteva amănunte referitoare la noua navă lansată, astăzi, la apă.
Este cea de a treia navă dintr-o serie de nouă, contractate de Tsakos Energy Navigation Limited, armator aflat pe primele locuri la nivel mondial în privinţa cifrei de afaceri și cea de-a noua navă livrată de DMHI în cursul anului 2016, din cele 10 planificate, respectiv 2 portcontainere de 9,100 TEU, o navă specializată în transportul produselor petroliere de 112,000 TDW, 3 vrachiere de 180,000 TDW și 3 petroliere 112,700 TDW. De altfel, Tsakos Energy Navigation Limited este un client mai vechi al nostru, în 2009 și 2010 Daewoo Mangalia Heavy Industries livrând pentru acesta două vrachiere, “ Stella “şi “Ian M”. Cum armatorul a fost deosebit de mulțumit de performanţele celor două nave, a decis să revină, cu o comandă mult mai substanţială, la şantierul nostru.
Ne informați despre performanţele navelor livrate către clienţii Daewoo Mangalia. Ce ne puteţi spune despre munca depusă de angajaţii dumneavoastră în ducerea la îndeplinire a acestor comenzi?
Trebuie să remarc faptul că, de la o navă la alta, experienţa căpătată de angajaţii noştri, alături de productivitatea înregistrată şi de unele metode îmbunătăţite pe care le-am folosit ne-au condus către un timp îmbunătățit obţinut în finalizarea navelor. Vă pot da, drept exemplu, chiar ultimele trei nave. Astfel, dacă pe prima, “Elias Tsakos”, am reuşit să o lansăm după o perioadă de doc de 23,6 săptămâni, pe cea de a doua, “Thomas Zafiras” am lansat-o după o perioadă de doc de 15 săptămâni, în timp ce, pentru proiectul “Lentios H” s-a înregistrat o perioadă de doc de numai 12,7 săptămâni! În acelaşi timp, faţă de prima navă livrată, actualul proiect a avut o creştere a productivităţii muncii de 6%, iar faţă de cea de a doua, de 2%.
Care credeţi că este secretul acestei creşteri a productivităţii muncii şi a scurtării timpului de livrare pe măsură ce livraţi noile proiecte?
Eficienţa pe care o înregistrăm de la o navă la alta se datorează, în primul rând, reducerii timpului de fabricaţie, printr-o pregătire mai bună la punerea chilei. Aşa cum am menţionat, am reuşit, de exemplu, să scurtăm perioada de doc, de la 24 de săptămâni la numai 12,7, printr-o pregătire a blocsecţiilor mult mai eficientă. Un alt factor determinant în scurtarea timpului de livrare l-a constituit aplicarea unor metode inovatoare, noi, de lucru, cum ar fi sudura automată între blocuri, acolo unde acest lucru a fost posibil. În plus, având aceeaşi angajaţi implicaţi în construcţia acestor nave, aceştia au căpătat o experienţă în plus pentru construcţiile ulterioare.
De exemplu, la “Lentios H”, între probele pe mare şi livrarea efectivă, am avut nevoie de doar zece zile pentru a finaliza toate lucrarile ramase dupa probele de mare, un record la nivel mondial.
Ce ne puteţi spune despre următoarele nave contractate de grupul Tsakos, când va avea loc proxima livrare şi care este termenul pentru ultima dintre acestea?
Cea de a patra navă, “Parthenon”, este aproape gata şi va pleca în probe de mare la începutul lunii noiembrie.
Cum aţi caracteriza anul 2016 din punct de vedere al productivităţii Daewoo Mangalia?
Primele trei trimestre ale anului 2016 au fost caracterizate de o continuă şi susţinută activitate productiva, în care eforturile tuturor angajaţilor DMHI şi ale societăţilor colaboratoare s-au concretizat în livrarea, către clienţii noştri, a tuturor proiectelor planificate a fi realizate până în acest moment. Angajaţilor noştri le mulţumim pentru efortul depus în ducerea la îndeplinire a proiectelor în timpul planificat, iar clienţilor noştri pentru încrederea pe care ne-o acordă, de la an la an, cu fiecare contract semnat.
Consilierii PSD spun că nu au primit documentele pe care ar fi trebuit sa le aprobe în şedinţa extraordinară!
COMUNICAT DE PRESĂ PSD MANGALIA
Cu privire la reconvocarea ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Mangalia din 13.10.2016. În data de 10.10.2016, Secretariatul Primăriei Municipiului Mangalia ne-a transmis invitația Primarului Mangaliei pentru o ședință extraordinară în data de 13.10.2016, ora 17:00. În invitația domnului Primar se menționează: „Având în vedere punctele menționate în proiectul ordinii de zi, vă comunicăm alăturat întreaga documentație care stă la baza proiectelor de hotarâre supuse spre aprobare.” Legea 215/2001, actualizată și republicată, prevede că proiectele înscrise pe ordinea de zi nu pot fi dezbătute dacă nu sunt puse la dispoziţia consilierilor locali. Netransmiterea către consilierii locali a documentației și a proiectelor de hotarâre supuse spre aprobare, până în ziua în care a fost convocată ședința Consiliului Local, ne pune în imposibilitatea de a ne exercita votul cu discernământ și în cunoștință de cauză, fiind o ședință în care ni se cere să aprobăm proiecte de hotarâre al căror conținut nu il cunoaștem în prealabil. De asemeni, termenul legal reglementat de către Direcția Juridică a Administrației Locale Mangalia, cu ocazia altei ședințe ordinare, nu a fost respectat. Asigurăm cetățenii Mangaliei de întreaga disponibilitate a consilierilor locali din grupul PSD pentru rezolvarea problemelor urgente ale Mangaliei, atunci când proiectele de hotarâre supuse spre aprobare au caracter de urgență. În data de 11.10.2016 am transmis Secretarului Primariei Mangalia o adresă oficială, în care am solicitat reconvocarea ședinței extraordinare cu respectarea procedurii, reglementată de legislația în vigoare. Până astăzi, 13.10.2016, nu am primit o convocare legală pentru ședință extraordinară, nici nu ne-au fost transmise informații cu privire la necesitatea aprobării unor proiecte de hotarâre cu caracter de urgență.
Biroul de presa PSD Mangalia
30 de directori au fost respinși în urma probei scrise a concursului organizat de ISJ Constanța
În urma desfășurării probei scrise, ce a a avut loc astăzi, 12 octombrie, a concursului pentru ocuparea posturilor de director și director adjunct ale instituțiilor de învățământ preuniversitar, ISJ Constanța anunță că au fost respinși 30 candidați.
În total au fost acceptate 225 de candidaturi, iar doi candidați au absentat.
La Mangalia, candidata Virginica Barabaș, care a aplicat pentru postul de director al Liceului Tehnologic ”Ion Bănescu”, a fost declarată respins. Același rezultat a fost obținut și de către prof. Viorica Gherghinoiu care a candidat pentru postul de director adjunct al Școlii nr. 5 ”Gala Galaction” şi de prof. Ecaterina Nour, aplicant la funcţia de director al Şcolii nr. 2 „Sfantul Apostol Andrei”.
Au fost declaraţi admişi următorii candidaţi de la celelalte instituţii de învăţământ din Mangalia: prof. Corina Mihalache, director şi prof. Ghiulnar Bechir, dir. adj – Liceul Callatis, prof. Simona Ciobănel, director şi prof. Cornelia Tănase, dir. adj. – Colegiul Economic, prof. Mihai Ionescu, director şi prof. Mihaiela Sasu, dir. adj – Şcoala nr. 3, prof. Adriana Popescu, director – Şcoala Gala Galaction, prof. Gela Ivaşcu – Grădiniţa nr. 3 şi prof. Sica Răcaru – Grădiniţa nr. 7.
Acestea sunt rezultatele verificarii dosarelor de inscriere a candidatilor la şefia şcolilor din judeţ!
Ziua Internațională pentru Reducerea Riscului Dezastrelor Naturale
Anual ,,Ziua Internațională pentru Reducerea Riscului Dezastrelor Naturale” se sărbătorește pe data de 13 octombrie, dată stabilită prin rezoluţia Adunării Generale a Organizaţiei Naţiunilor Unite, ca mijloc de promovare a unei culturi globale cu privire la reducerea efectelor acestor fenomene, inclusiv prevenirea, atenuarea efectelor şi pregătirea împotriva dezastrelor.
Având în vedere dispunerea geografică şi amploarea dezvoltării economice, judeţul Constanţa este expus majorităţii categoriilor de hazarde naturale care se pot produce: inundații, alunecări de teren, cutremure de pământ, fenomene meteorologice periculoase (secetă, înzăpeziri, grindină, chiciură, îngheţ, furtuni, viscol), furtuni la Marea Neagră.
Pentru diminuarea și reducerea efectelor provocate de astfel de dezastre naturale, la nivelul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Dobrogea” al județului Constanţa sunt constituite echipe specializate pe diferite tipuri de riscuri care intervin atunci când situația o impune.
La gestionarea situațiilor apărute la dezastre, în sprijinul pompierilor profesioniști intervin și voluntarii din cadrul serviciilor voluntare pentru situații de urgență din localitățile afectate, servicii ce își desfășoară activitatea în subordinea Consiliilor Locale, cât și echipele de intervenție din cadrul structurilor deconcentratelor cu funcție de sprijin în cadrul Comitetului Județean pentru Situații de Urgență.
Pentru prevenirea, diminuarea şi reducerea riscurilor dezastrelor naturale, reprezentanţii I.S.U. „Dobrogea” desfăşoară, în decursul anului, o gamă variată de activităţi, dintre care cele mai semnificative sunt:
- convocări şi instructaje de pregătire în domeniul situaţiilor de urgenţă cu factorii care au responsabilităţi în domeniul situaţiilor de urgenţă;
- exerciţii de alarmare publică cu angrenarea tuturor factorilor cu responsabilităţi în gestionarea situaţiilor de urgenţă;
- exerciţii cu serviciile voluntare şi private pentru situaţii de urgenţă privind pregătirea pentru intervenţie în cazul unor situaţii de urgenţă;
- concursurile cercurilor tehnico-aplicative de elevi „Prietenii Pompierilor” şi a celor cu tematică de protecţie civilă „Cu viaţa mea apăr viaţa”;
- concursurile profesionale ale serviciilor voluntare şi private pentru situaţii de urgenţă;
- activităţi de pregătire şi informare a populaţiei, prin organizarea unor puncte mobile de informare preventivă desfăşurate cu ocazia Zilei Pompierilor din România, Zilei Protecţiei Civile, Zilei Informării Preventive etc.;
- activităţi instructiv-educative la nivelul instituţiilor şcolare din judeţ.
Informându-vă, devenim mai puternici în faţa dezastrelor naturale!
Luna ,,CYBERSECURITY” la I.P.J. CONSTANTA
Poliţiştii din carul Inspectoratului de Poliție Județean Constanța desfășoară în luna octombrie o campanie ce constă în derularea unor activități informativ-preventive destinate protecției minorilor, în domeniul criminalității informatice.
La nivelul județului Constanța se desfășoară, în luna octombrie a.c., o campanie de prevenire a infracțiunilor circumscrise crimei organizate, îndeosebi în rândul minorilor, aceasta fiind una din prioritățile Poliției Române.
În acest sens, în anul școlar anterior, la nivelul structurilor de analiză și prevenire a criminalității și al celor de combatere a crimei organizate au fost intensificate acțiunile informativ-preventive în unitățile de învățământ, în domenii precum criminalitatea informatică, traficul de persoane, consumul și traficul de droguri.
Având în vedere interesul manifestat de elevi și cadrele didactice pentru aceste informații, în anul școlar 2016-2017 demesurile preventive comune au fost reluate, astfel încât un număr cât mai mare de copii și adolescenți să aibă cunoștință de pericolele existente și de modalitățile de prevenire.
Astfel, I.P.J. Constanța desfașoară activități în cadrul proiectului ,,CYBERSECURITY”, ce constă în derularea unor activități informativ-preventive destinate protecției minorilor, în domeniul criminalității informatice.
Acest eveniment este corelat cu demersurile europene în acest domeniu, având în vedere că, în luna octombrie, la nivelul statelor Uniunii Europene se desfășoară o campanie destinată securității cibernetice – EUROPEAN CYBER SECURITY MONTH – inițiată de către ENISA (European Agency for Network and Information Security).
Activitățile constau în sesiuni de informare pentru elevii din școlile generale și licee, susținute în colaborare de polițiștii din cadrul formațiunilor de crimă organizată și ai structurilor de analiză și prevenire a criminalității pe teme privind siguranța pe rețelele de socializare, prevenirea pronografiei infantile, respectarea drepturilor de autor și comerțul electronic.
Directorii instituţiilor de învăţământ au intrat în febra examenelor
Astăzi, 12 octombrie, la ora 10.00, la Liceul Teoretic „Lucian Blaga” din Constanţa s-a desfăşurat proba scrisă din cadrul concursului pentru ocuparea funcțiilor vacante de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat din județul.
Potrivit reprezentanţilor ISJ Constanţa, s-au depus 238 de dosare, dintre care 225 au fost validate și 13, respinse. Durata concursului a fost de 120 de minute. Evaluarea va fi făcută în aceeași zi, începând cu ora 12.30.
Candidaţii vor mai trebui să treacă de probele de interviu și evaluare a Curriculum Vitae care se vor desfășura în perioada 17 octombrie – 17 noiembrie 2016.
Avarie RAJA la Năvodari
Pentru remedierea unei avarii la conducta de alimentare cu apa, cu diametrul de 200 mm, de pe strada Crizantemei din localitatea Navodari, SC RAJA SA a fost nevoita sa intrerupa furnizarea apei potabile astazi, 12 octombrie 2016, in intervalul orar 10,30 – 14,00. Sunt afectati consumatorii din Orasul Navodari, strazile Crizantemei, Culturii, Sanatatii, Cabanei, Scolii, Dobrogei, cei arondati Punctului Termic nr. 5 si Liceul Lazar Edeleanu.
Ne cerem scuze fata de consumatorii afectati de aceasta avarie si ii asiguram ca echipele noastre vor face tot posibilul pentru finalizarea reparatiilor si reluarea furnizarii apei potabile in cel mai scurt timp.
Noi membri în Asociaţia Litoral – Delta Dunării
Comunicat
Echipa celei mai puternice asociaţii de promovare şi dezvoltare turistică din România se măreşte. Conform misiunii asumate, am continuat sa atragem noi membri in Asociaţia Litoral – Delta Dunării, pentru a consolida parteneriatul public-privat în interesul comun de a promova turismul în regiune.
Anunţăm astfel aderarea la asociatie a unor membri noi (Primăria Comunei Jurilovca, Ovidiu Luxury Homes Mamaia, Mera Resort Venus) şi, mai ales, în premieră, intrarea unui membru care nu este nici de pe litoral, nici din Delta Dunării: Aeroportul Internaţional “Avram Iancu” din Cluj, care şi-a exprimat dorinţa de a fi membru al asociaţiei în urma eforturilor noastre, încununate de succes, de a introduce zboruri din Constanţa către destinaţii din România.
Declaraţie Corina Martin, Preşedinte Asociaţia Litoral – Delta Dunării: „In contextul în care Asociaţia Litoral – Delta Dunării şi Aeroportul Constanţa au reuşit să convingă Blue Air să facă parte din proiectul nostru de a reconecta litoralul şi Delta Dunării cu restul României şi cu câteva destinaţii din restul Europei, am încheiat un parteneriat solid cu aeroporturile Cluj, Timişoara, Oradea şi Iaşi. Suntem onoraţi să avem Aeroportul Cluj alături de membrii noştri în asociaţie, pentru a consolida misiunea noastră de promovare a destinaţiilor de vacanţă româneşti. Este pentru prima dată când ni se alătură în asociaţie, ca membru, un operator economic care îşi desfăşoară activitatea în afara destinaţiei pe care o reprezentăm, litoral şi Delta Dunării.”
Declaraţie David Ciceo, Director General Aeroportul Internaţional “Avram Iancu” Cluj:
„Introducerea zborului spre Constanța este un lucru deosebit pentru Cluj și pentru turiștii clujeni. Este un proiect care a fost finalizat cu succes, cu ajutorul domnului Director General al Aeroportului Constanța, Bogdan Artagea, al doamnei Corina Martin, preşedinte FAPT și ALDD, şi cu susţinerea Consiliului Judeţean Cluj. Ne dorim astfel, in mod firesc, să devenim membri în Asociaţia Litoral – Delta Dunării şi să contribuim în acest mod la dezvoltarea circulaţiei turistice între Cluj şi Constanţa, Litoral şi Delta Dunării.”
În prezent, echipa Asociaţiei Litoral – Delta Dunării reuneşte instituţii publice, dar şi firme private, după cum urmează:
– autorităţi publice locale:
Consiliul Judeţean Constanţa
Consiliul Judeţean Tulcea
Primăria Municipiului Constanţa
Primăria Municipiului Tulcea
Primăria Oraşului Năvodari
Primăria Orasului Cernavoda
Primăria Comunei Costineşti
Primăria Orasului Murfatlar
Primăria Comunei Agigea
Primăria Comunei Cumpăna
Primăria Comunei Jurilovca
– companii naţionale:
Aeroportul Internaţional “Mihail Kogălniceanu” Constanţa Aeroportul Internaţional „Avram Iancu” Cluj
Administraţia Porturilor Maritime Constanţa
– patronate ale hotelierilor şi agenţiilor de turism:
Asociaţia Naţionala a Agenţiilor de Turism din România, Asociaţia Patronatului în Turismul din Delta Dunării
– firme private din turism:
Agenţia de turism Danubius Travel
Phoenicia Holiday Resort Năvodari
Hotel Vega Mamaia
Hotel Richmond Mamaia
Blaxy Premium Resort & Hotel
Vila Ovidiu Luxury Homes Mamaia
Mera Resort Venus
SRP Neptun
– firme care activează în domenii adiacente turismului:
Montblanc Pictures
Dobrogea Grup
Transevren
ANI cere prefectului revocarea din functie a consilierul Pârvu Pârvu din Tuzla
COMUNICAT
Agenția Națională de Integritate a solicitat instituțiilor competente (Instituția Prefectului sau Consiliilor județente/locale) revocarea din funcție a șapte persoane care au fost validate pentru exercitarea mandatelor de aleși locali (2016-2020), deși potrivit dispozițiilor art. 25 din Legea nr. 176/2010 aceștia se aflau sub interdicția de a ocupa o funcție publică, pe o perioada de trei ani, ca urmare a încălcării regimulului juridic al incompatibilităților sau al conflictelor de interese:
În consecință, au fost revocate mandatele următorilor aleși locali:
– Mihăeșteanu Marin – incompatibilitate – Primar, Sprâncenata, jud. Olt;
– Iancu Ion – incompatibilitate – Viceprimar, Gornet-Cricov, jud. Prahova;
– Pîrvu Pîrvu – incompatibilitate – Consilier local, Tuzla, jud. Constanța;
– Pașca Vasile – incompatibilitate – Consilier județean în cadrul Consiliului Județean Satu Mare;
– Croitoru Constantin – incompatibilitate – Consilier local, Crîngeni, jud. Teleorman;
– Drăghici Nicolae – incompatibilitate – Consilier local, Glăvile, jud. Vâlcea.
Menționãm faptul cã într-un singur caz, cel al lui Scutariu Sorin, Viceprimar al Comunei Mitoc, jud. Botoșani, pentru care Agentia Națională de Integritate a constatat încălcarea regimului juridic al conflictului de interese în materie administrativă, contrar dispozițiilor legale în vigoare invocate în solicitările Agenției, Consiliul Local Mitoc a respins, prin vot secret, aplicarea revocãrii din funcția de viceprimar, în ședinta din data de 15 septembrie 2016. Agenția Naționalã de Integritate va depune toate diligențele necesare pentru punerea în aplicare a sancțiunilor disciplinare, conform competențelor legale.
Precizăm faptul că ultimul raport MCV, remis în luna ianuarie a anului curent, remarcă faptul că „Viitoarele alegeri locale (iunie 2016) și parlamentare (noiembrie 2016) vor constitui un test-cheie. Noua lege electorală prevede în mod expres că persoanele excluse de la alegeri printr-o hotărâre judecătorească nu pot candida la alegeri. ANI are responsabilitatea specifică de a verifica declarațiile de avere ale tuturor candidaților”.
Avertizări de înrăutăţire a vremii, în sudul litoralului
Primăria Municipiului Mangalia vă informează că, potrivit Administraţiei Naţionale de Meteorologie, în intervalul 11.10.2016, ora 15.00 – 13.10.2016, ora 10.00 s-a emis avertizare de cod galben de ploaie şi vânt puternic. Cantităţile de apă vor depăşi 25l/mp şi pe arii restrânse 40-50l/mp, iar vântul va avea viteze ce vor depăşi la rafală 50-60 km pe oră, respectiv 75-80 km pe oră pentru intervale scurte de timp în zona litoralului. De asemenea, Administraţia Naţională de Meteorologie a emis o atenţionare şi de cod portocaliu în intervalul 11.10.2016, ora 18.00 – 12.10.2016, când va ploua şi se vor cumula cantităţi de apă ce vor depăşi 50-60l/mp, iar pe arii restrânse 80-90l/mp. Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă din Mangalia se va întruni în şedinţă extraordinară pentru stabilirea măsurilor şi acţiunilor ce se impun a fi adoptate, în scopul gestionării eficiente a situaţiilor de urgenţă generate de posibile inundaţii.
Cod portocaliu de precipitaţii!
Administraţia Naţională de Meteorologie a emis o avertizare Cod Portocaliu de precipitaţii, începând din această seară, ora 18:00, şi până miercuri, 12 octombrie, ora 20:00, pentru județele Suceava, Botoșani, Neamț, Iași, Bacău, Vaslui, Vrancea, Galați, Brăila, Buzău, Prahova, Constanţa și Tulcea, precum și în zona de munte aferentă județului Dâmbovița, se vor cumula cantități de apă ce vor depăși 50…60 l/mp şi pe arii restrânse 80…90 l/mp.
Totodată, vântul va prezenta intensificări temporare în majoritatea regiunilor, cu viteze ce vor depăși la rafală 55…65 km/h cu precădere în regiunile estice şi la munte şi pentru intervale scurte de timp peste 75…80 km/h în zona litoralului.
Pentru prevenirea efectelor negative cauzate de instabilitatea atmosferică, specialiştii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Dobrogea” al judeţului Constanţa recomandă cetăţenilor câteva măsuri preventive:
– pentru persoanele aflate pe stradă, se va evita adăpostirea sau trecerea prin apropierea copacilor, stâlpilor, panourilor publicitare, precum şi a imobilelor aflate în construcţie. Aceste puncte vulnerabile trebuie avute în vedere şi în cazul parcării autovehiculelor;
– sistarea activităţilor desfăşurate în teren deschis sau la înălţime;
– închiderea tuturor ferestrelor locuinţelor;
– evitarea stâlpilor sau firelor căzute la pământ şi ocolirea acumulărilor de apă din zonele cu pericol potenţial de electrocutare;
– adăpostirea în sediile diverselor instituţii publice sau alte imobile care prezintă siguranţă.
Pentru prevenirea situaţiilor de urgenţă generate de inundaţii, le reamintim autorităţilor că trebuie să întreţină corespunzător şanţurile şi rigolele de scurgere a apelor pluviale, să îndepărteze materialul lemnos şi deşeurile din albia majoră a cursurilor de apă, respectiv din secţiunile de scurgere a podurilor şi podeţelor.
Având în vedere că au primit informaţia autorizată, transmisă de inspectoratul judeţean, privind avertizarea hidrologică, le reamintim primarilor că au obligaţia să avertizeze populaţia prin aducerea la cunoştinţă a informaţiilor preventive necesare, inclusiv să asigure permanenţa la sediul primăriei în vederea primirii prognozelor şi avertizărilor meteorologice ce vor fi transmise ulterior.
RAJA Constanţa activează Comandamentul pentru Situații de Urgență
În urma atenționărilor meteorologice de precipitații abundente ce vor depăşi 25 l/mp şi local 40-50 l/mp, dar și cu intensificări temporare ale vântului cu viteze de până la 55-65 km/h, pentru a interveni cu promptitudine în rezolvarea problemelor ce pot apărea în funcționarea sistemelor operate, la nivelul S.C. RAJA S.A. se activează Comandamentul pentru situaţii de urgenţă în perioada 11 octombrie, ora 02:00 – 13 octombrie, ora 10:00. Pentru intervenția rapidă, la nivelul comandamentului vor fi constituite echipe de intervenţie dotate cu toate utilajele necesare, echipe ce vor asigura permanenţa în toată această perioadă.
Asigurăm toţi abonaţii societăţii că echipele noastre de intervenție vor depune toate eforturile pentru asigurarea serviciilor de alimentare cu apă şi canalizare la parametrii optimi. Totodată, facem un apel către toţi consumatorii care înregistrează probleme la sistemul de alimentare cu apă potabilă şi canalizare, pentru remedierea acestor situaţii într-un timp cât mai scurt, să sesizeze toate avariile apărute la dispeceratele societăţii, după cum urmează: pentru județul Constanța la numărul de telefon: 0241.66.44.44; pentru județele Ialomița și Călărași la telefon 0243.36.17.70.