Avarie RAJA în zona Schitu, Costineşti

Pentru remedierea unei avarii la conducta de 400 mm, ce pleacă de la statia de repompare apă potabilă Hidrofor, conductă ce alimentează abonații din Costinești,  SC RAJA SA este nevoită să întrerupă funcționarea stației astăzi, 08 septembrie 2016, în intervalul orar

08,30 – 14,00. Imediat, s-au făcut manevrele pentru alimentarea consumatorilor afectați prin conducta de siguranță, cu diametrul de 300 mm, ce pleacă de la stația de pompare și tratare Puțul 3. Având în vedere diametrul mai mic al conductei de siguranță, abonații din zona înaltă a localității Costinești – zona Schitu, vor avea apă cu presiuni scăzute în acest interval.

Ne cerem scuze față de consumatorii afectați de această avarie și îi asigurăm că echipele noastre de intervenție vor face tot posibilul pentru remedierea situației și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.




Programul complet al Campionatului Mondial de Bob și Skeleton Starturi Mamaia 2016

Campionatul Mondial de Bob și Skeleton Starturi face parte din calendarul de evenimente Mamaia Style lansat de către Asociația Litoral – Delta Dunării și este organizat de către Federația Română de Bob și Sanie (FRBS) în parteneriat cu Primăria Municipiului Constanța, Consiliul Județean Constanța, Asociația Litoral – Delta Dunării (ALDD), Ministerul Tineretului și Sportului (MTS) și Clubul Sportiv al Sporturilor de Iarnă Mamaia (CSSI).

Natiunile participante la competitie vor oferi publicului o scurtă paradă, cu plecare la ora 17:30 de la Melody Grand Ballroom, în compania Fanfarei Forțelor Navale și a Cercetașilor Marini, spre Piațeta Casino, moment care va continua cu festivitatea de deschidere oficiala a evenimentului, la ora 18:00.

La ceremonia de deschidere vor lua cuvântul și vor transmite mesaje de bun venit națiunilor reprezentanți ai Primăriei Municipiului Constanța, Consiliului Județean Constanța și Direcției Județeană de Tineret și Sport,  Președintele Federației Române de Bob și Sanie, dl. Sorin Gheorghe Buta, Președintele Asociației Litoral – Delta Dunării, dna. Corina Martin, Președintele Asociației Clubului Sportiv al Sporturilor de Iarnă Mamaia, dl. Paul Neagu, reprezentantul Comitetului Olimpic și Sportiv Român, dl. Alexandru Epuran și Președintele Juriului de concurs, dl. Gatis Gutis, care va și declara oficial deschiderea campionatului, moment ce va fi marcat și prin intonarea imnului României.

Națiunile participante vor fi prezentate publicului în cadrul unei ceremonii organizate pe scenă din Piațeta Casino, Mamaia: Austria, Brazilia, Croația, Cehia, Germania, Olanda, Rusia, Slovacia, Elveția, Suedia și Statele Unite ale Americii si Romania.

Pentru seara de deschidere vor fi prezentate și momente artistice susținute de CSM FARUL Constanța, prin componenții secției de aerobic și de ansamblurile de dansuri populare „Dobrogeanca”, din cadrul Centrului Cultural „Elena Roizen”, Ovidiu, Luana Tudorache-muzică populară și ansamblul de dansuri grecești „Astras”.

Printre oficialii federațiilor naționale  de specialitate au confirmat prezența Cehia – Presedinte Martin Bohman, Slovacia – Președinte Milan Jagnesak și d-na secretar general Zdenka Jagnesakova, Rusia –  Președinte Aleksander Zubkov și dl. secretar general Sergey Parkhomenko.

Din cadrul Federației Internaționale de Bob și Skeleton vor participă Ivo Ferriani – Președinte, Jos Mattli – membru juriu, Martin Kerbler –  director sport și Raik Bauerfeind -secretar.

Tragerea la sorți, care va determina ordinea de start a concurenților este programată în cadrul celei de a doua ședințe tehnice a Campionatului Mondial de starturi în data de 09.09.2016 la ora 14:00, sala de conferințe a Hotelului Majestic.

Ordinea de start în cele două discipline sportive bob și skeleton, respectiv în cele cinci probe sportive: bob 2 persoane masculin, bob 2 persoane feminin, bob 4 persoane, skeleton masculin și skeleton feminin va fi determinată prin tragerea la sorți atât numeric, cât și nominal și trebuie validată de președintele de juriu.

Concursul pentru câștigarea titlului de campion mondial la bob/skeleton starturi se desfăsoară prin însumarea tîmpilor obținuți în cele trei manșe.

 

 Miercuri, 07.09.2016

10:00-11:00-antrenament liber starturi bob 2 pers. M+F

11:00-11:30 – antrenament liber starturi skeleton

11:30-12:30 – antrenament liber starturi bob 4 pers M+F

 

 Joi, 08.09.2016

10:00-11:00 – antrenament liber starturi skeleton

1:00-12:00 – antrenament liber starturi bob 2 pers. M+F

14:30-16:30 – antrenament liber starturi bob 4 pers.

 

 Vineri, 09.09.2016

18:00-skeleton masculin și feminin (3 manșe) – între manșele competiției vor avea loc demonstrații de taekwondo susținute de Clubul C.S Tae Keon Hârșova

20:00-bob 2 persoane masculin (3 manșe)

 

Competițiile vor fi urmate de festivitatea de premiere, iar apoi de o conferintă de presă cu participarea TOP 3 sportivi/echipaje clasați/clasate la skeleton masculin și feminin și bob 2 persoane masculin

 

 Sambătă, 10.09.2016

20:00 bob 2 persoane feminin (3 manșe)

20:00 bob 4 persoane (3 manșe)

 

Competițiile vor fi urmate de festivitatea de premiere, iar apoi de o conferintă de presă cu participarea TOP 3 echipaje clasate bob 4 persoane, bob 2 persoane feminin si masculin.

 

Ultima zi din cadrul evenimentului, și anume 11 septembrie 2016 este destinată amatorilor fiind denumită „Push for everybody”, cu scopul popularizării, atragerii de sustinători și dezvoltatori pentru acest sport.

 

Campionatul Mondial de Bob si Skeleton Starturi Mamaia Style 2016 se va incheia cu o cină festivă în data de 10.09.2016, pe care o vom oferi sportivilor, antrenorilor, arbitrilor și oficialilor națiunilor prezente, reprezentanții ai autoritătilor centrale și locale și organizatorii competiției.

 

Sub egida Federației Internaționale de Bob și Skeleton (I.B.S.F.), competiția sportivă este o premieră pentru România și face parte din activitatea sportivă de excelentă finantată de Ministerului Tineretului și Sportului.

 

 




Şoc: Ziua Mangaliei a avut deja loc! În locul spectacolelor şi artificiilor, am avut parte de o procesiune cu moaşte

Ziua Mangaliei, stabilită, în urmă cu cinci ani, să se desfăşoare pe 8 septembrie, se pare că nu va mai fi prilej de bucurie pentru cetăţenii urbei. Asta deşi, în şedinţa de Consiliu Local din luna iulie, au fost bugetaţi 30.000 de lei, ce ar fi urmat să fie cheltuiţi pe concerte – „servicii artistice şi artificii”.

Potrivit reprezentanţilor primăriei, Ziua Mangaliei ar fi avut loc, deja, pe… 3 septembrie şi ar fi constat într-o procesiune organizată de Protoierie, cu ocazia „primirii unei racle cu moaştele Sf Dionisie Areopagitul,  adusă din din Mitropolia de Mitilini, Grecia, de către o delegaţie elenă”, aşa cum apare pe site-ul oficial al Arhiepiscopiei Tomisului.

Prin urmare, locuitorii Mangaliei au avut prilejul să se bucure, anticipat, de ziua lor, de spectacolul oferit de „ierarh, preoţi şi credincioşi, alături de care au mărşăluit şi soldaţi cu făclii aprinse, iar fanfara militară a intonat cântece patriotice”…




PSD Mangalia cere primarului Radu să nu mai intervină în deciziile Consiliului Local

COMUNICAT

Avand in vedere apropierea debutului anului scolar 2016-2017 si pentru ca actul de invatamant sa se desfasoare in conditii de normalitate, grupul de consilieri locali ai Organizatiei PSD Mangalia a supus votului colegilor prezenti in sedinta din data de 6 Septembrie 2016  suplimentarea ordinii de zi cu un proiect de hotarare pentru desemnarea reprezentantilor Consiliului Local in consiliile de administratie ale institutiilor de invatamant din municipiu.

Pentru a boicota aceasta hotarare extrem de importanta pentru functionarea institutiilor de invatamant, consilierii PNL au recurs la modalitati mai putin onorabile de blocare a proiectului prin refuzul de a-l introduce pe ordinea de zi, iar mai apoi, prin parasirea salii de sedinte.

Organizatia PSD Mangalia condamna public acest comportament ostil si avertizeaza reprezentantii PNL din cadrul Consiliului Local ca ambitiile politice au implicatii directe asupra educatiei copiilor din Mangalia.

Solicitam pe aceasta cale domnului Primar, care indeplineste in acelasi timp si functia de Presedinte al Organizatiei PNL Mangalia, sa renunte in a interveni in deciziile Consiliului Local si sa respecte separarea atributiilor administratiei locale.

Consideram ca incercarea de a bloca un proiect atat de important da dovada de inconstienta si imaturitate, iar luptele politice trebuie sa inceteze pentru a restabili echilibrul si normalitatea in Municipiul Mangalia.

 




„Jurnalist – Pompier pentru o zi”

La 13 februarie 2016 sărbătorim cea de-a 168- a aniversare a Zilei Pompierilor din România, fapt pentru care ISUJ Constanţa va organiza şi desfăşura o serie de activităţi menite să reîmprospăteze în conştiinţa populaţiei, valorile fundamentale ale patriotismului, principalele preocupări ale unităţii noastre, în scopul apărării vieţii şi proprietăţii şi respectul faţă de tradiţiile armei „pompier”.

Activitatea se va desfăşura în data de 10.09.2016, începând cu ora 09:00, la Detaşamentul de Pompieri Constanţa Palas situat în str. Matei Millo, nr. 66. Se recomandă participanţilor să fie îmbrăcaţi într-o ţinută comodă (sport).




S-a reluat scandalul în Consiliul Local: PNL-ul s-a supărat din cauza CA-urilor la şcoli, opoziţia spune că motivul e, de fapt, repartiţia locuinţelor de la C9!

Consilierii locali din Mangalia s-au reunit, astăzi, în cadrul celei de a treia şedinţe din noul mandat. Cum era de aşteptat, întâlnirea, demarată într-un cadru destul de relaxat, a sfârşit într-o notă de scandal, consilierii liberali, opt la număr, părăsind sala chiar înaintea votării a două proiecte suplimentare de pe ordinea de zi: nominalizarea reprezentanţilor CL în cadrul consiliilor de adminstraţie a unităţilor de învăţământ din municipiu, precum şi schimbarea destinaţiei apartamentelor din Căminul C9 Neptun în locuinţe de serviciu pentru medicii şi cadrele didactice ce fac naveta la Mangalia.

Anterior părăsirii sălii de şedinţe de către liberali, au fost votate, în unanimitate, modificarea organigramei şi statului de funcţii a Spitalului Municipal Mangalia şi participarea, ca beneficiar a oraşului în vederea depunerii unei cereri de finanţare la Ministerul Fondurilor Europene, a proiectului Managementul Incluziunii şi Combaterea Sărăciei. La acest din urmă punct s-au stârnit o serie de discuţii pe marginea existenţei unui al doilea proiect, similar, dar care, din motive rămase neelucidate, nu a ajuns pe masa consilierilor locali. Potrivit consilierului local Paul Foleanu, în ciuda tuturor demersurilor iniţatorului acestui proiect, documentele nu au ajuns în în comisiile de specialitate, în mâinile consilierilor, singurii care pot lua decizia dacă îl aprobă sau nu, Mangalia pierzând, astfel, circa 5 milioane de euro.

Mărul discordiei dintre consilierii locali, adânc divizaţi în acest nou mandat în două tabere distincte (pe de o parte PNL-ul, ce are nouă consilieri, iar pe de altă parte zece aleşi PSD, ALDE, PMP), l-a constituit proiectul privind desemnarea aleşilor în CA-urile grădiniţelor, şcolilor şi lieelor din Mangalia. Aleşii PNL s-au arătat nemulţumiţi că unele dintre unităţile de învăţământ aveau, deja, completate aceste consilii de administraţie pe proiectul de hotărâre, cu câte trei dintre consilierii PSD, ALDE şi PMP. După discuţii furtunoase, peneliştii au ales să părăsească sala de şedinţe, renunţând să îşi mai nominalizeze candidaţi la aceste structuri.

Ulterior, mai mulţi consilieri PSD-ALDE-PMP, dorind să instaureze relativul calm de până atunci în sânul şedinţei, au spus că renunţă la propriile nominalizări, oferind locul nemulţumiţilor, în speranţa că aceştia se vor reîntoarce în sală. Acest lucru nu s-a întâmplat, fapt care a stârnit, din nou, polemici, consilierii rămaşi afirmând că plecarea membrilor PNL a avut un scop ascuns: acela de a nu vota următorul punct de pe ordinea de zi, privind schimbarea destinaţiei locuinţelor din Căminul C9 Neptun, pe care aleşii PMP le doresc transformate în locunţe de serviciu pentru medicii şi cadrele didactice ce fac naveta la Mangalia.

Astfel că, până la o proximă şedinţă, cei unsprezece consilieri au decis să completeze ei înşişi consiliile de administraţie ale instituţiilor de învăţământ, ţinând cont că anul şcolar demarează în câteva zile, urmând ca, într-o şedinţă viitoare, să apeleze şi la colegii PNL pentru completarea acestor structuri.

 




Tsunami în turism! APC solicită constituirea unui fond de garantare a vacanțelor!

Intrarea în insolvenţă, în ultimele 10 zile, a două agenţii de turism a dus la păgubirea a mii de consumatori şi la imposibilitatea ca aceştia să-şi recupereze integral sumele de bani plătite celor două agenţii de turism. Actuala formă de protecţie a consumatorilor de servicii turistice prin intermediul poliţelor de asigurare încheiate de către agenţiile de turism ca şi obligaţie legală, nu asigură o protecţie financiară completă a consumatorilor în situaţia intrării în insolvenţă/ faliment a agenţiilor de turism. Totodată, actualul sistem contravenţional , care prevede sancţiuni cuprinse între 400 şi 1000 lei nu oferă suficientă putere de coerciţie

ANPC-ului şi ANT-ului pentru a asigura gradul de ordine necesar unei bune desfăşurări a activităţilor din domeniul turismului. Având în vedere criza creată de cele două agenţii de turism care poate genera oricând un tsunami în turismul românesc, APC solicită Guvernului României adoptarea, de îndată, a unei ordonanţe de urgenţă care să prevadă constituirea unui fond de garantare a pachetelor de servicii turistice achitate, în avans, de consumatori. La o cifră de afaceri anuală de 1 miliard de euro a agenţiilor de turism din România, achitarea de către fiecare agenţie de turism a unei taxe anuale de 0,1% din cifra de afaceri ar duce la realizarea unui fond de garantare necesar despăgubirii consumatorilor ajunsi în astfel de situaţii. Acest fond ar trebui gestionat de ANT care, în situaţia intrării în insolvenţă/faliment a unei agenţii de turism, să aibă posibilitatea legală să despăgubească consumatorii păgubiţi în maxim 10 zile calendaristice.a precizat domnul Conf. Univ. Dr. Costel Stanciu, presedinte APC
In momentul de fata, agenţiile de turism sunt obligate să încheie poliţe de asigurare pentru acoperirea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de turişti, în cazul insolvabilităţii sau falimentului. Fără aceste poliţe încheiate, agenţiile de turism nu pot comercializa pachete de servicii turistice, fiind sancţionate cu suspendarea licenţei de turism. Problema în această situație vine din faptul că suma asigurată este doar de 50000 USD pentru agențiile tour-operatoare și 10000 USD pentru agențiile detailiste, sumă insuficientă pentru acoperirea tuturor pagubelor provocate consumatorilor în cazul unui faliment, așa cum s-a dovedit în practică. Din acest motiv, se poate considera că Directiva 90/314/CEE privind pachetele de servicii turistice nu a fost transpusă în mod conform în legislația română, având în vedere faptul că art. 7 din Directivă stabilește că agenția de turism, în contract, ”trebuie să aducă garanții suficiente pentru a asigura, în caz de insolvență, rambursarea sumelor achitate de consumator”. Or, obligarea agențiilor de turism să încheie doar polițe de asigurare și limitarea acestora la 50000 USD, respectiv 10000 USD, reprezintă o limitare a drepturilor stabilite prin Directivă, deci o transpunere neconformă.

Agenţiile de turism au obligaţia să înscrie în contractele de comercializare a pachetelor de servicii turistice încheiate cu turiştii faptul că turistul este asigurat pentru insolvabilitatea sau falimentul agenţiei. De asemenea, în acelaşi contract trebuie arătate şi condiţiile şi termenele în care turistul poate solicita plata despăgubirilor.
În cazul în care agenţia de turism se află în imposibilitatea de a efectua repatrierea turistului, dar numai ca urmare a falimentului sau insolvabilităţii, turistul trebuie să anunţe imediat societatea de asigurare prin telefon, fax sau e-mail.

Ce ar trebui să știți înainte de a achiziționa un pachet de servicii turistice?

  • regulile privind pachetele de servicii turistice se aplică numai atunci când este vorba de mai multe servicii oferite împreună de un comerciant: cazare, transport, masă, agrement, atât timp cât durata acestora neîntreruptă depășește 24 de ore sau cuprind o înnoptare;
  • obțineți mai multe oferte, de la mai multe agenții de turism, care să se potrivească nevoilor dumneavoastră, pentru a putea face o comparație. Agențiile de turism au obligația să ofere anumite informații esențiale în această fază, pe lângă preț: destinația, mijloacele de transport, cazarea și clasificarea unității de cazare, serviciile de masa oferite, itinerariul etc.;
  • în Uniunea Europeană nu există un sistem comun de clasificare a hotelurilor, așa că ar putea exista diferențe între ceea ce se înțelege printr-un anumit număr de stele în România și un alt stat. Informați-vă ce este inclus exact în serviciile oferite de hotelul respectiv. Pentru hotelurile de 3 stele puteți utiliza comparatorul realizat de ECC Romania.
  • obțineți cât mai multe informații despre agenția de turism pe care doriți să o utilizați de pe internet, forumuri sau verificați activitatea financiară a acesteia pe site-ul Ministerului Finanțelor;
  • toate agențiile au obligația de a încheia în scris un contract de comecializare a pachetelor de servicii turistice, cu un conținut strict reglementat, și de a furniza un anumit număr de informații utile consumatorilor înainte de a pleca în călătorie;
  • asigurați-vă că aveți o asigurare medicală valabilă pentru toată durata călătoriei. Asigurarea poate îmbrăca fie forma Cardului European de Asigurări Sociale de Sănătate, fie forma unei asigurări medicale încheiate cu o firmă privată.
  • obțineți informații despre statul în care veți pleca în vacanță, astfel încât să nu aveți surprize: regimul pașapoartelor, regulile de circulație, cele mai importante reguli de comportament etc.

 

 

Ce ar trebui să știți în cazul în care apar probleme după plecarea în călătorie?

  • trebuie să știți că prețurile nu mai pot fi modificate în cursul celor 20 de zile care preced data plecării, iar în cazul în care acestea sunt majorate cu mai mult de 10 % puteți renunța la contract;
  • în cazul în care locul de cazare nu este așa cum vi s-a promis, faceți fotografii, apoi luați legătura cu managementul respectivului hotel pentru a depune o plângere și anunțați imediat agenția de turism care v-a vândut pachetul de servicii turistice și care este obligată să găsească o soluție;
  • păstrați toate documentele: fotografii, bonuri, chitanțe, contract, pliante cu oferte etc. pentru a vă putea proba solicitările în cazul apariției unor probleme.
  • pentru probleme legate de transportul aerian, vedeți informațiile din cadrul temei Drepturile pasagerilor aerieni.

Ce ar trebui sa stiti in cazul in care agentia de turism intra in faliment/insolventa?

  • agențiile de turism sunt obligate să încheie polițe de asigurare pentru cazul în care ar intra în faliment și să ofere informații consumatorilor despre această asigurare în cadrul contractului. Asigurați-vă că informațiile sunt în contract, astfel încât să puteți lua legătura cu societatea de asigurări, dacă apar probleme;
  • societatea de asigurari are obligatia de a plati despagubirea pe baza documentelor justificative mentionate la pct. 10.6, in Ordinul 235/2001 privind asigurarea turistilor in cazul insolvabilitatii sau falimentului agentiei de turism, in conditiile prezentei polite de asigurare; despagubirea se face in moneda contractului de comercializare a serviciilor turistice. In cazul in care plata de catre turist a serviciilor contractate cu agentia de turism a fost facuta in lei, despagubirea se actualizeaza in functie de rata inflatiei.
  • turistul are obligatia de a notifica asiguratorul, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, in legatura cu solicitarea adresata asiguratului privind rambursarea sumelor achitate si/sau a cheltuielilor de repatriere, in termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data confirmarii de primire prevazute la pct. 10.2 din ordin
  • in cazul in care, in termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data confirmarii de primire a documentelor justificative de catre asigurat, turistul nu a primit sumele solicitate de la asigurat, are loc evenimentul asigurat. In termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat turistul are obligatia de a transmite asiguratorului, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, cererea de despagubire insotita de documentele justificative.
  • despagubirea nu poate depasi suma achitata de turist in contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice, precum si sumele necesare repatrierii acestuia. Despagubirea va fi platita in termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data primirii de catre asigurator a documentelor justificative de la turist. In cazul in care dupa plata despagubirii asiguratul plateste debitul catre turist, turistul are obligatia de a restitui asiguratorului despagubirea primita, in termen de 5 (cinci) zile lucratoare de la data primirii de la asigurat a sumelor reprezentand debitul.

 

 




Concurs la ISJ Constanţa pentru ocuparea a două funcții vacante de inspector școlar general adjunct

Ministerul Educaţiei Naționale și Cercetării Științifice organizează concurs pentru ocuparea a două funcții vacante de inspector școlar general adjunct din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Constanța.

La concurs s-au înscris prof. dr. Andreea Mihaela Artagea,  Inspector Școlar General Adjunct,  prof. dr. Iris Sarchizian, Inspector Școlar General Adjunct și Isabela Marcu, profesor de ştiinţe economice la Liceul Tehnologic „Virgil Madgearu”.

Probele de concurs se vor desfășura în perioada, 19 septembrie – 5 octombrie 2016, la sediul Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice.

Precizăm că după finalizarea concursului de inspector școlar general adjunct din 9 iunie 2016 au rămas vacante două funcţii de inspector şcolar general adjunct din Inspectoratul Școlar Județean Constanța și ocuparea acestora s-a realizat prin detaşare în interesul învăţământului până la organizarea concursului.




COMEMORAREA A 100 DE ANI DE LA DRAMATICELE LUPTE DIN BULGARIA TUTRAKAN, 14 SEPTEMBRIE 2016

de Emil-Corneliu Ninu

DN, Turtucaia, 2016. Eu si dl Vlad, de la ANCMRRCa și în alți ani, câțiva membri și simpatizanți ai unor organizații nonguvernamentale mangaliene, ce au, ca obiectiv major, printre prevederile statutare, cultivarea sentimentului patriotic, a onorării și recunoștinței față de eroii neamului, cum sunt Subfiliala Mangalia a Associației Naționale CULTUL EROILOR „Regina Maria”, „Asociația CULTUL EROILOR Mangalia” și „Alianța Demnității Noastre”, au depus, împreună cu membrii Filialei Mangalia „Viceamiral Gr. Marteș” a „Asociației Naționale a Cadrelor Militare în Rezervă și în Retragere”, o coroană de flori la „Monumentul Eroilor” din „Cimitirul de Onoare Internațional de la Tutrakan” (Turtucaia) din Bulgaria.

De trei ori, în ultimii cinci ani, drumul Mangalia-Turtucaia a fost parcurs, în periplul nostru, cu o mână de sufletiști, fie cu autocarul angajat de către Filiala Constanța, fie cu autoturismele unor membri ai subfilialei noastre. Membri și simpatizanți ai asociației, din rândul cărora trebuie remarcate și câteva membre ale Ansamblului Folcoric „Litoral”, cu brâul lor tricolor.

De fiecare dată, ne-am reîntors cu noi și noi impresii, la înălțimea evenimentului!

De fiecare dată!

Așa a fost și acum!

Dar să lăsăm imaginile să vorbească de la sine, așa cum au fost ele adunate și selectate de către dl Dan Nicolau (căruia îi mulțumim, pe această cale) sau, cu telefonul, chiar de către autorul acestor rânduri. Se pot vedea, laolaltă, bulgari, români, musulmani, dar reprezentanți ai unor state potrivnice, în acel început sălbatic de secol al XX-lea, precum, Germania, Rusia, Turcia.

Programul a fost cel așteptat: slujba de pomenire a Eroilor, oficiată de către episcopul bulgar, intonarea imnurilor unor state ale căror steaguri se vedeau pe înaltele catarge, ținerea unor alocuțiuni de către personalități bulgare (vicepreședinte, primar, generali), festivitatea depunerii a peste o sută de coroane și, ca în urmă cu cinci ani, simularea unor lupte cu actori îmbrăcați în uniformele armatelor  ce se înfruntau dramatic pe terenul tomnatic, manevrând puști, mitraliere și tunuri, al căror fum se înălța în nori groși, deasupra lizierei împrejmuitoare.

Sentimentul onoarei celor înfrățiți cu glia,  al slavei și recunoștinței față de jertfa lor a dominat gândurile  participanților, fețele acestora împrumutând ceva din sacralitatea momentului unic trăit.

Speranța că asemenea clipe nu se vor mai repeta, că oamenii sunt datori să viețuiască pașnic împreună, că viața este bunul cel mai de preț ce li s-a dat și că nimeni nu are dreptul să dispună de el, după bunul plac, așa cum au făcut-o și tot încearcă s-o facă unii conducători, înfierbântați de orgolii patriotarde, jucători, la rulota istoriei, ai destinelor unor popoare!

GLORIE ETERNĂ TUTUROR EROILOR!




American Councils for International Education anunță deschiderea aplicațiilor pentru bursa FLEX 2017-2018

Ambasada Statelor Unite în România, alături de Consiliile Americane pentru Educație Internațională și de Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice invită liceeni cu cetățenie română să participe în programul FLEX 2017-2018.

Programul de schimb de experiență FLEX este finanțat de către Departamentul de Stat al Guvernului Statelor Unite ale Americii și își propune să ofere liceenilor din România ocazia de a trăi în cadrul unei familii americane și de a studia într-un liceu american pe parcursul anului academic 2017-2018. Participarea în Programul FLEX, aflat acum la al 2-lea an de existență în România este GRATUITĂ. În primul an de implementare, FLEX România a oferit bursa către 24 de liceeni români din varii județe ale țării, care se află în acest moment în Statele Unite ale Americii, în state precum Washington, Texas, Colorado, California sau Maine. Programul se adresează și liceenilor cu dizabilități, în generația recentă 3 dintre bursieri fiind tineri cu dizabilități diverse.

Ce este programul FLEX?

Programul FLEX a fost creat de Congresul Statelor Unite în 1992 iar acum se află în cel de-al 24 lea an de existență. Programul presupune un an întreg de schimb de experiență pentru tinerii liceeni, în Statele Unite ale Americii. Obiectivul programului este să promoveze înțelegerea reciprocă între cetățenii Statelor Unite și țările din regiune, pentru ca liceenii să învețe mai multe despre SUA și să le prezinte americanilor țările lor de origine. În 2017-2018, la nivel global, aproximativ 900 de liceeni vor învăța în SUA în cadrul programului FLEX. Fiecare bursier va locui timp de un an de zile ca membru al unei familii americane și va studia într-un liceu american., având toate costurile acoperite prin program.

 

Cine finanțează programul?

Acest program de burse este finanțat în totalitate de către Guvernul Statelor Unite și administrat de Biroul Educațional și Cultural (ECA) din cadrul Departamentului de Stat, cu finanțare de la Congresul SUA. ECA încurajează înțelegerea dintre cetățenii Statelor Unite și cetățenii celorlalte state. Programul FLEX este sprijinit la nivel local de către cetățeni și licee din Statele Unite ale Americii ce găzduiesc, educă și sprijină liceeni fără a primi vreo compensație financiară.

 

 

Criterii de eligibilitate:

Competiția este deschisă liceenilor care îndeplinesc următoarele condiții cumulative:

  • au cetățenie română;
  • sunt născuți între 1 Ianuarie 2000 și 15 Iulie 2002;
  • sunt actualmente în clasele a IX-a, a X-a sau a XI-a
  • studiază engleza în liceu;
  • îndeplinesc criteriile pentru a obține viza SUA și nu au stat în SUA mai mult de 3 luni în ultimii 5 ani

Aplică online până pe 18 Octombrie https://ais.americancouncils.org/flex

 

Informații complete despre program sunt disponibile la adresa de email romania@americancouncils.eu și pe site-ul

http://americancouncils.ro/programe/flex/

Afis FLEX 2017-2018




Dovada plății amenzii aplicate de Poliția de Frontieră se poate transmite on-line

Începând cu data de 01.09.2016 Poliția de Frontieră a pus la dispoziția cetățenilor un  formular on-line pentru transmiterea dovezii de achitare a amenzii pentru sancțiunile contravenționale aplicate de către polițiștii de frontieră.

 

Formularul se regăsește pe pagina oficială a instituției – www.politiadefrontiera.ro – la secțiunea Contact, unde fiecare persoană completează: numele, prenumele, adresa de e-mail personală, județul pe raza căruia își are sediul structura Poliției de Frontieră din care face parte polițistul de frontieră care a aplicat sancțiunea și atașează copiile scanate după procesul-verbal de constatare a contravenției și dovada plății amenzii.

 

După completarea câmpurilor obligatorii, expeditorul va primi o confirmare a datelor transmise iar mesajul va fi expediat către structura teritorială a Poliției de Frontieră Române din care face parte agentul constatator care a aplicat sancțiunea.

 

De asemenea, în cazul sancțiunilor aplicate de către polițistii de frontieră din cadrul punctelor de trecere aeroportuare, dovada plății amenzii se transmite prin intermediul aceluiași formular, selectând județul în care aeroportul își are sediul.

 

Prin operaționalizarea acestui formular s-a avut în vedere aplicarea prevederilor O.U.G. nr. 41 din 2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative.

 




PRIMA ZI DE HOP!

Azi, 5 septembrie, începând cu ora 17.00, se deschide CONCURSUL HOP !

Vă invităm să urmăriţi LIVE candidaţii pe www.galahop.ro, pe contul oficial de Facebook al Galei HOP (https://www.facebook.com/GalaHopGalaTanaruluiActor) şi pe contul oficial de YouTube al UNITER (UNITER ROMANIA).

În concursul de azi îi puteţi urmări, la SECŢIUNEA INDIVIDUAL, pe Tiberiu Enache, Lucian Ionescu, Cristina Juncu, Ştefania Carmen Misăilă, Marian Olteanu, Maria Panainte, Ştefan Pavel, Andrei Radu, Maria Veronica Vârlan, Alexandru Voicu, Alina Petrică, Adela Bengescu, Ciprian Valea, Oana Serena Secară, Alina Rotaru, Ioana Maria Repciuc.

La SECŢIUNEA GRUP puteţi urmări spectacolul http://error500, în regia lui Vlad Trifaş, cu: Bogdan Florea, Lucian Ionescu, Cosmin Teodor Pană, Lavinia Pele, Andrei Radu.

Puteţi să VOTAŢI concurenţii favoriţi la finalul probelor de concurs, începând cu data de 7 septembrie, ora 21.00, până în data de 8 septembrie, ora 20.00, atunci când începe decernarea premiilor.

Vă reamintim că publicul decide câştigătorii pentru Premiul Publicului: CEA MAI BUNĂ ACTRIŢĂ, CEL MAI BUN ACTOR, CEL MAI BUN SPECTACOL.

Regulamentul de vot este următorul:

Vă rugăm să alegeţi câte un SINGUR concurent de la secţiunile individual şi un SINGUR concurent de la secţiunea grup.

Puteţi vizualiza clasamentul doar după ce votaţi.

Sistemul de vot accesează IP-ul modem-ului dumneavoastră, garantând că se poate vota doar o singură dată, chiar dacă dispuneţi de mai multe computere conectate la aceeaşi reţea.

Clasamentul votului se actualizează automat la fiecare trei (3) minute.

 

Dacă vreţi să îi cunoaşteţi mai bine pe concurenţi, accesaţi www.galahop.ro, secţiunea AGENŢIA HOP.




21 septembrie – Ziua europeană fără decedați în accidente rutiere




ANAT şi hotelierii de pe litoral au în vedere creşterea gradului de ocupare şi în lunile mai, iunie şi septembrie

Litoralul a atras în sezonul 2016 cu până la 12% mai mulți turiști, datorită investițiilor realizate în ultimii ani de hotelieri, care au dus la creșterea calității serviciilor turistice, măririi plajelor din Mamaia, Eforie Nord și Constanța, printr-o investiție a Companiei Apele Române Dobrogea-Litoral, dar și conjuncturii internaționale, care a determinat un număr mai mare de români să își petreacă vacanțele în destinații interne.

Iulie și august au fost cele mai solicitate luni pe litoralul românesc, cererea fiind atât pentru sejururi, în medie, de patru zile, cât și pentru weekend. În sezonul 2016 se constată o creștere a ofertei pentru vacanțe all inclusive, disponibile în cazul a 23 de hoteluri din 300 preferate pe litoral, dar și a cererii din partea turiștilor pentru acest tip de servicii. Stațiunile din sudul litoralului, care și-au îmbunătățit oferta hotelieră cu unități de patru stele și servicii all inclusive, au fost preferatele turiştilor și în acest sezon. Per ansamblu, creșterea valorică estimată pentru întreg sezonul, în comparație cu vara trecută, e de aproximativ 18%.

”În urma întâlnirilor de final de sezon, pe care conducerea ANAT le-a avut zilele acestea cu mai mulți hotelieri de pe litoral constatăm că sezonul 2016 a fost mai bun decât ne-am așteptat. Gradul de ocupare a crescut cu 8-12% față de vara trecută, din informațiile noastre”, declară dr. Alin Burcea, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism.

Conducerea ANAT, împreună cu directorii mai multor agenții de turism membre ale asociației, care vând în special vacanțe pe litoralul românesc, și hotelieri din Eforie Nord, Jupiter, Venus, Saturn, Cap Aurora, Neptun, Olimp și Mamaia au analizat la Neptun și Mamaia rezultatele sezonului 2016 și au discutat modalități de colaborare, în favoarea turiștilor, pentru anul următor. Prioritatea pentru sezonul 2017 este creşterea vânzărilor de vacanţe pe litoral, implicit a gradului de ocupare, pentru lunile mai, iunie şi septembrie.

”Litoralul românesc are perspective de creștere constantă datorită relației excelente dintre agențiile de turism, care îl promovează permanent,  și hotelieri, care prin investițiile realizate îmbunătățesc an de an serviciile oferite turiștilor. Avem însă nevoie de susținerea autorităților locale, care să realizeze investiții în înfrumusețarea stațiunilor, și de a autorităților centrale, care să susțină programele propuse de ANAT pentru atragerea turiștilor pe litoral”, precizează președintele ANAT.

ANAT este asociația patronală a agențiilor de turism din România, cărora le reprezintă interesele profesionale la nivel național, european și internațional. Asociația are ca membri activi 500 de agenții de turism, cele mai importante din țară, care cumulează peste 85% din vânzările pachetelor de turism și călătorie, estimate la aproape un miliard de euro anual și au împreună peste 4.600 de angajați. Industria turismului în România are peste 120.000 de angajați  și contribuie la economia națională cu aproape 2% din PIB.




Se suspendă temporar activitatea Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple la punctul de lucru Mangalia

 

Serviciul Public Comunitar de Evidență a Persoanelor Mangalia informează cetățenii că începând cu data de 05.09.2016 se suspendă temporar activitatea Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple la punctul de lucru Mangalia. Cetățenii care doresc să efectueze plata taxei de emitere pașaport la Oficiul Poștal Mangalia o pot face, însă depunerea documentelor se va face la Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple Constanța.

De asemenea, S. P. C. E. P. Mangalia informează cetățenii că, începând cu data de 1 septembrie, programul de lucru cu publicul al biroului de Evidența Persoanelor se modifică după cum urmează:

 

Depuneri documente Eliberări documente

 

Luni 8:30 -14:30 14:30 – 16:30

Marți 8:30 -14:30 14:30 – 16:30

Miercuri 14:30 – 16:30 8:30 -14:30

Joi 8:30 -18:30 16:30 -18:30

Vineri 8:30 -11:30 11:30 -14:30




Avarie RAJA în cartierul Coiciu din Constanța

 

Pentru remedierea unei avarii la conducta de 250 mm de pe strada Dorului din municipiul Constanta, SC RAJA SA este nevoita sa intrerupa furnizarea apei potabile astazi, 04 septembrie 2016, in intervalul orar 08,00 – 13,00. Sunt afectati toti consumatorii din cartierul Coiciu. Initial, inca din jurul orei 06,00 dimineata, echipele de interventie au incercat remedirea avariei cu conducta sub presiune, pentru a nu afecta alimentarea cu apa a abonatilor deserviti. In urma decopertarii tronsonului avariat, s-a constatat necesitatea inlocuirii unei portiuni din conducta, pe o lungime de aproximativ 6 metri, ceea ce a dus la sistarea furnizarii apei potabile.

Ne cerem scuze fata de abonatii afectati de aceasta avarie si ii asiguram ca echipele noastre de interventie vor face tot posibilul pentru remedierea situatiei si reluarea furnizarii apei potabile in cel mai scurt timp.




Tăriceanu spune că ALDE merge în alegeri cu PSD

vlcsnap-2016-09-04-09h12m12s136În perioada 2-4 septembrie, la Complexul „Doina“ din staţiunea Neptun se desfăşoară Şcoala de Vară a organizaţiilor de Femei şi Tineret ale ALDE. În cursul zilei de sîmbătă, 3 septembrie, au susţinut discursuri politice, în cadrul acestor întâlniri, Daniel Kaddik – din partea Fundației Friedrich Naumann – senatorul Varujan Vosganian, senatorul Daniel Barbu, Răzvan Cotovelea, Sorin Cîmpeanu, precum și copreședinții ALDE Călin Popescu-Tăriceanu și Daniel Constantin. De precizat este faptul că aceste alocuţiuni au avut loc cu uşile închise, fiind interzis accesul presei.

Ulterior acestor dezbateri, copreşedintele ALDE Călin Popescu Tăriceanu a răspuns, pe scurt, câtorva întrebări legate atât de reuniunea de la Neptun, cât şi despre apropiatele alegeri parlamentare. Potrivit liderului ALDE, discuţiile au vizat campania electorală şi programul formaţiunii, ce ar fi structurat pe două direcţii distincte: apărarea libertăţii cetăţenilor şi performanţa şi creşterea economică a României.

În ceea ce priveşte listele cu candidaţii pentru parlamentarele din iarnă, potrivit lui Tăriceanu vor avea libertatea de a-şi impune propriile candidaturi organizaţiile care au obţinut rezultate mai bune decât media pe ţară, în timp ce, în zonele în care ALDE fost sub această medie, vor fi impuşi candidaţi de la centru. Copreşedintele ALDE a exclus, totodată, orice parteneriat cu PRU, pe care l-a numit un partid naţionalist şi xenofob: „Spaţiul public este plin de subiecte care durează o zi. Şi această colaborare cu PRU este o gogoaşă umflată. Ca formaţiune liberală şi democrată respingem orice discurs naţionalist şi xenofob, de genul promovat de acest partid, de orientare neo fascistă“, a declarat Tăriceanu.

Însă, liderul ALDE a dat drept sigură colaborarea cu Partidul Social Democrat: „Cu PSD suntem într-o relaţie foarte bună. Am guvernat împreună, iar la alegerile locale, chiar dacă am mers separat, am avut o înţelegere politică pe care am respectat-o. Sunt sigur că, în viitoarea guvernare, vom fi în coaliţie cu PSD“, a conchis Tăriceanu.

 




O asociație formată din foști pacienți, ajută bolnavii cronic să beneficieze de transpantul care le salvează viața

IMG_4480Înființată la data de 16 iulie 1996, Asociaţia Transplantaţilor din România (ATR) are ca scop sprijinirea bolnavilor cronic în vederea recâștigării unei vieți normale. În urmă cu câteva zile, la Mangalia s-a desfășurat Școala de Vară a Pacienților Cronici, prilej cu care am discutat cu președintele asociației, Gheorghe Tache. De la domnia sa, am aflat despre modul în care sunt ajutați, concret, bolnavii cronic pentru care se fac demersuri astfel să fie supuși unor operații de transpant salvatoare.

 

  • Spuneți-ne istoria asociației pe care o coordonați de 20 de ani.
  • Asociația s-a constituit din pacienți care au beneficiat de operații de transplant renal în 1996, când am pus bazele acestei structuri, ulterior alăturându-ni-se persoane care au trecut prin operații de transplant de ficat și cord, toate efectuate de către medici din România. Inițial, am fost 22 de membri, însă, în prezent, suntem peste 1.800. Inițiatorul înființării acestei asociații este prof. dr. Mihai Luca, Șeful Centrului de Transplant Renal din Cluj Napoca. Domnia sa ne-a dat această idee pentru a rezolva problema medicamentelor pe care pacienții erau nevoiți să le cumpere din Ungaria. Singura posibilitate de a și le procura din țară a fost înființarea asociației.
  • Ce alte obiective are această structură?
  • Reprezentăm toți pacienții cu boli cronice. Îi ajutăm cu informații cu privire la demersurile pe care trebuie să le facă în vederea beneficierii de transplantul de care au nevoie. Le apărăm drepturile, adică obținerea tratamentului, a protecției sociale. Îi punem în legătură cu medici de familie, cu medici specialiști, dar și cu reprezentanții Casei de Asigurări de Sănătate.

Ca o noutate, facem demersuri în vederea efectuării unor operații de transplant pulmonar, care, deocamdată, nu se fac în România, ci la Viena în baza unui protocol. Recent, am trecut printr-o criză, din cauza birocrației clinica din Viena refuzând să-i opereze pe pacienții români. S-a ajuns în situația gravă a unui blocaj, opt persoane cu banii în cont fiind refuzate să fie operate de către medicii din Viena, deoarece țara noastră nu semnase o hârtie, mai exact, acordul de colaborare. Din fericire, problema s-a rezolvat ulterior, astfel că dintre cele 8 persoane, 3 au fost operate și se află în curs de reluare a unei vieți normale.

  • Ce alte activități faceți în cadrul asociației?
  • Acționăm în fiecare an pe linia activității de transplant. Mergem în mai multe orașe, organizăm conferințe de presă, întâlniri cu medici, autorități locale, Casa de Asigurări de Sănătate, DSP, Crucea Roșie, studenți, preoți, notari publici. Apoi, discutăm cu oamenii, le dăm pliante informative cu privire la baza legală, activitatea de transplant, îi sfătuim să se înscrie în Registrul Național al Donatorilor de Organe. De altfel, 8 persoane au fost salvate în acest mod, rudele celor aflați în moarte cerebtrală fiind de acord să le doneze organele. Nu în ultimul rând, înălțăm către cer baloane în memoria celor care și-au donat organele pentru a salva viața altora.

În curtea Spitalului Fundeni, am ridicat o troiță, unde anual pe 16 iulie, de Ziua Națională a Donatorilor de Organe, se oficiază o slujbă de pomenire.

Anul acesta, am dedicat întreaga lună iulie donatorilor de organe în semn de recunoștință pentru gestul lor salvator. I-am comemorat în 28 de orașe la diverse biserici.

Tot în fiecare an, se desfășoară Conferința Națională a Pacienților cu Transplant la care participă și reprezentanți ai Ministerului Sănătății, de la Casa de Asigurări etc. Dezbatem problemele asociației și găsim soluții. Concluziile discuțiilor se constitue în documente de lucru implementate de asociație.

Școala de Vară reprezintă o altă etapă a muncii noastre în care punem pe tapet și alte teme necesare, cum ar fi Nutriție, Psihologie, Educație Fizică și Sport, Socializare. Toate contribuie la managementul conduitei pacientului cronic.




Avarie RAJA pe strada Barbu Ștefănescu Delavrancea din Constanța

Pentru remedierea unei avarii survenite la una din conductele principale de alimentare cu apa, din municipiul Constanta, cu diametrul de 400 mm, se blocheaza traficul pe strada Barbu Stefanescu Delavrancea, pe tronsonul delimitat de intersectiile cu strazile Soveja si Portitei, astazi – 03 septembrie 2016, in intervalul 10,15 – 14,30. La fata locului au fost dislocate mai multe echipaje de interventie, care vor actiona pentru remedierea avariei in timp cat mai scurt. Avand in vedere numarul mare de abonati deserviti, se va face tot posibilul pentru remedierea avariei cu conducta sub presiune.

Ne cerem scuze participantilor la trafic din zona respectivă, dar aceştia trebuie să înţeleagă că SC RAJA SA Constanţa va face tot ce este necesar pentru limitarea acestor efecte nedorite şi va încerca să finalizeze lucrările într-un timp foarte scurt.

 




Echipamente medicale performante, oferite de Agenţia TIKA Spitalului Municipal Mangalia

IMG_4482Agenţia de Cooperare şi Coordonare Turcă, în colaborare cu Primăria Mangalia, au inaugurat, ieri, Secţia de Oftalmologie a Spitalului Municipal din localitate. La eveniment au participat, alături de reprezentanţi ai autorităţilor publice locale, ambasadorul Republicii Turcia în România, Osman Koray Ertaş, coordonatorul biroului TIKA în România, Hacı Ahmet Daştan, directorul Spitalului Municipal Mangalia, dr. Dan Lefter, deputaţi ai zonei, dar şi oameni de afaceri români şi turci. Cabinetul de oftalmologie din cadrul Spitalului Municipal Mangalia, aflat în Pavilionul C al instituţiei, a fost dotat, prin grija TIKA, aparatură medicală nouă pentru diagnosticul şi tratamentul afecţiunilor oculare. Echipamentele extrem de performante au fost achiziţionate şi donate de către Agenţia Guvernamentală TIKA, din Turcia, în urma încheierii unui parteneriat între aceasta şi Spitalul Municipal Mangalia.14117686_940823126044730_3369628011337700941_n

Hacı Ahmet Daştan, coordonator TIKA România, a declarat, în cadrul întâlnirii: „În aproximativ un an şi jumătate de când fiinţăm în România, am implementat în jur de 50 de proiecte în diverse domenii, începând cu Sănătatea, Educaţia, Cultura, Sportul. Proiectul implementat în Mangalia este considerat, din punctul nostru de vedere, cel mai important pe care l-am realizat până acum. Spunem acest lucru din următoarele motive: în primul rând acesta a avut ca obiect dotarea unei clinici de oftalmologie, un domeniu medical extremde important. În al doilea rând este şi primul proiect în domeniul sănătăţii. Ne dorim ca acesta să fie un prim proiect care să facă parte dintr-un întreg şir, pe care intenţionăm să le implementăm, pe viitor, în România. În acest sens, am demarat, deja, o serie de discuţii şi sperăm ca, în scurt timp, să ne întâlnim în cadrul unei ceremonii similare”.

Ambasadorul Republicii Turcia în România, Osman Koray Ertaş, a reamintit de lunga istorie pe care cele două popoare o au în comun şi a subliniat importanţa programelor TIKA în ţările din toate zonele lumii: „Între cele două popoare există relaţii care au rădăcini adânc înfipte în istorie iar noi, ca instituţii ce reprezentăm aceste două ţări, facem toate eforturile pentru ca legăturile să fie şi mai mult consolidate. Vă este cunoscut faptul că, în urmă cu aproximativ un an, TIKA, cea mai dinamică instituţie a Republicii Turcia, şi-a înfiinţat un birou în România. TIKA este o instituţie globală, întrucât îşi desfăşoară activitatea în foarte multe ţăriale lumii, din Africa până în Asia Centrală sau Europa”.

Medicul care va utiliza aparatura oferită de partenerii turci, dr. Dorina Şerbea, ne-a declarat că echipamentele primite de secţia de Oftalmologie sunt extrem de performante, menite să trateze afecţiuni oculare ale tuturor categoriilor de vârstă: „Cu ajutorul acestor echipamente vom putea acoperi o vastă patologie, atât în rândul copiilor, cât şi în al adulţilor şi vârstnicilor. Diagnosticul poate fi pus cu mare acurateţe, iar pacienţii pot apela, de acum înainte, la Spitalul Mangalia, fără a mai fi nevoiţi să se deplaseze în afara localităţii”, a declarat, pentru “Ediţia de Sud”, dr. Dorina Şerbea.

Valoarea totală a aparaturii recepţionate de Spitalul Mangalia în cadrul acestui proiect comun este de aproximativ 30.000 de EUR, sumă suportată de către Agenţia Guvernamentală din Turcia. Agenția Turcă pentru Colaborare şi Coordonare (TIKA) este subordonată direct premierului Turciei şi are birouri deschise în peste 50 de țări din Europa, Asia şi Africa. TIKA a investit în cei 25 de ani de existență în proiecte sociale precum renovarea, construirea și dotarea cu aparatură a unor școli și spitale, realizarea unor centre de reciclare sau restaurarea unor drumuri și poduri, dar și în domeniul turismului. În judeţul Constanţa, aceștia au făcut investiţii în mai multe localităţi, în domeniul sănătăţii şi învăţământului.