Surprizele la RAJDP Constanţa continuă! „Maşinile erau plecate în cursă cu foile de parcurs în alb, fără a se cunoaște destinația lor”, spune președintele CJ Constanța

După ce săptămâna trecută conducerea Consiliului Judeţean Constanţa a făcut un control fulger la sediul central al Regiei Autonome Judeţene de Drumuri şi Poduri Constanţa (RAJDP) şi la staţia Preparare Asfalt – Cuza Vodă, astăzi, a sosit rândul unei vizite neanunţate la secţiile Agigea şi Topraisar.

Preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, Horia Marius Ţuţuianu, împreună cu cei doi vicepreşedinţi, Claudiu-Iorga Palaz şi Daniel Dumitru Learciu au găsit şi aici o serie de nereguli.

„Maşinile erau plecate în cursă cu foile de parcurs în alb, fără a se cunoaște destinația lor, iar gestionara nu ştia să scoată situaţia cu stocul de piatră şi nici unde să îl identifice în calculator. Este incredibil ce descoperim în fiecare vizită dar și ce ni se comunică la fața locului de către angajații regiei.“, a declarat Preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, Horia Marius Ţuţuianu.

Și la staţia RAJDP Topraisar au fost găsite nereguli. Șeful de secţie în timpul orelor de muncă nu era la serviciu, ci… acasă. În urma convorbirii telefonice pe care vicepeşedintele CJC, Claudiu Iorga-Palaz, a purtat-o cu angajatul regiei, şeful de secţie a transmis că este învoit „din motive personale“. Seful secției nu a putut însă, să justifice de la care superior a primit învoire.

„Şi la această secţie maşinile erau pe traseu, fără documentele prevăzute de lege. În plus, un utilaj de estetică rutieră era nefolosit de câteva zile, din cauza unei defecţiuni. Ne propunem să continuăm controalele, tocmai pentru a identifica situaţia reală din fiecare secţie a RAJDP. Ne dorim să o salvăm, însă trebuie să ştim care este realitatea. Neregulile trebuie să ia sfârşit!“, au punctat oficialii Consiliului Judeţean Constanţa.

Chiar dacă în momentul de faţă situaţia RAJDP este mai mult decât delicată, conducerea Consiliului Judeţean Constanţa şi-a propus să reabiliteze și să rentabilizeze regia.

„Din păcate, am identificat şi la cele două secţii vizitate astăzi numeroase probleme. Surprizele neplăcute nu contenesc să apară. Dorim să facem cât mai rapid curăţenie în curtea regiei. Este inadmisibil ce am putut găsi pe parcursul controlului!“, a mai declarat Preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, Marius Horia Ţuţuianu.

Președintele, Marius Horia ȚUȚUIANU, a solicitat o întrevedere cu administratorul judiciar pentru rezolvarea problemelor descoperite în urma acestor vizite inopinate.

 




50 de poliţişti au depus jurământul

La data de 11.07.2016, ora 10.00, la sediul I.P.J. Constanța a avut loc ceremonialul depunerii jurământului de credință de către cei 50 agenți de poliție angajați din sursă externă, repartizați la posturile de poliție de pe raza județului Constanța.

Ceremonialul a început cu intonarea imnului de stat al României, după care în prezenţa conducerii manageriale a I.P.J. Constanţa şi a şefilor Secţiilor de Poliţie Rurale, noii poliţişti au fost informaţi asupra rigorilor muncii de poliţie precum şi a comportamentului în societate.

De asemenea, cu ocazia acestui eveniment, a fost citit mesajul inspectorului general al Poliţiei Române, chestor de poliţie Bogdan Despescu, precum şi din partea conducerii I.P.J. Constanţa.

După o perioadă de acomodare la structurile unde au fost repartizaţi în urma concursului susţinut în luna iunie, cei 50 de agenţi vor urma cursul de iniţiere în carieră la Şcoala de Agenţi de Poliţie “Vasile Lascăr” din Câmpina, după care vor susţine examenul de definitivare în munca de poliţist.




Daewoo Mangalia Heavy Industries, o istorie a succesului de peste 40 de ani

1De peste 40 de ani, Şantierul Naval de la Mangalia, fie că s-a numit Şantierul Naval 2 Mai, fie Daewoo Mangalia Heavy Industries (“DMHI”) este agentul economic cel mai important din zona sudului litoralului şi unul dintre cele mai mari şi mai moderne şantiere din

sud-estul Europei. În ciuda zvonurilor ce apar, periodic, referitoare la situaţia economică a DMHI, şantierul rămâne un pol de stabilitate, concentrat pe atingerea obiectivelor din planul de producţie.

Pentru a reflecta realitatea economică, socială şi profesională a DMHI şi pentru a respecta adevărul, în ciuda zvonurilor apărute în mass-media română sau de peste hotare,  ziarul “Ediţia de Sud” îşi propune ca, pe parcursul mai multor episoade, să prezinte câteva fragmente din activitatea celui mai mare agent economic al municipiului.

Vom trece în revistă istoria DMHI şi modul în care societatea a ajuns unul dintre cei mai mari jucători pe piaţa construcţiilor navale, vom publica interviuri cu personalităţi ale DMHI, dar şi cu oameni simpli, care, prin activitatea lor de zi cu zi, reuşesc să menţină înaltul grad de calitate al producţiei navale.

 

2Pe 19 iunie 2016, avea loc, la Daewoo Mangalia Heavy Industries, o premieră absolută: botezul a trei nave de tip „petrolier“, cu capacitate de 112,700 TDW: Elias Tsakos, Thomas Zafiras şi Leontios H. Evenimentul, un motiv de mândrie pentru Daewoo Mangalia, a avut loc în prezenţa a peste 150 de invitaţi de peste hotare şi angajaţilor ai companiei. Cele trei nave  au fost dotate cu cele mai moderne şi performante sisteme de navigaţie, siguranţă şi confort. La triplul botez au fost prezenţi Tae Jin Hwang, preşedintele Daewoo Mangalia Heavy Industries,  alături de fondatorul Grupului Tsakos, căpitan Panagiotis Tsakos, preşedintele TEN, Nikolaos Tsakos, ambasadorul Greciei în România, Vassiloconstandakis Grigorios. Potrivit directorul Diviziei Managementul Administraţiei, Mihai Andrei, cele trei nave, de tip petrolier, au constituit o noutate tehnologică: toate echipamentele, sistemele tehnologice, sunt de ultimă generaţie, realizând un proiect de anvergură atât pentru Mangalia, cât şi pentru România.

Cele trei petroliere au fost cele mai recente proiecte de acest gen de la Daewoo Mangalia Heavy Industries, ele făcând parte dintr-un şir de nouă contracte ce se vor materializa prin efortul susţinut al tuturor angajaţilor de pe platforma industrială a DMHI.

 

Istoria Daewoo Mangalia a început în urmă cu 42 de ani, în 131974, când lua fiinţă Şantierul 2 Mai Mangalia. Timp de patru ani au fost construite, aici, docurile 1 şi 2. În 1976 demara, în forţă, construcţia a zeci de nave de diverse dimensiuni, de la cargouri pentru mărfuri cu capacitate cuprinsă între 65.000 TDW şi 100.000 TDW, petroliere de 89.000 TDW, dar şi instalaţii pentru platformele petroliere marine şi chiar corpul Fregatei Mărăşeşti.

În 1985 a devenit funcţional cel de al treilea şi cel mai mare doc al Şantierului 2 Mai Mangalia, care a fost folosit pentru reparaţii nave.

La 22 ianuarie 1997 ia fiinţă Daewoo Mangalia Heavy Industries, companie născută prin asocierea dintre Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering din Coreea şi Şantierul Naval 2 Mai Mangalia. Şantierul Naval “2 Mai” S.A. Mangalia deţine, în această structură, 49% din acţiunile companiei, în timp ce Daewoo Shipbuilding &Marine Engineering (DSME), are 51% din acţiuni.

9În scurt timp, Daewoo Mangalia Heavy Industries devine cel mai important şantier naval pentru construcţia, conversia şi reparaţia de nave din zona Mării Negre. După 14 ani, în 2004, prin noua strategie economică a şantierului, DMHI începe producţia de nave comerciale de foarte mari dimensiuni, de tip Panamax. La finele lui 2007, conducerea şantierului decide oprirea activităţii de reparaţii nave, în favoarea proiectelor noi, de mari dimensiuni, care asigurau cifra de afaceri superioară celei realizate de serviciile de reparaţii.

Între anii 2008-2009 Daewoo Mangalia Heavy Industries îşi extinde capacităţile de producţie, prin investiţii în infrastructura pentru noi unităţi de fabricaţie pentru construcţii corp, armare şi vopsitorie, conversia Docului uscat nr. 3, din facilitate pentru servicii de reparaţii nave, în capacitate fundamentală pentru construcţii de nave noi, dotând-o cu o macara gigant de 1.000 de tone forţă. Tot în 2009 are loc lansarea la apă a celor mai mari nave construite în zona

Mării Negre şi Mediteranei: primul proiect – un port-container cu capacitatea de  5.905 TEU pentru Hamburg Sud (Germania) şi, cel de al doilea, un vrachier din clasa CAPESIZE de de 180.000 tdw, pentru Grupul Tzakos (Grecia).16 copy

Anul 2011 aduce şi un record în ceea ce priveşte numărul de nave livrate: unsprezece la număr, dintre care cinci port-containere, trei vrachiere, două nave specializate pentru logistica offshore şi o barjă submersibilă, specializată în foraje submarine.

În 2015 DMHI livrează două portcontainere de 9.100 TEU, cele mai mari nave de acest gen construite vreodată în zona Mării Negre şi Mediteranei.

Realizările pe care DMHI le-a reuşit să de-a lungul anilor se datorează îmbunătăţirii continue atât a activităţii de producţie, cât şi a standardelor de calitate, de la care nu a făcut rabat. Astfel, într-o perioadă de timp relativ scurtă, compania a reuşit să intre în posesia Certificatului de Calitate ISO 9001:2008, Standardul de Mediu ISO 14001:2009, Standardul de Sănătate Ocupaţională şi Siguranţa OHSAS 18001:2007.

12La ora actuală Daewoo Mangalia Heavy Industries este agentul economic cel mai important al oraşului, ce susţine, practic, cea mai mare parte a familiilor municipiului.

Compania are 2.399 de angajaţi proprii, iar alături de cei peste 4.700 de angajaţi ai societăţilor colaboratoare, numărul total al celor direct angrenaţi în viaţa şantierului depăşeşte 7.000 de salariaţi.

Daewoo Mangalia Heavy Industries, de-a lungul existenţei sale de peste 19 ani, a livrat numai puţin de 152 de nave comerciale, 50 de barje, 10 nave destinate logisticii platformelor de foraj marin, 3 docuri plutitoare, o macara plutitoare şi o instalaţie plutitoare specializată în dragare.

În numărul următor al ziarului nostru vă vom prezenta date concrete privind contribuţia companiei Daewoo Mangalia Heavy Industries la economia locală şi cea centrală, precum şi la bugetul de stat al României.

4




Avarie RAJA pe strada Ion Lahovari din Constanţa

Pentru remedierea unei avarii survenite în această dimineaţă pe conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 400 mm, de pe strada Ion Lahovari din municipiul Constanţa, societatea RAJA S.A. Constanţa a blocat astăzi, 11 iulie 2016  – în intervalul 06,30 – 13,30, traficul rutier pe strada Ion Lahovari, pe tronsonul delimitat de intersecţiile cu străzile Nicolae Iorga şi Gheorghe Murea.

Având în vedere restricţionarea circulaţiei auto pe acest tronson, reparaţiile se vor efectua în regim de urgenţă.

Ne cerem scuze participantilor la trafic din zona respectivă, dar aceştia trebuie să înţeleagă că SC RAJA SA Constanţa va face tot ce este necesar pentru limitarea acestor efecte nedorite şi va încerca să finalizeze lucrările într-un timp foarte scurt.

Menţionăm că furnizarea de apă potabilă nu este afectată, lucrarea efectuându-se pe conducta în presiune.

 




Staţiunea Venus, “vedeta” litoralului anul acesta

hotel-afrodita-venus_4731Staţiunea Venus a găzduit, în acest week-end, şedinţa comună a comisiilor de specialitate din cadrul Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT). Evenimentul a fost urmat de o întâlnire cu hotelierii din sudul litoralului, care au putut, astfel, să îşi prezinte propriile idei şi propuneri pentru sezonul estival 2017.

Concluziile întâlnirii ne-au fost prezentate de către Adrian Voican, Preşedintele Asociaţiei de Promovare Prahova şi lider al Comisiei de Turism Intern. Acesta spune că, și în actualul sezon estival, sudul litoralului şi-a continuat trend-ul ascendent înregistrat în ultimii ani, staţiunea Venus fiind „vedeta“ schimbărilor în bine în privința cererilor de vacanţe la malul mării: “Sudul a început să mişte, creşte, iar staţiunea Venus pare să fie vedeta incontestabilă de anul acesta, locomotive acestei schimbări. Avem, aici, hoteluri de patru stele “all inclusive”, care au intrat în forţă în ofertele noastre. Însă, dacă investitorii au făcut eforturi remarcabile pentru a dezvolta baza materială, sunt aşteptate şi investiţii semnificative din partea administraţiei locale. Primăriile din zonă trebuie să facă eforturi să completeze ceea ce au realizat operatorii din turism şi să ridice staţiunile la un nivel pe măsura invstiţiilor”, a declarat, pentru “Ediţia de Sud”, Adrian Voican.

În ceea ce priveşte vânzările pachetelor turistice pe litoralul sudic, cifrele sunt mai mult decât grăitoare. Dacă anul trecut 50% dintre românii care cumpărau vacanţe pe litoral mergeau la trei stele, anul acesta sejururile la patru stele au crescut semnificativ, de la 25% la 33%. În schimb, concediile la două stele au scăzut vertiginos, cu aproape 15%.

În privinţa ofertei de evenimente în zonă, Adrian Voican afirmă că sudul a început să “mişte” şi în ceea ce priveşte divertismentul în special Vama Veche, devenită un pol al festivalurilor de toate genurile: ”În Vamă creşte, de la an la an, “Vama sub lumini de Oscar”, desprinsă din “Suffstock”. A devenit un eveniment mai întâi fotografic, apoi de film, pictură, arte vizuale, aducând un anumit nivel de cultură în sudul litoralului. În Mangalia avem Herghelia sau parcul de distracţii de la Neptun”.

 

Corina Martin: Taxa de promovare trebuie să fie folosită de asociaţiile din turism

În privinţa promovării zonei de sud a litoralului, se ştie că Mangalia s-a „rupt“ de Asociaţia Litoral-Delta Dunării în urmă cu patru ani. Însă, din declaraţiile Corinei Martin, preşedintele asociației, promovarea făcută de acestă structură la târgurile de turism internaționale include şi zona de sud: “O asociaţie de promovare înseamnă membri şi cotizaţii. Asociaţia noastră nu are, la ora actual, niciun membru în sudul litoralului, pentru că Primăria Mangalia afăcut un pas înapoi în urmă cu patru ani. Au gândit, atunci, cî e nevoie de o asociaţie de promovare proprie, dar, din păcate, am văzut că aceasta nu a funcţionat. Asta nu ne opreşte pe noi, Asociaţia Litoral-Delta Dunării, ca la toate târgurile de turism, de la Atena, Nicosia, Tel Aviv, Varşovia, Chişinău, Bruxelles să nu promovăm litoralul ca un întreg”.

Taxa de promovare de la Mangalia a fost eliminată anul trecut, prin decizia Consiliului Local. Însă, chiar şi colectată, spune Corina Martin, această taxă ar fi trebuit să nu rămână în mâinile funcţionarilor instituţiei publice, ci să se „întoarcă“ spre reprezentanţii agenţiilor din turism, după modelul Constanţei: “Asociaţiile de promovare au specialişti, nu funcţionari publici care nu ştiu cum se “vinde” turismul. Taxa de promovare este colectată de la toţi agenţii economici, de către primărie şi, ulterior, banii vin către asociaţia de promovare. Aici, specialişti în turism, de la ANAT, agenţii de turism, reprezentanţi ai hotelierilor, cluburilor de noapte, ai asociaţiilor din turism, stabilim, împreună, ce proiecte ne dorim, ideile pe care le avem pentru sezonul următor, târgurile la care vom merge… De exemplu, la Mamaia avem stabilită întreaga strategie pentru sezonul 2017 şi chiar am antamat şi bugetat, deja, primele patru mari evenimente din vara viitoare“, ne-a declarat Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Litoral-Delta Dunării.

Aceasta mai spune că, numai prin taxa de promovare, utilizată exclusiv în beneficiul agenţilor din turism şi de către reprezentanţii acestora, sudul litoralului va putea să concureze cu staţiunile din nord.




Infractori specializaţi în metoda „Accidentul”, prinşi de poliţiştii constănţeni

Polițiștii din Constanța, cu sprijinul de specialitate al Direcției Operațiuni Speciale a Poliției Române, au reținut 7 persoane bănuite de săvârșirea infracțiunilor de constituirea unui grup infracțional organizat și înșelăciune.

 

Ieri, 10 iulie a.c., polițiști din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Constanța, sub coordonarea Parhetului de pe lângă Tribunalul Constanţa, au efectuat percheziţii într-un penitenciar și la locuinţele unor persoane banuite de înșelăciuni.

În urma perchezițiilor, au fost identificate şi ridicate mai multe telefone mobile şi cartele telefonice care erau utilizate la comiterea infracţiunilor.

Polițiștii au stabilit că, în perioada martie– iulie 2016, cele 7 persoane, cu vârste cuprinse între 16 și 34 de ani, ar fi înșelat prin metoda ”Accidentul” 15 persoane din judeţul Constanţa, cu sume de până la 18.000 de euro, prejudiciul total fiind de aproximativ 50.000 de euro.

Cercetările efectuate în 25 de dosare penale au relevat faptul că 3 persoane încarcerate într-un penitenciar ar fi apelat telefonic, în mod aleatoriu, numere din rețelele naționale fixe și ar fi anunţat, în mod mincinos persoanele apelate că o rudă (de obicei copii sau nepoți), fie a fost vătămată într-un accident de circulație, fie a provocat cu vinovăție un astfel de eveniment.

Cei care ar fi iniţiat apelurile telefonice, profitând de starea de alertă a victimelor, care de regulă erau persoane vârstnice, ar fi solicitat acestora explicit, sume mari de bani, fie pentru intervenția medicală necesară salvării de vieți, fie pentru angajarea unui avocat.

In cadrul convorbirilor telefonice, cei în cauză se prezentau ca având diverse calităţi, de procuror, avocat, medic, poliţist, iar după ce se asigurau că persoana apelată este convinsă de scenariu, îi solicitau acesteia numărul de telefon mobil și date cu privire la adresa de domiciliu.

În cel mai scurt timp, la locuința victimei era îndrumat un alt membru al grupului infracțional, dintre cei aflaţi în libertate, care prelua de la persoana înşelată suma de bani solicitată telefonic.

Ulterior, în mod direct sau prin persoane interpuse, banii erau împărțiți și cu cei care au inițiat apelurile telefonice.

Astăzi, persoanele reţinute vor fi prezentate Parchetului de pe lângă Tribunalul Constanţa cu propunere de arestare preventivă pentru 30 de zile.

La percheziții au participat și politiștii Serviciului pentru Acţiuni Speciale din cadrul I.P.J.Constanța, precum și reprezentanți ai Administrației Naționale a Penitenciarelor.

Acțiunea a beneficiat de sprijinul Direcției Operaţiuni Speciale din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române.




Târgul de Vară s-a mutat la Saturn: bijuterii din porţelan, genţi din piele şi colecţii de vinil, oferte de nerefuzat pentru turişti şi localnici

IMG_3916Meşteri populari din toate colţurile ţării, creatori de delicate bijuterii din porţelan şi colecţionari de obiecte pline de istorie, s-au întâlnit în cel mai inedit târg din sudul litoralului, ce se va desfăşura până către finele acestei veri. Târgul de Vară este la cea de a treia ediţie şi, din păcate, are loc într-o locaţie destul de neadecvată din punct de vedere estetic: un spaţiu neamenajat de la intrarea în Saturn, venind dinspre Mangalia, în zona Liceului „Callatis“. „Din păcate, faptul că a trebuit să ne mutăm din zona în care turiştii deja se obişnuiseră cu prezenţa noastră, zona falezei Paradiso, a creat o oarecare confuzie în rândul clienţilor noştri fideli. Sperăm însă ca, în câteva zile, când toţi invitaţii noştri îşi vor face apariţia pe litoral, această a treia ediţie a Târgului de Vară să fie un succes, la fel ca şi în anii trecuţi. Pentru toţi localncii, dar şi turiştii din sudul litoralului, avem o mulţime de surprize: vor fi prezenţi aici meşteri olari şi ţesători la război, care vor face demonstraţii “live“; deja un meşter popular din Ruginoasa, judeţul Iaşi, creează genţi, curele şi alte obiecte din piele, direct lângă standul său. Puteţi cumpăra, aici, aproape orice, de la haine din blană, dulciuri, antichităţi, până la bijuterii din porţelan, realizate handmade chiar aici, la Saturn“, ne-a declarat Mirela Dogaru, organizatorul evenimentului.IMG_3919

Meşterul din Rugioasa, Ioan Ilioaia, bate de zor la genţile pe care le confecţionează de dimineaţă până seara: „Totul este din piele naturală, genţile, curelele, portofelele. Pentru doamnele care doresc, pot remodela, pe loc, orice geantă, le pot face moficările pe care le vrea fiecare“, ne spune meşterul Ilioaia, fără să se oprească din lucru. Cât despre preţuri, tot ce putem spune este că, într-un magazin obişnuit, o poşetă din textil este de trei ori mai scumpă decât o geantă din piele făurită de mâinile muncite ale meşterului ieşean: între 50 de lei şi 250 de lei!

Tablouri 3D, statuete şi alte mici creaţii din ipsos şi ciment alb, arse în cuptor, vă sunt oferite de un alt creator, Elena Vlas, din Râmnicu Sărat. Lucrate cu multă trudă, din ciment, praf de ceramică şi ipsos, obiectele pot fi finisate, uneori, chiar şi după… trei luni! „Pentru fiecare piesă muncim foarte mult, pentru a ajunge aşa cum v-o oferim noi spre vânzare. După ce le turnăm şi le ardem, timpul de uscare al obiectelor depinde în primul rând de vreme, pentru că nu putem forţa uscarea lor. Uneori, trec şi câte două luni până sunt gata. După aceea, amorsatul tabloului poate dura şi două săptămâni, iar pictatul şi lăcuitul alte două“, ne spune creatoarea talourilor.

IMG_3922Ceva mai în spate, direct pe pământul ars de soare, sute de obiecte pline de nostalgia trecutului stau mărturie a pasiunii unui singur colecţionar. Domnul Vali Olteanu a venit direct din Bucureşti pe litoral, pentru a încânta, şi pe alţii, cunoscători precum domnia sa: „Puteţi găsi, la mine, cărţi, beletristică, dar şi o foarte bună colecţie de discuri de vinil, bibelouri, mobilă veche, lampadare, monede… tot ce trebuie unui cunoscător să îşi completeze colecţia“. De exemplu, zecile, poate sutele de discuri de vinil sunt una dintre cele mai mari pasiuni ale domnului Olteanu. Ceea ce expune acesta la târg sunt doar „dubluri“ pentru că, spune bucureşteanu, nu se poate despărţi, în ruptul capului, de discurile lui.

Târgul, cu bune şi cu rele, va ţine până către toamnă. Turist sau localnic, puteţi trece pe la standurile unice pe litoral, să admiraţi munca celor ce îşi expun mărfurile. Cu siguranţă nu veţi pleca cu mâna goală…

IMG_3914




Şedinţă ordinară: vor fi aprobaţi reprezentanţii CA-urilor şi AGA ai mai multor instituţii locale, dar şi o rectificare bugetară!

1

2




4.436 de candidați au susținut ultima probă din cadrul examenului național de bacalaureat, 2016

Vineri, 8 iulie a.c., 4.436 de candidați  au susținut ultima probă din cadrul examenului național de bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2016,  cea la alegere a profilului (Biologie, Chimie, Economie, Filosofie,  Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare şi comunicare, Psihologie, Sociologie), iar 290 au absentat.  2 candidați  de la Liceul Tehnologic „Ion Podaru” din Ovidiu și Liceul Tehnologic  „V. Madgearu”- care susțineau proba la disciplina Geografie – au fost eliminați  pentru fraudă (telefon,  însemnări, notițe). Aceștia au fost declarați „eliminați din examen”, fără posibilitatea recunoașterii, în sesiunile următoare, a notelor la probele promovate anterior eliminării sau a probelor de evaluare a competențelor lingvistice și digitale.

Examenul de bacalaureat se consideră promovat de către absolvenții de liceu care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiții: au susținut probele de evaluare a competențelor și  probele scrise, au primit cel puțin nota 5 la fiecare dintre acestea și au obținut cel puțin                 media 6 (șase) la probele scrise susținute.

Conform calendarului examenului de bacalaureat, marți, 12 iulie a.c., până la ora 16:00, se vor afișa primele rezultate (înainte de contestații). În aceeași zi, în intervalul orar, 16.00-20.00, vor putea fi depuse contestațiile la centrul de examen,  care urmează să fie rezolvate în intervalul 13-15 iulie. Sâmbătă, 16  iulie a.c., vor fi făcute publice rezultatele finale ale examenului.




Președintele C.J.C., Marius Horia Țuțuianu: „Am rămas șocați de ce am gasit. Zeci de utilaje dezafectate și obiecte numai bune de dus la muzeu!”

Președintele Consiliului Județean Constanța, Marius Horia Țuțuianu, însoțit de vicepreședintele Claudiu Iorga Palaz, în seara zilei de 7 iulie 2016, a continuat controlul neanunțat la Regia Autonomă Județeană de Drumuri și Poduri Constanța (RAJDP). În urma acestei vizite neanunțate s-au descoperit mai multe nereguli dar și obiecte care nu țin de domeniul de activitate al RAJDP.

„Am rămas șocați de ce am gasit. Zeci de utilaje dezafectate și obiecte numai bune de dus la muzeu ”, a declarat președintele C.J.C., Marius Horia Țuțuianu.

La sediul central al RAJDP, dar și la Stația de Preparare Asfalt – Cuza Vodă s-a constatat că spațiile destinate reparării și întreținerii utilajelor erau folosite pe post de spații de depozitare a unor resturi de ajutoare, aflate într-o avansată stare de degradare. Conducerea CJC a mai descoperit și câteva piese de mobilier destinate petrecerilor câmpenești.

La secția din localitate Cuza Vodă au fost gasite calești, hamuri, trăsuri precum și costume de călărie. “Ne putem deschide un centru de echitație, fără niciun fel de probleme”, au punctat cei doi oficiali ai județului.

În urma controlului la Stația de Preparare Asfalt – Cuza Vodă s-a constatat nefuncționalitatea acesteia de opt zile, din cauza unei piese ce poate fi reparată in cel mult 48 de ore.

“Este inadmisibil cum a fost condusă și gestionată această regie. RAJDP poate fi salvată dar cu multă atenție”, au conchis cei doi.

Președintele Marius Horia Țuțuianu și vicepreședintele Claudiu Iorga Palaz vor propune plenului Consiliului Județean Constața constituirea unei comisii, din care să facă parte toate formațiunile politice reprezentate în consiliu. Scopul aceste comisii ar fi cel de a superviza activitatea si rentabilizarea RAJDP.

 

 




Iată ce puteţi vedea, săptămâna viitoare, la Teatrul de Vară din Jupiter!

11 iulie – „Cei trei purceluși“

“Cei trei purceluşi” reprezintă una dintre cele mai îndrăgite poveşti, transmise pe cale orală. Povestea se concentrează în jurul a trei personaje, care se duc în lume, ca “să îşi facă un rost” şi trec printr-o serie de încercări, până la atingerea scopului. Exact ca în viaţă, există şi un personaj negativ, care încearcă să îi abată de la drumul lor: lupul cel rău. Purceluşii îşi dau seama, însă, că unindu-şi forţele, pot învinge răul care le calcă pragul casei. Aceasta este, de altfel, şi morala poveştii. Atât cei mici, cât şi cei mari, sunt aşteptaţi, la Teatrul de Vară, din Jupiter, pentru o lecţie de viaţă, spusă într-un mod ghiduş.

Distribuţia: Cristian Creţu, Maria Ţăranu, Voicu Hetel, Julieana Drăghici şi Ion Ionut Ciocia.
Regia şi muzica: Ion Ionuţ Ciocia.

Biletele pot fi achizitionate de la Casieria Teatrului de Vara Jupiter (program 16.00-22.00),  din recepțiile hotelurilor partenere Cohotels (Hotel Delta, Hotel California) sau online de pe www.evenimentelitoral.ro

 pret bilet, 20 lei / pers (pentru primul copil, intrarea este gratuita, la al doilea copil se percepe bilet)

Va asteptam cu mic cu mare!

 

10 iulie – Pact by Leo Iorga&Adrian Ordean

Dupa 18 ani de la plecarea din Trupa Compact, doua legende ale muzicii rock, Leo Iorga, solist vocal si Adrian Ordean, compozitorul hiturilor cunoscute si indragite de voi: ” Trenul pierdut,” Sa te gandesti la mine”, “Dupa ani si ani”, “Cine esti tu oare”, alaturi de Lake,  Alex, Razvan si Codrut formeaza trupa Pact! Desi de afla in perioada de recuperare,dupa mai multe operatii complexe, Leo Iorga se afla alaturi de colegii lui.
PENTRU PRIMA DATA LA TEATRUL DE VARA DIN JUPITER VA VETI INTALNI CU TRUPA PACT by LEO IORGA&ADI ORDEAN!
CEA MAI IUBITA MUZICA DIN ROMANIA INTR-UN CONCERT DE ZILE MARI!

Biletele pot fi achizitionate de la Casieria Teatrului de Vara Jupiter (program 16.00-22.00),  din recepțiile hotelurilor partenere Cohotels (Hotel Delta, Hotel California) sau online de pe www.evenimentelitoral.ro

 pret bilet, 30 lei / pers.

 

15 iulieUn bărbat şi mai multe femei, de Leonid Zorin

cu: Magda Catone şi Claudiu Bleonţ
Povestea a început în urmă cu aproximativ treizeci de ani, când Magda şi Claudiu s-au cunoscut pe un şantier din Bucureşti, ajutând la construirea unui nou bloc din Militari, clădire care va fi mărturie a unei lungi şi frumoase prietenii. S-au reîntâlnit la facultatea de teatru, amândoi debutând la Teatrul de Comedie în anii de studenţie. După absolvire, s-au îndreptat spre Teatrul din Petroşani, teatru în care s-a născut pentru prima oară un spectacol ce dăinuie şi astăzi, ca mărturie vie a legăturii dintre ei – Un bărbat şi mai multe femei.

Piesa abordează, într-o manieră comică, eternul conflict dintre bărbat şi femeie, bazat pe lupta pentru supremaţie în relaţiile de cuplu. Care sunt şansele unui bărbat timid în faţa uneia sau mai multor femei, care, prin diverse forme de abordare, reuşesc să-şi atingă scopul?

Vă aşteptăm să-i urmăriţi în acest spectacol care vă va aduce zambetul pe buze şi vă va face să vă întrebaţi: Până la urmă, cine conduce? Bărbatul sau femeia?

Distribuţie: Magda Catone şi Claudiu Bleonţ

pret bilet: 30 de lei pentru adulți

(pentru primul copil, intrarea este libera, la al doilea copil se percepe bilet)

Biletele se pot achizitiona de la Casieria Teatrului de Vara Jupiter intre orele 16-22 sau online de pe www.evenimentelitoral.ro

 

 




Primarul Taner Reşit s-a apucat de treabă: Săptămâna viitoare încep lucrările de asfaltare şi pavare a trotuarelor din Tuzla

tanerRecent, a avut loc prima ședință de Consiliu Local la Tuzla în noua formulă a aleșilor. Primarul comunei, Taner Reșit a declarat pentru ”Ediția de Sud”  că în cadrul întâlnirii  fost aprobată o rectificare de buget prin care au fost alocate fonduri pentru două biserici, dar și pentru geamie. Una dintre biserici a primit bani pentru lucrări de întreținere, iar cealaltă a primit un ajutor finaciar mai consistent în vederea finalizării lucrărilor de construcție care datează de mai bine de 8 ani. Edilul a mai precizat că săptămâna viitoare vor demarate lucrări de pavare a trotuarelor. ”Pavelele vor fi montate pe străzile Farului și Cerealelor și vor fi executate cu ajutorul deținuților de la Penitenciarul Poarta Albă. Banii sunt alocați din fonduri proprii Primăriei Tuzla. Se va lucra pe o suprafață de aproximativ 2 km. Pavelele vor avea trei culori și se vor păstra libere casete pentru plantări de flori și copaci. Tot în ședință, a fost aprobat un proiect pentru faleza Tuzla. Aici, însă, ne confruntăm cu un litigiu cu Apele Române pentru suprafața cuprinsă între Tuzla – Eforie – Costinești care a început în 2015. Avem cadastru și intabulare făcute, dar deoarece Apele Române nu ne-au dat aviz favorabil, nu am putut pune în aplicare un proiect în valoare de 2 milioane de euro, bani pe care i-am și pierdut, necesari la amenajarea Satului Pescăresc. Acest obiectiv ne-ar fi promovat foarte mult conuna, dar procesul pe rol ne împiedică să-l mai realizăm. Ne căutăm dreptatea în instanță și am convingerea că vom câștiga”, ne-a spus noul primar al comunei Tuzla, Taner Reșit.

Tot în perioada ce va veni, autoritățile publice locale din comună vor avea ca priorități asfaltarea a peste 5 km de drumuri. ”Intenționez să depunem pe noua axă un proiect pentru realizarea lucrărilor de canalizare pe o suprafață de 15 km. Practic, vom asigura canalizare pentru toată comuna. De asemenea, vom accesa fonduri și pentru reabilitarea și modernizarea iluminatului public. Vom înlocui becurile clasice cu LED-uri ce consumă mult mai puțin. Deocamdată, energia electrică ne costă lunar 40.000 de lei, de aceea dorim să facem economie prin acest proiect. Nu în ultimul rând, trebuie găsite soluții pentru crearea de locuri noi de muncă. Un număr de 300 de familii din Tuzla lucrează la DMHI, alte câteva la cele două fabrici de pâine din zonă și la puținele firme și unități deschise. Trebuie găsite oportunități pentru locuri de muncă mai multe”, a precizat primarul Taner Reșit.

Comuna Tuzla dispune de două dispensare și trei farmacii. Din păcate, terenul pe care se află una dintre unităţile sanitare este revendicat de către vechii proprietari de mai bine de 10 ani. Recent, nepoții acestora au venit la Primăria Tuzla și au cerut insistent să li se restituie suprafaţa în cauză. Mai mult, aceștia nu doresc să primească în compensare teren într-o altă zonă, astfel că autoritățile publice locale sunt nevoite să le rezolve cererea. Pentru ca cetățenii să nu rămână fără acest dispensar, vor fi făcute demersuri pentru construirea unui cabinet medical nou.




Avarie RAJA în localitatea Valu lui Traian

Pentru remedierea unei avarii la conducta principală de alimentare cu apă, cu diametrul de 300 mm, de pe strada Memet Neazi din localitatea Valu lui Traian, SC RAJA SA Constanţa a fost nevoită să sisteze furnizarea apei potabile astăzi, 08 iulie 2016, în intervalul orar

09,30-16,00. Sunt afectaţi abonaţii din cartierul Valea Seaca din localitatea Valu lui Traian. Pentru remedirea avariei este necesară înlocuirea unui tronson din conducta principală, pe o lungime de aproximativ 10 metri, dar şi schimbarea unei vane.

Ne cerem scuze tuturor consumatorilor afectaţi, cărora le dăm asigurări că echipele RAJA fac tot posibilul pentru remedierea avariei şi reluarea furnizării de apă într-un timp cât mai scurt.

 




Invitaţie la drumeţie – „Cimitirul Eroilor” de la Mircea-Vodă (Gară)

Cimitirul Mircea cel Batran, 29.06.2016, 13de E. C. Ninu

Miercuri, 29 iunie a.c., de „Ziua Sf. Petru și Pavel”, eu și fratele meu, Ninu George, membri ai organizațiilor „Cultul Eroilor” din localitate (Subfiliala Mangalia a Asociației Naționale CULTUL EROILOR  „REGINA MARIA”, Asociația CULTUL EROILOR Mangalia și „Alianța Demnității noastre”), am făcut o călătorie la „Cimitirul Militar de Onoare”, actualmente „Cimitirul Internațional de Onoare MIRCEA CEL BĂTRÂN” de la Mircea-Vodă (Gară), situat la 55 km de Constanța, spre Saligny.

Cimitirul  adăpostește aproximativ 8.000 de oseminte ale militarilor căzuți în luptele din Dobrogea, în timpul luptelor din septembrie-decembrie 1916, dintre care cca 1.700 numai din plasa Mangalia (22 august 1926), iar altele, majoritatea, aduse mai târziu cu șase ani, în intervalul mai-octombrie 1932. („Societatea pentru Îngrijirea Mormintelor”, în perioada interbelică,  a mai, amenajat, în afara acestuia,  construit între 1926-1928, și alte două cimitire similare, în  Tulcea și Bazargic, Dobriciul de astăzi, din Bulgaria).

Scopul acestei incursiuni a fost pregătirea viitoarei deplasări din 22 august a.c., când reprezentanți ai unor instituții de stat (Primărie, Garnizoană, cler ș.a.), ai unor ONG-uri,  și Dv., dragi cititori, ne vom deplasa „PE URMELE EROILOR”, acțiune pe care o dorim cât mai amplă.

Dedicată comemorării a 100 de ani de la intrarea României în Marele Război de Întregire a Neamului (15 august 1916), inițiativa noastră a pornit de la un material publicat în revista interbelică „România eroică”, în care se dădeau informații ample despre „Exhumarea Eroilor din plasa Mangalia”, ce a avut loc pe 22 august 1926.

Așadar, 90 de ani de la acest eveniment de răsunet!

Reamintim, cu această ocazie, că de acest episod din istoria localității se leagă și inaugurarea „Monumentului Eroilor Dobrogeni” din Mangalia, la exact un an, adică tot pe 22 august, dar 1927. Astfel se explică și sintagma „Eroi Dobrogeni”, din numele monuentului (distrus prin 1950!), întrucât au fost transportate, pornind din același loc, „Piața Eroilor” (astăzi, piațeta dintre Sanatoriul Balnear și IGAF), rămășițele militarilor căzuți pe câmpurile de luptă din vechea plasă a Mangaliei, indiferent de care parte au luptat, indiferent de etnie sau religie (români, ruși, bulgari, germani și austrieci, musulmani, ultimii fiind transferați, ulterior, la Slobozia și Tulcea).

Drumul parcurs de noi, la bordul unui autoturism personal, a urmat traseul cunoscut: Mangalia-Agigea-(autostradă)-Medgidia-Mircea-Vodă (Gară).

Din păcate, ne-a fost foarte greu să găsim acest obiectiv, ce VA TREBUI INTEGRAT ÎNTR-UN CIRCUIT TURISTIC, lipsind cu desăvârșire indicatoarele.

După un dus-întors de circa un kilometru, pe o șosea aglomerată, totuși, am oprit lângă o troiță, aflată pe partea dreaptă, mergând dinspre București spre Constanța, închinată fostei capele militare, ulterior Biserica „Înălțarea Domnului”, „resfințită” cu hramul „Sf. Împărați Constantin și Elena”.

Ne-am strecurat pe un drumeag îngust, nefiind loc de parcare (!), și ne-am grăbit să imortalizăm clipa întâlnirii cu ceea ce, pe drept cuvânt, este numit „Mărășeștiul Dobrogei”.

Odată pătrunși în incinta cimitrului, o ploicică fină ne-a însoțit pe tot traseul, lacrimi vărsate de Cel-de-Sus, pentru jertfa unor Eroi lăsați în uitare. Vegetația abundentă în iarbă, de pe alei și din jurul mormintelor, părea a fi, totuși, adecvată „îngemănării cu glia”, a celor care-și făceau somnul de veci aici.

În cele patru parcele uriașe, ce înconjurau monumentul din centru, sub ocrotirea unor tunuri de epocă, alternau crucile uniforme, turnate în același tipar de ciment, pe care se puteau citi atât numele celor identificați, cât și dramatica inscripționare „SOLDAT NECUNOSCUT”.

Dar, desigur, imaginile surprinse de noi sunt mai grăitoare prin ele înseși, lăsând gândul să zboare, liber, spre cunoscutele versuri ale lui Iuliu Rășca-Dormidont, pe inspirata muzică a lui I. G. Brătianu:

Presărați pe-a lor morminte ale laurilor foi,

          Spre a fi mai dulce somnul fericiților eroi.

          Ridicați pe piramida  nemuririi faima lor,

          Scriți în cărțile de aur cântecul nemuritor.

 

                   Pe copii, la sânul vostru, alintați-i cu-acest cânt,

          Povestindu-le cu fală al eroilor avânt.

          Dezveliți tot adevărul și le spuneți tuturor

          Cum muriră frații voștri pentru neam și țara lor ...”




Conducerea CJ Constanța vrea să salveze de la faliment Regia Autonomă Județeană de Drumuri și Poduri

Președintele Consiliului Județean Constanța, Marius Horia Țuțuianu, împreună cu cei doi vicepreședinți Claudiu Iorga Palaz și Daniel Dumitru Learciu au făcut, în cursul zilei de astăzi, o vizită neanunțată la Regia Autonomă Județeană de Drumuri și Poduri Constanța (RAJDP). În urma unui control la sediul central al RAJDP, conducerea județului a demarat discuțiile cu administratorii judiciari.

„Am identificat numeroase probleme și am început discuțiile cu administratorul judiciar și cel special pentru a remedia lucrurile. Obiectivul nostru este acela de a salva Regia și de a o rentabiliza”, a declarat președintele C.J.C., Marius Horia Țuțuianu.

La această oră, oficialii Consiliului Județean Constanța continuă vizitele în teren, la secțiile RAJDP din județ.

Amintim că RAJDP Constanța a intrat în insolvență în decembrie 2015. Cererea a fost acceptată de Tribunalul Constanța, în ședința din 29 decembrie. Administrator special a fost numit Virgil Stan la începutul lui 2016, în urma unei hotărâri de Consiliu Județean.




Telefonul unei vânzătoare din Eforie, furat de un braşovean

Ieri, la ora 20.30, poliţiştii din cadrul Poliţiei staţiunii Eforie au fost sesizaţi de către o femeie, lucrător comercial la o unitate de profil din Eforie Nord, că o persoană necunoscută i-a sustras un telefon mobil.

Deplasaţi operativ la faţa locului, poliţiştii constănţeni l-au identificat, la scurt timp de la comiterea faptei, pe I.O., în vârstă de 21 de ani, din localitatea Săcele – judeţul Braşov, asupra căruia a fost găsit telefonul în cauză.

Prejudiciul a fost recuperat în totalitate şi predat persoanei vătămate.

În cauză a fost întocmit dosar penal.




Au fost stabilite comisiile de specialitate din cadrul CJ Constanța

În cadrul ședinței Consiliului Județean Constanța de astăzi, 6 iulie 2016, aleșii județeni au votat comisiile de specialitate și componența acestora, după cum urmează:

  1. Comisia pentru Relația cu Societatea Civilă și ONG-uri:
  • Lugoci Dumitru Lucian(PSD)
  • Nedelcu Sabrina-Maria(PSD)
  • Banias Emil-Sorin(ALDE)
  • Băisan Remus Cristy(PNL)
  • Cupșa Ovidiu Sorin(PNL)
  1. Comisia de Buget-Finanțe:
  • Donțu Gheorghe(PSD)
  • Bereș Adrian-Petre(PSD)
  • Dragomir Nicolae-Cristinel(PSD)
  • Boroianu Aurel Robert(PNL)
  • Muhscină Gheorghe(PNL)
  1. Comisia pentru Investiții, Patrimoniu și Infrastructură:
  • Palaz Claudiu-Iorga(PMP)
  • Moldovanu Vasile(PSD)
  • Șavlovschi Marcel(ALDE)
  • Dragomir Nicolae-Cristinel(PSD)
  • Crușoveanu Marian(PNL)
  1. Comisia de Urbanism:
  • Banias Emil-Sorin(ALDE)
  • Drăghici Rareș-Cosmin(PSD)
  • Pintilie Mircea(PSD)
  • Iordache Marian(PNL)
  • Mocianu Sorin(PNL)
  1. Comisia pentru Mediu și Agricultură:
  • Learciu Dumitru-Daniel(ALDE)
  • Florea Dumitru(PSD)
  • Marinescu Ion(PSD)
  • Turcu Daniel(PMP)
  • Lămureanu Gheorghe(PNL)
  1. Comisia Juridică, Ordine Publică și Situații de Urgență:
  • Pintilie Mircea(PSD)
  • Ciobanu Cosmin(PSD)
  • Lugoci Dumitru Lucian(PSD)
  • Bola Bogdan Alexandru(PNL)
  • Gima Stelian(PNL)
  1. Comisia pentru Sănătate și Protecție Socială:
  • Goidea Florin(PMP)
  • Moldovanu Vasile(PSD)
  • Donțu Gheorghe(PSD)
  • Enescu Dumitru Marius(PNL)
  • Zahariuc Cristian Florin(PNL)
  1. Comisia pentru Educație, Sport, Turism și Tineret:
  • Bizineche Adrian(PSD)
  • Gheorghe Veronica-Adriana(PSD)
  • Turcu Daniel(PMP)
  • Bola Bogdan Alexandru(PNL)
  • Niculescu George Sergiu(PNL)
  1. Comisia pentru Cultură, Culte, Monumente:
  • Gălușcă Constantin(PSD)
  • Bercaru Nicoleta(PSD)
  • Bereș Adrian-Petre(PSD)
  • Memiș Baiazid(PNL)
  • Matei Radu Bogdan(PNL)

Pe ordinea de zi s-a mai aflat proiectul de hotârare privind modificarea și completarea componenței Consiliului Județean Constanța. De asemenea, consilierii județeni au constatat încetarea de drept a unui mandat de consilier județean și validarea doamnei Nicoleta Bercaru, în locul domnului Daniel Georgescu, care a renunțat la mandat.

Tot astăzi, a depus jurământul și domnul consilier județean Marian Crușoveanu, validat în ședința de constituire a Consiliului Județean Constanța.

 

 




Măsuri de prevenire a incendiilor în timpul verii

Din statistica incendiilor înregistrate în luna iunie a.c. rezultă faptul că, numărul incendiilor de vegetaţie uscată şi de mirişte este în creştere, fie că vorbim despre ţigări aruncate la întâmplare, din maşină, fie că agricultorii dau foc intenţionat buruienilor care rămân după recoltare, efectul este acelaşi: devastator, în multe cazuri, activităţile menţionate mai sus se desfăşoară în condiţii de vânt ori fără respectarea distanţelor de siguranţă faţă de construcţii, ceea ce poate favoriza propagarea rapidă a focului la gospodării şi anexele acestora, înregistrându-se pagube importante.

În vederea realizării igienizării terenurilor prin ardere, cetăţenii au obligaţia de a solicita şi obţine, de la autorităţile competente, următoarele documente:

– Permis de lucru cu focul, obţinut de la Primărie;

– Aprobare de la Agenţia de Protecţie a Mediului.

Se exceptează de la această obligaţie, arderea vegetaţiei uscate şi a resturilor vegetale în cadrul gospodăriilor cetăţeneşti, dar cu respectarea strictă a măsurilor generale de stingere a incendiilor.

În perioadele de caniculă şi secetă prelungită, arderea de mirişti, vegetaţie uscată şi resturi vegetale este interzisă.

            Arderea miriştilor şi a resturilor vegetale este strict interzisă dacă nu se impune ca o măsură de carantina fitosanitară, pentru prevenirea răspândirii unor boli sau dăunători specifici.

Arderea miriştii se face cu respectarea următoarelor prevederi generale:

  1. a) condiţii meteorologice fără vânt;
  2. b) parcelarea miriştii în suprafeţe de maximum 10 ha, prin fâşii arate;
  3. c) izolarea zonei de ardere faţă de căi de comunicaţie, construcţii, culturi agricole vecine, instalaţii, fond forestier, prin executarea de fâşii arate;
  4. d) desfăşurarea arderii numai pe timp de zi;
  5. e) asigurarea, până la finalizarea, arderii a personalului de supraveghere şi stingere a eventualelor incendii;
  6. f) asigurarea pentru suprafeţe de ardere mai mici de 5 ha a substanţelor şi mijloacelor de stingere necesare;
  7. g) asigurarea, în cazul suprafeţelor de ardere mai mari de 5 ha, a unui plug, a unei cisterne de apă, a mijloacelor de tractare şi a personalului de deservire.

Arderea vegetaţiei uscate şi a resturilor vegetale se execută cu respectarea următoarelor prevederi generale:

  1. a) condiţii meteorologice fără vânt;
  2. b) colectarea în grămezi a vegetaţiei uscate şi a resturilor vegetale în cantităţi astfel încât arderea să poată fi controlată;
  3. c) executarea arderii în zone care să nu permită propagarea focului la fondul forestier/construcţii şi să nu afecteze reţelele electrice, de comunicaţii, conductele de transport gaze naturale, produsele petroliere ori alte bunuri materiale combustibile;
  4. d) curăţarea de vegetaţie a suprafeţei din jurul fiecărei grămezi pe o distanţă de 5 m;
  5. e) desfăşurarea arderii numai pe timp de zi;
  6. f) asigurarea mijloacelor şi materialelor pentru stingerea eventualelor incendii;
  7. g) supravegherea permanentă a arderii;
  8. h) stingerea totală a focului înainte de părăsirea locului arderii;
  9. i) interzicerea acoperirii cu pământ a focarelor.

Pentru arderea resturilor vegetale, gunoaielor, deşeurilor şi a altor materiale combustibile fără obţinerea permisului cu foc şi/sau fără luarea măsurilor pentru împiedicarea propagării focului la vecinătăţi, cetăţenii (proprietarii de terenuri) sunt pasibili de sancţiune contravenţională, cu valori cuprinse între 1000 – 2500 lei.




Staţiunea Costineşti, asaltată atât de turişti, cât şi de întreprinzători. Doar din taxele pe comerţ ajung către bugetul local 450.000 de lei!

DSC_8081Cu o capacitate de cazare de peste 35.000 de locuri doar în unităţile de cazare, respectiv hoteluri, vile şi pensiuni, Costineşti, Staţiunea Tineretului, găzduieşte în anumite perioade ale verii chiar şi 65.000 de turişti zilnic, marea majoritate români.

Viceprimarul localităţii, Marin Băduică a declarat pentru „Ediţia de Sud” că startul acestui sezon a fost nesperat de bun. „În mini vacanţa de Rusalii nu ne-am aşteptat la un număr atât de mare de turişti, şi cu toate acestea, au ales zona noastră peste 10.000 de vizitatori. Şi în acest interval staţiunea este foarte aglomerată, la cazare înregistrându-se un număr de peste 35.000 de turişti. Faţă de alte staţiuni, din fericire, la noi nu se 0practică turismul de week-end, ci sejururile de 7 – 10 zile, astfel că zona este aglomerată şi în cursul săptămânii. Suntem optimişti că până la toamnă vom avea un grad de ocupare la fel de ridicat. De altfel pentru acest sezon, am luat măsuri suplimentare, astfel să sporim confortul celor care aleg să-şi petreacă vacanţele la noi. Am amenajat o cale de acces nouă către plajă, au fost montate mai multe coşuri de gunoi, iar curăţenia pe plajă este asigurată în regim non-stop. De asemenea, am luat măsuri pentru disciplinarea comerţului stradal. Am eliberat peste 300 de autorizaţii de funcţionare atât agenţilor economici din ţară, cât şi celor din zona noastră. Numai din taxele plătite de către aceştia, ajung la bugetul local 450.000 de lei, în doar câteva luni de activitate, astfel că atât noi ca autoritate publică, cât şi întreprinzătorii, care au încasări mari, avem de câştigat”, a declarat viceprimarul din Costineşti.

Staţiunea se mai detaşează de alte zone turistice, cum ar fi cele care aparţin de municipiul Mangalia, prin oferta diversificată de petrecere a timpului liber, care nu se rezumă doar la băi de soare, ci şi la multă distracţie. Astfel, staţiunea dispune de foarte multe cluburi, discoteci, printre care Ring, Max, Tineretului, Gossip ce organizează concerte dance şi pop-rock în cadrul cărora evoluează artişti renumiţi.

2Mai mult, pe data de 8 iulie, va fi inaugurată Discoteca Tineretului după ce a fost inclusă

într-un amplu proiect de reamenajare şi modernizare. Şi oferta la cazare este bogată, pentru toate buzunarele, astfel că turiştii pot fi găzduiţi nu doar de hotelieri, ci şi de localnici ce practică tarife avantajoase. Nu în ultimul rând, autorităţile au remarcat că la Costineşti au început să vină nu doar tineri şi adolescenţi, ci şi persoane cu vârste mai înaintate, atrase de posibilităţile numeroase de destindere care încep de la agrementul oferit pe plajă, shopping, până la spectacole, concerte şi manifestări culturale.

1




Avarie RAJA în satul Arsa

Pentru remedirea unei avarii la conducta principala de alimentare cu apa cu diametrul de 300 mm din satul Arsa – comuna Albesti, in zona fostului CAP, SC RAJA SA a fost nevoita sa intrerupa furnizarea apei potabile astazi, 06 iulie 2016, in intervalul 9,30 – 16,00. Sunt afectati toti consumatorii din satul Arsa.

Ne cerem scuza fata de abonatii afectati de aceasta avarie si ii asiguram ca echipele noastre de interventie vor face tot posibilul pentru remedierea avariei si reluarea furnizarii apei potabile in cel mai scurt timp.