Femeile din Pecineaga, sărbătorite de primarul Lili Pâslaru

Marţi, 8 Martie, la Căminul Cultural din Pecineaga, edilul comunei, Lili Pâslaru le va sărbători pe femeile din zonă. Primarul Lili Pâslaru ne-a declarat că le va oferi sărbătoritelor un spectacol şi o masă festivă de neuitat, accesul la petrecere fiind gratuit. „Sărbătoarea primăverii” va începe marţi, la ora 13.00 şi se va încheia seara, târziu. Femeile vor savura mâncăruri alese şi se vor distra, graţie unui program artistic de calitate. Vor fi invitaţi artişti cunoscuţi din judeţ care le vor încânta pe invitate cu cântece, dansuri şi numere de comedie. Surprize au fost oferite doamnelor şi domnişoarelor şi de 1 Martie, când edilul Lili Pâslaru, le-a dăruit flori şi mărţişoare.

bal pecineaga




Cupa „Mărţişorului” la şah

SAMSUNG CSCSâmbătă, 5 martie, Cercul Militar Mangalia a fost gazda Cupei „Mărţişorului” la şah. Potrivit profesorului Andrei Furcă, la competiţie au participat 54 de elevi clasele 0 – 7 de la Liceul Teoretic „Callatis”, Şcoala Generală nr. 5 „Gala Galaction”, Şcoala nr. 3, Şcoala nr. 2 Sf. Apostol Andrei, Şcoala 2 Mai. „S-au desfăşurat trei turnee, respectiv pentru clasele 0 – I – 24 de elevi, clasele a II-a şi a III-a – 17 elevi, clasele a II-a – a VII-a – 13 elevi. Toți participanții de la al treilea turneu sunt sportivi clasificați de către Federația Internațională de Șah FIDE”, a precizat prof. Andrei Furcă.

copii sah2




Anunţ RAJA

Pentru remedierea unei avarii survenite în această dimineaţă la conducta principală de alimentare cu apă cu diametrul de 200 mm, de pe Bulevardul Tomis, din municipiul Constanţa, SC RAJA SA este nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile astăzi, 07 martie 2016, în intervalul orar 08,30-12,00. Sunt afectaţi consumatorii de pe Bulevardul Tomis, pe tronsonul delimitat de intersecţiile cu strada Negru Vodă și Bulevardul Ferdinand, precum şi cei alimentaţi prin punctul termic din zonă, numărul 8.

Ne cerem scuze faţă de  constănţenii afectaţi de această avarie şi îi asigurăm că echipele noastre de intervenţie vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor de reparaţii  şi reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.




A IV-a ediţie a Concursului „Eroul din familia mea”

  1. Scopul concursului:
  • Cunoaşterea, preţuirea şi mediatizarea faptelor eroice legate de marile momente ale istoriei (incluzînd, pe cât posibil, și Dobrogea, ţinutul românesc dintre Dunăre şi mare): Războiul de Independenţă, Războaiele Balcanice, Primul şi Al Doilea Război Mondial, prizonieratul, exodul unor populații, calvarul deținuților politici din închisorile comuniste și al strămutaților, Revoluţia din Decembrie 1989, participarea armatei române la teatrele de operaţiuni Kossovo, Irak, Afganistan.
  • Aprecierea justă şi recunoştinţa faţă de eroii neamului, mai mult sau mai puţin cunoscuţi.
  • Publicarea lucrărilor cu un conţinut interesant, bogat şi semnificativ, în paginile revistei „ARMA PONTICĂ”, precum şi în volumul al IV-lea al antologiei „Eroul din familia mea”.
  1. Organizatori: SUBFILIALA MANGALIA A ASOCIAŢIEI NAŢIONALE CULTUL EROILOR „REGINA MARIA” și ASOCIAȚIA CULTUL EROILOR MANGALIA
  • Colaboratori: PRIMĂRIA MUNICIPIULUI MANGALIA, CERCUL MILITAR MANGALIA, ASOCIAŢIA NAŢIONALĂ A VETERANILOR DE RĂZBOI DIN ROMÂNIA-FILIALA MANGALIA, FILIALA MANGALIA A ASOCIAŢIEI NAŢIONALE A CADRELOR MILITARE ÎN REZERVĂ ŞI RETRAGERE, FILIALA MANGALIA A „LIGII NAVALE ROMÂNE”, COMPLEXUL CULTURAL „CALLATIS”, ASOCIAȚIA „VICTORIA REVOLUȚIEI DIN DECEMBRIE ’89”, ASOCIAȚIA „ALIANȚA DEMNITĂȚII NOASTRE”.
  1. Participanţi: copii, tineri și vârstnici, locuitori ai județului Constanța, ai Bulgariei și ai Republicii Moldova.
  2. Condiţii de participare:

– prezentarea unei lucrări scrise de 2 – 5 pagini, în Word, font de 12, cu interval de 1 1/2 rânduri, fie compunere artistică (amintire, evocare, portret, povestire, versuri etc.), fie publicistică (interviu, medalion, reportaj etc.) sau chiar ştiinţifică (schiţă biografică, eseu vizând contribuţia eroului desemnat la derularea unui fapt istoric contemporan etc.), însoțită, obligatoriu, de cel puțin două ilustraţii diverse, ca anexe, având la bază copii de pe documente ale epocii: portrete, fotografii de grup, fotografii din timpul celor două războaie mondiale, fotografii de la diverse ceremonii militare, inclusiv de decorare a unor militari, acte militare (brevete, ordine de serviciu, foi de drum, scrisori din timpul războiului, cărţi poştale, legitimaţii, acte doveditoare ale deţinerii unor medalii, decoraţii, ordine, comunicate privind decesul eroului respectiv primite de la autorităţile militare), extrase din presă etc.

  1. Premiile vor consta în:sume în bani pentru primele trei lucrări şi următoarele trei menţiuni;

– diplome eliberate de către A.N.C.E. „Regina Maria”, Filiala Constanţa.

  • Juriul, alcătuit din reprezentanți ai instituțiilor și asociațiilor colaboratoare, va fi coordonat de preşedinta Clubului de Arte „SOLTERIS” Mangalia, scriitoarea Emilia Dabu.
  • Activitatea de premiere va avea loc cu o zi înaintea sărbătoririi Zilei Înălţării şi a Eroilor, respectiv miercuri, 08 iunie 2016, orele 17,00, la Cercul Militar Mangalia, în cadrul unui program artistic adecvat, precedat de o scurtă sesiune de comunicări ştiinţifice ale unor personalităţi locale şi străine.

Înscrierile se vor putea face în perioada 25 – 31 mai 2016, prin e-mail:   emil_corneliu@yahoo.fr

Pentru detalii suplimentare, apelați nr. de telefon 0755076667




3 Martie, Ziua Mondială a Scriitorilor, la Clubul Artelor „Solteris“

Intrată în al 95-lea an de la nașterea ei, în capitala britanică, deși, inițial aduna doar o mână de artiști ai condeiului, gruparea literară „PEN Club International” (abreviere pentru Poets, Essayists si Novelists”, adică „Poeți, eseiști și nuveliști”), condusă de nume sonore ale beletristicii engleze, precum Catharine Amy Dawson Scott (1865-1934, cu opere ca „Nooks and Corners of Cornwall”), și John Galsworthy (1867-1933), primul ei presedinte, autorul celebrului roman „The Forsyte Saga”, cuprinde, în prezent, în întreaga lume, peste 130 de filiale .

În România, aderarea scriitorilor noștri la o astfel de societate s-a făcut doi ani mai târziu, prin intermediul marelui prozator Liviu Rebreanu, dar, după desființarea ei, în 1964, abia în 1990 sufletista poetă Ana Blandiana a renăscut-o, din propria-i cenușă, având drept scop mărturisit și atragerea scriitorilor din diasporă.   

 

Frumoasă și surprinzătoare inițiativa grațioaselor reprezentante ale sexului frumos, prinse într-un voluptuos joc de „imagini și icoane”, specific perioadei dintre cele două mari sărbători ale primăverii, 1 Martie și 8 Martie, respectiv Ziua Mărțișorului și Ziua Mamei.

Și iată că, între aceste momente, se mai află unul, sărbătorit, de câțiva ani și la Mangalia, după cum a făcut această mărturisire chiar păstrătoarea unor asemenea evenimente, vestala Poeziei, Emilia Dabu.

Clubul Artelor „SOLTERIS” s-a simțit … ca la el acasă, joi, 3 martie, post-meridianem, primind vizita unei adevărate elite a intelectualității mangaliene, sosite, în ciuda burniței, pentru a-i felicita pe membrii acestei asociații, cu ocazia „Zilei Mondiale a Scriitorilor”.

Educatoare, învățătoare, profesoare, directoare de gimnazii și licee de prestigiu, cadre medicale, funcționare publice, câte și mai câte, „toată floarea cea vestită” a bătrânei noastre urbe a năvălit, la propriu și la figurat, umplând Salonul Scriitorilor cu sufletele lor mari, încărcate de curiozitate și uimire.

Aici, au fost întâmpinați, nu fără oarecare emoție, specifică unor gazde primitoare, de către reprezentanții Clubului „Solteris”, condus de către apreciata poetă Emilia Dabu, membru de seamă al Uniunii Scriitorilor din România.

Atât artiști ai literelor (Dora-Alina Romanescu, Ana Ardeleanu, Adina Lozinschi, Loredana-Ionela Toader, Marius-Robert Dincă, George Șerban, Emil-Corneliu Ninu), cât și ai penelului (Marieana Oleniuc, Nicu Găgeanu) au primit, înmânate de către dl Paul Foleanu, diplome de excelență, avându-le, alături, pe dnele dr. Laura Cîrlan, Gela Ivașcu, Simona Ciobănel, Corina Mihalache și Luminița Pătrânoiu, pentru a mențina numai câteva dintre musafire. Tortul minunat (sugerând o carte deschisă și, desigur, truda autorilor, simbolizată printr-o călimară, din care se varsă valuri de cerneală), ca și paharul de șampanie au urmat tradiționalului „La mulți ani!”, intonat de toți îndrăgostiții de artă.

Cu ocazia numeroaselor toasturi, a prins a se contura perspectiva sprijinirii, pe plan local, într-o mai mare măsură, a Cenușăresei timpurilor pe care le trăim, CULTURA ROMÂNĂ.

După cum apreciau președintele Clubului „SOLTERIS”, scriitoarea Emilia Dabu, prozatoarea D. A. Romanescu, poeta Ana Ardeleanu, pictorii Marieana Oleniuc, și Nicu Găgeanu, Mangalia a început să devină un reper important al propășirii artelor, nu numai pe plan național, ci și internațional, în cele mai variate domenii, precum al literaturii, picturii, muzicii și cinematografiei.

Pe când alte asemenea inițiative ale unor așteptați cu drag oaspeți?

Căci, nu-i așa, când armele tac, nu numai literatura, dar toate artele trebuie să vorbească!

Or, iată că aici, în bătrâna cetate de la malul mării, ele se simt ca acasă!

Se cuvin, așadar, felicitări și mulțumiri inițiatorilor acestei inopinate vizite, ce a adus o mult-așteptată clipă de armonie și înțelegere, în sufletele celor însetați de frumos!

 

de E. C. Ninu




Protoiereul Vasile Cârlan răspunde acuzaţiilor consilierului Ion Mincă: „Pot justifica leu cu leu, banii primiţi de la primărie!”

vasile-carlan-300x201Acuzaţii grave au fost proferate la una dintre ultimele şedinţe ale Consiliului Local Mangalia. Chiar la întocmirea bugetului urbei, consilierul Ion Mincă a declarat că, întâmplător, la finele anului trecut, se afla în biroul edilului Cristian Radu când, o echipă condusă de un preot din Mangalia, a venit la primărie pentru a solicita o sumă de bani pentru continuarea lucrărilor locaşului său de cult. La primărie, faţa bisericească ar fi aflat că instituţia a alocat, pentru locaşul de cult pe care îl păstoreşte, o sumă de bani, prin Protoieria Mangalia, dar care, spune acesta, nu ar fi ajuns la biserică.

“Cred că este vorba despre o sumă de peste 200.000 de euro, bani care au fost daţi prin Protoieria Mangalia, nu direct bisericii. Preotul venise să se intereseze de o solicitare de acum doi ani, de 680.000 de lei pe care îi ceruse pentru finalizarea Bisericii de pe strada General Vârtejanu şi să solicite aceeaşi sumă, încă o dată. Doamna director de la Direcţia Economică a venit cu ordinul de plată, prin care a demonstrat că banii au fost daţi Protoieriei Mangalia, nu direct bisericii cu pricina. Ştiţi ce răspuns mi-au dat oamenii? Că nu ştiu nimic de banii aceştia. Au dispărut pur şi simplu. Şi ne mai văităm că nu alocăm destui bani şcolilor…”, a acuzat liderul PRM Mangalia, Ion Mincă.

Vorbele consilierului local şi lider al PRM Mangalia au stârnit, ulterior, mânia protoiereului Vasile Cîrlan care ne-a declarat în exclusivitate: “Nouă ne-au fost viraţi, pe Protoierie, aproximativ 700.000 de lei în patru ani, bani pe care îi pot justifica leu cu leu. Toate plăţile efectuate de Protoierie au fost perfect legale, fapt confirmat şi de Curtea de Conturi, deci, în privinţa legalităţii cheltuielilor nu avem absolut nimic să ne reproşăm. Vă pun la dispoziţie toate sumele de bani primite, în ultimii patru ani, de la primărie, fie în contul Protoieriei Mangalia, fie direct bisericilor. Vreau să mai adaug un lucru: multe dintre solicitările noastre către primărie şi Consiliul Local, adică tocmai către consilierii care aruncă, azi, cu acuzaţii nefondate, au dispărut pur şi simplu. Ştiţi, de exemplu, că noi, Protoieria, nu putem aloca un leu Bisericii Sfântul Gheorghe din centrul oraşului? Biserica este monument istoric şi nu avem voie să facem niciun fel de reparaţii. Mai mult, nu putem aloca fonduri din cauză că nu există un titlu de proprietate pe terenul bisericii, deşi în ultimii patru ani am făcut zeci de dosare şi eu, personal, şi părintele Restanţia, pentru a fi iniţiat un proiect de hotărâre prin care să primim cei 3.000 de metri pătraţi. De câte ori întrebam la primărie, primeam, constant, acelaşi răspuns: s-au pierdut actele! Consilierii se află în campanie electorală, se pare, şi uită că, patru ani, nu au făcut măcar atâta lucru: să ne aprobe acest titlu de proprietate!”.

Potrivit informaţiilor pe care ni le-a furnizat Protoieria Callatis, în ultimii ani instituţia a primit următoarele sume, alocate, locaşurilor de cult din oraş:

„Adormirea Maicii Domnului”, lucrări de construire a bisericii – 259.513 lei (plăţile către furnizori fiind făcute în perioada decembrie 2013- decembrie 2015), „Sfântul Mina”, lucrări de amenajare Centru Social – 180.486 lei şi 9.999 lei pentru repararea instalaţiei termice a acestui centru (toate plăţile au fost efectuate de către Protoierie, către furnizori, în 2013) şi Parohia Neptun, lucrări de termoizolaţie – 185.676 lei (plăţi achitate în 2013). Totodată, pentru Biserica „Sfântul Ilie şi Sfinţii Mihail şi Gavriil”, primăria a alocat, în mod direct şi nu prin Protoierie, 100.000 de lei pentru finalizarea clădirii.

“În total, în ultimii ani, am primit, pe Protoierie sau direct la Biserica „Sfântul Ilie şi Sfinţii Mihail şi Gavriil” 735.676 lei, bani pe care i-am justificat, în faţa Curţii de Conturi şi, acum, prin intermediul dumneavoastră, în faţa credincioşilor noştri”, conchide Vasile Cîrlan, protoiereul Mangaliei.

 




Anul 2016 aduce taxe şi impozite mai mici pentru cetăţenii şi societăţile comerciale din Mangalia

Comunicat de presă

Primarul Mangaliei dezinformează agenţii economici cu privire la eliminarea şi micşorarea unor taxe şi impozite, lăudându-se că aceste măsuri au fost aplicate, exclusiv, datorită generozităţii sale.

Tocmai de aceea, se impune ca atât persoanele fizice, cât şi cele juridice să cunoască adevărul, motiv pentru care doresc să prezint situaţia reală a taxelor şi impozitelor aprobate pentru anul 2016.

În acest context, subsemnatul, împreună cu ceilalţi colegi din Consiliul Local Mangalia am respins tentativa primarului de majorare a taxelor şi impozitelor care nu ar fi făcut decât să-i împovăreze pe contribuabili.

Concret, primarul a ţintit limita maximă prevăzută de Codul Fiscal pentru stabilirea valorilor taxelor şi impozitelor, fapt ce ar fi avut ca efecte deschiderea procedurii de executare silită a agenţilor economici, dar şi îngreunarea achitării dărilor către stat de către persoanele fizice.

În acest sens, noi, consilierii, am venit la adoptarea HCL nr. 220 din 21.12.2015, cu un set de amendamente care au şi fost votate, iniţiativă care a contribuit la reducerea taxelor şi impozitelor pentru 2016, după cum urmează:

– ANULAREA majorarii de 50% propusa de primar peste limitele maxime prevăzute de Codul Fiscal;
– SCĂDEREA TAXEI pentru clădirile rezidenţiale la persoane fizice de la 0.10% propus de primar, la 0.08%;
– SCĂDEREA TAXEI pentru clădirile rezidenţiale la persoane juridice de la 0.30% propus de primar, la 0.08%;
– MODIFICAREA taxei pentru clădirile nerezidenţiale la persoane fizice la 0.2% (limita minimă stabilită de Codul Fiscal);
– DIMINUAREA TAXEI pentru clădirile nerezidenţiale la persoane juridice de la 1.95% propus de primar, la 1%;
– PĂSTRAREA valorilor anului precedent la impozitul pe teren intravilan cu suprafaţa sub 400 m2;
– SCUTIREA pentru taxa de avizare anuală şi prelungirea automată a Autorizaţiilor de funcţionare pentru societăţile comerciale cu sedii şi puncte de lucru în Mangalia, cu activitate permanentă;
– ELIMINAREA impozitului pe spectacole;
– ELIMINAREA taxei de promovare;
– TAXA PENTRU OCUPARAREA TEMPORARĂ A LOCURILOR PUBLICE: punctele 2.1.26 şi 2.1.27 „Ocuparea domeniului public cu active proprietate privată a diverşilor agenţi economici (care îşi desfăşoară sau nu activitatea economică) pentru care nu exista titlu de proprietate sau concesiune pe teren”: să fie instituită doar în cazul în care aceştia nu au cerere de prelungire contracte depusă, sau dacă ocupă terenul abuziv;
– ELIMINAREA criteriului abuziv de evaluare al paraginei propus de primar pentru supraimpozitarea clădirilor aflate în această stare şi revenirea la definiţia dată de lege;
– ELIMINAREA supraimpozitării pentru terenurile aflate în paragina, deoarece există, deja, modalităţi de penalizare a proprietarilor prin amenzi.

Având în vedere faptul că gradul de încasare al taxelor şi impozitelor este de cel mult 40%, am ajuns la concluzia că aceste măsuri se impuneau pentru ca atât cetăţenii, cât şi agenţii economici să îşi poată achita obligaţiile către bugetul local fără piedici.

Scopul acestei diminuari îl reprezintă creşterea gradului de încasare a taxelor şi impozitelor şi nu falimentarea societăţilor comerciale ori împovărarea persoanelor fizice, după cum şi-ar fi dorit primarul municipiului.

Prin aprobarea Hotărârii nr. 220, atât cetăţenii, cât şi întreprinzătorii vor simţi reducerile menţionate pentru plata anticipată a taxelor şi impozitelor până la data limită de 31 martie 2016, când este aplicată şi bonificaţia de 10% din cuantumul acestora.

Primarul dovedeşte, încă o dată, că nu-i pasă de soarta oraşului, loc în care are doar o slujbă, şi nici de contribuabili, având în vedere faptul că nici domnia sa, şi nici mare parte din echipa sa de directori nu locuiesc în Mangalia, şi, deci, nu virează niciun leu către bugetul nostru.

 

Preşedinte executiv PSD Mangalia

Consilier local Paul Foleanu

 




Poliţiştii de frontieră au confiscat 75 de unelte de pescuit industrial

În data de 02.03.2016, în jurul orei 14.40, poliţiştii de frontieră din cadrul Grupului de Nave Mangalia au efectuat o misiune pe Marea Neagră cu o ambarcaţiune din dotare, în urma căreia au descoperit, travers de localitatea 2 Mai din judeţul Constanţa, o baliză improvizată nesemnalizată de care erau ancorate 75 de unelte de pescuit industrial.

Poliţiştii de frontieră au ridicat în vederea confiscării dispozitivele de pescuit industrial, evaluate la aproximativ 1.500 de lei, prilej cu care au eliberat mediului natural aproximativ trei kilograme de peşte proaspăt din specia guvid.

În cauză, poliţiştii de frontieră efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunii de ,,pescuit cu alte unelte sau scule neautorizate”, faptă prevăzută şi pedepsită de art. 64 din O.U.G. 23/2008, modificată şi aprobată prin Legea 317/2009.

 

 




Complexul hotelier all inclusive „Mera” face angajări!

mera




ATENŢIE la manipularea buteliilor cu gaz petrolier lichefiat!

Având în vedere impactul şi amploarea unor tragedii provocate de manipularea eronată a buteliilor, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Dobrogea” al judeţului Constanţa vine în sprijinul cetăţenilor cu câteva sfaturi utile, astfel:

Este interzis:

  • a utiliza butelii fără regulatoare de presiune, cu regulatoare desigilate, defecte sau reparate de unităţi care nu aparţin întreprinderii distribuitoare;
  • a utiliza butelii în altă poziţie decât în cea verticală;
  • a încălzi butelii cu apă caldă, cu abur sau cu flacără, pentru mărirea presiunii gazului din butelii;
  • a amplasa butelii lângă sursele de căldură sau sub acţiunea directă a razelor solare;
  • a spăla butelii în lichide corozive (sodă, leşie etc).

La schimbarea buteliei şi ori de câte ori se fac manipulări la vreunul din racorduri, se va verifica în mod obligatoriu etanşeitatea instalaţiei, cu spumă de apă şi săpun.

ESTE STRICT INTERZIS A EFECTUA VERIFICAREA ETANŞEITĂŢII CU FLACĂRA, ACEASTA PUTÂND CONDUCE LA ACCIDENTE GRAVE!

În cazul livrării buteliei la domiciliul consumatorului, montarea ei şi verificarea etanşeităţii se vor executa de către personalul societăţii distribuitoare.

Recomandăm cetăţenilor să nu apeleze la umplerea buteliilor cu gaz auto de la staţiile GPL, întrucât acestea nu sunt verificate din punct de vedere al etanşeităţii! Supuse periodic suprapresiunilor determinate de umplerea repetată cu autogaz, buteliile se deformează şi se poate provoca apariţia unor pori în zona sudurilor, prin care poate ieşi gazul, generând astfel acumulări de gaz, cu mare pericol de explozie!

În timpul verificării etanşeităţii, se vor controla locul de îmbinare a robinetului buteliei cu butelia; locul de ieşire a tijei rozetei din corpul robinetului; ambele feţe ale piuliţei olandeze a regulatorului de presiune; locul de îmbinare a racordurilor de intrare şi de ieşire cu corpul regulatorului de presiune; corpul regulatorului de presiune; capetele furtunului şi furtunul, pe toată suprafaţa lui; locul de îmbinare a portfurtunului aparatului de utilizare cu aparatul; toate îmbinările conductelor şi robinetele aparatului de utilizare.

Înainte de aprinderea focului, se verifică dacă robinetul buteliei şi robinetele aparatului de utilizare sunt închise!

În cazul când s-au uitat deschise robinetul buteliei şi robinetul aparatului de utilizare şi gazul s-a scurs în încăpere, se vor lua imediat următoarele măsuri:

  • se închid robinetul buteliei şi robinetul aparatului de utilizare, se deschid uşile şi ferestrele pentru aerisirea încăperii timp de 30 minute;
  • nu se vor aprinde chibrituri, brichete, nu se vor manevra întrerupătoarele electrice, sonerii, telefoane, lifturi, nu se va fuma şi nu se vor aduce surse de foc decât după aerisirea încăperii.

În cazul în care toate robinetele sunt închise, dar se simte totuşi mirosul caracteristic al gazului, se vor lua măsurile de mai sus şi se va anunţa întreprinderea distribuitoare.

 

Pentru siguranţa dumneavoastră, a familiei şi a comunităţii în care trăiţi, respectaţi instrucţiunile de utilizare a buteliilor cu gaz petrolier lichefiat!




Copii săraci din Mangalia, sprijiniţi într-un proiect after school

IMG_341430 de copii ce provin din rândurile celor mai sărace familii din Mangalia au fost incluşi, de la începutul anului, într-un proiect de “after-school” menit să le îmbunătăţească rezultatele la învăţătură, dar să şi prevină abandonul şcolar. Proiectul aparţine Fundaţiei Centrul Creştin Callatis din localitate şi, în cadrul acestuia, pe lângă orele de consiliere şcolară, cei 30 de micuţi primesc hrană, îmbrăcăminte şi încălţăminte, dar si rechizite. În cursul zilei de ieri, copiii au primit câte un ghiozdan cu astfel de rechizite, aduse de preşedintele fundaţiei, Dorel Toma.

Potrivit acestuia, în cadrul proiectului de “after school”, copiii sunt ajutaţi la teme, dar fac şi cursuri de igienă, de pictură, muzică şi multe altele. “Scopul proiectului”, spune Dorel Toma, „este acela de a micşora discrepanţa creată între copiii din aceeaşi clasă, unii cu posibilităţi materiale normale şi ceilalţi, extrem de săraci, cu părinţi care, în marea lor majoritate, sunt analfabeţi”.

Cadrele didactice care lucrează cu cei mici spun că proiectul de “after school” este mai mult decât binevenit pentru copii, cei mai mulţi provenind din Cartierul Barăci, unul dintre cele mai sărace din Mangalia. Din cauza faptului că au părinţi lipsiţi de carte, elevii nu pot fi sprijiniţi acasă în realizarea temelor. Însă, după doar câteva săptămâni de cursuri “şcoală după şcoală”, învăţătorii la clasele în care studiază au observat o îmbunătăţire a nivelului de studiu: “Avem câte trei-patru copilaşi din fiecare clasă, cu care facem temele, dar şi o serie de activităţi. Scopul nostru este acela de a-I aduce la un nivel acceptabil, apropiat de cel al colegilor lor. După doar o lună de lucru cu ei, doamnele de la clasele în care învaţă au observat un real progres în activitatea lor”, ne-a declarat Otilia Horeangă, învăţător implicat în proiectul de “after school” de la Şcoala nr. 1.




Candidatul PSD la primărie, Paul Foleanu, cere finalizarea lucrărilor de reabilitare a falezei înainte de 1 Mai

Comunicat de presă

IMG_2932După eşecul înregistrat de primarul Cristian Radu în derularea şi finalizarea proiectelor cu finanţare europeană, care, în prezent, se află într-un stadiu de execuţie de cel mult 30%, deşi trebuiau încheiate la data de 31 decembrie 2015, edilul insistă în atitudinea de incompetenţa si delasare.

Fac referire la modul defectuos în care se desfăşoară lucrările la proiectul de reabilitare a falezei din Mangalia. La data de 3 ianuarie 2016, echipa, formată din 11 muncitori aduşi din satul Vânători, a fost retrasă de pe santier, în momentul de faţă lucrând, cu intermitenţe, doar patru persoane.

Îi recomand domnului primar sa delege atribuţiile, privind coordonarea lucrarilor de executie, unei persoane responsabile si cu experienta in constructii care sa ne garanteze finalizarea in cel mai scurt timp a acestui proiect.

În privinţa fondurilor existente pentru acest proiect de interes local, doresc să amintesc faptul că am aprobat alocarea din buget a sumei de 2 milioane de lei, bani cu care faleza poate fi reparată şi modernizată.

Solicit, în acest sens, primarului Cristian Radu să facă, urgent, demersuri pentru revizuirea proiectului tehnic de execuţie, astfel încât lucrările să fie terminate până la data de 1 Mai, începutul oficial al sezonului estival 2016.

Atrag atenţia primarului Cristian Radu că dacă lucrările vor continua la fel de dezastruos ca şi până acum, faleza nu va putea fi utilizată de către localnici şi turişti, ci va continua să fie un şantier în lucru cu maldăre de nisip, şanţuri şi gropi inestetice.

După începerea sezonului estival, primarul Cristian Radu nu va mai avea nicio scuză pentru modul precar în care s-a preocupat de reabilitarea falezei şi nici nu va mai fi credibil când va încerca să-i facă vinovaţi de acest nou eşec tot pe consilieri, aşa cum obişnuieşte să-i mintă pe cetăţeni de câţiva ani încoace.




Anunţ RAJA

Pentru remedierea unei avarii survenite în această dimineaţă la conducta principală de alimentare cu apă de pe b-dul Mamaia – zona Pescarie, din municipiul Constanţa, SC RAJA SA este nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile astăzi, 29 februarie 2016, în intervalul orar 12,30-16,00. Sunt afectaţi consumatorii din perimetrul delimitat de b-dul Mamaia – str. Unirii – str. Prelungirea Unirii – str. Pescarilor – str. Ciprian Porumbescu – b-dul Mamaia.

Ne cerem scuze faţă de  abonaţii afectaţi de această avarie şi îi asigurăm că echipele noastre de intervenţie vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor de reparaţii şi reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.




Un bărbat care conducea o ambarcaţiune fără a avea brevet de conducere, depistat pe Marea Neagră

Poliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă au depistat pe Marea Neagră, în zona de competenţă a Grupului de Nave Mangalia, un cetăţean român care conducea o ambarcaţiune cu motor fără a deţine brevet sau atestat.

În data de 28.02.2016, în jurul orei 08.30, poliţiştii de frontieră din cadrul G.N. Mangalia au oprit pentru verificări, pe Marea Neagră, în zona Popasului Pescarilor din staţiunea Cap Aurora, o ambarcaţiune de pescuit cu motor, în care se aflau două persoane de sex masculin.

În urma verificărilor, poliţiştii de frontieră au constatat faptul că bărbatul care conducea ambarcaţiunea, cetăţeanul român J.M., în vârstă de 45 de ani, domiciliat în municipiul Constanţa, nu deţine atestat pentru a conduce o ambarcaţiune.

În cauză a fost întocmită lucrare penală pentru săvârşirea infracţiunii de ,,conducerea unei nave sau ambarcaţiuni de către o persoană ce nu deţine brevet sau certificat de capacitate corespunzător”, faptă prevăzută şi sancţionată de art. 2, alin 1 din Legea 191/2003.




80 de sportivi la Cupa „Wind Extreme” 2016

Duminică 28.02.2016 la Sala de Jocuri Sportive, din Complexul Sportiv „Tomis” din Constanţa, s-a desfăşurat ediţia anului 2016 a Cupei „Wind Extreme” la arte marţiale.

Au participat 80 de sportivi din 11 cluburi sportive din judeţul Constanţa: CSU „Neptun” Constanţa, CS „Marea Neagră” Constanţa, CS „Sakura” Constanţa, CS „Keru Kento” Constanţa, CS „Bixon Fight Club” Constanţa, CS „Noua Generaţie” Mangalia, CS „Shaolin Callatis” Mangalia, CS Năvdari, CS „Martial Academy” Năvodari, CS Agigea, CS „Wind Extreme” Constanţa.

Rezultatele sunt următoarele:

La Kung-Fu:

a) Proba „Tuishou” individual:

MASCULIN

1.SENIORI 18-34 ANI OPEN KG

1.SAVIOLI LEONARDO                                      CS NOUA GENERATIE MANGALIA

2.ISTRATE ALEXANDRU                                   CSU NEPTUN CONSTANTA

3.NEMEŞ ALEXANDRU                                     CSU NEPTUN CONSTANTA

2.JUNIORI 16-17 ANI OPEN KG

1.BOCAI TUDOR                                               CS MAREA NEAGRA CONSTANTA

2.GHEMENT ALEXANDRU                                CS SHAOLIN CALLATIS MANGALIA

3.DRAGOMIR PAUL ADRIAN                             CS MARTIAL ACADEMY NĂVODARI

3.MINICADEŢI 12-13 ANI +45 KG

1.SANDU ROBERTGABRIEL                              CS MAREA NEAGRA CONSTANTA

2.SAVIOLI GIOVANI                                           CS NOUA GENERATIE MANGALIA

3.DACHE CIPRIAN                                            CS MARTIAL ACADEMY NĂVODARI

4.COPII 10-11 ANI +45 KG

1.BOCAI VLAD                                                  CS MAREA NEAGRA CONSTANTA

2.CHARCOVSCHI PAUL                                    CS NOUA GENERATIE MANGALIA

3.PAŞALĂU COSMIN MARIAN                           CS MARTIAL ACADEMY NĂVODARI

5.COPII 8-9 ANI -25 KG

1.APETRE MARCO GABRIEL                            CS MAREA NEAGRA CONSTANTA

2.BRAŞOVEANU ANDREI ALEXANDRU            CSU NEPTUN CONSTANTA

3.TIPA ALEXANDRU ANDREI                            CS MARTIAL ACADEMY NĂVODARI

6.COPII 8-9 ANI -30 KG

1.DUBEI MARIN CEZAR                                    CS NOUA GENERATIE MANGALIA

2.COJOCEA DENIS ANDREI                             CS MARTIAL ACADEMY NĂVODARI

3.SUDITU SEBASTIAN                                      CSU NEPTUN CONSTANTA

7.COPII 6-7 ANI -25 KG

1.FECHET RADU                                              CS MAREA NEAGRA CONSTANTA

2.ŞAGĂU RAREŞ                                              CSU NEPTUN CONSTANTA

3.CARAŞ DAVID MIHAI                                     CS MARTIAL ACADEMY NĂVODARI

FEMININ

1.COPII 6-7 ANI OPEN KG

1.NEICA DARIA                                     CS MAREA NEAGRA CONSTANTA

2.CRĂESCU SOFIA                                           CS SHAOLIN CALLATIS MANGALIA

3.ION LARISA NICOLETA                                   CS SHAOLIN CALLATIS MANGALIA

2.COPII 10-11 ANI OPEN KG

1.DELIORGA MIHAELA ELENA                          CS MARTIAL ACADEMY NĂVODARI

2.BACILĂ NICOLETA                                         CS WUSHU-MAXX MANGALIA

b).Proba „Light-fighting Sanda” individual

MASCULIN

1.SENIORI 18-34 ANI OPEN KG

1.SAVIOLI LEONARDO                                      CS NOUA GENERATIE MANGALIA

2.ISTRATE ALEXANDRU                                   CSU NEPTUN CONSTANTA

3.NEMEŞ ALEXANDRU                                     CSU NEPTUN CONSTANTA

2.JUNIORI 16-17 ANI OPEN KG

1.BOCAI TUDOR                                               CS MAREA NEAGRA CONSTANTA

2.GHEMENT ALEXANDRU                                CS SHAOLIN CALLATIS MANGALIA

3.DRAGOMIR PAUL ADRIAN                             CS MARTIAL ACADEMY NĂVODARI

3.MINICADEŢI 12-13 ANI +45 KG

1.SAVIOLI GIOVANI                                           CS NOUA GENERATIE MANGALIA

2.DACHE CIPRIAN                                            CS MARTIAL ACADEMY NĂVODARI

4.COPII 10-11 ANI +45 KG

1.BOCAI VLAD                                                  CS MAREA NEAGRA CONSTANTA

2.CHARCOVSCHI PAUL                                    CS NOUA GENERATIE MANGALIA

3.PAŞALĂU COSMIN MARIAN                           CS MARTIAL ACADEMY NĂVODARI

5.COPII 6-7 ANI -25 KG

1.CARAŞ DAVID MIHAI                                     CS MARTIAL ACADEMY NĂVODARI

2.FECHET RADU                                              CS MAREA NEAGRA CONSTANTA

3.TIPA ALEXANDRU ANDREI                            CS MARTIAL ACADEMY NĂVODARI

COPII 8-9 ANI -25 KG

1.APETRE MARCO GABRIEL                            CS MAREA NEAGRA CONSTANTA

2.COJOCEA DENIS ANDREI                             CS MARTIAL ACADEMY NĂVODARI

3.SCORŢARU ALESSANDRO                            CS MARTIAL ACADEMY NĂVODARI

La probele de  Kick-Boxing, Karate „Ashihara” şi Karate „Kyoukushinkai”, rezultatele vor fi transmise ulterior.

<Concursul s-a bucurat de o participare numeroasă, a sportivilor din cluburile participante,  sala „Tomis” find neîncăpătoare pentu spectatorii prezenţi. Sportivii s-au comportat bine, unii fiind începători, cum este sportiva ION LARISA NICOLETA, de la CS „Shaolin Callatis” Mangalia, cu vîrsta de 4 ani. Sportivii avansaţi se află în creştere de formă, ceea ce ne dă speranţe pentru campionatele următoare!

Concursul a fost bine organizat, nu au fost accidentări sau alte probleme. Felicităm pe organizatori pentru modul de organizare, în frunte cu dl. Valeriu Ariton.>




Spectacol de teatru şcolar, înscris în drumul spre Cartea Recordurilor

IMG_3409Pe 12 iunie, în Piaţa din faţa Casei de Cultură Mangalia va avea loc premiera spectacolului ”Furtuna”, o adaptare după W. Shakespeare, realizată de un numeros colectiv de elevi ai Şcolii „Gala Galaction”, sub conducerea actorului Mircea Tudosă. Ineditul acestui eveniment constă în faptul că, la premieră, vor fi prezenţi reprezentanţii Cărţii Recordurilor, care sunt chemaţi să omologheze piesa ca fiind spectacolul şcolar cu cea mai numeroasă distribuţie de copii de clasele 0-VIII.

În urmă cu câteva săptămâni, la Şcoala „Gala Galaction” au demarat cursurile de actorie predate de un veteran al genului: Mircea Tudosă, născut în Mangalia şi, timp de zece ani, actor al Teatrului „Marin Sorescu” din Craiova: „Sunt actor profesionist din 2003, când am terminat Facultatea de Actorie la Universitatea Ovidius din Constanţa, clasa Vasile Cojocaru, asistent Radu Niculescu. Între 2004 şi 2014 am fost actor al Teatrului Naţional „Marin Sorescu” din Craiova. Exact aici, la Casa de Cultură Mangalia am participat, în 2004, la Gala Tânărului Actor HOP!, cu monologul „Vagabondul”, din piesa „Omul care a văzut moartea”.

Mircea Tudosă spune că, la începutul lui 2016, a iniţiat cursuri de actorie la Şcoala „Gala Galaction”, iar numărul mare de copii ce au venit la preselecţie i-a dat ideea să iniţieze un spectacol pe care să îl înscrie în Cartea Recordurilor. “Am căutat o piesă care să se potrivească foarte bine Mangaliei şi am ales, pentru asta, “Furtuna” lui Shakespeare. În urmă cu o săptămână am făcut distribuţia şi deja am început repetiţiile. Vineri am aplicat la Cartea Recordurilor, pentru „Spectacolul şcolar cu cea mai numerosă distribuţie de elevi din clasele 0-VIII” şi am primit confirmarea acestora. La spectacolul de pe 12 iunie aşteptăm ca reprezentanţii Cărţii Recordurilor să fie alături de noi”, a declarat, pentru “Ediţia de Sud”, Mircea Tudosă.

Firesc, într-un oraş precum Mangalia, unde actul cultural s-a diluat până la dispariţie, o punere în scenă de atare anvergură are nevoie de o tehnică destul de costisitoare, aşa că elevii fac un apel la sponsori: “Avem nevoie de sprijin în primul rând la partea tehnică: 30 de lavaliere pentru copii, microfoane de fond, stroboscop, dar şi o sumedenie de elemente de butaforie. Orice sponsorizare, orice sprijin din partea agenţilor economici din Mangalia ne-ar fi de mare ajutor”, conchide Mircea Tudosă.




De astăzi, încep înscrierile în clasa pregătitoare

Astăzi demarează prima etapă de înscriere a copiilor în clasa pregătitoare, în cadrul învăţământului primar, pentru anul şcolar 2016-2017. Înscrierea copiilor în clasa pregătitoa­re se va realiza în perioada 29 fe­bruarie – 18 martie (în cadrul primei etape) şi în perioada 30 martie – 8 aprilie (în cadrul etapei a doua). Cererile vor putea fi completate atât online, cât şi în şcoli, însă validarea acestora va fi obli­gatorie la secretariate.

Principala noutate este că niciun copil nu va mai putea fi înscris în clasa I fără să fi urmat clasa pregătitoare mai întâi. În anii şcolari anteriori, autorităţile au permis, prin excepţie, şi înscrierea copiilor direct în clasa I.

Înscrierea în învăţământul primar, în clasa pregătitoare, este obligatorie pentru copiii care împlinesc vârsta de şase ani înainte de 31 august. În cazul copiilor care împlinesc această vârstă în perioada 1 septembrie – 31 decembrie (sau chiar după aceasta), înscrierea în clasa pregătitoare se poate face numai dacă dezvoltarea lor psihosomatică este corespunzătoare. Acest lucru se face la solicitarea scrisă a părinţilor.

Dacă nu optează pentru clasa pregătitoare sau dacă evaluarea dezvoltării psihosomatice este negativă, părinţii copiilor care împlinesc şase ani între 1 septembrie şi 31 decembrie (sau chiar după) îi vor înscrie pe aceştia la grădiniţă, în grupa mare.

 

Alegerea şcolii pentru înscrierea copilului

În principal, toţi copiii pentru care se va cere înscrierea în clasa pregătitoare la şcoala de circumscripţie vor fi înmatriculaţi în unitatea respectivă. Totuşi, în funcţie de locurile libere, există şi posibi­litatea înscrierii în alte şcoli decât cea de circumscripţie.

„Pe locurile libere se înscriu şi, ulterior, se înmatriculează copiii care provin din alte circumscripţii şcolare, inclusiv din alte localităţi, în conformitate cu solicitările părinţilor şi cu prevederile prezentei metodologii. În sensul prezentei metodologii, numărul locurilor libere la clasa pregătitoare este stabilit ca diferenţă între numărul de locuri alocate pentru clasa pregătitoare şi numărul de copii din circumscripţie care trebuie înscrişi la acel nivel de clasă. De exemplu, dacă în circumscripţia şcolară a unei unităţi de învăţământ există 40 de copii care trebuie înscrişi la clasa pregătitoare, iar şcoala a primit prin planul de şcolarizare 50 de locuri la clasa pregătitoare, numărul de locuri libere este de 10 (50-40)”, prevede metodologia de înscriere în învăţământul primar.

În situaţia în care cererile de înscriere pentru copiii din afara circumscripţiei vor depăşi numărul de locuri libere, vor fi aplicate criterii generale şi specifice de departajare.

 

Cum se va face înscrierea şi în baza căror acte

Completarea cererii de înscriere în învăţământul primar, în clasa pregătitoare, se va face fie online, fie la secretariatul şcolii la care se doreşte înregistrarea copilului. Însă validarea cererii va fi obligatorie, iar acest lucru se va putea face doar la unitatea de învăţământ în cauză, în baza unei programări, zilnic, între orele 8:00 şi 18:00 (luni-vineri) sau între 9:00 şi 13:00 (sâmbăta).

„Conducerile unităţilor de învăţământ şi inspectoratele şcolare se vor asigura că programul de completare/validare a cererilor-tip de înscriere în învăţământul primar este adaptat solicitărilor părinţilor, permite procesarea tuturor solicitărilor şi asigură fluenţa procedurilor, evitând aglomeraţia. În vederea asigurării fluenţei procedurilor şi a evitării aglomeraţiei, unităţile de învăţământ vor asigura inclusiv posibilitatea de programare telefonică a părinţilor pentru completarea şi/sau validarea cererilor-tip de înscriere. Numărul de telefon la care părinţii pot apela este afişat la avizierul unităţii de învăţământ, pe site-ul acesteia, dacă există, şi pe site-ul inspectoratului şcolar”, este punctat în Ordinul MENCS nr. 3158/2016.

În momentul completării cererii de înscriere sau, după caz, al validării acesteia, părinţii vor trebui să depună o copie a actului de identitate propriu şi o copie a certificatului de naştere al copilului. Acestea vor fi certificate conform cu originalul de către se­cretariatul şcolii.

În cazurile în care va fi necesară evaluarea dezvoltării psihosomatice, părinţii vor trebui să depună şi o copie a rezultatului pozitiv al acesteia, iar în cazurile în care înscrierea se va cere la o altă unitate decât şcoala de circumscripţie, părinţii vor trebui să depună documentele care do­vedesc îndeplinirea criteriilor de departajare.

 

Ce copii vor putea fi înscrişi în etapa a doua

Etapa a doua de înscriere în învăţământul primar, în clasa pregătitoare, va fi destinată copiilor care n-au fost cuprinşi într-o şcoală sau care n-au participat deloc la prima etapă de înscriere. În cadrul acesteia, cererile de înscriere vor putea fi completate doar pentru unităţile de învăţământ la care mai există locuri libere.

„În cererea-tip de înscriere pentru etapa a doua, părinţii vor completa, în ordinea descrescătoare a preferinţelor, maximum 3 opţiuni pentru unităţi de învăţământ la care mai există locuri disponibile. Părinţii copiilor (…) depun cererea-tip de înscriere în învăţământul primar online sau la secretariatul şcolii aflate pe prima poziţie din cele 3 opţiuni exprimate pentru etapa a doua”, se arată în metodologie, subliniin­du-se că validarea înscrierii se va face, de asemenea, la prima şcoală dintre cele trei opţiuni exprimate.

Calendarul înscrierii în învăţământul primar:

24 februarie – 3 martie: organizarea unei zile a porţilor deschise în fiecare şcoală cu clase pregătitoare;

23 februarie – 17 martie: realizarea evaluării dezvoltării psihosomatice şi comunicarea rezultatelor;

29 februarie – 18 martie: completarea şi validarea cererilor de înscriere în clasa pregătitoare (prima etapă);

25-26 martie: afişarea candidaţilor înmatriculaţi, a numărului de locuri rămase libere şi a copiilor neînscrişi după prima etapă;

30 martie – 8 aprilie: depunerea şi validarea cererii de înscriere în clasa pregătitoare la şcoala de pe prima poziţie dintre cele trei opţiuni exprimate de părinţi (etapa a doua);

15 aprilie: afişarea listelor finale ale copiilor înscrişi în clasa pregătitoare;

19-22 aprilie: centralizarea şi soluţionarea de către inspectoratele şcolare a cererilor pentru copiii neînscrişi încă în şcoli.

(avocat.net)




Cea de a VII-a ediţie a Zilei Porţilor Deschise la „Gala Galaction” are loc astăzi

IMG_3404Un eveniment inedit are loc, pe tot parcursul zilei de sâmbătă, la Şcoala „Gala Galaction” din Mangalia. De la primele ore ale dimineţii, şcoala aşteaptă oaspeţi speciali: toţi copiii grupelor mari din grădiniţele oraşului, adică viitorii cei mai mici şcolari, însoţiţi de părinţii lor. Potrivit reprezentanţilor unităţii de învăţământ, în cadrul Zilei Porţior Deschise la “Gala Galaction” sunt organizate patru ateliere de lucru special gândite pentru a atrage micuţii de grădiniţă către şcoală.

Acţiunea de la “Gala Galaction” este una interactivă, copiii de la fiind implicaţi, în mod direct, în activităţile de dans, muzică sau creaţie: “Şcoala noastră este una prietenoasă şi, tocmai de aceea, ne-am gândit cum să facem, pentru cei mici, cât mai plăcute momentele petrecute la noi. Aşa că am gândit patru ateliere de lucru atractive pentru ei: dans şi mişcare, instrumente muzicale, limba engleză şi un atelier de creaţie, unde vor învăţa să realizeze mărţişoare pe care le vor dărui, ulterior, mămicilor”, ne-a declarat prof. înv. primar Mona Biștea.

Extrem de mândră de unitatea pe care o conduce, directorul şcolii, prof. Adriana Popescu, spune că valorile şi pricipiile insuflate elevilor încă din clasele primare, alături de rezultatele excelente la învăţătură şi de pregătirea cadrelor didactice, sunt atuurile principale ale unei şcoli europene precum “Gala IMG_3403Galaction”: „Este cea ce a VII-a ediţie a Zilelor Porţilor Deschise, manifestare pe care am organizat-o sub sloganul Hai la Şcoală! Vrem, cu această ocazie, să împrietenim copiii de la grădiniţă cu şcoala, iar părinţii lor să poată descoperi oferta noastră educaţională. Le prezentăm, cu această ocazie, valorile şcolii noastre, faptul că suntem o unitate de tradiţie, cu principii pe care le respectăm, că suntem o şcoală prietenoasă, performantă, deschisă către Europa. În ciuda faptului că nu avem niciun fel de ajutor, suntem decişi să introducem şi să ne ghidăm după valorile europene, să înscriem şcoala noastră în marea familie a şcolilor europene”, a declarat, pentru “Ediţia de Sud”, prof. Adriana Popescu.

În timp ce micuţii s-au distrat în atelierele de creaţie, părinţii au avut posibilitatea să studieze materialele informative puse la dispoziţie de cadrele didactice, despre oferta instituţiei de învăţământ şi despre cum anume îşi pot pregăti copiii pentru noul statut, cel de şcolar.

 




Primăria Mangalia îi reangajează pe însoţitorii persoanelor cu handicap

Primarul Municipiului Mangalia, Radu Cristian a participat joi, la Casa de Cultură, la o întâlnire cu asistenţii personali ai persoanelor cu handicap grav, din localitate. În cadrul discuţiiilor, edilul i-a informat pe ce cei prezenţi că începând cu luna martie vor fi reîncadraţi pe posturile de însoţitori ai persoanelor cu dizabilităţi. „După cum se ştie, în 2010, aceştia au fost concediaţi, pe nedrept, în opinia mea, de la Serviciul Social. De aceea, am adoptat această măsură reparatorie”, a declarat edilul. În prezent, în evidenţele municipalității sunt 210 persoane (copii/adulţi) care pot beneficia de salariile de asistent personal. Încă din 2012, autorităţile locale din Mangalia au încercat să ajute cât mai mult persoanele cu handicap, în special copiii, cărora le-a fost asigurat transportul gratuit la şcolile speciale din Constanţa. De asemenea, anul acesta vor fi demarate procedurile pentru crearea unui centru multifuncţional, cu fonduri europene, pentru copiii cu nevoi speciale din Mangalia şi nu numai. Cât mai curând însă, în colaborare cu asistenţii personali, Serviciul Social din cadrul Primăriei Mangalia va amenaja un „centru respiro”, respectiv un after-school pentru copiii cu dizabilităţi.




“O şansă pentru viaţă – donează sânge!”, la cea de a III-a ediţie

“O şansă pentru viaţă – donează sânge!” este titulatura sub care s-a desfăşurat, la Spitalul Municipal Mangalia, cea de a treia acţiune de donare, organizată de un grup de voluntari din localitate. Ca şi la ediţiile trecute, peste 100 de donatori au dat curs chemării voluntarilor din Mangalia, fiind coordonaţi de Victor Pavel şi Mihaela Popa.

Potrivit şefului Centrului Regional de Transfuzii Sanguine Constanţa, dr. Alina Dobrotă, acţiunile de acest gen sunt demne de laudă, mai ales că sunt organizate de simpli cetăţeni ai oraşului: “La fiecare dintre acţiunile anterioare am avut peste 100 de persoane care au donat sânge. Chiar noi am limitat numărul donatorilor, pentru ca activitatea să se desfăşoare în parametrii de timp rezonabili”.

Unul dintre coordonatorii acţiunilor de donare de sânge de la Mangalia, Victor Pavel, ne-a declarat că a declanşat aceste campanii ţinând cont de lipsa acută de sânge din spitalele româneşti. Acesta mai spune că va face tot posibilul să organizeze, în scurt timp, alte sesiuni de donare, mai ales că numărul celor ce vor să îşi ofere sângele spre binele semenilor aflaţi în nevoie este în creştere, de la o ediţie la alta.