Anunţ RAJA

Pentru remedierea unei avarii la conducta principală de alimentare cu apă din staţiunea Mamaia, cu diametrul de 600 mm, în zona hotelului Dorna, SC RAJA SA a fost nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile astăzi,14 octombrie 2015, în intervalul 10,00 – 12,30.

Sunt afectaţi consumatorii din zonele Mamaia Nord, Mamaia Sat, Depozitul 10 şi Tabăra de Copii Năvodari.

Ne cerem scuze faţă de consumatorii afectaţi de această avarie şi îi asigurăm că echipele noastre de intervenţie vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor de reparaţii şi reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.




Întâlnire cu scântei între administraţie şi sportivii din Mangalia

IMG_3033Întâlnire cu scântei aseară, între administraţia publică locală şi o parte a cluburilor sportive din Mangalia. În urma mai multor solicitări venite din partea părinţilor micilor sportivi din localitate, edilul Cristian Radu i-a invitat pe aceştia la o discuţie pe marginea problemelor cu care se confruntă cluburile din localitate. Printre neajunsurile menţionate de către părinţi şi antrenori, se numără slaba finanţare a cluburilor, puţinele baze sportive din oraş, unde copiii pot practica sporturile la care sunt înscrişi, dar şi greutăţile întâmpinate în ceea ce priveşte transportul la diversele competiţii.

În privinţa sălilor şi bazelor sportive, edilul Cristian Radu a declarat că susţine, în continuare, trecerea acestora din administrarea şcolilor în cea a primăriei: “De un an şi jumătate încercăm adoptarea unui regulament a sălilor şi bazelor sportive din Mangalia. Acestea trebuie să treacă în administrarea unui departament al primăriei, întrucât, şi la ora actuală, directorii instituţiilor de învăţământ utilizează aceste sali pentru activităţi sportive ale unor grupuri de adulţi, care nu au nicio legătură cu şcoala, până în ore târzii din noapte. La prima şedinţă a Consiliului Local voi supune votului consilierilor, dn nou, acest regulament”, a declarat Cristian Radu.

Replica a venit din partea consilierului local Paul Foleanu, aflat în sală. Acesta a declarat că grupul politic din care face parte nu va vota acest regulament, întrucât consideră că nu este oportună trecerea sălilor de sport în administrarea ADPP: “În sălile de sport au acces elevii, gratuit, în timpul orelor de curs. În afara programului şcolar, sălile pot fi închiriate contra unei taxe de 100 de lei/oră. Consider că ADPP nu poate să se mai ocupe şi de acest săli, deci este o soluţie proastă trecerea lor la acest serviciu. O rezolvare ar fi un proiect de hotărâre prin care, toţi copiii sub 18 ani, înscrişi în cluburi sportive să aibă acces gratuit în sălile de sport, după un program bine stabilit de directorii unităţilor de învăţământ”.

Tot în cadrul întâlnirii părinţii micilor sportivi au solicitat susţinerea cluburilor de către primărie, dar şi gratuitatea transportului către competiţiile organizate în alte localităţi. În ceea ce priveşte prima solicitare, edilul Radu spune că, la ora actuală, extrem de puţine oraşe din România mai susţin, din banul public, cluburile sportive: “Nu pot semna nimic ilegal. Cine îşi asumă un astfel de proiect îl invit să semneze în locul meu. În ţara noastră nu mai există sporturi susţinute de primării. Pe mine mă interesează să fac lucrurile legal, chiar dacă unul sau altul aruncă munca noastră în derizoriu”, a declarat primarul Mangaliei.

În ceea ce priveşte transportul sportivilor, edilul a declarat că două din cele trei microbuze primite de la Guvern vor fi utilizate în acest scop, cel de al treilea urmând să fie atribuit Liceului “Ion Bănescu”.




23 de persoane salvate de pompierii constănţeni

Luni, 12 octombrie a.c., pompierii militari ai Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Dobrogea” al judeţului Constanţa au fost solicitaţi să intervină, prin S.N.U.A.U 112, în jurul orei 21.17, pe DJ 226 ce leagă localităţile Năvodari şi Corbu, unde mai multe autoturisme au fost surprinse de o viitură.

La faţa locului s-au deplasat cu operativitate echipajele de pompieri care, sub comanda inspectorului şef, locotenent colonel Petrov Daniel, au reuşit salvarea a 23 de persoane, printre care si un copil de aproximativ un an si opt luni, ocupanţi ai autoturismelor.

În cursul nopţii trecute, pompierii constănţeni au mai reuşit să salveze înca două persoane, una surprinsă de viitură, fiinde recuperată cu acesoriilor din dotare, iar cealaltă, după efectuarea căutărilor a fost găsită izolată într-un spaţiu de adăpostire de pe o plajă din localitatea Corbu.

Toate persoanele salvate au fost asistate din punct de vedere medical de către cadrele specializate sosite la faţa locului.

Pentru limitarea şi înlăturarea efectelor fenomenelor meteorologice produse, au intervenit 35 de subofiţeri şi doi ofiţeri ai I.S.U. Constanţa, cu opt autospeciale, o Autospecială pentru Transport Victime Multiple, două ambulanţe SMURD, patru motopompe şi o barcă pneumatică.

Pe toată durata nopţii cadre ale ISU Constanţa au monitorizat cursurile de apă aflate sub avertizare hidrologică, pentru a se putea asigura un răspuns prompt în vederea protejării populaţiei.




17.700 de pachete cu ţigarete de contrabandă confiscate de poliţiştii de frontieră

În cadrul unei acţiuni desfăşurate pe linia combaterii contrabandei cu tigari, poliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă au descoperit 17.700 pachete ţigări, pe care doi cetăţeni români le transportau cu două microbuze, fără a deţine documente legale.

În data de 11.10.2015, în jurul orei 20.00, acţionând în baza unei informaţii, poliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă au declanşat, în zona de competenţă, pe raza localităţii Eforie Nord, o acţiune pe linia combaterii traficului cu ţigări de contrabandă, coordonata de un procuror din cadrul Parchetulului de pe langa Curtea de Apel Constanţa.

Cu acest prilej, a fost identificată în trafic o autoutilitară marca Mercedes Vito, despre care se deţineau date că este folosită la transportul ţigărilor de contrabandă. Poliţiştii de frontieră au efectuat semnalele regulamentare pentru oprirea maşinii în care se aflau două persoane cărora li s-a solicitat documentele la control.

În urma identificării, s-a constatat că persoanele în cauză sunt cetăţenii români H.P.A., în vârstă de 31 ani, domiciliat în judeţul Maramureş, respectiv R.N., în vârstă de 53 ani, domiciliat în judeţul Constanţa.

La controlul maşinii, în compartimentul marfă au fost descoperite mai multe baxuri cu ţigări provenite din contrabandă. Totodată, fiind extinse verificările, pe o strada din apropiere a fost descoperita o altă autoutilitară, marca Iveco, care fusese folosita de cei în cauză în activitatea infracţională şi care avea un perete dublu, ce delimita, între cabină şi compartimentul marfă, un spaţiu special amenajat pentru transportul ţigărilor.

Pentru continuarea cercetărilor, persoanele în cauză şi cele două autoutilitare au fost conduse la sediul instituţiei, unde, în urma inventarierii ţigaretelor, a rezultat cantitatea de 17.700 pachete ţigări netimbrate, mărcile Marvel, Marble, Jin Ling şi 7Fest.

Poliţiştii de frontieră au ridicat în vederea confiscării ţigările, în valoare de aproximativ 177.000 lei şi fac cercetări în cauză sub aspectul săvârşirii infracţiunii de contrabandă, faptă prevăzută şi sancţionată de art. 270, alin. 3 in referire la art.274 din Legea 86/2006 privind Codul Vamal. De asemenea, cele două autoutilitare, în valoare de aproximativ 11.000 euro au fost indisponibilizate la sediul Gărzii de Coastă până la finalizarea cercetărilor, iar cei doi barbaţi au fost conduşi la Parchetul de pe langă Curtea de Apel Constanţa în vederea audierii de procuror şi a luării măsurilor legale ce se impun.




A început reabilitarea Aleii Teilor

alee1Zilele acestea, la Mangalia, au început lucrările de reabilitare a Aleii Teilor, aflată de pe vechea faleză a oraşului. Proiectul prevede sistematizarea Aleii Teilor pe o distanţă de 1,5 kilometri, pe porţiunea cuprinsă între Strada Vasile Pârvan şi Hotel President. Printre lucrările ce vor avea loc până pe 31 decembrie, dată la care acestea trebuie finalizate, se numără reabilitarea tramei stradale, modernizarea trotuarelor şi crearea unei zone de promenadă, între străzile Oituz şi Vasile Pârvan.

Potrivit edililor locali, proiectul, finanţat din fonduri europene, are o valoare de aproape 2 milioane de euro. Primarul Mangaliei, IMG_3031Cristian Radu, promite că, celebrii tei care au dat denumirea zonei, vor rămâne în picioare, iar una dintre unităţile de alimentaţie publică din zonă va recăpăta vechea utilitate, aceea de toaletă publică pentru turişti. “În proiectul de sistematizare a Aleii Teilor vor fi realizate căi de circulaţie din granit, unor spaţii de recreere, vor fi îmbunătăţite spaţiile verzi, plantaţi arbuşti şi flori şi vor fi montate bănci, rastele pentru biciclete, dar şi o fântână arteziană”, ne-a declarat Cristian Radu.

Renumitele dale din piatră, pe care sunt inscripţionate numele tuturor artiştilor invitaţi la Festivalul “Callatis”, şi care au făcut celebră faleza, cunoscută drept Aleea Stelelor de Mare, vor fi remontate la finalul lucrărilor.

Potrivit declaraţiilor primarului Cristian Radu, atât Parcul Evergreen, cât şi reabilitarea Aleii Teilor fac parte dintr-un proiect mai amplu, de modernizare a centrului oraşului.

alee




RAJA a soluţionat aproape 30 de sesizări în ultimele două zile

În cursul nopţii trecute, dar și în prima parte a acestei zile, de luni, 12 octombrie, cele 38 de echipe de intervenţie ce asigură permanenţa în toata această perioadă, au răspuns la 28 de solicitări venite atât din  municipiul Constanţa, cât şi din restul judeţului.

Cele 11 sesizări din Constanţa au fost din zona Centrală – străzile Pictor N. Grigorescu şi Mircea cel Bătrân, Km 5 – str. Amurgului, Coiciu – str. Merişor, Inel II – str. Soveja, Faleza Nord – str. Unirii şi Chiliei şi cartierul Tomis Nord – str. Cişmelei.

Din restul judeţului, s-au primit 17 reclamaţii: câte 4 din Năvodari şi Mangalia, 3 din Medgidia şi 6 din Eforie. Echipele de intervenție au răspuns la toate aceste solicitări, la ora actuală toate acestea fiind rezolvate.

Facem un apel către toţi abonaţii care înregistrează probleme la sistemul de alimentare cu apă potabilă şi canalizare, pentru remedierea acestor situaţii într-un timp cât mai scurt să sesizeze toate avariile apărute la dispeceratul societăţii la numărul de telefon 0241.66.44.44.

 




În urma ploilor abundente, RAJA a primit numeroase sesizări

În urma atenţionărilor meteo, la nivelul SC RAJA SA s-a activat Comandamentul pentru Situaţii de Urgenta, începand de duminică, ora 10,00 şi până mâine, 12 octombrie, ora 18,00. La nivelul comandamentului au fost constituite pentru judeţul Constanţa, 38 de echipe de intervenţie dotate cu utilajele necesare – wome, vidanje și pompe de mare putere.

Până la această oră, din cauza ploilor, la dispeceratul societăţii  s-au înregistrat 9 reclamații privind sistemul de canalizare stradal din Constanţa. Sesizările au venit din cartierul Faleza Nord – strazile Grozeşti, Cameliei, Făgetului, Tabla Butii; zona Palas – str. Dumitru Sasu, cartierul Coiciu– străzile Fulgerului, Merişor şi Poporului şi strada Baba Novac în zona cartierului pentru tineri.

Din restul judeţului, s-au primit 5 reclamaţii: două din Cumpăna, una din Mihail Kogălniceanu şi două din Eforie Nord. Echipele de intervenție au răspuns la toate aceste solicitări și multe dintre ele au fost deja rezolvate.

Mai mult, lucrătorii au intervenit și în zonele sensibile ale orașului, pe strada Ahile Mihail și în zonele Delfinariu și Dacia.

Facem un apel către toţi abonaţii care înregistrează probleme la sistemul de alimentare cu apă potabilă şi canalizare, pentru remedierea acestor situaţii într-un timp cât mai scurt să sesizeze toate avariile apărute la dispeceratul societăţii la numărul de telefon 0241.66.44.44.




RAJA activează Comandamentul pentru Situații de Urgență

În urma atenționărilor meteorologice de Cod Galben de precipitații abundente –ploi, dar și intensificări ale vântului, ce pot depăși 60 – 70 km/h, pentru a interveni cu promptitudine în rezolvarea problemelor ce pot apărea în funcționarea sistemelor operate, la nivelul S.C. RAJA S.A. se activează Comandamentul pentru situaţii de urgenţă, începând de duminică, 11 octombrie 2015, ora 10,00 și până luni, 12 octombrie 2015, ora 18,00. Pentru intervenția rapidă, la nivelul comandamentului vor fi constituite echipe de intervenţie dotate cu toate utilajele necesare, ce ce vor asigura permanenţa în toată această perioadă.

Asigurăm toţi abonaţii societăţii că se vor depune toate eforturile pentru asigurarea serviciilor de alimentare cu apă şi canalizare la parametrii optimi. Singurele probleme care pot apărea în funcţionarea sistemelor de distribuţie apă și canalizare și care nu țin de operativitatea echipelor noastre, sunt cele legate de lipsa energiei electrice (cabluri şi fire de înaltă tensiune smulse de vânt). În aceste condiţii, rugăm toţi abonaţii să dea dovadă de înţelegere, pentru că RAJA va face tot ce este necesar pentru reluarea alimentării cu apă imediat ce sunt rezolvate problemele apărute în furnizarea energiei.

Totodată, facem un apel către toţi consumatorii care înregistrează probleme la sistemul de alimentare cu apă potabilă şi canalizare, pentru remedierea acestor situaţii într-un timp cât mai scurt, să sesizeze toate avariile apărute la dispeceratele societăţii, după cum urmează: pentru județul Constanța la numărul de telefon: 0241.66.44.44; pentru județele Ialomița și Călărași la telefon 0243.36.17.70; pentru Ilfov, Prahova și Dâmbovița la numărul de telefon 0752.020.695, iar pentru Brașov – 0756.015.121.




Sindicaliştii au făcut plângere penală împotriva conducerii DMHI

dmhiRecent, Federaţia Sindicatului Liber “Navalistul” din Şantierul Naval Daewoo a depus o plângere penală împotriva reprezentanţilor statului român în Consiliul de Administraţie al unităţii de la Mangalia. Motivul acestei plângeri, spun reprezentanţii sindicaliştilor, îl constituie neglijenţa în serviciu, prin „managementul defectuos al şantierului”, care ar fi cauzat pierderi financiare masive, deşi, paradoxal, se spune că Daewoo Mangalia este o firmă extrem de profitabilă.

Potrivit liderului de sindicat al “Navalistului”, Florian Marin, pierderile înregistrate, anul trecut, de şantier, sunt de circa 706 milioane de lei, ridicînd cifra debitelor totale ale Daewoo Mangalia la un miliarde de euro! Liderii de sindicat spun că, în orice moment, creditorii îşi pot cere banii înapoi: “Dacă se continuă în ritmul acesta, nu e exclus să ne trezim cu creditorii, care îşi vor banii înapoi. Asta ar putea însemna că noi, salariaţii, să ne pierdem locurile de muncă, pentru că cei care au fost puşi să conducă destinele acestei companii nu au făcut nimic până acum“, ne-a declarat Florian Marin.

Liderii sindicalişti mai spun că, în orice moment, partea coreeană se poate decide să vândă acţiunile pe care le deţine la şantier, statul român urmând să caute surse de finanţare pentru datoriile rămase: „A circulat zvonul acesta în ultima vreme, cum că partea coreeană vrea să lichideze afacerea şi, presupun că, până la urmă, chiar se va ajunge la aceast decizie. Statul român va trebui, atunci, să achite datoriile pentru cele 49% pe care le deţine la creditori, la bănci…”

Cum poate să fie profitabilă o firmă cu mii de angajaţ şi, în acelaşi timp, să aibă pierderi de sute de milioane de euro? Deşi şantierul are comenzi până la finele anului 2017, de peste 20 de nave, sindicaliştii spun că pierderile provin din mai multe direcţii, de la preţurile mici ale navelor şi până la salariile managerilor: “Lucrări avem până la sfârşitul lui 2017, avem peste 20 de nave contractate. Nu de lucrări ne plângem. Înseamnă, atunci, că în altă parte este problema. Poate că e vorba despre un management defectuos, poate de preţuri ale navelor sub cel al pieţii, poate că forţa de muncă este slab calificată sau, poate, există circa 50 de manageri plătiţi cu salariile din Coreea, de peste 3.000 de dolari pe lună. Ori poate că proiectarea, planurile, care sunt realizate tot în ţara-mamă, sunt remunerate la preţurile de acolo. Este posibil şi ca cele circa 90 de firme subcontractoare din şantier să fie o sursă importantă de pierderi. Toate acestea vor trebui să le constate organele de anchetă”, conchide Florian Marin, liderul “Navalistul”.

Daewoo Mangalia Heavy Industries a fost înfiinţată în 1997, având 51% capital coreean (firma DSME) şi 49% roman, prin Şantierul Naval 2 Mai şi Ministerul Economiei.

 

 




Anunţ important pentru locuitorii blocurilor cu sobe neracordate la reţeaua de gaze

Locuitorii blocurilor V1 de pe str. Mihai Viteazul, N1 (două scări), N2 (o scară) şi N3 (o scară), de pe strada M.I. Dobrogeanu sunt anunţaţi să convoace de urgenţă adunările generale ale proprietarilor în vederea aprobării investiţiilor de racordare la reţeaua de gaz şi realizare a coloanelor comune pe casa scării. Precizăm că investiţiile vor fi realizate de Primăria Municipiului Mangalia, imediat după completarea documentaţiilor de către asociaţiile de proprietari.




Încep probele la rece pentru furnizarea agentului termic

SC GOLDTERM MANGALIA S.A. INFORMEAZĂ CLIENŢII DIN MUNICIPIUL MANGALIA, RACORDAŢI LA SISTEMUL CENTRALIZAT DE FURNIZARE A ENERGIEI TERMICE CĂ, ÎNCEPÂND CU DATA DE 15.10.2015, VOR ÎNCEPE PROBELE LA RECE PENTRU FURNIZAREA AGENTULUI TERMIC NECESAR ÎNCĂLZIRII LOCUINŢELOR.

Pentru sesizări sau observaţii, ne puteţi contacta la Dispeceratul societăţii, la următoarele nr. de tel.: 0241 740 761, 0756 141 900,  0756 086 136

   sau pe email la adresa office@goldterm.ro

          Vă mulţumim pentru înţelegere!

CONDUCEREA

S.C. GOLDTERM MANGALIA S.A.




Conducerea Poliţiei Rutiere cere, imperativ, societăţilor de asigurări să respecte legea şi să nu-i mai pună pe drumuri pe păgubiţi!

gabiConducerea Poliţiei Rutiere Mangalia este asaltată, în ultimele luni, de tot mai multe persoane păgubite în urma tamponărilor petrecute pe raza municipiului. Cei care s-au ales cu autoturismele şifonate, sunt nevoiţi să înfrunte şi calvarul hârtiilor, al drumurilor nesfârşite şi al pretenţiilor tot mai numeroase a societăţilor de asigurări.

Pentru stoparea acestui fenomen, conducerea Poliţiei Rutiere Mangalia atage atenţia asiguratorilor că legea este una singură, că nu trebuie să inventeze reguli noi şi că, de multe ori, comit abuzuri. „În zona noastră de competenţă, nu lipsesc accidentele soldate cu victime şi nici tamponările în urma cărora se înregistrează pagube materiale. În cazul tamponărilor, se încheie la sediul Poliţiei un proces-verbal prin care părţile rezolvă problema amiabil. Documentul se înmânează păgubitului, care însoţit de permisul de conducere, certificatul de înmatriculare al maşinii, cartea de identitate şi poliţa de asigurare, se îndreaptă către asigurator. Doresc să precizez faptul că în Legea 136/1995 sunt prevăzute foarte clar drepturile păgubiţilor, dar puţini le cunosc ori le respectă aşa cum ar trebui. Aşa se face că a devenit o practică aberantă a asiguratorilor de a solicita Anexa 2, document neprevăzut juridic nicăieri! Asiguratorii s-au învăţat să le solicite păgubiţilor diverse acte, îi trimit la noi, îi pun, fără temei, pe drumuri! Din punct de vedere legal, persoanele păgubite nu au nicio obligaţie, nu trebuie să se prezinte cu maşina pentru constatarea stricăciunilor la Constanţa, pentru că nici nu este obligaţia lor, în plus, existând riscul ca pe drum să mai fie implicaţi în vreun eveniment rutier. Astfel, nu se va mai şti care au fost pagubele iniţiale! Păgubitul nu trebuie să facă treaba asiguratorului. Inspectorii de la asigurări trebuie să vină să vadă care sunt pagubele. De aceea, este foarte important ca păgubiţii să îşi cunoască drepturile şi să nu se mai lase influenţaţi de solicitările aberante ale asiguratorilor”, a declarat pentru „Ediţia de Sud”, şefa Poliţiei Rutiere, din cadrul Poliţiei Mangalia, comisar-şef Gabriela Iacob.

Domnia sa mai spune că lucrurile se complică, simţitor, în momentul în care accidentele produse lasă în urmă şi victime. „Aici, se întocmeşte, din start, dosar de cercetare penală pentru ucidere sau vătămare corporală din culpă, în funcţie de starea în care se află victimele. Asiguratorii cer aceeaşi Anexă 2, plus alte documente, numai că actele nu pot fi solicitate decât cu acordul procurorului. Tocmai de aceea, reprezentanţii societăţilor de asigurări trebuie să citească şi respecte legile în vigoare, nu să facă propriile legi!”, a mai spus comisarul-şef Gabriela Iacob.




Exerciţiul de protecţie şi intervenţie în caz de accident nuclear la CNE Cernavodă „AXIOPOLIS 2015”

În perioada 12-16 octombrie 2015, în judeţul Constanţa, se va desfăşura Exerciţiul de protecţie şi intervenţie în caz de accident nuclear la CNE Cernavodă „AXIOPOLIS 2015”.

Timp de cinci zile, judeţul Constanţa va găzdui o aplicaţie complexă care are ca temă activitatea structurilor operative existente la nivel naţional şi judeţean şi ale forţelor de intervenţie componente ale Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă în cooperare cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale pentru gestionarea unei situaţii de urgenţă generată ca urmare a producerii unui accident nuclear sever la CNE CERNAVODĂ.

Potrivit scenariului, în urma producerii unui incident la CNE Cernavodă este necesară declanşarea procedurii de punere în aplicare a Planului general de intervenţie în afara amplasamentului instalaţiilor nucleare, în caz de accident nuclear sau urgenţă radiologică.

Gestionarea acestor tipuri de situaţii de urgenţă necesită perfecţionarea continuă a deprinderilor pentru managementul urgenţei nucleare, verificarea funcţionării fluxului informaţional decizional, dezvoltarea deprinderilor de lucru în echipă a personalului din cadrul forţelor de intervenţie, precum şi cunoaşterea măsurilor de protecţie de către populaţie.

Deschiderea oficială a activităţilor va avea loc marţi, 13 octombrie a.c., începând cu ora 10.00, în sala de şedinţe a Cercului Militar din oraşul Medgidia, ocazie cu care vor fi prezentate concepţia şi planul exerciţiului, precum şi momentele derulării aplicaţiilor tactice.

Încă din prima zi a exerciţiului, vor avea loc situaţii tactice cu forţe în teren care vor consta în luarea măsurilor preliminare la nivelul CNE Cernavodă, evacuarea preventivă a persoanelor de pe amplasament şi a populaţiei din zona posibil a fi afectată, precum şi gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de incendii şi asistenţa medicală de urgenţă.

De asemenea, pentru a crea o situaţie cât mai apropiată de realitate, pe parcursul celor trei zile de exerciţiu cu forţe în teren vor avea loc verificarea sistemului de înştiinţare alarmare a localităţilor aflate în zona de planificare la urgenţă (Seimeni, Saligny, Mircea Vodă, Rasova şi Peştera), efectuarea cercetării şi decontaminării populaţiei şi a autovehiculelor, dar şi acordarea primului ajutor medical calificat şi evacuarea victimelor din zona de risc.

Exerciţiul „AXIOPOLIS 2015” reprezintă una dintre activităţile cuprinse în Planul de activităţi al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă pentru anul 2015 şi implică resurse umane şi tehnice din cadrul fiecărei structuri cu atribuţii în managementul situaţiilor de urgenţă, însumând peste 600 de persoane care vor acţiona cu circa 80 de mijloace tehnice.

 

 




Spitalul Mangalia nu mai asigură asistenţă medicală la naştere, după orele 16.00!

Spitalul Municipal Mangalia anunţă că în următoarea perioadă nu va putea asigura asistenţă medicală la naştere, după orele 16.00, în Compartimentul Primiri Urgenţe sau în Secţia Obstetrică-Ginecologie. Potrivit reprezentanţilor conducerii instituţiei, în prezent se fac demersuri pentru a se scoate la concurs posturi de moaşe şi medic pe specializarea obstetrică-ginecologie. Serviciul judeţean de Ambulanţă a fost informat în vederea direcţionării gradivelor către Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa, după orele 16.00. Vom reveni cu informaţii privind ocuparea posturilor menţionate.




Încep dezinsecţia şi deratizarea locaţiilor administrate de Serviciul Social

Serviciul de Asistenţă Socială Mangalia a demarat o acţiune amplă de deratizare şi dezinsecţie a locaţiilor pe care le are în administrare. Potrivit directorului instituţiei, Claudiu Stamate, acţiunea are loc atât ca urmare a mai multor sesizări primite din partea cetăţenilor, cât şi ca o campanie firească de stârpire a dăunătorilor.

“Vizate sunt Cantina Socială, Căminul de Bătrâni, Creşa, Clubul Pensionarilor, locuinţele sociale şi Barăcile, blocurile de pe M.I. Dobrogeanu şi CP5, adică toate imobilele pe care Serviciul de Asistenţă Socială le are în adminstrare. Vrem, astfel, să evităm situaţia de anul trecut, când, din cauza numărului mare de gândaci, am fost nevoiţi să facem dezinsecţie de trei ori în aproape două luni“, ne-a declarat Claudiu Stamate.




Anunţ RAJA

Pentru remedirea unei avarii la conducta principală de alimentare cu apă, de pe strada Cimitirului din  Cumpăna, SC RAJA SA a fost nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile astăzi, 07 octombrie 2015, în intervalul 10,30 – 15,00. Sunt afectaţi toţi consumatorii din localitatea Cumpăna.

Ne cerem scuze faţă de abonaţii afectaţi de această avarie şi îi asigurăm că echipele noastre de intervenţie vor face tot posibilul pentru remedirea situaţiei şi reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.




RAJA a preluat zeci de sesizări de la consumatorii rămaşi fără apă

În ultimele două ore, la dispeceratul central SC RAJA SA s-au mai primit 9 reclamaţii din municipiul Constanţa, din zona Centrală – străzile Griviţei, Jupiter şi General Manu, zona Dacia şi cartierul Inel II – străzile Cutezători şi Eliberării.

Pentru restul judetului s-au înregistrat 16 sesizări dupa cum urmează: Medgidia – 7, Năvodari – 2, Mihail Kogălniceanu – 2, Ovidiu – 1 şi Mangalia – 4.

Echipele de intervenție dotate cu utilajele necesare au răspuns la toate aceste solicitări, cea mai mare parte a reclamaţiilor fiind deja rezolvate.

Facem un apel către toţi abonaţii care înregistrează probleme la sistemul de alimentare cu apă potabilă şi canalizare, pentru remedierea acestor situaţii într-un timp cât mai scurt să sesizeze toate avariile/disfunctionalitatile apărute la dispeceratul societăţii la numărul de telefon 0241.66.44.44.

 




Piaţa Centrală a fost închisă pentru igienizare

În perioada 5 – 7 octombrie, Piaţa Centrală este închisă pentru executarea unor lucrări de igienizare. Mai exact, până miercuri inclusiv spaţiul va fi zugrăvit, se vor face lucrări de dezinsecţie şi deratizare, iar tarabele vor fi eliberate de ambalaje şi resturi provenite de la produsele comecializate.

Joi, dimineaţă, programul din piaţă va fi reluat, până atunci, consumatorii putându-se aproviziona de la aprozarele din apropiere.




În cadrul programului „SMOKE”, poliţiştii de la Naţională au identificat zeci de comercianţi de ţigări netimbrate

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERALucrătorii de la Ordine Publică, din cadrul Poliţiei Mangalia, au desfăşurat în ultimul interval, ample acţiuni de identificare şi tragere la răspundere a persoanelor care obişnuiesc să facă contrabandă cu ţigări. De altfel, acest gen de faptă nu mai reprezintă contravenţie, ci infracţiune, astfel că orice activitate de comercializare a ţigărilor netimbrate este încadrată la contrabandă, motiv pentru care se întocmeşte dosar de cercetare penală.

Verificările au făcut parte din programul „SMOKE 2015”, iniţiat de Inspectoratul Judeţean de Poliţie Constanţa. Comandantul Poliţiei Mangalia, comisar-şef Valentin Mustăţea a declarat pentru „Ediţia de Sud” că în urma controalelor au fost identificaţi peste 10 comercianţi ce aveau asupra lor în total câteva sute de pachete de ţigări netimbrate sau cu timbre neconforme. „În general, zonele unde se vând ţigări sunt centrul oraşului, poşta veche,

Ion Creangă etc. Cei în cauză au devenit inventivi şi ţin asupra lor doar unul sau două pachete cu ţigări, iar restul le ascund în iarbă, în portbagaje, pe ganguri. Li se întocmesc dosare penale, dar sunt cercetaţi în liberttatate, astfel că imediat după ce li s-a confiscat marfa, revin la aceeaşi activitate ilegală”, a spus comandantul Poliţiei Mangalia, comisar-şef Valentin Mustăţea.

Dintre persoanele prinse cu ţigări netimbrate amintim Iusein Amet, care avea 110 pachete netimbrate, Milică Goţu (10 pachete), Sevim Mustafa (17 pachete), Iaşar Ismail (9 pachete), Nadile Iusein (4 pachete), Sabrie Ismail (7 pachete). Toţi cei în cauză sunt cercetaţi penal potrivit art. 270, alin. 3, Cod Penal.

În cadrul unei alte razii, poliţiştii de la Ordine Publică i-au prins şi pe Emrah Amet cu 26 de pachete asupra sa şi suma de 75 de lei, Songhiul Amet, cu 14 pachete şi 21 de lei, această din urmă persoană declarând la audieri că a abondat alte câteva zeci de pachete în apropierea zonei de comercializare.

Astfel de verificări vor continua şi în perioada următoare, însă, din păcate, comercializarea ţigărilor netimbrate este greu de eradicat, întrucât vânzătorii sunt lăsaţi liberi cu toate că deţin pe numele lor dosare penale.




Peste 150 pachete de ţigări confiscate de poliţiştii de frontieră

Poliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă cercetează sub aspectul săvârşirii infracţiunii de contrabandă un cetăţean român, ghid al unui autocar, care intenţiona să introducă ilegal în ţară 150 pachete de tigari, fără documente justificative.

În data de 03.10.2015, în jurul orei 07.30, poliţiştii de frontieră din cadrul P.T.F. Vama Veche, judeţul Constanţa, au efectuat controlul specific pe sensul de intrare in Romania, la un autocar care circula pe ruta Istanbul – Constanta.

În urma controlului amănunţit efectuat în baza analizei de risc, au fost descoperite, ascunse in compartimentul de odihna, peste 150 pachete de tigari, in valoare de aproximativ 1.500 lei, fapt pentru care au demarat cercetările. În cadrul acestora, s-a stabilit că ţigările aparţineau cetăţeanului român D.I, în vârstă de 32 de ani, domiciliat pe raza judeţului Constanţa, care era ghid al autocarului.

Poliţiştii de frontieră au ridicat tigarile în vederea confiscării, iar persoanei în cauză i-au întocmit lucrare penală pentru săvârşirea infracţiunii de contrabandă, faptă prevăzută şi sancţionată de art. 270, alin. 3 din Legea 86/2006 privind Codul Vamal.