Ziua Porţilor Deschise, la Spitalul Municipal Mangalia

Spitalul Municipal Mangalia organizează, în data de 22 august a.c., între orele 10.00-12.00, o masă rotundă cu tema „Actualităţi în asistenţa medicală din Spitalul Municipal Mangalia”. Evenimentul are loc în cadrul proiectului „Ziua Porţilor Deschise”, derulat de Ministerul Sănătăţii şi Direcţiile de Sănătate Publică, în toate unităţile spitaliceşti din ţară. Masa rotundă se va desfăşura în sala de conferinţe a instituţiei, situată la etajul 4 al Pavilionului B. Prezentarea va fi susţinută de către directorul medical al Spitalului, dr. Lefter Dan Nicolae. Ulterior, cei prezenţi vor putea vizita instituţia, cu respectarea Regulamentului de Ordine Interioară şi a circuitelor funcţionale. Cetăţenii care doresc să participe la eveniment, sunt aşteptaţi la sediul unităţii medicale, la data şi ora menţionate anterior.




Peste 990 de pachete cu ţigarete de contrabandă descoperite de poliţiştii de frontieră

Poliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă au identificat în P.T.F. Vama Veche două persoane de sex feminin, care intenţionau să introducă în ţară 780 de pachete cu ţigarete netimbrate fără documente justificative, precum şi o persoană de sex masculin care comercializa, într-o piaţă din municipiul Constanţa, peste 200 pachete de ţigarete netimbrate fără documente justificative.

În data de 19.08.2015, în jurul orei 01.30, în P.T.F. Vama Veche s-au prezentat pentru controlul de frontieră două persoane de sex feminin, de cetăţenie română, în vârstă de 34 respectiv 41 de ani, care călătoreau cu un autocar ce efectuează curse regulate între Turcia şi România.

În bagajele personale au fost descoperite, ascunse şi nedeclarate, 780 de pachete cu ţigarete netimbrate.

Persoanele în cauză, domiciliate în municipiul Constanţa, au declarat că au achiziţionat ţigaretele de pe teritoriul Turciei.

Poliţiştii de frontieră au ridicat în vederea confiscării cantitatea de ţigarete, în valoare de aproximativ 7.800 lei, iar persoanelor în cauză le-au fost întocmite lucrări penală pentru săvârşirea infracţiunii de contrabandă, faptă prevăzută şi sancţionată de art. 270, alin. 3 din Legea 86/2006 privind Codul Vamal.

 




Control ANPC la „Aida” şi „Tosca”: „Condiţiile de cazare sunt inumane!”

La numai două săptămâni de la ultimul control efectuat în staţiunea Saturn, inspectorii ANPC şi reprezentanţii ANT au efectuat, astăzi, o nouă verificare a două unităţi de cazare din sudul litoralului: hotelurile “Aida” şi “Tosca”, ambele de două stele. Controlul a fost iniţiat în urma mai multor sesizări primite din partea turiştilor cazaţi în Saturn, care s-au plâns de condiţiile improprii din camerele primite de la recepţie.

Mai multe camere din cele două unităţi au fost verificate de către inspectorii ANPC, care au găsit paturi descleiate, mizerie cât cuprinde, lenjerii pătate, saltele umede, alături de mobilier vechi, rămas, probabil, neschimbat, de la inaugurarea hotelurilor. Deşi administratorii celor două unităţi le-au spus inspectorilor că este vorba despre camere atribuite personalului angajat al hotelurilor, aceştia nu s-au arătat înduplecaţi de argument: “Chiar dacă vorbim despre angajaţi, aceştia nu sunt oameni? Nu se poate locui aici, nu se poate respira. Din punctual de vedere al ANPC, aceste hoteluri trebuie închise şi modernizate”, a fost răspunsul inspectorilor aflaţi în control.

În urma controlului, Hotel “Aida” a fost declasificat la o stea, primind, totodată, o amendă de 50.000 de lei din partea ANT şi 10.000 de lei din partea ANPC. Potrivit preşedintelui ANT, Mirela Matichescu, controalele nu fac parte, nici pe departe, dintr-o campanie de denigrare a litoralului. “Nu putem lăsa lucrurile aşa, pentru că nu este corect nici faţă de investitorii adevăraţi şi nici faţă de turistul care, după ce stânge bani un an de zile pentru a veni pe litoral, găseşte condiţii improprii de locuit. Există hoteluri precum “Aida”, care nu respectă condiţiile de clasificare. Astfel că am stabilit declasificarea unităţii şi aplicarea unei sancţiuni de 50.000 de lei. De la anul, un astfel de hotel nu va mai funcţiona, în atare condiţii”, a promis Mirela Matichescu.

La rândul său, Marius Alexandru Dunca, preşedintele ANPC a declarat că, în urma numeroaselor reclamaţii primite de la turişti, referitoare la condiţiile de cazare de la “Aida” şi “Tosca”, a decis repetarea controalelor în zonă: “Dacă lucrurile s-au remediat în ceea ce priveşte bucătăria, nu putem spune că s-a întâmplat la fel în privinţa condiţiilor de cazare. Acestea sunt pur şi simplu inumane: perne murdare, saltele pătate, paturi care abia se mai ţin în încheieturi. Într-una dintre camere nici nu puteam să respirăm”.

Potrivit ANT, 40% dintre unităţile hoteliere de pe litoral oferă turiştilor condiţii improprii de cazare.




O nouă manifestare culturală în sud-estul litoralului: prima ediţie a Festivalului „Stratonis“

În perioada 27-30 august va avea loc, în comuna Tuzla, „Stratonis Fest“, un festival al dansului, muzicii şi teatrului. Vor fi derulate 10 work-shop-uri cu profesori de specialitate din Constanţa şi Bucureşti. „Festivalul va fi o şansă de a schimba polul culturii din sud-estul litoralului, către Farul din Tuzla, Stratonis Fest fiind instrumentul ce va face acest lucru posibil“, afirmă edilul comunei Tuzla, Constantin Micu.

Felix Crainicu este directorul artistic al manifestării, iar prof. Ciprian Broască – directorul festivalului.

Iată programul primei ediţii a Festivalului „Stratonis“:

11865112_10206765628326870_456424611_o




22 de copii aflaţi în tabără la mare au fost internaţi la Spitalul Mangalia în urma unei toxiinfecţii alimentare

pediatrie30 de copii aflaţi în Tabăra Comorova din Neptun au fost transportaţi, în cursul nopţii trecute, cu mai multe ambulanţe, la Modulul de Urgenţă Mangalia. Operaţiunea a durat aproape patru ore şi sa încheiat la revărsatul zorilor. Copiii, veniţi la mare din toate colţurile ţării, prezentau vărsături şi dureri abdominale, semne clare ale unei toxiinfecţii alimentare. Din cauza numărului mare de pacienţi care au asaltat Urgenţele de la Pediatrie din cadrul Spitalului Municipal Mangalia, opt dintre micuţi au fost direcţionaţi către Spitalul Judeţean Constanţa.

Potrivit directorului adjunct al Spitalului Municipal Mangalia, dr. Dan Lefter, cei 22 de copii trataţi în unitatea de Pediatrie prezentau, la internare, vărsături, greţuri şi febră. “Niciunul dintre cazuri nu a fost, însă, de o gravitate extremă. În urma tratamentului primit, copiii se simt bine şi urmează să le fie întocmite, în cursul zilei de astăzi, formalităţile necesare externării”, a declarat, pentru “Ediţia de Sud“, dr. Dan Lefter.

Reprezentanţii Direcţiei de Sănătate Publică Mangalia, care derulează, la această oră, o anchetă pentru stabilirea cauzelor exacte ale incidentului, spun că micuţii internaţi au mâncat acelaşi lucru ca şi ceilalţi 300 de colegi din tabără. “DSP a recoltat probe atât din mâncarea servită copiilor în cursul zilei (ciorbă de pui, cartofi cu carne şi sendvişuri cu şniţel şi caşcaval), cât şi de pe uniformele personalului din bucătăria taberei. Vom stabili, în urma examinării acestor probe, cauzele exacte ale toxiinfecţiei”, afirmă dr. Mariana Petre, şeful DSP Mangalia.

Copiii internaţi, în continuare, în spitalul din Mangalia au răspuns bine la antispasmice şi la perfuziile făcute de personalul medical şi este foarte posibil ca aproape toţi să fie externaţi astăzi.




Peste 7 kilograme de bijuterii şi alte bunuri suspecte, depistate la domiciliul unor constănţeni

Poliţiştii de frontieră constănţeni, sub coordonarea procurorului din cadrul Curţii de Apel Constanţa, au identificat o grupare formată din cetăţeni români, care se ocupă cu introducerea în România şi, ulterior, comercializarea unor bijuterii şi a altor obiecte (ceasuri, laptopuri, telefoane mobile), obţinute în urma săvârşirii unor infracţiuni de furt din locuinţe în state ale Uniunii Europene.

La sfârşitul lunii iulie, poliţiştii de frontieră au intrat în posesia unor informaţii cu privire la faptul că mai multe persoane din judeţul Constanţa sunt implicate în introducerea în România a unor cantităţi considerabile de bijuterii din aur şi argint, provenite din furtul din locuinţe în diferite ţări ale Uniunii Europene. Bunurile erau trimise în ţara prin intermediul unor firme de transport, coletele fiind ridicate la destinaţie de către membrii reţelei, care, ulterior, le comercializau.

În urma documentării activităţii infracţionale a celor în cauză, în data de 13.08.2015, sub coordonarea procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Constanţa, poliţiştii de frontieră din cadrul Garzii de Coastă, împreună cu lucrători din cadrul I.P.J. Constanţa şi cu sprijinul tehnic si de specialitate al Departamentului de Informaţii şi Protecţie Internă, au surprins în flagrant trei cetăţeni români care au ridicat de la o firmă de curierat din Municipiul Constanţa cinci colete ce conţineau bunuri despre care existau suspiciuni că ar fi furate din spaţiul U.E.

Ulterior, poliţiştii de frontieră au efectuat percheziţii la domiciliul unuia din membrii grupării, aflat pe raza localităţii Constanţa, de unde au ridicat în vederea confiscării următoarele bunuri:

  • 773 bucăţi bijuterii din metal de culoare alb (lănţişoare, brăţări, cercei, inele etc.) în cantitate de aproximativ 6,3 kilograme;
  • 211 bucăţi bijuterii din metal de culoare galben (lănţişoare, brăţări, cercei, inele etc.) în cantitate de aproximativ 1,8 kilograme;
  • 1 armă de foc tip revolver cu 1 cartuş, 10 arme albe (săbii, macete, cuţite), 3 bucăţi obiecte de artă (statuete), 3 laptopuri, 2 tablete, 3 televizoare LCD, 30 bucăţi ceasuri, 8 telefoane mobile, 17 parfumuri, diferite articole de îmbrăcăminte, 1 aparat foto, tablouri, monede si bancnote de colectie, 1 autoturism marca BMW (în valoare de 9000 euro) şi diferite înscrisuri ce au legătură cu cazul.

 

Persoanele în cauză sunt cercetate pentru săvârşirea infracţiunii de contrabandă şi au fost conduse la sediul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Constanţa, în vederea continuarii cercetrailor si luării măsurilor legale ce se impun.




Mii de turişti şi localnici, la Ziua Marinei, În Portul Turistic Mangalia

7Ziua Marinei Române a fost sărbătorită, astăzi, în Portul Turistic Mangalia de marinarii Garnizoanei din localitate, dar şi de un număr impresionant de spectatori. Începând cu orele 10.00, au demarat manifestările prilejuite de Ziua marinarilor militari şi civili. După salutul Gărzii de Onoare, arborarea drapelului şi a marelui pavoaz, precum şi a unui ceremonial religios, a urmat sfinţirea ancorei de flori, ce a fost depusă în mare în cinstea eroilor marinari dispăruţi, la datorie.

Comandantul Garnizoanei Mangalia, cmdr. Petrică Pârvu, le-a adresat, tuturor militarilor şi lucrătorilor portuari şi navali, un salut cu ocazia cele de a 113-a aniversări a Zilei Marinei Române.

Ulterior, Zeul Neptun şi nereidele sale au debarcat la cheu şi au dat startul jocurilor şi concursurilor marinăreşti, pe mare şi pe uscat. În acelaşi timp, s-au derulat exerciţii de inserţie şi extracţie cu salturi din elicopter şi scafandri, inspecţie la bordul unei nave suspecte, stingere de incendiu şi salvare pe mare. Marinarii din Mangalia s-au întrecut şi în celebrele jocuri marinăreşti – 9alergarea în sac, trasul la parâmă, alergatul cu oul în lingură.

Pe tot parcursul zilei, în Portul Turistic vor avea loc parade de ambarcaţiuni şi spectacole artistice, iar seara se va încheia cu muzică militară, retragerea cu torţe şi focuri de artificii.

6

8

1

3

4

2

5

10

11

 

 




Locuri de parcare cu plată, la Mangalia

vlcsnap-2015-08-14-09h10m24s312În fiecare an, sezonul cald, al concediilor, se transformă, la Mangalia, într-un coşmar: traficul creşte de zeci de ori, iar turiştii, cazaţi la “particulari”, ocupă puţinele locuri de parcare din oraş. Bătaia pentru un loc de parcare se acutizează, mai ales că, spun autorităţile, în câţiva ani numărul autoturismelor localnicilor va depăşi 20.000 de maşini.

Vara, însă, problema cea mare rămâne cea a vehiculelor turiştilor, parcate te miri pe unde, spre disperarea localncilor care, fie nu îşi mai găsesc un locşor de parcare când se întorc de la muncă, fie, dis de dimineaţă, îşi găsesc autovehiculele blocate de indolenţa oaspeţilor cazaţi la „particulari”.

Urmând modelul unor oraşe cu tradiţie din ţara noastră, consilierilor locali din Mangalia le va fi propus, de către Serviciul Administrarea Domeniului Public şi Privat, la o proximă şedinţă, un regulament ce va atribui posesorilor de maşini locuri de parcare cu plată, pe care le vor putea utiliza, prin contract, pe perioada unui an. Încredinţarea locului de parcare va fi una directă, beneficiarul, fie că este vorba despre o persoană fizică, fie de una juridică, urmând să achite 120 de lei/an, fără TVA.

Potrivit noului regulament, fiecărui apartament deţinut în proprietate sau în chirie (inclusiv celor deţinute de către primărie), îi revine un singur loc de parcare. În cazul în care, după procedura de atrbuire a locurilor de parcare rămân şi spaţii goale, acestea pot fi amenajate ca locuri de parcare pentru vizitatori. Nu vor putea benefia de un loc de parcare în faţa blocului posesorii de garaje autorizate. Nici cei ce deţin autoutilitare de transport marfă sau dube, rulote etc nu vor avea dreptul să închirieze un loc de parcare de la ADPP Mangalia.

În cazul în care numărul locurilor de parcare este mai mare decât cel al solicitărilor, ADPP Mangalia poate decide repartizarea spaţiilor rămase libere persoanelor ce locuiesc în imobilele apropiate şi care nu au reuşit să primească un astfel de loc lângă propriul bloc. În aceeaşi situaţie se poate decide şi atribuirea mai multor locuri de parcare unui singur apartament.

După atribuirea locurilor, ADPP va elibera un abonament valabil pentru un an, dar numai după achitarea tarifului. Abonamentele se eliberarează unui singur autovehicul şi nu sunt transmisibile. În cazul în care solicitantul căruia i sa atribuit un loc de parcare nu achită, în 15 zile, tariful aferent abonamentului, acesta va pierde locul de parcare.

Vor beneficia de o reducere de 50% a tarifului pensionarii care au un venit lunar sub salariul minim pe economie pe întreaga familie. Persoanele cu handicap, veteranii de război, deportaţii politic, membrii Asociaţiei Foştilor Deţinuţi Politici din România, vor beneficia de locurile de parcare în mod gratuit.

Amenzi de la 200 la 2.000 de lei pentru încălcarea regulamentului

Sancţiunile aplicate în cazul nerespectării viitorului regulament încep de la 200 de lei la 2.000 de lei. Astfel, nerespectarea obligaţiilor şi îndatoririlor (achitarea la timp a tarifului, menţinerea curăţeniei în parcări, deszăpezirea acestora, subînchirierea locurilor, blocarea accesului, efectarea de reparaţii a maşinii în parcare, ocuparea unui alt spaţiu decât cel închiriat etc), implică o amendă contravenţională de la 400 la 600 de lei. Sancţiunile cresc, de la 500 la 1.000 de lei în cazul în care locul de parcare este blocat prin alte mijloace decât dispozitivul agreat de ADPP Mangalia, precum şi de la 1.000 de lei la 2.000 de lei, dacă sunt montate dispozitive de blocare de către persoane ce nu deţin abonamente încheiate cu Administrarea Domeniului Public şi Privat.

Asigurarea exclusivităţii locului de parcare urmează să se facă, de către titularul abonamentului, prin montarea unui dispozitiv unic de blocare a locului de parcare.

 




Sancţiuni de 130.000 de lei şi declasificarea a două dintre fostele „perle“ ale sudului litoralului

belvO echipă mixtă, formată din inspectori ai ANPC, conduşi de Marius Alexandru Dunca şi din cei ai Autorității Naționale pentru Turism (ANT), sub conducerea preşedintelui interimar Mirela Matichescu, au participat la un control comun, în sudul litoralului, mai precis în staţiunea Olimp, una dintre cele mai puţin ofertante la capitolul condiţii turistice la ora actuală. Inspectorii celor două organisme au efectuat controlul inopinat însoţiţi de reprezentanţii mass-media, acestora din urmă fiindu-le interzisă intrarea în incinta unităţilor controlate: Hotel Belvedere şi Hotel Amfiteatru. Mai mult, ziariştii au fost agresaţi de către forţele de ordine postate la intrarea în unităţile hoteliere amintite.

După ce au luat cameră cu cameră, concluziile inspectorilor au fost unele dezastruoase, atitudinea conducerii unităţii fiind blamată atât din punct de vedere al condiţiilor oferite turiştilor, cât şi din punct de vedere al agresivităţii vizavi de organele de control şi reprezentanţii mass-media.

Potrivit preşedintelui ANPC, Marius Alexandru Dunca, în camere, condiţiile de locuit puneau în pericol atât sănătatea, cât şi viaţa turiştilor sosiţi la hotelurile din Olimp controlate: „Boilerul era băgat în priză cu două fire, nici nu avea ştecher. Pernele murdare, plin de păr în baie. Aţi văzut că au vrut să ne ia la bătaie şi pe noi şi pe dumneavoastră, mass-media. Este o bătaie de joc la adresa consumatorilor. În bucătărie am descoperit foarte multe produse neconforme, fără elemente de identificare. Nu ştim dacă era vorba despre carne de pui sau de vită sau ce termen de expirare are fiecare… Ne plângem că nu avem turişti, dar, dacă aceasta este atitudinea cu care venim în faţa cetăţenilor, acest lucru nu trebuie să ne mire“, a declarat Marius Alexandru Dunca.Acesta mai spune că imaginea creată de astfel de unităţi hoteliere distruge orice efort al investitorilor adevăraţi.

În urma controlului comun, ANPC-ANT, condiţiile de cazare improprii şi produsele neconforme descoperite în bucătărie au adus, pentru fiecare dintre cele două unităţi, 80.000 de lei din partea ANPC şi 50.000 de lei ANT. Ambele hoteluri au fost declasificate.




Programul casieriilor RAJA pe 15 august

Având în vedere permanența activității de furnizare a serviciilor de alimentare cu apă și canalizare, S.C. RAJA S.A. aduce la cunoştinţa tuturor abonaţilor, că în data de 15 august 2015 echipele de intervenţie, dar şi reprezentanţii societăţii care asigură buna desfăşurare a proceselor de alimentare cu apă şi preluare a apelor uzate vor lucra în program normal. Apelurile către telefoanele dispeceratului 0241/66.44.44 vor fi preluate non-stop. Și echipele de intervenţie vor fi pregătite să intervină cu promptitudine, pentru ca toate avariile sau disfuncţionalităţile apărute în sistemul de alimentare cu apă să fie remediate în timp util, iar abonaţii societăţii să poată beneficia de serviciile noastre la parametrii optimi.

Singurul serviciu care-şi va modifica programul de lucru în această perioadă este cel al casierilor RAJA. Astfel, abonaţii interesaţi să-şi achite facturile la apă potabilă şi canalizare în această perioadă, trebuie să ştie că în zilele de 15 și 16 august 2015, toate casieriile vor fi închise.




S-au aprobat reînnoirea contractelor şi noile chirii ale locuinţelor ANL

anlReuniţi într-o şedinţă de îndată la primărie, consilierii locali au aprobat, în unanimitate, prelungirea contractelor de închiriere şi stabilirea chiriei pentru locuinţele construite de Agenţia Naţională pentru Locuinţe. Este vorba despre blocurile OD 4, 5, 6, 7 şi 8 din localitate, construite prin ANL şi ai căror locuitori beneficiază de contracte de închiriere potrivit Legii nr. 152/1998.

Potrivit referatului ce a stat la baza proiectului de hotărâre înaintat aleşilor locali, contractele de închiriere pentru locuinţele ANL au expirat la 31 iulie 2015. Conform legii, acest contracte, încheiate, iniţial, pe 5 ani, au fost reînnoite, anual, o dată cu recalcularea preţului chiriei.

Directorul Serviciului de Asistenţă Socială, în subordinea căruia se află cele cinci imobile de tip ANL, declară că, la baza calculului în urma căruia vor fi majorate chiriile stau prevederile articolului 8 al Legii 152, coroborat cu prevederile Hotărârii de Guvern 962/2001 privind normele metodologice pentru punere în aplicare a legii: „Este vorba despre o majorare destul de substanţială a cuantumului chiriei. Însă, aceasta se datorează formulei de calcul din normele de aplicare a Legii 152, anexa 16, pe care nu avem niciun motiv să credem că nu este conformă, legală. Am un calcul estimativ, pentru două camere, chiria crescând de la 89 de lei, la 351 de lei”, ne-a declarat Claudiu Stamate, directorul SPAS.

Potrivit legii, în cadrul calculului chiriei au fost luate în considerare suprafaţa construită desfăşurată a clădirii, vechimea imobilelor, cheltuielile de întreţinere şi reparaţii curente, cheltuielile de administrare etc.




Gala Tânărului Actor – HOP sau drumul de la platformă de lansare la fenomen!

Puţin mai e până la împlinirea a douăzeci de ani de Gala HOP. Cu toate acestea, Gala Tânărului Actor a devenit, cel puţin pentru nenumăratele generaţii de actori care i-au călcat cu încredere pragul, un fenomen. Asta înseamnă că a surprins prin raritate şi noutate. Astfel, la majorat – 18 ediţii – Gala capătă echilibrul artistic între rigoarea şi standardele artistice profesioniste ale regretatului Cornel Todea şi noutatea abordării, extravaganţa actului artistic propusă de Radu Afrim.

 

Cu această ocazie, Casa de Producţie TVR a realizat un film documentar care prezintă în 52 de minute drumul Galei HOP de la simplu exerciţiu actoricesc într-un cadru organizat, la un fenomen artistic unic în România. Este, de fapt, o istorie vie redată în interviuri cu participanţii, cu critici de teatru, regizori şi producători, susţinută şi de materiale din Arhiva TVR.

 

Din 2013, concurenţii Galei HOP sunt întrebaţi de soarta lui HOP. Cine este sau ce este HOP? Pentru ei, HOP e mai mult decât un fenomen. E o frumoasă şi grea etapă din cariera lor. Răspunsuri de felul „HOP este un sărut pasional urmat de o palmă peste faţă!” (Alexandru Ştefănescu, 2014), „HOP e instructorul ăla de paraşutism, mucalit, care face mişto de tine că ai frică de înălţime, pentru că ştie că dacă iei frica în serios eşti terminat” (Smaranda Nicolau, 2014), „HOP e ca o petrecere în Berceni. Ori îţi place, ori te temi!” (Andrei Morariu, 2014), „HOP e o pâine caldă cu unt topit şi dulceaţă de vişine” (Flavia Giurgiu, 2014), „Un peştişor uriaş care adoră să facă sărituri în…aer” (Ştefan Huluba, 2014) „HOP e un Hazard verde cu buline roz. O Oportunitate de a „fura” din arta aceasta, într-un cadru organizat” (George Dometi, 2013) sau „HOP e un salt în neant fără paraşută” (Cristian But, 2013), l-au ajutat pe HOP să crească, să-şi perfecţioneze tehnicile de acaparat tineri actori. Şi iată că în 2015 HOP ajunge la Majorat, ajunge un Fenomen.

 

 

FENOMENUL HOP

Documentar HD, 52 min

Produs de Casa de producţie TVR, co-producător UNITER

Realizator: Ada-Maria Ichim

Producător: Silviu Jicman

 

 

 

Echipa TV: imagine: Florin Miricioiu, Vlad Micu; asistent imagine: Alexandru Zugravu; sunet: Alexandru George; organizator producţie: Marius Flonta; documentare: Ada-Maria Ichim; voce: Mihai Răducu; post – procesare sunet: Florin Tăbăcaru; editor imagine: Constantin Marciuc, Cosmin Găleată; grafica: Bristena de Satmaari; ilustraţia muzicală: Mihaela Constantinescu; producător delegat: Ionuţ Cărpătorea;

Producător coordonator: András Demeter

 

Filmul va fi difuzat pe trei dintre canalele TVR:

Sâmbătă, 5 septembrie, ora 11.00: TVR2 şi TVRHD (premieră)

Duminică, 6 septembrie, ora 19.00: TVRHD (reluare)

Duminică, 6 septembrie, ora 20.00 : TVR3

Luni 7, septembrie, ora 13.00: TVR2 (reluare)

……………………………………………………………………………………………………………………………..

Ediţia a XVIII-a a Galei Tânărului Actor al cărei director artistic este regizorul Radu Afrim se va desfăşura la Costineşti în perioada 8 -11 septembrie 2015.




Edilul Cristian Radu: „Când am intrat în Primărie, la Juridic, uşa era încuiată, iar actele, îndesate în saci!”

crAles în urmă cu trei ani, primarul Mangaliei, Cristian Radu a strâns de partea sa, deopotrivă, laude şi critici din partea cetăţenilor, mare parte a acestora votându-l cu speranţa că municipiul va fi revigorat. Lăudat de unii, blamat de alţii, edilul se află în ultimul an al acestui mandat, moment prielnic pentru o sinteză a proiectelor începute, a celor aflate în curs de desfăşurare, cât şi a celor care abia încep să se contureze.

  • Este bine să fii primar în România?
  • Câtă vreme legislaţia nu te ajută, ci blochează anumite proceduri, iar oamenii din subordine nu sunt competenţi şi nici nu poţi lua măsuri legale pentru a-i înlocui, da, pot să spun că este foarte greu să faci o administraţie fluentă.
  • Care sunt piedicile care v-au afectat direct în momentul în care aţi intrat în Primărie, în vara anului 2012?
  • Sunt atât de multe, încât v-ar lua câteva zile să le consemnaţi. Voi face însă referire la câteva, în special la cele care mi-au blocat şi întârziat proiectul conceput iniţial pentru bunul mers al municipiului. Când am intrat în Primărie, am fost şocat să constat că unul dintre birourile de la Juridic era încuiat, cheia, dispărută, fiind nevoiţi să forţăm încuietoarea pentru a intra. În interior, actele zăceau pe jos în nişte saci, datele din calculatoare erau şterse, astfel că ne-a luat câteva luni să descâlcim mersul hârtiilor, să le găsim o logică. Multe dintre actele importante, arhive, nu au fost găsite nicidată, cea ce ne împiedică să îndreptăm lucrurile greşite care s-au aprobat şi mă refer în special la Urbanism. Nu ştiam cine sunt proprietarii multor terenuri din staţiuni şi nici modalitatea prin care s-au ridicat sute de construcţii pentru care nu existau autorizaţii. Am descoperit foarte multe nereguli, astfel că mulţi dintre agenţii economici văduvesc bugetul local de sume considerabile de bani.Au fost încheiate contracte de asociere păguboase pentru oraş şi vă pot da numai un singur exemplu din sutele existente. Există un teren cu o suprafaţă de 8 hectare situat în staţiunea Olimp atribuit fără licitaţie publică printr-o HCL unei firme. Pe acel teren, pentru care s-a plătit suma de 500.000 de dolari, în rate, pe o durată de 6 ani, nu s-a construit nimic, deşi, poate, în momentul atribuirii se avea în vedere un proiect. Ulterior, terenul a fost vândut unei alte societăţi la preţul de 8 milioane de euro, astfel că vă imaginaţi câţi bani a pierdut bugetul local. O altă pierdere însemnată a fost cauzată de trecerea în acte a unui hotel ca şi casă de locuit, tocmai ca impozitul plătit să fie minim. De asemenea, s-au dat prin intermediul unor contracte, terenuri cu suprafeţe mari la Steaguri sau în Venus pe care s-au ridicat chioşcuri din tablă, terase, restaurante, pentru care agenţii economici achită sume infime. În schimb, la închiriază contra a zeci de mii de euro. Aşa se întâmplă şi la Adras, pe teren se plătesc 240 euro/an, dar când vine circul se închiriază cu 15.000 de euro pentru două luni. Potrivit Curţii de Conturi, anual, s-au pierdut din aceste contracte prost redactate 3,5 milioane de euro. Peste 1000 de construcţii nu au fost înregistrate la Taxe şi Impozite, s-a construit ilegal ani la rând.

Mai sunt nemulţumit de o bună parte a personalului angajat. Sunt oameni care nu fac nimic, al căror raport de activitate stârneşte râsul, dar pe care nu am cum să-i îndepărtez din administraţie, deoarece Legea 188/1999, privind Statutul funcţionarilor publici, nu îmi permite. Consider că ar trebui schimbată legea, că personalul ar trebui ales de către primar, iar la final va răspunde pentru nerealizări împreună cu acesta în faţa cetăţenilor.

  • Ce vă reproşează cetăţenii?
  • Pe de o parte, agenţii economici din Mangalia îmi spun că nu primesc lucrări, dar nicio firmă din oraş nu a participat la vreo licitaţie. Mulţi dintre aceştia nu cunosc noţiunea de SEAP (Sistem Electronic de Achiziţii Publice), dar au pretenţii să execute lucrări. Pe de altă parte, mi se reproşează că am reorganizat spaţiile verzi. În această privinţă, lucrurile se vor aşeza, vom planta flori, copaci şi gazon. Am fost nevoiţi să îndepărtăm gardul viu care ascundea animale moarte, praf şi gunoaie. Eu cred că oraşul a fost aerisit, iar la toamnă vom începe plantările.
  • Care consideraţi că sunt principalele realizări ale celor trei ani?
  • În primul rând, rezolvarea problemei căldurii, apoi racordarea la reţeaua de gaze. În ambele situaţii, s-au făcut eforturi susţinute, pe care oamenii nu le cunosc. Pentru eliminarea frigului din locuinţe, am avut multe întâlniri cu societatea care încheiase un contract beton în defavoarea cetăţenilor. Am făcut apoi demersuri pentru trecerea centralelor termice în subordinea unei societăţi a Consiliului Local, paralel cu aprovizionarea şi furnizarea rapidă a căldurii. Pentru racordarea la gaze, m-am deplasat la Sofia unde am reuşit să conving racordarea la conducta de tranzit din Bulgaria. Nu în ultimul rând, accesarea de fonduri europene pentru derularea mai multor proiecte cu impact la nivel local. În acelaşi interval, am reuşit să eliminăm de pe străzi câinii fără stăpân.
  • Ce v-aţi propus pentru perioada următoare?
  • Să finalizez proiectele începute, care, din păcate, întârzie din cauza contestaţiilor ce se fac, să reabilitez trotuarele din Colonişti, să delimitez străzile, căile de acces cu ajutorul unor piloni, igienizarea, curăţenia oraşului şi staţiunilor, dar şi finalizarea monitorizării video.
  • Cum decurg lucrurile la partid, care este relaţia pe care o aveţi cu foştii pedelişti?
  • PNL reprezintă un singur partid şi are un singur sediu, cel din centrul municipiului. Şedinţele BPL au loc de două ori pe lună, noi lucrăm. Restul nu ştiu ce fac, nu-mi place termenul de lider. Suntem toţi colegi. Din păcate, nu se înţelege că la Mangalia este vorba despre o guvernare locală. Cei aflaţi în poziţii de conducere au obligaţii, sunt monitorizaţi de către cetăţeni, astfel că tot ei îi vor lăuda sau sancţiona. Trebuie să fim uniţi, numai că se face mai mult politică la colţ de stradă, nu la partid. Cei care vin cu sesizări, probleme ale oraşului, trebuie să vină şi cu soluţii. Asta aştept de la colegi, să se implice de la început până la sfârşit. Dacă o fac doar la nivel declarativ, nu se rezolvă nimic.

 




Ziua Marinei Române în Portul Turistic Mangalia

Afis Ziua Marinei




Anunţ RAJA

Pentru remedierea unei avarii pe conducta de 600 mm ce alimentează oraşul Năvodari,

SC RAJA SA este nevoită să întrerupa furnizarea apei potabile ieri seară, 10 august 2015, în intervalul 20,00 – 22,30, fiind afectaţi aproape toţi consumătorii din oraşul Năvodari, mai puţin cei din zona de Est a oraşului şi cei din zona Industrială.

Ne cerem scuze faţă de abonaţii afectaţi de acesta avarie şi îi asigurăm că echipele noastre de intervenţie vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor de reparaţii şi reluarea furnizării apei potabile în timpul cel mai scurt.




Activităţile culturale organizate de Cercul Militar Mangalia în cadrul ,,SĂPTĂMÂNII SPIRITUALITĂŢII MARINĂREŞTI”

09.08.2015 – Expoziţia de artă fotografică ,,TOTUL E LUMINĂ“ a jurnalistei DESISLAVA DONEVA, prezentată de criticul de artă dr. Tatiana Odobescu, de Dna Daniela Todorova și dl Slav Nedelcev. Partener: Filiala Mangalia a Asociaţiei Cadrelor Militare în Rezervă şi Retragere,

10.08.2015 – ,,CÂNTEC, JOC ŞI VOIE BUNĂ LA ŢĂRM DE MARE” (Dansuri populare cu ansamblul ,,”)

11.08.2015 – Prezentare de carte a traducătorului dr. HRISTO BOEV: romanele ,,Adela” de Garabet Ibrăleanu şi ,,Dona Alba” de Gib Mihăescu. Prezintă scriitoarea Emilia Dabu.

12.08.2015 – Lansare de carte: ,,Poveştile Mării Negre” (volumul al II-lea), a istoricului Cristian Cealera. Prezinta scriitorii Emilia Dabu şi Ovidiu Dunăreanu.

13.08.2015 – Lansare de carte: ,,Eroul din familia mea” (ediţia a III-a a Subfilialei Mangalia a Asociaţiei Cultul Eroilor ,,Regina Maria”. Prezintă profesor Emil-Corneliu Ninu.

14.08.2015 – ,, SEARA SOLTERIS”: Prezentări de carte 2015, recital de poezie şi muzică, cu participarea extraordinară a cantautorului Radu Crăciunescu.




Târgul de Antichităţi a revenit la Mangalia

IMG_2688Pe Aleea Stelelor de Mare din Mangalia, mii de obiecte vechi, unele cu o valoare inestimabilă, altele pur şi simplu menite să încânte ochiul cunoscătorului, sunt prezentate spre vânzare turiştilor şi localnicilor, deopotrivă. O nouă ediţie a Târgului de Antichităţi a atras colecţionari din toate colţurile ţării, ce expun, laolaltă, obiecte vechi de artă şi decorative, ceasuri, porţelanuri, sticlărie, cărţi, bijuterii, obiecte tehnice, numismatică.

Soldăţei de plumb, degetare din porţelan, picturi, cufere de zestre, tablouri vechi, gramofoane şi patefoane, icoane de călătorie din secolul al XIX-lea, alături de colecţii impresionante de monezi, veselă din argint şi matrioşti ruseşti, toate emană parfumul unor epoci trecute.IMG_2690

Potrivit organizatorului evenimentului, Mirela Dogaru, ediţia de vară a Târgului de Antichităţi abia a început şi mult mai mulţi colecţionari vor veni la Mangalia. Aceştia provin din toate colţurile ţării, dar, printre cei ce expun deja pe Aleea Teilor se află şi colecţionari din Marea Britanie.

 

IMG_2692




Portul Turistic Mangalia, invadat de … bulgari!

spectPe scena plutitoare din Mangalia continuă spectacolele dedicate turiştilor aflaţi în sudul litoralului. În acest week-end, Portul Turistic din localitate este invadat de … artişti bulgari. Prieteni de ani buni ai oraşului, cântăreţi şi grupuri folclorice vin să prezinte turiştilor, dar şi localnicilor, spectacole de zile mari, în cadrul evenimentului devenit tradiţional – “Bulgarian Punch“.

Spectacolul are ca temă îmbinarea elementelor dobrogene: folclor românesc şi bulgar, dansuri tradiţionale ale minorităţilor, obiceiuri prezentate în direct. Bulgaria va fi reprezentată de ansamblurile folclorice din Dobrich, Vaklino, Balchik şi Gurkovo. România îi recomanda pe pensionarii din Ansamblul “Litoral” Mangalia, meglenoromânii grupului “Altona” şi ruşii-lipoveni din grupul vocal “Ceaika”. Alături de ei vor urca pe scena “Nopţi Albe la Marea Neagră” interpreţi precum Ionelia Lefterica, Antonina şi Ionel Lăcătuş şi multi alţii.

Unic în ţara noastră, Grupul “Altona” provine din unica comunitate compactă din România. Potrivit Dumitrei Petrică, coordonatorul grupului, tinerii au preluat, de la bătrânii satului, cântecele şi obiceiurile meglenoromâne, pe care le-au prezentat şi pe scena plutitoare din Mangalia. Inedită apariţie a “Bulgarian Punch“, Grupul de Pensionari Dobrogeanca din Dobrici, a adus, pe scenă, câteva dintre tradiţiile şi obiceiurile de dincolo de graniţă, începând cu semănatul, recoltatul holdelor şi coacerea pâinii în cuptor.

Spectacolele continuă şi în această seară, de la orele 20.20, pe scena din Portul Turistic Mangalia.




Sancţiuni aplicate ca urmare a incendiilor de mirişte

Unele persoane juridice şi fizice şi-au făcut un obicei de a îşi igieniza terenurile, prin arderea resturilor vegetale şi a miriştii, fără a respecta prevederile legale care reglementează modul cum se efectuează aceste arderi, în ultima lună înregistrându-se 25 incendii de acest fel.

Nu contează faptul că afară este vânt şi flăcările se propagă cu viteză foarte mare la vecinătăţi, punând în pericol gospodăriile din apropiere sau că suprafaţa incendiată se află în apropierea pădurii, existând riscul extinderii incendiului la fondul forestier. Pur şi simplu, aceste persoane dau foc şi pleacă, fără a mai supraveghea arderea sau a se gândi la consecinţe.

În acest sens, reprezentanţii Inspecţiei de Prevenire din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Dobrogea” al judeţului Constanţa au efectuat verificări la toate aceste incendii de mirişte şi au aplicat 15 amenzi în valoare totală de 9.000 lei.

Trebuie înţeles faptul că aceste incendii vă pot pune în pericol viaţa, bunurile materiale şi mediul şi pot afecta traficul rutier sau feroviar, situaţii care pot genera adevărate tragedii, iar pentru stingerea acestora se consumă o cantitate mare de carburanţi, necesitând implicarea unui număr mare de resurse umane şi materiale.

Intervenţia specializată pentru stingerea acestor arderi necesită utilizarea unui volum apreciabil de resurse, costurile acestor intervenţii fiind semnificative.

Conform prevederilor H.G.R. nr. 537/2007, ”arderea resturilor vegetale, gunoaielor, deşeurilor şi a altor materiale combustibile, fără luarea măsurilor pentru împiedicarea propagării focului la vecinătăţi, se sancţionează cu amendă de la 1.000 la 2.500 lei”.

Pe timpul campaniei de recoltare a cerealelor păioase, cadrele Inspecției de Prevenire vor continua să verifice modul de respectare a măsurilor de apărare împotriva incendiilor, aplicând sancţiuni contravenţionale acolo unde nu se respectă prevederile legale.

 

 

 

 




336 de elevi premianţi se vor bucura de tabere gratuite oferite de autorităţi

crAceasta este a treia vară când autorităţile publice locale răsplătesc elevii valoroşi din Mangalia cu tabere gratuite. Iniţiativa are la bază o Hotărâre a Consiliului Local Mangalia care prevede ca primii trei elevi din clasă ce au obţinut rezultate remarcabile la învăţătură să se bucure de un sejur gratuit de o săptămână într-una dintre locaţiile alese de autorităţi, în funcţie de condiţiile oferite şi de capacitatea de cazare.

Primarul municipiului Mangalia, Cristian Radu a declarat pentru „Ediţia de Sud” că în această perioadă, de acest proiect, vor beneficia 336 de elevi. „Elevii vor merge în cinci serii, prima urmând să se deruleze în intervalul 9 – 15 august, când elevii se vor deplasa la Buşteni. Pentru această primă serie sunt disponibile 60 de locuri. Cea de a doua tabără, cu 86 de locuri, se va derula în perioada 17 – 23 august, tot la Buşteni. Între 25 – 31 august, 70 de locuri sunt rezervate pentru elevii care vor merge la Oradea, în timp ce alţi 80 se vor destinde la Drobeta Turnu Severin în intervalul 21 – 27 august. Ultima serie de elevi va merge în tabără la Sovata în perioada 24 – 30 august, numărul locurilor disponibile fiind 40. Consider că această iniţiativă este mai mult decât binevenită pentru efortul depus, în egală măsură, de către copii, cadre didactice şi părinţi, efort ce are ca rezultat obţinerea unor locuri fruntaşe în clasele din care fac parte. Faptul că îi răsplătim pe copii îi va bucura şi motiva să menţină aceeaşi linie a studiului intensiv care, mai târziu, se va traduce în admiterea în unităţi de învăţământ redutabile”, a spus edilul Cristian Radu.

Potrivit proiectului, care se derulează prin intermediul Direcţiei Judeţene pentru Sport şi Tineret Constanţa, cei care vor merge în tabere gratuite sunt elevii claselor V-XI.