Mangalia a câştigat, irevocabil, procesul de grăniţuire cu comuna 23 August

Secretarul Primăriei Mangalia, Petrina Boiţă, a anunţat, în timpul şedinţei ordinare ce a avut loc astăzi, că procesul de grăniţuire cu comuna 23 August a fost câştigat definitiv şi irevocabil. Potrivit secretarului primăriei, în urma deciziei instanţelor judecătoreşti, Municipiul Mangalia şi-a reconstituit şi reconfigurat limitele administrativ teritoriale în concordanţă cu toate legile şi actele normative în vigoare.




Micii sportivi se vor putea pregăti, de astăzi, gratuit, în sălile de sport

Micuţii sportivi din Mangalia pot răsufla uşuraţi: începând de astăzi, prin voinţa aleşilor locali, aceştia vor putea dispune de sălile de sport din localitate în mod gratuit. Potrivit unei decizii a Consiliului Local Mangalia, toţi elevii din oraş,cu vârste de până la 18 ani, afiliaţi unui club sportiv, vor beneficia, gratuit, de săli pentru antrenamente, după un program stabilit de comun acord între asociaţia din care fac parte şi conducerea unităţilor de învăţământ, administratorul acestor săli.

Cei care doresc să practice orice fel de sport în aceste săli, cu excepţia elevilor, o pot face conform unei decizii mai vechi a Consiliului Local Mangalia, contra unei taxe de 100 de lei/ora. Însă, conform deciziei de astăzi, elevii vor fi prioritari în privinţa utilizării sălilor de sport.




Racordarea la gaz a mai multor centrale, alături de contractarea unui împrumut de 40 de milioane de lei – proiecte în şedinţă ordinară

Consilierii locali din Mangalia s-au reunit, astăzi, în şedinţa ordinară pe luna octombrie. Pe ordinea de zi s-au aflat 20 de proiecte de hotărâre, iar pe lista suplimentară alte 12 iniţiative legislative. O parte a acestora nu au avut cvorumul suficient pentru aprobare, întrucât vizau schimburi sau vânzări de terenuri sau apartamente, proprietăţi ale municipalităţii, fiind necesar votul a 13 consilieri, doar 12 dintre aceştia fiind prezenţii la şedinţă. Aleşii locali au aprobat, în schimb, rectificarea de venituri şi cheltuieli a Goldterm Mangalia, cea a bugetului de venituri şi cheltuieli al primăriei, actualizarea alocaţiei valorice a normei de hrană acordată angajaţilor Poliţiei Locale.

De pe ordinea suplimentară au fost votate organizarea şi participarea la târguri de turism şi a Programului de evenimente pentru perioada octombrie 2015-iunie 2016, studiul de fezabilitate, realizarea şi indicatorii tehnico-economici aferenţi proiectului „Recordare, execuţie instalaţii de ardere şi adaptarea cazanelor pentru a utiliza drept combustibil gazele naturale la centralele 19, 20, 21, 22, 23, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 46, 47, 48, 49, 50 şi 51 şi modificarea sistemului de automatizare şi control pentru trecere pe gaz“. Consilierii au mai fost de acord cu numărul şi cuantumul burselor acordate elevilor din învăţământul preuniversitar de stat în acest an şcolar, semestrul I.

S-a decis, în cadrul şedinţei ordinare şi acordarea unor ajutoare de urgenţă pentru preşcolarii şi elevii domiciliaţi în zonele Herghelie, IAS Fruviileg, Zootehnie şi Barieră.




Centralele din Mangalia, pregătite să dea căldură

Locuitorii Mangaliei vor avea, şi anul acesta, căldură în apartamente la un preţ rezonabil. Potrivit conducerii Goldterm SA, firma aparţinând Consiliului Local Mangalia care se ocupă cu furnizarea agentului termic în oraş, preţul gigacaloriei va acelaşi de anul trecut, 200 de lei, asta în ciuda faptului că preţul la gaz a crescut, la nivel naţional, de două ori în această perioadă.

Directorul Goldterm, Dan Georgescu, afirmă că, în acest week-end, vor fi făcute probe la rece, urmând să fie încărcate instalaţiile interioare, dar şi cele de pe scările blocurilor: „Atenţionăm populaţia care beneficiază de căldură în sistem centralizat să verifice instalaţiile interioare şi să ne semnaleze orice defecţiune. În cazul în care temperaturile vor scădea mai mult şi, la solicitările asociaţiilor de proprietari, de luni suntem pregătiţi să furnizăm agent termic”, a declarat, pentru „Ediţia de Sud”, directorul Goldterm Mangalia, Dan Georgescu.

Conducerea Goldterm avertizează, totodată, că asociaţiile datornice la firma de funizare a agentului termic nu vor primi căldură, până la achitarea debitelor. La ora actuală, datoriile totale ale asociaţiilor de proprietari către societatea funizoare de agent termic sunt de circa 350.000 de lei. Cele mai mari datornice sunt, potrivit conducerii Goldterm, asociaţiile 71, 25, 153, 61, 135, 216.

 




Tânără reţinută pentru că a încercat să ajute doi cetăţeni albanezi să intre ilegal în România

Poliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă au depistat doi cetăţeni albanezi care au încercat să intre ilegal în România, pe la frontiera verde, ajutaţi de o femeie din Constanţa.

 

În data de 12.10.2015, în jurul orei 23.00, în P.T.F. Vama Veche, judeţul Constanţa, s-a prezentat pentru a intra în România, o femeie de cetăţenie româna, Ana Maria O., în vârstă de 29 ani, şofer al unui autoturism VW Golf. Alături de aceasta, în autoturism se mai aflau ca pasageri doi cetăţeni albanezi, A.T. şi P.L., în vârstă de 26 respectiv 33 ani.

În urma verificării documentelor, s-a constatat că cei doi bărbaţi nu îndeplinesc condiţiile legale de intrare în ţară (nu justificau scopul vizitei în România) fapt pentru care poliţiştii de frontieră nu le-au permis intrarea pe teritoriul României.

În data de 13.10.2015, în jurul orei 02:30, o patrulă a poliţiei de frontieră planificată în serviciu pe o autospecială cu termoviziune a observat în apropierea frontierei de stat, două persoane care se deplasau pe jos, dinspre R. Bulgaria spre România şi care nu îşi justificau prezenţa în zonă. Deoarece nu vorbeau limba română, cei în cauză au fost conduşi la sediul sectorului pentru identificare, ocazie cu care s-a stabilit că aceştia sunt cei doi cetăţeni albanezi cărora nu li s-a permis intrarea în România prin P.T.F. Vama Veche, cu o zi în urmă.

Concomitent cu această acţiune, o altă patrulă a poliţiei de frontieră a oprit pe raza localităţii Limanu autoturismul VW Golf, la volanul căruia se afla femeia care îi însoţise pe cetăţenii albanezi. La controlul autoturismului au fost descoperite obiectele personale ale celor doi cetăţeni albanezi (paşapoarte, cărţi de identitate, un telefon, haine), femeia recunoscând, în cadrul cercetărilor, că aştepta să îi preia pe cei doi bărbaţi, după ce treceau ilegal frontiera, cu scopul de a-i duce până în Italia.

În cauză, poliţiştii de frontieră efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de “trafic de migranţi”, respectiv “trecere frauduloasă a frontierei de stat”. Persoanele în cauză au fost prezentate procurorului din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Constanţa, care a dispus măsura reţinerii pentru 24 ore faţă de cei în cauză, urmând ca, în cursul zilei de astăzi, să fie prezentaţi instanţei, in vederea dispunerii măsurilor legale.

 




Dr. Liviu Mocanu: „Medicii aleg unde să profeseze, să caute un mediu civilizat, unde să nu fie scuipaţi în camera de gardă”

Lipsa acută de cadre medicale din sistemul românesc de sănătate afectează şi Municipiul Mangalia. Spitalul din localitate a anunţat, recent, că, în următoarea perioadă, nu va putea asigura asistenţă medicală la naştere, după orele 16.00, în Compartimentul Primiri Urgenţe sau în Secţia Obstetrică-Ginecologie. Potrivit reprezentanţilor conducerii instituţiei, în prezent se fac demersuri pentru a se scoate la concurs posturi de moaşe şi medic pe specializarea Obstetrică-Ginecologie. Totodată, situaţia a fost prezentată şi Serviciului judeţean de Ambulanţă, în vederea direcţionării gravidelor către Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa, după orele 16.00.

Managerul Spitalului Mangalia, dr. Liviu Mocanu, spune că, de fapt, numărul de medici specialişti ai Secţiei de Obstetrică-Ginecologie este suficient, în schimb unitatea are stringent nevoie de moaşe, cele care trebuie să se ocupe de naşterile naturale şi după orele 16.00. “Avem informaţia că, în luna octombrie vor primi diplome cele care au absolvit recent facultatea şi, suntem convinşi că, pe cele două posturi pe care le scoatem la concurs vom avea, în scurt timp şi angajatele necesare”, ne-a declarat dr. Liviu Mocanu, managerul Spitalului Municipal.

O măsură imediată pe care a luat-o unitatea din Mangalia pentru suplinirea lipsei de personal este semnarea unui protocol cu Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa, prin care o parte din asistenţii medicali din Mangalia să se pregătească în secţiile judeţene de Neonatologie, dar şi Obstetrică.

Deşi spitalul are unele dintre cele mai moderne şi bine dotate secţii din întreaba zonă, cadrele medicale nu se grăbesc să se stabilească în Mangalia şi să practice meseria pentru care se pregătesc şi zeci de ani: “Medicii sunt liberi să îşi aleagă spitalul, oraşul sau ţara în care vor să lucreze. Ei caută, normal, locuri în care munca lor este apreciată, ,unde găsesc oameni cvilizaţi şi condiţii decente de lucru. La noi ni s-a întâmplat, de multe ori, ca medici cu vechime să fie scuipaţi, agresaţi în gărzi, înjuraţi în plină stradă… De aceea, o repet, fiecare e liber să meargă unde crede de cuviinţă, unde găseşte lume civilizată. La ora actuală, împreună cu administraţia publică locală din Mangalia încercăm să atragem medici în spitalul nostru printr-un management deschis, relaxat, condiţii optime de muncă, oferindu-le, totodată, apartamente de serviciu puse la dispoziţie de primărie. În urma discuţiilor am mai stabilit că, într-o şedinţă a Consiliului Local să fie înaintată o propunere de decontare a transportului medicilor care vin la Mangalia din alte localităţi”.

La rândul său, edilul Mangaliei, Cristian Radu, spune că îşi doreşte ca medicii din localitate să vină să profeseze în oraşul natal: “Spitalul nostru este unul dintre cele mai bine dotate din România. Mi-aş dori ca localnicii care au terminat Medicina să vină să profeseze în Spitalul Mangalia. Am discutat şi cu directorul unităţii despre un proiect prin care să oferim medicilor care vor să se stabilească la Mangalia apartamente din fondul locativ al primăriei şi, eventual, să decontăm şi cheltuielile cu transportul ”, a declarat, pentru “Ediţia de Sud”, Cristian Radu.




Anunţ RAJA

Pentru remedierea unei avarii la conducta principală de alimentare cu apă din staţiunea Mamaia, cu diametrul de 600 mm, în zona hotelului Dorna, SC RAJA SA a fost nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile astăzi,14 octombrie 2015, în intervalul 10,00 – 12,30.

Sunt afectaţi consumatorii din zonele Mamaia Nord, Mamaia Sat, Depozitul 10 şi Tabăra de Copii Năvodari.

Ne cerem scuze faţă de consumatorii afectaţi de această avarie şi îi asigurăm că echipele noastre de intervenţie vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor de reparaţii şi reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.




Întâlnire cu scântei între administraţie şi sportivii din Mangalia

IMG_3033Întâlnire cu scântei aseară, între administraţia publică locală şi o parte a cluburilor sportive din Mangalia. În urma mai multor solicitări venite din partea părinţilor micilor sportivi din localitate, edilul Cristian Radu i-a invitat pe aceştia la o discuţie pe marginea problemelor cu care se confruntă cluburile din localitate. Printre neajunsurile menţionate de către părinţi şi antrenori, se numără slaba finanţare a cluburilor, puţinele baze sportive din oraş, unde copiii pot practica sporturile la care sunt înscrişi, dar şi greutăţile întâmpinate în ceea ce priveşte transportul la diversele competiţii.

În privinţa sălilor şi bazelor sportive, edilul Cristian Radu a declarat că susţine, în continuare, trecerea acestora din administrarea şcolilor în cea a primăriei: “De un an şi jumătate încercăm adoptarea unui regulament a sălilor şi bazelor sportive din Mangalia. Acestea trebuie să treacă în administrarea unui departament al primăriei, întrucât, şi la ora actuală, directorii instituţiilor de învăţământ utilizează aceste sali pentru activităţi sportive ale unor grupuri de adulţi, care nu au nicio legătură cu şcoala, până în ore târzii din noapte. La prima şedinţă a Consiliului Local voi supune votului consilierilor, dn nou, acest regulament”, a declarat Cristian Radu.

Replica a venit din partea consilierului local Paul Foleanu, aflat în sală. Acesta a declarat că grupul politic din care face parte nu va vota acest regulament, întrucât consideră că nu este oportună trecerea sălilor de sport în administrarea ADPP: “În sălile de sport au acces elevii, gratuit, în timpul orelor de curs. În afara programului şcolar, sălile pot fi închiriate contra unei taxe de 100 de lei/oră. Consider că ADPP nu poate să se mai ocupe şi de acest săli, deci este o soluţie proastă trecerea lor la acest serviciu. O rezolvare ar fi un proiect de hotărâre prin care, toţi copiii sub 18 ani, înscrişi în cluburi sportive să aibă acces gratuit în sălile de sport, după un program bine stabilit de directorii unităţilor de învăţământ”.

Tot în cadrul întâlnirii părinţii micilor sportivi au solicitat susţinerea cluburilor de către primărie, dar şi gratuitatea transportului către competiţiile organizate în alte localităţi. În ceea ce priveşte prima solicitare, edilul Radu spune că, la ora actuală, extrem de puţine oraşe din România mai susţin, din banul public, cluburile sportive: “Nu pot semna nimic ilegal. Cine îşi asumă un astfel de proiect îl invit să semneze în locul meu. În ţara noastră nu mai există sporturi susţinute de primării. Pe mine mă interesează să fac lucrurile legal, chiar dacă unul sau altul aruncă munca noastră în derizoriu”, a declarat primarul Mangaliei.

În ceea ce priveşte transportul sportivilor, edilul a declarat că două din cele trei microbuze primite de la Guvern vor fi utilizate în acest scop, cel de al treilea urmând să fie atribuit Liceului “Ion Bănescu”.




23 de persoane salvate de pompierii constănţeni

Luni, 12 octombrie a.c., pompierii militari ai Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Dobrogea” al judeţului Constanţa au fost solicitaţi să intervină, prin S.N.U.A.U 112, în jurul orei 21.17, pe DJ 226 ce leagă localităţile Năvodari şi Corbu, unde mai multe autoturisme au fost surprinse de o viitură.

La faţa locului s-au deplasat cu operativitate echipajele de pompieri care, sub comanda inspectorului şef, locotenent colonel Petrov Daniel, au reuşit salvarea a 23 de persoane, printre care si un copil de aproximativ un an si opt luni, ocupanţi ai autoturismelor.

În cursul nopţii trecute, pompierii constănţeni au mai reuşit să salveze înca două persoane, una surprinsă de viitură, fiinde recuperată cu acesoriilor din dotare, iar cealaltă, după efectuarea căutărilor a fost găsită izolată într-un spaţiu de adăpostire de pe o plajă din localitatea Corbu.

Toate persoanele salvate au fost asistate din punct de vedere medical de către cadrele specializate sosite la faţa locului.

Pentru limitarea şi înlăturarea efectelor fenomenelor meteorologice produse, au intervenit 35 de subofiţeri şi doi ofiţeri ai I.S.U. Constanţa, cu opt autospeciale, o Autospecială pentru Transport Victime Multiple, două ambulanţe SMURD, patru motopompe şi o barcă pneumatică.

Pe toată durata nopţii cadre ale ISU Constanţa au monitorizat cursurile de apă aflate sub avertizare hidrologică, pentru a se putea asigura un răspuns prompt în vederea protejării populaţiei.




17.700 de pachete cu ţigarete de contrabandă confiscate de poliţiştii de frontieră

În cadrul unei acţiuni desfăşurate pe linia combaterii contrabandei cu tigari, poliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă au descoperit 17.700 pachete ţigări, pe care doi cetăţeni români le transportau cu două microbuze, fără a deţine documente legale.

În data de 11.10.2015, în jurul orei 20.00, acţionând în baza unei informaţii, poliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă au declanşat, în zona de competenţă, pe raza localităţii Eforie Nord, o acţiune pe linia combaterii traficului cu ţigări de contrabandă, coordonata de un procuror din cadrul Parchetulului de pe langa Curtea de Apel Constanţa.

Cu acest prilej, a fost identificată în trafic o autoutilitară marca Mercedes Vito, despre care se deţineau date că este folosită la transportul ţigărilor de contrabandă. Poliţiştii de frontieră au efectuat semnalele regulamentare pentru oprirea maşinii în care se aflau două persoane cărora li s-a solicitat documentele la control.

În urma identificării, s-a constatat că persoanele în cauză sunt cetăţenii români H.P.A., în vârstă de 31 ani, domiciliat în judeţul Maramureş, respectiv R.N., în vârstă de 53 ani, domiciliat în judeţul Constanţa.

La controlul maşinii, în compartimentul marfă au fost descoperite mai multe baxuri cu ţigări provenite din contrabandă. Totodată, fiind extinse verificările, pe o strada din apropiere a fost descoperita o altă autoutilitară, marca Iveco, care fusese folosita de cei în cauză în activitatea infracţională şi care avea un perete dublu, ce delimita, între cabină şi compartimentul marfă, un spaţiu special amenajat pentru transportul ţigărilor.

Pentru continuarea cercetărilor, persoanele în cauză şi cele două autoutilitare au fost conduse la sediul instituţiei, unde, în urma inventarierii ţigaretelor, a rezultat cantitatea de 17.700 pachete ţigări netimbrate, mărcile Marvel, Marble, Jin Ling şi 7Fest.

Poliţiştii de frontieră au ridicat în vederea confiscării ţigările, în valoare de aproximativ 177.000 lei şi fac cercetări în cauză sub aspectul săvârşirii infracţiunii de contrabandă, faptă prevăzută şi sancţionată de art. 270, alin. 3 in referire la art.274 din Legea 86/2006 privind Codul Vamal. De asemenea, cele două autoutilitare, în valoare de aproximativ 11.000 euro au fost indisponibilizate la sediul Gărzii de Coastă până la finalizarea cercetărilor, iar cei doi barbaţi au fost conduşi la Parchetul de pe langă Curtea de Apel Constanţa în vederea audierii de procuror şi a luării măsurilor legale ce se impun.




A început reabilitarea Aleii Teilor

alee1Zilele acestea, la Mangalia, au început lucrările de reabilitare a Aleii Teilor, aflată de pe vechea faleză a oraşului. Proiectul prevede sistematizarea Aleii Teilor pe o distanţă de 1,5 kilometri, pe porţiunea cuprinsă între Strada Vasile Pârvan şi Hotel President. Printre lucrările ce vor avea loc până pe 31 decembrie, dată la care acestea trebuie finalizate, se numără reabilitarea tramei stradale, modernizarea trotuarelor şi crearea unei zone de promenadă, între străzile Oituz şi Vasile Pârvan.

Potrivit edililor locali, proiectul, finanţat din fonduri europene, are o valoare de aproape 2 milioane de euro. Primarul Mangaliei, IMG_3031Cristian Radu, promite că, celebrii tei care au dat denumirea zonei, vor rămâne în picioare, iar una dintre unităţile de alimentaţie publică din zonă va recăpăta vechea utilitate, aceea de toaletă publică pentru turişti. “În proiectul de sistematizare a Aleii Teilor vor fi realizate căi de circulaţie din granit, unor spaţii de recreere, vor fi îmbunătăţite spaţiile verzi, plantaţi arbuşti şi flori şi vor fi montate bănci, rastele pentru biciclete, dar şi o fântână arteziană”, ne-a declarat Cristian Radu.

Renumitele dale din piatră, pe care sunt inscripţionate numele tuturor artiştilor invitaţi la Festivalul “Callatis”, şi care au făcut celebră faleza, cunoscută drept Aleea Stelelor de Mare, vor fi remontate la finalul lucrărilor.

Potrivit declaraţiilor primarului Cristian Radu, atât Parcul Evergreen, cât şi reabilitarea Aleii Teilor fac parte dintr-un proiect mai amplu, de modernizare a centrului oraşului.

alee




RAJA a soluţionat aproape 30 de sesizări în ultimele două zile

În cursul nopţii trecute, dar și în prima parte a acestei zile, de luni, 12 octombrie, cele 38 de echipe de intervenţie ce asigură permanenţa în toata această perioadă, au răspuns la 28 de solicitări venite atât din  municipiul Constanţa, cât şi din restul judeţului.

Cele 11 sesizări din Constanţa au fost din zona Centrală – străzile Pictor N. Grigorescu şi Mircea cel Bătrân, Km 5 – str. Amurgului, Coiciu – str. Merişor, Inel II – str. Soveja, Faleza Nord – str. Unirii şi Chiliei şi cartierul Tomis Nord – str. Cişmelei.

Din restul judeţului, s-au primit 17 reclamaţii: câte 4 din Năvodari şi Mangalia, 3 din Medgidia şi 6 din Eforie. Echipele de intervenție au răspuns la toate aceste solicitări, la ora actuală toate acestea fiind rezolvate.

Facem un apel către toţi abonaţii care înregistrează probleme la sistemul de alimentare cu apă potabilă şi canalizare, pentru remedierea acestor situaţii într-un timp cât mai scurt să sesizeze toate avariile apărute la dispeceratul societăţii la numărul de telefon 0241.66.44.44.

 




În urma ploilor abundente, RAJA a primit numeroase sesizări

În urma atenţionărilor meteo, la nivelul SC RAJA SA s-a activat Comandamentul pentru Situaţii de Urgenta, începand de duminică, ora 10,00 şi până mâine, 12 octombrie, ora 18,00. La nivelul comandamentului au fost constituite pentru judeţul Constanţa, 38 de echipe de intervenţie dotate cu utilajele necesare – wome, vidanje și pompe de mare putere.

Până la această oră, din cauza ploilor, la dispeceratul societăţii  s-au înregistrat 9 reclamații privind sistemul de canalizare stradal din Constanţa. Sesizările au venit din cartierul Faleza Nord – strazile Grozeşti, Cameliei, Făgetului, Tabla Butii; zona Palas – str. Dumitru Sasu, cartierul Coiciu– străzile Fulgerului, Merişor şi Poporului şi strada Baba Novac în zona cartierului pentru tineri.

Din restul judeţului, s-au primit 5 reclamaţii: două din Cumpăna, una din Mihail Kogălniceanu şi două din Eforie Nord. Echipele de intervenție au răspuns la toate aceste solicitări și multe dintre ele au fost deja rezolvate.

Mai mult, lucrătorii au intervenit și în zonele sensibile ale orașului, pe strada Ahile Mihail și în zonele Delfinariu și Dacia.

Facem un apel către toţi abonaţii care înregistrează probleme la sistemul de alimentare cu apă potabilă şi canalizare, pentru remedierea acestor situaţii într-un timp cât mai scurt să sesizeze toate avariile apărute la dispeceratul societăţii la numărul de telefon 0241.66.44.44.




RAJA activează Comandamentul pentru Situații de Urgență

În urma atenționărilor meteorologice de Cod Galben de precipitații abundente –ploi, dar și intensificări ale vântului, ce pot depăși 60 – 70 km/h, pentru a interveni cu promptitudine în rezolvarea problemelor ce pot apărea în funcționarea sistemelor operate, la nivelul S.C. RAJA S.A. se activează Comandamentul pentru situaţii de urgenţă, începând de duminică, 11 octombrie 2015, ora 10,00 și până luni, 12 octombrie 2015, ora 18,00. Pentru intervenția rapidă, la nivelul comandamentului vor fi constituite echipe de intervenţie dotate cu toate utilajele necesare, ce ce vor asigura permanenţa în toată această perioadă.

Asigurăm toţi abonaţii societăţii că se vor depune toate eforturile pentru asigurarea serviciilor de alimentare cu apă şi canalizare la parametrii optimi. Singurele probleme care pot apărea în funcţionarea sistemelor de distribuţie apă și canalizare și care nu țin de operativitatea echipelor noastre, sunt cele legate de lipsa energiei electrice (cabluri şi fire de înaltă tensiune smulse de vânt). În aceste condiţii, rugăm toţi abonaţii să dea dovadă de înţelegere, pentru că RAJA va face tot ce este necesar pentru reluarea alimentării cu apă imediat ce sunt rezolvate problemele apărute în furnizarea energiei.

Totodată, facem un apel către toţi consumatorii care înregistrează probleme la sistemul de alimentare cu apă potabilă şi canalizare, pentru remedierea acestor situaţii într-un timp cât mai scurt, să sesizeze toate avariile apărute la dispeceratele societăţii, după cum urmează: pentru județul Constanța la numărul de telefon: 0241.66.44.44; pentru județele Ialomița și Călărași la telefon 0243.36.17.70; pentru Ilfov, Prahova și Dâmbovița la numărul de telefon 0752.020.695, iar pentru Brașov – 0756.015.121.




Sindicaliştii au făcut plângere penală împotriva conducerii DMHI

dmhiRecent, Federaţia Sindicatului Liber “Navalistul” din Şantierul Naval Daewoo a depus o plângere penală împotriva reprezentanţilor statului român în Consiliul de Administraţie al unităţii de la Mangalia. Motivul acestei plângeri, spun reprezentanţii sindicaliştilor, îl constituie neglijenţa în serviciu, prin „managementul defectuos al şantierului”, care ar fi cauzat pierderi financiare masive, deşi, paradoxal, se spune că Daewoo Mangalia este o firmă extrem de profitabilă.

Potrivit liderului de sindicat al “Navalistului”, Florian Marin, pierderile înregistrate, anul trecut, de şantier, sunt de circa 706 milioane de lei, ridicînd cifra debitelor totale ale Daewoo Mangalia la un miliarde de euro! Liderii de sindicat spun că, în orice moment, creditorii îşi pot cere banii înapoi: “Dacă se continuă în ritmul acesta, nu e exclus să ne trezim cu creditorii, care îşi vor banii înapoi. Asta ar putea însemna că noi, salariaţii, să ne pierdem locurile de muncă, pentru că cei care au fost puşi să conducă destinele acestei companii nu au făcut nimic până acum“, ne-a declarat Florian Marin.

Liderii sindicalişti mai spun că, în orice moment, partea coreeană se poate decide să vândă acţiunile pe care le deţine la şantier, statul român urmând să caute surse de finanţare pentru datoriile rămase: „A circulat zvonul acesta în ultima vreme, cum că partea coreeană vrea să lichideze afacerea şi, presupun că, până la urmă, chiar se va ajunge la aceast decizie. Statul român va trebui, atunci, să achite datoriile pentru cele 49% pe care le deţine la creditori, la bănci…”

Cum poate să fie profitabilă o firmă cu mii de angajaţ şi, în acelaşi timp, să aibă pierderi de sute de milioane de euro? Deşi şantierul are comenzi până la finele anului 2017, de peste 20 de nave, sindicaliştii spun că pierderile provin din mai multe direcţii, de la preţurile mici ale navelor şi până la salariile managerilor: “Lucrări avem până la sfârşitul lui 2017, avem peste 20 de nave contractate. Nu de lucrări ne plângem. Înseamnă, atunci, că în altă parte este problema. Poate că e vorba despre un management defectuos, poate de preţuri ale navelor sub cel al pieţii, poate că forţa de muncă este slab calificată sau, poate, există circa 50 de manageri plătiţi cu salariile din Coreea, de peste 3.000 de dolari pe lună. Ori poate că proiectarea, planurile, care sunt realizate tot în ţara-mamă, sunt remunerate la preţurile de acolo. Este posibil şi ca cele circa 90 de firme subcontractoare din şantier să fie o sursă importantă de pierderi. Toate acestea vor trebui să le constate organele de anchetă”, conchide Florian Marin, liderul “Navalistul”.

Daewoo Mangalia Heavy Industries a fost înfiinţată în 1997, având 51% capital coreean (firma DSME) şi 49% roman, prin Şantierul Naval 2 Mai şi Ministerul Economiei.

 

 




Anunţ important pentru locuitorii blocurilor cu sobe neracordate la reţeaua de gaze

Locuitorii blocurilor V1 de pe str. Mihai Viteazul, N1 (două scări), N2 (o scară) şi N3 (o scară), de pe strada M.I. Dobrogeanu sunt anunţaţi să convoace de urgenţă adunările generale ale proprietarilor în vederea aprobării investiţiilor de racordare la reţeaua de gaz şi realizare a coloanelor comune pe casa scării. Precizăm că investiţiile vor fi realizate de Primăria Municipiului Mangalia, imediat după completarea documentaţiilor de către asociaţiile de proprietari.




Încep probele la rece pentru furnizarea agentului termic

SC GOLDTERM MANGALIA S.A. INFORMEAZĂ CLIENŢII DIN MUNICIPIUL MANGALIA, RACORDAŢI LA SISTEMUL CENTRALIZAT DE FURNIZARE A ENERGIEI TERMICE CĂ, ÎNCEPÂND CU DATA DE 15.10.2015, VOR ÎNCEPE PROBELE LA RECE PENTRU FURNIZAREA AGENTULUI TERMIC NECESAR ÎNCĂLZIRII LOCUINŢELOR.

Pentru sesizări sau observaţii, ne puteţi contacta la Dispeceratul societăţii, la următoarele nr. de tel.: 0241 740 761, 0756 141 900,  0756 086 136

   sau pe email la adresa office@goldterm.ro

          Vă mulţumim pentru înţelegere!

CONDUCEREA

S.C. GOLDTERM MANGALIA S.A.




Conducerea Poliţiei Rutiere cere, imperativ, societăţilor de asigurări să respecte legea şi să nu-i mai pună pe drumuri pe păgubiţi!

gabiConducerea Poliţiei Rutiere Mangalia este asaltată, în ultimele luni, de tot mai multe persoane păgubite în urma tamponărilor petrecute pe raza municipiului. Cei care s-au ales cu autoturismele şifonate, sunt nevoiţi să înfrunte şi calvarul hârtiilor, al drumurilor nesfârşite şi al pretenţiilor tot mai numeroase a societăţilor de asigurări.

Pentru stoparea acestui fenomen, conducerea Poliţiei Rutiere Mangalia atage atenţia asiguratorilor că legea este una singură, că nu trebuie să inventeze reguli noi şi că, de multe ori, comit abuzuri. „În zona noastră de competenţă, nu lipsesc accidentele soldate cu victime şi nici tamponările în urma cărora se înregistrează pagube materiale. În cazul tamponărilor, se încheie la sediul Poliţiei un proces-verbal prin care părţile rezolvă problema amiabil. Documentul se înmânează păgubitului, care însoţit de permisul de conducere, certificatul de înmatriculare al maşinii, cartea de identitate şi poliţa de asigurare, se îndreaptă către asigurator. Doresc să precizez faptul că în Legea 136/1995 sunt prevăzute foarte clar drepturile păgubiţilor, dar puţini le cunosc ori le respectă aşa cum ar trebui. Aşa se face că a devenit o practică aberantă a asiguratorilor de a solicita Anexa 2, document neprevăzut juridic nicăieri! Asiguratorii s-au învăţat să le solicite păgubiţilor diverse acte, îi trimit la noi, îi pun, fără temei, pe drumuri! Din punct de vedere legal, persoanele păgubite nu au nicio obligaţie, nu trebuie să se prezinte cu maşina pentru constatarea stricăciunilor la Constanţa, pentru că nici nu este obligaţia lor, în plus, existând riscul ca pe drum să mai fie implicaţi în vreun eveniment rutier. Astfel, nu se va mai şti care au fost pagubele iniţiale! Păgubitul nu trebuie să facă treaba asiguratorului. Inspectorii de la asigurări trebuie să vină să vadă care sunt pagubele. De aceea, este foarte important ca păgubiţii să îşi cunoască drepturile şi să nu se mai lase influenţaţi de solicitările aberante ale asiguratorilor”, a declarat pentru „Ediţia de Sud”, şefa Poliţiei Rutiere, din cadrul Poliţiei Mangalia, comisar-şef Gabriela Iacob.

Domnia sa mai spune că lucrurile se complică, simţitor, în momentul în care accidentele produse lasă în urmă şi victime. „Aici, se întocmeşte, din start, dosar de cercetare penală pentru ucidere sau vătămare corporală din culpă, în funcţie de starea în care se află victimele. Asiguratorii cer aceeaşi Anexă 2, plus alte documente, numai că actele nu pot fi solicitate decât cu acordul procurorului. Tocmai de aceea, reprezentanţii societăţilor de asigurări trebuie să citească şi respecte legile în vigoare, nu să facă propriile legi!”, a mai spus comisarul-şef Gabriela Iacob.




Exerciţiul de protecţie şi intervenţie în caz de accident nuclear la CNE Cernavodă „AXIOPOLIS 2015”

În perioada 12-16 octombrie 2015, în judeţul Constanţa, se va desfăşura Exerciţiul de protecţie şi intervenţie în caz de accident nuclear la CNE Cernavodă „AXIOPOLIS 2015”.

Timp de cinci zile, judeţul Constanţa va găzdui o aplicaţie complexă care are ca temă activitatea structurilor operative existente la nivel naţional şi judeţean şi ale forţelor de intervenţie componente ale Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă în cooperare cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale pentru gestionarea unei situaţii de urgenţă generată ca urmare a producerii unui accident nuclear sever la CNE CERNAVODĂ.

Potrivit scenariului, în urma producerii unui incident la CNE Cernavodă este necesară declanşarea procedurii de punere în aplicare a Planului general de intervenţie în afara amplasamentului instalaţiilor nucleare, în caz de accident nuclear sau urgenţă radiologică.

Gestionarea acestor tipuri de situaţii de urgenţă necesită perfecţionarea continuă a deprinderilor pentru managementul urgenţei nucleare, verificarea funcţionării fluxului informaţional decizional, dezvoltarea deprinderilor de lucru în echipă a personalului din cadrul forţelor de intervenţie, precum şi cunoaşterea măsurilor de protecţie de către populaţie.

Deschiderea oficială a activităţilor va avea loc marţi, 13 octombrie a.c., începând cu ora 10.00, în sala de şedinţe a Cercului Militar din oraşul Medgidia, ocazie cu care vor fi prezentate concepţia şi planul exerciţiului, precum şi momentele derulării aplicaţiilor tactice.

Încă din prima zi a exerciţiului, vor avea loc situaţii tactice cu forţe în teren care vor consta în luarea măsurilor preliminare la nivelul CNE Cernavodă, evacuarea preventivă a persoanelor de pe amplasament şi a populaţiei din zona posibil a fi afectată, precum şi gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de incendii şi asistenţa medicală de urgenţă.

De asemenea, pentru a crea o situaţie cât mai apropiată de realitate, pe parcursul celor trei zile de exerciţiu cu forţe în teren vor avea loc verificarea sistemului de înştiinţare alarmare a localităţilor aflate în zona de planificare la urgenţă (Seimeni, Saligny, Mircea Vodă, Rasova şi Peştera), efectuarea cercetării şi decontaminării populaţiei şi a autovehiculelor, dar şi acordarea primului ajutor medical calificat şi evacuarea victimelor din zona de risc.

Exerciţiul „AXIOPOLIS 2015” reprezintă una dintre activităţile cuprinse în Planul de activităţi al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă pentru anul 2015 şi implică resurse umane şi tehnice din cadrul fiecărei structuri cu atribuţii în managementul situaţiilor de urgenţă, însumând peste 600 de persoane care vor acţiona cu circa 80 de mijloace tehnice.

 

 




Spitalul Mangalia nu mai asigură asistenţă medicală la naştere, după orele 16.00!

Spitalul Municipal Mangalia anunţă că în următoarea perioadă nu va putea asigura asistenţă medicală la naştere, după orele 16.00, în Compartimentul Primiri Urgenţe sau în Secţia Obstetrică-Ginecologie. Potrivit reprezentanţilor conducerii instituţiei, în prezent se fac demersuri pentru a se scoate la concurs posturi de moaşe şi medic pe specializarea obstetrică-ginecologie. Serviciul judeţean de Ambulanţă a fost informat în vederea direcţionării gradivelor către Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa, după orele 16.00. Vom reveni cu informaţii privind ocuparea posturilor menţionate.