Peste 1.200 de persoane prezente la „Bursa Locurilor de Muncă pentru Absolvenţi”

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Constanţa a organizat în data de 26.09.2014, începand cu ora 10.00, „Bursa Locurilor de muncă pentru absolvenţi, la Universitatea Maritimă Constanţa, Str. Mircea cel Bătrân, nr.104.

La bursă au participat în total 45 de agenţi economici, numărul total al locurilor de muncă oferite fiind de 1008, din care 145 locuri pentru studii superioare. Numărul total al persoanelor participante la bursă a fost de 1200.

Din numărul total al persoanelor participante, 850 au fost selectate în vederea încadrării în muncă. Numărul persoanelor încadrate pe loc a fost de 213, din care 42 persoane cu studii superioare. Situaţia persoanelor încadrate pe loc, pe principalele ocupaţii în ramuri de activitate este următoarea:

Activităţi de servicii administrative şi activităţi de servicii suport:

– agent vânzări: 30; 

– consultant vânzări: 10 (studii superioare);

-agent pază şi protecţie: 25;

-asistent manager: 4 (studii superioare);

-inginer sisteme: 2 (studii superioare).

Industria prelucrătoare:

– tubulator: 5;

– vopsitor: 5;

– lăcătuş mecanic: 12;

– economist: 3 (studii superioare);

– inginer nave: 4 (studii superioare);

– electrician: 5;

– mecanic naval: 4;

– sudor electric: 4;

– inginer chimist: 3 (studii superioare);

– economist marketing: 3 (studii superioare).

Comerţ:

–  lucrător comercial: 20;

– vânzător: 10;

– paznic: 4;

– manipulant: 4;

– contabil: 4 (studii superioare);

– menajeră: 3;

– consilier vânzări: 2 (studii superioare);

– farmacist: 1 (studii superioare);

– asistent farmacist: 1.

Intermedieri financiare şi asigurări :

– agent vânzări: 16;

– agent vânzări: 10 (studii superioare);

– inspector asigurări: 1 (studii superioare).

Alte activităţi:

– inginer mecanic: 2 (studii superioare);

– contabil: 1 (studii superioare);

– agent vânzări: 2 (studii superioare);

– muncitor necalificat: 7.




ENEL stinge lumina la Limanu

Pentru lucrările anuale de reparaţii şi întreţinere instalaţii şi reţele electrice, precum şi posturi de transformare, SC Enel Distribuţie Dobrogea SA – Zona MT-JT Constanţa anunţă întreruperea furnizării energiei electrice în timpul lucrărilor marţi, 30 septembrie, în localitatea Limanu, strãzile Morii, Mircea Eliade, Trifoiului, Roşiorului, Pescarilor  şi Henry Coandã, în intervalul orar 8.00-17.00.




Fostul deputat Constantin Chirilă, numit consilier personal al primarului Mangaliei

De puţin timp, fostul deputat PDL, Constantin Chirilă ocupă funcţia de consilier personal al primarului Mangaliei, Cristian Radu.

Constantin Chirilă, prim-vicepreşedinte al Organizaţiei Judeţene Constanţa a Partidului Democrat Liberal, a demisionat, la data de 10 septembrie ac, din funcţia de preşedinte al Organizaţiei Municipale PDL Constanţa. Motivul îl reprezintă proiectele în care este implicat, ce îi ocupă cea mai mare parte din timp. Constantin Chirilă rămâne în continuare cu funcţia de prim-vicepreşedinte la nivel judeţean, precum şi membru al Comisiei de Etică şi Litigii, la nivel naţional.

În perioada 2008 – 2012, Constantin Chirilă a avut funcţia de deputat PDL, ales în Circumscripţia Electorală nr. 14 Constanţa, Colegiul Uninominal nr. 4.

Având în vedere experienţa pe care o are în domeniul administraţiei publice, dar şi în calitate de politician cu state vechi, Constantin Chirilă poate fi considerat o achiziţie benefică edilului Mangaliei, Cristian Radu, cu singura condiţie ca sfaturile, pe care acesta din urmă le va primi, să fie luate în considerare şi, mai ales, puse în practică.




Bursa Locurilor de Muncă pentru Absolvenţi

Vineri, 26 septembrie ac, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Constanţa va organiza Bursa Locurilor de Muncă pentru Absolvenţi. Evenimentul va avea loc la sediul Universităţii Maritime Constanţa, strada Mircea cel Bătrân, nr. 104, începând cu ora 10.00.

Cu acest prilej, au fost contactaţi 100 de agenţi economici din judeţ, din care şi-au anunţat participarea la bursă, 33. Numărul total al locurilor de muncă oferite este de 714, din care 121 sunt destinate persoanelor cu studii superioare.

Locurile de muncă oferite de agenţii economici participanţi la bursă provin din următoarele domenii de activitate:

–         Hoteluri şi alte facilităţi de cazare – 5 locuri;

–         Restaurante şi alte activităţi de servicii şi alimentaţie – 12 locuri;

–         Activităţi de asigurare, reasigurare şi alte fonduri de pensii – 16 locuri;

–         Activităţi de investigaţii şi protecţie – 18 locuri;

–         Vânzări – 140 de locuri;

–         Lucrări de construcţii – 442 de locuri;

–         Servicii – 65 de locuri;

–         Alte activităţi de servicii – 16 locuri.




Poziţia oficială a DMHI referitoare la dosarul de evaziune fiscală cercetat de Parchetul de pe lângă Tribunalul Constanţa




Stop arderilor necontrolate!

Este binecunoscut faptul că, în această periodă a anului,  foarte mulţi cetăţeni utilizează focul deschis pentru a efectua curăţenia de sezon a grădinilor, curţilor, terenurilor virane, păşunilor etc., pentru distrugerea resturilor furajere şi menajere, respectiv a vegetaţiei uscate. Aceste activităţi întreprinse fără a lua masurile necesare de prevenire a extinderii focului, constituie cauzele cele mai probabile de producere a unor incendii la vegetatia uscată, cu posibilitate de propagare la gospodăriile cetăţeneşti şi nu numai. 

Personalul de specialitate al  Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Dobrogea” al judeţului Constanţa reaminteşte cetăţenilor faptul că utilizarea focului deschis pentru arderea miriştii, vegetaţiei uscate şi resturilor vegetale este reglementată prin prevederile  Normelor generale de apărare împotriva incendiilor şi prin Ordinul comun al ministrului internelor şi reformei administrative  şi al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 605/579/2008. Persoanele fizice şi juridice care desfăşoară activităţi de ardere a miriştii, stufului, vegetaţiei uscate, gunoaielor, deşeurilor şi altor materiale combustibile au obligativitatea respectării prevederilor în domeniu, stipulate în actele normative mai sus menţionate, astfel:

– arderea resturilor vegetale, gunoaielor, deşeurilor şi altor materiale combustibile se face în locuri special amenajate ori pe terenuri pregătite, cu luarea măsurilor ce se impun pentru împiedicarea propagării focului la vecinătăţi, asigurându-se supravegherea permanentă a arderii, precum şi stingerea jarului după terminarea activităţii;

– arderea miriştii se face numai după adoptarea măsurilor ce se impun pentru împiedicarea propagării focului la vecinătăţi, asigurându-se supravegherea permanentă a arderii;

– arderea resturilor vegetale, gunoaielor, deşeurilor şi miriştii se execută numai pe baza permisului de lucru cu foc;

– distrugerea prin ardere a deşeurilor, resturilor menajere şi vegetaţiei uscate se efectuează după ce s-a obţinut acordul de la Agenţia pentru Protecţia Mediului şi permisul de lucru cu foc de la primărie, respectiv informarea în prealabil a serviciului voluntar pentru situaţii de urgenţă din localitate;

– pe teritoriul ariilor naturale protejate  utilizarea focului deschis este interzisă.

Emiterea permisului se face prin grija primarului de către şeful Serviciului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă sau de către persoana desemnată în acest sens. Se exceptează de la obţinerea permisului de lucru cu foc numai executarea arderii vegetaţiei uscate şi a resturilor vegetale în cadrul gospodăriei cetăţeneşti.

Arderea resturilor vegetale, gunoaielor, deşeurilor şi a altor materiale combustibile, fără obţinerea permisului de lucru cu foc de la primărie şi fără luarea măsurilor pentru împiedicarea propagării focului la vecinătăţi, respectiv amenajarea locurilor pentru utilizarea focului deschis în condiţii şi la distanţe care favorizează propagarea focului la construcţii, depozite, culturi agricole, păduri, plantaţii şi alte vecinătăţi, potrivit legislaţiei în vigoare se sancţionează cu amendă de la 1.000 lei la 2.500 lei.




„Callatis — Istorie la malul Mării Negre“, finalizat în vara anului viitor. Ce descoperiri au făcut arheologii până la această oră

În urmă cu jumătate de an demara, la Mangalia, primul proiect cu fonduri europene al cărui scop îl constituie punerea în valoare a moştenirii istorice a oraşului de la malul mării. Ideea punerii în valoare a moştenirii greco-romane din zona Mangaliei fost lansată de prof. Constantin Preda, cel care a efectuat o serie de săpături arheologice în necropola Callatis, încununate de un volum apărut în 1980. Alături de acesta, în cercetările centrului urban callatian s-a aflat, la vremea respectivă, prof. Valeriu Georgescu, fostul director al muzeului din Mangalia. Ulterior, cercetările au fost continuate de specialiştii Alexandru Nicolae, Robert Constantin şi Mihai Ionescu, în mai multe campanii arheologice.

Proiectul în sine, intitulat „Callatis — Istorie la malul Mării Negre — Măsuri de conservare, restaurare şi punere în valoare a patrimoniului istoric şi cultural al municipiului Mangalia”, a fost conceput în 2007, abandonat ulterior şi reluat în vara acestui an.

Scopul său este acela de creştere a gradului de atractivitate a sudului litoralului şi, în special, cel al Mangaliei. „În cadrul proiectului vom conserva şi valorifica trei monumente istorice de importanţă naţională şi universală, cuprinse în patrimoniul cultural-istoric al municipiului Mangalia: zidul de incintă nordic-tronson estic şi edificiul romano-bizantin, colţul de nord-vest al incintei romano-bizantine, precum şi mormintele paleocreştine de tip hypogeu, din zona necropolei callatiene. Se vor realiza  trei amenajări peisagistice şi vor fi create infrastructurile conexe de acces la monumentele istorice“, a declarat, pentru „Ediţia de Sud“, directorul Complexului Cultural „Callatis“, Tatiana Odobescu.

„Callatis — Istorie la malul Mării Negre“ are o valoare de 12.988.800 lei, din care valoarea eligibilă este de 9.355.640 lei, iar cea neeligibilă – 1.145.950 lei. Responsabilii proiectului estimează data finalizării proiectului în vara anului viitor.

Dovezi ale refacerii drumului litoral dintre Callatis şi Tomis

Faza de cercetare arheologică a ruinelor vechiului Callatis a început imediat după obţinerea avizului de la Ministerul Culturii şi s-a desfăşurat în cele trei locaţii vizate de proiect. Deşi ştiau că Mangalia a fost clădită pe un teren în adâncurile căruia zac adevărate comori ale istoriei antice, arheologii au fost surprinşi de descoperirile făcute în timpul săpăturilor.

Potrivit Tatianei Odobescu, rezultate spectaculoase au fost relevate la situl din coltul de nord-vest al incintei romano-bizantine a vechii cetăţii Callatis. „De fapt, ne aflăm în faţa unuia dintre cele mai importante situri arheologice callatiene a cărui cercetare a dus de-a lungul timpului la descoperirea unui zid de incintă ce a funcţionat din epoca elenistică (începutul sec III a. Chr.), până în epoca romană timpurie (sec. II-III p. Chr.), zona fiind locuită chiar şi în sec. VI p.Chr.“, afirmă directorul Complexului Cultural.

În timpul lucrărilor, a mai fost descoperit pavajul porţii de N a cetăţii ce a funcţionat odată cu incinta elenistică sus amintită, până în sec. II-III p. Chr. Pavajul continua către nord cu o tasare din piatră măruntă, ceramică, cărămidă. Aici a fost descoperită o monedă din timpul lui Constantin al II-lea. Ansamblu arhitectural cercetat este, potrivit arheologilor, unul defensiv, format din zidul de incintă pe laturile sale de N şi de V, cu trei faze, cele două turnuri şi poarta de N a cetăţii ce a funcţionat fără întrerupere, cu mai multe refaceri, din epoca elenistică până în epoca romană. Nu în ultimul rând sunt de menţionat şi cele trei faze ale pavajului străzii ce intra în cetate prin poarta sa de nord şi un stâlp miliar ce poate fi datat în sec II p. Chr.  Stâlpul miliar poate fi pus în legătură cu refacerea drumului litoral dintre Callatis şi Tomis, în timpul domniei unuia din urmaşii lui Traian, Hadrian, Antoninus Pius sau Marcus Aurelius.




A început Festivalul Naţional de Teatru pentru Liceeni „Mangalia Art 2014“

Timp de trei zile, în perioada 19-21 septembrie, Casa de Cultură din Mangalia găzduieşte cea de a V-a ediţie a Festivalului Naţional de Teatru pentru Liceeni „Mangalia Art 2014“. Evenimentul este organizat de Asociaţia Culturală Teatrul „Thalimar“, cu sprijinul Primăriei şi Consiliului Local Mangalia. Printre sponsorii festivalului se numără „Dyp Ro Tigro“ şi „Promotor Studio“.

Concursul se va desfăşura atât la categoria „individual – monolog“, fete şi băieţi, cât şi la categoria „trupe“. În cele trei zile de spectacol vor evolua pe scenă cinci trupe din: Sinaia, Panciu, Suceava, Piteşti, Călăraşi, Fundulea, Fălticeni şi Constanţa. Juriul este compus din Marius Stănescu, actor Teatrul „Odeon“, Cristian Rus – actor şi Aura Mircea Stuparu – actor, teatrul „Thalimar“ Mangalia şi organizator al festivalului.

Premiile constau în trofee şi diplome. Pentru Marele Premiu al Festivalului „Mangalia Art“, pe lângă ajutorul primit de la sponsorii evenimentului, organizatorii au avut o idee inedită: „Vom plasa, în sala de spectacole, o cutie specială, în care cei ce vor să susţină tinerii actori ce vor câştiga trofeul să depună orice sumă doresc“, afirmă Aura Mircea Stuparu.

Festivitatea de premiere va avea loc duminică seara, când vor fi anunţaţi câştigătorii celor două categorii din concurs.




Recomandări pentru siguranţa tuturor

Învăţaţi copilul să:

  • Nu se joace cu chibriturile, brichetele sau alte surse de aprindere;
  • Se salveze în caz de incendiu sau alt pericol;
  • Anunțe la 112 orice situație care îi pune viața în pericol.

Pentru siguranța copilului dumneavoastră:

  • Păstrați chibriturile, brichetele și alte surse de foc în locuri în care copiii nu au acces;
  • Înlăturați orice curiozitate în legătură cu focul, explicându-le cu răbdare pericolul pe care acesta îl reprezintă pentru viața lor;
  • Nu lăsați copiii singuri în casă cu aragazul, mijloacele de încălzire sau aparatele electrice aflate în funcțiune;
  • Odată cu creșterea, copiii trebuie învăţaţi cum să utilizeze sursele de aprindere și să se comporte în situaţii de pericol.

Învăţaţi copilul următoarele reguli ce îi pot salva viața în situații critice:

ü      Dacă este singur acasă, să părăsească imediat locuința și să anunțe un vecin sau primul adult despre izbucnirea incendiului;

ü      Dacă nu poate părăsi locuința, să telefoneze, dacă are posibilitatea, la 112 (numărul unic pentru urgențe) și să anunțe evenimentul precizând adresa, precum și faptul că este blocat în casă, după care să iasă la fereastră și să strige după ajutor;

ü      ATENȚIE! nu trebuie să se ascundă în dulap, sub pat sau în alte locuri în care nu poate fi văzut de persoanele care intră în locuință;

ü      Dacă i s-au aprins hainele, trebuie să se lase pe sol și să se rostogolească până la stingerea flăcărilor;

ü      Atunci când în încăpere este fum, trebuie să se deplaseze aplecat sau târâș pentru a evita inhalarea acestuia.




În centrul Neptunului se lucrează la unul dintre cele mai spectaculoase spaţii de divertisment din ţară: „Eco Parcul Aventura“

În centrul staţiunii Neptun se lucrează, de câteva săptămâni, la una dintre cele mai mari investiţii private din sudul litoralului: „Eco Parcul Aventura“. Investiţia va fi dezvoltată pe o suprafaţă de circa 2 hectare, terenul fiind situat pe strada Plopilor, în zona împădurită a staţiunii. Proiectul a primit undă verde de la Consiliul Local Mangalia în luna februarie a acestui an, iar licitaţia publică a avut loc în luna aprilie.

Şeful lucrărilor parcului tematic ce se ridică la Neptun este unul dintre cei mai renumiţi salvamontişti din România, Relu Nica, cel ce a dus la bun sfârşit şi construcţia altor proiecte similare: cel de la Capra (Munţii Făgăraş), Comana (Giurgiu), Zamora (Buşteni) sau cel de pe Transfăgărăşan.

„Astfel de parcuri de aventură au o veche tradiţie în ţări precum Franţa sau Anglia. La Chambery, în Franţa, de exemplu, un spaţiu asemănător a fost dezvoltat pe 8 hectare de teren şi cuprinde numai puţin de opt parcuri tematice. Parcul de la Neptun va avea zece trasee: două pentru copiii de până la opt ani, iar celelalte pentru adulţi“, afirmă Relu Nica. Potrivit declaraţiilor salvamontistului, personalul ce va deservi parcul este unul specializat, de profesionişti. Aceştia vor fi costumaţi potrivit temei parcului, în piraţi şi vor supraveghea, la foc continuu, evoluţia clienţilor. Conform estimărilor investitorului, în parc se va lucra în două ture, fiecare dintre acestea cu câte 20 de angajaţi.

Investiţia de aproape 300.000 de euro cuprinde 11 trasee şi 150 de „ateliere“

Tiroliene, punţi şi plase, biciclete în copaci şi szone pentru căţărat, acestea sunt numai câteva dintre elementele ce compun cele unsprezece trasee ale „Eco Parcul Aventura“ din Neptun. Tot şeful lucrărilor, Relu Nica, mai spune că traseele vor fi colorate potrivit dificultăţii: cel mai uşor dintre ele va fi marcat cu mov – pentru micuţii de până la şase ani, în timp ce traseul negru va fi cel destinat adulţilor cu suficientă experienţă, întrucât înălţimea maximă la care aceştia vor căuta adrenalina este de circa 14 metri (aproximativ nivelul al IV-lea al unui bloc).

Cele unsprezece trasee vor fi alcătuite din 150 de ateliere – jocurile montate între copaci. Multe dintre acestea sunt originale, gândite la faţa locului, în timp ce celelalte sunt „importate“ din străinătate.

Preşedintele regiunii de Sud-Est a ANAT,  Aurelian Marin, cel ce va investi aproape 300.000 de euro în noul parc, a declarat, pentru „Ediţia de Sud“, că a ales Neptunul pentru dezvoltarea noii sale afaceri din două motive: „Pe de o parte, ca operatori din turism, suntem extrem de interesaţi să creştem atractivitatea zonei. Pe de altă parte, potrivit cifrelor ANAT, litoralul sudic a „crescut“ foarte mult în ceea ce priveşte numărul turiştilor, iar datele ne arată că tendinţa se va menţine ascendentă şi în următorii doi-trei ani. Aceste motive, alături de faptul că aici am găsit o zonă propice, împădurită, ce se pretează genului de divertisment pe care îl urmărim, ne-au determinat să ne dorim o investiţie de anvergură în sudul litoralului“.




Măsuri de prevenire a incendiilor de natură electrică

Incendiile provocate de instalaţiile electrice au o pondere în totalul incendiilor cu pierderi materiale importante şi, în unele cazuri, şi cu pierderi de vieţi omeneşti. De aceea, la cercetarea incendiilor cu sursa de aprindere de natură electrică trebuie să se analizeze cu discernământ împrejurările producerii acestora, să se conserve cu promptitudine şi în bune condiţii amprentă incendiului, orice urmă găsită, pentru stabilirea unei soluţii finale reale.
La locuinţele particulare, cele mai afectate de incendii au fost podurile şi dormitoarele. Majoritatea incendiilor ca sursă de aprindere de natură electrică s-au produs ca urmare a defectelor apărute în exploatarea cablurilor, montării necorespunzătoare pe materiale combustibile sau a suprasarcinilor.

Cum să preveniţi un incendiu de natură electrică

Verificaţi instalaţia electrică!

Atunci când vă mutaţi într-un imobil este foarte important să verificaţi cu atenţie instalaţia electrică. Ideal ar fi să evaluaţi acest aspect înainte de a face achiziţia. O instalaţie veche poartă riscul de incendiu sau de avariere a aparatelor electrice din casă. Reparaţiile pot fi extrem de costisitoare, mai ales dacă va fi nevoie să înlocuiţi o parte din sistemul electric ascuns, din pereţi.

Nu folosiţi prize sau întrerupătoare slăbite!

În cazul în care observaţi că priza se mişcă sau că în jurul întrerupătorului există orificii libere, va trebui să cereţi ajutorul unui specialist pentru schimbarea prizei/întrerupătorului şi pentru izolarea zonei respective. Un scurt circuit poate duce la incendiu. Pentru a preveni aceste defecţiuni, va trebui să acordaţi atenţie modului în care introduceţi sau extrageţi cablurile de alimentare din priză.

Nu suprasolicitaţi o priză!

Cele mai multe incendii se produc din cauza solicitării excesive a unei surse de curent. Avertismentul vizează mai mult electrocasnicele de putere electrică mare (frigider, maşină de spălat etc.). Alocaţi,pe cât posibil, fiecărui aparat câte o priză. În cazul în care uniţi mai multe aparate la o singură sursă, aceasta se poate încălzi, provocând în scurt timp un incendiu.

Marcaţi fiecare priză!

Dacă nu sunteţi singurul locatar al spaţiului respectiv, este foarte important să se stie tipul prizei. Un electrician vă va indica tensiunea electrică (de obicei prizele standard din locuinţe sunt de 220 V) precum şi tipul prizei: cu împământare sau fără împământare. În momentul în care conectaţi un consumator mare la o priză fără împământare, există riscul ca surplusul de curent să ducă la arderea aparatului sau la electrocutarea celor din jur. Citiţi eticheta sau manualul de instrucţiuni al fiecărui aparat, pentru a vedea ce fel de sursă de curent necesită.

Nu improvizaţi!

Fie că este vorba de reparaţia unui aparat electrocasnic, de prelungirea traseului unui cablu sau de repararea unei siguranţe, improvizaţiile reprezintă un pas sigur către incendiu. Orice eroare de prindere sau de izolaţie poate crea un scurt circuit sau o descărcare de curent. Tot la capitolul improvizaţii intră şi reparaţiile făcute de către o persoană neautorizată. Fie că este vorba de un prieten, de un vecin bun la toate, diferenţa de tarif nu merită pericolul la care vă expuneţi.

Folosiţi aparatele corespunzător!

Este foarte important să folosiţi aparatele electrice şi electrocasnice conform manualului de instrucţiuni. În cazul în care sesizaţi că produsul respectiv şi-a schimbat parametrii de funcţionare, se încălzeste foarte repede sau emană un miros de ars, scoateţi-l imediat din funcţiune şi adresaţi-vă unui specialist. Nu insistaţi să încarcaţi bateria unui telefon cu un încărcător care devine fierbinte în câteva minute. În cazul aparatelor mari, va trebui să le acordaţi un spaţiu de aerisire pentru a se putea emana căldura acumulată în timpul funcţionării.

ÎN CAZUL PRODUCERII UNUI INCENDIU SE VA ACŢIONA DE URGENŢĂ PENTRU:

– evacuarea tuturor ocupanţilor clădirii precum şi a bunurilor importante adăpostite;
– anunţarea incendiului la numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112;
– stingerea incendiului cu mijloacele de primă intervenţie.




Ion Mincă: „La Neptun s-au tăiat 10% din copacii din proiectul cu parcul de aventuri!“ (video)

La finalul şedinţei ordinare ce a avut loc în această seară, consilierul Ion Mincă şi-a arătat nemulţumirea vizavi de mai multe proiecte aprobate, în ultimii ani, cu unanimitatea Consiliului Local. De aceea, acesta s-a adresat primarului Radu: „Am aprobat, „cam“ în unanimitate, mai multe proiecte despre care nu mai ştim multe lucruri. Unul este cel din Portul Turistic, celălalt cel din pădurea de la Neptun, unde trebuia să se înfiinţeze un “adventure park“. Aţi fost, de curiozitate, acolo, să vedeţi ce s-a întâmplat? Câţi pomi s-au tăiat? Vă spun eu că s-au tăiat cel puţin 10% din copaci. În momentul în care votăm anumite proiecte, părerea mea este că oamenii din subordinea dumneavoastră trebuie să verifice dacă sunt respectate aceste contracte“.

Şi consilierul Paul Foleanu s-a arătat nemulţumit, de data aceasta de activitatea firmei ce a derulat activităţile distractive din Portul Turistic din sezonul estival: „Nu se poate compara Festivalul „Callatis“ de anii trecuţi cu ţigănia care a fost, vara aceasta, în Portul Turistic. Noi aprobăm lucruri pozitive în Consiliul Local şi ne trezim că nu se respectă contractul. Portul a fost plin de chişcuri de lemn, care au depăşit zona comercială prevăzută în contract. Cine i-a verificat? Nimeni!“

Consilierii au mai spus că, prin cuvintele lor, au dorit să semnaleze primăria şi Poliţia Locală cu privire la aceste nereguli, pentru remedierea lor cât mai grabnică.




Consilierii locali au decis: 500 de familii din Mangalia vor beneficia de branşare gratuită la gaze!

Consilierii locali din Mangalia, reuniţi în şedinţă ordinară, au aprobat circa 30 de proiecte de hotărâre ce au vizat concesionarea şi vânzarea unor terenuri aparţinând municipalităţii. Acestea au suprafeţe cuprinse între 3 metri şi peste 800 de metri pătraţi.

Alături de aceste proiecte, aleşii locali din Mangalia au fost de acord, în unanimitate, cu un proiect ce vizează investiţia de proiectare şi execuţie a unor lucrări de branşare a blocurilor cu sobe din localitate la sistemul de gaze. Concret, în urma votului tuturor consilierilor locali, 500 familii din Mangalia vor beneficia de branşarea gratuită a blocurilor şi caselor proprietate personală la acest sistem.Potrivit declaraţiilor consilierilor locali, acest proiect de hotărâre se doreşte o „reparaţie morală“ pentru cetăţenii care, de-a lungul timpului, nu au beneficiat de subvenţii de la bugetul local pentru încălzirea cu lemne: „Propun ca, în urma acestui proiect de hotărâre, să fie trase gaze, gratuit, tuturor persoanelor fizice care nu au beneficiat de subvenţii la căldura furnizată în sistemul centralizat. Aceşti cetăţeni au achitat, din taxele şi impozitele lor, subvenţia de care nu au beneficiat niciodată şi, prin această decizie, contrabalansăm discriminarea ce a avut loc de-a lungul timpului“, a declarat consilierul Paul Foleanu.

Tot aleşii locali mai spun că hotărârea a fost luată în urma unor dezbateri ale tuturor formaţiunilor politice din localitate.

Într-o şedinţă viitoare va fi aprobat şi un regulament al branşărilor gratuite, care va cuprinde atât avantajele, cât şi obligaţiile pe care le au cetăţenii ce au de câştigat în urma acestui proiect de hotărâre.

Consilierii locali au mai aprobat şi vânzarea, către actualii locatari, a trei blocuri ANL. Aleşii au respins, totodată, trecerea Cantinei Sociale, în prezent aflată în administarea Liceului „Ion Bănescu“ în subordinea Serviciului Social, dar şi transmiterea în folosinţă gratuită, către Protoieria Mangalia, a unei magazii ce aparţine Cimitirului „Eternitatea“.




Prevenirea incendiilor în unităţile de învăţământ

Pregătirea în domeniul situaţiilor de urgenţă la nivelul unităţilor de învăţământ cuprinde două direcţii fundamentale: pe de o parte organizarea apărării împotriva incendiilor, iar pe de alta informarea şi pregătirea elevilor şi a cadrelor.

Referitor la prima direcţie, aspectele practice importante constau în stabilirea persoanelor care au atribuţii specifice, elaborarea deciziilor privind stabilirea răspunderilor pe linia apărării împotriva incendiilor, organizarea apărării împotriva incendiilor la nivelul claselor, laboratoarelor, bibliotecii, sălii de sport, atelierelor, magaziilor, centralelor termice, executarea controalelor proprii periodice pentru depistarea şi înlăturarea neajunsurilor, asigurarea funcţionării optime a mijloacelor tehnice de apărare împotriva incendiilor, instruirea cadrelor şi a personalului auxiliar.

Cauzele de incendiu (şi care sunt obligatoriu de îndepărtat) la nivelul unităţilor de învăţământ apar ca urmare a exploatării cu defecţiuni sau improvizaţii a instalaţiilor şi aparatelor electrice, a sistemelor de încălzit (sobe ce funcţionează cu gaze, lemne sau cărbuni), precum şi a nerespectării normelor de prevenire şi stingere a incendiilor în diverse împrejurări. Este vorba despre executarea unor lucrări de reparaţii (în special în perioadele de vacanţă a elevilor, când şcolile devin nişte mici şantiere) care necesită folosirea aparatelor de sudură, a focului deschis pentru topirea bitumului, a substanţelor inflamabile sau diverse lichide inflamabile ce se folosesc la vopsirea, lăcuirea sau lipirea unor obiecte (în incinta atelierelor). Alte cauze de incendiu pot fi: efec­tuarea unor experimente cu substanţe chimice care pot intra în reacţie exotermă unele cu altele (în cadrul laboratoarelor), precum şi a unor lucrări practice în care se utilizează aparatele electrice; executarea unor lucrări care presupun aprinderea focurilor (în preajma unor construcţii) pentru arderea gunoaielor; neglijenţa, de care dau dovadă unele persoane care fumează în locuri cu pericol de incendiu, aruncând la întâmplare resturile de ţigări şi chibriturile aprinse.

Instalaţiile electrice exploatate cu defecţiuni, coşurile de fum fisurate sau necurăţate de funingine, focul deschis lăsat fără supraveghere, fumatul în locuri interzise şi jocul copiilor cu chibriturile au generat cele mai multe incendii. Acest lucru trebuie bine înţeles, în sensul luării celor mai eficiente măsuri de prevenire a incendiilor şi desfăşurării unor activităţi instructiv-educative, al căror efect să fie resimţit nu numai în şcoală, ci şi dincolo de zidurile acesteia.

A doua direcţie principală presupune pregătirea practică şi teoretică în timpul orelor de consiliere (dirigenţie) a elevilor şi conştientizarea necesităţii acumulării unor informaţii de bază privind situaţiile de urgenţă: regulile privind protecţia şi comportamentul adecvat pe timpul fiecărei situaţii.




Trei miliarde de lei vechi, alocate de la bugetul local pentru renovarea şi modernizarea şcolilor din Mangalia

În vederea pregătirii anului şcolar 2014 – 2015, în vacanţa de vară ce tocmai s-a încheiat, în incinta instituţiilor de învăţământ, au fost executate lucrări de reparaţii şi modernizări, în funcţie de sumele primite de la Primărie, dar şi în funcţie de necesităţi.   

Astfel, la Şcoala Generală nr. 5 „Gala Galaction” au fost igienizate sălile de curs şi s-au făcut diverse reparaţii. „Avem trei corpuri de clădiri, astfel că a fost mult de muncă. Tâmplăria a fost vopsită, la fel ţevile şi caloriferele din clase şi de pe holuri. Ţin să precizez faptul că în proporţie de 90%, toate aceste lucrări s-au realizast din fonduri proprii şcoli, din sponsorizări, dar şi cu ajutorul părinţilor. În total, valoarea totală a reparaţiilor s-a ridicat la suma de 50.000 lei, iar de la bugetul local ne-au fost repartizaţi numai 12.000 de lei. De asemenea, precizez faptul că lucrările au fost realizate de personalul şcolii. Cea mai importantă schimbare o reprezintă înlocuirea porţii de la şcoala de vizavi de geamie. Investiţia s-a făcut exclusiv cu ajutorul unor sponsori generoşi. La fel de important a fost şi ajutorul părinţilor care ne-au ajutat să schimbăm mobilierul deteriorat”, a declarat directoarea Şcolii nr. 5, prof. Adriana Popescu.

Chiar dacă unitatea este pregătită corespunzător, rămâne lipsa spaţiului, dar şi a unei săli de sport. De-a lungul timpului, au tot existat demersuri în vederea mansardării unui corp de clădire ori de ridicare a unei clădiri noi. Din păcate, intenţiile nu s-au concretizat, astfel că elevii claselor primare, inclusiv de la clasa a II-a sunt nevoiţi să înveţe după-amiaza. Pe de altă parte, orele de sport se ţin în curte sau în sala de clasă, unde elevii sunt nevoiţi să inhaleze praful ridicat în urma exerciţiilor de educaţie fizică. În acelaşi timp, conducerea şcolii a pierdut câţiva elevi buni pe care, din cauza programului de după-amiază, părinţii au preferat să-i transfere la alte unităţi care îi cheamă pe copii dimineaţa la ore, nu la 12.00-13.00. Şcoala „Gala Galaction” are trei clase I, respectiv trei clase pregătitoare.

Renovări s-au executat şi la Şcoala Generală nr. 3 din Mangalia. Aici, s-a făcut igienizare parţială, iar în cinci săli de clasă parchetul a fost înlocuit integral. Directorul instituţiei,

prof. dr. Mihai Ionescu ne-a declarat că au fost făcute revizii şi reparaţii la instalaţia sanitară şi electrică. „Au fost modernizate câteva grupuri sanitare şi s-au făcut tencuieli exterioare. Toate aceste lucrări au costat 50.000 de lei, bani pe care i-am primit de la Primărie. Pentru anul şcolar ce a început, avem patru clase I şi alte patru clase 0 (grupa pregătitoare)”, a spus directorul Şcolii nr. 3 Mangalia.   

Cele mai mari lucrări au fost făcute la Şcoala nr. 2 „Sf. Apostol Andrei”. Aici, s-a reparat, în totalitate, acoperişul, s-a igienizat şi s-au executat reparaţii interioare. Valoarea totală a reparaţiilor a fost de 86.900 de lei.

Reprezentanţii Primăriei Mangalia ne-au precizat faptul că suma totală alocată de la bugetul local pentru reparaţii curente instituţii de învăţământ (grădiniţe, şcoli, Colegiul Economic Mangalia) a fost de aproximativ 300.000 de lei.




ANAT: „Staţiunile din zona Eforie – Mangalia îşi reiau trendul pozitiv de creştere“

Peste 50% din vânzările prin agenții de turism se fac pentru Mamaia și Năvodari, dar vânzările pentru stațiunile din zona Eforiilor și Mangalia și-au reluat trendul de creștere.

Topul staţiunilor de pe litoral, în funcţie de vânzările prin agenții de turism, arată astfel: Mamaia/Năvodari, Eforie Nord, Saturn, Neptun, Jupiter, Venus, Olimp, Mangalia, Costineşti, Cap Aurora, Eforie Sud. Per total, creşterea de vânzari prin agenții de turism a fost de 2%.

De altfel, din totalul  vânzărilor prin agentii pe destinații interne, litoralul reprezintă circa 79%, iar  celelelate destinaţii reprezintă 21% din vânzări.

Valoarea medie a pachetului per turist a fost de 599 de lei pe litoral, în creştere cu 2% faţă de vara 2013, în timp ce valoarea medie a pachetului per turist  în restul destinaţiilor a fost de 621 de lei, în creștere cu 3% față de anul trecut.

Pe staţiuni, valoarea pachetului mediu per turist a fost de 720 de lei în Mamaia, 567 de lei în Eforie Nord, 499 de lei în Olimp, 486 de lei în Saturn, 481 de lei în Venus, 462 de lei în Jupiter, 449 de lei în Cap Aurora, 426 de lei în Costineşti, 417 lei în Neptun şi de 311 lei în Eforie Sud.

Evoluția vânzărilor pe statiuni prin agenții de turism în anul 2014 față de 2013 arată astfel :

Mamaia – staționar, Eforie Nord – staționar, Saturn – plus 11%, Neptun – plus 16%, Jupiter – plus 2%, Venus – plus 25%, Olimp – minus 10%, Mangalia – plus 6%, Costinești – minus 25%, Cap Aurora – plus 7%, Eforie Sud – plus 20%. Stațiunile din zona Eforii și Mangalia au înregistrat împreună creșteri de 7% la vânzările prin agenții de turism.

În continuare, peste 50% din vânzările prin agenții de turism se fac pentru Mamaia și Năvodari, dar este pentru prima dată în ultimii trei ani când vânzările pentru stațiunile din zona Eforie – Mangalia își reiau trendul pozitiv de creștere.

Anul 2014 a adus cu el o sensibilitate mărită a turiștilor pentru raportul preț-calitate, cu o  orientare preponderentă către criteriul preț. Iată de ce stațiunile de pe Litoralul Verde (zona Eforiilor si a Mangaliei), acelea în care se fac vizibile investiții în infrastructura locală și, mai ales, investiții hoteliere și în care prețurile sunt sensibil mai mici decât în Mamaia, au început să aibă creșteri de vânzări mai importante. Și, deși acestea sunt încă departe de a concura cu Mamaia/Năvodari, fiecare în parte, împreună și cu o susținere a unei dezvoltări sustenabile, axată mai mult pe ceea ce pot aduce ele nou în peisajul turistic de litoral al României, pot redeveni o destinație turistică de forță. Infrastructura, spații verzi, parcuri, promenade, locuri de joacă pentru copii, siguranța turiștilor, liniștea vacanțelor pentru familiile cu copii, clădiri mai puține și mai frumoase, logică în amenajarea stațiunilor și susținerea bazelor de cură balneară, tratament și spa, acestea sunt valorile pe care Litoralul Verde trebuie să și le asume!”, declară Lucia Nora Morariu, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism.

Programele speciale menite să susțină vânzările pentru destinațiile interne, între care și litoralul românesc, promovate de ANAT împreună cu partenerii FPTR și Asociația de Promovare Litoral-Delta Dunării, au înregistrat creșteri după cum urmează: Înscrieri Timpurii – creștere 7% și cumuleaza 20% din vânzări, Zile Gratuite de Vacanță – 20% creștere, dar cumulează încă numai 5% din vânzari, Litoralul pentru Toți – creștere 10% și reprezintă 3% din vânzări. Serviciile tip all inclusive vândute pe litoral prin agenții au înregistrat o creștere de 20%.

Studiul ANAT a fost realizat pe baza unui sondaj realizat la nivelul a peste 50.000 turiști care au călătorit prin intermediul unor turoperatori specializați în turismul intern, turoperatori care derulează vânzări clasice și vânzări prin mediul on line.




Grupul de migranţi a intrat în custodia Inspectoratului General pentru Imigrări

Poliţiştii de frontieră, din cadrul Gărzii de Coastă, au întocmit dosar penal pentru săvârşirea infracţiunii de trafic de migranţi pentru doi cetăţeni turci şi unul irakian care au facilitat transportul din Turcia, cu o ambarcaţiune pe Marea Neagră, a 72 de cetăţeni afgani, 34 irakieni, 16 iranieni şi 7 sirieni care au declarat că doreau să ajungă în ţări precum Germania şi Suedia.Poliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă au continuat cercetările în cazul interceptării, în data de 15.09.2014, a unei ambarcaţiuni suspecte pe Marea Neagră, pe care se aflau 132 de persoane.

După declanşarea procedurile specifice de remorcare a ambarcaţiunii în cauză, fără pavilion arborat, la sediul Grupului de Nave Mangalia, au fost demarate cercetările la sediul Gărzii de Coastă. Astfel, persoanele adulte au fost audiate, stabilindu-se faptul că la bordul ambarcaţiunii se aflau 72 cetăţeni afgani, 35 de irakieni, 16 iranieni, 7 sirieni şi 2 turci, adulţi şi copii, cu vârste între 1 şi 65 ani, care intenţionau să ajungă în mod ilegal în ţara noastră, pentru ca apoi să-şi continue călătoria spre ţări din Uniunea Europeană.

În urma cercetărilor a mai rezultat că ambarcaţiunea tip pescador, în lungime de 20 metri, a plecat în urmă cu trei zile dintr-un port situat în apropierea Istanbulului, fiind condusă de doi cetăţeni turci, în vârstă de 45 ani, respectiv 41 ani, ajutaţi de un cetăţean irakian, în vârstă de 31 de ani.

Poliţiştii de frontieră fac cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de „trecere frauduloasă a frontierei de stat” şi „trafic de migranţi”, fapte prevăzute şi sancţionate de art. 262, alin. 1, respectiv de art. 263, alin. 1 şi 2 din Cod Penal, iar unul dintre ei, care a condus ambarcaţiunea, mai este cercetat şi pentru săvârşirea infracţiunii de „conducere a unei nave de către o persoană fără brevet sau certificat de capacitate corespunzător”, faptă prevăzută şi sancţionată de art. 2, alin. 1 din Legea 191/2003.

 Cei doi cetăţeni turci şi complicele irakian vor fi audiaţi în data de 16.09.2014 de procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Constanţa, care vor dispune măsurile legale ce se impun.

La finalizarea cercetărilor, întregul grup de migranţi din Orientul Mijlociu va intra în custodia Inspectoratului General pentru Imigrări.




Edilul Cristian Radu, supărat că în şcoli se face mai multă politică şi mai puţină treabă!

Aşa cum se întâmplă în ţara noastră de ani buni, noul an şcolar începe cu stângul. Fie se schimbă, radical, programa şcolară, fie apar alte manuale, în care conţinutul este, complet, schimbat, fie acestea lipsesc când sună clopoţelul, aşa cum s-a întâmplat ieri, 15 septembrie 2014.

Profitând de faptul că unităţile şcolare şi-au deschis porţile, primarul Mangaliei, Cristian Radu a declarat că nu este mulţumit de aspectul instituţiilor de învăţământ. „Nu-mi place cum arată unităţile şcolare din oraş. De-a lungul anilor, s-au pompat foarte mulţi bani în şcoli, fără, însă ca rezultatele bune să apară. Din punctul meu de vedere, unităţile şcolare nu se ridică la nivelul la care ar trebui. Acest lucru se întâmplă, poate, şi din cauza faptului că unii directori de instituţii sunt preocupaţi mai mult să facă politică decât să fie buni administratori. Îi influenţează în scop electoral atât pe elevi, cât mai ales pe părinţii acestora. Mai mult decât atât, întocmesc liste pentru a vedea câte voturi favorabile obţin”, a spus, supărat, primarul Mangaliei.

De asemenea, edilul s-a declarat nemulţumit din cauza riscului de a fi înschisă Şcoala Generală nr. 4 din staţiunea Neptun. Acest lucru s-ar putea întâmpla din cauza numărului tot mai mic de elevi. Culmea este că unitatea de învăţământ are toate dotările necesare, inclusiv sală de sport, dispunând de condiţii mai bune de studiu chiar decât alte unităţi similare din Mangalia. Din păcate, părinţii preferă să-i aducă pe copii la Mangalia, convinşi fiind că, aici, se face mai multă şcoală.

Pentru perioada următoare, autorităţile publice locale intenţionează să deschidă un after-school şi să reînfiinţeze mai multe cercuri destinate activităţilor practice pentru elevi.




130 de migranţi au plutit, în derivă, pe apele Mării Negre

Timp de trei zile, 130 de suflete au plutit, in derivă, pe apele Mării Negre. Este vorba despre 103 adulţi şi 27 de copii, originari din Afganistan, Siria, Iran şi Pakistan, care, la bordul unei nave de tip pescador au părăsit, în urmă cu trei zile, costele Turciei. Nava a fost depistată de poliţiştii Gărzii de Coastă, prin Sistemul Complex de Observare, Supraveghere şi Control al Traficului la Marea Neagră – SCOMAR. Migrantii aflaţi la bordul pescadorului au  solicitat ajutor de urgenţă, din cauza hulei deosebit de puternice din larg, valurile având în zonă peste patru-cinci metri înălţime.
La 2 Mai, acolo unde a fost condusă şi ancorată în siguranţă nava, au fost desfăşurate forţe impresionante ale poliţiştilor de frontieră. Au fost solicitate, totodată, şi mai multe ambulanţe din Mangalia, întrucât o parte a femeilor şi copiilor aflaţi la bord suferiseră de deshidratare. Cele 130 de persoane au fost urcate în autobuzele MAI, fiind transportate la sediul Poliţiei de Frontieră Constanţa.




Pe surse. Dan Georgescu ar putea lua locul lui Ioan Griguţă la conducerea SN 2 Mai Mangalia

În această perioadă, apropiată alegerilor prezidenţiale, se fac mari mişcări de trupe. Unii primari se orientiează către alte formaţiuni politice, în special PSD, mai cu seamă datorită ospitalităţii de la Centru, alţii încă se mai gândesc pe care drum să meargă în viitorul apropiat. În acelaşi timp, se negociază de zor ocuparea unor funcţii importante.

 Aşa se face că, de ceva timp, se poartă discuţii pentru înlocuirea directorului general şi al Consiliului de Administraţie al SC SN 2 Mai SA Mangalia, ing. Ioan Griguţă. Nominalizaţi să-i ia locul sunt Dan Georgescu, actualul director al Goldterm SA Mangalia, Vasile Moldovanu, fost director Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri, cât şi Ciprian Juncu, ex-liderul UNPR Mangalia. Sursele noastre ne-au declarat că favorit este Dan Georgescu care ar putea fi numit, oficial, chiar în cursul acestei săptămâni. Contactat telefonic, diectorul societăţii de termoficare ne-a declarat că sunt într-adevăr discuţii în acest sens, dar că, deocamdată, nu este nimic oficial. De asemenea, Dan Georgescu a precizat că până nu va fi numit directorul SN 2 Mai, nu se ştie cine va ocupa fotoliul suprem de la Goldterm.  

Ioan Griguţă ocupă funcţia de director general al SC SN 2 Mai SA Mangalia, din anul 2009, când a fost numit de către Ministrul Economiei de la acea vreme, Adriean Videanu. Pe de altă parte, Dan Georgescu a îndeplinit, în cea mai mare perioadă a mandatului primarului Claudiu Tusac, funcţia de consilier personal. În anul 2012, a fost înfiinţată societatea de termoficare ce administrează toate centralele şi punctele termice din Mangalia, fiind numit director general, funcţie pe care o deţine şi în prezent. Ar mai fi de spus că ing. Ioan Griguţă se află, în prezent, în concediu de odihnă.