O nouă campanie de reciclare a deşeurilor de tip EEE, la Mangalia

Asociaţia Română pentru Reciclare RoReC, în parteneriat cu Primăria Mangalia şi  cu sprijinul societăţii de salubrizare Polaris, organizează, în perioada 22-23 martie, o campanie de reciclare a deşeurilor electrice şi electrocasnice vechi sau defecte. Sub deviza “Locul deşeurilor nu este în preajma ta”!, organizatorii vor amenaja un centru de colectare, pe platoul din faţa Casei de Cultură, între orele 09.00 – 18.00, unde cetăţenii oraşului pot veni să depoziteze obiectele electrice nefuncţionale. Pentru preluarea gratuită de la domiciliu a aparatelor de mari dimensiuni sau de la instituţii şi societăţi comerciale, doritorii pot suna la nr. de telefon: 0751.302.127 sau 0800.444.800. Fiecare deponent va primi cupoane valorice pentru aparatele electrice mari întregi (combine, vitrine şi lăzi frigorifice, frigidere, congelatoare, maşini de spălat rufe şi vase etc.) şi vor avea ocazia să participe la o tombolă cu premii pentru orice alt aparat electric predat. Valoarea cupoanelor este de 40 de lei pentru combine, vitrine şi lăzi frigorifice, frigidere, congelatoare întregi şi complete. De asemenea, deponenţii de maşini de spălat rufe şi vase, uscătoare de haine, aparate de aer condiţionat complete, vor primi câte 20 lei în cupoane valorice. Tragerea la sorţi a taloanelor completate şi depuse în cadrul acţiunii de colectare va avea loc, luni, 24 martie, ora 11.00, la sediul Poliţiei Locale din localitate, situat pe str. Delfinului nr.1, în prezenţa autorităţilor locale. Tombola cu premii va oferi deponenţilor posibilitatea de a intra în posesia unui aspirator cu acumulatori, a unui cuptor cu microunde, a unei cafetiere sau mixer.




Mangalia dă în gropi: în aşteptarea plombelor din asfalt, maşinile pot fi reparate pe banii primăriei!

Zilnic, în drumul spre serviciu sau în simplele plimbări primăvăratice pe carosabilul litoralului sudic, un risc extrem de mare pentru „sănătatea“ automobilelor aflate în trafic îl constituie… zecile de gropi ce au înflorit, ca ghioceii, la tot pasul. Şi, dacă locuitorii Mangaliei sunt, de felul lor, oameni paşnici, ce nu reacţionează, de cele mai multe ori, în faţa situaţiilor extreme, aceştia trebuie să ştie că, potrivit legii, au posibilitatea să acţioneze în judecată pe responsabilii cu drumurile, pentru a-şi recupera banii cheltuiţi cu repararea maşinilor avariate.

În cazul DN39, şoseaua ce leagă Mangalia de Constanţa, responsabil cu starea drumului este CNADNR, iar DJ 391 (ce uneşte Mangalia cu Albeştiul) este în subordinea Consiliului Judeţean. Restul străzilor din urbe sunt sub directa administrare a primăriei. Pe care, la fel ca CNADNR-ul, o puteţi chema în instanţă în cazul în care consideraţi că este de vină pentru stricăciunile cauzate maşinii dumneavoastră. Dacă beneficiaţi de o poliţă CASCO, avaria pricinuită autoturismului va fi acoperită de firma de asigurare care se va îndrepta, ulterior, împotriva celui considerat responsabil de pagubă. Cei fără asigurare, pot merge, pe cont propriu, în instanţă, anexând, la dosar, probele admise de lege: martori, fotografii cu autoturismul avariat, dar şi cu gropile din asfalt, alături de dovada scrisă, oferită de un service auto, unde a avut loc constatarea pagubelor.

Potrivit art. 4, alin. 6 al Codului Rutier, în cazul producerii unui eveniment ca urmare a stării necorespunzătoare a drumului public, a nesemnalizării sau a semnalizării necorespunzătoare a acestuia, precum și a obstacolelor ori lucrărilor care se execută pe acesta, administratorul drumului public, antreprenorul sau executantul lucrărilor răspunde, după caz, administrativ, contravențional, civil, penal, în condițiile legii.




Iată gradul de îndatorare al primăriei până în 2027!

(sursa: mangalia.ro)




Primăria Mangalia îşi concesionează cei 4.000 de maidanezi: dacă în 14 zile nu îşi găsesc stăpân, aceştia vor fi eutanasiaţi!

„Anul acesta problema câinilor fără stăpân va fi rezolvată“: aşa cum ne-a obişnuit, şi în 2014 primăria Mangalia promite că maidanezii nu vor mai decora străzile unui litoral în aşteptarea turiştilor, nu îi vor mai muşca pe localnici, dar nici nu vor mai oferi un spectacol trist al unor animale bolnave, flămânde şi lovite.

Cum instituţia publică s-a dat bătută în faţa „avalanşei“ de câini, al căror număr s-a dublat în ultimii ani, ajungând la circa 4.000, iar plângerile contribuabililor şi ale turiştilor curg, consilierii locali au decis acordarea serviciului ecarisaj unei firme private. Proiectul de hotărâre a fost aprobat în luna ianuarie a acestui an şi, potrivit reprezentanţilor primăriei, „în prezent se lucrează la caietul de sarcini şi vor fi parcurse toate procedurile legale“ pentru soluţionarea uneia dintre cele mai acute probleme din sudul litoralului: câinii fără stăpân.

„Licitaţia publică deschisă a serviciului public pentru gestionarea câinilor fără stăpân“ va avea loc imediat ce cererea de oferă va fi publicată pe S.E.A.P. Proiectul prevede concesionarea prin licitaţie publică deschisă a acestui serviciu, firma câştigătoare urmând să achite primăriei o redevenţă de 10% din profitul net, dar nu mai puţin de 3.000 de lei pentru activitatea desfăşurată pe raza urbei. Durata contractului este de doi ani.

Agenţii economici care doresc să se înscrie în cursa pentru câştigarea acestei licitaţii trebuie să ştie că, printre viitoarele atribuţii pe care le au, se numără:  capturarea şi transportarea în adăpost a câinilor fără stăpân, după un program prestabilit sau în baza reclamaţiilor scrise ale persoanelor fizice sau juridice; cazarea, hrănirea, îngrijirea, deparazitarea, vaccinarea, microciparea/crotalierea câinilor ce rămân în adăpost, a celor revendicaţi sau adoptaţi; înregistrarea lor într-o evidenţă unică; reîntoarcerea animalelor fără stăpân în zona în care au fost prinse, dar şi eutanasierea exemplarelor bolnave (primele sacrificate) sau sănătoase (după 14 zile lucrătoare în care rămân în adăpost).

În 2013, un singur câine a fost adoptat de la Biobază!

Primăria a „numărat“, anul trecut, pe raza oraşului, 4.000 de maidanezi. În cifre, situaţia pe 2013 arată aşa: au fost capturaţi 973 de câini – aceştia fiind transportaţi în adăpost. Au fost revendicaţi 40, eutanasiaţi 6, trataţi, marcaţi şi eliberaţi – 967. Situaţia cea mai tristă este cea a adopţiilor: anul trecut, un singur cetăţean a adoptat, din Biobază, un maidanez!

Administraţia publică locală vrea să ne convingă că, prin atribuirea ecarisajului unei firme private, calitatea serviciilor de gestionare a câinilor fără stăpân va creşte, întrucât, printre criteriile în baza cărora va fi ales câştigătorul se numără şi indicatorii de performanţă, dotările tehnice etc. „Va exista o siguranţă mai mare pe domeniul public/privat a cetăţenilor ce nu vor mai fi agresaţi de maidanezi“, spun cei de la primărie, adăugând că: „prin utilizarea soluţiilor moderne pentru prinderea câinilor aceştia nu vor fi chinuiţi“.

Vizate de laţul hingherilor vor fi maidenezii care îşi fac veacul în preajma şcolilor, grădiniţelor, locurilor de joacă, parcurilor, pieţelor publice sau în zonele periferice ale oraşului. Capturarea (cu crose cu laţ sau plase) se va face numai de personalul angajat al operatorului, organizat în echipe de câte două persoane, plus şoferul mijlocului de transport, acesta din urmă urmând să fie instruit special „să acorde ajutor animalelor bolnave“. Autovehiculele speciale de transport „trebuie să ofere animalelor siguranţă, securitate, protecţie împotriva temperiilor naturii“, iar cuştile să fie alese în funcţie de talia căţelului (mai lungi decât corpul acestora).

Potrivit caietului de sarcini al licitaţiei, sub nicio formă câinii prinşi nu vor fi loviţi, răniţi, mutilaţi, împuşcaţi cu arma sau sarbacana dacă sunt deja prinşi în laţ. Căţeii mici, de sub 12 săptămâni, vor fi, obligatoriu, hrăniţi de trei ori pe zi, cei mai mici de un an – de două ori pe zi, iar câinii adulţi o dată pe zi. Hrana trebuie să fie numai proaspătă, cea uscată urmând să fie administrată individual şi supravegheat.

La intrarea în adăpost fiecare câine va primi un număr unic de identificare, iar după înregistrare aceştia vor fi examinaţi medical şi repartizaţi în funcţie de starea de sănătate, sex, vârstă şi grad de agresivitate. În adăpost, câinii vor putea fi adoptaţi fie de persoane fizice, fie de comunităţi: în ambele cazuri se va asuma, în scris, răspunderea pentru ocrotirea animalului, cu interdicţia de a-l lăsa liber pe domeniul public. Înainte de eliberare, câinii sunt sterilizaţi, vaccinaţi antirabic şi trataţi.

Primăria zice că un maidanez aflat în Biobază o „costă“ 300 de lei!

 Fiecare căţel adus în adăpost scoate, la ora actuală, din bugetul local 286 lei. În aceştia bani sunt incluse: prinderea – 42 de lei, crotalierea – 2,6 lei, vaccinările – 44,7 lei, hrana – 6,10 lei, servicii medicale – 78 lei, neutralizarea – 21 lei. În cadrul licitaţiei, printre criteriile de departajare ale ofertanţilor se numără nivelul tarifului propus pentru gestionarea câinilor, nivelul propunerii investiţiilor viitoare, finanţate din venituri proprii sau alte venituri ale ofertantului, alături de nivelul propus al redevenţei.

Trataţi, deparazitaţi şi supravegheaţi 14 zile lucrătoare, în cazul în care nu vor fi nici revendicaţi, adoptaţi, adoptaţi la distanţă sau menţinuţi în adăpost, câinii vor fi eutanasiaţi. Este interzisă eutanasierea animalelor fără stăpân, care nu suferă de boli incurabile, înainte de expirarea termenului de 14 zile. Eutanasierea animalelor urmează să se facă doar de medicul veterinar, în urma unei decizii luate de un reprezentant al primarului. ONG-urile vor avea dreptul să îşi desemneze reprezentanţi care să asiste la eutanasiere. Cadavrele animalelor sacrificate or fi transportate la o unitate de neutralizare sau distruse la propria instalaţie de incinerare.

Agentul economic ce va demara hingheriada la Mangalia urmează să finalizeze amenajarea adăpostului (extrem de subdimensionat la ora actual), să angajeze forţă de muncă locală (angajament ce ar aduce „puncte“ ofertanţilor) şi, cel mai important, concesionarul câştigător va asigura „raportul optim între preţ (mic) al tarifelor şi calitate (ridicată) a serviciilor“.

Primăria spune că termenul pentru încheierea procedurii de concesionare este de… 5 luni! Anunţul licitaţiei pentru trecerea la privat a serviciului ecarisaj a fost înregistrat, potrivit primăriei, pe S.E.A.P., pe 11 martie a.c.




Fanomania, firma tocmită să se ocupe de Port şi evenimente, face spume şi le vinde prin alimentare!

La data de 21 iunie 2013 lua fiinţă SC Fanomania Holding SRL Bucureşti, căreia autorităţile publice din Mangalia i-au încredinţat, în exclusivitate, misiunea de a organiza manifestări cultural-artistice în sudul litoralului. Mai mult decât atât, în cadrul unei şedinţe, consilierii locali, cu bunăvoinţa ce-i caracterizează, în funcţie de starea sufletească, au aprobat în data de 4 iulie 2013 darea în administrare a Portului Turistic pentru o perioadă de trei ani (cu toate că, iniţial, se dorea ca durata de administrare să fie de 10 ani) aceleiaşi societăţi bucureştene. Evenimentele promise, vara trecută, nu au înregistrat succesul aşteptat, din cauza promovării palide şi, pe alocuri, inexistente care au făcut ca numărul spectatorilor să fie incredibil de mic. Culmea este că ceea care s-a promovat a fost chiar societatea, nu şi manifestările în sine, practic, cele care contau cu adevărat pentru a atrage publicul spectator. Aşa se face că s-au distribuit tot felul de articole promoţionale marca Fanomania, începând de la prezervative, până la bomboane.

În această perioadă, societatea şi-a diversificat produsele dulci, astfel că în mai multe alimentare din Mangalia poate fi cumpărată spumă de zahăr pe băţ, ce are forma steluţei vesele ce ne zâmbeşte inclusiv de pe afişele şi pliantele realizate de societatea în cauză. Preparatul dulce la gust, este piperat ca preţ, o steluţă din spumă de zahăr costând 8 lei!

Sperăm că această strategie nu va avea drept obiectiv doar îndulcirea gustului amar pe care ni-l lasă, în prezent, Mangalia şi staţiunile, nepregătite să întâmpine apropiatul sezon estival 2014, ci derularea unei serii ample de evenimente menite să readucă la viaţă zona noastră turistică.




Deşi noul sezon estival bate la uşă, staţiunile, lăsate de izbelişte, nu se grăbesc să-i deschidă!

În fiecare an, sezonul estival debutează, oficial, la data de 1 mai, ceea ce înseamnă că până atunci nu mai sunt nici 2 luni. Cu toate că ni s-au făcut diverse promisiuni, ba ne lăudăm şi pe la târgurile de turism că vom putea oferi vacanţe de vis, sudul litoralului rămâne, din păcate, la fel de cenuşiu şi prăfuit ca şi anii trecuţi.

Într-o perioadă în care ofertele agenţiilor turistice te îmbie cu tot felul de promoţii ori sejururi avantajoase din punct de vedere al tarifelor şi confortului pentru destinaţii cum ar fi Grecia, Turcia şi mai ales Bulgaria, staţiunile sudice rămân în urmă la capitolul atracţii. Declarate de interes naţional şi cu o paletă de tarife mărite uşor sau chiar deloc, staţiunile sudice nu reuşesc să facă un pas în faţă comparativ cu alte zone turistice, din cauza lipsei de interes a investitorilor dar şi a autorităţilor publice locale, respectiv centrale.

În fiecare an, puţinii investitori care se mai încumetă să demareze afaceri în sud, se axează tot pe hoteluri şi terase, ultimele încropite la repezeală din placaj şi amplasate pe spaţii verzi chiar dacă prevederile legale le interzic acest lucru. Afaceriştii nu îşi îndreaptă însă atenţia către parcuri de distracţie ori crearea unor alte posibilităţi de destindere, motiv pentru care puţinii vizitatori care ne mai trec pragul nu au la dispoziţie decât băile de soare, plimbările şi eventualele spectacole ieftine, cu distribuţii pestriţe şi glume răsuflate. Regretabil este faptul că nici plimbările nu sunt în măsură să ofere turiştilor un dram de relaxare şi tihnă. Aşa cum se ştie, deplasările prin staţiuni le sunt stricate de câinii comunitari care îi atacă ori care decorează aleile de acces cu excremente. Pe de altă parte, în aproape toate staţiunile, cu excepţia centrului din Neptun, trotuarele sunt distruse, măcinate sau ocupate de autoturismele parcate cât mai aproape de zona de cazare. Din tablou nu lipsesc cerşetorii, care îi agasează pe turişti cu insistenţa cu care le cer „bani pentru pâine”.

Povestea celor 7 cu ”D” de la dezastru!

Aspectul dezolant al zonelor turistice, odinioară, un exemplu de frumuseţe, linişte şi aflux de vizitatori români, dar mai ales străini, este menţinut şi de zecile de clădiri abandonate, dezafectate, lăsate în paragină de ani buni. Unii dintre posibilii investitori sunt nemulţumiţi de prezenţa acestora şi nu o dată au declarat că nu ar cheltui niciun leu pentru o unitate nouă, modernă care să se învecineze cu o clădire ce stă să cadă, pentru că le-ar afecta afacerea.  

Pe de altă parte, serviciile oferite de anumite hoteluri, terase şi restaurante lasă mult de dorit în sudul litoralului, confortul lipsind, iar personalul fiind atras mai mult de căpătuială decât de amabilitate. Nu lipseşte nici aspectul general de bazar, cu nesfârşitele tarabe înşirate pe trotuare, unde alimentele se vând în condiţii improprii. Astfel, unele spaţii improvizate, unde se vând  shaorma, porumb fiert, covrigi, gogoşi, mititei etc., nu dispun de sursă de apă sau toaletă, clienţii riscând să plece din vacanţă cu amintiri de neuitat printre care cele mai frecvente sunt toxiinfecţiile alimentare… Despre gropile din carosabil, gunoaiele dezorganizate, gurile de canalizare lipsite de capace, spaţiile verzi neîngrijite nici nu mai are rost să amintim, deoarece sunt la ele acasă şi nu par că şi-ar dori să-și ia tălpăşiţa prea curând!

Nu în ultimul rând, vara trecută, s-a demonstrat faptul că puţinele tentative de creare a posibilităţilor de destindere, prin organizarea unor evenimente la nivel local, nu aduse de radiouri cunoscute din Capitală, au eşuat lamentabil, din cauza lipsei de promovare. Ceea ce putea fi un show artistic şi culinar în măsură să reunească mii de spectatori și anume Festivalul Berii s-a dovedit, din păcate, un fiasco, numărul celor prezenţi, fiind de cel mult o sută! Promovarea precară a umbrit distribuţia selectă din care au făcut parte multe trupe de renume cu mii de fani, de altfel. Condiţia ca acestea să fie aplaudate la scenă deschisă era ca localnicii şi vizitatorii să afle în timp util de existenţa concertului şi a comercializării unor mărci cunoscute de bere germană. Să sperăm că din această nereuşită, responsabilii cu turismului şi evenimentele au învăţat ceva şi se vor preocupa din timp să lanseze şi să ducă la bun sfârşit o manifestare amplă.  

Toate aspectele creionează tabloul perimat al staţiunilor sudice, lansate sub titulatura „Povestea lui 7”, în care culorile curcubeului, în funcţie de zona de agrement, promit, nu se ştie pe ce suport, să învioreze vacanţele turiştilor. Până la explozia de culoare, realitatea ne arată că numitorul comun al staţiunilor îl reprezintă litera „D” de la dezastru. Tendința anuală a rămas de fiecare dată, când se apropie sezonul estival, să se lanseze promisiuni, să se anunţe măsuri dure, cât şi demarări de proiecte ambiţioase care, din păcate, în final, fie nu se concretizează, fie se dovedesc ineficiente în relansarea turismului din sudul litoralului.

Cu toate acestea, așteptăm cu real interes și sperăm ca sezonul 2014 să fie unul profitabil, iar stațiunile să fie asaltate de valuri de turiști care la plecare să-și noteze în jurnal vacanța de vis petrecută în sudul litoralului. 




Întreruperi de curent electric în staţiunile Neptun şi Olimp

Pentru lucrările anuale de reparaţii şi întreţinere a instalaţiilor şi reţelelor electrice, precum şi a posturilor de transformare, SC Enel Distribuţie Dobrogea SA – Zona MT-JT Constanţa, anunţă întreruperea furnizării energiei electrice la Neptun şi Olimp, în zilele de marţi şi vineri, după următorul program:

          – marţi, 18 martie, între orele 08.00 – 16.00, în staţiunea Neptun, cu staţia CFR Gară, Complex Sere şi Vile, Popasul Căprioarelor;

          – vineri, 21 martie, între orele 08.00 – 16.00, în staţiunea Olimp – Canton CFR.




Comunicatul DNA referitor la dosarul Raim

Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Constanța au dispus trimiterea în judecată, în stare de arest preventiv, a inculpatului
IUZEIR RAIM, administrator al unei societăți comerciale, în sarcina căruia s-au reținut infracţiunile concurente de înşelăciune şi şantaj şi trimiterea în judecată, în stare de libertate, a inculpaţilor:
SULIMAN IUSEIN SINAN, în sarcina căruia s-a reținut infracţiunea de complicitate la şantaj;
DUMITRU VASILE, în sarcina căruia s-a reținut infracţiunea de complicitate la şantaj;

În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut următoarea stare de fapt:
În luna martie a anului 2012, în urma cumpărării unui imobil situat în Portul Turistic Mangalia, inculpatul Iuzeir Raim a promis că va achita proprietarului, persoană vătămată, suma de 33.000 euro reprezentând contravaloarea unui autoturism marca Mercedes. Această sumă de bani reprezenta o parte a prestaţiei promise de inculpat în schimbul imobilului dobândit de la partea vătămată.
Inculpatul însă nu a achitat acesteia din urmă decât suma de 13.000 euro, iar ulterior, la începutul lunii noiembrie 2013, ajutat de Suliman Iusein Sinan și de Dumitru Vasile, a exercitat ameninţări cu acte de violenţă asupra persoanei vătămate. Scopul acestora era de a determina persona vătămată să renunţe la încercarea de a recupera de la inculpatul Iuzeir Raim, pe căi legale, restanța de 20.000 euro.

Concret, starea de fapt detaliată în rechizitoriu este următoarea:
La data de 18.03.2013, o persoană (parte vătămată în cauză) a sesizat organele de poliție cu o plângere îndreptată împotriva inculpatului Iuzeir Raim, arătând că începând cu anul 2008, ar fi primit de la acesta din urmă, cu titlu de împrumut, diverse sume de bani pentru care a fost nevoit să achite dobânzi cămătăreşti.
Persoana respectivă și soția sa au declarat că în anul 2011, inculpatul le-ar fi acordat un nou împrumut, în cuantum de 30.000 euro, cu o dobândă de 10% pe lună.
Pentru a garanta îndeplinirea obligaţiei de restituire a împrumutului, inculpatul i-ar fi cerut persoanei respective să constituie o ipotecă asupra unei pensiuni pe care aceasta din urmă o deținea pe malul Portului Turistic Mangalia, solicitare acceptată. Ipoteca ar fi fost constituită în favoarea concubinei inculpatului Iuzeir Raim.
La un timp după acordarea acestui împrumut şi după constituirea garanţiei reale imobiliare arătate, persoana împrumutată s-ar fi aflat în imposibilitatea de a achita împrumutul lui Iuzeir Raim, motiv pentru care cei doi au stabilit ca aceasta să îi vândă inculpatului pensiunea asupra căreia constituise ipoteca.
În acest sens, concubina inculpatului ar fi dat o declaraţie pe proprie răspundere prin care a solicitat radierea ipotecii instituite asupra pensiunii situate în Portul Turistic Mangalia, iar ulterior persoana împrumutată ar fi vândut fiului inculpatului imobilul respectiv.
Valoarea imobilului tranzacţionat ar fi depăşit cu mult valoarea împrumutului, motiv pentru care inculpatul Iuzeir Raim ar fi fost de acord să îi dea fostului proprietar mai multe compensații, în contul diferenței.
Astfel, în schimbul pensiunii, inculpatul ar fi renunţat la datoria pe care persoana împrumutată o avea faţă de el, ar fi transmis dreptul de proprietate asupra unui teren, situat într-o localitate din județul Constanţa şi ar fi achitat echivalentul în lei a 19.000 euro în contul soției persoanei împrumutate.
Totodată, inculpatul Iuzeir Raim a promis că va da şi un autoturism marca Mercedes Benz Clasa S, evaluat de comun acord cu partea civilă la suma de 33.000 euro. În acest sens, inculpatul i-ar fi dat părţii vătămate, în original, cartea de identitate a autoturismului
Cu toate acestea, inculpatul a refuzat să încheie un contract de vânzare-cumpărare pentru autoturismul marca Mercedes Benz clasa S.
Partea vătămată şi soţia acestuia au arătat că inculpatul a refuzat ulterior să le mai transmită autoturismul în litigiu, afirmând că dăduse acest bun unei alte persoane. Prin urmare, cei doi au fost îndrumați către acea persoană pentru a prelua suma de 33.000 euro, la cât fusese evaluat autoturismul respectiv. Din cei 33.000 euro, partea vătămată a primit 13.000 euro, urmând ca diferenţa de 20.000 euro să o primească într-un interval de 6 luni.
În luna septembrie a anului 2012, când partea vătămată i-a cerut inculpatului Iuzeir Raim restul de bani, convenit prin înțelegerea inițială, acesta din urmă ar fi ameninţat-o cu acte de violență şi i-ar fi spus că nu îi va mai da nicio sumă de bani. În primăvara anului 2013, inculpatul a transmis părţii vătămate, prin intermediul mai multor persoane, să îi restituie cartea de identitate a autoturismului arătat.
În luna septembrie a anului 2012, inculpatul Iuzeir Raim a aflat că partea vătămată sesizase organele de poliţie, motiv pentru care a început să exercite presiuni asupra sa pentru a-şi retrage această plângere.
Această situaţie a continuat până la finalul lunii octombrie – începutul lunii noiembrie 2013, iar pentru a o determina să îşi retragă plângerea, inculpatul Iuzeir Raim a proferat în continuare ameninţări cu săvârşirea de acte de violenţă la adresa părţii vătămate.
În continuare, în acelaşi scop, inculpatul Iuzeir Raim i-ar fi dat părţii vătămate un microbuz marca Mercedes, evaluat la 3.500 euro, dar care valora în realitate 2.400 euro, precum şi un autoturism marca Volkswagen Golf, evaluat la 1.500 euro, dar care valora în realitate 400 euro. Totodată, inculpatul Iuzeir Raim i-a promis părţii vătămate că îi va achita suma datorată, lucru care însă nu s-a întâmplat.
Inculpaţii Suliman Iusein Sinan şi Dumitru Vasile l-ar fi sprijinit pe inculpatul Iuzeir Raim şi ar fi încercat, la rândul lor, să o convingă pe persoana parte vătămată să renunţe la plângerea formulată împotriva lui Iuzeir Raim.
Prezenţa celor doi coinculpaţi a fost una intimidantă, deoarece partea vătămată cunoştea despre aceştia că sunt persoane violente, cunoscute cu antecedente penale, precum şi prieteni cu inculpatul Iuzeir Raim.
De asemenea, partea vătămată a precizat că acţiunile conjugate ale celor trei inculpaţi i-au provocat o intensă stare de temere, atât pentru sine cât şi pentru soţia sa, în condiţiile în care acesta lucrează în afara ţării, iar soţia sa rămâne singură în municipiul Mangalia.

În cauză s-a dispus luarea măsurii asigurătorii a sechestrului asupra unui teren aparţinând inculpatului Iuzeir Raim, până la concurenţa sumei de 20.000 euro.

Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Constanța.

Facem precizarea că această etapă a procesului penal reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale şi trimiterea rechizitoriului la instanţă spre judecare, situaţie care nu poate să înfrângă principiul prezumţiei de nevinovăţie.

BIROUL DE INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE




Retrospectiva evenimentelor rutiere de săptămâna trecută

Din analiza efectuată asupra dinamicii accidentelor de circulaţie şi a consecinţelor acestora în perioada 10 martie – 16 martie a.c. a rezultat faptul că la nivelul judeţului Constanţa s-au înregistrat 21 accidente de circulaţie soldate cu o persoană rănită grav şi 25 persoane rănite uşor.

1. Cauzele de producere ale acestor accidente au fost:

 

  1. TRAVERSARE NEREGULAMENTARĂ PIETONI – 10 accidente;
  2. NEACORDARE PRIORITATE PIETONI – 3 accidente;
  3. NEACORDARE PRIORITATE AUTO- 3 accidente;
  4. NEADAPTARE VITEZA LA CONDITIILE DE DRUM – 1 accidente;
  5. CONDUCERE SUB INFLUENŢA BĂUTURILOR ALCOOLICE – 1 accident;
  6. NEASIGURARE LA SCHIMBAREA DIRECŢIEI DE MERS – 1 accident;
  7. NERESPECTARE DISTANŢĂ ÎNTRE AUTOVEHICULE- 1 accident;
  8. NERESPECTARE COLOARE SEMAFOR – 1 accident.

 

          2. Zilele de producere a accidentelor rutiere

1.LUNI- 2 accidente;

2.MARŢI –0;

3.MIERCURI – 1 accident;

4. JOI – 3 accidente;

5. VINERI –6 accidente;

6. SÂMBĂTĂ – 4 accidente;

7. DUMINICĂ – 5 accidente.

 

 

3. Orele de producere a accidentelor rutiere


                                             1. 07.00- 08.00 – 2 accidente;

                                             2. 09.00- 10.00 – 1 accident;

                                             3. 10.00 -11.00 –  1 accident;

                                             4. 11.00- 12.00 – 1 accident;

                                          5. 12.00- 13.00 – 1 accident;

                                          6. 14.00 – 15.00 – 3 accidente;

                                          7. 15.00 – 16.00 – 3 accidente;

                                          8. 16.00 – 17.00 – 1 accident;

                                          9. 18.00 – 19.00 – 1 accident;

                                          10.19.00 – 20.00 – 1 accident;

                                             11. 20.00- 21.00 – 2 accidente;

                                             12. 21.00- 22.00 – 2 accidente;

                                             13. 22.00- 23.00 – 1 accident;

                                             14. 01.00 – 02.00 – 1 accident.

                                         

                    4. Locul de producere al accidentelor rutiere

 

1. Municipiul Constanţa – 19 accidente, din care

   – 10 accidente au fost înregistrate pe bulevarde;

   – 9 accidente au fost înregistrate pe străzi.

 

2. DN-uri – 1 accident

 

 

3.DJ- uri – 1 accident

 

 

3. Alte localităţi – 1 accident.

 

          Pentru reducerea numărului de accidente rutiere soldate cu victime omeneşti poliţiştii rutieri vor organiza zilnic acţiuni, exclusiv pe principalele cauze generatoare de evenimente rutiere relevate prin analiza de risc, în intervalele de timp în care au fost înregistrate un număr foarte mare de accidente dar şi acţiuni preventiv – educative în rîndul participanţilor la trafic.




Cursuri gratuite pentru persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă

În perioada martie – aprilie 2014, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Constanţa organizează cursuri de formare profesională în meseriile:

–         Cameristă – 50 de şomeri – durata cursului 10 săptămâni;

–         Cofetar – patiser – 25 de şomeri – 20 de săptămâni;

–         Administrator pensiune turistică – 25 de şomeri – 20 de săptămâni;

–         Electrician constructor – 25 de şomeri – 20 de săptămâni;

–         Lucrător instalator în construcţii – 25 de şomeri – 10 săptămâni;

–         Infirmieră – 50 de şomeri – 20 de săptămâni.

Persoanele interesate se pot adresa pentru detalii şi înscrieri Compartimentului de Formare Profesională, din cadrul AJOFM Constanţa, strada Lacului, nr. 14, etaj, 2, telefon: 0241/481.550, sau la sediul Agenţiei Locale de Şomaj Mangalia.

Condiţii pentru înscriere: şomeri înregistraţi, indemnizaţi sau neindemnizaţi.

Condiţii de studii minime solicitate pentru: cameristă, electrician, cofetar, administrator pensiune, infirmieră: învăţământ minim obligatoriu la data absolvirii; lucrător instalator în construcţii: studii incomplete.

La Mangalia, în timp ce şomerii sunt tot mai numeroşi, investitorii se lasă aşteptaţi

Organizarea unor astfel de cursuri este mai mult decât binevenită, în condiţiile în care, la Mangalia, dar nu numai, a crescut, alarmant, numărul persoanelor care nu deţin un loc de muncă. Pe de altă parte, aceste specializări sunt utile în cazul celor care doresc să lucreze în perioada sezonului estival ce se apropie în pensiuni, unităţi hoteliere sau unităţi de alimentaţie publică. Motivul este dat de faptul că deţinătorii de hoteluri, terase etc. nu angajează decât personal calificat, astfel că urmarea unor astfel de cursuri este obligatorie, dar şi avantajoasă, fiind gratuite.

Din păcate, la Mangalia găsirea unui loc de muncă numai pe parcursul verii nu rezolvă integral problema şomerilor, deoarece de la un an la altul s-a mărit considerabil numărul persoanelor care îşi caută fără succes un loc de muncă. Persoanelor disponibilizate li s-au alăturat absolvenţii de liceu şi chiar de facultate care, indiderent dacă au sau nu diplomă, nu reuşesc să se angajeze. La fel de pesimistă este şi perspectiva pentru perioada imediat următoare, deoarece nu se întrezăresc soluţii pentru lipsa acută a locurilor de muncă vacante. Nu în ultimul rând, criza de job-uri se menţine şi din cauza autorităţilor publice locale care, deşi au promis, nu au reuşit să aducă în Mangalia şi staţiuni acei investitori prosperi români şi străini cu care se tot lăudau.




Locuitor din Costineşti, prins cu o puşcă deţinută ilegal

La data de 15 martie a.c., poliţiştii Serviciului A.E.S.P., conform planului de acţiune pe linia depistării deţinătorilor ilegali de arme şi muniţii, au executat o acţiune în Costineşti.

Cu această ocazie, a fost depistat C. Constantin, de 51 ani, din Schitu, care deţinea ilegal o puşcă cu aer comprimat. Cel în cauză este cercetată în stare de libertate pentru savărşirea infracţiunii de deţinere fără drept a unei arme neletale din categoria celor supuse autorizării.




Angajaţii de pe „Flaminia“ au înlăturat 97% din corpul deteriorat al navei




Audi A4 cu documente false, descoperit în P.T.F. Vama Veche

Poliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă au descoperit în Punctul de  Trecere a Frontierei Vama Veche un autoturism Audi A4,  înmatriculat în Bulgaria, pentru care conducătorul autoturismului a prezentat la control documente false. În data de 13.03.2014, în jurul orei 14.30, în P.T.F. Vama Veche s-a prezentat pentru efectuarea formalităţilor de frontieră cetăţeanul român C.N., în vârstă de 26 ani, cu domiciliul pe raza judeţului Constanţa, care conducea un autoturism marca Audi A4, înmatriculat în Bulgaria.

Conducătorul auto a prezentat la controlul specific talonul de inspecţie tehnică periodică, asigurarea tip Carte Verde, asigurarea purtând însemnele autorităţilor din Republica Bulgaria şi împuternicirea privind înstrăinarea autoturismului de către proprietar, documente suspecte a fi false. Conducătorul auto a declarat că a achiziţionat autoturismul fără a şti faptul că documentele sunt false.

Poliţiştii de frontieră au întocmit cetăţeanului român, dosar penal pentru săvârşirea infracţiunii de „uz de fals”,  faptă prevazută şi pedepsită de art. 323 Cod Penal.




Festivalul Internaţional Crazy Salsa Fest, la a V-a ediție

Începând cu anul 2010, când s-au pus bazele acestui festival cu caracter internaţional, an de an evenimentul a crescut valoric, impunându-se în viaţa cultural-artistică a municipiului Mangalia şi a ţării, prin show-urile, workshop-urile susţinute de artişti naţionali şi internaţionali. Participarea la festival se va face pe bază de invitaţii primite din partea organizatorilor, în urma selecţiei ofertelor venite de la şcoli de dans din întreaga lume. De-a lungul timpului, au fost invitaţi artişti şi campioni de salsa, bachata şi alte stiluri de dans din Franţa, Italia, Turcia, Grecia, Bulgaria, Cuba, etc. Alături de artiştii internationali, pe scena festivalului evoluează de fiecare dată artişti şi şcoli de dans din ţară, frumuseţea dansului latino fiind apreciată la adevărata sa valoare. Şi anul acesta, stilurile de dans promovate sunt: salsa, bachata, cha cha, rumba, rueda de cazino, merengue, mambo, dar şi dansul tradiţional românesc. Astfel, prin dans şi reprezentaţii de artă a dansului, festivalul promovează frumuseţea, unicitatea fiecărei naţiuni, în contextul globalizării şi al păstrării identităţii socio-culturale.




DMHI a cedat benevol căminul din Parcul Industrial, pentru locuitorii Mangaliei

Ca urmare a discuţiilor purtate de către conducerea executivă a Daewoo-Mangalia Heavy Industries S.A. şi ai Primăriei şi Consiliului Local Mangalia/Administraţiei Parcului Industrial Mangalia, analizând atât destinaţia pe care administraţia locală o are în vedere pentru respectivul spaţiu de locuit, cât şi necesităţile pe termen mediu privind capacităţile de cazare suplimentare ale DMHI, societatea a hotărât sa încheie de comun acord cu Administraţia Parcului Industrial contractul de închiriere, fără nici un fel de pretenţii faţă de lucrările de reabilitare derulate în trecut, aducându-şi astfel contribuţia la dezideratul social al comunităţii locale, faţă de cetăţenii Municipiului Mangalia defavorizaţi şi fără suficiente resurse financiare.




Fostul consilier local Florin Maftei a încetat din viaţă!

Fostul consilier local, Florin Maftei (53 de ani), a încetat din viaţă în cursul nopţii trecute. Fost consilier local şi lider al PNDC (Partidul Naţional Democrat Creştin), Florin Maftei s-a înscris în rândurile PNL Constanţa în noiembrie 2009.

Florin Maftei a fost cunoscut în viaţa sportivă, fiind boxer, dar şi, timp de mulţi ani, arbitru de box.

Dumnezeu să îl odihnească în pace!




Parcul Industrial Mangalia a preluat un cămin de locuinţe de la DMHI

Reprezentanţii Parcului Industrial Mangalia anunţă preluarea căminului de nefamilişti situat în incinta instituţiei, ca urmare a încetării contractului de închiriere   încheiat cu S.C. Daewoo Mangalia Heavy Industries S.A.. Începând cu 1 martie a.c., imobilul se află în administrarea Parcului Industrial, urmând să fie pus la dispoziţia autorităţii locale. Imobilul are un număr de 95 de camere, din care 80 pot fi cazate/repartizate. În acest sens, reprezentanţii Parcului Industrial doresc o colaborare cu administraţia publică locală în vederea ocupării acestor spaţii locative de către cetăţenii oraşului, care nu deţin o locuinţă, ajutând astfel la rezolvarea numărului mare de cereri de locuinţe.




Noul regulament al activităţii agenţilor economici din Mangalia, în dezbatere publică. Iată ce prevede acesta!

În câteva zile, pe 17 martie, la primărie se va organiza dezbaterea publică pe marginea proiectului „Reglementarea activităţii agenţilor economici de pe teritoriul administrativ al Municipiului Mangalia“. Proiectul a fost supus aprobării Consiliului Local în urmă cu câteva săptămâni, dar a fost retras de pe ordinea de zi, întrucât nu avea aprobările comisiilor de specialitate.

Pentru cititorii noştri, spicuim câteva dintre prevederile acestui regulament, pe care sunteţi invitaţi, de primărie, să îl dezbateţi public, luni, 17 martie, între orele 13.00 – 16.00.

În primul rând, sunt interzise cu desăvârşire activităţile comerciale pe spaţii verzi, în apropierea intersecţiilor şi trecererilor de pietoni pe o rază mai mică de 5 metri, în locurile de joacă pentru copii, în parcări, pe trotuare, în zona porţilor de acces ale imobilelor, pe părţile carosabile ale drumurilor publice, pe plajele cu destinaţie turistică, cu excepţia activităţilor pentru care există reglementări legale specifice.

În perioada de extrasezon, agenţii economici au obligaţia de a asigura conservarea activelor şi obiectelor de inventar, bunurile şi instalaţiile pentru preîntâmpinarea degradărilor pe timp de iarnă, să menţină curăţenia în perimetrele deţinute, inclusiv spaţiile verzi, să toaleteze şi să refacă gardurile vii, să planteze şi să întreţină materialul dendrologic (gazon, flori, arbuşti orientali). Proprietarii de unităţi turistice trebuie să monteze şi să întreţină indicatoarele privind direcţionarea către acestea.

Dacă vreţi să vă apucaţi să reparaţi sau să faceţi lucrări de întreţinere, trebuie să ştiţi că trebuie să deţineţi un proiect autorizat numai de arhitectul şef al Mangaliei! Pe lângă toate acestea, dacă regulamentul va trece de votul consilierilor locali, veţi fi obligaţi să asiguraţi reţelele de iluminat aflate pe proprietatea dvs., dar şi să „reparaţi străzile, trotuarele şi dotările tehnico-edilitare, subterane şi aeriene“, până la 1mai.

Terasele din staţiuni, acoperite doar cu umbrele „pastel“, iar meniurile redactate bilingv

În sezon estival (1 mai-30 septembrie), va trebui să întreţineţi spaţiile verzi, să vă asiguraţi obiectivele cu pază electronică sau umană şi, în cazul în care unitatea dvs. este închisă sau se află în construcţie, să o protejaţi cu mash-uri sau panotaje. Agenţii economici care solicită desfăşurarea activităţii în Mangalia şi staţiuni trebuie ca, pe lângă acorduri şi avize legale obligatorii, să achite, anticipat, taxele pentru avizare, autorizare şi desfăşurare a activităţii. Este obligatorie deţinerea unui contract cu firma de salubrizare, dar şi expunerea estetică a mărfurilor şi afişarea vizibilă a preţurilor.

În afara evenimentelor „specifice“, autorii noului regulament stipulează că vă este interzisă prepararea în aer liber a oricăror sortimente culinare. Comercializarea în staţiuni a alimentelor (preparate, semipreparate din carne, ouă, lapte, fructe, pâine, băuturi alcoolice şi nealcoolice) se va putea face numai de către unităţile turistice ce deţin o astfel de clasificare sau de către alte unităţi autorizate, „fără a împiedica libera concurenţă, dar asigurând, în acelaşi timp, libera concurenţă“. Lista de meniuri va fi, obligatoriu, redactată în română şi o limbă de circulaţie internaţională.

O noutate absolută în sudul litoralului: terasele de pe domeniul public şi privat vor fi acoperite cu umbrele cu aceeaşi formă, ce vor fi inscripţionate doar cu publicitatea în numele propriu al terasei sau al brand-ului firmei ce are contract cu agentul economic pentru amenajarea terasei, vor avea culori pastel, „din aceeaşi gamă cromatică cu faţadele clădirilor situate de aceeaşi parte a străzii“.

Rulotele, chioşcurile, standurile etc, pot să funcţioneze numai în bazaruri, fiind interzise în zonele aglomerate, cu trafic pietonal intens, la o distanţă mai mică de 10 metri de intrarea în biserici sau în zonele staţiilor mijloacelor de transport în comun. Nici tarabele nu sunt văzute cu ochi buni de iniţiatorii regulamentului: acestea vor fi agreate numai în spaţiile amenajate şi numai după obţinerea certificatului de urbanism (ce va defini amplasamentul, destinaţia spaţiului, volumetria, finisajele). Construcţiile fără autorizaţii, aflate pe terenul primăriei, vor fi demolate fără emiterea unei autorizaţii de desfiinţare, fără sesizarea instanţelor judecătoreşti şi pe cheltuiala contravenientului.

Cea mai mare amendă prevăzută de noul regulament – 2.500 de lei

Sancţiunile pentru încălcarea prevederilor noului regulament sunt destul de consistente. Desfăşurarea activităţii tuturor agenţilor economici fără autorizaţii va duce la suspendarea funcţionării până la data autorizării şi la o amendă de la 1.000 de lei la 1.500 de lei pentru persoanele fizice şi de la 1.500 de lei la 2.500 de lei pentru persoanele fizice autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi familiale, societăţi comerciale. Comercializarea de produse şi/sau prestări servicii fără autorizaţie de funcţionare/aviz program de funcţionare pentru desfăşurarea de activităţi temporare pe domeniul public sau privat al municipiului Mangalia sau al cetăţeanului, mutarea sau extinderea unui exerciţiu comercial, cât şi modificarea suprafeţei structurii de vânzare menţionate în autorizaţie va fi sancţionată cu suspendarea activităţii până la autorizare şi amendă de la 500 de lei la 1.000 de lei pentru persoane fizice şi dela 1.000 de lei la 2.000 de lei pentru persoanele fizice autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi familiale, societăţi comerciale.

Dacă agentul economic se încăpăţânează să îşi desfăşoare activitatea în perioada suspendării activităţii comerciale va primi un „bonus“ de 2.500 de lei, iar primăria va sesiza şi Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi organele de control abilitate ale Ministerului de Finanţe: Direcţia Generală a Finanţelor Publice şi Garda Financiară. Împiedicarea sau obstrucţionarea organelor de control ale primăriei constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.500 la 2.500 de lei. Amenzi ridicate vor primi personele fizice (400-1.000 de lei) şi cele juridice (1.000-1.500 de lei), care aruncă pe domeniul public produse sau ambalaje, dar şi cele care deteriorează bunurile publice prin ancorarea obiectelor menite să protejeze produsele scoase la vânzare: 500-1.000 de lei, respectiv 1.000-1.500 de lei.

Expunerea de produse pe faţadele structurii de vânzare se sancţionează cu amendă de la 500 de lei la 1.00 de lei pentru persoanele fizice şi de la 1.000 de lei la 2.000 de lei pentru persoanele fizice autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi familiale, societăţi comerciale. În cazul încălcării prevederilor autorizaţiei de funcţionare amenda este de la 1.000 la 1.500 de lei pentru persoanele fizice şi de la 1.500 la 2.500 de lei pentru persoanele fizice autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi familiale, societăţi comerciale.

Poliţiştii locali sunt cei ce vor constata şi aplica sancţiunile contravenţionale. În cazul în care contravenţiile se vor repeta într-un interval de 12 luni, chiar dacă amenda a fost plătită, activitatea comercială va fi suspendată până la 30 de zile, prin dispoziţie de primar.

În continuare, vă prezentăm actele şi condiţiile necesare autorizării diverselor activităţi comerciale din Mangalia şi din staţiuni:




Două autoturisme Opel Astra cu documente false, descoperite în P.T.F. Vama Veche

Poliţiştii de frontieră, din cadrul Gărzii de Coastă, au descoperit în Punctul de Trecere a Frontierei Vama Veche două autoturisme marca Opel Astra, înmatriculate în Bulgaria, pentru care conducătorii autoturismelor au prezentat la control documente false. În data de 11.03.2014, în jurul orei 11.00, în P.T.F. Vama Veche s-a prezentat pentru efectuarea formalităţilor de frontieră cetăţeanul român A.T., în vârstă de 22 ani, cu domiciliul pe raza judeţului Constanţa, care conducea un autoturism marca Opel Astra, înmatriculat în Bulgaria. Conducătorul auto a prezentat la controlul specific un certificat tip I.T.P. care prezenta indicii de falsificare.

După trei ore, s-a prezentat în acelaşi P.T.F. şi cetăţeanul român C.M.V., în vârstă de 30 de ani, domiciliat pe raza judeţului Constanţa, care conducea un autoturism, marca Opel Astra şi a prezentat la control certificatul de înmatriculare al autoturismului, talonul de inspecţie tehnică periodică, asigurarea tip Carte Verde şi împuternicirea privind înstrăinarea autoturismului de către proprietar, documente suspecte a fi false. Conducătorii autoturismelor au declarat faptul că le-au achiziţionat fără a şti faptul că documentele în cauză sunt false.

Poliţiştii de frontieră au întocmit cetăţenilor români, dosare penale pentru săvârşirea infracţiunilor de „uz de fals”,  fapte prevazute si pedepsite de art. 323 Cod Penal.




Primăria Mangalia merge cu… poveşti, la Târgul de Turism!

Comunicat de presă

Municipiul Mangalia şi staţiunile aferente vor fi reprezentate la Târgul de Turism al României care se desfăşoară în perioada 13-16 martie, la Romexpo Bucureşti.  La această manifestare expoziţională de referinţă pentru turismul intern şi internaţional, staţiunile din sudul litoralului românesc se vor prezenta cu un concept unitar, într-un spaţiu generos, organizat pe tema ”Povestea lui 7”. Ce este7? O cifră interesantă, cu diverse conotaţii numerologice, care definește anul 2014 (2+0+1+4=7) şi care poate fi regăsită în culorile curcubeului ce vor reprezenta de acum înainte fiecare staţiune: Olimp – roşu, Neptun – oranj, Jupiter – galben, Cap Aurora – verde, Venus – albastru, Saturn – indigo, Mangalia – violet. Ideea a fost pusă la punct în urma numeroaselor întâlniri ale reprezentanţilor administraţiei locale cu agenţii economici ce operează în turismul litoral de sud. Rezultatul acestei bune colaborări este vizibil atât în organizarea standului, cât şi în calitatea şi originalitatea materialelor de promovare. Un astfel de material este revista ”Vacanţa ta… la Mangalia”, în care sunt prezente principalele informaţii despre cazare, divertisment, posibilităţi de recreere pentru adulţi şi copii, spa şi tot ceea ce au nevoie turiştii pentru  vacanţă de 7 stele la Mangalia. Standul de prezentare este organizat conform acestui nou concept unitar bazat pe steluţa veselă şi pe semnificaţia cifrei 7 referitor la Mangalia şi staţiunile aferente. Spaţiul va fi animat de numeroase personalităţi ale show-business-ului românesc invitate să viziteze deocamdată imaginar, ulterior fizic, staţiunile Mangaliei. Potenţialii turişti vor fi întâmpinaţi cu oferte deosebite, cu surprize şi vor putea participa la o tombolă cu premii constând într-un sejur complet într-una din staţiunile din sudul litoralului.