Copil tâlhărit în plină stradă

La data de 21.01.2014, ora 15.30, poliţiştii din Mangalia au fost sesizaţi telefonic, de către un minor, cu privire la faptul că, în timp ce se deplasa pe str. 1 Decembrie 1918, a fost acostat de un tânăr, care prin ameninţări l-a deposedat de un telefon mobil de ultimă generaţie, în valoare de 600 lei.

În urma investigaţiilor efectuate, în scurt timp de la sesizare oamenii legii au identificat ca suspect de comiterea faptei şi depistat, un tânăr de 21 de ani, din localitate continuând cercetările în vederea recuperării prejudiciului cauzat. Acestuia i s-a întocmit dosar penal, fiind cercetat în stare de libertate.




Angajaţii primăriei, în focurile „evaluărilor“

Angajaţii primăriei, indiferent de serviciile la care lucrează, sunt, în această perioadă, evaluaţi de şefii lor. Asta pentru că, potrivit legii, anual, în instituţiile publice au loc astfel de evaluări ale funcţionarilor, realizate de „şeful ierarhic superior“. Potrivit reprezentanţilor primăriei, „perioada evaluată este cuprinsă între 1 ianuarie şi 31 decembrie a anului anterior, stabilindu-se, astfel, un raport de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale angajaţilor“.

Astfel, potrivit Hotărârii Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, şefii „evaluatori“ urmează să stabilească gradul de profesionalism al subordonaţilor lor, cunoştinţele teoretice şi practice, abilităţile funcţionarilor etc.

Surse din cadrul Poliţiei Locale ne-au declarat că, la această instituţie are loc, pe lângă evaluarea propriu-zisă şi o testare a tuturor angajaţilor, ce ar cuprinde o probă scrisă, dar şi una orală. Această informaţie nu ne-a fost, însă, confirmată de primăria Mangalia. Reprezentanţii instituţiei afirmă că „referitor la evaluarea angajaţilor Poliţiei Locale, aceasta se realizează în condiţiile legii, tuturor salariaţilor şi nu presupune organizarea unui concurs“.




Ceremonie militară şi religioasă cu ocazia Zilei Unirii Principatelor Române




Lista alimentelor distribuite drept ajutoare sociale




De miercuri, începe distribuţia ajutoarelor de urgenţă pentru persoanele defavorizate




Distribuirea ajutoarelor de urgenţă pentru pensionari, persoane fără venit şi cele cu handicap

 ANUNT IMPORTANT

DISTRIBUIREA  AJUTORULUI DE URGENŢĂ PENTRU PENSIONARI, PERSOANELE FĂRĂ VENIT CU VÂRSTA PESTE 60 DE ANI SI PERSOANELE CU HANDICAP, CONFORM HCL 99/2012 SI HCL 83/2012 SE FACE IN PERIOADA:

 22-24.01.2014 SI 27-28.01.2014

Program orele 9.00 – 16.00

 LA CELE PATRU  CENTRE DE DISTRIBUŢIE SITUATE LA

 

1.CANTINA SOCIALĂ (INCINTA GRUPULUI ŞCOLAR ION BĂNESCU   DIN STR.NEGRU VODĂ)-(pensionari,persoane fără venit peste 60 ani,persoane cu handicap)

2.SALA DE SPORT DE LA ŞCOALA NR.1 MANGALIA SITUATĂ ÎN STR.  MATEI BASARAB-(pensionari,persoane fără venit peste 60 ani,persoane cu handicap)

3.BLOC C10 SITUAT ÎN NEPTUN , STR. ALEEA STEAGURILOR. (pensionari,persoane fără venit peste 60 ani,persoane cu handicap)

4.BLOC C18 BROZELOR (FOSTUL METTEXIN)– (pensionari,persoane fără venit peste 60 ani,persoane cu handicap)

 

Pachetele se vor ridica personal, pe baza B.I./C.I.( original)si  cupon de pensie .

 

 




Daewoo Mangalia, la ceas aniversar: societatea a împlinit 17 ani de la înfiinţare

Comunicat de presa

 

La data de 22 Ianuarie, Daewoo Mangalia Heavy Industries S.A. (DMHI) aniverseaza 17 ani de la constituire , in urma acordului fondatorilor Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd. (Republica Coreea) si  Santierul Naval “2 Mai” S.A. Mangalia.

In decursul istoriei sale, DMHI a  determinat prin dinamica dezvoltarii sale, prin disponibilitate si transparenta tehnologica permanenta fata de celelalte santiere navale locale, o evolutie pozitiva  a industriei navale romanesti, in Europa si in lume. In cei 17 ani de activitate neintrerupta, santierul Daewoo Mangalia  a livrat un numar de 163 nave noi, din care 108 corpuri partial armate,  insumand 237,220 tone otel- corp, generand  venituri  de aproximativ 485 milioane USD. Pentru acest tip de nave clientii din Uniunea Europeana au avut o pondere substantiala (101) fata de cei din afara Uniunii  (7). In aceeasi perioada s-au livrat 55 nave comerciale complete, petroliere 69,000 tdw, port containere 4,800-8,600 TEU, vrachiere 82,000 -180,000 tdw, insumand un tonaj brut compensat de 1.34 milioane CGT, generand venituri de peste 3 miliarde USD.

Cele mai mari nave livrate, cu capacitatea de 180,000 tdw- pentru clasa vrachiere si 8600 TEU pentru clasa port containere, reprezinta  recorduri pentru bazinul Marii Negre si al Marii Mediterane.

            Pe langa produsele noi mai sus mentionate, societatea noastra a livrat un numar de 354 proiecte de reparatii si conversii nave, activitate reluata la finele anului 2011, dupa o pauza de aproape 4 ani in care afacerile s-au concentrat exclusiv pentru sectorul de constructii nave noi. Astfel, de la infiintare pana in prezent, au intrat in santier un numar de 279 de nave provenind de la clientii Uniunii Europene,   generand venituri totale de peste 190 milioane USD si 75 nave de la clienti din afara Uniunii  insumand venituri de peste 70 milioane USD .

Certificarea societatii privind Sistemul de Management Integrat (ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001) pentru calitate, protectia mediului  si sanatate ocupationala, reprezinta o garantie a produselor noastre fata de cele mai exigente cerinte ale clientilor nostri.

De la infiintare pana in present societatea si-a redefinit strategia sa pe termen mediu si lung, depasind astfel o cifra de afaceri cumulate de 4 miliarde de dolari cu pondere pe export de 99, 78 %, confirmand inca odata ca,  politica sa de business a fost corect orientata.

Investitiile legate de innoirea si imbunatatirea performantelor tehnice ale facilitatilor de care dispune societatea noastra (peste 360 milioane USD), reprezinta o cerinta primordiala in  mentinerea pozitiei de lider European in constructia de nave comerciale  si in extinderea si diversificarea  obiectului  de activitate,  prin orientarea graduala catre piata navelor specializate logisticii   offshore, pentru a raspunde cerintelor tot mai variate ale clientilor .

            La acest moment aniversar, DMHI cinsteste  totodata memoria acelor fondatori care au trecut in nefiinta, dar care,  prin contributia lor determinanta pentru traiectoria santierului naval, vor ramane vesnic in amintirea colectiva:

–         Stefan Musat – Director General Santierul Naval “2 Mai “SA Mangalia

–         Nicusor Traistaru – Vicepresedinte al DMHI (1997 – 1999)

–         Yeol Ho Lee – Director Management Unit DMHI (1997 – 2000)

–         Doru Gologan – Director Fondul Proprietatii de Stat

–         Andrei Cojocaru – IPCM Bucuresti, proiectant general al santierului naval.

Administratia societatii apreciaza si multumeste in acelasi timp celor peste 6,000 angajati proprii si ai societatilor subcontractoare de pe platforma industriala pentru eforturile si sacrificiile asumate alaturi de conducerea executiva  si sindicatul societatii, asigurandu-i de buna sa credinta in actiunile viitoare care sa stabilizeze si sa asigure continuitatea contributiilor DMHI pentru intreaga comunitate din care face parte cu mandrie.

Conducerea executiva a DMHI




12 accidente cu 5 morţi şi 12 răniţi, bilanţul negru al săptămânii trecute pe şoselele judeţului

Din analiza efectuată asupra dinamicii accidentelor de circulaţie şi a consecinţelor acestora în perioada 13 ianuarie – 19 ianuarie a.c. a rezultat faptul că la nivelul judeţului Constanţa s-au înregistrat 12 accidente de circulaţie soldate cu 5 persoane decedate, o persoană rănită grav şi 11 de persoane rănite uşor.

1.Cauzele de producere ale acestor accidente au fost:

 

  1. TRAVERSARE NEREGULAMENTARĂ PIETONI – 4 accidente,
  2. NERESPECTARE DISTANŢĂ ÎNTRE AUTOVEHICULE – 2 accidente,
  3. VITEZĂ NEADAPTATĂ LA CONDIŢIILE DE DRUM – 2 accidente,
  4. NEATENŢIE ÎN CONDUCERE – 2 accidente,
  5. NEACORDARE PRIORITATE VEHICULE – 1 accident,
  6. DEPĂSIRE NEREGULAMENTARĂ – 1 accident.

 

2. Zilele de producere a accidentelor rutiere

1.LUNI- 4  accidente,

2.MARŢI – 4 accidente,

3.MIERCURI – 1 accident,

4. JOI –  1 accident,

5. VINERI –1 accident,

6. SÂMBĂTĂ – 0,

7. DUMINICĂ – 1 accident.

 

3. Orele de producere a accidentelor rutiere


                                             1. 10.00- 11.00 – 1 accident,

                                             2. 12.00- 13.00 – 1 accident,

                                             3. 17.00 -18.00 –  3 accidente,

                                             4. 18.00- 19.00 – 2 accidente,

                                             5. 19.00- 20.00 – 2 accidente,

                                             6.  22.00 – 23.00 – 1 accident,

                                             7.  23.00- 24.00 – 1 accident,

                                             8.  01.00- 02.00  – 1 accident,

 

4. Locul de producere al accidentelor rutiere

 

1. Municipiul Constanţa – 8 accidente, din care

   – 4 accidente au fost înregistrate pe bulevarde,

   – 4 accidente au fost înregistrate pe străzi.

 

2. DN-uri – 2 accidente,

 

3. DJ-uri – 1 accident,

 

4. Alte localităti1 accident.

 

          Pentru reducerea numărului de accidente rutiere soldate cu victime omeneşti poliţiştii rutieri vor organiza zilnic acţiuni, exclusiv pe principalele cauze generatoare de evenimente rutiere relevate prin analiza de risc, în intervalele de timp în care au fost înregistrate un număr foarte mare de accidente dar şi acţiuni preventiv – educative în rîndul participanţilor la trafic.




La Mangalia, s-a deschis Frespa NYC, cel mai șic salon de înfrumusețare și relaxare de la malul mării

Sâmbătă, într-un cadru festiv, în care confortul se îmbină cu bunul gust, a fost inaugurat Frespa NYC, un salon destinat doamnelor și domnișoarelor care doresc să beneficieze de servicii de înfrumusețare de calitate. Salonul este situat vizavi de Casa Armatei și dispune de cabinete destinate masajului corporal de relaxare, tratamentelor cosmetice, precum și de servicii de manichiură atât clasice, cât și pe bază de gel sau lac de unghii semipermanent.

Este vorba despre o investiție 100% americană, proprietara salonului fiind Ramona Popescu Weinstein.  

La eveniment, au fost prezente să admire noua locație, dar și să testeze o parte din aparatură doamne și domnișoare din toate domeniile de activitate, toate preocupate de propriul look pe care și-l doresc proaspăt și ferm timp îndelungat. Reprezentantele elegantului cabinet au dezvăluit invitatelor că atât scaunele din piele pentru masaj, produsele cosmetice, cât și aparatura destinată tratamentelor faciale provin din SUA, fiind de cea mai bună calitate. De asemenea, uleiurile pentru masaj, cremele și măștile destinate tuturor tipurilor de ten, folosite atât pentru întreținere, cât și împotriva ridurilor, au extracte din plante, tendința specialiștilor îndreptându-se către produse naturale. Un alt serviciu la care clientele pot apela este machiajul atât pentru zi, cât și pentru seară, toate fardurile utilizate fiind marca Dior. Mai trebuie spus că doamnele au posibilitatea să achiziționeze lacuri de unghii, lumânări parfumate, dar și parfumuri aparținând celor mai cunoscute branduri, managerul salonului asigurându-le că toate produsele sunt originale.

După ce au admirat salonul, invitatele au participat la o tombolă dotată cu coșuri constând în produse cosmetice profesionale și ședințe gratuite de masaj ori tratament facial. Marele premiu a fost câștigat de Gabriela Irimia care a plecat acasă cu un parfum, o loțiune de corp, lumânări parfumate, dar și cu două vouchere cu ajutorul cărora va beneficia de masaj și tratament cosmetic gratuite. Chiar dacă nu au avut noroc la tombolă, celelalte invitate au primit cadou din partea reprezentantelor salonului lacuri de unghii profesionale, la alegere, în funcție de nuanța dorită.

Persoanele interesate să încerce serviciile puse la dispoziție de Frespa NYC, unde personalul este calificat și testat de către specialiști americani, se pot programa la numărul de telefon: 0749 584 501. 




Două femei din Limanu şi-au pierdut viaţa într-un incendiu

Două femei, mamă şi fiică, din localitatea Limanu au murit noaptea trecută, într-un incendiu puternic care le-a cuprins casa. Vecinii au fost cei care au observat focul şi au încercat, până la venirea pompierilor, să le salveze. Nu au reuşit însă, din cauza flăcărilor puternice şi a fumului dens. Pompierii, care au încercat mai bine de o oră să stingă incendiul, spun că cel mai probabil acesta a pornit de la o plită neacoperită.




Ce meserii au consilierii locali: economişti, ingineri, doctori şi mecanici

Le-aţi acordat girul în urmă cu doi ani, ba, pe unii i-aţi trimis să vă reprezinte interesele timp de mai multe mandate. Ceea ce, probabil, nu ştiţi despre consilierii locali ai Mangaliei sunt meseriile în care s-au specializat şi nici de unde sunt originari fiecare dintre ei.

Linica Stan, consilier PDL, este economist şi s-a născut în comuna Lisa, judeţul Teleorman. Laura Cîrlan, medic dentist, este din Constanta, în timp de Vasile Iorga, inginer de profesie, este din comuna Smârdan, judeţul Galaţi. Lucian Popescu, inginer la rândul său, este din municipiul Craiova, iar colegii săi de partid, Paul Foleanu şi Levent Beghim (acesta din urmă fiind şi cel mai tânăr dintre consilierii locali), sunt din Mangalia.

Vasile Olan, liderul PC Mangalia, inginer agronom, este din Heleşteni, judeţul Iaşi. Sorin Andrei, preşedinte al PNL Mangalia şi consilier local din partea acestui partid, este economist, născut în municipiul Galaţi. Leonard Tănase este de profesie inginer, fiind născut la Feteşti, în timp ce colegul său de partid, Cristian Drăgan, economist, s-a născut în municipiul Galaţi.

Ghiulgiean Membulat, inginer, este din comuna Comana, judeţul Constanţa. Mihaela Ariciu, consilier PSD cu pregătire de economist, s-a născut în comuna Albeştii de Argeş, profesorul Gheorghe Mazâlu este născut în localitatea Cegani, judeţul Ialomiţa, în timp ce Dănuţ Moldovan provine din localitatea Bazna, judeţul Sibiu, specializat în inginerie managerială. Echipa PSD are doi consilieri născuţi în Mangalia: Marian Guţă (mecanic) şi Bogdan Maganu (economist).

Ion Mincă, unicul peremist din Consiliul Local Mangalia, provine din comuna Tătărăştii de Sus, judeţul Teleorman şi este inginer. Marin Ciocâia, liderul PPDD, este din Cotu Văii, iar Dragoş Bociog, ales pe listele aceluiaşi partid, s-a născut în Râmnicu Vâlcea şi a terminat studii economice.

(sursa: listele electorale Mangalia, 2012)




Profesorul Traian Broască, ”vinovat” de reușita Innei, așezat la loc de cinste pe panoul învingătorilor

Campania “Oamenii cu care ne mândrim!”, lansată, anul trecut, de Primăria Mangalia continuă și în 2014. Personalitatea căreia autoritățile publice locale îi rezervă, în aceste zile, un loc pe panoul amplasat în centrul Mangaliei este prof. Traian Broască. Calitățile sale de pedagog au fost concretizate prin șlefuirea unor tinere talente care, în prezent, evoluează pe scene din țară, dar și din străinătate, bucurându-se de un succes răsunător. 

Printre tinerii talentați care s-au pregătit cu prof. Traian Broască se află Inna, Cream, Angels, Crina Bălan și mulți alții. Timp de 30 de ani, dascălul şi-a consolidat o carieră în muzică, în calitate de compozitor şi dirijor al Muzicii Reprezentative a Marinei Militare din Mangalia şi Ansamblului „Albatrosul” al Forţelor Navale. Deşi în anul 1998 a trecut în rezervă, pasiunea pentru muzică a fost mai puternică, astfel că a continuat să lucreze în domeniu în calitate de pedagog. De atunci şi până în anul 2010, a activat ca profesor de canto în cadrul Casei de Cultură, reuşind să pună bazele Corului „Callatis” cu care a câştigat numeroase premii naţionale şi internaţionale şi a Ansamblului „Creativ-Art”. „Îmi aduc aminte cu plăcere de cea mai înfloritoare perioadă, când directorul Casei de Cultură era Viorel Chiurtu, perioada în care s-au remarcat cele mai multe voci şi instrumentişti ai oraşului. Mangalia are copii talentaţi şi valoroşi, care vor duce peste hotare numele oraşului în care s-au format ca artişti. Însă fără o pregătire asiduă din punct de vedere vocal şi fără o susţinere financiară pe măsură, mulţi se pierd în anonimat şi este păcat pentru aceste făpturi înzestrate cu talent. Eu voi continua să-i susţin cu mijloace modeste, dar cu o pregătire profesională performantă”, a explicat prof. Traian Broască.

Timp de 3 ani (2010-2012), a activat ca profesor la Facultatea de Muzică Constanţa, unde a pregătit un număr însemnat de studenţi. Acesta a înfiinţat „Centrul de Formare şi Perfecţionare Vocală Mangalia”, în cadrul căruia a „şlefuit” voci importante din muzica autohtonă, cum ar fi: Ruxandra Iliescu (Blaxy Girls), Ramona Hanganu (band-ul Grupului Divertis), Adela Popescu, Andreea Olariu şi Iulia Puşchilă, finaliste la Vocea României, Lisa Opriş, semifinalistă în acelaşi show de televiziune.

În prezent, profesorul Traian Broască se ocupă de formarea vocii micuţei Ioana Bărbuliceanu din Mangalia, un talent autentic, care a participat şi câştigat un premiu important la Festivalul de Muzică de la Dublin. Însă cea mai mare satisfacţie o are prof.Traian Broască, atunci când vorbeşte despre fosta sa elevă Alexandra Apostoleanu (INNA).  „Alexandra, cum îmi place să-i spun, a cântat mereu din tot sufletul, încercând să mă convingă de calităţile ei vocale. Avea opt ani, când a debutat în cadrul „Centrului de Formare şi Perfecţionare Vocală Mangalia”, ulterior ajungând la performanţe vocale extraordinare raportate la vârsta ei fragedă, animată, bineînţeles, de ambiţie şi voinţă deosebite. A evoluat frumos, a fost o elevă disciplinată, iar acum mă mândresc că am fost profesorul ei”, mai spune Traian Broască. Membru al Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România, prof.Traian Broască a terminat una dintre cele mai prestigioase instituţii militare de învăţământ din ţară – Şcoala de Ofiţeri, Dirijori de Muzică – Bucureşti, a absolvit Facultatea de Arte Bucureşti şi are un Master în Artă Muzicală. Începând cu anul 2014, pregăteşte „Corul de copii Callatis Mangalia România”, care va participa la mai multe festivaluri corale naţionale şi internaţionale.




Bola contestă decizia de micşorare a taxelor locale. Foleanu: „De azi, nu mai pot fi încasate taxele şi impozitele la Mangalia“

Prefectul Eugen Bola a atacat, astăzi, Hotărârea de Consiliu nr. 519/decembrie 2013, prin care au fost stabilite taxele şi impozitele pe anul în curs. Reamintim că, faţă de proiectul iniţial, propus de primar, consilierii locali au eliminat taxele speciale, dar au şi micşorat valoarea taxei la autorizarea agenţilor economici. Toate aceste reduceri ale taxelor şi impozitelor, spune prefectul, ar prejudicia bugetul local, secătuit deja şi extrem de îndatorat furnizorilor de servicii sau băncilor.

„Reducerea taxelor şi impozitelor a fost făcută fără să se arate cum se va acoperi deficitul din buget. Anul trecut, situaţia financiară a Mangaliei a fost una dezastruoasă, iar anul acesta este una foarte grea. Cetăţenii ar fi riscat, astfel, să rămână în frig, date fiind facturile la încălzire care deja au fost emise pentru luna decembrie. Mangalia este pe locul al 7-lea în ceea ce priveşte valoarea împrumutului la Trezoreria Statului. Adică, pe întreaga ţară, doar şapte capitale de judeţ s-au împrumutat mai mult decât Mangalia.  Gaura din bugetul local, anual, este de peste un milion de euro“, a declarat, într-o conferinţă de presă, Eugen Bola.

Bola spune despre consilierii ce au decis reducerea taxelor şi impozitelor că au dat dovadă de „superficialitate şi entuziasm pentru a reduce taxele“, uitând de datoriile pe care le are oraşul. Prefectul mai spune că cetăţenii şi agenţii economici pot plăti taxele şi impozitele potrivit hotărârii privind dările, adoptată în decembrie 2012.

Unul dintre iniţiatorii modificării proiectului de hotărâre privind taxele şi impozitele pe acest an, Paul Foleanu, ne-a declarat că, în opinia sa, demersul prefectului este, dimpotrivă, unul ce va bloca încasarea taxelor şi impozitelor: „Din păcate, acţiunea prefectului Eugen Bola aduce oraşul în imposibilitatea de a încasa taxele şi impozitele anul acesta. Prin atacarea în contencios a HCL nr. 519 de către instituţia prefectului, acest act a fost suspendat pe parcursul judecăţii. Hotărârea în baza căreia au fost aprobate taxele şi impozitele pentru 2013 avea aplicare limitată: până la 31 decembrie, anul trecut. Aşa se face că, prin demersul prefectului, Serviciul Taxe şi Impozite al Primăriei Mangalia nu mai are o bază legală de a încasa dările de la cetăţeni anul acesta. Îi solicit, public, prefectului, să-şi retragă acţiunea, altfel riscăm un blocaj financiar la nivelul municipiului. Blocarea încasării taxelor şi impozitelor, în acest an, va duce la neplata facturilor restante la energia termică, dar şi la celelalte utilităţi, precum iluminatul public sau a facturilor emise prin contractele de anii trecuţi. Blocajul va genera penalităţi de întârziere din partea furnizorilor, plătite tot din banii noştri. Opinia potrivit căreia putem încasa taxele şi impozitele în baza unei hotărâri prin care am aprobat, în 2012,  taxele şi impozitele pe 2013, nu are niciun fundament legal“, a conchis Paul Foleanu.




Cursuri gratuite în domeniul turismului organizate printr-un proiect cu finanţare europeană, în judeţul Constanţa, Municipiul Mangalia

SC Synthesis Management Consultants – SMC SRL beneficiar în proiectul „Program integrat de dezvoltarea şi consilierea şomerilor din mediul rural, în vederea dezvoltării turismului din Judeţul Constanţa, Municipiul Mangalia”, împreună cu partenerii săi Fundaţia Amfiteatru, KEK Pyxida (Centrul de Dezvoltare, Resurse Umane şi Formare Profesională PYXIDA), EDUCO – Educaţia pentru grupuri vulnerabile, doreşte să informeze opinia publică cu privire la faptul că în luna ianuarie 2014 proiectul îşi continuă activitatea de formare profesională prin cursurile începute pe data de 2 decembrie 2013 în localitatea Peştera, în meseriile de Ghid de turism, Agent de turism şi Lucrator în pensiune turistică. Înainte de a începe cursurile gratuite toţi beneficiarii au fost consiliaţi şi orientaţi profesional. Menţionăm faptul că organizarea acestor cursuri în localitatea Peştera nu ar fi fost posibilă fără sprijinul domnului primar Valentin Vrabie şi al doamnei consilier al departamentului de Achiziţii şi Proiecte Silvia Gheorghe.

Totodată, dorim să informăm faptul că activitatea 3 de Informare şi consiliere/orientare profesională din cadrul proiectului s-a finalizat cu succes, indicatorul de 200 de persoane informate si consiliate fiind atins.

Obiectivul general al proiectului îl constituie creşterea şanselor de integrare pe piaţa muncii a persoanelor fără ocupaţie, a persoanelor implicate în agricultură de subzistenţă, persoane în căutarea unui loc de muncă, şomeri tineri şi şomeri de lungă durată din mediul rural, Judeţul Constanţa, Municipiul Mangalia, prin măsuri active de ocupare pentru dezvoltarea unor noi abilităţi de acces şi menţinere pe piaţa muncii în domeniul turismului.

Proiectul contribuie la ameliorarea condiţiilor de viaţă ale persoanelor din judeţul Constanţa, Municipiul Mangalia, la crearea unei societăţi inclusive şi coezive, la întâmpinarea problemelor privind necesităţile şi constrângerile identificate pe plan local, oferind posibilitatea persoanelor aparţinând grupurilor ţinta de a-şi continua formarea profesională. Proiectul desfăşoară activităţi care să permită beneficiarilor direcţi, prin cursurile organizate, dobândirea cunoştinţelor teoretice şi a abilităţilor practice necesare integrării sau adaptării pe piaţa muncii in domeniul turismului. Proiectul aduce o notă inovatoare în domeniul vizat întrucât schimbă mentalitatea persoanelor aparţinând grupului ţintă şi contribuie la creşterea încrederii în forţele proprii a acestora, prin dezvoltarea şi valorificarea abilităţilor personale şi prin reintegrarea acestor persoane pe piaţa muncii. De asemenea, proiectul contribuie şi la creşterea nivelului de conştientizare a persoanelor din grupul ţintă asupra nevoii de pregătire profesională continuă, adaptabilă la nevoile mediului de afaceri şi obţinerea de certificări corespunzătoare recunoscute atat la nivel naţional, cât şi comunitar. Participanţii la cursuri beneficiază de consultanţă şi consiliere profesională în cadrul cărora sunt furnizate informaţii privind cererea şi oferta pe piaţa muncii şi evoluţia ocupaţiilor.

Proiectul de faţă vizează pe de o parte, promovarea turismului ca domeniu prioritar pentru economia românească şi, pe de altă parte, sprijinirea forţei de muncă în vederea adaptării acesteia la cerinţele momentului.

Participarea la cursuri este în totalitate gratuită. Absolvenţii vor primii subvenţii în valoare de 800 de lei.

Proiectul pune la dispoziţie un centru regional în Mangalia unde cei interesaţi pot găsi toate informaţiile necesare. Adresa centului este: Str. Oituz, nr. 3, Mangalia, program de lucru cu publicul de Luni până Vineri în intervalul orar 10:00 – 16:00, persoană de contact Asistent Centru Regional Gabriela Irimia, e-mail: gabriela.irimia@synthesis-management.ro, sau la telefon 0341.566.357.




3 tone de fier vechi scoase la mal de un localnic din Costineşti

Ieri, în urma unei sesizări, poliţiştii din Costineşti s-au deplasat operativ pe malul mării, în zona centrală a staţiunii, depistând un bărbat care scosese pe ţărm aproximativ 3 tone deşeuri metalice a căror provenienţă susţine că ar fi un vas scufundat (o epavă, alta decât epava Evanghelia, simbolul staţiunii) din largul Mării Negre.

Întreaga cantitate a fost indisponibilizată în vederea continuării cercetărilor, urmând a se stabili cu exactitate provenienţa sa cât şi încadrarea juridică a faptei.




Raportul Curţii de Conturi: 33.863.880 lei, bani de la bugetul local, ilegal alocaţi (facsimil)

La ultima şedinţă a Consiliului Local Mangalia, angajaţi ai primăriei au atras atenţia asupra falimentului care planează asupra acestei instituţii. Potrivit acestora, în cazul în care nu vor fi achitate datoriile făcute în ultimii ani, instituţia urmează să pună lacătul pe uşă. De unde au rezultat, însă, aceste datorii uriaşe, despre care ziarul nostru a scris în repetate rânduri? Pe 10 mai 2013, Aurel Boancă şi Liviu Suciu, auditori publici externi în cadrul Curţii de Conturi a Judeţului Constanţa semnau „Raportul de Audit Financiar“, efectuat în perioada 18 martie-10 mai 2013 la Unitatea administrativ teritorială a Municipiului Mangalia, pentru anul fiscal anterior. Concluziile acestui audit vi le prezentăm, în continuare…

În raportul celor doi angajaţi ai Curţii de Conturi, au fost constatate o serie de „abateri de la legalitate şi regularitate“. Prima dintre aceste abateri se referă la neprezentarea, în şedinţă publică, „spre analiză şi aprobare de către consiliul local, a execuţiei bugetare, cu scopul de a redimensiona cheltuielile în raport cu gradul de colectare a veniturilor, astfel încât la sfârşitul anului să nu se înregistreze plăţi restante“. Execuţia bugetară la 31 decembrie 2012 arată că suma veniturilor încasate a fost mai mică decât suma plăţilor efectuate şi a plăţilor restante. Astfel conform contului de execuţie al trezoreriei, veniturile totale au fost de 72.287.649 lei, iar plăţile efectuate au fost de 72.170.798 lei, în timp ce plăţile restante s-au cifrat la valoarea de 27.893.838 lei. Lucru ce face ca totalul plăţilor efectuate şi restante să fie de 100.064.636 lei, cu 27.776.986 lei mai mult decât ar fi fost normal.

Angajaţii Curţii de Conturi au tras şi câteva concluzii: din cauza creşterii volumului de plăţi restante şi de arierate, primăria ar putea intra în incapacitate de plată. Cum persoana cu atribuţii în domeniul în care s-au constatat deficienţele este ordonatorul de credite (primarul), care avea obligaţia prezentării în şedinţă publică a execuţiei bugetare, primăria a primit o amendă contravenţională de 10.000 de lei, sumă achitată în timpul misiunii de audit prin Ordinul de plată 545/2013.

O altă abatere constatată de către auditori a fost neaplicarea procedurilor privind stingerea creanţelor fiscal prin executare silită, potrivit Codului Fiscal, pentru 1.028 contribuabili ce figurau, la finele lui 2012, cu restanţe la bugetul local mai vechi de cinci ani, valoarea debitelor fiind de 3.361.239 lei. La 31 decembrie 2012, primăria înregistra restanţe la plata redevenţei sau a chiriei la un număr de 189 de beneficiari de contracte de concesiune şi închiriere a unor bunuri aparţinând domeniului public şi privat al municipiului, în valoare de 171.708 lei. Nici pentru aceştia nu s-au luat măsurile legale de urmărire şi penalizare.

Vinovat de cele două situaţii se face, spun auditorii, directorul general al primăriei, la vremea respectivă, Florea Popa.

„Callatis Therm“, gaură la bugetul local de 7.080.414 lei

 

„Callatis Therm“-ul este un capitol însemnat în raportul înaintat de angajaţii Curţii de Conturi. Potrivit acestora, firma ce ar fi trebuit să furnizeze agent termic în legislatura trecută, nu a făcut altceva decât să scoată, de la bugetul local, sume astronomice. Astfel, bugetul a fost „prejudiciat cu suma totală de 7.080.414 lei, cauzată de neaplicarea prevederilor hotărârilor Consiliului Local Mangalia numerele 7, 8 şi 52/2009, cu privire la micşorarea preţului gigacaloriei practicat de SC Rominservices Therm şi, ulterior, Callatis Therm“. Potrivit Raportului Curţii de Conturi, prejudiciul constă în diferenţele de subvenţie plătite furnizorului de energie termică, cheltuieli de judecată şi dobânzi de întârziere facturate de Callatis Therm SA Mangalia în urma unor sentinţe judecătoreşti definitive şi irevocabile. „Diferenţele au rezultat ca urmare a necomunicării şi neaplicării hotărârilor în cauză privind reducerile de preţ la agentul termic pe o perioadă de mai bine de un an“, se arată în raport. Pentru recuperarea prejudiciului reprezentând plăţi nelegale de 2.756.647 lei rezultate din diferenţa dintre subvenţia plătită către SC Rominservices Therm SA şi cea care ar fi trebuit plătită conform hotărârilor menţionate mai sus, precum şi a foloaselor nerealizate, primăria a formulat acţiune în instanţă în 2011, procesul fiind pierdut. La recurs, primăriei i-a fost respins dosarul, în 2013, ca… netimbrat!

În raport se arată că „persoana cu atribuţii în domeniu este ordonatorul de credite Mihai Claudiu Tusac care, în calitate de şef al executivului avea obligaţia comunicării şi punerii în aplicare a hotărârilor consiliului local.

„Uituc“, „Callatis Therm“-ul nu a achitat taxa pe clădirile şi terenurile primăriei, „pe toată durata de derulare a contractului de delegare de gestiune a servicului de administrare a sistemului de alimentare cu energie termică“. În timpul auditului, s-a procedat la calculul acestor debite ale „Callatis Therm“, pentru cei cinci ani de contract suma rezultată fiind de 3.804.298 lei.

TV Neptun, două contracte de 80.000 de lei pentru… „strada million Mangalia“

 

În 2012, arată auditorii semnatari ai Raportului Curţii de Conturi, unul dintre beneficiarii banilor „de la primărie“ şi, implicit, din buzunarele locuitorilor Mangaliei, a fost şi postul de televiziune TV Neptun, care a încasat 80.088 lei, bani care, se arată în document, „nu au constituit cheltuieli de publicitate şi nici nu au privit buna funcţionare a instituţiei şi nu au fost în folosul cetăţenilor municipiului“. De aceşti bani, postul de televiziune a prezentat în programele de ştiri, „nişte informaţii cu caracter de campanie electorală, care nu ar fi trebuit remunerate în vreun fel de municipalitate“.

Potrivit informării celor doi auditori, contractul de publicitate dintre primărie şi SC SOTI CABLE NEPTUN SRL Constanţa a fost încheiat pe 2 aprilie 2012 şi consta în realizarea a zece material informative video şi promovarea televizată a cinci evenimente. Din verificarea documentelor s-a constatat existenţa unui referat al compartimentului mass-media în care se arată că: „printre momentele ce dorim a fi mediatizate se numără evenimentul de încheiere a proiectului Mangalia – produs turistic integrat, refacere trama stradală Neptun-Olimp, pregătiri pentru sezonul estival 2012, Lumină de la malul mării-sărbători pascale“. În baza contractului au fost întocmite două facturi: una în valoare de 50.121 lei şi cealaltă în valoare de 30.339 lei, achitate în lunile aprilie şi mai 2012.

Spoturile „publicitare“, arată Curtea de Conturi, au fost cu totul altele: „cartier iluminat Mangalia“, „strada million Mangalia“, „pachete pensionari Mangalia“, „concurs de încondeiat ouă“, „petrecere de Paşte“, „inaugurare apă“, „burse CJC“, „petrecere cu fanfară“ sau… „referendum Callatis Therm“! După cum se poate observa, niciunul dintre obiectivele solicitate de primărie nu se regăsesc printre aceste evenimente. În opinia auditorilor, „ştirile şi interviurile filmate şi difuzate în principalul program de ştiri nu reprezintă publicitate şi au caracter de campanie electorală pentru primarul în exerciţiu, Mihai Claudiu Tusac“.

Auditorii solicită actualului primar „să ia măsuri de stabilire a întinderii prejudiciului cauzat instituţiei şi recuperarea acestuia conform legii“.

Laurenţiu Dumitraşcu – avocat de miliarde, în conflict de interese

 

175.160 de lei: atât a încasat, avocatul Laurenţiu Dumitraşcu, care, cel mai probabil, uitase la vremea în care a reprezentat primăria în mai multe dosare că este şi… şeful Serviciului Juridic şi, deci, funcţionar public.

130 de contracte derulate în perioada noiembrie 2010 – iulie 2012 au fost încheiate între ex-primarul Tusac şi av. Dumitraşcu, ce avea calitatea de şef al „Juridicului“. Pe perioada derulării dosarelor primite de la Tusac, Dumitraşcu şi-a păstrat calitatea de funcţionar public, aflându-se, astfel, în conflict de interese. Raportorii Curţii de Conturi recomandă stabilirea întinderii prejudiciului şi recuperarea acestuia, dar şi sesizarea Agenţiei Naţionale de Integritate (ANI) cu privire la acest conflict de interse.

Tot în vizorul Curţii de Conturi s-a aflat şi Cabinetul de Avocat Emil Tatu, care, spune instituţia, „a încheiat un contract de asistenţă juridică lunară, în 2011, pentru asistenţă şi reprezentare, recuperare creanţe fiscal, acordare de consultanţă la executare silită. La contractual respective au fost plătite nelegal onorarii de succes şi asistenţă juridică în valoare de 164.585 lei.

 

Cultele şi sportul, 2.085.602 lei, fără respectarea prevederilor legii

 

În fine, Raportul Curţii de Conturi arată o altă abatere, în 2012, de data aceasta la capitolul „Cultură, Recreere, Religie“. Astfel, parohiile „Naşterea Maicii Domnului“, „Ioan Botezătorul“, „Sf. Nicolae“, „Adormirea Maicii Domnului“, „Sfinţii Arhangheli Mihail şi Gavriil“, „Sfinţii Mina şi Pantelimon“, „Sf. Apostol Luca“, Parohia Romano-Catolică şi „Sf. Mare Mucenic Gheorghe“ au primit sprijin financiar de 427.500 lei. De asemenea, spun auditorii, primăria a asigurat în mod direct plata cheltuielilor de funcţionare a asociaţiilor sportive – CS Rugby Callatis Mangalia, AS Callatis Daewoo Box Club, FC Callatis Mangalia, ACS Callatis 2012 Mangalia şi CS Mangalia Lupte, influenţând execuţia bugetară a cheltuielilor primăriei cu 1.658.102 lei.

„Acordarea acestui sprijin financiar s-a făcut fără respectarea cadrului legal aplicabil pentru derularea unor astfel de activităţi. Din cauza faptului că sumele au fost acordate fără ca între beneficiari şi autoritatea finanţatoare să existe un contract încheiat în condiţiile art. 13 din Legea 350/2005, rezultă că pentru aceste cheltuieli nu există angajamente legale. Ordonatorul de credite şi-a însuşit abaterile, urmând ca, pe viitor, orice acţiune de sprijin financiar pentru instituţii de cult sau acţiuni cultural-sportive să se realizeze numai în baza cadrului aplicabil transferurilor nerambursabile.

Concluzia Raportului Curţii de Conturi este una simplă: au fost constatate abateri de la legalitate şi regularitate şi de la principiile eficienţei, eficacităţii şi economicităţii după cum urmează:

– abateri de la legalitate şi regularitate în valoare de 33.863.880 lei;

– venituri suplimentare aferente bugetului local în valoare de 3.984.126 lei;

– plăţi nelegale în valoare de 7.519.047 lei.

 




Bilanţ negru al Poliţiei Rutiere Constanţa: anul trecut, 77 morţi şi 153 de răniţi în 1.166 accidente

Pe 14 ianuarie a.c., a a vut loc bilanțul Serviciului Rutier Constanța. Acesta a relevat faptul că în anul 2013 a fost înregistrată o scădere a numărului total de accidente rutiere şi a persoanelor decedate.

 În anul 2013, pe raza judeţului Constanţa s-a produs un număr de 1166 (- 104) de accidente rutiere soldate cu 77 (-10) de persoane decedate, 153 (+10) răniţi grav şi 1277 (-160) de răniţi uşor. De asemenea, au fost înregistrate şi soluţionate 2361 (-638) tamponări.

Principalele cauze de producere a accidentelor rutiere au fost: neacordarea  de prioritate vehiculelor, cu 201 accidente înregistrate în anul 2013; traversarea neregulamentară a pietonilor – 196 accidente; neacordarea de prioritate pietonilor – 155 accidente; viteza neadaptată la condiţiile de drum – 113 accidente; viteza neregulamentară – 110 accidente şi nerespectarea distanţei între vehicule – 79 accidente.

 În anul 2013 pe raza judeţului Constanţa nu s-a înregistrat niciun accident rutier într-un număr de 20 zile, astfel: (23, 27, 29, 30.01.2013; 19, 22, 27.02.2013; 08, 24, 25.03.2013; 08, 10.04.2013; 27.07.2013; 16.09.2013; 06, 24.10.2013; 04, 12, 20, 23.11.2013)

În decursul anului 2013 poliţiştii rutieri au acţionat în baza analizei situaţiei operative pentru înlăturarea principalelor cauze generatoare de accidente, descoperirea şi sancţionarea fermă a încălcărilor de lege. Astfel, au fost organizate 439 de acţiuni punctuale, avându-se în vedere aspecte ca : respectarea regimului legal de viteză – 58 de acţiuni, purtarea centurii de siguranţă de către conducătorii auto şi pasageri – 44 acţiuni, prevenirea accidentelor rutiere în care sunt impicaţi şoferii care au consumat alcool sau droguri – 46 acţiuni, legalitatea transportului de marfă (în colaborare cu A.R.R., A.N.D., R.A.R.) – 60 acţiuni, legalitatea transportului de persoane (în colaborare cu A.R.R., A.N.D., R.A.R.) – 128 acţiuni, disciplinarea pietonilor – 47 acţiuni, prioritate auto – 11 acţiuni, folosirea telefonului mobil fară dispozitivul de tip mâini libere – 19 acţiuni etc.

Activitatea de constatare a structurilor de poliţie rutieră la nivelul judeţului Constanţa s-a materializat în următoarele rezultate: 594 (+3) infracţiuni constatate, 111.405 (+22.849) sancţiuni contravenţionale aplicate, 5247  permise de conducere reţinute şi 1778 certificate de înmatriculare retrase.

 

Principalele sancţiuni contravenţionale aplicate în anul 2013 au fost aplicate pentru: nefolosirea centurii de siguranţă: 43.595; nerespectarea regimului legal de viteză: 23.341; indisciplina pietonală: 20.348; folosirea telefonului mobil: 3605; defecţiuni tehnice: 2798 din totalul sancţiunilor.

În perioada analizată s-au formulat 21 propuneri de arestare preventivă, situaţia acestora fiind după cum urmează :

– 20 de propuneri s-au finalizat cu dispunerea unor măsuri preventive,

– 17 propuneri s-au finalizat cu dispunerea arestării preventive,

– 3 propuneri s-au finalizat cu dispunerea măsurii obligării de a nu părăsi localitatea .

Activitatea educaţional – preventivă a constituit o componentă importantă în activitatea polişitilor rutieri constănţeni, concretizându-se în instruirea grupurilor ţintă în scopul prevenirii accidentelor rutiere. Astfel au fost organizate 91 de activităţi de prevenire a accidentelor rutiere în rândul tinerilor, 9 concursuri, din care amintim “ Educaţie Rutieră – Educaţie pentru Viaţă ”; “ Îndemânatec Da, Teribilis Nu ”; „Cupa DHS” ;“Verde la educaţie, pentru circulaţie”; “ Educaţie Rutieră – Educaţie pentru Viaţă ” – Faza Interjudeţeană – Ovidiu.

De asemenea, în perioada analizată poliţiştii rutieri au însoţit un număr de 387 de transporturi agabaritice.

 

Pentru anul 2014 Serviciul Rutier Constanţa îşi propune concentrarea activităţilor zilnice pe combaterea cauzelor generatoare de accidente rutiere; creşterea calităţii serviciilor oferite cetăţenilor prin impunerea cu fermitate a normelor rutiere; stabilirea de grupuri ţintă în rândul participanţilor la trafic şi aplicarea de măsuri de disciplinare a acestora proporţional cu cauzele accidentelor rutiere şi a factorilor favorizanţi; derularea de activităţi specifice în colaborare cu administratorilor drumurilor publice pentru realizarea de amenajări rutiere care să confere siguranţa deplasării participanţilor la trafic.




16 firme îşi desfăşoară activitatea în Parcul Industrial Mangalia

Parcul Industrial Mangalia a fost înfiinţat în 2006, prin Ordinul nr. 1133, semnat de Ministrul Administraţiei şi Internelor de la acea vreme, Vasile Blaga. Potrivit ordinului apărut în Monitorul Oficial, terenul este situat în partea de vest a oraşului, pe drumul judeţean DJ 391 Mangalia – Negru-Vodă şi are o suprafaţă totală de 13,1 ha. Potrivit mangaliaparc.ro, incinta are acces la calea ferată şi la porturile comercial şi turistic Mangalia. Reprezentanţii primăriei declară că „prin înfiinţarea Parcului Industrial Mangalia a fost încurajat mediul de afaceri local, s-a impulsionat producţia şi s-au creat noi locuri de muncă. Vecinătatea celor două şantiere navale creează oportunităţi de subcontractare pe orizontală pentru producţia de piese şi subansamble pentru industria navală“.

În Parcul Industrial Mangalia funcţionează un Incubator de Afaceri, unde îşi desfăşoară activitatea un număr de 20 de societăţi comerciale aflate în primii 2 ani de existenţă. Agenţii economici care operează în cadrul Parcului Industrial Mangalia beneficiază de scutire de la impozitul pentru clădire şi terenul inchiriat, infrastructură şi utilităţi, acces rutier, pe calea ferată şi naval, pază şi protecţie a clădirilor şi a bunurilor.

Acţionarii Parcului Industrial sunt Consiliul Local al Municipiului Mangalia, cu 60 % din acţiuni, Camera de Comerţ şi Industrie a României – 20 %, S.C. Romexpo S.A. – 10 %, Centrul de Afaceri Marea Neagră-President S.A. – 10%.

La ora actuală, în Parcul Industrial Mangalia işi desfăşoară activitatea un numar de 16 firme.




Rutieriştii au făcut bilanţul evenimentelor ultimei săptămâni

Din analiza efectuată asupra dinamicii accidentelor de circulaţie şi a consecinţelor acestora în perioada 06 ianuarie – 12 ianuarie a.c. a rezultat faptul că la nivelul judeţului Constanţa s-au înregistrat 14 accidente de circulaţie soldate cu 2 persoane rănite grav şi 21 de persoane rănite uşor.

1.Cauzele de producere ale acestor accidente au fost:

 

  1. VITEZĂ NEADAPTATĂ LA CONDIŢIILE DE DRUM – 4 accidente,
  2. NEACORDARE PRIORITATE PIETONI – 3 accidente,
  3. NERESPECTAREDISTANŢĂ ÎNTRE AUTOVEHICULE – 3 accidente,
  4. TRAVERSARE NEREGULAMENTARĂ PIETONI – 1 accident,
  5. NEASIGURARE SCHIMBARE DIRECŢIE – 1 accident,
  6. NEATENŢIE ÎN CONDUCERE – 1 accident,
  7. NEACORDARE PRIORITATE VEHICULE – 1 accident.

 

2. Zilele de producere a accidentelor rutiere

1.LUNI- 2  accidente,

2.MARŢI – 3 accidente,

3.MIERCURI – 0,

4. JOI –  4 accidente,

5. VINERI – 4 accidente,

6. SÂMBĂTĂ – 1 accident,

7. DUMINICĂ – 0.

 

3. Orele de producere a accidentelor rutiere


                                             1. 04.00- 05.00 – 1 accident,

                                             2. 07.00- 08.00 – 3 accidente,

                                             3. 08.00 -09.00 –  1 accident,

                                             4. 09.00- 10.00 – 1 accident,

                                             5. 10.00- 11.00 – 1 accident,

                                            6. 11.00 – 12.00 – 1 accident,

                                            7. 12.00- 13.00 – 1 accident,

                                            8. 14.00- 15.00  – 2 accidente,

                                            9.18.00 – 19.00 – 1 accident,

                                            10.20.00 – 21.00 – 1 accident,

                                            11.23.00 – 24.00 – 1 accident,

 

4. Locul de producere al accidentelor rutiere

 

1. Municipiul Constanţa – 7 accidente, din care

   – 5 accidente au fost înregistrate pe bulevarde,

   – 2 accidente au fost înregistrate pe străzi.

 

2. DN-uri – 5 accidente,

 

3. DJ-uri – 2 accidente,

 

          Pentru reducerea numărului de accidente rutiere soldate cu victime omeneşti poliţiştii rutieri vor organiza zilnic acţiuni, exclusiv pe principalele cauze generatoare de evenimente rutiere relevate prin analiza de risc, în intervalele de timp în care au fost înregistrate un număr foarte mare de accidente dar şi acţiuni preventiv – educative în rîndul participanţilor la trafic.




Fratele adjunctului ADPP Mangalia a preluat şefia Poliţiei Locale

De câteva zile, Poliţia Locală Mangalia are un nou director. Este vorba despre Mihai Angelescu, care, săptămâna trecută a susţinut concursul pentru ocuparea funcţiei de şef al poliţiştilor locali. Surse neoficiale spun că proaspătul director este nimeni altul decât fratele directorului adjunct al ADPP Mangalia, Dragoş Angelescu.

Potrivit contului său de facebook, Mihai Angelescu a studiat la Liceul Teoretic „Ovidius“ din Constanţa şi a urmat cursurile Universităţii Agrare de Stat din Republica Moldova.

(sursa foto: facebook.com).