Un șofer beat s-a răsturnat, cu mașina, lângă Albești

Astăzi, în jurul orei 7.50, polițiștii rutieri au fost sesizați cu privire la producerea unui accident rutier pe DJ 391, în afara localității Albești.

Deplasați la fața locului, polițiștii au stabilit faptul că un autoturism, condus de un bărbat, de 25 de ani, s-a răsturnat în afara părții carosabile.

În urma impactului a rezultat vătămarea corporală a conducătorului auto, precum și a 3 pasageri din vehicul.

Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, iar rezultatul a fost de 0,48 mg/l alcool pur în aerul expirat, fiindu-i recoltate mostre biologice în vederea stabilirii alcoolemiei în sânge.

În cauză a fost întocmit un dosar de cercetare penală.




Ședință ordinară: zeci de vânzări de terenuri și aprobarea listei locuințelor sociale și de închiriat!

UTF-8Convocator20C898edinC89BC48320ordinarC4832022.10.20211




280 de locuitori ai Mangaliei, înregistrați, oficial, ca fiind infectați Covid 19!

 

 

INCIDENTA in data de 15.10.2021

LOCALITATE POPULATIE DEPABD CAZURI LA 1000 DE LOCUITORI IN ULTIMELE 14 ZILE (DEPABD) CAZURI CONFIRMATE IN ULTIMELE 14 ZILE
MUNICIPIUL CONSTANŢA 310590 10.02 3112
MUNICIPIUL MANGALIA 39993 7 280
MUNICIPIUL MEDGIDIA 44061 6.67 294
ORAŞ CERNAVODĂ 18582 6.3 117
ORAŞ EFORIE 11101 10.18 113
ORAŞ HÂRŞOVA 10942 6.49 71
ORAŞ MURFATLAR 10987 5.1 56
ORAŞ NĂVODARI 43811 7.46 327
ORAŞ NEGRU VODĂ 5809 3.62 21
ORAŞ OVIDIU 16410 6.76 111
ORAŞ TECHIRGHIOL 8609 9.29 80
23 AUGUST 5782 2.94 17
ADAMCLISI 2284 7.01 16
AGIGEA 9246 12.98 120
ALBEŞTI 3869 3.36 13
ALIMAN 2760 3.62 10
AMZACEA 2917 3.43 10
BĂNEASA 5711 3.5 20
BĂRĂGANU 2172 5.99 13
CASTELU 5680 3.52 20
CERCHEZU 1347 5.94 8
CHIRNOGENI 3193 3.76 12
CIOBANU 3561 3.37 12
CIOCÂRLIA 3138 6.37 20
COBADIN 9536 4.82 46
COGEALAC 5354 5.04 27
COMANA 2031 0.49 1
CORBU 6580 4.26 28
COSTINEŞTI 3467 2.31 8
CRUCEA 3053 1.97 6
CUMPĂNA 16134 6.69 108
CUZA VODĂ 4697 0.64 3
DELENI 2406 2.08 5
DOBROMIR 3796 0 0
DUMBRĂVENI 497 2.01 1
FÂNTÂNELE 1608 3.11 5
GÂRLICIU 1589 0.63 1
GHINDĂREŞTI 2654 4.52 12
GRĂDINA 1067 3.75 4
HORIA 1099 1.82 2
INDEPENDENŢA 2899 1.38 4
ION CORVIN 2020 0 0
ISTRIA 2499 4.8 12
LIMANU 6845 7.74 53
LIPNIŢA 2987 4.02 12
LUMINA 12004 8.08 97
MERENI 2409 3.32 8
MIHAI VITEAZU 3769 1.33 5
MIHAIL KOGĂLNICEANU 10095 10.2 103
MIRCEA VODĂ 5424 2.4 13
NICOLAE BĂLCESCU 5553 8.1 45
OLTINA 2449 5.31 13
OSTROV 4725 1.9 9
PANTELIMON 1894 2.64 5
PECINEAGA 3485 2.3 8
PEŞTERA 3553 4.5 16
POARTA ALBĂ 5978 5.52 33
RASOVA 3710 3.5 13
SĂCELE 2420 1.24 3
SALIGNY 2366 2.54 6
SARAIU 1257 3.18 4
SEIMENI 2164 2.77 6
SILIŞTEA 1498 8.68 13
TÂRGUŞOR 1583 1.26 2
TOPALU 1709 4.68 8
TOPRAISAR 6431 4.04 26
TORTOMAN 1882 3.72 7
TUZLA 7280 7.28 53
VALU LUI TRAIAN 17611 9.2 162
VULTURU 712 4.21 3
  767334 7.65 5872

 




464 de elevi ai Liceului Teoretic „Callatis” au participat la „Cea mai mare lecție de vaccinare”

Ministerul Educației și UNICEF a organizat în acest an „Cea mai mare lecție despre vaccinare”, o activitate didactică foarte necesară în contextul pandemiei de COVID-19, dedicată informării corecte a elevilor în privința vaccinării și a măsurilor de siguranță sanitară în școală.

Liceul Teoretic „Callatis” a fost implicat în acest proiect cu 18 cadre didactice și 464 de elevi. Unele cadre didactice au derulat această activitate de mai multe ori, cu mai multe clase, în funcție de necesități și de disponibilitatea elevilor.

Profesorii au fost invitați să realizeze, împreună cu elevii, o oră de educație despre vaccinare și acțiunile colective care se pot realiza pentru limitarea răspândirii coronavirusului și creșterea eforturilor de continuare a educației cu prezență fizică în toate școlile din România. O astfel de activitate s-a dovedit necesară într-o unitate de învățământ în care își desfășoară activitatea zilnic 35 de clase primare, gimnaziale și liceale.

Înscrierea la „Cea mai mare lecție despre vaccinare” a fost efectuată de fiecare profesor în parte. Materialele suport pentru desfășurarea lecției au fost disponibile pe platformă și s-au  putut descărca accesând linkul www.qie.ro/lectievaccinare. În funcție de grupa de vârstă cu care s-a desfășurat activitatea (sub 12 ani și între 12 și 18 ani) s-au regăsit pentru descărcare: un plan de lecție, care să ghideze activitatea, un material ajutător pentru desfășurarea lecției, o serie de materiale suplimentare: anexe, postere, flyere (Mit și adevăr, Combaterea dezinformării, Alegeri sigure, Așa NU – Masca, Redu riscul COVID 19, Etapele dezvoltării unui vaccin)

Calendarul desfășurării activităților:

  • 16 septembrie : Lansarea activității
  • 20 septembrie – 10 octombrie : Perioada de derulare a activitatii
  • 15 octombrie : Eliberarea certificatelor de participare
  • 22 octombrie : Publicarea rezultatelor

 




O lege pentru sănătatea tuturor românilor, la initiativa deputatului USR Tudor Pop

În zonele din mediul rural, cetățenii vor putea avea acces la servicii de prevenție și screening pentru afecțiuni medicale prevalente, dar și un control medical periodic general sau de specialitate.
Senatul a adoptat inițiativa legislativă a deputatului USR Tudor Pop, care va duce la rezolvarea uneia din cele mai grave probleme din mediul rural: accesul la serviciile de sănătate.
Legea introduce conceptul „ambulatoriu mobil”, prin intermediul căruia se pot acorda servicii medicale de specialitate, complementare medicinei de familie. Caravanele medicale urmează să fie realizate de spitalele județene sau de către alte spitale, policlinici, ambulatorii ori cabinete medicale individuale aflate în contract cu CNAS, serviciile fiind decontate.
Urmează votul final, de la Camera Deputaților. Sperăm ca toate partidele să susțină legea.
Mai multe despre noua lege: https://bit.ly/LegePentruSănătateaRomanilor



Comuna Limanu, incidenta 8 la mia de locuitori. Masca devine obligatorie in spatiul public!

 

Astăzi, în cadrul CJSU, a fost votată hotărârea nr. 144. Aceasta prevede constatarea încadrării în limitele de incidență cumulată la 14 zile mai mare de 7,5/1.000 de locuitori pentru U.A.T.-urile Limanu și Nicolae Bălcescu.

Măsurile de prevenire a răspândirii infectării cu virusul SARS-CoV-2, respectând prevederile Hotărârii de Guvern nr. 1.090/2021, se aplică pe o perioadă de 14 zile, începând cu data de 14.10.2021, ora 00.00, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Pentru celelalte U.A.T.-uri din județul Constanța se menține încadrarea în limitele de incidență cumulată la 14 zile din hotărârile CJSU nr. 138/05.10.2021 (Techirghiol), nr. 140/06.10.2021 (Siliștea), nr. 141/07.10.2021 (Agigea și Mihail Kogălniceanu), nr. 142/08.10.2021 (Valu lui Traian) și nr. 143/10.10.2021 (județul Constanța și U.A.T.-urile Constanța și Eforie).

Mai jos regăsiți hotărârea.

 

COMITETUL JUDEŢEAN PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ CONSTANȚA
HOTĂRÂRE

Având în vedere:
– Prevederile Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, actualizată
– Prevederile Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic, republicată, actualizată
– Prevederile Ordinului Ministerului Sănătății nr. 1309/2020 privind modalitatea de aplicare a măsurilor de prevenire și limitare a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2, actualizat
– Prevederile Hotărârii de Guvern nr. 1090/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 octombrie 2021, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19
– Prevederile Ordinului ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne nr. 874/81/2020 privind instituirea obligativității purtării măștii de protecție, a triajului epidemiologic și dezinfectarea obligatorie a mâinilor pentru prevenirea contaminării cu virusul SARS-CoV-2 pe durata stării de alertă, actualizat
– Prevederile H CNSU nr. 80/06.10.2021
– Hotărârile Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Constanta nr. 138/05.10.2021, nr. 140/06.10.2021, nr. 141/07.10.2021, nr. 142/08.10.2021 și nr. 143/10.10.2021
– Adresa Direcției de Sănătate Publică a Județului Constanța nr. R16825/13.10.2021

În conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, cu modificările ulterioare şi H.G. nr. 1491/2004 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea şi dotarea comitetelor şi centrelor operative pentru situații de urgență

Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Constanța
hotărăşte:

Art. 1 – Se constată încadrarea în limitele de incidență cumulată la 14 zile mai mare de 7,5/1000 de locuitori a U.A.T.-urilor Limanu și Nicolae Bălcescu.

Art. 2 – Pentru celelalte U.A.T.-uri din județul Constanța se menține încadrarea în limitele de incidență cumulată la 14 zile din Hotărârile CJSU nr. 138/05.10.2021, nr. 140/06.10.2021, nr. 141/07.10.2021, nr. 142/08.10.2021 și nr. 143/10.10.2021 și se vor aplica măsuri respectând prevederile Hotărârii de Guvern nr. 1090/2021, până la finalizarea perioadelor stabilite în respectivele Hotărâri CJSU.

Art. 3 – Comitetele Locale pentru Situații de Urgență (CLSU) al U.A.T.-urilor Limanu și Nicolae Bălcescu vor adopta Hotărâri (conform încadrării de la Art. 1) pentru dispunerea măsurilor de prevenire a răspândirii infectării cu virusul SARS-CoV-2, respectând prevederile Hotărârii de Guvern nr. 1090/2021.

Art. 4 – În U.A.T.-urile din județul Constanța este obligatorie purtarea măștii de protecție în toate spațiile publice deschise. Sunt exceptate de la obligativitatea purtării măștii de protecție în spațiile publice deschise persoanele care desfășoară activități, inclusiv sportive, în mod individual sau împreună cu persoanele cu care locuiesc.

Art. 5 – Măsurile prevăzute la Art. 3 se aplică astfel:
Art. 5.1 – Pentru U.A.T.-urile prevăzute la Art. 1, pe o perioadă de 14 zile, începând cu data de 14.10.2021, ora 00.00, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia;
Art. 5.2 – Pentru U.A.T.-urile prevăzute la Art. 2, până la finalizarea perioadelor stabilite în Hotărârile CJSU nr. 138/05.10.2021, nr. 140/06.10.2021, nr. 141/07.10.2021, nr. 142/08.10.2021 și nr. 143/10.10.2021, urmând a fi reevaluate la finalul acestora.

Art. 6 – Primăriile U.A.T.-urilor Limanu și Nicolae Bălcescu vor comunica până în data de 14.10.2021, ora 14.00, Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Constanța, la adresa de mail: deconcentrate@prefecturaconstanta.ro, hotărârile adoptate de CLSU pentru dispunerea măsurilor de prevenire a răspândirii infectării cu virusul SARS-CoV-2 pe raza U.A.T.-urilor, cu respectarea prevederilor H.G. nr. 1090/2021.

 

 

Art. 7 – În îndeplinirea art. 3 din prezenta hotărâre, CLSU ale U.A.T.-urilor U.A.T.-urilor Limanu și Nicolae Bălcescu vor dispune, prin grija primăriilor, informarea populației și a operatorilor economici privind obligațiile ce le revin în respectarea prevederilor H.G. nr. 1090/2021 și informarea (în fiecare zi de luni, pentru săptămâna anterioară) a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Constanța, la adresa de mail: vaccinare@prefecturaconstanta.ro, asupra măsurilor dispuse, conform machetei:

MACHETA
Perioada
informării Tipul informării Locația unde a fost diseminată
informația Număr persoane/
Operatori economici
care au primit informarea
Ex: afișe, flyer etc.

Art. 8 – Secretariatul tehnic permanent va comunica prezenta hotărâre membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Constanța, unităților administrativ-teritoriale din județ și tuturor factorilor interesați.

 

PREŞEDINTELE COMITETULUI JUDEŢEAN PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ

PREFECT

SILVIU-IULIAN COȘA

 

Vicepreședinte CJSU Vicepreședinte CJSU
Consiliul Județean Constanța Inspectoratul pentru Situații de Urgență
”Dobrogea” al județului Constanța
Președinte, Mihai Lupu
Împuternicit Inspector șef, Mihail – Cristian Amarandei

 

 

NR. 144 CONSTANŢA 13.10.2021

 




Avaria de pe bd. Tomis a fost remediată!

În jurul orei 14.30, echipele de intervenție au reușit să finalizeze lucrările de remediere a avariei ce s-a produs în cursul nopții trecute, pe conducta de 450 mm de pe bulevardul Tomis din municipiul Constanța. Imediat s-au făcut manevrele de vane necesare pentru umplerea instalației și intrarea în presiune, estimând că în jurul orei 17,00 toți consumatorii afectați de aceste intervenții vor avea apă potabilă la robinete.




Este oficial: Mangalia a „trecut” pragul de infectari de 6 la mia de locuitori!

 

INCIDENTA in data de 12.10.2021. Sursa: Prefectura Constanța

 

LOCALITATE POPULATIE DEPABD CAZURI LA 1000 DE LOCUITORI IN ULTIMELE 14 ZILE (DEPABD) CAZURI CONFIRMATE IN ULTIMELE 14 ZILE
MUNICIPIUL CONSTANŢA 310590 8.94 2778
MUNICIPIUL MANGALIA 39993   6.03 241
MUNICIPIUL MEDGIDIA 44061 6.08 268
ORAŞ CERNAVODĂ 18582 5.06 94
ORAŞ EFORIE 11101   9.19 102
ORAŞ HÂRŞOVA 10942 5.12 56
ORAŞ MURFATLAR 10987 5.19 57
ORAŞ NĂVODARI 43811 6.09 267
ORAŞ NEGRU VODĂ 5809 2.75 16
ORAŞ OVIDIU 16410 6.64 109
ORAŞ TECHIRGHIOL 8609   7.9 68
23 AUGUST 5782   3.11 18
ADAMCLISI 2284   6.13 14
AGIGEA 9246 10.27 95
ALBEŞTI 3869 2.84 11
ALIMAN 2760 3.26 9
AMZACEA 2917 3.77 11
BĂNEASA 5711 2.45 14
BĂRĂGANU 2172 5.99 13
CASTELU 5680 2.46 14
CERCHEZU 1347   5.94 8
CHIRNOGENI 3193 2.19 7
CIOBANU 3561 2.25 8
CIOCÂRLIA 3138 5.1 16
COBADIN 9536 4.4 42
COGEALAC 5354 5.04 27
COMANA 2031 0.98 2
CORBU 6580   3.34 22
COSTINEŞTI 3467 1.73 6
CRUCEA 3053 1.64 5
CUMPĂNA 16134 6.2 100
CUZA VODĂ 4697 0.64 3
DELENI 2406 1.25 3
DOBROMIR 3796 0 0
DUMBRĂVENI 497 2.01 1
FÂNTÂNELE 1608 3.73 6
GÂRLICIU 1589 0.63 1
GHINDĂREŞTI 2654 3.39 9
GRĂDINA 1067 3.75 4
HORIA 1099 0.91 1
INDEPENDENŢA 2899 1.38 4
ION CORVIN 2020 0 0
ISTRIA 2499 1.2 3
LIMANU 6845 6.43 44
LIPNIŢA 2987 2.34 7
LUMINA 12004 6.75 81
MERENI 2409 4.15 10
MIHAI VITEAZU 3769 1.06 4
MIHAIL KOGĂLNICEANU 10095 8.62 87
MIRCEA VODĂ 5424 2.4 13
NICOLAE BĂLCESCU 5553   7.2 40
OLTINA 2449   4.08 10
OSTROV 4725 1.69 8
PANTELIMON 1894 2.11 4
PECINEAGA 3485 2.3 8
PEŞTERA 3553   3.66 13
POARTA ALBĂ 5978   5.02 30
RASOVA 3710 4.04 15
SĂCELE 2420 1.24 3
SALIGNY 2366 3.38 8
SARAIU 1257 3.18 4
SEIMENI 2164 3.23 7
SILIŞTEA 1498 6.01 9
TÂRGUŞOR 1583 1.9 3
TOPALU 1709 2.93 5
TOPRAISAR 6431 3.89 25
TORTOMAN 1882 3.72 7
TUZLA 7280   6.46 47
VALU LUI TRAIAN 17611 9.03 159
VULTURU 712 2.81 2
  767334 6.76 5186

 




RAJA a activat Comandamentul pentru Situații de Urgență

raja

 

RAJA SA a activat Comandamentul pentru Situații de Urgență la nivelul întregii societăți, de astăzi – 12 octombrie 2021, ora 14.00 până mâine – 13 octombrie 2021, ora 16.00, ca urmare a atenționărilor de tip cod portocaliu și galben, emise de Administrația Națională de Meteorologie pentru sud – estul țării (județele Constanța, Ialomița și Călărași). Fenomenele vizate sunt ploi abundente, cu cantități de apă ce pot înregistra peste 25…35 l/mp, iar în unele zone, prin acumulare, putând depăși 50…70 l/mp și vânt care se va intensifica treptat, cu rafale de peste 50…60 km/h în general și peste 65…70km/h, în zona litoralului.
Prin urmare, în întreaga arie de operare, zeci de echipe de intervenție, dotate cu autospeciale tip womă, vidanje, motopompe de mare putere și autoutilitare, au fost pregătite pentru a acționa cu promptitudine în rezolvarea situațiilor specifice care pot apărea în funcționarea sistemelor operate la nivelul localităților deservite.
Angajații societății vor depune toate eforturile pentru menținerea serviciilor de alimentare cu apă și de preluare/tratare a apelor uzate la parametri optimi. Singurele probleme care pot apărea în funcţionarea acestora, care nu țin de operativitatea echipelor noastre, sunt cele legate de lipsa energiei electrice (căderi de tensiune sau cabluri şi fire de înaltă tensiune smulse de vânt). În aceste condiţii, rugăm toţi abonaţii să dea dovadă de înţelegere, pentru că RAJA SA va face tot ce este necesar pentru reluarea serviciilor imediat ce vor fi remediate avariile survenite pe rețeaua de furnizare a energiei electrice.
Totodată, consumatorii care înregistrează deficiențe la nivelul sistemului de distribuție apă potabilă sau de canalizare, pot sesiza avariile apărute la dispeceratul societăţii, la numărul de telefon: 0241.924, pentru remedierea acestora într-un timp cât mai scurt.

Biroul de Comunicare

 




Principiile USR pentru negocierea unui program de guvernare

USR propune măsuri clare pentru un program de guvernare care să scoată România din criză și care să sprijine procesul de modernizare a României.
Sunt principii pe care USR le-a susținut mereu, le susținem în continuare și pe baza lor sprijinim o nouă guvernare.
Vrem reforme și investiții pentru România, asumate cu termene de implementare clare. Pe modelul PNRR.
Acest document reprezintă baza de negociere pentru refacerea coaliției de guvernare.



Revenire – O avarie majoră a determinat întreruperea furnizării apei în mai multe zone din mun. Constanța!

 În urma decopertării terenului pe bulevardul Tomis, in zona blocului T1, echipele de intervenție au constatat că avaria produsă, este la nivelul zonei de îmbinare între conducta cu diametrul de 600 mm și cea de 450 mm. Echipele de intervenție au reușit să reia alimentarea cu apă pe conducta de 600 mm în jurul orei 03.00 noaptea. Pentru remedierea avariei pe conducta de 450 mm este necesară înlocuirea unui tronson pe o lungime de aproximativ 14 metri. Pentru executarea lucrărilor, s-au făcut manevrele de vane și a fost oprită furnizarea apei pe conductă. În această situație rămân fără apă potabilă la robinete consumatorii din următoarele zone:

– perimetrul delimitat de bd. Aurel Vlaicu – Aleea Cameliei – Adamclisi-Suceava – bd.Tomis;

– Zona delimitată de bd Tomis – Al.  Lăpușneanu – Poporului – Eremia Movilă;

– Perimetrul cuprins între bd. Tomis – Soveja – Primăverii – Farului;

– Zonele Tomis III Și Stadion.

  Cartierele Tomis  1 și Tomis  2 vor avea apa cu presiuni scăzute.

  Având în vedere diametrul conductei, dar și zona mare deservită, abonații afectați nu vor avea apă până în aceasta dupa-amiaza (12 octombrie 2021) ora 17.00.

 Ne cerem scuze pentru neplăcerile create utilizatorilor din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.

 




Mangalia, tot mai aproape de rata de infectare de 6 la mia de locuitori!

ZDFjODc1YjNjMTNjZTc3ZTY0NzVmZDAyODcz.thumb

 

INCIDENTA in data de 10.10.2021

 

LOCALITATE POPULATIE DEPABD CAZURI LA 1000 DE LOCUITORI IN ULTIMELE 14 ZILE (DEPABD) CAZURI CONFIRMATE IN ULTIMELE 14 ZILE
MUNICIPIUL CONSTANŢA 310589 8.06 2504
MUNICIPIUL MANGALIA 40007 5.82 233
MUNICIPIUL MEDGIDIA 44098 5.71 252
ORAŞ CERNAVODĂ 18611 4.67 87
ORAŞ EFORIE 11098 7.84 87
ORAŞ HÂRŞOVA 10938 5.12 56
ORAŞ MURFATLAR 10999 5.18 57
ORAŞ NĂVODARI 43795 5.37 235
ORAŞ NEGRU VODĂ 5817 2.92 17
ORAŞ OVIDIU 16409 5.55 91
ORAŞ TECHIRGHIOL 8610 7.32 63
23 AUGUST 5783 2.77 16
ADAMCLISI 2290 6.11 14
AGIGEA 9233 9.53 88
ALBEŞTI 3872 2.07 8
ALIMAN 2762 3.62 10
AMZACEA 2914 2.75 8
BĂNEASA 5713 2.63 15
BĂRĂGANU 2173 6.9 15
CASTELU 5675 1.94 11
CERCHEZU 1348 5.19 7
CHIRNOGENI 3194 1.88 6
CIOBANU 3562 2.53 9
CIOCÂRLIA 3134 4.79 15
COBADIN 9528 4.83 46
COGEALAC 5351 5.61 30
COMANA 2031 1.97 4
CORBU 6575 2.59 17
COSTINEŞTI 3470 1.15 4
CRUCEA 3051 1.97 6
CUMPĂNA 16129 6.2 100
CUZA VODĂ 4694 1.07 5
DELENI 2406 1.66 4
DOBROMIR 3800 0 0
DUMBRĂVENI 497 2.01 1
FÂNTÂNELE 1610 4.97 8
GÂRLICIU 1591 0.63 1
GHINDĂREŞTI 2656 3.39 9
GRĂDINA 1067 2.81 3
HORIA 1103 0.91 1
INDEPENDENŢA 2900 2.76 8
ION CORVIN 2020 0.5 1
ISTRIA 2500 0.4 1
LIMANU 6847 5.84 40
LIPNIŢA 2987 2.34 7
LUMINA 12014 5.83 70
MERENI 2406 4.99 12
MIHAI VITEAZU 3767 0.8 3
MIHAIL KOGĂLNICEANU 10107 8.31 84
MIRCEA VODĂ 5425 2.4 13
NICOLAE BĂLCESCU 5556 5.94 33
OLTINA 2450 2.86 7
OSTROV 4726 1.48 7
PANTELIMON 1894 2.11 4
PECINEAGA 3485 1.43 5
PEŞTERA 3553 2.81 10
POARTA ALBĂ 5981 3.51 21
RASOVA 3708 3.78 14
SĂCELE 2421 0.83 2
SALIGNY 2366 2.96 7
SARAIU 1257 3.18 4
SEIMENI 2165 3.23 7
SILIŞTEA 1496 8.69 13
TÂRGUŞOR 1577 1.9 3
TOPALU 1709 2.93 5
TOPRAISAR 6426 4.05 26
TORTOMAN 1882 3.19 6
TUZLA 7282 5.77 42
VALU LUI TRAIAN 17610 9.03 159
VULTURU 711 2.81 2
  767411 6.20 4759

 




Constanta si Eforie, peste 7 infectari la mia de locuitori!

 

Astăzi, în cadrul CJSU, a fost votată hotărârea nr. 143. Aceasta prevede constatarea încadrării în limitele de incidență cumulată la 14 zile mai mare de 6/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori pentru județul Constanța, respectiv constatarea încadrării în limitele de incidență cumulată la 14 zile mai mare de 7,5/1.000 de locuitori pentru U.A.T.-urile Constanța și Eforie.

Măsurile de prevenire a răspândirii infectării cu virusul SARS-CoV-2, respectând prevederile Hotărârii de Guvern nr. 1.090/2021, se aplică pe o perioadă de 14 zile, începând cu data de 11.10.2021, ora 00.00, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Pentru U.A.T.-urile Techirghiol, Siliștea, Agigea, Mihail Kogălniceanu și Valu lui Traian se menține încadrarea în limitele de incidență cumulată la 14 zile (mai mare de 7,5/1.000 de locuitori) din hotărârile CJSU nr. 138/05.10.2021, nr. 140/06.10.2021, nr. 141/07.10.2021 și nr. 142/08.10.2021.




S-a stins din viață Ioana Petriuc, președintele „O rază de lumină” Mangalia

ioana_petriuc_-_sida

Ioana Petriuc, președintele Asociației „O rază de lumină”, care apără drepturile copiilor infectati cu virusul HIV SIDA, s-a stins prematur din viață.

De-a lungul anilor, Ioana Petriuc a militat pentru combaterea discriminării copiilor infectați atât în instituțiile școlare, în unitățile medicale cât și, pur și simplu, în viața de zi cu zi.

A derulat proiecte destinate îmbunătățirii calității vieții acestor copii, dar și a adulților infectați în unitățile spitalicești, imediat după Revoluție.

Dumnezeu să o odihnească în pace! Sincere condoleanțe familiei îndoliate!





Polițiștii de frontieră verifică certificatele verzi cu 16 scannere și 18 telefoane mobile smart, cu ajutorul aplicației „CoronaScan”!

Având în vedere cadrul normativ european privind facilitarea liberei circulații pe durata pandemiei de COVID-19începând cu data de 01.07.2021Poliția de Frontieră Română asigură verificarea autenticității și valabilității certificatelor digitale privind vaccinarea, testarea sau vindecarea.

 

Pentru verificarea, la intrarea în țară, a codurilor QR de pe certificatele digitale, au fost distribuite către Garda de Coastă 16 scannere mobile și 18 telefoane mobile smart, echipamente care au instalată aplicația „CoronaScan”., fiind folosite de către polițiștii de frontieră în punctele de trecere ale frontierei de stat de pe raza județelor Tulcea si Constanța

 

Certificatul poate fi prezentat, la intrarea în România, atât în format digital, pe un dispozitiv mobil, cât și tipărit pe hârtie.

 

Menționăm faptul că, în conformitate cu prevederile legale, nu se vor reține nici un fel de date sau informații din certificatul verificat prin intermediul sistemului informatic al Poliției de Frontieră Române sau prin aplicația mobilă deverificare ’’CoronaScan’’ 

 

În cazul în care se constată faptul că, certificatul digital lipsește, nu este valabil și/sau autentic, respectiv este neconform, se semnalează situația reprezentanților  Direcției de Sănătate Publică din punctele de trecere a frontierei în vederea dispunerii de măsuri conform prevederilor Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic, cu modificările și completările ulterioare.

   

În activitatea desfășurata de polițiștii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă,  începând cu data de 01.07.2021, până în prezent  au fost constatate 3 infracțiuni de fals și uz de fals, în care au fost implicați  doi cetățeni ucrainieni și un cetățean român, care au prezentat la intrarea în țară, polițiștilor de frontieră și reprezentanților D.S.P., certificate de vaccinare/testare false.

Totodată, în timpul sezonului estival, timpii de așteptare în punctele de trecere ale frontierei de stat au fost mai mari, întrucât deși foarte multe persoane care tranzitau frontiera îndeplineau una din condițiile eliberării unui certificat digital, au ales sa folosească documente doveditoare, verificarea acestora necesitând timp suplimentar.

 

Deși certificatul digital nu este un document obligatoriu la trecerea frontierei, recomandăm tuturor persoanelor care s-au vaccinat anti COVID-19, celor care s-au recuperat după această afecțiune sau celor care dețin un rezultat negativ la testarea COVID-19 sa descarce acest certificat de pe paginile oficiale, deoarece pot dovedi situația lor epidemiologică, într-un mod rapid, printr-o simplă scanare efectuată de către polițistul de frontieră

 

COMPARTIMENTUL PURTĂTOR DE CUVÂNT




Președintele USR Mangalia, Semiran Abdurefi: „În plină pandemie, Primăria refuză ajutorul cetățenilor și nu oferă plata cu cardul la ghișeele de taxe și impozite!”

Într-o postare publică, președintele USR Mangalia arată că: „In martie, anul curent, ceream primarului Mangaliei sa permită plata taxelor la ghișeu cu cardul. Uite ca, proiectul USR pentru obligativitatea asigurării opțiunii de plata cu cardul, a trecut în Senat. După cum ne-a obișnuit până acum, Primăria Mangalia tratează în bătaie de joc cetățenii orașului, care doresc să își plateasca la timp taxele și impozitele.
Deși suntem în plină pandemie și toate organizațiile de sănătate recomandă folosirea cardurilor în detrimentul banilor cash, pentru a limita răspândirea virusului COVID-19, primăria Mangalia refuza să vină în ajutorul mangalienilor și nu oferă nici macar anul acesta posibilitatea de plată cu cardul, acest lucru ducând la formarea unor cozi zilnice în fața departamentului de impozite și taxe ale primăriei.
Cerem primarului Mangaliei, Radu Cristian, să permită de îndată cetățenilor plata cu cardul la terminalele POS pe care primăria le are deja!”
🚩🚩🚩Fără stat la cozi interminabile la ghișeele instituțiilor publice
Ieri, în Senat, am adoptat proiectul de lege USR PLUS, care obligă instituţiile publice şi companiile aferente să accepte plata cu cardul şi cea online, prin platforme precum ghișeul.ro.
Prin modernizare și digitalizare aducem instituțiile statului în prezent, unde plățile online nu mai sunt o noutate, fiind chiar o opțiune din ce în ce mai utilizată de către noi toți.
💳 Faptul că ne vom putea plăti taxele, impozitele, amenzile sau alte obligații către stat, de la distanță, este cu atât mai îmbucurător, cu cât ne aflăm în plin val 4 al pandemiei și vrem să fim în siguranță, mai ales că vedem cum tulpina Delta, mult mai contagioasă, a virusului SARS-Cov2 infectează peste zece mii de oameni zilnic.
🔹 Acest proiect este o măsură de bun simț, care trebuie adoptată din respect pentru oameni și pentru timpul lor. Inițiativa merge mai departe și urmează să fie dezbătută în Camera Deputaților.
✔️ Continuăm debirocratizarea instituțiilor statului. #USRPLUS



RAJA recomandă folosirea soluțiilor de comunicare la distanță  ca mijloc de protecție împotriva COVID-19

Creșterea îngrijorătoare a ratei de infectare și evoluția constantă a valorii incidenței cazurilor confirmate cu COVID-19 ne determină să lansăm un apel către toți cei interesați, în sensul  limitării activității directe de relații cu publicul, la nivelul întregii arii de operare a RAJA S.A., pentru o perioadă nedeterminată. Rugăm toți abonații ca în continuare să opteze cu preponderență pentru mijloacele de comunicare electronice, telefonice și poștale puse la dispoziție pe site-ul societății www.rajac.ro. Prin urmare, pentru informații, cereri și sesizări, aceștia ne pot contacta telefonic, pe adresele de e-mail, prin intermediul formularului de sesizări, sugestii sau reclamații online, pe adresa de Facebook, sau prin poștă. Numărul de Call Center 0241.924, precum și Contul de client on-line sunt funcționale 24 de ore din 24, 7 zile din 7, pentru diferite operațiuni și asistență specifică.

În vederea protecției proprii, dar și a angajaților noștri, care dețin un rol esențial în asigurarea acestui serviciu vital pentru populație, recomandarea noastră este ca orice documente, înscrisuri sau acte specifice să fie descărcate de pe site-ul societății, urmând a fi completate, scanate și transmise pe adresa de e-mail a centrului zonal vizat.

Casieriile și birourile de registratură vor avea program normal de lucru cu publicul, însă solicităm să se evite aglomerația și să se mențină, pe cât posibil, distanța față de persoanele aflate în jur. Pentru a evita contactul fizic, dar și utilizarea numerarului, încurajăm clienții să folosească cu precădere metodele de plată electronică a facturilor, prin intermediul contului de client RAJA, prin transfer bancar sau direct debit.

 

Biroul de Comunicare




Asociația părinților elevilor Liceului Teoretic “Callatis” – organizator al evenimentului de programare și ecologie “Salvați Marea Neagră!” 2021

Liceul Teoretic Callatis

Evenimentul online “Salvați Marea Neagră!” https://meet-and-code.org/ro/ro/event-show/7273, desfășurat în perioada 04.10.2021 – 06.10.2021, și-a propus să dezvolte abilităţile de utilizare a calculatorului, dar şi să promoveze practicile ecologice ale elevilor Liceului Teoretic „Callatis” Mangalia.

Grupul țintă a fost format din elevii cu vârste cuprinse între 11 și 14 ani,  care au fost încurajați  să se implice în activitățile practice de programare prin realizarea unor proiecte în Scratch, scopul fiind de a trage un semnal de alarmă cu privire la poluarea Mării Negre. 

 

#meetandcode #codeEU #SAP4Good #AsociatiaTechsoup

Evenimentul online“Salvați Marea Neagră!”  este finanțat cu ajutorul programului Meet and Code (https://www.meet-and-code.org/) susținut la nivel european de compania de software SAP. Meet and Code 2021 este coordonat de Haus des Stiftens gGmbH și rețeaua TechSoup Europe în 35 de țări europene și susține, pentru al 5-lea an consecutiv, evenimente de tehnologie și programare aliniate cu misiunea inițiativei Comisiei Europene: Europe Code Week.

 

În România, programul Meet and Code este coordonat de Asociația Techsoup. Din 2010, Asociația Techsoup (https://www.asociatiatechsoup.ro) creează și oferă resurse IT și experiențe de învățare a tehnologiei pentru organizații nonprofit, tineri și profesori. Asociația Techsoup este câștigătoare a premiului Digital Skills for Education din cadrul European Digital Skills Awards în 2017, competiție organizată de Comisia Europeană.

 

Activitatea s-a desfășurat în două sesiuni online. În prima sesiune s-au prezentat noțiunile de programare vizuală, cu ajutorul  blocurilor de instrucțiuni, cu personaje și scene, în Scratch, precum și partajarea proiectelor pe platformă. Elevii s-au conectat la eveniment  cu ajutorul aplicației Google Meet.

Facilitatorii evenimentului au prezentat noțiunile teoretice din programarea vizuală și au oferit exemple multiple pentru înțelegerea acestora. Totodată, a fost supusă atenției elevilor și problematica protejării mediului înconjurător, în special a ecosistemului Mării Negre, care se degradează continuu din cauza surselor de poluare.

Participanții au folosit aplicația online  https://scratch.mit.edu/  și extensii precum pen, text to speech, translate, music, pentru a putea realiza proiecte, punând în practică noțiunile asimilate. La finalul activităților, elevii au realizat câte un proiect în Scratch cu tema Salvați Marea Neagră!, în care au utilizat noțiunile înțelese de ei printr-un joc, poveste etc. Au fost încurajați să prezinte propriile scene și personaje, punând în evidență latura creativă și artistică.

    În cea de a doua sesiune elevii și-au susținut proiectele, activitatea încheindu-se cu dezbateri și concluzii. 

Evenimentul a fost coordonat de doamnele profesoare de informatică Popa Gabriela Maria și Magaz Georgeta, partenerul evenimentului fiind Liceul Teoretic „Callatis” Mangalia.

 




Spitalul Mangalia are toate locurile Covid, ocupate!

In acest moment, situația paturilor destinate bolnavilor Covid in spitalele constantene este următoarea:

– Mangalia 9 paturi, toate ocupate,

– Medgidia, 15 paturi- 2 libere,

– Spitalul Judetean, 23 paturi – 3 libere




Fără stat la cozi interminabile la ghișeele instituțiilor publice

Ieri, în Senat, am adoptat proiectul de lege USR PLUS, care obligă instituţiile publice şi companiile aferente să accepte plata cu cardul şi cea online, prin platforme precum ghișeul.ro.
Prin modernizare și digitalizare aducem instituțiile statului în prezent, unde plățile online nu mai sunt o noutate, fiind chiar o opțiune din ce în ce mai utilizată de către noi toți.
💳 Faptul că ne vom putea plăti taxele, impozitele, amenzile sau alte obligații către stat, de la distanță, este cu atât mai îmbucurător, cu cât ne aflăm în plin val 4 al pandemiei și vrem să fim în siguranță, mai ales că vedem cum tulpina Delta, mult mai contagioasă, a virusului SARS-Cov2 infectează peste zece mii de oameni zilnic.
🔹 Acest proiect este o măsură de bun simț, care trebuie adoptată din respect pentru oameni și pentru timpul lor. Inițiativa merge mai departe și urmează să fie dezbătută în Camera Deputaților.
✔️ Continuăm debirocratizarea instituțiilor statului. #USRPLUS