Spitalele din județ trebuie să-și obțină autorizațiile pentru securitate la incendii!

INSTITUŢIA PREFECTULUI JUDEŢUL CONSTANŢA – COMITETUL JUDEŢEAN PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ

Având în vedere:
– Minutele ședințelor de lucru privind autorizarea pentru securitate la incendii a următoarelor unități sanitare cu paturi: Spitalului Clinic Județean de Urgenta ”Sf. Apostol Andrei” Constanța, Spitalul Municipal Mangalia, Spitalul Municipal Medgidia și Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie Constanța
– Adresa nr. 2480155/20.10.2021, primită de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”Dobrogea” al Județului Constanța, în calitate de coordonator al Grupului de Suport Tehnic pentru gestionarea situațiilor de urgență generate de incendii și incendii de vegetație și respectiv nr. AM R 19511/19.10.2021, primită de la Direcția de Sănătate Publică a Județului Constanța, în calitate de coordonator al Grupului de Suport Tehnic pentru gestionarea situațiilor de urgență generate de îmbolnăviri în masă (epidemii), prezența temperaturilor extreme (ger, caniculă)
– Minuta ședinței Comisiei de Dialog Social din data de 01.11.2021
– Minuta ședinței cu managerii unităților sanitare suport COVID-19 cu privire la securitatea la incendii din data de 08.11.2021

În conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, cu modificările ulterioare şi H.G. nr. 1491/2004 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea şi dotarea comitetelor şi centrelor operative pentru situații de urgență

Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Constanța
hotărăşte:

Art. 1 – Se aprobă Procesul verbal al Grupului de suport tehnic pentru gestionarea situațiilor de urgență generate de incendii și incendii de vegetație, cuprinzând:
– Date rezultate din controalele de prevenire a situațiilor de urgență efectuate la unitățile sanitare cu paturi, în anul 2021
– Propuneri ale Grupului de suport tehnic pentru gestionarea situațiilor de urgență generate de incendii și incendii de vegetație, cu mențiunea că termenele prevăzute la punctele 3 și 4 se prorogă până la data de 22.11.2021,
care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2 – Managerii Spitalului Clinic Județean de Urgenta ”Sf. Apostol Andrei” Constanța, Spitalului Municipal Mangalia, Spitalului Municipal Medgidia și Spitalului Clic de Pneumoftiziologie Constanța, Spitalului Municipal de Boli Infecțioase Constanța vor realiza toate demersurile în vederea îndeplinirii măsurilor comunicate pentru obținerea autorizațiilor pentru securitate la incendii.

Art. 3 – Direcția de Sănătate Publică a Județului Constanța și Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”Dobrogea” al Județului Constanța vor întocmi un Plan de monitorizare, vor efectua acțiuni de verificare a stadiului de realizare a măsurilor dispuse și vor transmite lunar Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Constanța, informări asupra stadiului îndeplinirii acestora.

Art. 4 – Secretariatul Tehnic Permanent al Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă va comunica prezenta hotărâre membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență și altor factori interesați, inclusiv managerilor unităților sanitare cu paturi menționați la Art.2.

PREŞEDINTELE COMITETULUI JUDEŢEAN PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ

PREFECT

SILVIU-IULIAN COȘA

Vicepreședinte CJSU Vicepreședinte CJSU
Consiliul Județean Constanța Inspectoratul pentru Situații de Urgență
”Dobrogea” al județului Constanța
Președinte, Mihai Lupu
Împuternicit Inspector șef, Mihail – Cristian Amarandei

NR. 156 CONSTANŢA 09.11.2021




Taner Reşit, primarul comunei Tuzla, urează un călduros „La Multi Ani!” sărbătoriţilor zilei




Mangalia: sterilizari gratuite, pentru câini și pisici




Săptămâna viitoare, 2 Mai și Limanu rămân fără curent electric!

ENEL anunta intreruperea energiei electrice marţi, 09 noiembrie 2021, intre orele 8.30-16.30, in localitatea 2 Mai, la sediul administrativ PRIMARIA 2 Mai, Tabara Copii, Scoala Gimnaziala 2 Mai, Biserica, Casa „MARGO”, Complex „La Dinamo” si strazile: Islazului, aleea Taberei – întrerupere totalã, respectiv strazile: Mihail Kogalniceanu, Alexandru Ioan Cuza, Gheorghe Bunoiu, Zaharia Petrescu, Trandafirilor, Liliacului și Zambilelor – întrerupere parţialã.

Tot in 2 Mai se va intrerupe curentul electric si joi, 11 noiembrie, in intervalul 8.30-16.30, pe strazile Alexandru Ioan Cuza, Popa Sapca, Aurel Vlaicu – partial, respectiv strazile: Marului, incinta fost CAP – 2 Mai, Complex Turistic „Sailor” – intreruperi totalã.

Vineri, 12 noiembrie, va fi stinsă lumina in localitatea Limanu, cu strazile: Morii, Mircea Eliade, Granicerului, Rosiorului, Dorobantului, Henry Coanda, Trifoiului, Garofitei – întrerupere totalã, respectiv Soseaua Mangaliei – întrerupere parţialã, in intervalul 8.30-16.30.




Școlile cu un procent al vaccinărilor de peste 60% încep cursurile în prezență fizică. Celelalte, în sistem online

HCNSU nr. 99 din 05.11.2021




Iată situația vaccinărilor personalului didactic, în sudul litoralului. Campioană – Școala din Tuzla – 85,1%!

ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 TUZLA 85.10%

ŞCOALA GIMNAZIALĂ ’GALA GALACTION’ MANGALIA 70%

ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 MANGALIA 60%

ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 3 MANGALIA 60.06%

ŞCOALA GIMNAZIALĂ ’SFÂNTUL ANDREI’ MANGALIA 66%

LICEUL TEHNOLOGIC ’ION BĂNESCU’ MANGALIA 67.92%

LICEUL TEORETIC ’CALLATIS’ MANGALIA 73%

COLEGIUL ECONOMIC MANGALIA 61.40%

ŞCOALA POSTLICEALĂ ‘FEG EDUCATION’ MANGALIA 27.27%

ŞCOALA POSTLICEALĂ SANITARĂ ‘DIADA’ MANGALIA 93.33%

ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 PECINEAGA 57.10%

ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 1 LIMANU 60%

ŞCOALA GIMNAZIALĂ ’GEORGE COŞBUC’ 23 AUGUST 37%

ŞCOALA GIMNAZIALĂ ’ION CREANGĂ’ ALBEŞTI 55.81%

ŞCOALA GIMNAZIALĂ ’MIHAI EMINESCU’ COSTINEŞTI 67. 85%

 




Consilierii locali, chemaţi, în grabă, să aprobe două investiţii pe PNI ”Anghel Saligny”

Convocator-extraordinara-convocata-de-indata-din-data-de-05.11.2021




Elevii revin in bănci, de luni!

Cursurile elevilor se vor relua, fizic, de luni, dar nu pentru toata lumea. Presedintele Klaus Iohannis a anunțat ca vacanta nu va fi prelungita si, incepand de luni, acolo unde conditiile sanitare si epidemiologice o permit, elevii se vor putea intoarce fizic la scoala. Insa va fi introdusa o noua conditie pentru ca scolile sa poata functiona cu prezenta fizica – gradul de vaccinare al personalului scolii.

Deocamdata nu se stie foarte clar despre ce procent de vaccinare in scoli e nevoie pentru ca acestea sa se deschida fizic. Detaliile urmeaza sa fie anuntate maine de Ministerul Educatiei.



Copil de trei ani, mușcat de câinele familiei. Băiețelul a decedat la spital!

1280px-Presacanariobody

Astăzi, în jurul orei 11.30, polițiști din cadrul Poliției municipiului Mangalia au fost sesizați, prin apel 112, cu privire la faptul că un minor, de 3 ani, ar fi fost mușcat de către câinele familiei.

Deplasați la fața locului, polițiștii au constatat faptul că cele sesizate se confirmă, fiind vorba despre un câine din rasa presa canario, înregistrat, care era ținut într-un țarc din curtea locuinței.

Din cercetări a reieșit faptul că, în cursul zilei de astăzi, bunica minorului a intrat în țarc pentru a hrăni câinele, iar în acel moment, copilul s-ar fi strecurat pe lângă aceasta, fiind mușcat de câine.

Copilul a fost transportat la spital unde, din nefericire, a decedat.

În cauză a fost întocmit un dosar de cercetare penală sub aspectul săvârșirii infracțiunii de ucidere din culpă, totodată fiind efectuate verificări referitoare la respectarea prevederilor O.U.G. 55/2002 privind regimul de deținere al câinilor periculoși sau agresivi.




Doua accidente, la mai putin de 8 ore diferenta: unul a avut loc la iesirea din oras, celalalt chiar in centru

Un accident grav s-a produs marți dimineață în zona Kaufland. Trei persoane au fost rănite după ce trei mașini s-au răsturnat, pe fondul vitezei excesive. Potrivit purtătorului de cuvânt al Serviciului de Ambulanţă al judeţului Constanţa, Diana Claudia Tatarici, la fața locului a intervenit un echipaj SAJ B2 și un SMURD. Două victime conștiente au fost transportate la spital.

In urma cu cateva minute, un alt accident a avut loc in centrul orasului, in zona Flanco. Este vorba despre un pieton care a fost lovit de un autoturism. Pietonul, constient, a fost transportat la spital.




Goldterm scoate la concurs posturile de director general şi adjunct! Salariile brute sunt de 13.000 de lei şi, respectiv, 7.800 de lei!

Mangalioţii care îşi doresc un post bun, la stat, cu un salariu lunar brut de aproape 13.000 de lei, pot aplica pentru funcţia de director general al societăţii de termoficare SC Goldterm Mangalia. Există, totodată, şi un post – la fel de călduţ – de director general adjunct, cu un salariu de numai 7.800 de lei, brut.

Iată anunţul postat pe site-ul societăţii:

ap271021




Fără alimentare în sudul litoralului: a fost schimbat Regulamentul activitătilor comerciale din Mangalia și statiuni!

Proiect Hotărâre - Regulament agenți economici - cu AMENDAMENTELE APROBATE ÎN COMISII




Președintele USR Mangalia, Semiran Abdurefi: „Câțu își arogă succesul lui Cristian Ghinea, fostul ministru al Fondurilor Europene!”

WhatsApp Image 2021-08-16 at 12.46.09

În această dimineață, PNRR-ul României a primit aviz favorabil din partea Consiliului Uniunii Europene, o dată cu planurile Finlandei și Estoniei. Imediat după lansarea acestei știri, premierul Florin Câțu nu a ratat ocazia să își aroge meritele acestui succes, uitând să arată faptul că artizanul proiectului este fostul partener de guvernare, USR-ul.

Referitor la acest subiect, președintele USR Mangalia, Semiran Abdurefi, afirmă că, o dată în plus, premierul României dă dovadă de o lipsă crasă de fair play: „De fapt, artizanul acestui succes este Cristian Ghinea, fostul ministrul al Fondurilor Europene. Acum se și explică de ce USR-ul nu este dorit la conducerea României: la mijloc sunt 3,7 miliarde de euro – prima tranșă a banilor prin PNRR-ul României, suma ce va fi cheltuita așa cum își dorește PNL-ul, fără a da socoteală nimănui. Și asta după ce, în spațiul public, am fost tocați continuu, cu zvonuri potrivit cărora PNRR-ul nu a fost aprobat, că nu vom primi banii…”

Potrivit lui Dragoș Pâslaru, “acesta este ultimul pas care ne lipsea pentru a începe procedura de acces la prima tranșă de finanțare din Mecanismul de Redresare și Reziliență #MRR, de 3,8 miliarde de euro. Acum o lună, Comisia Europeană a aprobat PNRR-ul României, cu ocazia vizitei președintei Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, la București. Următorul pas, conform regulamentului, a fost ca reprezentanții Comisiei să transmită planul aprobat către Parlamentul European și către Consiliul UE, pentru analiză, și să primească decizia Consiliului UE. Odată cu avizul Consiliului UE, PNRR-ul României este adoptat formal și gata de implementare! Îndrăznesc să sper că se va găsi înțelepciune la nivel de guvern și chiar de Parlament pentru ca reformele din PNRR să se concretizeze și să nu mai apară interpretări politice. Neîndeplinirea reformelor poate bloca partea de investiții.

Aici nu mai vorbim despre putere versus opoziție. Discutăm despre interesul național al României!“




RAJA se implică și se alătură campaniei naționale de vaccinare

foto 1

Prin asigurarea serviciilor de furnizare și distribuire a apei potabile, canalizare și management al apelo ruzate, RAJA SA deține un rol esențial pentru sănătatea publică și buna funcționare a comunităților în care își desfășoară activitatea, iar angajații societății au o misiune importantă pentru livrarea acestor servicii vitale, în condiții de siguranță. De aceea, RAJA pune accent pe sănătatea și securitatea oamenilor la locul de muncă însă, în condițiile creșterii ratei de infectare cu COVID-19 la nivel național, acestea nu pot fi garantate decât prin anticiparea și atenuarea riscurilor legate direct de noul Coronavirus.

Pe lângă măsurile specifice de prevenire și de limitare a diseminării virusului, prin acțiuni de dezinfecție, lucru în ture sau în condiții de izolare, reducerea interacțiunilor cu publicul etc., RAJA s-a implicat activ și în conștientizarea personalului propriu cu privire la importanța și beneficiile vaccinării, în vederea creșterii gradului de responsabilizare a acestora. La nivel global s-a demonstrat deja că vaccinul este singurul care are un rol important în atenuarea răspândirii infecției cu SARS-CoV-2, contribuind semnificativ la reducerea morbidității și a mortalității și la limitarea efectelor negative pe care pandemia le-a produs asupra societății, economiei și vieții oamenilor.

Compania noastră s-a alăturat campaniei naționale de vaccinare în sprijinul angajaților care doresc să înceapă sau să continue schema de imunizare.

Pentru a facilita și eficientiza accesul acestora la vaccinare și totodată pentru a evita aglomerarea în centrele anti-Covid, astăzi – 28 octombrie 2021, la sediul central al societății s-a organizat un punct de vaccinare cu sprijinul DSP Constanța, unde aproximativ 200 de angajați au fost imunizați cu prima, a doua sau chiar a treia doză de vaccin împotriva virusului SARS-CoV-2. Convinși fiind că doar prin vaccinare putem pune capăt pandemiei și să reluăm activitățile dragi fiecăruia dintre noi, personalul RAJA a optat pentru serurile Pfizer – BioNTech și Johnson & Johnson.

În prezent, 64% din angajații companiei sunt vaccinați împotriva COVID-19, urmând ca în perioada imediat următoare RAJA să organizeze din nou centre de vaccinare la sediile societății, unde vor avea acces și membrii familiilor angajaților.

În acest fel, RAJA contribuie la creșterea numărului persoanelor imunizate în aria de operare și asigură siguranța și continuitatea serviciilor operate.

 

Biroul de comunicare

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Lipsă apă în zona centrală și în cartierul Faleză Nord din mun. Constanța!

Consumatorii din cartierul Faleză Nord și cei din zona centrală a municipiului Constanța sunt afectați de lipsa apei, astăzi – 27 octombrie 2021, în intervalul orar 11.40 – 15.00, ca urmare a unei avarii înregistrate pe conducta de distribuție apă potabilă, cu diametrul de 600 mm, de pe bd. Tomis nr. 141.

Ne cerem scuze pentru neplăcerile create utilizatorilor din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.




Taner Reşit, primarul comunei Tuzla: „Solicitările cetăţenilor se pot face şi telefonic sau online!”

Edilul comunei Tuzla, Taner Reşit, a postat un anunţ prin care aduce la cunoştinţa cetăţenilor faptul că, de luni 25 octombrie, accesul în instituţia pe care o conduce se poate face numai cu certificat verde. Totodată, edilul îi înseamnă pe cei care doresc să facă anumite sesizări, cereri sau vor să obţină o informaţie, să apeleze numerele de telefon ale primăriei sau adresa oficială de mail.
„Noile restricții stabilite de Comitetul Național pentru Situații de Urgență și aprobate prin hotărâre de Guvern săptămâna trecută, au intrat în vigoare începând de luni, 25 octombrie 2021. Astfel, pentru accesul în clădirile publice/instituții publice, este obligatorie prezentarea certificatului verde (care atestă vaccinarea sau trecerea prin boală) pentru toţi cei care NU lucrează în acea clădire (vizitatori).
Ne puteți contacta telefonic la numărul: 0241747178 și pe mail: primariatuzla2007@yahoo.com”, arată primarul comunei Tuzla, Taner Reşit.



Campanie de sterilizări gratuite pentru câini şi pisici, la Pecineaga!




Speranţă pentru mangalioţii care îngheaţă în apartamente: se aprobă rectificarea bugetului Goldterm! (convocator şedinţă extraordinară)

UTF-8Convocator20sedinta20extraordinara2C20convocata20de20indata2C20din20data20de2026.10.20211




De astăzi, noile restricții au intrat in vigoare: iată unde aveți nevoie de certificatul verde!

Comitetul Național pentru Situații de Urgență a adoptat în ședința de astăzi, 25 octombrie 2021, Hotărârea numărul 94 privind stabilirea unor măsuri suplimentare necesar a fi aplicate pe durata stării de alertă pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19_ prin care se propune:
-accesul în incintele operatoriilor economici care au ca obiect de activitate comercializarea produselor nealimentare să fie permis doar persoanelor care fac dovada *vaccinării sau trecerii prin boală în ultimele 180 de zile*, cu excepția unităților farmaceutice dispuse în afara centrelor și parcurilor comerciale și a benzinăriilor;

-exceptarea de la măsura de interzicere a accesului în incintele instituțiilor publice centrale și locale, regiilor autonome și operatoriilor economici cu capital public, aplicabilă persoanelor care nu fac dovada vaccinării, trecerii prin boală în ultimele 180 de zile sau nu prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR sau antigen rapid și a următoarelor categorii:
a)participanții în cadrul procedurilor administrative derulate pentru motive de ordine și siguranță publică;
b)participanții în cadrul procedurilor judiciare, disciplinare, contravenționale sau administrativ-jurisdicționale;
c)persoanele care necesită acces la servicii medicale și prestații sociale;
d)persoanele care se deplasează la centrele de vaccinare în vederea administrării vaccinului.

-exceptarea de la măsura de interzicere a accesului în centrele și parcurile comerciale aplicabilă persoanelor care nu fac dovada vaccinării sau trecerii prin boală în ultimele 180 de zile pentru:
a)persoanele care se deplasează la serviciile publice comunitare ce funcționează în cadrul acestora dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 și fac dovada deplasării în acest scop prin prezentarea unui document justificativ în format letric sau electronic;
b)persoanelor care se deplasează la centrele de vaccinare în vederea administrării vaccinului.

 

Hotarare CNSU masuri nr 94 din 25 10 2021




Iată noile restricții impuse românilor: interdicția ieșirii din casă intre 21.00-5.00, interzicerea nunților, vacanță impusă, de doua săptămâni, pentru toți elevii!

Comitetul Național pentru Situații de Urgență a aprobat Hotărârea numărul 91 privind stabilirea unor măsuri suplimentare în scopul gestionării riscului de sănătatea publică cauzat de numărul mare de infectări cu virusul SARS-CoV-2, prin care se propune:
– interzicerea, *pentru o perioadă de 30 zile*, circulației persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar *22,00-05,00*, cu anumite excepții;

– interzicerea, *pentru o perioadă de 30 zile*, desfășurării activității operatorilor economici care activează în domeniul comerțului/prestărilor de servicii în spații închise și/sau deschise, în intervalul orar *21,00-05,00*;

– activitatea *restaurantelor, cafenelelor* etc. în interiorul clădirilor și la terase să fie permisă până la *50%* din capacitatea maximă a spațiului, în intervalul orar *05,00-21,00*;

– interzicerea activității în *baruri, cluburi și discoteci* pentru o perioadă de 30 zile, precum și organizarea și desfășurarea evenimentelor private (nunți, botezuri, mese festive etc.), a concertelor și spectacolelor;

– interzicerea participării *spectatorilor* la competițiile sportive;

– accesul la toate activitățile și evenimentele organizate în perioada de 30 de zile conform prezentei hotărâri, să fie permis doar persoanelor *vaccinate sau trecute prin boală*;

– organizarea programului de lucru în regim de *telemuncă* sau muncă la domiciliu pentru cel puțin *50%* din angajați;

– accesul *vizitatorilor* în toate instituțiile publice centrale și locale, operatorilor economici, care funcționează în clădiri de birouri private, să fie permis doar persoanelor care fac dovada *vaccinării, trecerii prin boală în ultimele 180 de zile sau testării*;

– abilitarea *Ministerul Educației* în vederea emiterii ordinului de ministru privind modificarea structurii anului școlar 2021-2022;

– instituirea obligativității *purtării măștii de protecție*, în toate spațiile publice închise și deschise, precum și la locul de muncă și în mijloacele de transport în comun.
Vă trimitem, alăturat, Hotărârea CNSU numărul 91.

R O M Â N I A

GUVERNUL ROMÂNIEI

COMITETUL NAŢIONAL PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ

 

H O T Ă R Â R E 91 din 22.10.2021

privind stabilirea unor măsuri suplimentare în scopul gestionării riscului de sănătatea publică cauzat de numărul mare de infectări cu virusul

SARS-CoV-2 

 

Având în vedere analiza factorilor de risc privind managementul situației de urgență generată de virusul SARS-CoV-2, pe teritoriul României la data de 20.10.2021, realizată la nivelul Centrului Național de Coordonare și Conducere a Intervenției, precum și propunerile formulate în cadrul ședinței de lucru organizate în data de 20.10.2021 la nivelul Președinției României,

luând în considerare creșterea exponențială a numărului de persoane infectate cu virusul SARS-CoV-2 care a determinat supraaglomerarea unităților sanitare și în special a unităților de primiri urgențe și secțiilor de terapie intensivă cu pacienți ce au dezvoltat forme severe sau grave și care necesită suport respirator invaziv sau neinvaziv,

ținând cont de măsurile deja întreprinse la nivel național pentru relocarea stocurilor de echipamente din dotarea Companiei Naționale UNIFARM S.A. în cadrul stocurilor de urgență și distribuirea lor către unitățile sanitare, limitarea internărilor și intervențiilor medicale ce nu reprezintă urgențe de sănătate și transformarea unor unități sanitare în spitale dedicate tratamentului bolnavilor de COVID-19, 

în considerarea demersurilor privind solicitarea de asistență internațională prin intermediul Mecanismului de Protecție Civilă al Uniunii Europene în vederea asigurării medicației și materialelor necesare pentru tratarea pacienților cu forme critice și severe de COVID-19, referitoare la transferul, pe baza acordului bilateral, a unor pacienți infectați în spitale din Ungaria, precum și la utilizarea de echipe medicale internaționale în cadrul unităților sanitare cu deficit de personal, 

raportat la necesitatea menținerii condițiilor socio – economice necesare desfășurării activităților specifice economiei naționale concomitent cu realizarea unui nivel de alertă adecvat la nivelul componentelor Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență,

în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) lit. c) și art. 81 din O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, cu modificările și completările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 5, art. 8, art. 9 alin. (1), art. 17, art. 38 alin. 1^5, art. 43 alin. (1), art. 44 și art. 71 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 cu modificările și completările ulterioare și ale art. 2 și art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 94/2014 privind organizarea, funcționarea și componența Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență, cu modificările și completările ulterioare,

 

Comitetul Național pentru Situații de Urgență adoptă prezenta 

 

HOTĂRÂRE:

  • (1) Se propune interzicerea circulației persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în intervalul orar 22,00-05,00, indiferent de rata de incidență cumulată la 14 zile, pentru o perioadă de 30 zile, cu următoarele excepții:
  1. deplasarea persoanelor care sunt vaccinate împotriva virusului                   SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;
  2. deplasarea persoanelor în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  3. deplasarea persoanelor pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  4. deplasări ale persoanelor în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, și care pot fi dovedite prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  5. deplasarea persoanelor din motive justificate, precum vaccinarea, îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori decesul unui membru de familie;

(2) Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, prevăzut la alin. (1) lit. a), persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, certificatul digital al Uniunii Europene privind COVID-19, pe suport hârtie sau în format electronic, iar în cazul cetățenilor străini și apatrizi definiți potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare, prin intermediul documentului de vaccinare emis de unitatea sanitară din afara României unde a fost administrat vaccinul sau, după caz, a documentului care atestă trecerea, prezentat în limba țării respective și în limba engleză sau prezentat în limba română.

(3) Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, prevăzut la alin. (1) lit. b), persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu sau adeverința eliberată de angajator ori o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.

(4) Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, prevăzut la alin. (1) lit. c)-e), persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil care trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei, motivul deplasării, data completării și semnătura.

  • (1) Se propune interzicerea desfășurării activității operatorilor economici care activează în domeniul comerțului/prestărilor de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, indiferent de rata de incidență cumulată la 14 zile, pentru o perioadă de 30 zile, în intervalul orar 21,00-05,00. Între orele 21,00-05,00, operatorii economici pot activa doar în relația cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu.

(2) Măsura prevăzută la alin. (1) se aplică și activităților sau evenimentelor organizate și desfășurate de persoanele fizice, operatorii economici, instituțiile publice în următoarele domenii:

  1. instituții muzeale, biblioteci, librării, cinematografe, studiouri de producție de film și audiovizuală, instituții de spectacole și/sau concerte, școli populare de artă și meserii, organizate și desfășurate în spații închise sau deschise;
  2. săli de sport și/sau fitness;
  3. jocuri de noroc;
  4. piscine interioare;
  5. locuri de joacă pentru copii;
  6. săli de jocuri;
  7. târguri, bâlciuri, talciocuri.

(3) Activitatea cu publicul a operatorilor economici prevăzuți la alin. (1) care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor, cafenelelor, etc., în interiorul clădirilor, precum și la terase este permisă până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, în intervalul orar 05,00-21,00.

(4) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care activează în domeniul comerțului/prestărilor de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, prevăzuți la alin. (1), cu excepția celor prevăzuți la alin. (3), se desfășoară până la capacitatea maximă a spațiului, în intervalul orar 05,00-21,00.

(5) Organizarea și desfășurarea activităților prevăzute la alin. (2) este permisă, în intervalul orar 05,00-21,00, până la 30% din capacitatea maximă a spațiului.

(6) Prin excepție de la prevederile alin. (1), (2), (3) și (4), unitățile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum și operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane și rutier de mărfuri își pot desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecție sanitară.

  • (1) Se propune interzicerea activității în baruri, cluburi și discoteci.

         (2) Se propune interzicerea, pentru o perioadă de 30 zile, a organizării și desfășurării evenimentelor private (nunți, botezuri, mese festive etc.), cursurilor de instruire, workshop-urilor și conferințelor, precum și a concertelor și spectacolelor organizate în alte spații deschise sau închise cu excepția celor special destinate care aparțin instituțiilor de spectacole și/sau concerte.

(3) Se propune ca, pentru o perioadă de 30 zile, competițiile sportive să poată fi organizate și desfășurate pe teritoriul României fără participarea spectatorilor. 

(4) Se propune ca, pentru o perioadă de 30 zile, mitingurile și demonstrațiile să poată fi organizate cu participarea a cel mult 100 de persoane și doar dacă toți participanții sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

(5) Se propune ca activitatea cultelor religioase, inclusiv a slujbelor și rugăciunilor colective, să se desfășoare în interiorul și/sau în afara lăcașurilor de cult cu asigurarea unei suprafețe de 2 mp pentru fiecare persoană și purtarea măștii de protecție.

(6) Se propune ca activitățile recreative și sportive să poată fi desfășurate în aer liber cu participarea a cel mult 10 persoane care nu locuiesc împreună și doar dacă toți participanții sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

  • (1) Se propune ca accesul la toate activitățile și evenimentele organizate în perioada de 30 de zile pentru care se propun măsurile din prezenta hotărâre, precum și accesul în cadrul centrelor comerciale, unităților de cazare, restaurantelor, cafenelelor sau altor unități de alimentație publică în care se pot consuma produse alimentare sau băuturi alcoolice sau nealcoolice comercializate, să fie permis doar persoanelor vaccinate sau trecute prin boală și care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

(2) De la obligația prevăzută la alin. (1) referitoare la accesul controlat sunt exceptate activitățile religioase precum și cele din unitățile de alimentație publică în care doar se comercializează produsele alimentare și băuturile alcoolice sau nealcoolice dispuse în afara centrelor comerciale, târgurile, bâlciurile și talciocurile.

(3) Obligația de vaccinarea sau trecere prin boală impusă pentru participarea la activitățile și evenimentele prevăzute la art. 3 sau pentru acces în incinta centrelor comerciale, unităților de cazare, restaurantelor, cafenelelor sau altor unități de alimentație publică în care se pot consuma produse alimentare sau băuturi alcoolice sau nealcoolice comercializate, nu se aplică copiilor care au vârsta mai mică sau egală cu 12 ani dacă sunt însoțiți de un adult vaccinat sau trecut prin boală.

  • (1) Se propune ca angajatorii din sistemul privat, autoritățile şi instituțiile publice centrale şi locale, indiferent de modul de finanțare şi subordonare, precum şi regiile autonome, societățile naționale, companiile naționale şi societățile la care capitalul social este deținut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritorială să organizeze programul de lucru în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu pentru cel puțin 50% din angajați, acolo unde specificul activității permite această modalitate de desfășurare a muncii.

(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), se propune ca în situația în care nu se poate desfășura activitatea în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu, aceasta să se organizeze și desfășoare în schimburi, cu respectarea strică a măsurilor de protecție sanitară.

(3) În cazul în care angajatorii nu pot organiza activitatea în condițiile alin. (1) sau (2) se propune intensificarea verificărilor privind respectarea măsurilor de prevenire și combatere a virusului SARS-CoV-2. 

  • (1) Se propune ca accesul tuturor persoanelor, cu excepția angajaților, în incintele instituțiilor publice centrale și locale, regiilor autonome și operatoriilor economici cu capital public, să fie permis doar persoanelor care fac dovada vaccinării, trecerii prin boală în ultimele 180 de zile sau testării, cu obligația de a verifica la intrarea în locație, prin intermediul certificatului digital al UE privind COVID-19 care va fi scanat de personalul propriu, iar în cazul cetățenilor străini și apatrizi definiți potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare, prin intermediul documentului de vaccinare emis de unitatea sanitară din afara României unde a fost administrat vaccinul sau, după caz, a documentului care atestă trecerea prin boală sau rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, prezentat în limba țării respective și în limba engleză sau în limba română.

(2) Se propune ca prevederile alin. (1) să se aplice și pentru operatorii economici care funcționează în clădiri de birouri private în care își desfășoară activitatea cel puțin 50 de persoane simultan.

(3) Instituțiile publice și operatorii economici prevăzuți la alin. (1), vor întreprinde măsurile necesare pentru asigurarea accesului cetățenilor la serviciile publice oferite, în situații urgente (certificat de deces, certificat de naștere, etc.) și persoanelor care nu fac dovada vaccinării, trecerii prin boală sau testării, prin organizarea activității în mediul on-line, în spații deschise, la ghișee dispuse direct în exteriorul clădirilor sau în orice alte condiții care să asigure respectarea măsurilor de prevenire a răspândirii SARS-CoV-2.

(4) Se propune reglementarea accesului angajaților în toate sediile instituțiilor publice centrale și locale, regiilor autonome și operatorii economici cu capital public, precum și în clădiri de birouri private în care își desfășoară activitatea cel puțin 50 de persoane simultan, prin limitarea acestuia doar la persoanele care fac dovada vaccinării, trecerii prin boală în ultimele 180 de zile sau testării.

(5) Obligația de vaccinarea sau trecere prin boală impusă pentru permiterea accesului în incintele instituțiilor publice centrale și locale, regiilor autonome și operatoriilor economici cu capital public, sau în clădirile de birouri private în care își desfășoară activitatea cel puțin 50 de persoane simultan, nu se aplică copiilor care au vârsta mai mică sau egală cu 12 ani dacă sunt însoțiți de un adult vaccinat sau trecut prin boală.

  •  (1) Se abilitează Ministerul Educației în vederea emiterii ordinului de ministru pentru acordarea unei vacanțe suplimentare de două săptămâni pentru învățământ preșcolar, primar, gimnazial, liceal, profesional și postliceal în perioada 25.10.2021-05.11.2021, precum și pentru stabilirea ulterioară, dar nu mai târziu de data de 05.11.2021 a modificărilor privind structura anului școlar.

 (2) Se propune emiterea de către Ministerul Educației a unei instrucțiuni prin care să se recomande instituțiilor de învățământ superior din sistemul național de învățământ trecerea în online a tuturor activităților în perioada 25.10.2021-05.11.2021.

  • (1) Se suspendă activitățile care impun prezența fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în toate unitățile de învățământ privat, inclusiv în cele cuprinse în Registrul special al organizațiilor furnizoare de educație care organizează și desfășoară pe teritoriul României activități de învățământ corespunzătoare unui sistem educațional din altă țară, pentru perioada 25.10.2021-05.11.2021.

(2) Se propune suspendarea activităților cu prezența fizică la nivelul tuturor unităților sau operatorilor economici care desfășoară activități tip after-school, în perioada 25.10.2021-05.11.2021.

  • (1) Se propune instituirea obligativității purtării măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, în toate spațiile publice închise și deschise, precum și la locul de muncă și în mijloacele de transport în comun.

(2) Se exceptează de la măsura prevăzută la alin. (1), următoarele categorii de persoane:

  1. copiii cu vârsta mai mică de 5 ani;
  2. persoanele care sunt singure în birou;
  3. prezentatorii TV și invitații acestora, cu condiția respectării distanței de 3 metri între persoane;
  4. reprezentanții cultelor religioase, în timpul slujbelor, cu condiția respectării distanței de 3 metri între persoane;
  5. persoanele care desfășoară activități fizice intense și/sau în condiții de muncă solicitante (temperaturi ridicate, umiditate crescută etc.) sau activități sportive.
  • Măsurile prevăzute în prezenta hotărâre produc efecte doar în situația aprobării lor prin acte normative ale Guvernului sau, după caz, ale conducătorilor ministerelor sau organelor administrației publice centrale.
  • Prezenta hotărâre se comunică tuturor componentelor Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență.

PREŞEDINTELE COMITETULUI NAŢIONAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ

PRIM-MINISTRU 

 

FLORIN-VASILE CÎȚU