Taner Reşit, primarul din Tuzla: „Purtarea măştii în comună, obligatorie!”

Primarul din Tuzla, Taner Reşit, a postat, pe reţelele de socializare, un apel la cetăţeni prin care anunţă escaladarea numărului de infectaţi Covind 19 la nivelul comunei: „Dragi cetățeni, vă informez asupra faptului că în localitatea noastră rata de infectare cumulată a depășit 8 la 1000 de locuitori, iar purtarea măștii de protecție, care să acopere nasul și gura, a devenit obligatorie în toate spațiile închise și deschise. Se va permite participarea cu prezența fizică a tuturor antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ indiferent de rata de incidență cu respectarea normelor de prevenire a răspândirii infecției cu Covid-19. Deciziile de suspendare a prezenței fizice la cursuri vor fi luate în funcție de cazurile confirmate la nivel de clasă/școală”.




Iarna 2021: iată condiţiile şi modalitatea de acordare a ajutorului pentru încălzire a locuinţei şi a suplimentului pentru energie

frig

CADRUL LEGISLATIV

– Legea nr. 226 / 2021 privind stabilirea măsurilor de protecţie socială pentru consumatorul vulnerabil de energie;

– H.G. nr.1073 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecție social pentru consumatorul vulnerabil de energie.

Prețul local al gigacaloriei pentru energia termică facturată populației din rețeaua secundară (de distribuție) Oradea este de 276,15 lei /Gcal (inclusiv TVA) și de 248,02 lei / Gcal (inclusiv TVA) pentru populația din rețeaua primară (de transport).

Solicitanții ajutorului pentru încălzirea locuinței cu energie termică, gaze naturale, energie electrică, combustibili solizi și/sau lichizi  vor completa formularul de Cerere și declarație pe propria răspundere pentru acordarea unor drepturi de asistență socială prevăzut în Anexa nr.1 la Normele metodologice aprobate prin H.G. nr.50/2011, cu modificările și completările ulterioare.

În situația în care solicitantul, la data depunerii cererii pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței și a suplimentului pentru energie, este deja beneficiar de ajutor social și/sau alocație de susținere a familiei acesta va completa formularul de Cerere și declarație pe propria răspundere pentru modificarea cererii de acordare a unor drepturi de asistență socială sau pentru acordarea unor noi drepturi prevăzut în Anexa nr.1a la Normele metodologice aprobate prin H.G. nr.50/2011, cu modificările și completările ulterioare

Cuantumul ajutoarelor pentru încălzirea locuinţei se va raporta la valoarea de referință, în funcție de sistemul de încălzire, astfel:

  1. 250 lei/lună, pentru gaze naturale;
  2. 500 lei/lună, pentru energie electric;
  3. 320 lei/lună, pentru combustibili solizi și/sau petrolieri.

Valoarea de referință a ajutorului pentru energie termică se stabilește, lunar, în limita consumului mediu, în funcție de prețul local al energiei termice facturate populației.

Ajutorul pentru energie electrică se acordă consumatorilor vulnerabili care nu deţin altă formă de încălzire, precum şi consumatorilor vulnerabili care din motive tehnologice sau economice au fost debranşaţi de la furnizarea energiei termice sau a gazelor naturale şi care au contracte valabile de furnizare a energiei electrice, iar, consumul este realizat respectând condiţiile contractului.

Se menţine obligativitatea prezentării de documente justificative privind componenţa familiei, veniturile realizate si situaţia juridică a locuinţei, pentru a se evita acordarea unor drepturi necuvenite şi înregistrarea de debite.

Ancheta socială rămâne ca mijloc de verificare a îndeplinirii de către solicitanţi a condiţiilor de acordare a ajutoarelor pentru încălzirea locuinţei și a suplimentului pentru energie și se va efectua la un interval de 6 luni sau ori de câte ori este nevoie pentru soluționarea cazurilor în care nu se pot determina cu exactitate pe baza documentelor justificative prezentate, situația socio-economică a solicitanțiilor. Ancheta socială este obligatorie pentru solicitarea ajutorului de încălzire cu energie electrică pentru a evita acordarea de ajutoare pentru mai multe sisteme de încălzire utilizate în aceeaşi gospodărie sau pentru evitarea renunţării la un sistem de încălzire deja utilizat, disponibil şi pentru care au fost acordate ajutoare în sezoanele reci anterioare.

Plata ajutoarelor de încălzire cu lemne, cărbuni, combustibili petrolieri se va efectua la începutul sezonului rece, pentru toate lunile sezonului, respectiv pentru lunile rămase din sezonul rece.

Asociaţiile de proprietari vor fi implicate în procedura de acordarea a ajutoarelor prin certificarea numărului de camere şi nominal a persoanelor luate în calcul la stabilirea cheltuielilor lunare (şi la distribuirea formularelor Cerere şi declaraţie pe propria răspundere).

Aceste măsuri vizează reducerea cheltuielilor din Bugetul local întrucât protecţia socială se va focaliza asupra celor mai defavorizate segmente ale populaţiei preîntâmpinând înregistrarea unor debite, dificil de recuperat, ca urmare a acordării beneficiilor doar pe baza Cererilor şi declaraţiei pe proprie răspundere.

CADRUL GENERAL

Începând cu data de 01.11.2021 se vor aplica prevederile Legii nr.226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecţie socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, dată de la care se abrogă O.UG nr.70/2011.

BENEFICIARI

Consumatorii vulnerabili din motive de venit, de vârstă, de sănătate sau consumatori vulnerabili izolați.

Ajutorul pentru încălzirea locuinţei și suplimentul pentru energie se stabilesc pe categorii de venit pentru:

– familiile și persoanele singure care utilizează pentru încălzirea locuinţei energie termică furnizată în sistem centralizat, energie electrică, gaze naturale ori combustibili solizi și/sau petrolieri;

– cetăţeni români și cetăţeni străini ori apatrizi cu domiciliul sau după caz, reşedinţa în România, stabilită în condiţiile legislaţiei în vigoare

Prin consumator vulnerabil se înţelege clientul, persoana singură/familia care, din motive de sănătate, vârstă, venituri insuficiente sau izolare față de sursele de energie, necesită măsuri de protecție social și servicii suplimentare pentru a-și asigura cel puțin nevoile energetic minimale.

Ajutor pentru încălzirea locuinţei – măsură care are drept scop sprijinul financiar, suportată din bugetul de stat şi/sau, după caz, din bugetele locale, destinată consumatorilor vulnerabili, care are drept scop acoperirea integral sau, după caz, a unei părți din cheltuielile cu încălzirea locuinței. Acesta se acordă numai pentru un singur sistem de încălzire, fiind cel principal utilizat;

Prin familie se înţelege soţul, soţia, precum şi alte persoane, indiferent dacă între acestea există sau nu relaţii de rudenie, care au acelaşi domiciliu ori reşedinţă şi/sau care locuiesc şi gospodăresc împreună, ori, după caz, sunt înscrise în cartea de imobil şi sunt luate în calcul la stabilirea cheltuielilor de întreţinere a locuinţei;

Prin persoana singură se înţelege persoana care a împlinit vârsta de 18 ani, care locuieşte singură şi nu se mai află în întreţinerea părinţilor, precum şi persoana cu vârsta cuprinsă între 16 şi 18 ani, care locuieşte şi se gospodăreşte singură şi are capacitate de exerciţiu anticipată, potrivit prevederilor art. 40 din Legea nr. 287/2009, privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare;

Titularul ajutorului pentru încălzirea locuinţei – reprezentantul familiei sau, după caz, persoana singură care îndeplineşte condiţiile legale de acordare a ajutorului și a suplimentului pentru energie, care solicită acordarea acestora şi care poate fi, după caz: proprietarul locuinţei, succesorul de drept al acestuia, persoana care a înstrăinat locuinţa în baza unui contract de vânzare-cumpărare cu clauză de întreţinere sau cu rezerva dreptului de abitaţie/uzufruct, titularul contractului de închiriere, comodat, concesiune al acesteia ori alt membru de familie major şi împuternicit de proprietarul locuinţei sau de titularul contractului de închiriere ori, după caz, reprezentantul legal al persoanei singure care nu a împlinit vârsta de 16 ani sau al persoanelor puse sub interdicţie şi cele pentru care s-a instituit curatela:

  1. a) din cauza bătrâneţii, a bolii sau a unei infirmităţi fizice, o persoană, deşi capabilă, nu poate, personal, să îşi administreze bunurile sau să îşi apere interesele în condiţii corespunzătoare şi, din motive temeinice, nu îşi poate numi un reprezentant sau un administrator;
    b) din cauza bolii sau din alte motive, o persoană, deşi capabilă, nu poate, nici personal, nici prin reprezentant, să ia măsurile necesare în cazuri a căror rezolvare nu suferă amânare;

Locuinţa de domiciliu sau de reşedinţă – construcţia cu destinaţia de locuinţă aflată în proprietatea titularului ajutorului ori închiriată sau asupra căreia exercită un drept de folosinţă în condiţiile legii, situată la adresa înscrisă în actele de identitate ale membrilor de familie sau, după caz, adresa la care persoanele sunt înscrise în cartea de imobil şi sunt luate în calcul la stabilirea cheltuielilor de întreţinere a locuinţei. Se asimilează locuinţei de domiciliu sau reşedinţei şi locuinţa de necesitate, precum şi locuinţa socială, astfel cum sunt acestea definite potrivit prevederilor Legii locuinţei nr.114/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

Valoarea de referință –nivelul maxim al ajutorului pentru încălzirea locuinței aferent unei luni, stabilit în funcție de sistemul de încălzire utilizat.

LIMITELE DE VENITURI ŞI CUANTUMUL LUNAR AL AJUTOARELOR PENTRU ÎNCĂLZIREA LOCUINȚEI CU GAZE NATURALE, ENERGIE ELECTRICĂ ŞI COMBUSTIBILI SOLIZI ȘI/SAU PETROLIERI

Limite de venituri
(lei)
Cuantum ajutor

gaze naturale (lei)

Valoarea de referință 250 lei/lună

Cuantum ajutor energie electrică
(lei) Valoarea de referință 500 lei/lună
Cuantum ajutor combustibili

solizi sau petrolieri (lei)

Valoarea de referință 320 lei/lună

Până la 200 lei (100%) 250 500 320
200,1 – 320 (90%) 225 450 288
320,1 – 440 (80%) 200 400 256
440,1 – 560 (70%) 175 350 224
560,1 – 680 (60%) 150 300 192
680,1 – 920 (50%) 125 250 160
920,1 – 1.040 (40%) 100 200 128
1.040,1 – 1.160 (30%) 75 150 96
1.160,1 – 1.280 (20%) 50 100 64
1.280,1 – 1.386 (10%) – pe membru de familie 25 50 32
1.280,1 – 2.053 (10%) – persoana singură 25 50 32

Valoarea de referință a ajutorului pentru încălzirea locuinţei cu energie termică se stabilește, lunar, în limita consumului mediu, în funcție de prețul local al energiei termice facturate populației. Ajutorul pentru energie termică calculat nu poate depăşi, pe toată perioada sezonului rece, valoarea de referință stabilită lunar de către primar.

 CONSUM MEDIU LUNAR DE ENERGIE TERMICĂ – ZONA TEMPERATĂ
Tip locuinţă/

consum lunar

Gcal

Ianuarie Februarie Martie Noiembrie Decembrie
1 cameră 0,91 0,76 0,67 0,75 0,82
2 camere 1,36 1,18 1,06 1,19 1,36
3 camere 1,76 1,55  1,38 1,55 1,76
> 4 camere 2,45 2,07 1,92 2,15 2,45

LIMITELE DE VENITURI ŞI PROCENTUL DE COMPENSARE STABILIT PENTRU FAMILIILE SAU PERSOANELE SINGURE CARE UTILIZEAZĂ ENERGIE TERMICĂ PENTRU ÎNCĂLZIREA LOCUINŢEI

Limite de venituri (lei) Compensare energie termică
Până la 200 lei 100%
200,1 – 320 90%
320,1 – 440 80%
440,1 – 560 70%
560,1 – 680 60%
680,1 – 920 50%
920,1 – 1.040 40%
1.040,1 – 1.160 30%
1.160,1 – 1.280 20%
1.280,1 – 1.386 (10%) – pe membru de familie 10%
1.280,1 – 2.053 (10%) – persoana singură 10 %

 

Exemple:

Pentru o familie compusă din 3 persoane cu un venit net total de 2.775 lei și cu un venit net/persoană de 925 lei, care locuiește într-un apartament cu 2 camere, în condițiile în care prețul gigacaloriei este de 276,15 valoarea de referință calculată pe perioada sezonului rece se prezintă astfel:

Noiembrie: 276,15 (prețul Gcal) x 1,19 (consum mediu lunar pentru un apartament cu două camere) x 40% (procentul de compensare stabilit în funcție de venitul net/membru de familie) = 131,45 lei (valoarea de referință)

Decembrie: 276,15 x 1,36 x 40% = 150,23 lei

Ianuarie: 276,15 x 1,36 x 40% = 150,23 lei

Februarie: 276,15 x 1,18 x 40% = 130,34 lei

Martie: 276,15 x 1,06 x 40% = 117,09 lei

Pentru o persoană singură cu un venit net în cuantum de 2.000 lei care locuiește într-un apartament cu 3 camere în condițiile în care prețul gigacaloriei este de 276,15 valoarea de referință calculată pe perioada sezonului rece se prezintă astfel:

Noiembrie: 276,15 (preț gcal) x 1,55 (consum mediu lunar pentru un apartament cu două camere) x 10% (procentul de compensare stabilit în funcție de venitul net/membru de familie) = 42,8 lei (valoarea de referință)

Decembrie: 276,15 x 1,76 x 10% = 48,60 lei

Ianuarie: 276,15 x 1,76 x 10% = 48,60 lei

Februarie: 276,15 x 1,55 x 10% = 42,8 lei

Martie: 276,15 x 1,38 x 10% = 38,11 lei

 

 

 

 

Suplimentul pentru energie se acordă lunar, inclusiv în perioada sezonului rece, în sumă fixă în funcție se sursele de furnizare a energiei utilizate, în cuantum de:

  1. 30 lei / lună pentru consumul de energie electric;
  2. 10 lei / lună pentru consumul de gaze naturale;
  3. 10 lei / lună pentru consumul de energie termică;
  4. 20 lei / lună pentru consumul de combustibili solizi și/sau petrolieri.

Suplimentul pentru energie se acordă cu scopul de a acoperi integral sau o parte din cheltuielile cu:

  • Iluminatul locuinței,
  • Susținerea facilităților de gătit și asigurarea apei calde în locuință,
  • Asigurarea continuității în alimentare a echipamentelor electrice de care depinde viața persoanelor, din motive de sănătate,
  • Utilizarea mijloacelor de comunicare care presupun utilizarea de energie

 

CONDIŢII DE ACORDARE

(1) Ajutorul pentru încălzirea locuinţei și suplimentul de energie se acordă pe baza Cererii şi declaraţiei pe proprie răspundere – formular tipizat, însoţită de documente doveditoare privind componenţa familiei şi veniturile realizate de membrii acesteia precum şi dovada spaţiului locativ;

(2) Componenţa familiei şi veniturile realizate se dovedesc cu următoarele acte, în fotocopie:

  1. a) fotocopie după actul de identitate, în termen de valabilitate, (buletin de identitate, carte de identitate, carte de identitate provizorie, permis de şedere temporară) pentru membri familiei care au împlinit vârsta de 14 ani (domiciliul sau reşedinţa trebuie să corespundă cu locul de consum);
  2. b) fotocopie după certificatele de naştere pentru membri familiei care nu au împlinit vârsta de 14 ani;
  3. c) fotocopie după hotărârea judecătorească de divorţ sau certificate de deces, după caz;
  4. d) Adeverinţă de venit cuprinzând salariul net realizat în luna anterioară depunerii cererii (inclusiv valoarea tichetelor de masă, norma de hrană);
  5. e) Cupon pensie în original sau fotocopie (orice tip de pensie) din luna anterioară depunerii cererii;
  6. f) Cupon indemnizaţie de handicap în original sau fotocopie din luna anterioară depunerii cererii;
  7. g) Cupon indemnizaţie de şomaj în original sau fotocopie din luna anterioară depunerii cererii sau adeverinţă A.J.O.F.M.;
  8. h) Cupon indemnizaţie pentru creşterea copilului în original sau fotocopie din luna anterioară depunerii cererii (fotocopie decizie, extras de cont din care să rezulte explicit valoarea indemnizaţiei pentru luna anterioară depunerii cererii);
  9. i) Cupon alocaţie de plasament în original sau fotocopie (dacă este cazul);
  10. j) Declarația unică pentru anul 2021 eliberată de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), pentru atestarea veniturilor impozabile în cazul persoanelor constituite în asociații  familiale sau a persoanelor fizice autorizate;
  11. k) Adeverinţă de venit eliberată de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), în termen de valabilitate, privind veniturile impozabile pentru toți solicitanții majori;
    l) Pentru membri familiei care nu realizează venituri se va anexa declaraţie pe proprie răspundere;
  12. m) Persoanele solicitante care au fost încadrate în muncă în anul 2021, dar care la momentul depunerii cererii au contract de muncă încetat vor depune o fotocopie a acestuia;
  13. n) Titularii cererilor, persoane singure care nu realizează venituri vor prezenta o dovadă (ex. facturi utilităţi, etc.) şi declaraţie privind veniturile din care îşi plătesc utilităţile, etc., venituri care se vor consemna la codul 78 (alte venituri) din Cererea şi declaraţia pe proprie răspundere;
  14. o) Pentru persoanele care dețin depozite bancare, adeverință de la unitățiile bancare din care să rezulte valoarea acestora;
  15. p) Fiecare cerere va fi însoţită de Declaraţia privind depozitele bancare.

În cazul în care, sunt persoane absente temporar din familii (ex. sunt plecate la muncă în străinătate) acestea nu se vor lua în calcul la stabilirea numărului de membri ai familiei, însă solicitantul beneficiilor sociale are obligaţia înscrierii în cerere a sumelor primite de la aceste persoane, ca sprijin material pentru membrii familiei rămaşi în ţară. Sumele vor fi înscrise la Cap.5 din cerere, Tabel venituri – poz.78 – Alte venituri.

La stabilirea venitului net mediu lunar pe membru de familie şi, după caz, al persoanei singure se iau în calcul toate veniturile nete realizate de membrii acesteia în luna anterioară depunerii cererii cu excepţia următoarelor venituri:

alocatia de stat pentru copii prevăzută de Legea nr.61/1993 privind alocația de stat pentru copii, republicată cu modificările și completările ulterioare,

alocaţia pentru susţinerea familiei prevăzută de Legea nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, cu modificările şi completările ulterioare,

bugetul personal complementar prevăzut de Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

bursele școlare și sumele acordate în baza art.51 alin. (2) din Legea educației naționale nr.1/2011, cu modificările și completările ulterioare

stimulentul educațional oferit, conform prevederilor Legii nr.248/2015 privind stimularea participării în învățământul preșcolar a copiilor provenind din familii defavorizate, cu modificările și completările ulterioare, sub formă de tichet social pentru stimularea participării în învățământul preșcolar a copiilor proveniți din familii defavorizate,

sprijinul financiar prevăzut de Hotărârea Guvernului nr. 1.488/2004 privind aprobarea criteriilor şi a cuantumului sprijinului financiar ce se acordă elevilor în cadrul Programului naţional de protecţie socială «Bani de liceu», cu modificările şi completările ulterioare,

veniturile obținute din activități cu caracter ocazional desfășurate de zilieri în condițiile Legii nr.52/2011 privind exercitarea unor activități cu caracter ocazional desfășurate de zilieri, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

sumele ocazionale acordate de la bugetul de stat sau bugetele locale cu caracter de despăgubiri sau sprijin financiar pentru situaţii excepţionale.

sumele ocazionale acordate de la bugetul de stat sau bugetele locale cu character de despăgubiri sau sprijin financiar pentru situații excepționale.

(3) În vederea dovedirii calităţii de proprietar sau chiriaş, solicitantul ajutorului pentru încălzirea locuinţei va anexa cererii o fotocopie după unul din următoarele documente, după caz:

  • contractul de vânzare-cumpărare a unui imobil tip locuinţă;
  • contractul de donaţie a unui imobil tip locuinţă;
  • contractul de vânzare-cumpărare sau de donaţie a unui imobil tip locuinţă cu clauza de abitaţie, uz sau uzufruct viager;
  • contractul de schimb de locuinţe;
  • contractul (convenţia) de partaj voluntar;
  • contractul de întreţinere sau contractul de rentă viageră;
  • contractul de închiriere (locaţiune) care are ca obiect un imobil tip locuinţă, din fondul locativ de stat;
  • contractul de comodat (împrumutul de folosinţă) a unui imobil cu destinaţia de locuinţă;
  • certificatul de moştenitor;
  • hotărârile judecătoreşti, rămase definitive şi irevocabile, privind constatarea dreptului de proprietate, retrocedarea sau partajul unui imobil tip locuinţă;
  • autorizaţia de construcţie ori contractul de construire, a unui imobil tip locuinţă, însoţit de procesul-verbal de predare-primire a locuinţei sau de recepţie preliminară;

(4) În cazul în care solicitantul măsurilor de protecție este un membru de familie major care nu are calitatea de proprietar sau chiriaş, acesta va prezenta împuternicirea legală (notarială) din partea proprietarului sau a titularului contractului de închiriere, dovedind totodată că are domiciliul sau reşedinţa la adresa pentru care solicită ajutorul de încălzire.

(5) pentru ajutorul pentru încălzirea locuinței cu energie termică și a suplimentului pentru energie, datele înscrise în cererea şi declaraţia pe proprie răspundere referitoare la componenţa familei solicitante – numele şi prenumele acestora, codul de furnizor, precum şi numărul de camere branşate aferente locuinţei vor fi certificate de către asociaţiile de proprietari prin eliberarea unei adeverinţe sau certificarea datelor amintite mai sus pe formularele tip (prin semnătură şi ştampilă) de către asociaţiile de proprietari.

(6) Consumatorii particulari vor prezenta de la S.C. Termoficare Oradea ultima factură;

(7) În cererea pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinţei și a suplimentului de energie solicitantul are obligaţia de a menţiona bunurile deţinute (ANEXA NR.4)

____________________________________________________________________

LISTA BUNURILOR
CE CONDUC LA EXCLUDEREA ACORDĂRII AJUTORULUI PENTRU ÎNCĂLZIREA LOCUINȚEI ȘI A SUPLIMENTULUI PENTRU ENERGIE

BUNURI IMOBILE

  1. Clădiri sau alte spaţii locative în afara locuinţei de domiciliu şi a anexelor gospodăreşti
    2. Terenuri de împrejmuire a locuinţei şi curtea aferentă şi alte terenuri intravilane care depăşesc 1.000 m2 în zona urbană şi 2.000 m2 în zona rurală;

BUNURI MOBILE*

  1. Autoturism/Autoturisme şi/sau motocicletă/motociclete cu o vechime mai mică de 10 ani cu excepţia celor adaptate pentru persoanele cu handicap ori destinate transportului acestora sau persoanelor dependente, precum şi pentru uzul persoanelor aflate în zone greu accesibile;
  2. Mai mult de un autoturism/motocicletă cu o vechime mai mare de 10 ani;
  3. Autovehicule: autoutilitare, autocamioane de orice fel cu sau fără remorci, rulote, autobuze, microbuze;
  4. Şalupe, bărci cu motor, scutere de apă, iahturi, cu excepţia bărcilor necesare pentru uzul persoanelor care locuiesc în Rezervaţia Biosferei „Delta Dunării”;
  5. Utilaje agricole: tractor, combină autopropulsată;
  6. Utilaje de prelucrare agricolă: presă de ulei, moară de cereale;
  7. Utilaje de prelucrat lemnul: gater sau alte utilaje de prelucrat lemnul acţionate hidraulic, mecanic sau electric;

*) Aflate în stare de funcţionare

DEPOZITE BANCARE

  1. Depozite bancare cu valoare de peste 3.000 lei, cu exceptia dobânzii;

TERENURI / ANIMALE ŞI / SAU PĂSĂRI

  1. Suprafeţe de teren, animale şi păsări a căror valoare netă de producţie anuală depăşeşte suma de 1.000 euro pentru persoana singură, respectiv suma de 2.500 euro pentru familie.

NOTĂ : Familiile şi persoanele singure care au în proprietate cel puţin unul dintre bunurile cuprinse în această listă nu beneficiază de ajutor pentru încălzirea locuinţei.
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

 

(8) Persoanele care au domiciliul stabil situat pe raza altei unităţi administrativ-teritoriale vor depune o adeverinţă de negaţie eliberată de primăria de domiciliu din care să rezulte că nu a depus cerere pentru acordarea acestui tip de ajutor/supliment, Certificatul fiscal eliberat de Direcţia de Impozite şi Taxe Locale şi Adeverinţa din Registrul agricol. Menţionăm că cererea şi declaraţia pe proprie răspundere va fi înregistrată doar în situaţia în care se vor prezenta toate documentele solicitate.

(9) Pentru a dovedi vechimea mai mare de 10 ani a autoturismului / motocicletei solicitanţii ajutorului pentru încălzirea locuiţei vor anexa la Cerere, în fotocopie, talonul şi/sau cartea de identitate a vehiculelor.

(10) Solicitanţii ajutorului pentru încălzirea locuinţei și a suplimentului pentru energie cu gaze naturale și energie electrică vor anexa, în fotocopie ultima factură.

(11) În cazul în care se solicită ajutor pentru încălzirea locuinței cu energie electrică, locuință care inițial a fost racordată la sistemul de energie termică este necesară prezentarea procesului verbal de debranșare de la furnizarea energiei termice (fotocopie), contractul beneficiarului cu furnizorul de energie electrică şi ultima factură emisă de furnizor.

(12) În cazul copilului minor care locuieşte cu bunicii, în situaţia în care părinţii domiciliază la alte adrese şi care nu contribuie la întreţinerea minorului, copilul poate fi asimilat familiei bunicilor doar în condiţiile în care este stabilită măsura plasamentului sau a tutelei, altfel copilul este în întreţinerea părinţilor naturali.

(13) Studenţii, până la vârsta de 26 de ani, întreţinuţi de părinţi şi care locuiesc separat de aceştia pot beneficia de ajutor cu următoarele condiţii:

– studenţii fără loc de muncă care nu realizează venituri proprii vor prezenta documente doveditoare privind veniturile nete realizate de către părinţi în luna anterioară depunerii cererii (Adeverinţă de venit cuprinzând salariul net realizat, inclusiv valoarea tichetelor de masă, tichetelor cadou, de vacanță și de creșă, norma de hrană, Cupon pensie în original sau fotocopie – orice tip de pensie), Cupon indemnizaţie de handicap în original sau fotocopie din luna anterioară depunerii cererii sau adeverinţă AJOFM, Adeverinţă eliberată de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), în termen de valabilitate, privind veniturile impozabile pentru toţi membri familiei majori, Declarația unică pentru anul 2021 eliberată de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), pentru atestarea veniturilor impozabile în cazul persoanelor constituite în asociaţii familiale sau a persoanelor fizice autorizate; Pentru membri familiei care nu realizează venituri, se va anexa declaraţie pe proprie răspundere însoţită de adeverinţă eliberată de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), în termen de valabilitate, privind venituri impozabile;

– studenţii fără loc de muncă, dar care realizează venituri din pensii de urmaş, activităţi independente, etc. vor prezenta documente justificative care atestă sursa și valoarea venitului;

– studenţii care realizează venituri salariale vor prezenta documente doveditoare privind veniturile nete realizate în luna anterioară depunerii cererii;

Studenţii vor da o declaraţie pe proprie răspundere din care să rezulte componenţa familiei, cu corespondent fotocopii ale actelor de identitate (CI sau CN) ale membrilor familiei, pentru a se putea stabili venitul net pe membru de familie, venit care se va completa în Cererea şi declaraţia pe proprie răspundere la codul 78;
În situaţia în care părinţii nu-şi îndeplinesc obligaţia să-l întreţină pe copilul devenit major, dacă se află în continuarea studiilor, dar fără a depăşi vârsta de 26 de ani, în caz de neînţelegere, întinderea obligaţiei de întreţinere, felul şi modalităţile executării, precum şi contribuţia fiecăruia dintre părinţi se stabilesc de instanţa de tutelă.

 

(14) Studenţii străini

– studenţii străini care provin din ţări ale Uniunii Europene: vor prezenta o dovadă şi/sau declaraţie privind veniturile din care îşi plătesc utilităţile, taxele de şcolarizare, etc., venituri care se vor consemna la codul 78 (alte venituri) din Cererea şi declaraţia pe proprie răspundere;

– studenţii care provin din ţări non U.E. vor prezenta dovada mijloacelor de întreţinere necesare obţinerii permisului de şedere pe teritoriul României.

 

(15) Studenţii străini trebuie să anexeze la formularul Cerere şi declaraţie pe proprie răspundere contractul de comodat sau de închiriere valabil pe toată perioada sezonului rece, permis de şedere (pt. studenţii nonUE şi membri de familie) / certificat de înregistrare (pt. studenţii UE) cu perioada de valabilitate care să acopere perioada sezonului rece (01.11.2021 – 31.03.2022), adeverinţă de la Facultate din care să rezulte dacă beneficiază sau nu de bursă – tipul şi cuantumul acesteia, declaraţia pe proprie răspundere din care să rezulte că nu realizează venituri pe teritoriul României şi adeverinţă eliberată de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF). Pentru studenţii străini proveniţi din ţările membre UE se va lua în considerare ca şi venit lunar suma de 142 lei (cuantumul ajutorului social pt. o persoană), iar pentru studenţii străini proveniţi din ţări non UE se ia în considerare ca şi venit lunar suma de 1386 lei (salariul de bază minim net pe ţară din 1 ianuarie 2021).

VERIFICĂRI ŞI SANCŢIUNI

Pentru verificarea veridicităţii datelor înscrise în cererile pentru acordarea ajutorului pentru încălzire, se vor efectua anchete sociale la un interval de 6 luni. Anchetele sociale pot fi efectuate şi la sesizarea unor terţi.

În situaţia în care familia sau persoana singură beneficiară de ajutor pentru încălzirea locuinţei și supliment pentru energie refuză să furnizeze informaţiile şi documentele necesare pentru întocmirea anchetei sociale, se va înceta acordarea ajutorului/suplimentului.

În cazul în care în urma anchetelor sociale efectuate, se constată că la completarea cererii şi declaraţiei pe propria răspundere privind componenţa familiei şi veniturile acesteia, familia sau persoana singură beneficiară de ajutor pentru încălzirea locuinţei nu a declarat corect numărul membrilor de familie, veniturile ori bunurile deţinute, dreptul la măsurile de protecție social încetează începând cu luna următoare, iar sumele plătite necuvenit cu acest titlu se recuperează în condiţiile legii, prin decizie a directorului executiv al AJPIS Bihor.

Precizări 

În situaţia în care consumatorii vulnerabili îndeplinesc condiţiile de acordare pe parcursul sezonului rece, stabilirea dreptului la ajutorul pentru încălzirea locuinţei se face începând cu luna depunerii cererii, pentru cei care au depus documentele până la data de 20 a lunii respective şi începând cu luna următoare pentru cei care au depus documentele după data prevăzută mai sus.

Familiile și persoanele singure pot solicita acordarea suplimentului pentru energie dacă veniturile nete sunt până la valoarea prevăzută pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței, inclusiv în perioada sezonului rece. Suplimentul pentru energie poate fi solicitat împreună cu ajutorul pentru încălzirea locuinței sau separat și se acordă cumulat în funcție de sursele de furnizare a energiei utilizate.

În situația în care singura sursă de energie utilizată este energia electrică, cuantumul suplimentului este de 70 lei/lună.

 

 

 




RAJA a semnat Contractul de lucrări Conducte de aducțiune, conducte magistrale și conducte de refulare Lumina, Năvodari, Mamaia Sat și Corbu

CL6 foto 3

Locuitorii din orașul Năvodari și din localitățile Lumina și Corbu, vor beneficia de modernizarea infrastructurii de apă potabilă și de canalizare datorită contractului de lucrări CL 6: “Conducte de aducțiune, conducte magistrale și conducte de refulare Lumina, Năvodari, Mamaia Sat și Corbu”. Acesta face parte din Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată în aria de operare a RAJA SA Constanța, derulat în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM), Axa Prioritară 3 – Dezvoltarea infrastructurii de mediu în condiţii de management eficient al resurselor, sprijinit financiar de Comisia Europeană.

Contractul de lucrări CL 6 a fost semnat astăzi – 20 octombrie 2021 la sediul central al RAJA SA, iar la eveniment au participat Mihai Lupu – Președintele Consiliului Județean Constanța, Florin Chelaru – Primarul Orașului Năvodari, Dumitru Chiru – Primarul Comunei Lumina, Vasile Halici – Viceprimarul Comunei Corbu, Presură Aurel – Director General RAJA SA, dar și reprezentanți ai constructorilor.
“Ca de fiecare dată, vreau să subliniez obiectivul Consiliului Județean Constanța, care este și acționarul majoritar, să aducem apă de calitate în tot județul. Apa nu are culoare politică, iar proiectele prin care toate localitățile vor beneficia de surse noi de alimentare cu apă sunt importante, de aceea vom susține necondiționat aceste lucrări”, a declarat Președintele CJC – Mihai Lupu.
Despre importanța asigurării unor surse alternative de alimentare cu apă a marilor orașe a vorbit și Directorul General RAJA SA – Aurel Presură: “La finalizarea acestui contract, orașul Năvodari va avea două surse de alimentare cu apă. Pe lângă conducta de aducțiune de la Stația de tratare și pompare Palas, va fi edificată o nouă magistrală cu diametrul de 1.000 mm, ce va transporta apă potabilă de la sursele din zona stațiunii Mamaia. Astfel vom reuși ca în cazul apariției unor avarii majore pe una din conductele de aducțiune, orașul Năvodari sa aibă apă”.
Contractul semnat astăzi are o valoare totală de 70.903.434,25 lei cu TVA și se va derula pe o perioadă de 23 luni. Investiția își propune să îmbunătăţească infrastructura de apă potabilă și de canalizare în aceste zone aflate într-o continuă expansiune demografică. Practic, în urma finalizarii investiției, se va asigura necesarul de apă potabilă, inclusiv pentru dezvoltarea urbanistică viitoare a acestor localități.
Prezent la eveniment, Primarul Orașului Năvodari – Florin Chelaru a declarat: “Mă bucur că ați înțeles necesitățile și ați susținut demararea acestor proiecte, atât de importante pentru orașul nostru, aflat într-o continuă dezvoltare. Noi, cei din administrația publică locală, vom da tot concursul ca aceste lucrări să se desfășoare conform graficelor și să fie de calitate, mai ales că vor fi executate și în perioada sezonului estival”.
Importanța asigurării necesarului de apă, având în vedere dezvoltarea zonei, a subliniat-o și Dumitru Chiru – primarul comunei Lumina: “Aceste investiții sunt binevenite în orice comunitate, mai ales în zonele care se dezvoltă rapid. Vom urmări evoluția lucrărilor, pentru a putea interveni cu promptitudine în cazul în care vor fi probleme și pentru a fi siguri că se respectă termenele, în special cele legate de aducerea străzilor la starea inițială”.
Lucrările, ce vor fi demarate în perioada imediat următoare, constau în extinderea și reabilitarea rețelei de aducțiune cu 6.487 m, iar magistralele din Lumina și Năvodari vor fi reabilitate pe o lungime de 11.833 metri. Pe parte de canalizare, populația va beneficia de conducte de refulare noi cu o lungime de 3.316 metri.
Obiectivele principale ale investiției sunt asigurarea continuității serviciilor furnizate, accesul la apă potabilă de calitate și reducerea riscurilor de poluare a mediului, atât pentru populația din zonă cât și pentru turiștii care cresc semnificativ numărul consumatorilor în sezonul estival.
Proiectul Regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din aria de operare a RAJA SA Constanța este cel mai reprezentativ program integrat din domeniul alimentării cu apă potabilă și al colectării/tratării apelor uzate aflat în implementare la nivel național. Acesta vizează investiții pe raza celor 6 județe din aria de operare și este structurat în cadrul a 50 de contracte de lucrări și 4 contracte de servicii. Până în prezent au fost atribuite 48 de contracte (44 de lucrări și 4 de servicii) cu o valoare totală de 1.571.194.876,38 lei fără TVA, iar 3 documentații sunt publicate pe platforma SICAP.
Aceste investiții vor contribui la îndeplinirea obiectivelor privind calitatea apei destinate consumului uman, conform directivelor europene (98/83/CE) și epurarea apelor uzate (91/271/EEC), concomitent cu conformarea utilităților la cerințele de mediu și îndeplinirea angajamentelor asumate de România prin Tratatul de Aderare.

Biroul de Comunicare




Incidenta infectarilor in sudul litoralului: Mangalia – 8,58, Limanu – 10,67, Tuzla – 8,25!

 

 

INCIDENTA in data de 20.10.2021

LOCALITATE POPULATIE DEPABD CAZURI LA 1000 DE LOCUITORI IN ULTIMELE 14 ZILE (DEPABD) CAZURI CONFIRMATE IN ULTIMELE 14 ZILE
MUNICIPIUL CONSTANŢA 310543 11.99 3723
MUNICIPIUL MANGALIA 39990 8.58 343
MUNICIPIUL MEDGIDIA 44077 7.92 349
ORAŞ CERNAVODĂ 18568 8.51 158
ORAŞ EFORIE 11108 9.54 106
ORAŞ HÂRŞOVA 10939 7.59 83
ORAŞ MURFATLAR 10989 6.37 70
ORAŞ NĂVODARI 43810 9.08 398
ORAŞ NEGRU VODĂ 5813 6.02 35
ORAŞ OVIDIU 16410 7.86 129
ORAŞ TECHIRGHIOL 8598 8.96 77
23 AUGUST 5782 6.23 36
ADAMCLISI 2284 4.82 11
AGIGEA 9255 14.15 131
ALBEŞTI 3867 4.4 17
ALIMAN 2761 4.35 12
AMZACEA 2913 3.78 11
BĂNEASA 5705 7.01 40
BĂRĂGANU 2174 6.44 14
CASTELU 5671 5.29 30
CERCHEZU 1347 6.68 9
CHIRNOGENI 3194 5.32 17
CIOBANU 3559 4.78 17
CIOCÂRLIA 3134 6.38 20
COBADIN 9543 5.34 51
COGEALAC 5347 4.3 23
COMANA 2028 1.97 4
CORBU 6586 7.44 49
COSTINEŞTI 3467 4.61 16
CRUCEA 3052 1.97 6
CUMPĂNA 16138 9.48 153
CUZA VODĂ 4700 0.85 4
DELENI 2405 1.66 4
DOBROMIR 3803 0.79 3
DUMBRĂVENI 497 0 0
FÂNTÂNELE 1607 0.62 1
GÂRLICIU 1590 1.26 2
GHINDĂREŞTI 2653 5.28 14
GRĂDINA 1065 1.88 2
HORIA 1099 1.82 2
INDEPENDENŢA 2899 1.38 4
ION CORVIN 2018 0 0
ISTRIA 2495 8.42 21
LIMANU 6843 10.67 73
LIPNIŢA 2990 6.02 18
LUMINA 12016 10.07 121
MERENI 2411 2.49 6
MIHAI VITEAZU 3768 1.59 6
MIHAIL KOGĂLNICEANU 10105 9.7 98
MIRCEA VODĂ 5420 2.58 14
NICOLAE BĂLCESCU 5552 10.81 60
OLTINA 2452 6.53 16
OSTROV 4718 1.48 7
PANTELIMON 1891 1.59 3
PECINEAGA 3481 4.02 14
PEŞTERA 3551 6.2 22
POARTA ALBĂ 5980 5.85 35
RASOVA 3712 8.35 31
SĂCELE 2422 2.06 5
SALIGNY 2364 2.96 7
SARAIU 1255 5.58 7
SEIMENI 2165 1.85 4
SILIŞTEA 1499 8.67 13
TÂRGUŞOR 1584 1.26 2
TOPALU 1711 6.43 11
TOPRAISAR 6432 3.73 24
TORTOMAN 1882 3.72 7
TUZLA 7276 8.25 60
VALU LUI TRAIAN 17632 8.73 154
VULTURU 712 4.21 3
  767307 9.14 7016

 




Iată criteriile pentru a obţine o locuinţă socială, la Mangalia! Cele pentru locuinţele de închiriat, ţinute „la secret”

camin-baraci

Locuitorii Mangaliei ce au nevoie de o locuinţă socială, pot beneficia de un imobil susţinut de primărie în urma unei selecţii de dosare. Fiecare solicitant va primi, potrivit criteriilor aprobate de consilierii locali, un punctaj, în baza căruia este stabilită ordinea priorităţilor pentru aceste locuinţe. Vă prezentăm, în continuare, care sunt aceste punctaje.

Totodată, facem precizarea că, în afara locuinţelor sociale, am fi dorit să vă prezentăm şi un al doilea HCL, ce va fi aprobat vineri, în şedinţă ordinară, cel referitor la regulamentul şi criteriile de selectare a dosarelor pentru locuinţe de închiriat. Din păcate, din eroare sau voit, acest HCL nu a fost transmis nici măcar aleşilor locali (nu mai vorbim despre postarea lor pe oficiosul primariei, mangalia.ro), care vor fi puşi să voteze în necunoştinţă de cauză.

Criteriile de eligibilitate şi ierarhizare pentru locuinţele sociale:

  • 10 puncte pentru cei ce locuiesc, în chirie, în spaţii locative private, cu contracte înregistrate la ANAF
  • 7 puncte pentru persoanele tolerate în spaţiu (cu părinţii, rudele sau alte persoane)
  • 5 puncte pentru cei ce au alocat, de fiecare membru al familiei, între 15 şi 18 mp, 7 puncte pentru o suprafaţă de 12-15 mp, 9 puncte pentru 8-12 mp şi 8 puncte pentru sub 15 mp.
  • Persoanele căsătorite vor beneficia de 10 puncte, cele necăsătorite de 9 puncte, cei aflaţi în uniune consensuală, văduvi, divorţaţi – 8 puncte
  • Familiile cu un copil au un punct în plus, cele cu doi copii – 2 puncte, cu trei copii – 3 puncte, iar cele cu mai mult de 3 copii – 4 puncte
  • Mangalioţii fără studii vor beneficia de un punct, cei cu 1-8 clase – două puncte, cei cu studii medii şi postliceale – 3 puncte, iar cei cu studii superioare – 6 puncte
  • Familiile cu venituri mai mici decât minimum net pe economie vor primi 10 puncte, cele cu venituri cuprinse între venitul net minim şi cel mediu – 7 puncte
  • Vechimea dosarului va aduce, beneficiarilor, câte un punct pentru fiecare an de la data depunerii acestuia
  • 10 puncte suplimentare vor obţine persoanele evecuate sau care urmează să fie evacuate din locuinţe retrocedate foştilor proprietari, 9 puncte tinerii cu vârsta de până la 35 de ani, 8 puncte cei de peste 18 ani, proveniţi din casele de copii, 10 puncte persoanele cu handicap grav şi 5 puncte cele cu handicap accentuat
  • pensionarii, veteranii şi văduvele veteranilor vor avea 7 puncte în plus la dosar, revoluţionarii – 6 puncte, persecutaţii politic de regimul comunist – 5 puncte, iar cei cu condiţii precare de locuit (de exemplu locuinţe improprii, improvizate) vor avea 20 de puncte în plus.

Vor fi depunctaţi cei ce deţin autoturisme, în funcţie de vechimea şi de capacitatea cilindrică a acestora, cu 5-7 puncte.




Record trist in judet: 31 de persoane infectate Covid 19, au decedat, in ultimele 24 de ore!

coronavirus-graphic-web-feature

Prefectura Constanta a facut, in aceasta seara, bilantul deceselor in urma infectarii Covid 19, in spitalele din judet, dar si la domicilii. 31 de persoane si-au pierdut viata, in ultimele 24 de ore. Dintre acestea, una singura era vaccinata.

Situatia este urmatoarea:

Deces 1.589: Bărbat, 87 de ani, Constanța, comorbidități (diabet zaharat, boală cerebrovasculară), decedat în 17.10, la domiciliu.

Deces 1.590: Bărbat, 64 de ani, Constanța, comorbidități (hipertensiune arterială, diabet zaharat tip II), decedat în 08.10, la domiciliu.

Deces 1.591: Bărbat, 54 de ani, Constanța, comorbidități (hipertensiune arterială, diabet zaharat tip II), decedat în 18.10, la Spitalul Municipal Medgidia.

Deces 1.592: Bărbat, 68 de ani, Constanța, comorbidități (hipertensiune arterială), decedat în 18.10, la Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie Constanța.

Deces 1.593: Femeie, 72 de ani, Constanța, comorbidități (boala Parkinson, hipertensiune arterială, diabet zaharat), decedată în 16.10, la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” Constanța.

Deces 1.594: Femeie, 58 de ani, Constanța, fără antecedente patologice cunoscute, decedată în 18.10, la Spitalul Municipal Mangalia.

Deces 1.595: Bărbat, 79 de ani, Constanța, comorbidități (AVC sechelar, hipertensiune arterială, demență), decedat în 10.10, la domiciliu.

Deces 1.596: Femeie, 69 de ani, Constanța, comorbidități (hipertensiune arterială grad II, diabet zaharat tip II), decedată în 19.10, la Spitalul Municipal Medgidia.

Deces 1.597: Femeie, 68 de ani, Constanța, comorbidități (hipertensiune arterială esențială, obezitate), decedată în 19.10, la Spitalul Municipal Medgidia.

Deces 1.598: Bărbat, 39 de ani, Constanța, comorbidități (ciroză hepatică), decedat în 18.10, la Spitalul Municipal Medgidia.

Deces 1.599: Bărbat, 63 de ani, Constanța, comorbidități (ascită), decedat în 18.10, la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” Constanța.

Deces 1.600: Bărbat, 70 de ani, Constanța, comorbidități (bronhopneumopatie obstructivă cronică, fibroză pulmonară, diabet zaharat tip II), decedat în 19.10, la domiciliu.

Deces 1.601: Femeie, 49 de ani, Constanța, comorbidități (diabet zaharat tip II, hipertensiune arterială), decedată în 18.10, la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” Constanța.

Deces 1.602: Femeie, 78 de ani, Constanța, fără antecedente patologice cunoscute, decedată în 19.10, la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” Constanța.

Deces 1.603: Femeie, 96 de ani, Constanța, comorbidități (gastrită, hipertensiune arterială), decedată în 18.10, la Spitalul Municipal Medgidia.

Deces 1.604: Bărbat, 53 de ani, Constanța, comorbidități (cardiopatie ischemică cronică), decedat în 19.10, la Spitalul Municipal Medgidia.

Deces 1.605: Femeie, 76 de ani, Constanța, comorbidități (diabet zaharat tip II, hipertensiune arterială stadiu III), decedată în 13.10, la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” Constanța.

Deces 1.606: Bărbat, 88 de ani, Constanța, comorbidități (boala Alzheimer), decedat în 18.10, la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” Constanța.

Deces 1.607: Bărbat, 52 de ani, Constanța, comorbidități (hipertensiune arterială), decedat în 15.10, la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” Constanța.

Deces 1.608: Femeie, 72 de ani, Constanța, comorbidități (insuficiență cardiacă cronică clasa III NYHA), decedată în 18.10, la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” Constanța.

Deces 1.609: Femeie, 63 de ani, Constanța, comorbidități (diabet zaharat tip II, hipertensiune arterială), decedată în 18.10, la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” Constanța.

Deces 1.610: Bărbat, 85 de ani, Constanța, fără antecedente patologice cunoscute, decedat în 18.10, la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” Constanța.

Deces 1.611: Bărbat, 86 de ani, Constanța, comorbidități (fibrilație atrială, hipertensiune arterială), decedat în 19.10, la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” Constanța.

Deces 1.612: Femeie, 70 de ani, Constanța, comorbidități (diabet zaharat tip II, fibrilație atrială, obezitate, hipertensiune arterială), decedată în 17.10, la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” Constanța.

Deces 1.613: Bărbat, 70 de ani, Constanța, comorbidități (diabet zaharat tip II, hipertensiune arterială esențială), decedat în 19.10, la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” Constanța.

Deces 1.614: Bărbat, 75 de ani, Constanța, comorbidități (hipertensiune arterială, cardiopatie ischemică cronică), decedat în 19.10, la Spitalul Municipal Mangalia.

Deces 1.615: Bărbat, 82 de ani, Constanța, comorbidități (diabet zaharat tip II, hipertensiune arterială, boala Parkinson), decedat în 18.10, la Spitalul Municipal Mangalia.

Deces 1.616: Bărbat, 89 de ani, Constanța, comorbidități (diabet zaharat tip II, boală cronică de rinichi, insuficiență cardiacă cronică), decedat în 17.10, la Spitalul Municipal Mangalia.

Deces 1.617: Bărbat, 82 de ani, Constanța, comorbidități (hipertensiune arterială esențială, insuficiență cardiacă cronică clasa II NYHA), decedat în 18.10, la Spitalul Municipal Mangalia.

Deces 1.618: Bărbat, 65 de ani, Constanța, fără antecedente patologice cunoscute, decedat în 18.10, la Spitalul Municipal Mangalia.

Deces 1.619: Femeie, 79 de ani, Constanța, comorbidități (diabet zaharat tip II, hipertensiune arterială), decedată în 15.10, la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” Constanța.




Regulament nou al administratorilor de asociaţii. Iata ce prevede acesta!

primaria-mangalia

În şedinţa ordinară convocată vineri, 22 octombrie, aleşii urbei vor aproba Regulamentul privind îndrumarea, coordonarea şi controlul asociaţiilor de proprietari şi atestarea administratorilor de condominii. HCL-ul cuprinde dipoziţiile generale ale noului regulament, atestarea preşedinţilor de asociaţii, sancţiuni, dar şi obligaţiile acestora.

Totodată, se arată în proiectul de hotărâre, primarul va fi cel împuternicit să elibereze, persoanelor fizice, atestatul de administrator de condominii, tot acesta urmând să aibă dreptul de a suspenda sau de a retrage atestatul de administrator.

Vă prezentăm, în continuare, proiectul propus, spre aprobare, consilierilor locali, cu precizarea că acesta a fost publicat, pe 7 septembrie, pe pagina primariei, odată cu anunţul unei dezbateri publice. Potrivit organizatorilor, la dezbatere nu a participat niciun preşedinte sau reprezentant al asociaţiilor din Mangalia.

13




597 lei, costul lunar de întreţinere a unui copil găzduit la Creşa nr. 3

Consilierii locali vor aproba, în şedinţa ordinară de vineri, costul lunar de întreţinere şi contribuţia părinţilor copiilor ce frecventează Creşa nr. 3 Mangalia. Astfel, costul lunar al unui micuţ găzduit la creşă va fi de 597,45 lei. Potrivit legii, părinţii vor achita co-plata diferenţiat:

  • cei cu un singur copil şi un venit mediu lunar, cumulat, brut, peste 700 de lei vor achita 5,69 de lei/zi
  • familiile cu doi sau mai mulţi copii – 2,84 de lei/zi
  • părinţii cu un copil şi cu un venit mediu lunar, cumulat, brut, cuprins între 225 şi 699 lei, vor achita o co-plată de 2,84 de lei
  • familiile cu doi sau mai mulţi copii – 1,42 lei.

Norma de hrană pentru un copil este de 12 lei/zi.

Creşa nr 3 Mangalia are un buget de 828.089 lei. Anul trecut, unitatea a funcţionat 107 zile, cu 36 de micuţi.




Mangalia, peste 8 la mia de locuitori, grad de infectare Covid 19!

 

 

INCIDENTA in data de 18.10.2021

LOCALITATE POPULATIE DEPABD CAZURI LA 1000 DE LOCUITORI IN ULTIMELE 14 ZILE (DEPABD) CAZURI CONFIRMATE IN ULTIMELE 14 ZILE
MUNICIPIUL CONSTANŢA 310543 11.08 3442
MUNICIPIUL MANGALIA 39990 8.03 321
MUNICIPIUL MEDGIDIA 44077 7.62 336
ORAŞ CERNAVODĂ 18568 7.54 140
ORAŞ EFORIE 11108 9.99 111
ORAŞ HÂRŞOVA 10939 7.13 78
ORAŞ MURFATLAR 10989 5.92 65
ORAŞ NĂVODARI 43810 8.15 357
ORAŞ NEGRU VODĂ 5813 4.99 29
ORAŞ OVIDIU 16410 7.31 120
ORAŞ TECHIRGHIOL 8598 8.61 74
23 AUGUST 5782 3.63 21
ADAMCLISI 2284 7.44 17
AGIGEA 9255 13.61 126
ALBEŞTI 3867 3.88 15
ALIMAN 2761 4.71 13
AMZACEA 2913 4.46 13
BĂNEASA 5705 6.49 37
BĂRĂGANU 2174 4.14 9
CASTELU 5671 4.58 26
CERCHEZU 1347 5.94 8
CHIRNOGENI 3194 5.01 16
CIOBANU 3559 3.93 14
CIOCÂRLIA 3134 6.7 21
COBADIN 9543 4.93 47
COGEALAC 5347 3.74 20
COMANA 2028 0.49 1
CORBU 6586 5.62 37
COSTINEŞTI 3467 4.33 15
CRUCEA 3052 1.97 6
CUMPĂNA 16138 8.49 137
CUZA VODĂ 4700 1.06 5
DELENI 2405 2.08 5
DOBROMIR 3803 0.53 2
DUMBRĂVENI 497 0 0
FÂNTÂNELE 1607 1.24 2
GÂRLICIU 1590 0.63 1
GHINDĂREŞTI 2653 5.28 14
GRĂDINA 1065 3.76 4
HORIA 1099 1.82 2
INDEPENDENŢA 2899 0.69 2
ION CORVIN 2018 0 0
ISTRIA 2495 8.02 20
LIMANU 6843 8.91 61
LIPNIŢA 2990 6.02 18
LUMINA 12016 9.9 119
MERENI 2411 2.49 6
MIHAI VITEAZU 3768 1.59 6
MIHAIL KOGĂLNICEANU 10105 9.4 95
MIRCEA VODĂ 5420 2.4 13
NICOLAE BĂLCESCU 5552 9.73 54
OLTINA 2452 6.12 15
OSTROV 4718 1.27 6
PANTELIMON 1891 1.59 3
PECINEAGA 3481 3.16 11
PEŞTERA 3551 4.51 16
POARTA ALBĂ 5980 5.85 35
RASOVA 3712 7 26
SĂCELE 2422 1.24 3
SALIGNY 2364 2.54 6
SARAIU 1255 3.19 4
SEIMENI 2165 1.39 3
SILIŞTEA 1499 12.68 19
TÂRGUŞOR 1584 1.26 2
TOPALU 1711 5.84 10
TOPRAISAR 6432 4.04 26
TORTOMAN 1882 3.19 6
TUZLA 7276 8.66 63
VALU LUI TRAIAN 17632 9.07 160
VULTURU 712 4.21 3
  767307 8.49 6518

 




După doi ani, poliţiştii locali din Mangalia vor primi, din nou, norma de hrană

Consilierii locali, chemaţi în şedinţă ordinară vineri, 22 octombrie, vor aproba alocaţia valorică a normei de hrană pentru personalul Direcţiei Poliţia Locală. Potrivit legii, vor beneficia de o indemnizaţie de 32 de lei poliţiştii locali, de 25 de lei cei angajaţi pe bază de contract în cadrul Direcţiei şi de 5 lei, suplimentar, cei ce muncesc în ture sau schimburi.

Reamintim că, în urma HCL 55 din 1 mai 2018, a fost sistată acordarea normei de hrană pentru poliţiştii locali din Mangalia.




Covid 19: 540 de persoane internate in spitalele din județ. La Mangalia, 111 paturi din 130, ocupate!

 

De la debutul pandemiei cu noul coronavirus, la nivelul județului Constanța au fost confirmate 56.314 persoane infectate cu SARS-CoV-2. Până în prezent, 1.560 de persoane au decedat din rândul celor pozitivate.   

 

În acest moment, sunt 540 de persoane internate, la nivelul județului Constanța. Paturile pentru tratarea bolnavilor COVID-19 sunt distribuite astfel: Spitalul Municipal Medgidia (150 – 161 ocupate), Spitalul de Pneumoftiziologie Constanța (80 – 79 ocupate), Spitalul Municipal Mangalia (130 – 111 ocupate), Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” Constanța (100 – 78 ocupate), Secția Exterioară Agigea (55 – 55 ocupate), Secția Exterioară Psihiatrie Palazu Mare (4 – 2 ocupate), Spitalul Militar de Urgenţă „Dr. Alexandru Gafencu” Constanţa (6 – 6 ocupate) și Sistemul Medical Modular de Izolare și Tratament (SMMIT) Constanța (56 – 48 ocupate). 

 

De asemenea, la nivelul județului sunt 738 de persoane aflate în carantină la domiciliu și 6.154 de persoane sunt izolate la domiciliu.

 

Conform datelor furnizate de DSP Constanța, la nivelul județului au fost confirmate, de la începutul pandemiei, până în prezent, 693 de cadre didactice, 2.175 de elevi, 321 de studenți și 190 de angajați din unitățile de învățământ (personal auxiliar).

 

În urma centralizării datelor din toate spitalele și clinicile din județul Constanța, de la începutul pandemiei și până în acest moment au fost confirmate 2.131 de cazuri de infectare în rândul personalului: medici (464), asistenți medicali (976) și personal auxiliar (691).

 

În urma coroborării datelor din DSP Constanța, unitățile medicale publice și cele private, în ultimele 24 de ore, în județul Constanța au fost realizate 596 de teste antigen rapide și 424 de teste RT-PCR.

 

Până în data de 17 octombrie 2021, în județul Constanța au fost administrate 470.493 de doze de vaccin împotriva COVID-19. La ultima raportare, realizată la interval de 24 de ore, au fost efectuate 2.500 de noi vaccinări.

 

Forțele cu atribuții în domeniul ordinii și siguranței publice continuă să acționeze, în contextul prevenirii și combaterii răspândirii COVID-19 pe teritoriul României.

 

În ultimele 24 de ore, au fost aplicate, de către polițiștii din cadrul IPJ Constanța, jandarmii din cadrul I.J.J. Constanța, respectiv G.J.M. „Tomis” Constanța, 177 de sancțiuni contravenționale, pentru nerespectarea măsurilor prevăzute în Legea 55/2020, în valoare de 35.000 de lei.

 

De asemenea, în ultimele 24 de ore, forțele abilitate de control au verificat 127 de societăți comerciale și PFA.

 

În cursul zilei de ieri, 16 octombrie a.c., 200 de forțe de ordine (I.P.J. Constanța, I.J.J. Constanța, G.J.M. „Tomis” Constanța) au desfășurat misiuni specifice în județul Constanța. În cadrul acestora, au fost verificate 1.835 de persoane, cu privire la respectarea măsurilor recomandate.

 

NOTĂ: Facem precizarea că datele sunt actualizate în mod constant, iar informațiile cu privire la situația COVID-19 la nivelul județului Constanța sunt în continuă dinamică.

 

      Instituția Prefectului – Județul Constanța




Un șofer beat s-a răsturnat, cu mașina, lângă Albești

Astăzi, în jurul orei 7.50, polițiștii rutieri au fost sesizați cu privire la producerea unui accident rutier pe DJ 391, în afara localității Albești.

Deplasați la fața locului, polițiștii au stabilit faptul că un autoturism, condus de un bărbat, de 25 de ani, s-a răsturnat în afara părții carosabile.

În urma impactului a rezultat vătămarea corporală a conducătorului auto, precum și a 3 pasageri din vehicul.

Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, iar rezultatul a fost de 0,48 mg/l alcool pur în aerul expirat, fiindu-i recoltate mostre biologice în vederea stabilirii alcoolemiei în sânge.

În cauză a fost întocmit un dosar de cercetare penală.




Ședință ordinară: zeci de vânzări de terenuri și aprobarea listei locuințelor sociale și de închiriat!

UTF-8Convocator20C898edinC89BC48320ordinarC4832022.10.20211




280 de locuitori ai Mangaliei, înregistrați, oficial, ca fiind infectați Covid 19!

 

 

INCIDENTA in data de 15.10.2021

LOCALITATE POPULATIE DEPABD CAZURI LA 1000 DE LOCUITORI IN ULTIMELE 14 ZILE (DEPABD) CAZURI CONFIRMATE IN ULTIMELE 14 ZILE
MUNICIPIUL CONSTANŢA 310590 10.02 3112
MUNICIPIUL MANGALIA 39993 7 280
MUNICIPIUL MEDGIDIA 44061 6.67 294
ORAŞ CERNAVODĂ 18582 6.3 117
ORAŞ EFORIE 11101 10.18 113
ORAŞ HÂRŞOVA 10942 6.49 71
ORAŞ MURFATLAR 10987 5.1 56
ORAŞ NĂVODARI 43811 7.46 327
ORAŞ NEGRU VODĂ 5809 3.62 21
ORAŞ OVIDIU 16410 6.76 111
ORAŞ TECHIRGHIOL 8609 9.29 80
23 AUGUST 5782 2.94 17
ADAMCLISI 2284 7.01 16
AGIGEA 9246 12.98 120
ALBEŞTI 3869 3.36 13
ALIMAN 2760 3.62 10
AMZACEA 2917 3.43 10
BĂNEASA 5711 3.5 20
BĂRĂGANU 2172 5.99 13
CASTELU 5680 3.52 20
CERCHEZU 1347 5.94 8
CHIRNOGENI 3193 3.76 12
CIOBANU 3561 3.37 12
CIOCÂRLIA 3138 6.37 20
COBADIN 9536 4.82 46
COGEALAC 5354 5.04 27
COMANA 2031 0.49 1
CORBU 6580 4.26 28
COSTINEŞTI 3467 2.31 8
CRUCEA 3053 1.97 6
CUMPĂNA 16134 6.69 108
CUZA VODĂ 4697 0.64 3
DELENI 2406 2.08 5
DOBROMIR 3796 0 0
DUMBRĂVENI 497 2.01 1
FÂNTÂNELE 1608 3.11 5
GÂRLICIU 1589 0.63 1
GHINDĂREŞTI 2654 4.52 12
GRĂDINA 1067 3.75 4
HORIA 1099 1.82 2
INDEPENDENŢA 2899 1.38 4
ION CORVIN 2020 0 0
ISTRIA 2499 4.8 12
LIMANU 6845 7.74 53
LIPNIŢA 2987 4.02 12
LUMINA 12004 8.08 97
MERENI 2409 3.32 8
MIHAI VITEAZU 3769 1.33 5
MIHAIL KOGĂLNICEANU 10095 10.2 103
MIRCEA VODĂ 5424 2.4 13
NICOLAE BĂLCESCU 5553 8.1 45
OLTINA 2449 5.31 13
OSTROV 4725 1.9 9
PANTELIMON 1894 2.64 5
PECINEAGA 3485 2.3 8
PEŞTERA 3553 4.5 16
POARTA ALBĂ 5978 5.52 33
RASOVA 3710 3.5 13
SĂCELE 2420 1.24 3
SALIGNY 2366 2.54 6
SARAIU 1257 3.18 4
SEIMENI 2164 2.77 6
SILIŞTEA 1498 8.68 13
TÂRGUŞOR 1583 1.26 2
TOPALU 1709 4.68 8
TOPRAISAR 6431 4.04 26
TORTOMAN 1882 3.72 7
TUZLA 7280 7.28 53
VALU LUI TRAIAN 17611 9.2 162
VULTURU 712 4.21 3
  767334 7.65 5872

 




464 de elevi ai Liceului Teoretic „Callatis” au participat la „Cea mai mare lecție de vaccinare”

Ministerul Educației și UNICEF a organizat în acest an „Cea mai mare lecție despre vaccinare”, o activitate didactică foarte necesară în contextul pandemiei de COVID-19, dedicată informării corecte a elevilor în privința vaccinării și a măsurilor de siguranță sanitară în școală.

Liceul Teoretic „Callatis” a fost implicat în acest proiect cu 18 cadre didactice și 464 de elevi. Unele cadre didactice au derulat această activitate de mai multe ori, cu mai multe clase, în funcție de necesități și de disponibilitatea elevilor.

Profesorii au fost invitați să realizeze, împreună cu elevii, o oră de educație despre vaccinare și acțiunile colective care se pot realiza pentru limitarea răspândirii coronavirusului și creșterea eforturilor de continuare a educației cu prezență fizică în toate școlile din România. O astfel de activitate s-a dovedit necesară într-o unitate de învățământ în care își desfășoară activitatea zilnic 35 de clase primare, gimnaziale și liceale.

Înscrierea la „Cea mai mare lecție despre vaccinare” a fost efectuată de fiecare profesor în parte. Materialele suport pentru desfășurarea lecției au fost disponibile pe platformă și s-au  putut descărca accesând linkul www.qie.ro/lectievaccinare. În funcție de grupa de vârstă cu care s-a desfășurat activitatea (sub 12 ani și între 12 și 18 ani) s-au regăsit pentru descărcare: un plan de lecție, care să ghideze activitatea, un material ajutător pentru desfășurarea lecției, o serie de materiale suplimentare: anexe, postere, flyere (Mit și adevăr, Combaterea dezinformării, Alegeri sigure, Așa NU – Masca, Redu riscul COVID 19, Etapele dezvoltării unui vaccin)

Calendarul desfășurării activităților:

  • 16 septembrie : Lansarea activității
  • 20 septembrie – 10 octombrie : Perioada de derulare a activitatii
  • 15 octombrie : Eliberarea certificatelor de participare
  • 22 octombrie : Publicarea rezultatelor

 




O lege pentru sănătatea tuturor românilor, la initiativa deputatului USR Tudor Pop

În zonele din mediul rural, cetățenii vor putea avea acces la servicii de prevenție și screening pentru afecțiuni medicale prevalente, dar și un control medical periodic general sau de specialitate.
Senatul a adoptat inițiativa legislativă a deputatului USR Tudor Pop, care va duce la rezolvarea uneia din cele mai grave probleme din mediul rural: accesul la serviciile de sănătate.
Legea introduce conceptul „ambulatoriu mobil”, prin intermediul căruia se pot acorda servicii medicale de specialitate, complementare medicinei de familie. Caravanele medicale urmează să fie realizate de spitalele județene sau de către alte spitale, policlinici, ambulatorii ori cabinete medicale individuale aflate în contract cu CNAS, serviciile fiind decontate.
Urmează votul final, de la Camera Deputaților. Sperăm ca toate partidele să susțină legea.
Mai multe despre noua lege: https://bit.ly/LegePentruSănătateaRomanilor



Comuna Limanu, incidenta 8 la mia de locuitori. Masca devine obligatorie in spatiul public!

 

Astăzi, în cadrul CJSU, a fost votată hotărârea nr. 144. Aceasta prevede constatarea încadrării în limitele de incidență cumulată la 14 zile mai mare de 7,5/1.000 de locuitori pentru U.A.T.-urile Limanu și Nicolae Bălcescu.

Măsurile de prevenire a răspândirii infectării cu virusul SARS-CoV-2, respectând prevederile Hotărârii de Guvern nr. 1.090/2021, se aplică pe o perioadă de 14 zile, începând cu data de 14.10.2021, ora 00.00, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Pentru celelalte U.A.T.-uri din județul Constanța se menține încadrarea în limitele de incidență cumulată la 14 zile din hotărârile CJSU nr. 138/05.10.2021 (Techirghiol), nr. 140/06.10.2021 (Siliștea), nr. 141/07.10.2021 (Agigea și Mihail Kogălniceanu), nr. 142/08.10.2021 (Valu lui Traian) și nr. 143/10.10.2021 (județul Constanța și U.A.T.-urile Constanța și Eforie).

Mai jos regăsiți hotărârea.

 

COMITETUL JUDEŢEAN PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ CONSTANȚA
HOTĂRÂRE

Având în vedere:
– Prevederile Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, actualizată
– Prevederile Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic, republicată, actualizată
– Prevederile Ordinului Ministerului Sănătății nr. 1309/2020 privind modalitatea de aplicare a măsurilor de prevenire și limitare a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2, actualizat
– Prevederile Hotărârii de Guvern nr. 1090/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 octombrie 2021, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19
– Prevederile Ordinului ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne nr. 874/81/2020 privind instituirea obligativității purtării măștii de protecție, a triajului epidemiologic și dezinfectarea obligatorie a mâinilor pentru prevenirea contaminării cu virusul SARS-CoV-2 pe durata stării de alertă, actualizat
– Prevederile H CNSU nr. 80/06.10.2021
– Hotărârile Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Constanta nr. 138/05.10.2021, nr. 140/06.10.2021, nr. 141/07.10.2021, nr. 142/08.10.2021 și nr. 143/10.10.2021
– Adresa Direcției de Sănătate Publică a Județului Constanța nr. R16825/13.10.2021

În conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, cu modificările ulterioare şi H.G. nr. 1491/2004 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea şi dotarea comitetelor şi centrelor operative pentru situații de urgență

Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Constanța
hotărăşte:

Art. 1 – Se constată încadrarea în limitele de incidență cumulată la 14 zile mai mare de 7,5/1000 de locuitori a U.A.T.-urilor Limanu și Nicolae Bălcescu.

Art. 2 – Pentru celelalte U.A.T.-uri din județul Constanța se menține încadrarea în limitele de incidență cumulată la 14 zile din Hotărârile CJSU nr. 138/05.10.2021, nr. 140/06.10.2021, nr. 141/07.10.2021, nr. 142/08.10.2021 și nr. 143/10.10.2021 și se vor aplica măsuri respectând prevederile Hotărârii de Guvern nr. 1090/2021, până la finalizarea perioadelor stabilite în respectivele Hotărâri CJSU.

Art. 3 – Comitetele Locale pentru Situații de Urgență (CLSU) al U.A.T.-urilor Limanu și Nicolae Bălcescu vor adopta Hotărâri (conform încadrării de la Art. 1) pentru dispunerea măsurilor de prevenire a răspândirii infectării cu virusul SARS-CoV-2, respectând prevederile Hotărârii de Guvern nr. 1090/2021.

Art. 4 – În U.A.T.-urile din județul Constanța este obligatorie purtarea măștii de protecție în toate spațiile publice deschise. Sunt exceptate de la obligativitatea purtării măștii de protecție în spațiile publice deschise persoanele care desfășoară activități, inclusiv sportive, în mod individual sau împreună cu persoanele cu care locuiesc.

Art. 5 – Măsurile prevăzute la Art. 3 se aplică astfel:
Art. 5.1 – Pentru U.A.T.-urile prevăzute la Art. 1, pe o perioadă de 14 zile, începând cu data de 14.10.2021, ora 00.00, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia;
Art. 5.2 – Pentru U.A.T.-urile prevăzute la Art. 2, până la finalizarea perioadelor stabilite în Hotărârile CJSU nr. 138/05.10.2021, nr. 140/06.10.2021, nr. 141/07.10.2021, nr. 142/08.10.2021 și nr. 143/10.10.2021, urmând a fi reevaluate la finalul acestora.

Art. 6 – Primăriile U.A.T.-urilor Limanu și Nicolae Bălcescu vor comunica până în data de 14.10.2021, ora 14.00, Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Constanța, la adresa de mail: deconcentrate@prefecturaconstanta.ro, hotărârile adoptate de CLSU pentru dispunerea măsurilor de prevenire a răspândirii infectării cu virusul SARS-CoV-2 pe raza U.A.T.-urilor, cu respectarea prevederilor H.G. nr. 1090/2021.

 

 

Art. 7 – În îndeplinirea art. 3 din prezenta hotărâre, CLSU ale U.A.T.-urilor U.A.T.-urilor Limanu și Nicolae Bălcescu vor dispune, prin grija primăriilor, informarea populației și a operatorilor economici privind obligațiile ce le revin în respectarea prevederilor H.G. nr. 1090/2021 și informarea (în fiecare zi de luni, pentru săptămâna anterioară) a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Constanța, la adresa de mail: vaccinare@prefecturaconstanta.ro, asupra măsurilor dispuse, conform machetei:

MACHETA
Perioada
informării Tipul informării Locația unde a fost diseminată
informația Număr persoane/
Operatori economici
care au primit informarea
Ex: afișe, flyer etc.

Art. 8 – Secretariatul tehnic permanent va comunica prezenta hotărâre membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Constanța, unităților administrativ-teritoriale din județ și tuturor factorilor interesați.

 

PREŞEDINTELE COMITETULUI JUDEŢEAN PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ

PREFECT

SILVIU-IULIAN COȘA

 

Vicepreședinte CJSU Vicepreședinte CJSU
Consiliul Județean Constanța Inspectoratul pentru Situații de Urgență
”Dobrogea” al județului Constanța
Președinte, Mihai Lupu
Împuternicit Inspector șef, Mihail – Cristian Amarandei

 

 

NR. 144 CONSTANŢA 13.10.2021

 




Avaria de pe bd. Tomis a fost remediată!

În jurul orei 14.30, echipele de intervenție au reușit să finalizeze lucrările de remediere a avariei ce s-a produs în cursul nopții trecute, pe conducta de 450 mm de pe bulevardul Tomis din municipiul Constanța. Imediat s-au făcut manevrele de vane necesare pentru umplerea instalației și intrarea în presiune, estimând că în jurul orei 17,00 toți consumatorii afectați de aceste intervenții vor avea apă potabilă la robinete.




Este oficial: Mangalia a „trecut” pragul de infectari de 6 la mia de locuitori!

 

INCIDENTA in data de 12.10.2021. Sursa: Prefectura Constanța

 

LOCALITATE POPULATIE DEPABD CAZURI LA 1000 DE LOCUITORI IN ULTIMELE 14 ZILE (DEPABD) CAZURI CONFIRMATE IN ULTIMELE 14 ZILE
MUNICIPIUL CONSTANŢA 310590 8.94 2778
MUNICIPIUL MANGALIA 39993   6.03 241
MUNICIPIUL MEDGIDIA 44061 6.08 268
ORAŞ CERNAVODĂ 18582 5.06 94
ORAŞ EFORIE 11101   9.19 102
ORAŞ HÂRŞOVA 10942 5.12 56
ORAŞ MURFATLAR 10987 5.19 57
ORAŞ NĂVODARI 43811 6.09 267
ORAŞ NEGRU VODĂ 5809 2.75 16
ORAŞ OVIDIU 16410 6.64 109
ORAŞ TECHIRGHIOL 8609   7.9 68
23 AUGUST 5782   3.11 18
ADAMCLISI 2284   6.13 14
AGIGEA 9246 10.27 95
ALBEŞTI 3869 2.84 11
ALIMAN 2760 3.26 9
AMZACEA 2917 3.77 11
BĂNEASA 5711 2.45 14
BĂRĂGANU 2172 5.99 13
CASTELU 5680 2.46 14
CERCHEZU 1347   5.94 8
CHIRNOGENI 3193 2.19 7
CIOBANU 3561 2.25 8
CIOCÂRLIA 3138 5.1 16
COBADIN 9536 4.4 42
COGEALAC 5354 5.04 27
COMANA 2031 0.98 2
CORBU 6580   3.34 22
COSTINEŞTI 3467 1.73 6
CRUCEA 3053 1.64 5
CUMPĂNA 16134 6.2 100
CUZA VODĂ 4697 0.64 3
DELENI 2406 1.25 3
DOBROMIR 3796 0 0
DUMBRĂVENI 497 2.01 1
FÂNTÂNELE 1608 3.73 6
GÂRLICIU 1589 0.63 1
GHINDĂREŞTI 2654 3.39 9
GRĂDINA 1067 3.75 4
HORIA 1099 0.91 1
INDEPENDENŢA 2899 1.38 4
ION CORVIN 2020 0 0
ISTRIA 2499 1.2 3
LIMANU 6845 6.43 44
LIPNIŢA 2987 2.34 7
LUMINA 12004 6.75 81
MERENI 2409 4.15 10
MIHAI VITEAZU 3769 1.06 4
MIHAIL KOGĂLNICEANU 10095 8.62 87
MIRCEA VODĂ 5424 2.4 13
NICOLAE BĂLCESCU 5553   7.2 40
OLTINA 2449   4.08 10
OSTROV 4725 1.69 8
PANTELIMON 1894 2.11 4
PECINEAGA 3485 2.3 8
PEŞTERA 3553   3.66 13
POARTA ALBĂ 5978   5.02 30
RASOVA 3710 4.04 15
SĂCELE 2420 1.24 3
SALIGNY 2366 3.38 8
SARAIU 1257 3.18 4
SEIMENI 2164 3.23 7
SILIŞTEA 1498 6.01 9
TÂRGUŞOR 1583 1.9 3
TOPALU 1709 2.93 5
TOPRAISAR 6431 3.89 25
TORTOMAN 1882 3.72 7
TUZLA 7280   6.46 47
VALU LUI TRAIAN 17611 9.03 159
VULTURU 712 2.81 2
  767334 6.76 5186

 




RAJA a activat Comandamentul pentru Situații de Urgență

raja

 

RAJA SA a activat Comandamentul pentru Situații de Urgență la nivelul întregii societăți, de astăzi – 12 octombrie 2021, ora 14.00 până mâine – 13 octombrie 2021, ora 16.00, ca urmare a atenționărilor de tip cod portocaliu și galben, emise de Administrația Națională de Meteorologie pentru sud – estul țării (județele Constanța, Ialomița și Călărași). Fenomenele vizate sunt ploi abundente, cu cantități de apă ce pot înregistra peste 25…35 l/mp, iar în unele zone, prin acumulare, putând depăși 50…70 l/mp și vânt care se va intensifica treptat, cu rafale de peste 50…60 km/h în general și peste 65…70km/h, în zona litoralului.
Prin urmare, în întreaga arie de operare, zeci de echipe de intervenție, dotate cu autospeciale tip womă, vidanje, motopompe de mare putere și autoutilitare, au fost pregătite pentru a acționa cu promptitudine în rezolvarea situațiilor specifice care pot apărea în funcționarea sistemelor operate la nivelul localităților deservite.
Angajații societății vor depune toate eforturile pentru menținerea serviciilor de alimentare cu apă și de preluare/tratare a apelor uzate la parametri optimi. Singurele probleme care pot apărea în funcţionarea acestora, care nu țin de operativitatea echipelor noastre, sunt cele legate de lipsa energiei electrice (căderi de tensiune sau cabluri şi fire de înaltă tensiune smulse de vânt). În aceste condiţii, rugăm toţi abonaţii să dea dovadă de înţelegere, pentru că RAJA SA va face tot ce este necesar pentru reluarea serviciilor imediat ce vor fi remediate avariile survenite pe rețeaua de furnizare a energiei electrice.
Totodată, consumatorii care înregistrează deficiențe la nivelul sistemului de distribuție apă potabilă sau de canalizare, pot sesiza avariile apărute la dispeceratul societăţii, la numărul de telefon: 0241.924, pentru remedierea acestora într-un timp cât mai scurt.

Biroul de Comunicare