Care vor fi taxele și impozitele locale la Mangalia în 2026: Ce scutiri și facilități fiscale vor avea cetățenii

Primăria Mangalia a pus în dezbatere publică proiectul privind taxele și impozitele locale pentru 2026.
Proiectul propune stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul fiscal 2026, în conformitate cu dispozițiile Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu prevederile Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale.
Potrivit dispozițiilor Codului Fiscal, autoritățile administrației publice locale au obligația de a indexa anual impozitele și taxele locale cu rata inflației comunicată oficial de Ministerul Finanțelor: din perspectiva modificărilor propuse pentru anul 2026, proiectul propune indexarea cu rata inflației de 5.6% a impozitelor, taxelor locale și a limitelor amenzilor stabilite pentru anul 2025.
Măsura are ca scop asigurarea veniturilor proprii necesare finanțării cheltuielilor publice locale, menținerii echilibrului bugetar și susținerii proiectelor de dezvoltare ale Municipiului Mangalia.
Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare privind proiectul de act administrativ supus procedurii de transparență decizională se pot depune în scris în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului:
- |_| prin formularul online disponibil pe pagina de internet a Primăriei Municipiului Mangalia – mangalia.ro la rubrica Transparență decizională: Formular pentru colectarea de propuneri, sugestii sau opinii cu valoare de recomandare, ce va fi transmis în format electronic la adresa de e-mail: secretariat@primaria.mangalia.ro
- |_| prin poștă, pe adresa: Primăria Municipiului Mangalia, Șos. Constanței nr. 13, Mangalia, 905500;
- |_| la sediul instituției, la Compartimentul Registratură și Informare Cetățeni (parter, intrarea B – lateral).
Materialele transmise vor purta mențiunea „Propuneri pentru Proiectul de Hotărâre nr. 155/09.10.2025 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul 2026 (actualizat la data de 15.10.2025)”, vor avea inserate denumirea/numele și prenumele persoanei și datele de contact ale entității/persoanei care le transmite și vor avea, în mod obligatoriu, următorul format, conform prevederilor Cap. II, Secțiunea 1, art. 7, alin. (6) din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică: