Curtea de Apel Constanța menține sechestrul asupra bunurilor inculpaților din Dosarul Avocaților – Cristian Radu și mai mulți funcționari din Primăria Mangalia

Cristian Radu

Curtea de Apel Constanța a decis, astăzi, menținerea măsurilor asiguratorii în dosarul penal privind infracțiuni de corupție în care sunt judecați Cristian Radu și mai mulți foști și actuali funcționari ai primăriei Mangalia.

Iată decizia magistraților:

Menţine măsurile asigurătorii asupra bunurilor mobile, imobile, prezente şi viitoare şi asupra conturilor inculpaţilor Radu Cristian, Boiţă Petrina, Dumitrana Romulus, Călin Didi George, Vlădescu Daniel, Fotin Diana Ionela, Negru Maria şi Grimberg Andrei Costin dispuse prin ordonanţa din data de 24.10.2022 (filele 36-53 vol.5 u.p.)-modificată prin încheierea din data de 26.10.2022 pronunţată de Tribunalul Constanţa în dosarul penal nr.7249/118/2022 şi încheierea nr.224/17.11.2022 a Tribunalului Constanţa, ordonanţa din data de 20.12.2022 (vol.6 u.p.)- modificată încheierea nr.2/26.01.2023 a Curţii de Apel Constanţa, ordonanţa din data de 12.04.2023 (filele 204-213 vol.6 u.p.)- modificată prin încheierea nr.5/JDL/15.05.2023 a Curţii de Apel Constanţa, menţinute prin încheierea Î.C.C.J. nr.530 din data de 16.07.2024, pronunţată în dosarul penal nr.1564/1/2024. Respinge cererile de ridicare/modificare a măsurilor asigurătorii.

Cu drept de contestaţie în 48 de ore de la comunicare. Pronunţată astăzi 27.06.2025, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor şi procurorului, prin mijlocirea grefei instanţei.

Ce spune DNA Constanța despre Dosarul Avocaților din Primăria Mangalia:

Pe 20 iunie 2023, procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul teritorial Constanța au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a inculpaților:

CRISTIAN RADU, la data faptelor și în prezent primar al municipiului Mangalia, județul Constanța, pentru săvârşirea infracţiunii de abuz în serviciu, dacă funcționarul a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată,
și
BOIŢĂ PETRINA, la data faptelor secretar al municipiului Mangalia, județul Constanța,
DUMITRANA ROMULUS, la data faptelor administrator public al municipiului Mangalia, județul Constanța și persoană delegată cu atribuţii de Primar,
CĂLIN DIDI GEORGE, la data faptelor director în cadrul Direcţiei juridice şi de administraţie publică locală şi ulterior director în cadrul Direcţiei de achiziţii publice şi programe de dezvoltare din cadrul primăriei municipiului Mangalia, județul Constanța,
VLĂDESCU DANIEL, la data faptelor șef al Serviciului Juridic din cadrul primăriei municipiului Mangalia, județul Constanța,
FOTIN DIANA-IONELA, la data faptelor Director al Direcţiei de Management Fiscal şi Control din cadrul primăriei municipiului Mangalia, județul Constanța,
NEGRU MARIA, la data faptelor funcționar în cadrul Compartimentului Control Financiar Preventiv Propriu al Primăriei Municipiului Mangalia,
Avocat în cadrul Baroului București,
toți pentru săvârșirea infracțiunii de complicitate la abuz în serviciu, dacă funcționarul a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată,

În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut, în esență, următoarea stare de fapt:

În perioada octombrie 2014 – decembrie 2017, inculpatul Radu Cristian, în calitatea menționată mai sus, cu încălcarea dispozițiilor legale, ar fi încheiat cu o societate de avocatură, reprezentată de inculpatul avocat în cadrul Baroului București, trimis în judecată în prezenta cauză, un număr de 95 de contracte având ca obiect asistenţa juridică şi reprezentarea primăriei municipiului Mangalia în dosarele aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti şi altor organe judiciare sau jurisdicționale. Este de precizat faptul că o parte dintre acestea ar fi fost încheiate în condițiile în care, la nivelul primăriei Municipiului Mangalia, existau deja contracte de asistenţă juridică încheiate cu o altă societate de avocatură, în care ar fi fost prevăzute onorarii și de peste 200 de ori mai mici față de cele stabilite în noile contracte.
În contextul menționat mai sus, primarul Radu Cristian ar fi beneficiat de ajutorul celorlalți șase inculpați, funcționari publici, care ar fi întocmit și semnat diverse acte (referate de necesitate, caiete de sarcini, etc.), ce ar fi stat la baza organizării unor proceduri formale de achiziție a serviciilor judiciare menționate mai sus.
Ca urmare a demersurilor menționate mai sus, primăria municipiului Mangalia a fost prejudiciată cu suma totală de 13.675.922 lei.

În cauză au fost dispuse măsuri asigurătorii.

Dosarul a fost trimis spre judecare Curţii de Apel Constanţa cu propunere de a se menține măsurile asigurătorii dispuse în cauză.

Facem precizarea că această etapă a procesului penal reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale și trimiterea rechizitoriului la instanță spre judecare, situație care nu poate să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.
Menționăm că prezentul comunicat a fost întocmit în conformitate cu art. 28 alin. 4 din Ghidul de bune practici privind relația sistemului judiciar cu mass media, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 197/2019.

Pe aceeași temă:

Vești proaste pentru primarul Cristian Radu: Instanța i-a respins o solicitare ce ar fi trenat procesul penal de abuz în serviciu




ANPC dă startul Comandamentului Litoral 2025: Ce zone vor fi monitorizate de inspectori

plaja2

Luni, 30 iunie 2025, ora 12:00, în Sala „Remus Opreanu” a Palatului Administrativ al Consiliului Județean Constanța, va avea loc demararea oficială a Comandamentului Litoral 2025, un eveniment de importanță strategică pentru buna desfășurare a sezonului estival pe litoralul românesc.

Evenimentul se va desfășura în prezența comisarilor detașați în cadrul Comandamentului, precum și a reprezentanților patronatelor și asociațiilor din turism.

Coordonarea Comandamentului se va face de către președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Cristian Popescu Piedone.

Comandamentul Litoral 2025 are ca obiectiv principal asigurarea respectării drepturilor consumatorilor și menținerea standardelor de calitate în serviciile oferite turiștilor de pe litoral, printr-o acțiune concertată de monitorizare și control în următoarele zone turistice:

  1. Vama Veche, 2 Mai
  2. Mangalia, Saturn
  3. Cap Aurora, Venus
  4. Jupiter, Neptun
  5. Olimp, 23 August
  6. Costinești, Tuzla
  7. Eforie Nord, Eforie Sud
  8. Techirghiol, Agigea
  9. Sat Vacanță, Mamaia
  10. Mamaia Nord, Năvodari
  11. Corbu, Vadu

Prin această acțiune, ANPC își reafirmă angajamentul de a proteja consumatorii și de a contribui activ la crearea unui climat turistic sigur, transparent și echitabil.




Vești proaste pentru primarul Cristian Radu: Instanța i-a respins o solicitare ce ar fi trenat procesul penal de abuz în serviciu

Cristian Radu la Curte

Lovitură dură pentru primarul Cristian Radu la Curtea de Apel Constanța. Instanța i-a respins cererea efectuării unei expertize contabile, fapt care va grăbi procesul în care primarul din Mangalia este acuzat de abuz în serviciu.

Acest fapt grăbește verdictul în cazul dosarului penal al edilului din Mangalia. O eventuală astfel de expertiză ar fi trenat câteva luni procesul în care Cristian Radu este acuzat de abuz in serviciu în Dosarul Avocaților.

Iată decizia de astăzi a magistraților constănțeni:

Respinge solicitarea formulată de inculpata Boiţă Petrina privind administrarea probei cu înscrisuri constând în furnizarea unor relaţii de către Primăria Mangalia. Respinge cererea formulată de inculpatul Radu Cristian vizând emiterea unor adrese către D.N.A.-Serviciul Teritorial Constanţa, Camera de Conturi Constanţa şi SCA Grimberg şi Asociaţii.

Respinge cererea de efectuare a unei expertize financiar-contabile în domeniul achiziţiilor publice.

Încuviinţează audierea în calitate de martori a numiţilor Pavel Victor – propus de inculpatul Dumitrana Romulus şi Andrei Sorin – propus de inculpatul Radu Cristian.

Respinge solicitările de audiere în calitate de martori a numiţilor Rugea Ionel, Ivan Georgiana, Rotaru Mihaela, Ficiu Andreea, Paraschiv Rodica, Capraru Adriana, Zanfir Laurenţiu, Lionte Alexandra.

Dispune citarea martorilor Pavel Victor şi Andrei Sorin pentru termenul de judecată din data de 18.07.2025, ora 1000, sub sancţiunea amendării în caz de neprezentare. Cu drept de apel odată cu fondul cauzei. Pronunţată astăzi 27.06.2025, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor şi procurorului, prin mijlocirea grefei instanţei.

Pe aceeași temă:

Curtea de Apel Constanța menține sechestrul asupra bunurilor inculpaților din Dosarul Avocaților – Cristian Radu și mai mulți funcționari din Primăria Mangalia

4 ani și 4 luni de ÎNCHISOARE CU EXECUTARE pentru Dorinel Colgiu, fostul șef al Goldterm Mangalia!




Sanatoriul Balnear și de Recuperare Mangalia angajează asistent medical debutant. Iată condițiile necesare

Sanatoriul Balnear

Sanatoriul Balnear și de Recuperare Mangalia organizează concurs pentru ocuparea unui post de asistent medical debutant (școală sanitară postliceală), specialitate balneofizioterapie la Laborator recuperare, medicină fizică și balneologie, de la Hotel Hora.

Taxa de concurs pentru funcții de execuție cu studii medii: 80 lei

Condiţii specifice de participare la concurs:

  • Nivelul studiilor: diplomă de şcoală sanitară postliceală sau echivalentă sau diplomă de studii postliceale prin echivalare conform hotărârii guvernului nr. 797/1997
  • Vechime în muncă: fără vechime în specialitate
  • Alte condiții: Certificat O.A.M.G.M.A.M.R., aviz O.A.M.G.M.A.M.R. pentru anul în curs sau adeverință O.A.M.G.M.A.M.R.
  • Bibliografie şi tematică: afișată pe site www.balnear.net și la sediul instituției.

Calendarul de desfăşurare a concursului, respectiv data limită şi ora până la care se pot depune dosarele de concurs:

  • Data limită de depunere a dosarelor – 9 iulie 2025 10:00 – 14:00 (de luni până vineri online sau la sediul instituției)
  • Afișarea selecției dosarelor – 10 iulie 2025, până la ora 16:00
  • Proba scrisă -17 iulie 2025, orele 10:00
  • Interviul – 23 iulie 2025, orele 10:00
  • Afișare rezultat final – 28 iulie 2025, până la ora 16:00.

Susținerea probei scrise (lucrare scrisă/test grilă) și interviu – concursul de recrutare pentru postul de asistent medical debutant, balneofizioterapie se va organiza la ambulatoriul de specialitate din strada Matei Basarab nr. 3A, municipiul Mangalia, județul Constanța.

Locul depunerii dosarelor de concurs – la sediul din Strada Mircea cel Batrân nr.2, Mangalia. E-mail: office@balnear.net

Termenul de depunere a dosarelor: 09.07.2025, de luni până vineri, online sau  la sediul instituţiei de la ora 10:00-14:00.

Relații suplimentare la secretariatul unității, telefon: 0241751215.




Primar din județul Botoșani, anchetat de DNA. Ar fi luat șpăgi pentru lucrări de asfaltare

Șpagă, mită în Portul Constanța

Procurorii DNA l-au pus sub control judiciar pentru 60 de zile pe edilul comunei Drăgușeni, Eugen Nechita, acuzat că ar fi cerut mită 200.000 de lei de la administratorul unei firme pentru a aproba plățile într-un contract de modernizare a drumurilor.

Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul teritorial Suceava au dispus punerea în mișcare a acțiunii penale și și luarea măsurii controlului judiciar pe o perioadă de 60 de zile, începând cu data de 26 iunie 2025, față de inculpatul NECHITA EUGEN, primarul comunei Drăgușeni, jud. Botoșani, pentru săvârșirea infracțiunii de luare de mită, în formă continuată (2 acte materiale).

În ordonanța procurorilor se arată că, în cauză, există date și probe care conturează următoarea stare de fapt:

În perioada octombrie 2024 – februarie 2025, la diferite intervale de timp, în calitatea menționată, inculpatul Nechita Eugen ar fi pretins pentru sine, cu titlu de mită, de la un administrator al unei societăți comerciale, în total suma de 200.000 de lei, din care ar fi primit efectiv, în trei tranșe, suma de 90.000 lei, în legătură cu îndeplinirea atribuțiilor sale de serviciu referitoare la efectuarea plăților aferente unui contract de modernizare de drumuri, aflat în derulare.

Pe timpul cât se află sub control judiciar, inculpatul Nechita Eugen trebuie să respecte o serie de obligații între care: să se prezinte ori de câte ori este chemat la organul de urmărire penală, să nu depășească limita teritorială a județului Botoșani fără acordul procurorilor D.N.A., să nu comunice direct sau indirect, pe nicio cale, cu persoanele menționate în ordonanța de controlul judiciar, să nu se deplaseze în sediul primăriei comunei Drăgușeni, jud. Botoșani și să nu să nu desfășoare/exercite funcția în exercitarea căreia a săvârșit fapta, respectiv cea de primar al comunei Drăgușeni, jud. Botoșani.

Inculpatului i s-a atras atenția că, în caz de încălcare cu rea-credință a obligațiilor care îi revin, măsura controlului judiciar se poate înlocui cu măsura arestului la domiciliu sau măsura arestării preventive.

Inculpatului Nechita Eugen i s-a adus la cunoștință calitatea procesuală și acuzațiile penale, în conformitate cu prevederile art. 309 Cod de procedură penală.

Facem precizarea că punerea în mișcare a acțiunii penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate, în nici o situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.

Menționăm că prezentul comunicat a fost întocmit în conformitate cu art. 28 alin. 4 din Ghidul de bune practici privind relația sistemului judiciar cu mass media, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 197/2019.




(VIDEO) Autoturism de LUX căutat în Spania și înmatriculat în Franța, descoperit la Mangalia în posesia unui cetățean georgian

WhatsApp Image 2025-06-26 at 12.31.48_a65f2d02

Poliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă au descoperit în trafic un autoturism căutat de către autoritățile din Spania, aflat în posesia unui cetăţean georgian.

În data de 25.06.2025, poliţiştii de frontieră din cadrul Grupului de Nave Mangalia au oprit în trafic, pentru control, un autoturism înmatriculat în Franța, condus de către un cetățean georgian, în vârstă de 20 de ani.

În urma verificărilor specifice, colegii noştri au constatat că autoturismul figurează fiind semnalat ca bun căutat în vederea confiscării, alertă introdusă de autorităţile din Spania.

Autoturismul, evaluat la aproximativ 220.000 lei, a fost indisponibilizat la sediul instituției pentru continuarea cercetărilor.

În acest caz, poliţiştii de frontieră efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunii de tăinuire, urmând ca la finalizare să fie dispuse măsurile legale care se impun.




Furnizarea apei potabile va fi asigurată după program în localitățile Olteni și Mihail Kogălniceanu

RAJA, apa potabilă, Constanța, Mangalia, robinet

În contextul creșterii semnificative a consumului de apă potabilă, coroborată cu scăderea debitului în rezervoarele de stocare din sistemele de alimentare cu apă din localitatea Olteni – comuna Independența, nu mai poate fi asigurată distribuția continuă a apei în parametri optimi.

Pentru a permite refacerea rezervelor de apă și pentru a evita disfuncționalități majore în alimentarea utilizatorilor, începând de începând de astăzi, 26 iunie 2025 până la 01 septembrie 2025, în satul Olteni (comuna Independența), județul Constanța, se va sista furnizarea apei potabile pe timpul nopții, în intervalul orar 22.00 – 05.00.

De asemenea, ca urmare a monitorizării continue a parametrilor de funcționare a sistemului de alimentare cu apă din localitatea Mihail Kogălniceanu, precum și a analizării consumurilor înregistrate din ultimele zile, începând cu data de 26 iunie 2025, alimentarea cu apă în localitate se va desfășura în regim normal pe parcursul zilei, sistarea furnizării fiind doar pe timpul nopții, în intervalul orar 22:30 – 05:00.

Această măsură a fost adoptată în urma constatării faptului că, în actualele condiții de consum, este suficientă întreruperea furnizării apei în perioada nocturnă, pentru a permite reumplerea eficientă a rezervoarelor de stocare, fără a afecta semnificativ nevoile de apă ale populației.

Compania noastră va continua să monitorizeze îndeaproape evoluția consumului și nivelurile din rezervoare, iar revenirea la regimul de furnizare non-stop va fi implementată imediat ce parametrii tehnici o vor permite.

Pentru a diminua impactul perioadelor în care furnizarea apei va fi sistată, recomandăm abonaților să își asigure rezerve suficiente de apă pentru uz casnic.

Reamintim tuturor consumatorilor din zona afectată că folosirea apei în alte scopuri decât cel menajer – cum ar fi irigarea grădinilor, umplerea piscinelor, spălarea curților, teraselor sau a altor suprafețe exterioare –  contravine contractului de furnizare a serviciului de alimentare cu apă și conduce la creșterea consumului peste capacitatea maximă a sistemelor de alimentare, ceea ce agravează situația.

Precizăm faptul că, legislația în vigoare descurajează utilizarea apei potabile distribuită prin rețelele publice în alte scopuri decât pentru satisfacerea nevoilor strict gospodărești:

* art.4 din Legea nr.241/2006 a serviciului de apă și de canalizare, republicată:

(1) Apa potabilă distribuită prin sistemele de alimentare cu apă este destinată satisfacerii cu prioritate a nevoilor gospodărești ale populației, ale instituțiilor publice, ale operatorilor economici și, după caz, pentru combaterea și stingerea incendiilor, în lipsa apei industriale.

(4) Utilizarea apei potabile în alte scopuri decât cele menționate la alin. (1) este permisă numai în măsura în care există disponibilități față de necesarul de apă potabilă al localităților, stabilit potrivit prescripțiilor tehnice în vigoare.

(6) Pentru satisfacerea altor nevoi, cum ar fi stropitul străzilor și al spatiilor verzi, spălatul piețelor și al străzilor, spălarea periodică a sistemului de canalizare, spălarea autovehiculelor și consumul tehnologic al unităților industriale, se va utiliza cu precădere apă industrială.

  • art 10. din Legea nr. 107/1996 – Legea apelor (actualizată):

(1) Satisfacerea cerinţelor de apă ale populaţiei are prioritate faţă de folosirea apei în alte scopuri. De asemenea, au prioritate, faţă de alte folosinţe, alimentarea cu apă pentru animale, refacerea rezervei intangibile de apă după incendii, precum şi debitele necesare menţinerii echilibrului ecologic al habitatului acvatic.

(4) Apele subterane, corespunzătoare calitativ, sunt resurse strategice destinate în primul rând pentru alimentarea cu apă a populaţiei şi animalelor, precum şi pentru asigurarea igienei şi sănătăţii populaţiei. Aceste ape pot fi utilizate şi în alte scopuri, numai în baza autorizaţiei de gospodărire a apelor.

(4^1) Utilizarea în scop de irigaţii a apelor subterane este permisă numai în zonele unde nu există ape de suprafaţă şi numai din primul strat acvifer cu potenţial hidrogeologic (stratul freatic), pe baza studiilor hidrogeologice întocmite sau expertizate de Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodărire a Apelor.

Având în vedere prevederile legale enunțate mai sus, recomandăm abonaților să utilizeze raţional apa potabilă, numai în scopurile prevăzute în contractul de furnizare a serviciului de alimentare cu apă, respectiv consum menajer pentru satisfacerea nevoilor gospodăreşti şi să evite utilizarea acesteia în scopuri recreative, agricole sau pentru întreținerea suprafețelor exterioare. Aceste activități cauzează dificultăți în asigurarea continuității și în condiții optime de presiune a furnizării apei!

Apa trebuie folosită cu responsabilitate, strict pentru consum propriu şi în scop menajer!

Utilizarea eficientă și responsabilă a resurselor de apă reprezintă o responsabilitate comună – atât a operatorului, cât și a fiecărui consumator.




Le-a tăiat macaroana! Tribunalul Constanța suspendă Regulamentul prin care Poliția Locală Mangalia a sancționat SUTE de agenți economici

Primaria Mangalia

În cursul zilei de astăzi, Tribunalul Constanța a dispus suspendarea Regulamentului pentru organizarea şi desfăşurarea activităţilor comerciale şi a serviciilor de piaţă în Municipiul Mangalia.

În baza acestui Regulament, Poliția Locală Mangalia a aplicat agenților economici sute de sancțiuni  pentru lipsa autorizației de funcționare sau pentru lipsa avizării programului de funcționare pentru anul în curs.

Poliția locală nu îi mai poate, astfel, sancționa pe agenții economici pentru lipsa avizării programului de funcționare, întrucât aceștia au autorizații de funcționare pe care, însă, primăria nu vrea să le avizeze.

Iată soluția magistraților Tribunalului Constanța:

Admite cererea formulată de reclamantele PERLA VENUSULUI SRL, DELTA SRL, ADEBEBE DIVISION SRL, MEGA LITORAL JUPITER SRL, E.T.D. COMPLET CONSTRUCT SRL, BI-ALI SRL, MARTACHE SRL şi DONI MAR BUSINESS 2022 SRL, în contradictoriu cu pârâtul CONSILIUL LOCAL AL UNITATII ADMINISTRATIV TERITORIAL MANGALIA.

În temeiul art. 14 din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ dispune suspendarea executării Hotărârii Consiliului Local Mangalia nr. 23 din 21.03.2024 privind aprobarea Regulamentului pentru organizarea şi desfăşurarea activităţilor comerciale şi a serviciilor de piaţă în Municipiul Mangalia, inclusiv a anexei care conţine Regulamentul, până la pronunţarea instanţei de fond asupra acţiunii în anulare.

Obligă pârâtul la plata către reclamante a sumei de 20 lei, cu titlu de cheltuieli de judecată.

Cu drept de recurs în termen de 5 zile de la comunicare. Cererea de recurs se va depune la această instanţă sub sancţiunea nulităţii. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei, astăzi, 26.06.2025.




VIDEO Accident rutier la Neptun! A fost adus elicopterul SMURD

Accident pe pod la Neptun

Un accident rutier a avut loc, în urmă cu puțin timp în stațiunea Neptun.

La fața locului intervin mai multe ambulanțe ale Serviciului Județean de Ambulanță.

Potrivit purtătorului de cuvânt al SAJ Constanța, dr. Claudia Tatarici, a fost adus în sprijinul intervenției și un elicopter SMURD.

Vom reveni cu mai multe amănunte.

UPDATE

La data de 26 iunie 2025, în jurul orei 08.40, polițiștii Poliției Municipiului Mangalia – Biroul Siguranță Rutieră au fost sesizați cu privire la faptul că pe D.N. 39, între localitățile Neptun și Mangalia, s-a produs un accident rutier.

Din primele cercetări efectuate rezultă că impactul s-a produs între două autoturisme, care ar fi circulat din sensuri opuse.

În urma accidentului rutier au fost rănite trei persoane.

Cercetarea la fața locului este în desfășurare. Din cauza accidentului rutier circulația se desfășoară alternativ pe o bandă.




„Nu e doar un steag, e ceea ce ne unește!” Clip EMOȚIONANT al MAI cu ocazia Zilei Drapelului Național

"Nu e doar un steag, e ceea ce ne unește!" Clip EMOȚIONANT al MAI cu ocazia Zilei Drapelului Național

 




232 locuri pentru absolvenții de liceu la Universitatea Ovidius din Constanța: Iată programele de studii

Universitatea Ovidius din Constanța

Universitatea Ovidius din Constanța (UOC) scoate la concurs, pentru anul universitar 2025-2026, un număr de 232 locuri pentru programele de licență în sistem dual, derulate în parteneriat cu mediul economic prin Consorțiul Regional „Tehno-Dobrogea”.

Candidații pot alege dintre cinci programe de studii, oferite de patru facultăți ale universității, în parteneriat cu peste 25 de operatori economici din regiune. Programele de licență în sistem dual sunt destinate absolvenților de liceu care dețin diplomă de bacalaureat, indiferent de anul absolvirii, și au o durată de patru ani.

Admiterea se face prin concurs de dosare și va avea loc în cele două sesiuni de admitere organizate în acest an.

Astfel, pe 30 iunie 2025 demarează admiterea la următoarele trei programe de studii:

– Inginerie mecanică – dual, program gestionat de Facultatea de Inginerie Mecanică, Industrială și Maritimă – 75 locuri, din care 30 locuri fără taxă, parteneri fiind: SN Nuclearelectrica, Romcim SA, Oil Terminal SA, UMEX SA, Sisteme de HVAC SRL);

– Fizică tehnologică – dual, program gestionat de Facultatea de Științe Aplicate și Inginerie – 30 locuri, din care 20 locuri fără taxă, parteneri fiind: SN Nuclearelectrica și Sisteme de HVAC SRL;

– Agricultură – dual, program gestionat de Facultatea de Științe ale Naturii și Științe Agricole – 40 locuri, din care 23 locuri fără taxă, parteneri fiind: Unigrains Trading SRL, Asociatia Producatorilor Agricoli din Dobrogea, Sara Tom Company, ICDCOC Palas, SCDVV Murfatlar, SCDL Buzău, AXIOS Group SA.

În completarea acestora, în sesiunea de admitere din septembrie 2025, candidații se vor putea înscrie și la următoarele două programe:

Inginerie și management în construcții – dual, program gestionat de Facultatea de Construcții – 52 locuri, din care 20 locuri fără taxă, parteneri fiind: Oil Terminal SA, Geomarco Construct, Alma Contractors Group, Euro Vial Lighting, Euro Vial Residence, Sisteme de HVAC SRL, Fluid Development)

Ingineria și protecția mediului în industria chimică și petrochimică, program gestionat de Facultatea de Științe Aplicate și Inginerie – 35 locuri, din care 20 de locuri fără taxă, parteneri fiind: Rompetrol, Oil Terminal SA, Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Marină „Grigore Antipa”)

„Programele de studii universitare în sistem dual oferite de Universitatea Ovidius din Constanța asigură aceleași drepturi și recunoaștere ca învățământul clasic, diploma obținută fiind echivalentă din punct de vedere juridic și profesional. Elementul distinctiv al acestor programe este dimensiunea practică, susținută printr-o rețea solidă de parteneriate cu peste 25 de companii de top din mediul economic regional. Studenții beneficiază de pregătire teoretică solidă și experiență directă în industrie, sub îndrumarea celor mai buni specialiști din mediul economic, având acces la cele mai moderne tehnologii. Prin această abordare integrată, învățământul dual devine o platformă reală de tranziție către piața muncii, oferind șanse sporite de angajare încă din timpul studiilor, inclusiv în companiile partenere în care s-a desfășurat pregătirea practică”, precizează conf. univ. dr. Dan-Marcel Iliescu, rectorul UOC.

Pentru anul universitar 2025–2026, Universitatea Ovidius din Constanța va acorda burse lunare tuturor studenților la programele de studii universitare în sistem dual, care ocupă locuri fără taxă, pentru a le susține în mod concret parcursul academic și profesional.

„În plus, majoritatea operatorilor economici parteneri în cadrul Consorțiului regional pentru învățământ dual au confirmat acordarea de burse din fondurile proprii studenților fără taxă, ca parte a angajamentului comun pentru sprijinirea formării inginerești aplicate. Totodată, în primul an de studii, toți studenții – inclusiv cei cu taxă – vor primi o bursă lunară de 400 de lei, prin proiectul dedicat dezvoltării învățământului dual”, precizează ș.l. dr. ing. Cosmin Filip, prorector al UOC pentru promovare programe universitare, dezvoltare infrastructură informațională instituțională, formare profesională continuă și învățământ dual.

Toate informațiile privind calendarul admiterii, metodologia și condițiile de înscriere sunt disponibile pe site-ul oficial al universității: http://admitere.univ-ovidius.ro, precum și pe paginile web ale facultăților care organizează aceste programe.




26 iunie 2025, Ziua Drapelului Național al României

Ziua Drapelului Național

An de an, pe 26 iunie, România celebrează Ziua Drapelului Național, un prilej de reflecție asupra simbolurilor care definesc identitatea națională. Tricolorul – albastru, galben și roșu – nu este doar un simbol oficial, ci o sinteză a istoriei, credinței și valorilor poporului român.

Data de 26 iunie a fost proclamată drept Ziua Drapelului Naţional prin Legea nr. 96 din 20 mai 1998.

Ziua Drapelului este sărbătorită astăzi, 26 iunie, de la ora 10:00, printr-o ceremonie care va avea loc în Piața Tricolorului, zona Palatului Cercului Militar Național.

În cadrul acestui eveniment, organizat de Ministerul Apărării Naționale împreună cu Instituția Prefectului Capitalei și Primăria Municipiului București, Drapelul Național va fi binecuvântat de un preot militar și va fi ridicat pe catargul din piață, în acordurile Imnului Național al României.

Cu ocazia Zilei Drapelului Național, militarii răniți din echipa INVICTUS România vor marca evenimentul printr-o ascensiune pe Vârful Omu. Această inițiativă va culmina cu desfășurarea unui drapel național, de aproximativ 100 m, de către militari, voluntari Invictus și civili, simbolizând unitatea națională.




În atenția apicultorilor: Acțiune de dezinsecție la Costinești

avion-stropire-300x200

Primăria Costinești anunță că, pe 28 iunie 2025, va avea loc o dezinsecție aeriană, în intervalul 05:30-10:00.

„Vă aducem la cunoştinţă faptul că, pe data de 28.06.2025 în intervalul orar 05:30-10:00 pe raza U.A.T. COMUNA COSTINEŞTI, vor avea loc servicii de dezinsecţie prin pulverizare aeriană cu soluția VECTOBAC WG în vederea combaterii dăunătorilor, substanță omologată de către Ministerul Sănătăţii.

Tratamentele se vor aplica de către societatea GEMENII AS S.R.L. în condiţii corespunzătoare, respectând prevederile legale de protecţie a mediului, a sănătății şi securităţii populaţiei, conform fişei de avizare a produsului.

Pe această cale, rugăm toţi apicultorii să ia măsurile necesare pentru protejarea familiilor de albine, în caz contrar, Primăria Comunei Costineşti este absolvită de orice responsabilitate”, se arată în comunicatul primăriei Costinești.

 




Ședință CL Mangalia: Direcția de Cultură primește autoturisme în folosință gratuită, iar consilierii își votează reprezentanții în CA-urile instituțiilor primăriei

Sedintă a consiliului local Mangalia

Consilierii locali din Mangalia sunt convocați într-o nouă ședință vineri, 27 iunie 2025, de la orele 13.00, la Club Nautic Callatis.

Proiectele propuse pe ordinea de zi sunt următoarele:

  1. Proiect de hotărâre privind mandatarea în mod expres a reprezentantului Consiliului Local Mangalia în Adunarea Generală a Acționarilor din cadrul S.C. ADMINISTRAREA PARCULUI INDUSTRIAL MANGALIA S.R.L.;

Inițiator – Primar Aviz Comisii: Comisia Economică, Fonduri Structurale Europene, Turism şi Industrie şi Comisia Urbanism, Amenajarea Teritoriului și Juridică;

  1. Proiect de hotărâre privind mandatarea în mod expres a reprezentantului Consiliului Local Mangalia în Adunarea Generală a ORGANIZAŢIEI DE MANAGEMENT AL DESTINAȚIEI TURISTICE MANGALIA”;

Inițiator – Primar

Aviz Comisii: Comisia Economică, Fonduri Structurale Europene, Turism și Industrie și Comisia Urbanism, Amenajarea Teritoriului și Juridică;

  1. Proiect de hotărâre privind darea în administrare către Direcția de Cultură şi Sport a obiectivului de investiții,,Club sportiv recreativ Callatis” realizat în cadrul proiectului „Înființare bază sportivă şi reabilitare infrastructură rutieră”;

Inițiator – Primar

Aviz Comisii: Comisia Economică, Fonduri Structurale Europene, Turism, Comisia Socială, Sănătate, Culte şi Învățământ și Comisia Urbanism, Amenajarea Teritoriului și Juridică;

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea retragerii dreptului de administrare al Direcţiei Cultură şi Sport Mangalia asupra imobilului cu destinaţia „,Sală de Box”, situat în Municipiul Mangalia, str. Oituz, nr.20, jud. Constanța;

Inițiator – Primar

Aviz Comisii: Comisia Economică, Fonduri Structurale Europene, Turism, Comisia Socială, Sănătate, Culte şi Învățământ și Comisia Urbanism, Amenajarea Teritoriului și Juridică;

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea numărului de autoturisme necesar desfăşurării activităților specifice şi transmiterea în folosință gratuită către Direcția Cultură şi Sport Mangalia.

Inițiator – Primar

Aviz Comisii: Comisia Economică, Fonduri Structurale Europene, Turism și Industrie și Comisia Urbanism, Amenajarea Teritoriului și Juridică;

  1. Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentanților Consiliului Local Mangalia în cadrul Consiliului de Administrație al SPITALULUI MUNICIPAL MANGALIA;

Inițiator – Primar Aviz Comisii: Comisia Economică, Fonduri Structurale Europene, Turism și Industrie, Comisia Socială, Sănătate, Culte şi Învățământ și Comisia Urbanism, Amenajarea Teritoriului și Juridică;

  1. Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentantului Consiliului Local Mangalia în cadrul Consiliului de Administrație al SANATORIUL BALNEAR ȘI RECUPERARE MANGALIA;

Inițiator – Primar Aviz Comisii: Comisia Economică, Fonduri Structurale Europene, Turism și Industrie, Comisia Socială, Sănătate, Culte și Învățământ și Comisia Urbanism, Amenajarea Teritoriului și Juridică;

Secretar General Municipiu Ciocănel Andreea




Deputatul Daniel Georgescu: „Senatul a spus DA: proiectul de lege pentru plaje publice accesibile a fost adoptat!”

Senat

Deputatul Daniel Georgescu anunță că Senatul a votat, în unanimitate, proiectul de lege pentru plaje publice.

Senatul a spus DA: proiectul de lege pentru plaje publice accesibile a fost adoptat!

122 de voturi „pentru” din 122 de senatori prezenți!

După ani de dezechilibre între interesul public și cel comercial, am propus modificarea OUG 19/2006 pentru a reechilibra relația dintre stat, comunități și litoral.

Ce prevede proiectul:

-Introducerea unei cote minime garantate de plajă publică, cu acces liber, în fiecare localitate de pe litoral

-Reglementarea clară a închirierilor și sancțiuni pentru ocuparea abuzivă a plajelor

-Cadru legal pentru ca UAT-urile să primească sectoare de plajă în folosință gratuită, prin hotărâre de guvern fără a retrage administrarea Apelor Române;

-Implicarea reală a autorităților locale în gestionarea plajelor în interesul comunității.

Proiectul a primit avize favorabile de la:

✔ Consiliul Legislativ;

✔ Comisia Juridică;

✔ Comisia Economică, Turism și Antreprenoriat;

✔ Comisiile reunite pentru Administrație Publică și Ape, Păduri, Pescuit și Fond Cinegetic    .

Urmează votul în Camera Deputaților, cameră decizională.

Nu interzicem activitatea economică pe plajă, dar cerem echitate, reguli clare și acces pentru toți.

Revenim la firesc: un litoral accesibil, corect și cu respect pentru oameni. Aducem litoralul înapoi în comunitate, acolo unde îi e locul!




(VIDEO) Plan ROȘU activat la Cogealac. Un autocar cu 60 de ucraineni s-a răsturnat

WhatsApp Image 2025-06-25 at 19.22.57_10725181

Un accident rutier între un autoturism și un autocar (răsturnat) a avut loc în această supă amiază pe DN22 la ieșire din localitatea Tariverde, comuna Cogealac, spre Constanța.

Din primele informații, în autocar s-ar afla aproximativ 60 persoane cetățenie ucraineana.

UPDATE:

Forțe și mijloace alocate:

  • 3 ATPVM- ( Port, Mangalia, Medgidia);
  • 2 ASAS- Statia Midia;
  • 3 Smurd B2- ( Midia, Fripis, Medgidia);
  • Descarcerare- Fripis;
  • AIACC- Palas;
  • PMA2- Medgidia;
  • 6 SAJ B2;
  • 1 SAJ C.

Nu sunt persoane decedate, trei evaluate medical până acum.




Horia Constantinescu, mutat de Piedone, pentru șase luni, la C.J.P.C. Ialomița. Replica șefului CJPC: „Am luat legătura cu avocatul care mă va reprezenta”

Horia Constantinescu

Printr-o dispoziție șefului ANPC Cristian Popescu Piedone, Horia Constantinescu, șeful CJPC, urmează să fie transferat, 6 luni, în cadrul Direcţiei Generale Control şi Supraveghere Piață C.J.P.C. Ialomița.

Iată dispoziția lui Popescu Piedone:

Având în vedere experiența profesională a domnului Constantinescu Horia Miron, Comisar şef adjunct grad II în cadrul Direcţiei Generale Control şi Supraveghere Piață – C.J.P.C. Constanţa, precum şi profesionalismul de care a dat dovadă pe parcursul activității desfăşurate în cadrul instituției, pentru eficientizarea activității de supraveghere şi control la operatorii economici de pe raza teritorială a judeţului Ialomița, vă rog să emiteți acte administrative, după cum urmează:
– începând cu data de 26.06.2025, doamnei Ștefan Nicoleta, Comisar, clasa I, grad profesional superior în cadrul Direcţiei Generale Control şi Supraveghere Piață C.J.P.C Ialomița, îi încetează exercitarea cu caracter temporar a funcţiei publice de conducere vacante de Comisar Şef Adjunct grad II în cadrul Direcției Generale Control şi Supraveghere Piață – C.J.P.C. Ialomița;
– începând cu aceeaşi dată, domnul Constantinescu Horia Miron, Comisar şef adjunct grad II în cadrul Direcţiei Generale Control şi Supraveghere Piață – C.J.P.C. Constanța se mută temporar pe funcţia publică de conducere vacantă de Comisar Şef Adjunct grad II în cadrul Direcţiei Generale Control şi Supraveghere Piață C.J.P.C. Ialomița, pentru o perioadă de 6 luni, până la data de 25.12.2025„.

Replica lui Horia Constantinescu, care spune că ar putea ataca decizia în instanță:

„Toate sesizările și avertizările publice pe care le-am făcut de-a lungul timpului — de la neregulile din transportul public constănțean, la starea din trenuri și gări, capacele de canal nealiniate, stâlpii de iluminat periculoși, până la furtul din mâncarea copiilor și pericolul locurilor de joacă din incinta unităților de învățământ — nu sunt întâmplătoare.

Am adus în atenția publicului și autorităților ilegalitățile tolerate sau ascunse de pe litoralul românesc:

  • Construcții improvizate în zonele de plajă,
  • Activități comerciale desfășurate fără documente,
  • Construcții nedeclarate care aduc prejudicii directe statului.

Am vorbit deschis despre conivența administrațiilor locale cu grupuri de interese, despre avize date cu bună știință în afara cadrului legal, și despre lipsa de reacție a unor instituții cheie.

Am demascat modul în care anumite persoane sunt protejate, iar altele — reduse la tăcere.

Coincidențele nu mai pot fi ignorate.

Faptul că toate aceste semnale publice, urmate de întâlnirea „de taină” dintre VC și CP (inițialele sunt bine cunoscute), par să fi declanșat o acțiune coordonată de intimidare și reducere la tăcere, nu mai poate fi tratat ca simplă speculație.

Este un atac direct asupra celor care deranjează sistemul, a celor care aleg să spună adevărul și să lupte împotriva corupției și incompetenței.

Nu mă voi opri. Iar cei care cred că tăcerea mea poate fi cumpărată sau impusă, nu mă cunosc”.




La Constanța, ca la Mangalia! Pomi ornamentali tăiați „la ras” pe motiv că fac mizerie

Untitled-9

Trași la indigo: așa par cei doi liberali din fruntea administrațiilor locale ale Mangaliei și Constanței.

În ultimii ani, la Mangalia, au fost tăiați, la ras, zeci de arbori.

Pe Vasile Pârvan, de exemplu, teii au fost tăiați fără milă în urmă cu câțiva ani, iar așa zisele toaletări au distrus alte zeci de copaci în oraș și stațiuni.

Nici la Constanța administrația locală nu pare impresionată de binefacerile pomilor și copacilor.

Astăzi, o echipa a primăriei a retezat, fără milă, mai mulți duzi ornamentali, pe motiv că… făceau mizerie.

Pe aceeași temă:

Masacrul teilor de pe Vasile Pârvan s-a încheiat. Au rămas cioatele neputinței mangalioților!

„Toaletarea“ copacilor în staţiunea Saturn (foto/video)

Pentru că a fost făcut pe repede înainte, Parcul Evergreen este, din start, oază de capcane, copaci uscaţi şi sectoare deteriorate!




AJOFM Constanța: Șomaj dupa liceu. Acte necesare și termenul de depunere

Șomaj, AJOFM Constanța

AJOFM Constanța informează absolvenții promoției 2025 că se pot înregistra în evidențele instituției pentru a beneficia de toate serviciile puse la dispoziție, conform prevederilor legale, în scopul integrării pe piața forței de muncă.  

Precizăm că vor putea beneficia de indemnizație de șomaj doar absolvenții care s-au înregistrat la AJOFM ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă în intervalul de 60 de zile de la absolvire.

     Termenul de 60 de zile în cazul absolvenților de liceu:

– începe pe 07 IUNIE 2025, indiferent dacă a fost sau nu a fost promovat examenul de Bacalaureat;  potrivit prevederilor Ordinului nr. 6481/30.08.2024 al Ministrului Educației și Cercetării privind organizarea şi desfăşurarea examenului naţional de bacalaureat – 2025, încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a este în data de 06 iunie 2025;

– ultima zi din cele 60 de zile va fi 05 august 2025.

Actele necesare pentru înregistrarea absolvenților în evidența AJOFM CONSTANȚA ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă sunt:

1.Actul de identitate – original si copie;

2.Actul de absolvire (diplomă/adeverință de absolvire, sau certificatul de absolvire) – original si copie;

3.Curriculum Vitae.

După expirarea intervalului de 60 de zile de la absolvire, absolvenții vor putea solicita indemnizație de șomaj, cu prezentarea obligatorie si a diplomei de bacalaureat (in cazul promovarii exemenului de bacalaureat) – original si copie.

Elevii care nu au situația școlară încheiată la toate materiile, se pot înregistra în evidențele agenției în termen de 60 de zile de la data promovării examenului de corigență – dată înscrisă obligatoriu în adeverința eliberată de instituția de învățământ.

     Termenul de 60 de zile în cazul absolvenților de învățămant profesional/postliceal:

– Începe cu ziua urmatoare celei in care s-a promovat examenul de certificare a calificării profesionale, dobândesc certificat de calificare profesională

Nu beneficiază de indemnizație de șomaj absolvenții care, la data solicitării dreptului, au fost admiși la cursurile unei forme de învățământ.

Serviciile de care pot beneficia absolvenții:

– Informare și consiliere;

– Medierea muncii;

– Formare profesională;

– primă de inserție (1980 lei în 2 tranșe)

– pentru absolvenții care, în termenul de 60 de zile de la absolvire, se înregistrează la AJOFM și se și angajează în anumite condiții.

 




ATENȚIE! Se instituie restricții de tonaj pe DJ 391 pe ruta Mangalia–Albești–Negru Vodă–Agigea și retur

Camion, restricții de tonaj

În perioada 09.07.2025 (miercuri, ora 12.00) – 14.07.2025 (luni, ora 06.00) se instituie restricții temporare de tonaj pentru vehiculele cu masă mai mare de 7,5 tone.

Restricția va fi instituită pe DJ 391 pe ruta Mangalia – Albești – Negru Vodă – Agigea și retur.

Restricțiile vin ca urmare a manifestației cultural – artistice ce se va desfășura în această perioadă în Costinești, prilej cu care sunt așteptate valori ridicate ale valorilor de trafic rutier.

Măsurile sunt luate în scopul asigurării fluenței traficului rutier și pentru a evita blocajele de pe DN 39.