Mangalia se apropie de rata de incidenţă de 4 la mia de locuitori!

 

INCIDENTA in data de 20.01.2022

 

LOCALITATE POPULATIE DEPABD CAZURI LA 1000 DE LOCUITORI IN ULTIMELE 14 ZILE (DEPABD) CAZURI CONFIRMATE IN ULTIMELE 14 ZILE
MUNICIPIUL CONSTANŢA 309219 8.52 2633
MUNICIPIUL MANGALIA 39812 3.84 153
MUNICIPIUL MEDGIDIA 43861 3.12 137
ORAŞ CERNAVODĂ 18467 5.25 97
ORAŞ EFORIE 11032 5.53 61
ORAŞ HÂRŞOVA 10916 1.37 15
ORAŞ MURFATLAR 10932 2.1 23
ORAŞ NĂVODARI 43730 5.31 232
ORAŞ NEGRU VODĂ 5774 5.72 33
ORAŞ OVIDIU 16366 4.7 77
ORAŞ TECHIRGHIOL 8686 3.8 33
23 AUGUST 5796 1.9 11
ADAMCLISI 2287 0.87 2
AGIGEA 9302 5.27 49
ALBEŞTI 3893 0.77 3
ALIMAN 2756 0.36 1
AMZACEA 2894 0 0
BĂNEASA 5674 0.7 4
BĂRĂGANU 2162 1.39 3
CASTELU 5687 2.64 15
CERCHEZU 1346 1.49 2
CHIRNOGENI 3165 2.21 7
CIOBANU 3553 0.56 2
CIOCÂRLIA 3116 0.32 1
COBADIN 9532 2.31 22
COGEALAC 5307 0.57 3
COMANA 2012 0 0
CORBU 6579 2.74 18
COSTINEŞTI 3471 3.17 11
CRUCEA 3048 1.31 4
CUMPĂNA 16182 5.25 85
CUZA VODĂ 4702 1.06 5
DELENI 2416 0.41 1
DOBROMIR 3817 0.26 1
DUMBRĂVENI 498 0 0
FÂNTÂNELE 1606 1.25 2
GÂRLICIU 1576 0 0
GHINDĂREŞTI 2641 4.54 12
GRĂDINA 1055 2.84 3
HORIA 1096 0 0
INDEPENDENŢA 2887 1.73 5
ION CORVIN 1998 1 2
ISTRIA 2473 1.21 3
LIMANU 6847 2.77 19
LIPNIŢA 2960 0.34 1
LUMINA 12050 5.81 70
MERENI 2398 0.83 2
MIHAI VITEAZU 3769 6.37 24
MIHAIL KOGĂLNICEANU 10060 3.18 32
MIRCEA VODĂ 5424 1.84 10
NICOLAE BĂLCESCU 5520 1.09 6
OLTINA 2439 0.82 2
OSTROV 4708 0.21 1
PANTELIMON 1884 0 0
PECINEAGA 3467 2.31 8
PEŞTERA 3520 1.42 5
POARTA ALBĂ 5972 9.21 55
RASOVA 3696 0.27 1
SĂCELE 2431 1.23 3
SALIGNY 2345 1.28 3
SARAIU 1246 0 0
SEIMENI 2162 0.93 2
SILIŞTEA 1500 0 0
TÂRGUŞOR 1579 1.9 3
TOPALU 1706 0 0
TOPRAISAR 6434 1.71 11
TORTOMAN 1878 1.06 2
TUZLA 7257 2.07 15
VALU LUI TRAIAN 17679 4.36 77
VULTURU 707 0 0
  764960 5.39 4123

 

 

 

 

 

 




Ţara arde, Mangalia tremură de frig, dar Primăria are o singură urgenţă: alocarea a peste 2 milioane de lei pentru distracţia publică!

În plină pandemie, cu conturile golaşe şi caloriferele contribuabililor aproape reci, Primăria Mangalia „merge înainte”: convoacă, de urgenţă, azi, o şedinţă fulger, în care să îi fie aprobată lista cu evenimente pe anul acesta. Prima petrecere, cu „cocarde, mâncare tradiţională şi mediatizări în presă”, va fi pe 24 Ianuarie şi va costa numai puţin de 30.000 de lei. Ziua Femeii va fi, de fapt, o săptămână cu spectacole, pupături de obraji şi lalele galbene, mărţişoare şi presă locală şi, desigur, bani publici: 170.000 de lei, la număr.

Sărbătorile Pascale, lipsite de sobrietatea unui atare eveniment, vor consta în „spectacole cu artişti consacraţi, mascote, produse tradiţionale, echipamente scenotehnice şi închierierea unei scene”, plus mediatizarea de rigoare: 70.000 de lei vor pleca către petrecerile organizate de Învierea lui Iisus.

400.000 de lei va scoate din buzunarele golite de facturile la încălzire ale locuitorilor oraşului, „Mangalia Super Rally”, „raliu de maşini, achiziţii de cupe, servicii elaborate documentaţie tehnică şi logistică, servicii amenajare traseu, cazare, servicii de arbitraj, de securitate şi ordine, toatele ecologice, servicii de PR, închiriere scenă, spectacole, publicitate în presă”.

Uitând, cu nonşalaţă, promisiunile făcute, ani de-a rândul, în mod public, la nivel local şi naţional, de a clădi o şcoală nouă, Primăria aruncă 140.000 de lei pentru Ziua Copilului: spectacole cu îngheţată, face painting, clowni etc.

Primăria va sărbători, de anul acesta, Baclavaua de Aur, imitând, probabil, modelul consacratei Plăcinte Dobrogene a fostei adminsitraţii locale. Suma alocată – 20.000 de lei.

Şi, pentru că tot a început să copieze realizările trecutelor administraţii locale, muncipalitatea organizează Zilele Mangaliei în… luna august (13-14 august) şi nu în septembrie, aşa cum decisese tot administraţia Radu, la începuturile mandatelor sale! 250.000 de lei vor fi cheltuiţi pe „spectacole cu artişti consacraţi, echipamente scenotehnice, mâncare, publicitate în presa locală etc”. Mai rămâne ca aleşii urbei să aprobe repararea scenei-scoică din Portul turistic, aflată în plin proces de scufundare, şi Mangalia pare să se fi întors în timp!

Ziua Marinei, 15 august, vine la pachet cu aceleaşi spectacole, premii, cupe, medalii etc şi cu o cheltuială, de la bugetul local, de 150.000 de lei.

Ziua Geamiei Esmahan Sultan, organizată în august, are un buget de 30.000 de lei, în timp ce Ziua Pensionarului (1 octombrie), beneficiază de dublul acestei sume.

Vom mai avea, spre final de an, Zilele Toamnei (octombrie) – 140.000 de lei, Ziua Armatei (25 octombrie) – 2.000 de lei, Ziua României – 30.000 de lei, Ziua Tătarilor – 13 decembrie, 40.000 de lei şi, fireşte, concertele de Crăciun, cu un buget de 200.000 de lei.

Al doilea record al cheltuielilor de la bugetul local pentru evenimentele de anul acesta îl vor deţine cele câteva deplasări pe la târgurile de turism, unde ar urma să fie promovată Mangalia. Circa 300.000 de lei (cam 60.000 de euro) vor fi puşi la bătaie pentru materiale de promovare, cazarea participanţilor şi „alte acţiuni conexe evenimentului”.

 




Programul casieriilor RAJA în data de 24 ianuarie 2022, Ziua Unirii Principatelor Române

Luni – 24 ianuarie 2022, casieriile RAJA și compartimentele care desfășoară activități de lucru cu publicul vor fi închise.

Pentru efectuarea plăților, abonații pot folosi serviciile online, precum contul de client RAJA (accesibil pe pagina web www.rajac.ro sau prin aplicația de mobil), virament bancar sau direct debit. Clienții care nu au acces la soluțiile de plată la distanță pot achita facturile la punctele de plată Pay Point sau Westaco.

În această perioadă, activitatea structurilor RAJA SA care asigură continuitatea serviciilor de alimentare cu apă și de preluare/tratare a apelor uzate se desfășoară fără întrerupere.

Pentru eventuale disfuncționalități survenite la nivelul infrastructurii de apă și canalizare, abonații societății pot apela numărul de telefon al Dispeceratului – 0241/924, accesibil 24 de ore din 24. Echipele de intervenție sunt pregătite să acţioneze cu promptitudine pentru remedierea în timp util a tuturor avariilor sau a problemelor apărute în sistem, astfel încât utilizatorii serviciilor noastre să poată beneficia de acestea la parametri optimi.

Începând de marți – 25 ianuarie 2022, societatea își va relua programul normal de lucru.




Consilierii locali, chemaţi, în grabă, să aprobe lista cu cheltuielile evenimentelor publice pe anul acesta!

Convocator-extraordinara-convocata-de-indata-21.01.2022




Ștefania a plecat la îngeri!

271235546_3101798993399197_9019761160009979602_n

La numai 20 de ani, inima Stefaniei Tifui, tanara care avea nevoie disperata de sange, s-a oprit. Stefania se afla, acum, printre ingeri, in ciuda eforturilor medicilor si a zecilor de prieteni si colegi care s-au mobilizat si au donat sange. Cuvintele sunt de prisos in fata acestei tragedii.

„Editia de Sud” transmite sincere condoleante mamei Stefaniei! Dumnezeu sa o odihneasca in pace!

Drum lin, copil frumos!




Taner Reșit, noul vicepreședinte interimar în BPJ al PSD Constanța!

Comunicat de presă

Biroul Permanent Județean al PSD întrunit în data  de 12.01.2022 a hotărât convocarea Consiliului Politic Județean pentru astăzi, 19.01 2022, orele 13.00.  Ședinta CPJ a fost statutară și a avut loc online. 

În cadrul CPJ s-a votat în unanimitate numirea ca vicepreședinți interimari în BPJ al PSD Constanța a următorilor primari:

 – Irimia Dorinela, primarul comunei Saraiu

 – Taner Reșit, primarul comunei Tuzla

Numărul primarilor care fac parte din BPJ a ajuns la nouă, ceea ce înseamnă că este asigurată o bună reprezentativitate în luarea deciziilor din cadrul Organizației Județene a PSD Constanța. 

 

Biroul de Presă PSD Constanța

 

 

 




Deşi îi flutură vântul prin buzunare, Primăria Mangalia continuă să facă angajări!

Credea, cineva, că Primăria Mangalia este în criză de bani, că, periodic, îi sunt blocate conturile şi că, de exemplu, bursele elevilor sunt achitate „în rate” din lipsa de fonduri? Iată că, primăria ne dovedeşte contrariul: în continuare, aici se fac angajări pe bandă rulantă, deşi instituţia publică are, deja, peste 400 de funcţionari. Pentru ca şi locuitorii Mangaliei, alţii decât cei cu rude sau cunoştinţe prin primărie să aibă o şansă se se angajeze pe un post călduţ, la stat, unde salariile sunt cu mult deasupra celor de la privat, vom publica, de câte ori vom avea cunoştinţă de astfel de joburi, anunţurile primăriei lui Cristian Radu:

Anunt-concurs-sait-Primarie




Liderul Sindicatului Liber „Navalistul”, Laurenţiu Gobeajă: „Concedierile de la Damen nu se justifică, în contextul în care numărul salariaţilor s-a redus în mod natural!”

Daewoo-Mangalia

 

Situaţie dramatică şi surprinzătoare la Şantierul Naval Damen din Mangalia. Dramatică, deoarece, deşi numărul angajaţilor se reduce tot mai mult, prin pensionări şi plecări către joburi mai bine plătite în afara graniţelor ţării, decizia concedierii se menţine. Surprinzătoare, întrucât însuşi un membru al familiei Damen a acceptat aceste concedieri. Este vorba despre fostul director al Diviziei Resurse Umane, adus după preluarea companiei de către olandezi de la Şantierul Damen Galaţi, la Şantierul Damen Mangalia, Florin Spătaru, promovat, recent, ministru al Economiei. Decizia acestuia de parafare a concedierii vine în opoziţie cu hotărârea fostului ministru al Economiei, Virgil Popescu care a declarat că nu este de acord ca navaliştii de la Mangalia să fie concediaţi.

Aşadar, deşi a plecat recent de la Şantierul Naval damen Mangalia, unde, cu siguranţă, va reveni după ce nu va mai fi ministru, Florin Spătaru parafează aceste concedieri care vor afecta şi mai mult activitatea companiei.

Compania Damen a trimis o notificare prin care a anunţat aceste concedieri, invocând mai multe motive printre care pandemia de coronavirus, numărul scăzut de cereri de construcţii de nave la nivel internaţional, criză care, potrivit estimărilor, s-ar încheia abia peste 2 ani, în cel mai fericit caz. Până atunci, la Mangalia, pentru anul în curs vor mai rămâne de executat 5 proiecte dintr-un contract de 17, constând în montarea de instalaţii de reducere a noxelor pentru nave de transport produse petroliere. De asemenea, activitatea şantierului se va baza pe lucrări de reparaţii, şansele pentru obţinerea unui proiect de construcţie de la zero a unei nave fiind reduse, în condiţiile în care la nivel internaţional cererea este mai mică.

În opinia liderului Sindicatului Liber „Navalistul”, Laurenţiu Gobeajă aceste concedieri nu se justifică. „Iniţial, se decisese printr-o hotărâre AGA din data de 05.11.2021 că vor fi concediaţi 96 de salariaţi. Ulterior, la data de 20.12.2021 a fost convocată o nouă AGA, a cărei hotărâre nu a fost publicată încă în Monitorul Oficial, care face referire la disponibilizarea a 65 de persoane. După cum se ştie, sindicatul a organizat proteste atât la Mangalia, cât şi în Capitală, în faţa Ministerului Economiei. Am emis adrese către minister prin care am precizat că nu se impune concedierea salariaţilor, iar ministrul interimar Virgil Popescu ne-a transmis că la un număr de 2.200 de angajaţi, câţi erau la sfârşitul anului 2021, ar trebui să rămână 1.880. Iată, că în prezent, şantierul mai are 1.790 de angajaţi, deci numărul acestora s-a redus în mod natural prin pensionări şi plecări către alte servicii mai bine plătite, astfel că nu se mai impun concedierile. Este regretabil faptul că tocmai actualul ministru, plecat de la acest şantier, rămâne ferm în decizia disponibilizărilor. Doresc să mai precizez faptul că soluţii există, de exemplu am relocat până acum 48 de salariaţi (mecanici, sudori, electricieni etc.) de la o divizie la alta, lucru care    s-ar putea face în continuare. Mai mult decât atât, este puţin nefiresc să dai afară proprii angajaţi, în condiţiile în care au fost aduşi peste 40 de cetăţeni vietnamezi, alte câteva zeci de persoane detaşate de la Şantierul Naval Damen Galaţi şi subcontractori. Repet, concedierile nu se justifică şi chiar dacă demersurile noastre nu vor fi soluţionate pozitiv, vom continua să căutăm soluţii pentru menţinerea forţei de muncă”, a declarat pentru Ediţia de Sud, liderul de sindicat, Laurenţiu Gobeajă.

 

Adresa nr. 73 din 01.10.2021 catre M. Economiei si SN2Mai SA

 

damen3

 

 




Iluminat casnic şi stradal în cartierele noi de locuinţe din comuna Pecineaga

stan

Început de an în forţă pentru primarul comunei Pecineaga, Niculae Stan. Anul acesta şi-a propus să finalizeze toate proiectele demarate anul trecut, proiecte de amploare şi de interes pentru comunitatea locală.

O veste bună este aceea că de la Guvernul României au fost alocaţi, recent, 250.000 lei, bani pe care edilul îi va utiliza pentru iluminat casnic şi stradal. Potrivit primarului Niculae Stan, „se vor racorda la reţea mai multe case nou construite în zona CAP-ului, cartierul ICIL şi străzile unde se impune această investiţie. Anul acesta vom finaliza construcţia dispensarului pe care l-am început în urmă cu doi ani, urmând ca acesta să dispună de mai multe cabinete medicale. De asemenea, construcţia şi amenajarea pieţei agro-alimentare şi de peşte este finalizată în proporţie de 90%. În această perioadă, lucrăm la amenajarea unei parcări la stadionul de fotbal din comună. Nu în ultimul rând, am avansat cu cel mai ambiţios proiect şi anume racordarea la reţeaua de gaze. Documentaţia necesară a fost întocmită şi depusă, astfel că lucrările vor demara în scurt timp”.

În perioada următoare va fi aprobat bugetul de venituri şi cheltuieli, iar în funcţie de fonduri vor fi începute alte investiţii de care cetăţenii din comuna Pecineaga au nevoie.




Salariaţii din Damen răsuflă uşuraţi: au scăpat de concedieri!

Adunarea Acționarilor de la Șantierul Naval Damen Shipyards Mangalia a respins planul companiei de a concedia colectiv aproape 100 de salariați, de a reloca alți circa 50 și de a externaliza unele activități, cu votul decisiv „împotrivă” al acționarului majoritar, compania de stat Șantierul Naval 2 Mai SA din portofoliul Ministerului Economiei, care deține 51% din capitalul șantierului, relevă date analizate de Profit.ro. Acționarul minoritar olandez Damen Holding BV (49%), care exercită însă controlul operațional asupra companiei, conform înțelegerii din 2018, de la ieșirea din acționariat a coreenilor de la Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, a votat în favoarea concedierii colective.

sursa: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/statul-reactioneaza-respinge-concedierile-de-la-damen-mangalia-anuntate-de-profit-ro-noua-sefa-a-garzii-de-mediu-numita-in-consiliul-de-supraveghere-al-santierului-naval-20549779




ENEL stinge lumina la Tuzla!

Joi, 22 ianuarie, ENEL va întrerupe curentul electric în comuna Tuzla, pe strazile: Farului, Costinesti, Mecanizarii, Aviatorilor, Recoltei, Zorilor, Merisor, Salcamilor, Frunzelor,
Macesului, Crivatului, Teilor, Scolii, Inului, Biruintei, Crinilor, Lalelelor, Pescarilor, Cismelei, Viilor, Grindului, Fermei, Belsugului, Campului, Labirint, Cerbului, Brigadierului, Plopilor – întrerupere totalã, între orele 8.30-16.30.



Sectii ale Spitalului Mangalia, inchise dupa ce o parte din personal a fost testat pozitiv la Coronavirus!

 

 

Mai multe secții din cadrul Spitalului Municipal Mangalia au fost închise, miercuri, după ce angajați ai unității medicale au fost testați pozitiv la infecția cu coronavirus. Potrivit reprezentanților instituției medicale este vorba de un număr de 19 angajați din cadrul Secțiilor: Obstetrică-Ginecologie, Neonatologie, Pediatrie. „Conform procedurilor legale în astfel de situații, am luat toate măsurile sanitare care se impun, astfel că secțiile Obstetrică-Ginecologie, Neonatologie și Pediatrie au fost temporar închise, timp de 7 zile, iar internările direcționate către cele mai apropiate unități medicale. Camera de gardă de la Pediatrie rămâne în continuare deschisă, doar pentru urgențe, în cadrul Pavilionului A”, a declarat managerul spitalului, Alina Dan. Tot ea precizează că a fost înștiințată conducerea DSP Constanța, cea de la Ambulanță, precum și cea a spitalelor din apropierea Mangaliei, în eventualitatea în care vor fi pacienți care vor avea nevoie de internare pe secțiile respective. Imediat ce situația va permite redeschiderea secțiilor, reprezentanții spitalului vor informa, în timp util.




Primăria „se face”, iar, că vrea dezbatere publică: postează anunţul, dar uită să ataşeze şi draftul de buget local!

Undeva, postat, timid, pe pagina oficială a Primăriei Mangalia, se află un link către pagina oficială a Guvernului României, pompos intitulată „Guvernare transparentă, deschisă şi participativă”.

Tot pe site-ul primăriei, la fel de stingher, a fost postat un anunţ privind o dezbatere publică pe marginea viitorului buget al instituţiei publice. Cum vă aşteptaţi, ţinând cont de istorica lipsă de transparenţă a actualei administraţii publice locale, nici un fel de draft al bugetului local nu a fost ataşat anunuţului de dezbatere publică! Cum s-ar zice: „dezbateţi voi, cetăţenii, bugetul, dacă aveţi cu ce! Aduce-ţi propuneri şi amendamente, dar la ceva ce nu aveţi dreptul să vedeţi, pentru că bugetul nu vă priveşte pe voi, ci doar pe cei ce îl întocmesc!”

Cam aşa înţelege, probabil, iniţiatorul propunerii de HCL, Radu Cristian, să respecte „Guvernarea transparentă, deschisă şi participativă” cu care se mândreşte, pe pagina oficială a primăriei domniei sale. Asta în ciuda faptului că atât bugetul local, cât şi salariile celor peste 400 de angajaţi ai Primăriei Mangalia, sunt plătite de contribuabilii urbei.

Spre aducere aminte, derapaje de acest gen semnala „Ediţia de Sud” şi anii trecuţi: https://editiadesud.ro/?p=40382https://editiadesud.ro/?p=11561

 

ANUNT-DEZBATERE-PUBLICA




Sterilizări gratuite pentru căței și pisici, la Pecineaga!




L-ați vazut?

La data de 10 ianuarie a.c., polițiști din cadrul Poliției municipiului Mangalia au fost sesizați cu privire la dispariția lui ȘABAN EROL, de 34 de ani, din municipiul Mangalia.

Acesta a plecat, în mod voluntar, în urmă cu aproximativ 2 luni, de la domiciliu, la muncă în Germania, iar din data de 19 noiembrie 2021 nu a mai putut fi contactat de către familie.

SEMNALMENTE:
Înălţime 1,70 m, ochi căprui, păr închis la culoare, constituție corpolentă.
ÎMBRĂCĂMINTE

La momentul plecării, acesta purta o geacă de culoare neagră cu roșu, pantaloni de tip blue-jeans și pantofi sport, de culoare albă.

Cetăţenii care pot furniza orice informaţii în legătură cu această persoană sunt rugaţi să contacteze numărul unic pentru apeluri de urgență 112 sau Dispeceratul I.P.J. Constanța, tel. 0241.611.364.




În 2022, la Tuzla, se menţin taxele şi impozitele de anul trecut!

Consiliul Local Tuzla a aprobat, la propunerea edilului Taner Reşit, taxele şi impozitele pentru anul în curs. potrivit edilului comunei, dările pe care le au de achitat, în 2022, locuitorii din Tuzla, sunt aceleaşi ca anul trecut: „Au fost menținute valorile anului anterior, cu luarea în considerare a ratei inflației cum obligă dispozițiile codului fiscal.
Prin actul adoptat au fost menținute și facilitățile fiscale prevăzute de lege, bonificații pentru plata integrală a taxelor și impozitelor în primul trimestru al anului.
Hotărârea Consiliului Local nr. 77/2021 privind stabilirea taxelor și impozitelor locale, precum și a taxelor speciale pe anul 2022, poate fi consultată și pe site-ul primăriei”, spune Taner Reşit, primarul din Tuzla.




Bogdan Maganu revine în fotoliul de manager al Sanatoriului Balnear Mangalia!

mangalia_bogdan_maganu

După ce a câștigat concursul de manager al Sanatoriului Balnear Mangalia, in vara lui 2020, Bogdan Maganu a fost, brusc, inlocuit la șefia instituției medicale de inginerul navalist Lucian Nichita.

Au urmat luni bune de procese, câștigate de managerul de drept al Sanatoriului. La finele anului trecut, lui Bogdan Maganu i se dadea dreptate de ultimul for legislativ, Inalta Curte de Casație si Justiție.

La solicitarea „Ediția de Sud”, Ministerul Sanatatii ne-a transmis urmatorul comunicar: „Urmare a solicitării dumneavoastră, vă comunicăm că potrivit Ordinului ministrului Sănătății din data de 06.01.2022, domnul Maganu Bogdan a fost numit în funcția de manager al Sanatoriului Balnear de Recuperare Mangalia, pe o perioada de 4 ani”. 

Potrivit legii, Bogdan Maganu isi va primi si toate salariile restante din perioada in care a fost impiedicat sa-si exercite funcția câștigată prin concurs.




Se reînnoiesc dosarele pentru beneficiarii pachetelor alimentare

 

Direcția Asistență Socială Mangalia anunță beneficiarii pachetelor alimentare că reînnoirea dosarelor se face anual, prin depunerea documentelor solicitate în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data modificării acestora, ca urmare a măririi punctului de pensie și a majorării pensiei sociale minime garantate, în conformitate cu programul de sprijinire a unor categorii de persoane care se află în situații de dificultate sau vulnerabilitate economică și socială, susținut de autoritățile locale. Astfel, se vor reînnoi următoarele documente pentru pachetul lunar cu alimente:

– cuponul de pensie sau alte documente justificative ale veniturilor pentru ceilalți membri ai familiei,

– actele de identitate dacă au fost preschimbate sau au survenit modificări ale adresei de domiciliu.

Documentele se vor depune la sediul Direcției Asistență Socială, conform programului:

– luni – Miercuri – 08.00 – 16.00
– joi – 08.00 – 18.00
– vineri – 08.00 – 14.00

sau online, pe adresa de e-mail: social@primaria.mangalia.ro.

Pentru mai multe detalii, cei interesați pot apela numărul de telefon: 0341.140.113.




Zece localități din județ au raportat o incidență mai mare de unu la mia de locuitori!

Astăzi, în cadrul CJSU, a fost votată hotărârea nr. 1. Aceasta prevede constatarea încadrării județului Constanța în limitele de incidență cumulată la 14 zile mai mica sau egală cu 1/1.000 de locuitori.

De asemenea, hotărârea mai prevede constatarea încadrării în limitele de incidență cumulată la 14 zile mai mare de 1/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 3/1.000 locuitori a U.A.T.-urilor Constanța, Cernavodă, Eforie, Agigea, Corbu, Costinești, Independența, Lumina, Mereni și Seimeni.

Nu în ultimul rând, în hotărâre este prevăzută și constatarea încadrării în limitele de incidență cumulată la 14 zile mai mare de 3/1.000 de locuitori a U.A.T. Poarta Albă.

În vederea aplicării măsurilor specifice, Comitetele Locale pentru Situații de Urgență (CLSU) ale U.A.T.-urilor din județul Constanța vor adopta Hotărâri (în funcție de încadrarea în limitele de incidență cumulată la 14 zile), respectând prevederile Hotărârii de Guvern nr. 34/2022.

Măsurile cuprinse în hotărâre se aplică pe o perioadă de 14 zile, începând cu data de 08.01.2022, ora 00:00, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Mai jos regăsiți hotărârea.

 

 

COMITETUL JUDEŢEAN PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ CONSTANȚA
HOTĂRÂRE

Având în vedere:
– Prevederile Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, actualizată
– Prevederile Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic, republicată, actualizată
– Prevederile Ordinului Ministerului Sănătății nr. 1309/2020 privind modalitatea de aplicare a măsurilor de prevenire și limitare a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2, actualizat
– Prevederile Hotărârii de Guvern nr. 34/2022 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 08 ianuarie 2022, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19
– Prevederile H CNSU nr. 1/2022
– Hotărârea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Constanta nr. 161/09.12.2021
– Adresa Direcției de Sănătate Publică a Județului Constanța nr. R 237/07.01.2022

În conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, cu modificările ulterioare şi H.G. nr. 1491/2004 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea şi dotarea comitetelor şi centrelor operative pentru situații de urgență

Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Constanța
hotărăşte:

Art. 1 – Se constată încadrarea județului Constanța în limitele de incidență cumulată la 14 zile mai mica sau egală cu 1/1000 de locuitori.

Art. 2 – Se constată încadrarea în limitele de incidență cumulată la 14 zile mai mare de 1/1000 de locuitori și mai mică sau egală cu 3/1000 locuitori a U.A.T.-urilor: Constanta, Cernavodă, Eforie, Agigea, Corbu, Costinești, Independența, Lumina, Mereni, Seimeni.

Art. 3 – Se constată încadrarea în limitele de incidență cumulată la 14 zile mai mare de 3/1000 de locuitori a U.A.T.-ului Poarta Albă.

Art. 4 – Comitetele Locale pentru Situații de Urgență (CLSU) ale U.A.T.-urilor din județul Constanța vor adopta Hotărâri (în funcție de încadrarea în limitele de incidență cumulată la 14 zile prevăzută la art. 1, art. 2 și art. 3 din prezenta hotărâre) pentru dispunerea măsurilor de prevenire a răspândirii infectării cu virusul SARS-CoV-2, respectând prevederile Hotărârii de Guvern nr. 34/2022.

Art. 5 – Măsurile prevăzute la Art. 4 se aplică pe o perioadă de 14 zile, începând cu data de 08.01.2022, ora 00.00, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Art. 6 – Primăriile din județul Constanța vor comunica până în data de 10.01.2022, ora 12.00, Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Constanța, la adresa de mail: deconcentrate@prefecturaconstanta.ro, hotărârile adoptate de CLSU pentru dispunerea măsurilor de prevenire a răspândirii infectării cu virusul SARS-CoV-2 pe raza U.A.T.-urilor, cu respectarea prevederilor Hotărârii de Guvern nr. 34/2022.

Art. 7 – În îndeplinirea art. 4 din prezenta hotărâre, CLSU ale U.A.T.-urilor din județul Constanța vor dispune, prin grija primăriilor, informarea populației și a operatorilor economici privind obligațiile ce le revin în respectarea prevederilor Hotărârii de Guvern nr. 34/2022 și informarea (în fiecare zi de luni, pentru săptămâna anterioară) Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Constanța, la adresa de mail: vaccinare@prefecturaconstanta.ro, asupra măsurilor dispuse, conform machetei:

MACHETA
Perioada
informării Tipul informării Locația unde a fost diseminată
informația Număr persoane/
Operatori economici
care au primit informarea
Ex: afișe, flyer etc.

 

 

Art. 8 – Structurile Ministerului Afacerilor Interne, Inspectoratul Teritorial de Muncă Constanța, Direcția de Sănătate Publică a Județului Constanța, Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Constanța vor intensifica controalele privind respectarea prevederilor Hotărârii de Guvern nr. 34/2022, cu precădere în mijloacele de transport în comun, în spațiile publice închise, la evenimentele organizate în condițiile prevăzute de Hotărârea de Guvern nr. 34/2022.
Art. 8.1 – Zilnic, până la ora 10.00, se vor transmite Instituției Prefectului – Județul Constanța, la adresa de mail deconcentrate@prefecturaconstanta.ro, raportările privind controalele efectuate în ziua anterioară, conform Anexei nr.1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 9 – Secretariatul tehnic permanent va comunica prezenta hotărâre membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Constanța, unităților administrativ-teritoriale din județ și tuturor factorilor interesați.

 

 

PREŞEDINTELE COMITETULUI JUDEŢEAN PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ

PREFECT

SILVIU-IULIAN COȘA

 

Vicepreședinte CJSU Vicepreședinte CJSU
Consiliul Județean Constanța Inspectoratul pentru Situații de Urgență
”Dobrogea” al județului Constanța
Președinte, Mihai Lupu
Împuternicit Inspector șef, Mihail – Cristian Amarandei

 

 

NR. 1 CONSTANŢA 07.01.2022

 




Teste false pentru detecția infecției cu virusul SARS-COV-2, descoperite la P.T.F. Vama Veche

 

Poliţiştii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Vama Veche au depistat doi cetățeni român și doi cetățeni turci care au prezentat autorităţilor competente teste negative false pentru detecția infecţiei cu virusul SARS-COV-2, cu scopul de a evita măsura carantinării.

În cursul zilei de 06.01.2022, în Punctul de Trecere a Frontierei Vama Veche, pe sensul de intrare în țară, s-au prezentat doi cetățeni români și doi cetățeni turci, toţi bărbați, cu vârste cuprinse între 34 și 50 de ani, călătorind cu un autoturism. Aceștia au prezentat autorităţilor competente, pentru control, teste PCR cu rezultate negative pentru detecția infecției cu virusul SARS-COV-2.
Existând suspiciuni cu privire la autenticitatea testelor prezentate, la solicitarea reprezentanților Direcției de Sănătate Publică Constanţa, polițiștii de frontieră au efectuat verificări suplimentare, constatând faptul că documentele în cauză nu respecta condițiile de fond, iar datele înscrise în ele nu sunt reale.
În prezent, polițiștii de frontieră constanţeni efectuează verificări față de cele patru persoane, sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de uz de fals și fals în înscrisuri sub semnătură privată, urmând ca la finalizarea acestora să fie dispuse măsurile legale care se impun.
Totodată, reprezentanții Direcției de Sănătate Publică Constanţa au dispus carantinarea persoanelor în cauză, pentru o perioada de 14 zile, la adresele declarate de către acestea.