A început reabilitarea trotuarelor din cartierul de case al Mangaliei

IMG_9948

Primăria Municipiului Mangalia a demarat execuția de lucrări pentru înființarea, reabilitarea și modernizarea trotuarelor din cartierul de case (”Coloniști”), după parcurgerea tuturor etapelor procedurale de licitație. Obiectivul de investiții se realizează din resurse proprii, respectiv dintr-un împrumut contractat de administrația locală, special pentru lucrări de infrastructură. Proiectul de reabilitare a trotuarelor în acest cartier prevede lățirea (unde este cazul) și asfaltarea trotuarelor, precum și înființarea acestora, acolo unde ele nu există, pe toate străzile supuse modernizării. Totodată, se va lucra la amenajarea spațiilor verzi din perimetrul acestora. Astfel, se va interveni pe următoarele străzi: Munteniei, Gheorghe Nețoi, Oprea Crușoveanu, Ion Mecu, G-ral Vârtejanu, G-ral Boerescu, Crinului, Bd-ul Callatis, M.I.Dobrogeanu, Horia, Cloșca și Crișan, Gării, 1 Mai, Dumitru Ana, Gheorghe Doja, Simion Bărnuțiu, Maior Giurăscu, Ezerului, Walter Mărăcineanu, Avram Iancu, Maior Șonțu, Moldovei, Basarabiei, Crișanei, Transilvaniei, Transilvaniei Alee, Panduri, Griviței, Bucovinei, Demetrios Callatianul, Sf. Apostol Andrei, Maramureșului, Banatului, Olteniei, Mărăști, 1Mai, 9 Mai, Anton Pann, Alee Anton Pann, 11 Iunie 1848, Mihai Viteazu, Alee Acces 1, Alee Acces 2. Investiția în zona de case a orașului era de mai mult timp așteptată de locuitorii de aici. Primarul Radu Cristian s-a întâlnit, în mai multe rânduri, cu locuitorii din cartierul de case pentru a discuta despre problemele din zonă. În urma discuțiilor, s-a decis elaborarea documentațiilor necesare demarării proiectului de reabilitare și modernizare a trotuarelor din ”Coloniști”. ”În acest cartier, nu s-au mai făcut investiții de peste 20 de ani, iar reabilitarea trotuarelor trebuia să se realizeze cu mult timp în urmă. Există numeroase străzi care nu au avut trotuare niciodată și nicio administrație locală nu s-a preocupat de domeniul public din ”Coloniști”. Asta s-a întâmplat și din cauza fostei Administrații a Domeniului Public și Privat al orașului, (ADPP), aflată în administrarea Consiliului Local. Din cauza ineficienței și a numeroaselor reclamații din partea cetățenilor față de modul în care era gospodărit orașul, am decis preluarea acestei activități la Primărie, iar începând cu 2017, de domeniul public se ocupă Direcția GUSUP”, a declarat primarul Mangaliei, Cristian Radu. El a mai spus că, într-o etapă ulterioară, vor continua și lucrările de asfaltare a străzilor din ”Coloniști”, după finalizarea lucrărilor de racordare la rețeaua de gaze. „Deocamdată,  pe multe străzi încă se fac săpături la șanțuri pentru racordarea la reteaua de gaze. De aceea, nu putem interveni, acum, cu asfaltarea. După încheierea lucrărilor de racordare, vom intra și în ”Coloniști” cu reabilitarea străzilor, acolo unde nu am intervenit încă. De altfel, în toate cartierele orașului vor avea loc ample lucrări de sistematizare, fie cu bani din bugetul local, fie cu fonduri europene sau guvernamentale”, a mai explicat primarul Mangaliei. Precizăm că, în prezent, Primăria Mangalia are în implementare mai multe proiecte cu bani europeni, printre care: cel de modernizare a staţiunilor Saturn și Neptun-Olimp, de reabilitare a falezei Mangalia – Saturn, un altul de restaurare a Bisericii „Sf. Gheorghe” (monument istoric), dar și cel de modernizare a Pieței Republicii din localitate, respectiv de asfaltare a unui număr de 17 străzi din localitate.




În 2019, Damen Mangalia va monta echipamente pentru retenția noxelor pentru 11 nave și va construi un yacht de lux de 155 de metri

Interviu în exclusivitate cu Florin Spătaru, directorul Diviziei Resurse Umane și Afaceri Corporatiste Damen Mangalia 

1. Cum apreciați că s-a desfășurat etapa de preluare a conducerii Șantierului Naval după dificila perioadă de negocieri, marcată de sincope și diverse piedici birocratice?
Conducerea societății a fost preluată încă din prima zi după finalizarea procesului de preluare a pachetului majoritar de la DSME, urmand ca într-o perioadă de aproximativ trei luni de zile să se realizeze transferul efectiv al celor 2% din acțiuni către acționarul român (Șantierul Naval 2 Mai Mangalia) și preluarea controlului operațional de către Damen. Din punctul nostru de vedere, preluarea s-a făcut fără sincope. Am găsit un sprijin real atât în reprezentanții părții române în Consiliul de Administrație, în Consiliul de Supraveghere al societăți, în rândul angajaților și al celor care au ocupat poziții de conducere în organizație. Practic, în momentul de față implementăm anumite proceduri scare vor permite ca șantierul să funcționeze la cele mai înalte standarde specifice grupului Damen.

2. Care sunt problemele pe care le-ați identificat și care sunt măsurile de rezolvare a acestora?
Preluarea s-a făcut fără sincope. Am găsit un sprijin real.

3. Ce cuprinde strategia de relansare a companiei care dispune de dotări calitative în comparație cu celelalte șantiere navale din țară, dar nu numai?
Șantierul din Mangalia a fost în ultimii 20 de ani orientat către construcția de nave comerciale mari. În contextul actual al industriei europene navale, această orientare DOAR către navele comerciale nu poate asigura sustenabilitatea șantierului. Din acest motiv, tocmai de aceea, șantierul de la Mangalia este integrat in Divizia de Business Cruise, RoPax si Offshore, care are ca obiectiv constructia de nave de croazieră, nave de pasageri și nave pentru operatiunile offshore – atât din Marea Neagra cât si din alte zone. Planul nostru de investiții este orientat către construcția de nave cu structură cu table subțiri și construcția de nave cu un nivel ridicat de armare, astfel incat acum suntem siguri că putem concura cu succes în industria europeană. Obiectivele noastre sunt cât se poate de îndrăznețe. Intenționăm ca număr de angajați să crească odată cu investițiile ample. Vom ajunge la o structură de personal cu aproximativ 3.000 de angajați! E proporția optimă între construcția de corp și partea de armare.

4. Cum veți reîntregi numărul angajaților, având în vedere plecările masive din perioada crizei?
Din prima zi de la preluare,dupa preluare am lansat anunțuri de angajare în vederea atragerii foștilor angajați ai societătii. De asemenea, am facut toate demersurile pentru reactivarea si certificarea centrului de formare de personal. Prin intermediul cursurilor interne pe care le vom organiza în cadrul societății ne propunem să reușim să formăm între 200 și 400 de angajati pe an. În plus,am semnat parteneriate cu majoritatea liceelor și colegiilor din zonă si cu universitățile din Constanța și Galati, astfel încât să putem oferi toate condițiile de dezvoltare a carierei și să putem atrage cât mai mulți tineri în zonă. Este una dintre preocupările noastre majore ca prin astfel de măsuri, precum și prin investițiile pe care le vom face pentru renovarea și modernizarea căminelor, a cantinei, precum și a celorlalte facilități pe care le detine societatea, să putem asigura posibilitatea tinerilor să își înceapa o cariera in Șantierul Naval din Mangalia.

5. Cum îi veți convinge pe cei care au plecat să revină la Mangalia?
Suntem încrezători că reașezarea sistemului de salarizare, condițiile competitive oferite angajatilor și dorinta de reîntregire a familiei vor determina cât mai mulți profesioniști să revina la Mangalia.

6. Câte persoane veți angaja anul acesta?
In planul de afaceri al societății este prevăzut un numar de peste 500 de persoane pe care dorim să le angajăm, urmând ca în perioada următoare să putem la peste 500 de noi angajați.

7. Care este situația proiectelor noi, mă refer la construcția de nave?
Damen Mangalia face parte din Divizia de Business Cruise, RoPax si Offshore. Am desfășurat o campanie susținută de atragere a clientilor care a dat roade și va ajuta și economia locală. În acest moment avem trei contracte asigurate care vor începe la jumatatea acestui an, dar numarul proiectelor potențiale este mult mai mare. Credem cu tărie că începând cu jumătatea anului 2019 vom avea capacitatea de construcție ocupată în proportie de 100%. Și chiar peste, lucru ar permite noi investiții și angajări..

8. Cum decurge negocierea contractului colectiv de muncă?
Începând cu luna iulie 2018, conducerea Damen a reusit încheierea unui acord cu sindicatul. Acordul trena de la începutul anului 2018, cu promisiunea ca la urmatoarele negocieri să reașezăm sistemul de salarizare și condițiile Contractului Colectiv de Muncă pe criterii competitive. În acest moment, suntem în perioada negocierilor și consideram că – atât administrația cât și partenerii nostri de la Sindicalul Liber „Navalistul” – avem un scop comun și anume să asigurăm atât angajaților actuali ai societatii, cât și viitorilor potentiali angajați condiții competitive pentru industria navală românească.

9. Care este, în prezent, volumul lucrărilor de reparații la Mangalia?
Activitățile de reparații în cursul anului 2018, și preconizam că și în 2019 vor avea o pondere ridicată în cifra de afaceri a societății. Șantierul din Managalia a realizat lucrări de reparații și modernizări pentru mai mult de 20 de nave. În plus, pentru anul 2019 s-a semnat un contract cu un partener pentru lucrari de montare de echipamente pentru retentia noxelor pentru un numar de 11 nave. Ca atare, considerăm că 2019 va reprezenta un an cel puțin la fel de bun ca 2018 pe acest segment.

10. Câți angajați are Șantierul Naval Damen Galați și care este numărul comenzilor pe care le are pe termen mediu și lung?
Santierul din Galati are peste 2.400 de angajati, cu un portofoliu de aproximativ 30 de nave în constructție. Fiind constienți că o bună colaborare între membrii grupului Damen este cheia către o dezvoltare sigura, intre Damen Shipyard Mangalia si Damen Shipyard Group a fost demarat un parteneriat în vederea acoperirii necesarului de forță de muncă, îmbunătățirii competențelor profesionale și oferirii de noi oportunități de dezvoltare pentru angajații Damen. Obiectivul acestei colaborări îl reprezintă transferul de tehnologie și bune practici dintre cele două santiere.

11. Ce proiecte noi aveti la Mangalia?
Am semnat deja contracte majore pentru Santierul Naval Damen Mangalia. Vase de lux pentru croaziere, ambarcațiuni de mare capacitate pentru exploatații petroliere și nave de transport maritim vor fi construite în Mangalia – în cel mai mare șantier naval din Europa. Contractele recent semnate vor permite ca la Șantierul Naval Mangalia să fie continuată lunga tradiție a construcțiilor navale în Marea Neagră. Sunt șase luni de când șantierul beneficiază de rețeaua internațională de vânzări Damen, iar atragerea noilor contracte majore vor permite ca șantierul să funcționeze la capacitate maximă încă din această vară.

Noile contracte sunt axate pe toate cele trei sectoare de activitate ale șantierului din Mangalia: nave de croazieră, nave destinate transportului de pasageri și nave offshore.

Unul dintre aceste noi proiecte care va fi realizat la Șantierul Naval Mangalia, este o navă de croazieră – un mega iaht de 155 de metri pentru calatorii de lux in intreaga lume. Contractul a fost semnat cu SeaDream Yacht Club din Norvegia, marcand astfel intrarea grupului Damen pe piata vaselor de croaziera. Iahtul va fi construit in intregime la Santierul Naval Damen Mangalia.




Prins beat la volan, pe strada Rozelor

La data de 8 aprilie a.c., polițiștii din cadrul Biroului Rutier Mangalia au depistat un bărbat,  în vârstă de 49 de ani, care a condus un autoturism, pe strada Rozelor din municipiul Mangalia, fiind sub influența băuturilor alcoolice. Acesta a fost testat cu aparatul etilotest care a indicat o concentrație de 0,87 mg/l alcool pur în aerul expirat.

Șoferul a fost condus la spital pentru a i se recolta probe biologice în vederea stabilirii alcoolemiei în sânge, în cauză fiind întocmit dosar penal.




Avarie RAJA pe DN2A din localitatea Mihail Kogălniceanu!

apa-este-viata-1

Pentru remedierea unei avarii survenită la conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 355 mm, de pe Drumul Național 2A, din localitatea Mihail Kogălniceanu, RAJA SA a fost nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile astăzi – 08 aprilie 2019, în intervalul orar 11,30 – 17,00.
Sunt afectați de lipsa apei consumatorii din Zona Industrială, Aeroportul și Baza NATO din Mihail Kogălnicenu, dar și cei din localitatea Culmea.
Ne cerem scuze față de abonații afectați de această lucrare pe care îi asigurăm că echipele de intervenție fac tot posibilul pentru finalizarea reparațiilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.




Posturi vacante la primăria Mangalia. Iată pentru ce joburi puteți aplica!

primaria-mangalia

Primăria Municipiului Mangalia organizează concurs prin recrutare în conformitate cu prevederile H.G. nr. 611/2008 şi H.G. nr. 761/2017, în data de 13.05.2019, ora 10:00 – proba scrisă şi în data de 15.05.2019, ora 12:00 – interviul, la sediul instituţiei din Şos. Constanţei nr. 13, pentru ocuparea următoarelor funcţii publice de execuţie vacante:

1) consilier clasa I grad profesional debutant – Serviciul Venituri Persoane Fizice;

2) consilier clasa I grad profesional debutant – Compartimentul Urbanism şi Autorizaţii de Construire;

3) consilier clasa I grad profesional asistent – Biroul Executare Silită Creanţe;

4) consilier clasa I grad profesional asistent – Compartimentul Patrimoniu şi Cadastru;

5) consilier juridic clasa I grad profesional asistent – Compartimentul Juridic Activitate Turism şi Mediul de Afaceri;

6) consilier clasa I grad profesional principal – Biroul Inspecţie Fiscală;

7) consilier juridic clasa I grad profesional superior – Compartimentul Juridic Activitate Achiziţii, Investiţii şi Programe de Dezvoltare;

8) consilier clasa I grad profesional superior – Serviciul Dezvoltare, Promovare Turistică şi Organizare Evenimente;

9) consilier clasa I grad profesional superior – Serviciul Contabilitate;

10) referent clasa III grad profesional superior – Serviciul Buget, Execuţie, Patrimoniu.

Condiţii specifice de participare la concurs:

1) consilier clasa I grad profesional debutant – Serviciul Venituri Persoane Fizice:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţelor economice, juridice sau administrative;

–  vechimea în specialitatea studiilor – nu este necesară.

2) consilier clasa I grad profesional debutant – Compartimentul Urbanism şi Autorizaţii de Construire:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul arhitecturii şi urbanismului, ştiinţelor inginereşti sau ştiinţa mediului;

–  vechimea în specialitatea studiilor – nu este necesară.

3) consilier clasa I gradul profesional asistent – Biroul Executare Silită Creanţe:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţelor economice, juridice sau administrative;

–  vechimea în specialitatea studiilor minimum 1 an.

4) consilier clasa I gradul profesional asistent – Compartimentul Patrimoniu şi Cadastru:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţelor inginereşti, juridice sau administrative;

–  vechimea în specialitatea studiilor minimum 1 an.

5) consilier juridic clasa I grad profesional asistent – Compartimentul Juridic Activitate Turism şi Mediul de Afaceri:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţelor juridice;

–  vechimea în specialitatea studiilor minimum 1 an.

6) consilier clasa I gradul profesional principal – Biroul Inspecţie Fiscală:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţelor economice;

–  vechimea în specialitatea studiilor minimum 5 ani.

7) consilier juridic clasa I grad profesional superior – Compartimentul Juridic Activitate Achiziţii, Investiţii şi Programe de Dezvoltare:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţelor juridice;

–  vechimea în specialitatea studiilor minimum 7 ani.

8) consilier clasa I grad profesional superior  Serviciul Dezvoltare, Promovare Turistică şi Organizare Evenimente:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţelor economice, juridice sau administrative;

–  vechimea în specialitatea studiilor minimum 7 ani.

9) consilier clasa I grad profesional superior – Serviciul Contabilitate:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţelor economice;

–  vechimea în specialitatea studiilor minimum 7 ani.

10) referent clasa III grad profesional superior – Serviciul Buget, Execuţie, Patrimoniu:

– studii medii absolvite cu diplomă de bacalaureat;

–  vechimea în specialitatea studiilor minimum 7 ani.

Dosarele de înscriere la concurs se pot depune în perioada 05.04.2019 – 24.04.2019, la sediul Primăriei Municipiului Mangalia din Şos. Constanţei nr. 13, Serviciul Resurse Umane, Salarizare, telefon: 0241/751060, int. 214, fax: 0241/755606, e-mail: resurseumane@primaria.mangalia.ro.şi trebuie să conţină următoarele documente:

a) formularul de înscriere;

b) curriculum vitae, modelul comun european;

c) copia actului de identitate;

d)copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;

e) copia carnetului de muncă şi după caz, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice;

f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;

g) cazierul judiciar;

h) declaraţia pe propria răspundere sau adeverinţa care să ateste calitatea sau lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia.

Copiile actelor din dosarul de concurs se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretariatul comisiei de concurs sau în copii legalizate.




152 de kilograme de droguri, descoperite pe malul mării, în ultimele trei zile!

IMG-20190406-WA0004

Pe litoralul Mării Negre, se desfășoară, în continuare, operațiunea de căutare a pachetelor susceptibile a conține droguri.

Activitățile au loc în cadrul unui dosar de trafic de droguri și sunt derulate de polițiști, polițiști de frontieră și jandarmi, sub coordonarea DIICOT.

În perioada 5 – 8 aprilie a.c., pe litoralul din județul Constanța s-a depistat și ridicat cantitatea de 152 de kilograme de droguri.

*ATENȚIE! Conținut periculos!*

Reamintim cetățenilor din zona litoralului românesc să nu deschidă pachete pe care le găsesc pe plajă, să anunțe cel mai apropiat polițist sau să sune la 112, dacă găsesc astfel de colete.

Acestea pot conține droguri cu o concentrație foarte mare (peste 90%), ce pot pune în pericol viața!




Infracțiuni rutiere în zona Mangaliei

La data de 7 aprilie a.c., polițiștii din cadrul Secției 3 Rurală Mangalia au depistat un bărbat, în vârstă de 55 de ani, care a condus un autoturism în localitatea Pecineaga, județul Constanța, fiind sub influența băuturilor alcoolice.

Acesta a fost testat cu aparatul etilotest care a indicat o concentrație de 0,88 mg/l alcool pur în aerul expirat.

Tot în zona Mangaliei, de data aceasta la Abești, polițiștii au depistat un tânăr, în vârstă de 16 de ani, care a condus un moped neînregistrat pe raza localității Albești, județul Constanța, fără a poseda permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule.

În ambele cauze, polițiștii constănțeni au întocmit dosare penale.




Bugetul pe 2019, în ședința Consiliului Local! Vânzări și concesiuni de terenuri, pe ordinea de zi a ședinței de joi!

20190220_122811




Alte pachete cu droguri gasite in sudul litoralului!

IMG-20190407-WA0012

Pe litoralul Mării Negre, se desfășoară, în continuare, operațiunea de căutare a pachetelor susceptibile a conține droguri. Au mai fost gasite, in ultimele ore, pachete cu droguri camuflate in veste de salvare, la Olimp, 23 August, Costinesti, Eforie si in zona Pescarie Constanta.

Activitățile au loc în cadrul unui dosar de trafic de droguri și sunt derulate de polițiști, polițiști de frontieră și jandarmi, sub coordonarea DIICOT.

În perioada 5-6 aprilie a.c., pe litoralul din județul Constanța s-a depistat și ridicat cantitatea de 131 de kilograme de droguri.

*ATENȚIE! Conținut periculos!*

Reamintim cetățenilor din zona litoralului românesc să nu deschidă pachete pe care le găsesc pe plajă, să anunțe cel mai apropiat polițist sau să sune la 112, dacă găsesc astfel de colete.

Acestea pot conține droguri cu o concentrație foarte mare (peste 90%), ce pot pune în pericol viața!




Copil de 11 ani, accidentat la 23 August!

In data de 06.04.2019, ora 22.25 un bărbat de 57 ani a condus un autoturism pe DN 39 in loc. 23 August, dinspre Costinești către Mangalia și ajungând în zona intersecției cu str. Duliu Zamfirescu, din cauza nepastrarii distanței în mers a intrat în coliziune fata – spate cu un autoturism condus de o femeie în vârstă de 31 ani.
In urma accidentului a rezultat vătămarea corporală ușoară a unui băiat de 11 ani, pasager în autoturismul nevinovat.
Conducătorul autoturismului care a provocat accidentul emana halena alcoolica și a refuzat să fie testat cu aparatul etilotest, acestuia fiindu-i prelevate probe biologice de sange.




Poliția Română: „Nu deschideți pachetele găsite pe plajă, ele pot conține droguri cu concentrație foarte mare!”

IMG-20190406-WA0004

Peste 300 de forţe de ordine cu 60 de autospeciale, 14 nave şi 2 elicoptere au intrat în alertă după ce s-au găsit încă patru pachete cu droguri, în zona plajei Vadu. Acestea provin din cele două bărci abandonate de traficanți. Poliția Română a remis o atenționare către toți cetățenii ce se află în zonele vizate: „Avertizăm cetățenii din zona litoralului românesc să nu deschidă pachete pe care le găsesc pe plajă, să anunțe cel mai apropiat polițist sau să sune la 112, dacă găsesc astfel de colete. Acestea pot conține droguri cu o concentrație foarte mare (peste 90%), ce pot pune în pericol viața! În momentul de față, pe litoralul Mării Negre, este în derulare o amplă operațiune, într-un dosar de trafic de droguri, derulată de polițiști, polițiști de frontieră și jandarmi, sub coordonarea DIICOT”.




Campanie de prevenire desfășurată de polițiștii constănțeni

La data de 4 aprilie a.c., Inspectoratul de Poliție Judeațean Constanța s-a alăturat  campaniei naționale de prevenire a criminalității în mediul rural ,,Împreună pentru o comunitate mai sigură!”, inițiată de Inspectoratului General al Poliției Române – Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității.

Scopul activităților este   informarea grupurilor vulnerabile – copii, elevi, bătrâni – cu privire la educația antivictimală și antiinfracțională, pentru conștientizarea importanței adoptării unor comportamente preventive.

Astfel, în cadrul campaniei, polițiștii constănțeni vor expune modalitățile de prevenire în cazul comiterii infracțiunilor de furt, tâlhărie, înșelăciune, acte de violență, siguranță rutieră, dar și a faptelor penale săvârșite în mediul online.

La nivelul Inspectoratului de Poliție Judeațean Constanța activitățile vor avea loc în perioada 4 aprilie – 7 iunie a.c., cu sprijinul polițiștilor din cadrul Biroului de Analiză și Prevenire a Criminalității, structurilor de ordine publică și Serviciul Rutier.




Beat la volan, pe străzile din 23 August

La data de 4 aprilie a.c., polițiștii din cadrul Secției 3 Rurală Mangalia au depistat un bărbat, în vârstă de 55 de ani, din localitatea Ulmeni, județul Buzău, care a condus un autoturism pe strada Mateiu Caragiale din localitatea 23 August, județul Constanța, fiind sub influența băuturilor alcoolice (0,93 mg/l alcool pur în aerul expirat).

Bărbatului i-a fost întocmit dosar penal.




Avarie RAJA pe strada Progresului din Medgidia!

apa-este-viata-1

Pentru remedierea unei avarii survenită la conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 800 mm, de pe strada Progresului, din municipiul Medgidia, RAJA SA a fost nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile astăzi, 04 aprilie 2019, în intervalul orar 10,00-16,00.
În acest timp nu vor avea apă la robinete consumatorii de pe străzile Progresului, Alunului și Fagului.
Update
Din cauza complexității lucrării de remediere a avariei survenită la conducta principală de alimentare cu apă, cu diametrul de 800 mm, de pe strada Progresului, din municipiul Medgidia, RAJA SA este nevoită sa prelungească întreruperea furnizării apei potabile astăzi – 04 aprilie 2019, până în jurul orei 23,00.
Sunt în continuare afectați de lipsa apei consumatorii din cartierele Rotunda și Ali Baba.
Ne cerem scuze pentru neplăcerile create utilizatorilor din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.




Avarie RAJA pe strada Mihai Eminescu din Eforie Nord!

apa-este-viata-1

Pentru remedierea unei avarii survenită pe conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 100 mm, de pe strada Mihai Eminescu din localitatea Eforie Nord, RAJA SA Constanța a fost nevoită să întrerupă furnizarea de apă potabilă astăzi – 04 aprilie 2019, în intervalul orar 13,00 – 17,00.
Sunt afectați de lipsa apei consumatorii de pe străzile Mihai Eminescu, 1 Mai și Sportului.
Ne cerem scuze pentru neplăcerile create abonaților din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.




Anunț Primăria Tuzla: începe curățenia de primăvară!

Primăria comunei Tuzla

Vă informăm cu privire la faptul că începând cu ziua de sâmbătă, 06.04.2019 în comuna Tuzla are loc curăţenia de primăvară. În vederea sprijinirii acţiunii noastre, avem rugămintea de a nu vă parca autoturismele pe domeniul public, astfel încât pătrunderea utilajului de măturat pe străzile mai jos menţionate să nu fie afectată.
Vă mulţumim anticipat pentru colaborare şi înţelegere.
Străzile:
Farului;
Aviatorilor; 
Costineşti;
Recoltei;
Mecanizării;
Constanţei;
Lalelelor;
Salcâmilor;
Merişor;
Meduzei;
Zorilor;
Pasajului;
Televiziunii;
Teilor;
Morii;
Cerealelor;
Zefirului;
Atelierelor;
Viilor;
Grindului;
Răzoare;
Pieţei;
Castelului.




Zâmbetul unui copil va fi redat datorită dumneavoastră! Un simplu SMS îi poate salva viața!

Rebeca

 

SMS de 2 Euro la 8832 cu textul “Rebecca”

Asociația Salveaza o inimă a început o nouă campania de strângere de fonduri de data aceasta pentru micuța Toma Rebecca, aceasta fiind diagnosticată cu scolioză toraco-lombară severă.
Micuța Toma Rebecca de numai 12 ani a fost diagnosticată, in urma unor consultații cu scolioză gravă; doctorii recomandându-i mai multe ședințe de terapie și utilizarea unui corset tip Milwaukee. După o mai lungă perioadă de tratament, rezultatele nu au fost cele asteptate de către familie.
În urma unor investigații amănunțite la o clinică din Munchen (Poliklinik Klinikumrechts der Isar), doctorul Heiko Koller a diagnosticat-o cu scolioză toraco lombară severă.
Costurile estimative ale operației și recuperării sunt de 46.500 de euro, bani care sunt imposibil de strâns doar de către familie.

Cum o putem ajuta pe Rebecca?

Cine vrea sa ii ofere Rebeccăi o mâna de ajutor, poate trimite SMS de 2 Euro la 8832, cu textul “Rebecca”. Fiecare mesaj trimis inseamna o şansa in plus pentru sanatatea şi viitorul fetiţei. De asemenea, donaţiile pot fi facute şi online, pe https://salveazaoinima.ro/campaigns/rebecca-toma/ , prin transfer bancar, in conturile Asociaţiei “Salveaza o inima”:

RO05BTRL00701205W82870XX (cont in lei)

RO28BTRLEUR CRT00W8287001 (cont in Euro)

RO68BTRLUSDCRT00W8287001 (cont in dolari)
Asociatia “Salveaza o inima”, infiintata pe data de 17 decembrie 2012, a reusit sa salveze, pâna in prezent, peste 250 de copii cu malformatii grave. La campaniile umanitare organizate de Asociatie, s-au alaturat peste 60.000 de persoane si companii românesti si international.

Vlad Plăcintă – Președinte-Asociația Salvează o inima, România
Tel. 0752.753.540

E-mail: office@salveazaoinima.ro




Aproape 20 de străzi din Mangalia vor fi reabilitate cu bani europeni

Comunicat de presă

Primarul Mangaliei, Cristian Radu, a semnat, miercuri, 3 aprilie, la sediul Biroului Regional de Cooperare Transfrontalieră pentru granița Româno-Bulgară, cu sediul în Călărași, contractul cu finanţare europeană, în valoare de 7 milioane de euro, destinat reabilitării unui număr de 17 străzi din localitate. Proiectul face parte dintr-un program transfrontalier româno-bulgar, care prevede reabilitarea tramei stradale din centrul municipiului. Acesta se referă la asfaltarea a 17 străzi din zona centrală a oraşului și alte cartiere, pentru o mai bună desfăşurare a traficului rutier şi pietonal. În acest sens, se vor reface trotuarele, spaţiile verzi şi alte suprafeţe adiacente de pe străzile supuse reabilitării. Imediat după etapa de licitație, se va interveni cu lucrări la trama stradală, pe următoarele străzi: Dr. Motaș, Frumoasei, I.C. Brătianu, Ion Creangă, Libertății, Mărășești, M. Eminescu, Mihai Viteazu, Mircea cel Bătrân, Muncitorului, Negru-Vodă, Oituz, Portului, Țepeș Vodă, Vânători, Vasile Alecsandri, Vasile Pârvan. ”Realizarea acestui proiect este foarte important pentru comunitatea din Mangalia, care dorește să locuiască într-un oraș curat, îngrijit, cu străzi și trotuare moderne. De aceea, facem eforturi să atragem fonduri UE pentru a dezvolta infrastructura rutieră și turistică și să continuăm procesul de asfaltare, în toate cartierele orașului. Sperăm ca în toamna acestui an, să intrăm cu lucrările în teren, după ce parcurgem procedurile legale de licitație”, a declarat edilul Mangaliei, Cristian Radu. Un alt proiect important, în parteneriat cu Primăria Balcik, semnat la sfârșitul anului trecut, vizează amenajarea piațetei din zona centrală a orașului. Aici, va fi creată o zonă de promenadă, se va interveni cu lucrări la terasamente, suprafeţe carosabile, trotuare, pavaje pietonale, spaţii verzi, utilităţi şi alte dotări de mobilier urban. Precizăm că, în prezent, municipiul Mangalia are în implementare alte cinci proiecte finanțate cu fonduri UE, respectiv: cel de modernizare a staţiunilor Saturn și Neptun-Olimp, de reabilitare a falezei Mangalia – Saturn, un altul de restaurare a Bisericii „Sf. Gheorghe” (monument istoric), dar și cel de modernizare a Pieței Republicii din localitate.




Se întrerupe curentul electric, în Lotizarea A

apa-este-viata-1

Pentru lucrările anuale de reparaţii şi întreţinere a instalaţiilor şi reţelelor electrice, precum şi a posturilor de transformare, S.C. E-Distribuție Dobrogea SA – Zona MT-JT Constanța anunţă întreruperea totală a furnizării energiei electrice, în municipiul Mangalia, joi, 4 aprilie, în intervalul orar 10:30-13:30. În timpul lucrărilor, vor fi afectatate, următoarele străzi: Crișanei, Moldovei, Transilvaniei, Apostol Andrei, Demetrios Callatianul, Dobrogei, Bucovinei, Oituz (parțial), Munteniei (parțial) și Maramureșului (parțial).




Angajat la stat: salarii de la 2.000 la 13.000 de lei, la Primăria Mangalia!

taxe si impozite

Considerat, până de curând, un soi defavorizat al salariatului români, angajatul la stat pare să se descurce din ce în ce mai bine când vine vorba despre indemnizația lunară. Vorbim în cele ce urmează despre angajații Primăriei Mangalia, ale căror venituri au sporit considerabil în ultima vreme, ajungând să concureze, cu brio, salariile din companiile mari, cu profituri substanțiale.

Potrivit site-ului oficial al instituției publice, cel mai mare salariu brut din primărie este cel al primarului Cristian Radu, care primește, lunar, 13.520 de lei, iar cel mai mic al unui muncitor necalificat – 2.084 lei. Viceprimarul urbei câștigă, pe lună, 11.440 lei, în timp ce secretarul primăriei, directorii și directorii executivi, alături de arhitectul șef se pot lăuda cu venituri lunare de 9.200 de lei.

Directorii adjuncți și cei executivi adjuncți primesc până la 8.481 lei, șefii de servicii – 7.763 lei, șefii de birou – 7.188 lei, în timp ce consilierii, consilierii juridici, inspectorii, polițiștii locali cu grade superioare ajung să câștige un salariu de bază cuprins între 4.313 lei și 5.370 lei, în funcție de vechime. Venituri ceva mai mici găsim în cazul debutanților din primărie. De exemplu, un referent debutant obține între 2.864 lei și 3.043 lei.

În privința personalului contractual, găsim salarii de 9.200 de lei – administratorul public al orașului, 5.894 lei – șefii de servicii și 4.744 lei șefii de birouri. Consilierii primesc sume de până la 3.759 lei, în timp ce casierii debutanți au venituri cuprinse între 2.084 lei și 2.532 lei, în funcție de vechime. Salariile scad în ceea ce îi privește pe șoferi: maximum 2.864 lei, muncitorii calificați – 3.043 lei sau cei necalificați – maximum 2.595 lei.

Trebuie menționat faptul că, spre deosebire de marea masă a angajaților „la privat”, salariații plătiți din fonduri publice beneficiază de o serie de sporuri, care le rotunjesc substanțial veniturile. Astfel, bugetarii care fac parte din proiecte finanțate din fonduri UE, nerambursabile, beneficiază de majorări cu până la 50% ale salariului de bază, indiferent de numărul de proiecte. În cazul primarului și viceprimarului care ar face parte din aceste proiecte, sporurile sunt de numai 25%.

Sporul de muncă pe timpul nopții, în cuantum de 25% din salariul de bază, este aplicat angajaților care lucrează între orele 22.00 și 6.00 dimineața. Voucherele de vacanță, în valoare de 1.450 lei și indemnizația de hrană (a 12-a parte a salariului minim brut), alături de un spor de 10% pentru cei ce fac parte din comisiile de concurs, sunt alte beneficii ale vieții de angajat la primărie.

Ca un fapt divers, consilierii locali primesc, pentru fiecare ședință la care participă, o indemnizație de 450 de lei.

Mai trebuie menționat faptul că 427 de persoane figurează în organigrama funcțiilor UAT, dintre care 228 sunt angajate la primărie, 42 la Poliția Locală, 9 la Evidența Persoanelor, 97 la Asistență Socială, 5 la Implementare Proiecte, 6 la Sustenabilitate Proiecte și 40 la Direcția Cultură-Sport.