Damen în România – ”Suntem aici pe termen lung”

20181015_142026

COMUNICAT DE PRESĂ

Damen Shipyards Group, o corporatie globala in domeniul constructiilor navale, opereaza 35 de santiere navale de constructie si reparatie din intreaga lume, dintre care doua in Romania. Unul dintre ele, ce face obiectul preluarii recente de catre Damen asupra controlului operatiunilor acestuia, este vorba despre Santierul Naval Damen Mangalia, este considerat printre cele mai mari santiere din Europa. Noua achizitie face ca Romania sa devina tara cu cea mai semnificativa productie din cadrul grupului, in termeni ce vizeaza facilitatile si forta de munca, ingloband astfel peste 4,500 de angajati romani la care se adauga 1,500 de subcontractori, tot romani.

Cu o istorie de peste 90 de ani, Damen si-a inceput activitatea in Galati acum 25 de ani, mai intai ca partener, iar incepand cu 1999, ca actionar majoritar. Damen a investit considerabil in santier, transformand Santierul Naval Damen Galati intr-unul dintre cele mai de succes exemple ale privatizarii din economia romaneasca.

Peste 400 de nave au fost construite de cand santierul galatean s-a alaturat Grupului Damen, pentru diversi clienti din 70 de tari printre care Australia, Belgia, Brazilia, Canada, Danemarca, Franta, Germania, Grecia, Hong Kong, Islanda, Italia, Olanda, Mexic, Norvegia, Singapore, Suedia si Marea Britanie. 29 de nave militare au fost construite incepand cu anul 2002 in santierul de la Galati, pentru treisprezece marine militare si autoritati de paza de coasta de pe intreg mapamondul, inclusiv pentru multe state membre NATO si UE. Santierul a devenit astfel cel mai mari exportator roman de nave, si una dintre cele mai importante unitati de productie din industria de aparare din Romania. Santierul beneficiaza enorm de pe urma experientei proprii – toti managerii sunt locali si urmasi din tata in fiu ai navalistilor din zona. In fapt, intregul Grup Damen beneficiaza de pe urma acestui aspect; experienta navalistilor galateni nu este doar exportata catre clienti sub forma navelor construite aici, ci este si impartasita via transferul de cunostinte la nivelul intregului grup. De exemplu, Marine Engineering Galati, o companie de proiectare navala, parte a Grupului Damen are in jur de 150 de ingineri angajati care livreaza proiecte complete pentru toate navele militare construite de Damen. Alaturi de sora sa, compania Damen Schelde Naval Shipbuilding, Santierul Naval Damen Galati a devenit cel mai important santier din cadrul Diviziei de Aparare & Securitate al Grupului Damen.

In 2007, confruntandu-se cu o criza majora de forta de munca experimentata, si determninat sa isi continue activitatea in zona, santierul galatean si-a infiintat propriul Centru de Pregatire Profesionala, certificat de Ministerul Educatiei. Pana in prezent, aproape 2,000 de tineri au fost instruiti in diferite meserii cum ar fi sudor, lacatus constructor naval, lacatus montator agregate si tubulator. Echipele de sudori ale Damen Galati, pregatite in cadrul Centrului de Instruire au castigat medaliile de aur in 2016 si 2018 la competitia Internationala de Sudura Arc Cup din China. Performantele lor extraordinare constituie o dovada clara a angajamentului lor catre calitate si totodata, stau marturie a bogatei mosteniri in constructii navale a orasului Galati, care a livrat asadar unii dintre cei mai buni specialisti in sudura din lume.

In vara anului 2018, la sfarsitul celor 7 luni de negocieri cu guvernul Romaniei, Damen, singura corporatie care si-a manifestat interesul de a prelua participatia Daewoo Group la Santierul Naval Mangalia, aflat aproape de faliment, a incheiat un parteneriat cu statul roman privind controlul si operarea acestui obiectiv industrial major din economia romaneasca. La fel ca și in cazul santierului din Galati când Damen a preluat compania acum 20 de ani, preluarea administrarii companiei din Mangalia nu a fost condiționata de primirea de comenzi din partea guvernului roman.

Strategia Damen consta in a incorpora Mangalia in structura sa extinsa de divizii dedicate construirii de nave destinate exploatarilor offshore si nave de croaziera. In prezent, Damen se axeaza pe atragerea de comenzi noi pentru a putea asigura un viitor de success si prosper acestui santier. Pe langa aceasta, Damen doreste sa pastreze forta de munca inalt calificata si experimentata de care santierul dispune, garantand totodata mentinerea si extinderea acesteia.

Damen se afla in Romania pe termen lung. Obiectivul grupului este de a continua succesul de necontestat al Santierului Naval Damen Galati si de a dezvolta imensul potential de la Santierul Naval Damen Mangalia.

Aceasta abordare profesionala va continua sa dovedeasca o valoare deosebita pentru comunitatile in care grupul Damen activeaza. De exemplu, Damen Galati este una dintre cele mai active companii care sprijina proiecte ONG in beneficiul comunitatii locale in trei mari domenii: educatie, sanatate si programe sociale. De exemplu, la inceputul acestei saptamani, Santierul Naval Damen Galati a semnat un parteneriat cu Primaria municipiului Galati in vederea implementarii unor mari proiecte de investitii pentru comunitate.

Intotdeauna, Damen a colaborat cu autoritățile romane la toate nivelurile, aceasta colaborare fiind transparenta, corecta si exclusiv instituționala, indiferent de culoarea puterii politic democratic alese. Aceasta este filozofia Grupului Damen, abordând o poziție echidistanta fata de factorul politic in toate tarile unde este implicat. In același timp, in ultimii ani, Grupul Damen a adoptat un cod de conduita in concordanta cu cele mai înalte standarde internaționale. Acesta se refera atat la relațiile institutionale cu autoritatile statelor unde isi desfasoara activitatea, si in acelasi timp cu partenerii locali (incluzand activitati de consultanta, asistenta etc.), procedând in acest fel ca toate corporatiile occidentale care activeaza in domeniu (incluzand pe cele legate de industria de aparare).

Damen Shipyards Group

Damen Shipyards Group operează 35 de şantiere de construcţii şi reparaţii nave, şi are în jur de 12,000 de angajaţi în întreaga lume. Damen a livrat mai mult de 6,000 de nave în peste 100 de ţări şi livrează anual aproximativ 160 de nave către clienţi de pe întreg mapamondul. Conceptul Damen unic de proiectare standardizată a navelor garantează un nivel ridicat de calitate.

Accentul pe care Damen îl pune pe standardizare, construcţie modulară şi disponibilitate a navelor în stoc asigură termene scurte de livrare, “costuri totale de proprietate” scăzute, valori de revȃnzare ridicate şi performanţe solide. Mai mult, navele Damen se bazează pe tehnologii dovedite şi cercetare şi dezvoltare aprofundată.

Damen oferă o gamă largă de produse, incluzȃnd remorchere, ambarcaţiuni, nave militare şi de patrulare, ambarcaţiuni de viteză, nave de mărfuri, drage, nave pentru industria offshore, feriboturi, pontoane şi superiahturi.

Pentru aproape toate tipurile de nave, Damen oferă o gamă largă de servicii, inclusiv întreţinere, piese de rezervă, instruire şi transfer de know-how (construcţii navale). Damen mai asigură o mare varietate de componente marine precum duze, cȃrme, vinciuri, ancore, lanţuri de ancoră şi construcţii metalice.

Damen Shiprepair & Conversion (DSC) cuprinde o reţea globală de 18 şantiere de reparaţie şi conversie din care 12 se afla in nord vestul Europei. Facilitatile acestor santiere includ peste 50 de docuri (acoperite) si plutitoare, cel mai mare dintre acestea avand 420 x 80 metri, precum si cale de lansare, sincrolifturi si hale. Proiectele variază de la reparatii simple de mica anvergura pana la modernizari complexe si conversii complete de structuri offshore de mari dimensiuni. DSC realizează în jur de 1,300 lucrări de reparaţii şi întreţinere anual, atat in cadrul santierelor cat si in porturi si in timpul voiajelor..

Şantierul Naval Damen Galaţi

Şantierul Naval Damen Galaţi (SNDG) se întinde pe o suprafaţă de aproximativ 55 de hectare și aniversează anul acesta 125 de ani de la înfiinţare. De la preluarea de către Grupul de Şantiere Damen, șantierul a livrat 29 de nave militare către treisprezece ţări diferite, inclusiv ţări membre ale NATO și UE. La Galaţi s-au construit nave de manevră ancoră, nave pentru paza de coastă, nave de patrulare/militare, nave tip portcontainer, tip RoRo, feriboturi, drage și barje. Remorcherele tip ASD 3212 purtând semnătura Damen sunt o prezenţă obișnuită pe calele de lansare ale șantierului din Galaţi, în scurtul lor drum către Dunăre.

Pe lângă ambarcaţiuni, nave de deservire a echipajelor și nave de mărfuri, Damen Galaţi și-a clădit rapid o bogată listă de referinţă a navelor construite în care se regăsesc produse de top din portofoliul Damen. Printre proiectele cele mai notabile menţionăm Nava de Suport Logistic de 205 m ‘Karel Doorman’ construită pentru Marina Militara olandeză, primul Remorcher complet Hibrid de 28 m construit pentru compania olandeză de remorcaj Iskes, Nava de Cercetare ‘Simon Stevin’ construită pentru guvernul flamand dar și Nava tip Heavy Lift pentru compania Jumbo, ‘Fairplayer’. Dintre proiectele recente demne de adăugat amintim: Damen Offshore Carrier 8500 Maersk Connector, o nouă generație de nave pentru instalarea cablurilor submarine, Nava de Suport Logistic Bibby WaveMaster 1, cu funcționalitate ‘walk-to-work’ și design nou personalizat pentru operațiuni în zonele cu platforme eoliene, Nava de Aprovizionare și Cercetare a Antarcticii pentru Divizia Australiei pentru Antarctica, navă care va facilita Australiei explorarea mai largă a Oceanului de Sud și a Continentului Antarctica.

Pe lângă standardele de calitate Damen, Șantierul Naval Damen Galați integrează un Sistem de Politică a Calității în procesul său de management. Sistemul îndeplinește următoarele standarde: ISO 9001:2008 pentru Sistemul de Management a Calității, OHSAS 18001:2008 pentru Sistemul de Management Ocupațional de Sănătate & Securitate, ISO 14001:2005 pentru Sistemul de Managementul Mediului, Lloyd’s Register JH 143 privind Evaluarea de Risc și Certificatul AQAP 2120 (Publicații Allied Quality Assurance / Standardizare NATO).

 




Peste 1.000 de persoane înscrise la Crosul Mării Negre!

A treia ediție a Crosului Mării Negre a adunat peste 1.000 de înscrieri! Pe 28 octombrie, de Ziua Internațională a Mării Negre, începând cu ora 10.00, plaja Modern va deveni neîncăpătoare pentru toate persoanele înscrise la Cros! În acest an, sloganul evenimentului este ”Sunt un schimbă-lume, aleg #faraplastic! Vreau să păstrez marea curată!”

 Cei peste 1.000 de participanți la eveniment vor lua startul pe Plaja Modern, pe 28 octombrie, la ora 10.00.

Participanții  vor alerga pe 3 distanțe, una dintre acestea fiind dedicată exclusiv copiilor până în 7 ani, o noutate pentru această ediție.

  1. Plaja Modern – Casa Căsătoriilor și retur – Sector de cros dedicat doar elevilor de grădiniță și clasele 0-I
  2. Plaja Modern – Plaja Universitate (Zoom Beach) și retur – distanța scurtă – 4 km
  3. Plaja Modern – Plaja Reyna și retur – distanța lungă – 7 km

Pe toată durata traseului, vor fi 3 stații de hidratare, accesibile tuturor participanților.

  • Stația 1 – plaja Modern, la zona de start/finish
  • Stația 2 – plaja Universitate, în dreptul Zoom
  • Stația 3- Reyna.

La această ediție, participanții vor alerga pentru o cauză nobilă, sloganul evenimentului fiind ”Sunt un schimbă-lume, aleg #faraplastic! Vreau să păstrez marea curată!”: ”De Ziua Mării Negre, ne dăm întâlnire pe plajă, pentru a ne aminti că marea este lângă noi tot timpul anului. Ne dorim și noi să fim alături de ea și să dedicăm din timpul și acțiunile noastre pentru protejarea mediului marin. Vrem să avem o mare curată pentru noi, dar și pentru viețuitoarele care trăiesc în ea!”, spune Mihaela Cândea- Mirea, director executiv ONG Mare Nostrum.

Nefiind un eveniment sportiv dedicat, cursa nu este contra-cronometru, participanții putând face acest lucru individual. Toți participanții înscriși prin completarea formularului online(și din surse externe, cum ar fi școlile) vor primi diplome și brățări cu mesaj, realizate manual de echipa ONG Mare Nostrum.

Având în vedere faptul că evenimentul se va desfășura pe plajă, există un set de reguli care trebuie respectate:

  • Se interzice aruncarea deșeurilor de orice fel pe plajă sau în apa mării;
  • Se interzice accesul persoanelor însoțite de animale în spațiul plajei;
  • Se interzice accesul și staționarea autovehiculelor pe plajă.

Nerespectarea acestor prevederi poate duce la aplicarea de sancțiuni conform legilor în vigoare.

Crosul Mării Negre este un eveniment cu tradiție pentru ONG Mare Nostrum, la ediția din 2017 participând peste 1.000 de oameni din Constanța, Tulcea, București.




O nouă ediție a concursului „Eroul din familia mea”!

Coperta 1„Eroul din familia mea”, vol. 5




Avarie RAJA pe strada Podgoriilor din Medgidia!

Pentru remedierea unei avarii survenită la conducta de alimentare cu apă de pe strada Podgoriilor din municipiul Medgidia, RAJA SA a fost nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile astăzi – 23 octombrie 2018, în intervalul orar 10,15 – 12,30.

Sunt afectați de lipsa apei  consumatorii blocurilor VS7, VS8, VS9 și VS10 de pe strada Podgoriilor.

Ne cerem scuze pentru neplăcerile create consumatorilor din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.

 




Avarie RAJA la Cernavodă!

apa-este-viata-1

 

Pentru remedierea unei avarii survenită la conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 100 mm, de pe strada Fundătura Biruinței, din orașul Cernavodă, RAJA SA a fost nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile astăzi, 22 octombrie 2018, în intervalul orar 17.30 – 21.00.

Sunt afectați de lipsa apei  consumatorii de pe străzile Fundătura Biruinței, Biruinței, Gh. Doja, Păcii, I.D. Chirescu, Independenței, cei din cartierul Tudor Vladimirescu și cei arondați Punctului Termic nr. 1.

Ne cerem scuze pentru neplăcerile create abonaților din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.

 




Începe furnizarea căldurii, la Mangalia

cazane termice

Goldterm Mangalia începe furnizarea agentului termic, în sistemul centralizat de termoficare, din ziua de miercuri, 24 octombrie, după ce, în ultimele zile, au fost efectuate probe la rece în toate blocurile racordate la reţea. Manevrele specifice au fost efectuate la toate centralele termice din municipiu şi s-a intervenit cu lucrări de reparaţii, acolo unde a fost necesar. Reprezentanţii municipalităţii informează populaţia că subvenţia pentru căldură se acordă, ca şi în anii precedenţi, de la bugetul local. Începând cu 1 septembrie a.c., prețul de producție al unei gigacalorii este de 458,72 lei, conform unei hotărâri a CL Mangalia. Pentru a veni în sprijinul populației, Primăria subvenționează mai mult de jumătate din costul unei gigacalorii, astfel că prețul plătit de cetățeni este de 216,86 lei/gigacalorie. Golderm atenţionează Asociaţiile de Proprietari care înregistrează datorii, că nu vor primi căldură şi apă caldă, până nu vor achita restanţele din iarna trecută. ”În această iarnă, se va menține subvenția pentru căldură, astfel încât cetățenii orașului să suporte mai ușor cheltuielile pe parcursul sezonului rece. În fiecare an, acordăm subvenţii la căldură, în valoare de 2 milioane de euro. Sunt sume importante, cu care am fi putut face multe lucrări în oraş, dar este la fel de important să venim în sprijinul populaţiei. Tocmai de aceea, Goldterm continuă programul de contorizare individuală gratuită, astfel încât oamenii să plătească exact cât consumă”, a precizat primarul Mangaliei, Radu Cristian. El a mai spus că, în urma acestui program, numărul clienților Goldterm a crescut, mulți debranșați făcând acum cereri de revenire în sistemul centralizat. În paralel cu programul de contorizare individuală gratuită, consumatorii mai pot opta pentru facturarea individuală, dacă doresc să achite facturile direct la Goldterm Mangalia și nu prin Asociație. Pentru asta, este nevoie de acordul Asociației de locatari/proprietari, precum și de semnăturile tuturor vecinilor, iar documentația trebuie depusă la sediul societății de termoficare. Începând cu această toamnă, Primăria Mangalia a demarat un proiect de cogenerare cu motoare termice, cu scopul reducerii costurilor cu încălzirea, pe timpul iernii. “Proiectul va fi gata în 24 de luni, atunci când, în municipiul Mangalia, vom avea mai multe insule de cogenerare, cu motoare termice. Acele motoare produc, în primul rând, energie electrică, pe care o vom distribui, contra-cost, în Sistemul Energetic Naţional, dar şi energie termică, la costuri mult mai mici. Cogenerarea se practică deja în alte localităţi, cu beneficii mari atât pentru populaţie, cât şi pentru administraţia locală. Costurile proiectului sunt suportate în proporţie de 70% de Guvern, iar restul din bugetul local”, a explicat edilul Mangaliei.

 




Avarie RAJA la intersecția străzii Taberei cu Șos. Constanţei din Cumpăna

Pentru remedierea unei avarii survenită astăzi, 22 octombrie 2018, la conducta principală de alimentare cu apă, cu diametrul de 250 mm, de la intersecția str. Taberei cu Șos. Constanței din localitatea Cumpăna, RAJA Constanța a fost nevoită să întrerupă furnizarea de apă potabilă, în intervalul orar 09,30 – 15,00.

Sunt afectati de lipsa apei consumatorii blocurilor de pe Șos. Constanței.

Ne cerem scuze tuturor abonaților, cărora le dăm asigurări că echipele RAJA fac tot posibilul pentru remedierea avariei într-un timp cât mai scurt.




7.740 jucării şi 5.760 perechi de încălţaminte contrafăcute, în valoare de peste 2.870.000 lei, confiscate în Portul Constanţa Sud Agigea

Poliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă împreună cu lucrătorii   vamali de la Biroul Vamal Constanța Sud au descoperit în Portul Constanţa Sud Agigea, în două containere sosite din China, articole de încălțăminte și jucării în valoare de peste 2.870.000 lei, susceptibile a fi contrafăcute.

În data de 19.10.2018, poliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă, în baza analizei de risc, împreună cu lucrătorii vamali, au efectuat un control amănunțit la un container sosit din China, având ca destinatar o societate comercială de pe raza municipiului București. Astfel, la cercetări s-a stabilit că administratorul societăţii comerciale este un cetăţean chinez, în vârstă de 33 de ani, având reședința pe raza județului Ilfov.

De asemenea, în urma controlului au fost descoperite 5.760 perechi de încălţaminte susceptibile a aduce atingere dreptului de proprietate intelectuală al unei mărci cunoscute, a căror valoare, dacă ar fi fost comercializate ca produse de marcă, se ridică la suma totală de 2.803.210 lei.

Totodată, în data de 18.10.2018, poliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă împreună cu lucrătorii vamali au efectuat, în baza analizei de risc controlul amănunțit la un container sosit din China, având ca destinatar o societate comercială de pe raza municipiului București, al cărei administrator este un cetăţean român, în vârstă de 51 de ani, care are domiciliul pe raza municipiului București.

În urma controlului, au fost descoperite 7.740 jucării (mașinuțe, cărți de colorat și jocuri creative) susceptibile a aduce atingere dreptului de proprietate intelectuală al unor mărci cunoscute, a căror valoare, dacă ar fi fost comercializate ca produse de marcă, se ridică la suma totală de 70.700 lei.

Bunurile au fost ridicate în vederea continuării cercetărilor de către lucrătorii vamali, iar poliţiştii de frontieră efectuează în ambele cazuri cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunii de punere în circulaţie a unui produs purtând o marcă identică sau similară cu o marcă înregistrată pentru produse identice sau similare şi care prejudiciază pe titularul mărcii înregistrate, la finalizare fiind dispuse măsurile legale care se impun.

 




Avarie RAJA în localitatea Nicolae Bălcescu!

apa-este-viata-1

Pentru remedierea unei avarii survenită  la conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 150 mm, de la intersecția străzilor Gării cu Geamiei, din localitatea Nicolae Bălcescu, RAJA SA a fost nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile astăzi, 19 octombrie 2018, în intervalul orar 14,00 – 17,00.

Vor fi afectați de lipsa apei potabile toți consumatorii din localitatea Nicolae Bălcescu.

Ne cerem scuze pentru neplăcerile create abonaților din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.

 




Avarie RAJA la stația de pompare Cota 20 Ovidiu!

 

Pentru remedierea unei avarii survenită astăzi, 19 octombrie 2018, în incinta stației de pompare Cota 20 Ovidiu, RAJA SA Constanța este nevoită sa întrerupă furnizarea de apă în intervalul orar 14,30-17,30.

Vor fi afectați de lipsa apei potabile consumatorii de la intrarea în localitatea Mihail Kogălniceanu (societățile comerciale și unitățile militare), precum și localitățile Oituz, Culmea și Nazarcea.

Ne cerem scuze pentru neplăcerile create abonaților, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.




Studiu APC: Murăturile în oțet ne pot îmbolnăvi de cancer gastric! Castraveţi din India, muraţi în România, cu soluţie de dezgheţare a drumurilor şi metabisulfit de potasiu!

Castraveţi în oţet cu zaharină sodică şi acesulfam de potasiu!

Castraveţi în oţet cu acid ascorbic, riboflavină şi 9 linguriţe de zahăr!

Unul din patru borcane de castraveţi în oţet conţine soluţie de dezgheţare a drumurilor!

Gogoşari în oţet cu acid citric!

8 din 10 borcane de gogoşari în oţet conţin acid citric!

Unul din 4 borcane de gogoşari în otet conţine soluţie de dezgheţare a drumurilor!

Ardei capia copţi, în oţet, cu soluţie de dezgheţare a drumurilor şi zaharină!

Unul din două borcane de ardei capia copti, în oţet, conţine soluţie de dezgheţare a drumurilor!

3 din 10 borcane de ardei capia copţi, în oţet, conţine zaharină!

Sfeclă roşie, în oţet, cu arome şi zaharină!

Salată de sfeclă roşie, în oţet, cu acid citric şi soluţie de dezgheţare a drumurilor!

Varză tocată, murată, cu acid citric şi acid ascorbic!

Pepene murat cu acid lactic!

Asociația Pro Consumatori (fostă Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România – APC România, înfiinţată în anul 1990), organizaţie de utilitate publică, membră a Organizației Europene a Consumatorilor, a analizat conţinutul a 52 mărci de murături, comercializate în marile structuri comerciale. Acest studiu face parte din Campania Națională de Informare și Educare: ”Să învățăm să înțelegem eticheta!”. APC nu este finanțată de statul român!

Prin această campanie, experții Asociației Pro Consumatori (APC) își propun să-i învețe pe consumatori să înțeleagă eticheta produselor astfel încât să facă achiziții în cunoștință de cauză pentru familiile lor.

Studiul a fost realizat de către o echipă de experți ai APC, coordonați de către conf. univ. dr. Costel Stanciu.

Experții APC au analizat conţinutul a 20 mărci de castraveţi în oţet sau cu saramură, 11 mărci de ardei capia copţi, în oţet, 5 mărci de gogoşari în oţet și alte 16 mărci de murături (gogonele în oţet, pepene murat, conopidă în oţet, salată asortată de legume în oţet, salată de sfeclă roşie în oţet, varză tocată murată, ciuperci murate.

Conservele constituie o temă perenă a consumatorilor din toată lumea și din toate timpurile. Pretutindeni s-a simțit și se simte nevoia consumării/folosirii unor bunuri în afara sezonului, mai ales când acele bunuri constituie baza consumului unei familii ori unei populații. Se înțelege că există o sezonalitate a producției de bunuri, în contrast cu o nevoie constantă, uneori cotidiană, de consum, soluția acestei relații constituind-o conservarea și păstrarea/prezervarea conservelor. Nevoia de conserve a avut și are numeroase ipostaze particulare. Cea mai frecventă nevoie este legată de prelungirea  duratei de folosire a unui aliment dincolo de sezonul său (perioada de recoltă) sau evenimentul procurării (vânătoare, sacrificare). Metode comune și facile de conservare pot întinde durata de folosire a alimentelor la de peste două-trei ori durata de menținere naturală, fără conservare, a alimentelor considerate; când se folosesc metode mai laborioase, duratele de conservare pot să se întindă ușor la sezonul următor de recoltă (adică un an), sau la de mai multe ori acest termen (conservele, chiar de pește, ambalate metalic sunt sigure la consum minimum trei ani). Or, aceste realizări dau posibilitatea dirijării stocurilor de producție realizate oriunde să ajungă la consumatori fără pierderi mari.

Analiza aditivilor alimentari folosiţi la fabricarea murăturilor:

E101 – riboflavina este un colorant galben sau galben portocaliu care are o solubilitate scăzută.

E223 – metabisulfitul de sodiu este un conservant care poate provoca reacții alergice la persoanele sensibile la sulfiți, incluzând reacții respiratorii la astmatici, șoc anafilactic sau altfel de reacții alergice la persoanele sensibile.

E224 – metabisulfitul de potasiu este un conservant care poate provoca reacții alergice la persoanele sensibile la sulfiți, incluzând reacții respiratorii la astmatici, șoc anafilactic sau altfel de reacții alergice la persoanele sensibile.

E270 – acidul lactic este folosit ca stabilizator si conservant. Poate produce reacţii alergice ca mâncărimi, inflamarea limbii şi a mucoaselor, respiraţie greoaie, secreţii nazale, favorizează subţierea smalţului dentar şi apariţia cariilor, poate irita mucoasele sistemului digestiv producând diverse afecţiuni digestive. Alimentele ce conţin E270 nu trebuie consumate de bebeluşi şi copii mici pentru că ei nu deţin echipamentul enzimatic necesar metabolizării acestuia.

E300 – acidul ascorbic este un agent antioxidant obținut din glucoză și care în cantități mari poate produce diaree, atacă smalțul dinților și formarea calculilor la rinichi.

E330 – acidul citric este unagent de reglare a acidității. Cel mai bine documentat efect al acidului citric este distrugerea smalțului dentar, acesta favorizând apariția cariilor dentare. Acidul citric nu este recomandat în alimentaţia copiilor şi nu trebuie consumate alimente ce conţin acid citric de către cei care au afecţiuni cardiovasculare sau renale, afecţiuni ale aparatului digestiv şi diaree.

E950 – acesulfam de potasiu este un îndulcitor sintetic care are o putere de îndulcire de 200 de ori mai mare decât zahărul, lipsit de calorii și asupra căruia există suspiciuni privind declanșarea unor afecțiuni identice cu ale aspartamului.

Arome – termenul se referă la produsele care nu sunt destinate consumului sub această formă şi care sunt adăugate produselor alimentare pentru a le da sau modifica mirosul și/sau gustul.




”Sunt un schimbă-lume, aleg #fărăplastic!”, sloganul celei de-a treia ediții a Crosului Mării Negre!

Pe 28 octombrie, de Ziua Internațională a Mării Negre, ONG Mare Nostrum organizează a treia ediție a Crosului Mării Negre, eveniment care a adunat în anii trecuți peste 1.000 de participanți. Evenimentul va avea loc pe Plaja Modern, Constanța.

Duminică, 28 octombrie, ora 10.00, plaja Modern devine neîncăpătoare pentru sutele de oameni care s-au înscris la Crosul Mării Negre! În acest an, sloganul evenimentului este ”Sunt un schimbă-lume, aleg #faraplastic! Vreau să păstrez Marea Neagră curată!”

Participanții se mai pot înscrie până pe 20 octombrie, prin completarea unui formular online, pe care îl pot găsi aici:  https://goo.gl/cUwByu

De asemenea, participanții pot alerga pe două distanțe:

  • Distanța scurtă (Plaja Modern – Universitate și retur, aproximativ 4 km)
  • Distanța lungă (plaja Modern – zona Reyna și retur, aproximativ 7 km)

Nefiind un eveniment sportiv dedicat, cursa nu este contra-cronometru, participanții putând face acest lucru individual. Toți participanții înscriși prin completarea formularului online(și din surse externe, cum ar fi școlile) vor primi diplome și brătări cu mesaj, realizate manual de echipa ONG Mare Nostrum.

Având în vedere faptul că evenimentul se va desfășura pe plajă, vă aducem la cunoștință următoarele aspecte:

  • Se interzice aruncarea deșeurilor de orice fel pe plajă sau în apa mării;
  • Se interzice accesul persoanelor însoțite de animale în spațiul plajei;
  • Se interzice accesul și staționarea autovehiculelor pe plajă.
  • Nerespectarea acestor prevederi poate duce la aplicarea de sancțiuni conform legilor în vigoare.

    Până acum, la eveniment s-au înscris peste 200 de oameni, care vor să alerge pentru Marea Neagră.

    Crosul Mării Negre este un eveniment cu tradiție pentru ONG Mare Nostrum, la ediția din 2017 participând peste 1.000 de oameni din Constanța, Tulcea, București.




Aparatură modernă, la noul Ambulatoriu al Spitalului Municipal Mangalia

ambulatoriu 1

Comunicat de presă

Conducerea Spitalului Municipal Mangalia intenționează să doteze noul Ambulatoriu cu aparatură modernă, necesară desfășurării actului medical, în condiții optime. Proiectul Ambulatoriului prevede o extindere a Pavilionului B, care va fi amenajată cu scopul eficientizării serviciilor medicale oferite locuitorilor orașului și populației din sudul județului Constanța. În prezent, documentația tehnică estre finalizată și urmează a fi depusă la ministerul de resort, pentru a primi finanțare cu fonduri europene. Conform proiectului tehnic, se propune achiziționarea de aparatură medicală performantă pentru diverse specializări, printre care: chirurgie, radiologie, stomatologie, ortopedie, etc. Astfel, va fi achiziționat un aparat de radiologie digitală cu stație de stocare și procesare dicom și imprimantă filme, un aparat de radiologie cu un post grafie, un aparat tip SUDOSCAN pentru diagnosticul precoce și monitorizarea neuropatiei autonome periferice. De asemenea, se va propune contractarea, din aceleași fonduri UE, a echipamentelor RMN, CT și mamograf, necesare diagnosticării diferitelor afecțiuni, precum și alte dispozitive de tehnică medicală de ultimă generație, folosite în cabinetele de specialitate. Noul corp de clădire va fi o extindere a pavilionului B, cu parter și două etaje, unde vor fi amenajate cabinete medicale de specialitate. Astfel, la parter, în imediata apropriere a zonei de așteptare, se va afla recepția, amplasată central pe lângă culoarele de circulație, pentru o mai bună accesibilitate. Tot la parter, se vor regăsi cabinete ambulatoriu cu următoarele specializări: tratamente chirurgicale, investigații imagistice, medicină internă, cardiologie, stomatologie, ortopedie și spațiu tehnic. La etajul I, accesul pacienților se va face cu lifturi la cabinetul de recoltare, la cabinetul de neurologie și urologie. La etajul al II-lea, se vor regăsi cabinete de hematologie, biochimie, imunologie, microbiologie, citologie Papa-Nicolau, alergologie, bacteorologie. Accesul se va face atât auto, cât și pietonal din str. George Emil Palade, iar la nivelul parterului vor fi amenajate 15 locuri de parcare. ”Prin acest proiect, se urmărește dezvoltarea infrastructurii de sănătate, la nivel județean și creșterea accesului populației la serviciile medicale de specialitate”, au declarat reprezentanții conducerii spitalului.




Urmare a complexității lucrării RAJA, se prelungește oprirea apei la Hârșova!

apa-este-viata-1

 

Din cauza complexității lucrării care se efectuează astăzi, 18 octombrie 2018, la conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 100 mm, de la intersecția străzilor Carsium cu Vadului, din orașul Hârșova, RAJA SA Constanța este nevoită să prelungească întreruperea furnizării de apă până la ora 21,00.
Vor fi afectați de lipsa apei potabile toți consumatorii din localitatea Hârșova.
Ne cerem scuze pentru neplăcerile create abonaților, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.




Avarie RAJA în zona Dobroport din orașul Cernavodă!

Pentru remedierea unei avarii survenită la conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 150 mm, din zona Dobroport, din orașul Cernavodă, RAJA SA a fost nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile astăzi, 18 octombrie 2018, în intervalul orar 14,30 – 16,30.
Vor fi afectați de lipsa apei potabile toți consumatorii din cartierul Columbia.
Ne cerem scuze pentru neplăcerile create abonaților din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.




Cursuri de formare profesională, organizate din Fondul Social European și Primăria Tuzla




Avarie RAJA pe strada Fermierului din localitatea Amzacea!

apa-este-viata-1

Pentru remedierea unei avarii survenită  la conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 75 mm, de pe strada Fermierului, din localitatea Amzacea, RAJA SA a fost nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile astăzi, 17 octombrie 2018, în intervalul orar 14,30 – 18,00.

Vor fi afectați de lipsa apei potabile toți consumatorii din localitatea Amzacea.

Ne cerem scuze pentru neplăcerile create abonaților din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.

 




Avarie RAJA pe strada Oborului din loc. Nicolae Bălcescu!

apa-este-viata-1

Pentru remedierea unei avarii survenită  la conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 150 mm, de pe strada Oborului, din localitatea Nicolae Bălcescu, RAJA SA a fost nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile astăzi, 17 octombrie 2018, în intervalul orar 13,30 – 17,00.

Vor fi afectați de lipsa apei potabile toți consumatorii din localitatea Nicolae Bălcescu.

Ne cerem scuze pentru neplăcerile create abonaților din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.

 




CL Mangalia a aprobat demolarea unor construcții insalubre, de la marginea orașului

mid

Comunicat

Consilierii locali din Mangalia, reuniţi, marți, în cadrul unei şedinţe extraordinare, au adoptat documentațiile tehnice privind demolarea ultimelor patru clădiri cu risc mare de prăbușire, situate la marginea cartierului de case al orașului. Primăria Mangalia a demarat acțiunea, în primăvara acestui an, când a fost demolată prima clădire, locuită în ultimii ani de persoane fără adăpost sau forme legale. Încă de acum doi ani, primarul Radu Cristian a luat decizia demolării respectivelor construcții tip barăci, pentru igienizarea zonei. ”De-a lungul anilor, în acele barăci și-au găsit adăpost indivizi certați cu legea, cei mai mulți venind în orașul nostru din alte zone ale țării, special pentru comiterea de infracțiuni, pe litoral. Acum, avem documentația pentru a demola toate barăcile de la marginea cartierului de case (”Coloniști”). Cei care locuiesc acolo și au un loc de muncă, au actele în regulă și duc copiii la școală vor primi locuințe sociale în alte imobile ale municipalității. Ceilalți, însă, care au venit în Mangalia să fure și să spargă case, să se întoarcă de unde au venit”, a precizat primarul Radu Cristian. El a mai spus că în ultimii ani, s-au căutat numeroase soluții pentru integrarea locuitorilor din acea zonă, însă, fără rezultat. De aceea, s-a decis demolarea barăcilor și igienizarea zonei. Pe acel teren, Primăria intenționează să ridice locuințe sociale, cu fonduri UE. În aceeași ședință de CL, s-a mai adoptat și proiectul de modernizare a falezei Mangalia-Saturn, cu fonduri europene. Proiectul prevede amenajarea falezei pe o distanță de aprox. 2,5 km, între Hotel Paradiso și plaja Adras. Prin realizarea acestui proiect, se urmărește punerea în valoare a potențialului turistic, precum și dezvoltarea infrastructurii turistice și de agrement. Un alt proiect care vizează dezvoltarea segmentului turistic din zona de sud a litoralului, aprobat, de asemenea, de aleșii locali, se referă la stațiunea Neptun-Olimp. Conform documentului, se vor reabilita și moderniza străzile și aleile secundare din cele două zone, se vor reface trotuarele, sistemul de iluminat public și vor fi amenajate parcări, precum și piste de biciclete. Totodată, în ședința CL, a fost votat și proiectul cu finanțare europeană privind studiul de fezabilitate și documentațiile tehnice aferente, pentru extinderea și modernizarea rețelei de iluminat public. Conform proiectului, actuala rețea de iluminat stradal va fi eficientizată și extinsă în toate zonele localității.




Campania ”#CyberScams”, lansată de Poliția Română la inițiativa Europol

La data de 17 cotombrie a.c., Poliția Română a lansat, la inițiativa Europol – Centrul European Cybercrime, Campania ”#CyberScams”. Timp de o săptămână, toate agențiile de aplicare a legii din Statele Membre U.E., cinci state non-membre (Columbia, Liechtenstein, Norvegia, Elveția și Ucraina), 24  asociații bancare naționale și mulți alți actori implicați în lupta împotriva criminalității informatice vor acționa pentru creșterea gradului de conștientizare în rândul beneficiarilor cu privire la acest fenomen infracțional. Acest efort comun, pan-European, are ca bază o campanie de comunicare derulată de partenri pe rețele sociale.

Pentru această campanie, au fost elaborate material de promovare în 27 de limbi, disponibile pentru public download. Acestea includ informații și recomandări cu privire la cele mai întâlnite șapte tipuri de fraude în mediul online și cum pot fi acestea evitate.

  • Frauda ,,Mesaj de la șef” – CEO fraud: Vizând angajații autorizați să efectueze plați, autorul sună sau trimite un e-mail, pretinzând că este unul din managerii de top din companie și îi determină să plătească o factură falsă ori să efectueze un transfer din contul firmei.
  • Fraude cu facturi – Invoice fraud: O firmă este contactată de cineva care pretinde că este reprezentantul unui furnizor de bunuri/servicii legitim. Angajații cu atribuții de efectuare de plăți sunt determinați să plătească, pe viitor, facturi false în conturile autorilor.
  • Phishing/Smishing/Vishing: autorii te apelează telefonic, îți trimit un mesaj text (SMS) ori un e-mail, prin care te induc în eroare, pentru a-ți divulga date personale, financiare ori de securitate.
  • Website-uri bancare contrafăcute – Spoofed bank website fraud: Autorii folosesc mesaje de tip ,,phishing” cu link-uri către site-uri bancare false. Odată ce ai accesat link-ul, prin metode diverse, și se colectează ilegal datele personale și/sau bancare. Site-ul contrafăcut va arăta precum cel legitim pe care îl imită, cu foarte mici diferențe, deseori greu sesizabile.
  • Iubire prefacută – Romance scam: Autorii pretind că sunt îndragostiți și își doresc o relație cu potențiala victimă. Deși debutează pe site-uri de întâlniri, sunt folosite conturi false de e-mail sau pe rețele sociale pentru menținerea contactului, câștigarea și exploatarea încrederii.
  • Furtul de date personale – Personal data theft: Autorii îți colectează nelegitim datele personale de pe rețele de socializare. Datele tale pot fi vândute altor infractori sau folosite pentru a-ți accesa conturile bancare, contracta împrumuturi ori derula afaceri ilegale în numele tau.
  • Fraude cu investiții și cumpărături online – Investment and online shopping scams: Autorii îți oferă oportunitați ,,speciale” de investiții cu profituri rapide… sau îți prezintă ,,oferte-bombă” de ,,chilipiruri” în mediul online.

 

Toate materialele informative stau la dispoziția cetățenilor pe site-ul www.europol.europa.eu/publication-documents/cyber-scam-infografics.