22 noiembrie 2024 10:46

Dezastrul s-a produs: Pentru că şantierul este gol, iar comenzi majore nu există, angajaţii vor fi trimişi în şomaj tehnic!

„Dragi, colegi,

Ultima dată când ne-am întâlnit în luna martie, v-am declarat că vom intra într-o perioadă dificilă şi vor fi necesare măsuri de reducere a costurilor pentru a depăşi această perioadă. De asemenea, v-am îndemnat să rămâneţi concentraţi pe execuţia proiectelor pentru a asigura diferitele livrări. V-aţi arătat devotamentul faţă de acest şantier, iar livrările au fost asigurate şi reputaţia şantierului nostru pe piaţă este protejată.

Acum, suntem într-o situaţie critică şi, după cum ştiţi, şantierul este gol şi proiectele majore nu vin la timp. Am făcut progrese considerabile cu multe potenţiale proiecte majore, dar aşa cum am afirmat anterior, aceste proiecte, dacă vor fi încheiate cu succes, nu vor începe înainte de 2025.

Deşi am introdus proiecte interne pentru infrastructura şantierului şi v-am îndemnat să vă luaţi concediile de odihnă din 2023, ajungem acum într-o nouă situaţie în care o nouă întârziere a introducerii şomajului tehnic nu mai este fezabilă.

Aceasta este o decizie dificilă pe care trebuie să o luăm pentru a oferi şantierului nostru cele mai bune şanse de a depăşi această sitaţie dificilă şi de a asigura repornirea acestuia în viitor.

Şomajul tehnic urmează să fie introdus începând cu 03.06.2024. Vom discuta împreună cu departamentul Resurse Umane şi cu sindicatul pentru a stabili diferiţii parametri şi a vă informa în consecinţă.

Fiţi siguri că vom continua să căutăm toate aspectele necesare, contribuind la reducerea impactului concediului tehnic asupra oricăruia dintre voi pe cât posibil”. 

Acesta este mesajul transmis, astăzi, după amiază, de către conducerea Damen, angajaţilor şantierului.

Iată, că ceea ce era mai rău pentru şantierul cu cel mai mare potenţial din zona de sud-est a Europei, unde lucrau peste 10.000 de salariaţi, s-a întâmplat.

În ciuda promisiunilor optimise, a mesajelor numeroşilor miniştri care s-au perindat la Economie, puţinii angajaţi rămaşi în şantier trăiesc astăzi un coşmar.

Coşmar pe care l-au avut şi după plecarea coreenilor care au derulat proiecte de anvergură, construcţii de nave de mare tonaj, de la zero şi integral în Mangalia.

Legat de acest subiect, l-am contactat pe liderul de sindicat Laurenţiu Gobeajă care ne-a declarat că mâine dimineaţă va participa la o şedinţă de consultare cu conducerea şantierului, urmând să ne spună ce anume se va decide şi în ce condiţii.

Vom reveni.