S-a deschis baza de tratament B a Sanatoriului Balnear Mangalia. Oferta lunilor februarie, martie, aprilie: 10 lei pentru 10 zile de tratament

sanatoriu

S-a deschis baza B de tratament a SBRM. Persoanele asigurate si pensionarii pot beneficia de tratament cu doar 10 lei, însemnând patru proceduri pe zi, 10 zile de tratament. Pentru angajati se elibereaza și concediu medical.

Documentele necesare:

  • bilet de trimitere de la medicul de familie sau medic specialist,
  • cupon de pensie sau adeverinta de salariat, după caz,
  • card de sănătate,
  • act de identitate.

Puteți face rezervări la Pavilionul B al Sanatoriului Balnear și de Recuperare Mangalia, la numrele de telefon:

  • 0749116011 Dr. Constanța Cicină,
  • 0749.211101 (cabinetul dr. Moise),
  • 0756.094909 (cabinetul dr. Dumitrașcu)
  • 0756.060140 9cabinetul dr. Ghiță).

Pentru pacienții care vin cu trimitere și deconat de Casa de Asigurări de Sănătate rezervările se pot face de marți până vineri, între orele 11.00-13.00.

Programările se fac pentru lunile februarie, martie, aprilie.




Proteste ale transportatorilor bulgari la Durankulak. PTF Vama Veche este închisă! UPDATE: Traficul a fost reluat

PTF Vama Veche aglomerație

În intervalul orar 10:00-13:00, în localitatea bulgareasca Durankulak, care se afla la o distanță de aproximativ 5 km. fata de Punctul de Frontieră Vama Veche, se desfășoară proteste ale transportatorilor.

Din acest considerent, în acest moment pe sensul de intrare în țară nu sunt prezente autovehicule pentru control.




Un tânăr de 21 de ani a dispărut din Eforie Nord. L-ați văzut?

Dispărut Eforie

La data de 6 februarie a.c., în jurul orei 12.00, polițiștii din cadrul Poliției orașului Eforie au fost sesizați cu privire la plecarea voluntară a numitului Eduard Dumitru Ichim, de 21 ani, din orașul Eforie Nord, județul Constanța.

La data de 28 ianuarie a.c., în jurul orei 11.00, acesta a plecat în mod voluntar de la domiciliu, fără a reveni până în prezent. Eduard Dumitru Ichim are 1,75 m înălțime, 60 de kilograme, ochi verzi.

La data plecării purta o geacă albastră, pantaloni negri și adidași roșii cu alb.

Cetăţenii care pot furniza orice informaţii în legătură cu această persoană sunt rugaţi să contacteze numărul unic pentru apeluri de urgență 112 sau Dispeceratul I.P.J. Constanța, tel. 0241.611.364.




Doi oameni au MURIT aseară, după ce un autoturism s-a ciocnit de un tir. Șoferul mașinii nu avea permis de conducere

Accident

Ieri, 6 februarie 2024, în jurul orei 21.00, polițiștii Serviciului de Siguranță Rutieră au fost sesizați cu privire la faptul că pe D.N. 2A, între localitățile Ovidiu și Mihail Kogălniceanu, a avut loc un accident rutier.

Polițiștii deplasați la fața locului au constatat că impactul s-a produs între un autoturism și un tir.

În urma accidentului rutier au decedat doi bărbați aflați în autoturism.

Polițiștii deplasați la fața locului au constatat că impactul s-a produs între un autoturism, condus de un bărbat, de 20 de ani, și un ansamblu rutier format dintr-o autoutilitară și o semiremorcă, ce era condus de un bărbat, de 56 de ani.

Ambele vehicule ar fi circulat în aceeași direcție.

În urma accidentului rutier au decedat conducătorul auto și un bărbat, de 21 de ani, pasager în autoturism.

Bărbatul aflat la volanul ansamblului rutier a fost testat cu aparatul etilotest și cu cel din dotare, în vederea stabilirii indiciilor cu privire la eventuala prezență a substanțelor psihoactive, rezultatele fiind negative.

Din verificările efectuate a rezultat că șoferul autoturismului nu deținea permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule.

În cauză a fost întocmit dosar de cercetare penală pentru săvârșirea infracțiunilor de ucidere din culpă și conducerea unui vehicul fără permis de conducere.




(VIDEO) Au fost reținuți doi șantajiști din Constanța, în timp ce primeau 2.500 de lei

Bani

La data de 5 februarie a.c., polițiști din cadrul Poliției Municipiului Constanța – Serviciul Municipal de Investigații Criminale, sub coordonarea procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Constanța, au reținut, pentru 24 de ore, doi bărbați, de 49 de ani, respectiv 60 de ani.

Astfel, la data de 5 februarie a.c., aceștia au fost prinși în flagrant delict, într-un local, la scurt timp după ce ar fi primit 2.500 de lei de la persoana vătămată, un bărbat, de 42 de ani.

Din cercetările efectuate în dosar a rezultat că, în perioada 23 ianuarie – 1 februarie a.c., cei doi bărbați ar fi constrâns persoana vătămată să le remită suma respectivă de bani, prin amenințări cu acte de violență fizică și distrugere.

Bărbații au fost reținuți, pentru 24 de ore, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de șantaj, conduși și încarcerați în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă al Inspectoratului de Poliție Județean Constanța.

Astăzi, vor fi prezentați procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Constanța, cu propunere legală.




RAJA Constanța organizează o nouă ediție a concursului de pictură și desen “Apa este viață!”

afis concurs picatura

RAJA se pregătește de sărbătoare! Ediția cu nr. 30 a Zilei Mondiale a Apei se apropie cu pași repezi. Deci … urmează mult îndrăgitul concurs de pictură și desen “Apa este viață!”. Verificați dacă aveți toate ustensilele necesare pentru a crea cea mai frumoasă, cea mai inspirată, cea mai reprezentativă, cea mai … “tare” creație artistică în imagini care să reflecte rolul apei, personaj principal în menținerea păcii și a vieții pe pământ.

Tema Zilei Mondiale a Apei 2024 este „Apa pentru Pace”, o temă sensibilă și provocatoare, așa cum este însuși acest lichid vital care stă la baza stabilității și prosperității acestei lumi, și implicit am putea spune la baza păcii.

Când apa este limitată sau poluată, ori când oamenii au acces inegal la aceasta, tensiunile pot crește între diferite comunități sau națiuni. Peste 3 miliarde de oameni din întreaga lume depind de apa care traversează granițele naționale. Cu toate acestea, doar 24 de state au acorduri de cooperare pentru o gestionare echitabilă a apei comune. De aceea, apa poate crea pace sau poate provoca conflicte. Dar apa nu este doar o resursă care trebuie folosită și care trebuie să fie concurată – este un drept uman, intrinsec fiecărui aspect al vieții. Atunci când cooperăm cu privire la apă, creăm un efect pozitiv – promovând armonia, generând prosperitate și construind rezistență la provocările comune. Cu această ocazie Națiunile Unite ne îndeamnă azi să ne unim în jurul apei și să o folosim în scopul  păcii, punând bazele unui viitor mai stabil și mai prosper.

Pentru că apa se află în centrul dezvoltării economice și sociale, fiind esențială pentru fiecare aspect al vieții, RAJA SA s-a implicat activ în promovarea importanței protejării acestei resurse și a implementat în timp cele mai bune tehnologii pentru un management durabil al apei.

De aceea, așa cum acționăm de câțiva ani cu ocazia Zilei Mondiale a Apei, și de această dată îi invităm și îi așteptăm pe copiii care vor să ni se alăture în acest demers de susținere a apei în cadrul concursului de pictură și desen “Apa este viață!” – 2024.

Concursul se adresează elevilor din județul Constanța, cu vârste cuprinse între 7 și 16 ani.  Aceștia sunt îndemnați să se facă văzuți și „auziți” prin răspunsul lor la provocările comune de a identifica modalități de folosire a apei pentru menținerea păcii printr-o creație originală, alb-negru sau în culori, folosind oricare dintre tehnicile de pictură sau desen.

Acțiunea, care își propune să încurajeze și să promoveze talentul și creativitatea copiilor, se va derula în perioada 06 februarie – 22 martie 2024 pe pagina de Facebook RAJA SA, (https://www.facebook.com/scRAJAsa).

Înscrierea în concurs se face prin trimiterea unei singure lucrări pentru fiecare participant, în format JPEG/PNG sau PDF, pe adresa de e-mail: concurs@rajac.ro,  în perioada 07 – 27 februarie 2024. Lucrarea va fi însoțită de Declarația de consimțământ parental și de celelalte informații prevăzute în Regulamentul concursului. Formatul transmis trebuie să fie de calitate, cu o rezoluție mare, care să pună cât mai bine în valoare lucrarea Condițiile explicite sunt prevăzute în Regulamentul concursului publicat pe pagina de Facebook RAJA și pe site-ul www.rajac.ro.

Toate lucrările înregistrate vor fi publicate, începând cu data de 05 martie 2024, în cadrul unei expoziții virtuale, pe pagina de Facebook RAJA S.A., în două albume, câte unul pentru fiecare categorie de vârstă (7-11 ani, respectiv 12-16 ani), pentru a fi votate de public. După încheierea perioadei de VOT, primele 25 de lucrări votate de public pentru fiecare categorie de vârstă, vor fi evaluate de către o comisie de jurizare, organizată la nivelul RAJA SA, care va desemna câștigătorii.

Premiile puse în joc sunt laptopuri, tablete, console Nintendo și vouchere la librăria Cărturești.

CALENDARUL CONCURSULUI

  • 06 februarie 2024 – lansare Concurs;
  • 07 – 27 februarie 2024 – înscrierea în Concurs a lucrărilor;
  •  28 februarie – 04 martie 2024 – colectarea și pregătirea lucrărilor pentru postare;
  • 05 – 17 martie 2024 – Start vot! (acumulare voturi);
  • 18 – 21 martie 2024 – verificarea respectării condițiilor de participare la Concurs, jurizarea celor mai apreciate lucrări votate de public și validarea câștigătorilor;
  • 22 martie 2024 – anunțarea câștigătorilor pe pagina de facebook / informarea câștigătorilor pe e-mail sau telefonic;
  • 25 martie – 05 aprilie 2024 – premierea câștigătorilor.

 




Polaris M Holding face angajări! Ce posturi sunt disponibile

Polaris colectare

Polaris M Holding, operatorul constănțean de salubrizare, face angajări în cadrul companiei. 

Societatea caută șase persoane care să ocupe posturile vacante de controlori de calitate. Mai exact, misiunea viitorilor angajați va fi aceea de a verifica conținutul recipientelor pentru colectarea deșeurilor.

Informații suplimentare cu privire la condițiile de angajare se pot obține la numărul de telefon 0241.548.700 și 0241.548.711.




ATENȚIE! Mai multe cartiere din Mangalia rămân fără apă potabilă. Când este programată sistarea

RAJA

În vederea executării lucrărilor de racordare a conductelor nou înființate la sistemul centralizat de alimentare cu apă, de pe străzile 1 Decembrie 1918, Albatros și aleea Farului din municipiul Mangalia, echipele RAJA vor sista alimentarea cu apă miercuri – 07 februarie 2024, în intervalul orar 08.00 – 18.00.

Vor fi afectați de lipsa apei toți consumatorii din perimetrul delimitat de străzile: Portului – Oituz – Negru Vodă – 1 Decembrie 1918 – Portului (cu străzile adiacente Albatros, Sirenei, Veteranilor, George Murnu, Teofil Sauciuc Săveanu, Vânători, Mircea cel Bătrân, I.C. Brătianu și Ștefan cel Mare.

Investițiile fac parte din Contractul de lucrări CL16: ”Rețele apă și canalizare Mangalia”, în valoare totală de aproximativ 41 de milioane lei, proiect derulat în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare.

Ne cerem scuze pentru disconfortul creat abonaților, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție ale constructorului vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în timp operativ.

Totodată, rugăm toți utilizatorii afectați de aceste lucrări să își asigure rezerva minimă de apă pentru consum și uz casnic în perioada în care va fi sistată alimentarea cu apă.

Amintim consumatorilor că investițiile pentru modernizarea și dezvoltarea sistemelor de alimentare cu apă potabilă sunt efectuate în beneficiul lor pe termen lung și vizează asigurarea unor servicii ireproșabile și implicit creșterea calității vieții. Prin implementarea acestora se realizează îmbunătățirea capacității de transport și de distribuție a apei potabile, asigurarea debitului de alimentare și a calității apei, reducerea pierderilor în rețeaua de distribuție, siguranța și continuitatea furnizării serviciilor.




Peste 6.500 de elevi din județul Constanța susțin probele de simulare a Evaluării naționale. Iată calendarul complet al activităților

Elevi, examen

În zilele de 5 și 6 februarie 2024, elevii constănțeni susțin probele de simulare națională a Evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, în 119 unități de învățământ- centre de simulare.

Activitatea se derulează conform următorului calendar:

  • 5 februarie 2024:Limba şi literatura română (probă scrisă);
  • 6 februarie 2024: Matematică (probă scrisă);
  • 7 februarie 2024: Limba şi literatura maternă (probă scrisă);
  • 23  februarie  2024: Afișarea rezultatelor.

La proba de astăzi (Limba și literatura română) au fost înscriși 6539 de elevi. 6174 dintre aceștia au fost prezenți. Un candidat a fost eliminat deoarece nu a respectat prevederile legislative și metodologice cu privire la desfășurarea acestei simulări.

 

Rezultatele obținute de către elevi vor fi analizate la nivelul fiecărei clase, prin discuții individuale, dezbateri, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării măsurilor adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.




Constănțenii care locuiesc în zona CET pot depune deșeurile voluminoase în bena Polaris M Holding

Polaris Holding

Săptămâna aceasta, 05.02.20224-11.02.2024, bena pentru depozitarea deșeurilor de dimensiuni mari este amplasat în zona CET, pe aleea Egretei.

Pot fi depozitate în aceste bene: mobilier vechi, deteriorat, canapele, rafturi, dulapuri, saltele, saltele, usi, obiect de uz sanitar, mochete, calorifere etc.

NU se pot depozita în aceste bene: deșeuri rezultate din construcții, demolări, deșeuri de echipamente electrice și electronice, deșeuri reciclabile (hârtie, carton, plastic, metal, sticlă)

Graficul de colectare a deșeurilor voluminoase poate fi consultat pe site-ul Primăriei Municipiului Constanța, la secțiunea „Mediu”.

 




Doi hoți au dat mai multe spargeri la Eforie și Tuzla. Au ajuns după gratii pentru 30 de zile

Untitled-17

La data de 3 februarie a.c., polițiști din cadrul Poliției Municipiului Mangalia – Postul de Poliție Tuzla au documentat activitatea infracțională a doi bărbați, de 26 de ani, respectiv 30 de ani.

La data de 3 februarie a.c., aceștia au fost depistați în flagrant delict, de polițiști din cadrul Poliției Orașului Eforie, la scurt timp după ce ar fi săvârșit infracțiunea de furt calificat, sustrăgând mai multe bunuri dintr-un imobil.

În urma extinderii cercetărilor, polițiști din cadrul Postului de Poliție Tuzla au constatat că cei doi ar fi săvârșit alte patru infracțiuni de furt calificat.

Astfel, în perioada ianuarie – februarie a.c., ar fi sustras diferite bunuri, cu precădere scule electrice, din mai multe imobile situate în comuna Tuzla.

Valoarea prejudiciului este de aproximativ 7.000 de lei.

Unele dintre bunurile sustrase au fost recuperate și restituite persoanelor vătămate.

La data de 3 februarie a.c., cei doi bărbați au fost prezentați instanței de judecată cu propunere de arestare preventivă, pentru 30 de zile, propunere ce a fost admisă.

 




A fost prins la 2 Mai un șofer fără carnet. Bărbatul de 50 de ani s-a ales cu dosar penal

sofer

La data de 4 februarie a.c., în jurul orei 11.30, polițiști din cadrul Poliției Municipiului Mangalia – Secția 2 de Poliție Vama Veche – 2 Mai au identificat un bărbat, de 50 de ani, care a condus un autoturism, pe strada Aurel Vlaicu din satul 2 Mai, având suspendată exercitarea dreptului de a conduce vehicule pe drumurile publice pentru perioada în curs.

Șoferului i-a fost întocmit dosar penal.




600 de polițiști au împânzit străzile județului Constanța. Au suspendat 69 de permise și au dat amenzi de peste 300.000 de lei

Polițiști în Mangalia noaptea

În perioada 2-4 februarie a.c., polițiștii constănțeni au intensificat acțiunile specifice, peste 600 de polițiști din cadrul structurilor de ordine publică, rutieră și investigații criminale acționând în dispozitivele de menținere a ordinii și liniștii publice.

Acestea au fost suplimentate, în vederea asigurării climatului de ordine și siguranță publică în acest sfârșit de săptămână, în județul Constanța.

Astfel, polițiștii constănțeni au desfășurat aproximativ 140 de acțiuni, în localitățile din județ.

Totodată, au fost legitimate peste 1.200 de persoane și au fost verificate aproximativ 600 de vehicule.

De asemenea, peste 150 de conducători auto au fost testați cu aparatul etilotest.

În urma neregulilor constatate, au fost aplicate 580 de sancțiuni contravenționale la Legea 61/1991, pentru sancţionarea faptelor de încălcare a unor norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice, la O.U.G. 195/2002, privind circulația pe drumurile publice, dar și pentru alte abateri.

Valoarea totală a sancțiunilor contravenționale aplicate este de aproximativ 306.000 de lei.

De asemenea, au fost reținute în vederea suspendării 69 de permise de conducere, dintre care 35 pentru depășirea limitei legale de viteză, și au fost retrase 20 certificate de înmatriculare.

În același timp, au fost constatate 15 infracțiuni la regimul circulației rutiere.




Polițiștii din Eforie i-au readus zâmbetul Ioanei: I-au adus acasă pisicuța pierdută

Untitled-14

Dimineață, tatăl Ioanei, o fetiță de 9 ani, din Eforie s-a prezentat la sediul poliției și a sesizat faptul că un necunoscut i-a furat pisicuța fiicei sale, iar de atunci Ioana nu se poate opri din plâns.

Colegii noștri s-au mobilizat imediat și, în mai puțin de o oră, au găsit puiul de pisică. Nu fusese furat, doar se rătăcise.

Pisicuța a ajuns înapoi, în siguranță, în brațele fetiței.

Cu lacrimi în ochi, dar nespus de fericită, Ioana le-a mulțumit colegilor noștri.

La sfârșit, cu toții s-au împrietenit și au făcut o poză de grup




Presiune scăzută la robinete la Eforie Nord și Agigea

RAJA

Pentru remedierea unei avarii survenite astăzi – 03 februarie 2024, pe conducta de aducțiune, cu diametrul de 800 mm de pe DN 39 din localitatea Lazu, echipele RAJA au fost nevoite să reducă presiunea apei potabile din instalație, pe tronsonul cu deficiențe. Având în vedere lungimea conductei, diametrul mare și implicit numărul mare de consumatori deserviți, echipele RAJA încearcă rezolvarea situației fără a sista apa către consumatori.

Ca urmare, în intervalul orar 13.00 – 21.00, se furnizează apă cu presiune scăzută în localitățile Eforie Nord și Agigea, în unele zone, în funcție de topografia rețelei de apă, putându-se înregistra lipsa acesteia la robinete.

Ne cerem scuze tuturor abonaților afectați, pe care îi asigurăm că echipele RAJA fac tot posibilul pentru executarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în parametrii optimi, în cel mai scurt timp.

UPDATE

Deoarece a fost necesară înlocuirea tronsonului avariat pe conducta de aducțiune, cu diametrul de 800 mm de pe DN 39 din localitatea Lazu, echipele RAJA au fost nevoite să întrerupă furnizarea apei pe această instalație.

Având în vedere timpul necesar pentru realizarea intervenției, dar și cel pentru golirea și umplerea rețelei, fiind o conductă cu diametrul mare, apa va fi oprită până în jurul orei 24.00. Sunt afectați de lipsa apei toți consumatorii din localitățile Lazu, Agigea și Eforie Nord.

Ne cerem scuze tuturor abonaților afectați, pe care îi asigurăm că echipele RAJA fac tot posibilul pentru executarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.




„În atenția comercianților cu activitate în stațiunile Saturn, Venus, Cap Aurora, Jupiter, Neptun și Olimp! Și a tuturor celor interesați”

Ședința Consiliului Local Mangalia

Consilierul local Ozghiun Menabit, președintele Asociației „Noi suntem Mangalia”, a transmis următorul comunicat de presă, referitor la taxa specială pentru eliberarea/ vizarea autorizației/ avizului program funcționare pentru activitățile de comercializare a produselor și serviciilor de piață în Municipiul Mangalia în 2024.

„Consiliul Local Mangalia a aprobat HCL 330/2023, inițiat de primarul Radu Cristian, privind instituirea taxei speciale pentru eliberarea/ vizarea autorizației/ avizului program funcționare pentru activitățile de comercializare a produselor și serviciilor de piață în Municipiul Mangalia pentru anul 2024.  O nouă propunere de modificare a acestei taxe speciale este programată pentru DEZBATERE PUBLICĂ în data de 9 Februarie 2024, ora11:00.

În propunerea de modificare a actului normativ local, condițiile de avizare/autorizare sunt mai drastice decât cele din actul normativ, respectiv: comercianții sunt condiționați să plătească TAXA SPECIALĂ pentru eliberarea autorizației/avizului program de funcționare cu valori între 50.000 lei (chioșc, magazin etc.)și 80.000 lei pe an (magazin cu suprafață mai mare de 250 mp).

În aceeași zi, la ora 10:00, este programată si DEZBATEREA PUBLICĂ pentru modificarea Regulamentului privind organizarea și desfășurarea activităților comerciale și a serviciilor de piață în Municipiul Mangalia

Conform actului normativ local propus, la art.8, cap.I, prevede:

《 În stațiunile turistice arondate Municipiului Mangalia, pentru structurile de vânzare cu deschidere/ vedere directă la strada principală (conform zonelor stabilite la pct.1-5), se vor permite activitățile comerciale corespunzătoare codurilor:

(i) CAEN 4778 (Comerț cu amănuntul al altor bunuri noi, în magazine specializate – doar vânzarea cu amănuntul a suvenirurilor, articolelor de artizanat și religioase);

(ii) CAEN 4773 (Comerț cu amănuntul al produselor farmaceutice în magazine specializate),

(iii) CAEN 5610 (Restaurante – doar pentru o suprafață de vânzare de peste 50 mp),

(iv) CAEN 5630 (Baruri și alte activități de servire a băuturilor – doar pentru o suprafață de vânzare de peste 50 mp).》

Asociația NOI SUNTEM MANGALIA este alături și în sprijinul membrilor cu activitate comercială, dar și a celor afectati cu pierderea locului de muncă, fapt pentru care vă invită să participați la cele 3 dezbateri publice pentru a îndrepta opresiunea și tentativa administrației publice de a închide afacerile locale.

Toți cei interesați să își păstreze dreptul constituțional de a avea activitate comercială pe litoralul românesc, sunt invitați sa contacteze pe președintele Asociației NOI SUNTEM MANGALIA, domnul MENABIT OZGHIUN, la adresa de e-mail: office@n oisuntemmangalia.ro sau la numărul de telefon 0742.983.127, pentru detalii”.

 




(GALERIE FOTO) A fost inaugurat sediul PSD Mangalia. Filiala are 1.000 de membri și își va desemna candidatul la primărie în scurt timp

PSD Mangalia

PSD s-a mutat în casă nou: noul sediu se află pe bulevardul 1 Decembrie 1918 și a fost inaugurat, astăzi, în prezența liderilor de la Constanța și a membrilor și simpatizanților filialei locale.

Printre invitații la eveniment s-au numărat Felix Stroe, președintele PSD Constanța, Ion Dumitrache, președintele Organizației Municipale PSD Constanța, subprefectul Marilena Dragnea, senatorul Nicolae Moga, Mariana Gâju, primarul comunei Cumpăna și președinte al Organizaţiei Județene a Femeilor Social Democrate Constanța și Daniel Gheorghe Georgescu, primarul de la Limanu si viceprimarului Mihai Feodorof.

Înainte de evenimentul festiv, liderii PSD Mangalia și invitații de onoare ai formatiunii s-au întrunit într-o scurtă ședință de lucru.

Membrii PSD Mangalia au discutat, pe scurt, care va fi programul de acțiuni și întâlniri din perioada imediat următoare, mai ales că, alegerile locale ar putea fi organizate odată cu cele europarlamentare, adică pe 9 iunie 2024.

Președintele PSD Mangalia, Neculai Tănasă, afirmă că, la Mangalia, organizația are peste 1.000 de membri și că, pe lista scurtă a potențialilor candidați la primărie se află trei nume, cunoscute în rândul cetățenilor. „Toți cei trei potențialii candidați sunt născuți în Mangalia, cu certificat de naștere aici. În scurt timp vom anunța și numele celui care va candida la primăria Mangalia”, ne-a spus Neculai Tănasă.

Prezent la eveniment, liderul PSD Constanța, Felix Stroe, ne-a declarat: „Vin foarte des la Mangalia, pentru că am fost doi ani președinte la această filială. Îmi place să cred că am construit o organizație puternică.

Mă leagă de Mangalia cariera mea profesională, cariera mea politică, prietenia mea cu foarte mulți membri din PSD Mangalia. Astăzi au declanșat oficial bătălia electorală, este o organizație puternică, cu o mie de oameni. Candidatul la primărie va fi desemnat de ei”.




Președinte de consiliu județean, acuzat de luare de mită și fals în declarații. A fost pus sub control judiciar

DNA

Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție-Secția de combatere a corupției au dispus punerea în mișcare a acțiunii penale și luarea măsurii controlului judiciar pe o perioadă de 60 de zile, începând cu data de 01.02.2024, a inculpaților:

  1. DUMITRESCU IULIAN, președinte al Consiliului Județean Prahova, pentru comiterea infracțiunilor de luare de mită și fals în declarații,
  2. o persoană fizică, rudă cu Dumitrescu Iulian, pentru comiterea infracțiunilor de complicitate la luare de mită și fals în înscrisuri sub semnătură privată,
  3. o persoană fizică, afin cu Dumitrescu Iulian, pentru comiterea infracțiunilor de complicitate la luare de mită și fals în declarații.

În ordonanțele procurorilor se arată că, în cauză, există date și probe care conturează următoarea stare de fapt:

Inculpatul Dumitrescu Iulian, cu ajutorul persoanei fizice de la pct. 3 ar fi pretins, în perioada noiembrie-decembrie 2022, unui om de afaceri achiziționarea în schimbul sumei de 47.500.000 lei a părților sociale deținute de persoana fizică de la pct. 3 la o societate comercială, valoare supraevaluată față de valoarea reală a acestora, în legătură cu îndeplinirea atribuțiilor de serviciu ca președinte de Consiliu Județean (CJ) Prahova și ar fi primit până în data de 04.12.2023, cu ajutorul celor 2 complici, suma totală de 16.210.000 lei. Una dintre societățile omului de afaceri ar fi avut la momentul pretinderii în derulare un contract cu CJ Prahova, iar ulterior achiziționării societății comerciale de la persoana fizică de la pct. 3 i s-ar mai fi atribuit un nou contract de lucrări cu beneficiar CJ Prahova.

Ulterior pretinderii, persoana fizică de la pct. 2 ar fi întocmit în fals un extras de cont în numele societății tranzacționate care cuprindea mențiuni nereale privind soldul inițial al contului, rulaje și operațiuni efectuate pe acest cont în perioada ianuarie-februarie 2023. Tot ulterior pretinderii, persoana fizică de la pct. 3, în luna iunie 2023, pentru depunerea la organul fiscal a situațiilor financiare aferente anului 2022 ale societății tranzacționate ar fi dat o declarație necorespunzătoare adevărului.

Cei doi complici, deși nu ar mai fi avut în 2023 nicio calitate oficială în cadrul societății tranzacționate, ar fi continuat să gestioneze sume de bani din unele din conturilor bancare ale acesteia, din care o parte ar fi ajuns în final la Dumitrescu Iulian, sau după caz ar fi fost folosită în beneficiul acestuia.

Totodată, inculpatul Dumitrescu Iulian în declarațiile de avere din datele de 08.06.2021, 19.04.2022 și 15.06.2023, după caz:

– ar fi menționat o valoare mai mică a dividendelor încasate de soția sa de la o societate comercială în care aceasta era asociat, nefiind declarată o suma totală de 122.400 lei

– nu ar fi menționat împrumuturi primite direct de la persoana menționată la pct. 2 în cuantum total de 2.575.000 lei

– nu ar fi menționat suma totală de 3.451.881,82 lei, 50.075 lire sterline și 24.000 euro cheltuită în beneficiul său și al membrilor familiei sale din conturile persoanei fizice menționată la pct. 2.

Sumele respective ar fi fost cheltuite preponderent pentru excursii în străinătate și bunuri de lux achiziționate din afara țării, liceu privat, cursuri tenis, chirie într-un complex rezidențial de lux etc.

În cauză procurorii au instituit măsuri asiguratorii asupra conturilor bancare ale celor 3 inculpați, asupra unui bun imobil aparținând inculpatului Dumitrescu Iulian și asupra a 19 imobile aparținând celor 2 complici.

Inculpaților li s-au adus la cunoștință calitatea procesuală și acuzațiile, în conformitate cu prevederile art. 309 Cod de procedură penală.

În dosar se mai efectuează cercetări și față de Vasile Anna-Maria, administrator public al județului Prahova și Președinte CA la Distributie Energie Electrica Romania SA cu privire la săvârșirea infracțiunii de fals în declarații, în formă continuată, constând în esență în aceea că nu a menționat în 29 de declarații de avere 2 terenuri deținute de soțul său.

Facem precizarea că punerea în mișcare a acțiunii penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate, în nicio situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.




A dispărut minorul David Ștefan Holbură din Mangalia. L-ați văzut? UPDATE: Băiatul a fost găsit

IMG-20240202-WA0002

Ieri, 1 februarie a.c., în jurul orei 21.45, polițiștii din Mangalia au fost sesizați cu privire la plecarea voluntară a minorului David Ștefan Holbură, de 13 ani, din municipiul Mangalia.

La data de 1 februarie a.c., în jurul orei 18.20, după terminarea programului școlar, acesta nu a revenit la domiciliu până în prezent.

Minorul David Ștefan Holbură are 1,55 m înălțime, ochi albaștri și păr șaten.

La data plecării purta o geacă neagră, pantaloni negri și adidași.

Cetăţenii care pot furniza orice informaţii în legătură cu această persoană sunt rugaţi să contacteze numărul unic pentru apeluri de urgență 112 sau Dispeceratul I.P.J. Constanța, tel. 0241.611.364.

Minorul a fost identificat. Nu a fost victima vreunei infracțiuni.




(FOTO) Jale mare în magazinele Mega Image. Protecția Consumatorului a dat amenzi de 5 milioane de lei

ANPC

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat, în a doua jumătate a lunii ianuarie a anului 2024, o amplă acțiune de verificare a modului în care este respectată legislația în vigoare în magazinele lanțului Mega Image, din întrega țară.

Până în acest moment, au fost controlate 233 de unități, iar pentru neregulile constatate au fost aplicate următoarele sancțiuni:

ANPC
ANPC

ANPC
ANPC

  • 485 amenzi contravenționale, în valoare de aproximativ 5,1 milioane lei
  • 99 avertismente
  • oprirea definitivă de la comercializare a produselor găsite ca fiind neconforme, în valoare de 000 leipe
  • oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficiențelor, pentru 17 magazine
  • propunere de închidere temporară, pentru o perioadă de până la 6 luni, pentru 9 locații
  • propunere de închidere temporară pentru o perioadă cuprinsă între 6 şi 12 luni, pentru 8 magazine.

Nu știu cum se pronunță într-o belgiană pură, dar mesajul în română ar fi: Respectați-ne!

Mi-ar plăcea ca produsele care sunt prezente pe rafturile magazinelor Mega Image din România să ajungă, pentru o perioadă mai lungă, și în țara de origine a operatorului economic, pentru a vedea care este reacția consumatorilor de acolo. Cred că habar nu au că există portocale cu bube și mandarine-boabe la hectar.

Trebuie să învețe că nu de fiecare dată când cumpără un produs acesta are cantitatea înscrisă pe ambalaj, care poate fi mai mica, pentru a le asigura o cură de slăbire. Aș fi curios care este reacția autorităților din țara de origine a operatorului economic Mega Image și cu privire la repetabilitatea unor abateri sancționate și constatate în trecut.

Probabil există o justificare și o scuză pe care doresc să le-o transmită celor din Belgia, nu nouă. Vom îndesi acțiunile de control de amploare, până o să ne facem înțeleși. “Tot ziens!” (“la revedere” în neerlandeză – una dintre limbile oficiale ale Belgiei)”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC.

ANPC
ANPC

ANPC
ANPC

Principalele abateri constatate de comisarii ANPC au fost:

  • comercializarea unor fructe și legume depreciate, cu mucegai și pete, care nu respectau criteriile de calitate (diferite calibre de mărime comercializate la aceeași categorie), fără a avea menționată corect țara de proveniență
  • comercializarea unor produse alimentare cu data durabilității minimale depășită
  • comercializarea unor produse preambalate care, prin cântărire, s-a dovedit a avea o greutate netă mai mică decât cea înscrisă pe etichetă
  • folosirea unor cuptoare neigenizate
  • nerespectarea regimului de temperatură pentru depozitarea produselor
  • comercializarea unor produse din carne cu acumulare de lichid în ambalaj
  • nereguli privind modul de prezentare şi publicitate a sucurilor din fructe şi a băuturilor răcoritoare (existenţa la raft a unor produse, având afişate pe etichetele de preţ ale comerciantului informaţii false cu privire la denumirea produsului)
  • existența unor zone neigienizate ale pavimentului și pereților
  • folosirea unor spații de depozitare insalubre
  • comercializarea unor produse alimentare cu acumulări de gheață în ambalaj
  • folosirea unor agregate frigorifice deteriorate, cu zone cu vopsea exfoliată, urme de rugină, chedere rupte
  • lipsa afișării informațiilor referitoare la valabilitatea produselor gătite în zona gastro
  • depozitarea unor produse de panificație congelate fără etichete cu elemente de identificare
  • folosirea unor echipamente insalubre (vitrine frigoririce și de panificație, rafturi pentru produse și de panificație, recipiente de condimente etc.)
  • comercializarea unor produse de panificație fără a avea informațiile specifice afișate la raft
  • comercializarea unor produse fără a avea afișate etichetele de preț la raft
  • comercializarea unor produse alimentare vrac fără a avea menționată data deschiderii ambalajului
  • depuneri masive de gheață pe suprafața plafonului și în partea superioară a pereților camerei de frig
  • neconcordanțe între prețurile produselor la raft față de cele de la casa de marcat
  • comercializarea unor jucării din pluș recomandate de la vârsta 0+, fără a avea indicații sau cerințe de siguranță menționate pe etichetă (fibrele se desprind ușor)
  • nerespectarea regimului promoțiilor (lipsa, la vânzare, a produsului singular, în cazul promoțiilor de tip multipack)
  • comercializarea unor produse nealimentare fără a avea informațiile traduse în limba română, pe etichetă
  • nerespectarea vecinatăților la păstrarea produselor alimentare de origini diferite
  • comercializarea unor ouă sparte și crăpate, cu scurgeri de conținut
  • expunerea la comercializare, în vitrina destinată produselor românești, a unor fructe de import
  • lipsa afișării atestatului de produs traditional, pentru produsele comercializate ca fiind produse tradiționale
  • lipsa precizării pe eticheta citricelor dacă au coaja tratată sau nu.

ANPC
ANPC