Reprezentanții unui mare operator naval italian au vizitat Damen Mangalia: S-au întâlnit și cu membrii sindicatului

Mâine, 19 iunie 2025 se împlinește UN AN de la demararea procedurii de insolvență a Damen Mangalia. Un an în care s-a tot vehiculat numele unor potențiali investitori care ar urma să preia șantierul și să îl readucă pe linia de plutire.
MSC, Fincantieri, Desan sau chiar Hyundai, sunt numai câțiva dintre investitorii pe care cei 1.146 de angajați, câți mai numără Damen Mangalia, îi așteaptă cu sufletul la gură.
Între timp, șantierul a primit o gură de oxigen, pe termen scurt: 13 nave ale MSC vor fi reparate la Mangalia.
Dar… „Doar din activitatea de reparații nave nu se pot obține venituri suficiente pentru acoperirea cheltuielilor curente ale societății, nici măcar pentru plata integrală a drepturilor salariale și a taxelor la bugetul de stat. Șantierul are nevoie de 3,5 milioane de euro, lunar, doar pentru salarii și taxe, iar pentru reparația unei nave se încasează, în medie, puțin peste un milion de euro, dacă sunt lucrări complexe și de durată”, a declarat liderul Sindicatului Liber Navalistul din Damen Mangalia, Laurențiu Gobeajă, pentru Jurnalul.
Liderul de sindicat mai spune că “cele 13 nave despre care ministrul economiei a declarat încă de luna trecută că sunt planificate pentru reparații până la sfârșitul acestui an. Trei dintre cele 13 nave se află deja la reparații, iar încă una urmează să ajungă până la finalul acestei luni.
Este posibil ca, în perioada următoare, să existe în mod constant minimum două sau chiar trei nave la reparații”.
La Damen Mangalia mai sunt doar 1.146 de angajați, iar din iunie 2024 și până ân prezent nu s-au mai făcut angajări.
“Așteptăm ca noul guvern să ia o decizie, se tărăganează de prea mult timp luarea unei decizii pentru încetarea contractului de asociere cu Damen (exit-ul Damen) și încheierea unui nou contract de asociere cu un alt investitor”, mai spune liderul Navalistului.
Vineri, 13 iunie 2025, un alt investitor a vizitat șantierul si a solicitat o întrevedere inclusiv cu reprezentanții SLN.
Potrivit liderului de sindicat, ar fi vorba despre Palumbo Group din Italia.
Șantierul Naval Palumbo, cu sediul central în Napoli, activează în industria construcțiilor navale din 1967.
Palumbo reprezintă astăzi o rețea majoră de recondiționare și reparații în Marea Mediterană.
„Cu o rețea logistică imbatabilă, formată din 8 șantiere navale în inima Mediteranei, 1 în Oceanul Atlantic, 2 șantiere noi, 18 docuri, dintre care unul reprezintă al doilea cel mai mare doc din Europa, și cei mai experimentați meșteri și ingineri din industrie la nivel internațional, grupul este capabil să ofere o gamă largă de servicii specializate pentru orice tip de nave și iahturi”, se arată pe Palumbogroup.it.
Pe aceeași temă:
MSC aduce la reparat 13 nave la Damen Mangalia: Angajații își recuperează salariile