30 octombrie 2024 7:21

Șantierul Naval 2 Mai vrea să REZILIEZE contractul cu Damen. Sindicatul Liber Navalistul: „Cine va prelua administrarea șantierului după rezilierea contractului de asociere?”

Șantierul Naval 2 Mai anunță că a propus rezilierea contractului de asociere cu grupul olandez Damen, semnat în anul 2018. Potrivit unui anunț transmis Bursei de la București, Adunarea Generală a fost convocată pentru data de 28 noiembrie 2024.

Iată anunțul din Monitorul Oficial:

Convoaca adunarea generala extraordinara a actionarilor, in data de 28.11.2024, ora 11.30, la sediul societatii din Mangalia, strada Rozelor, nr. 3, pentru toti actionarii inregistrati in Registrul actionarilor la sfarsitul zilei de 15.11.2024 cu urmatoarea ordine de zi:

1. Aprobarea rezilierii Contractului de asociere incheiat in data de 09.11.2018 intre 2MMS si Damen Holding B.V. in termenii si la termenele mentionate in adresa 2MMS nr.748 din 02.10.2024(Notificarea de remediere).

2. Aprobarea nominalizarii domnului Doru JIANU, directorul general al Societatii, ca reprezentant al Societatii ,care va semna Notificarea de reziliere a Contractului de asociere incheiat in data de 09.11.2018 intre 2MMS si Damen Holding BV.

3. Aprobarea datei de 19.12.2024 ca data de inregistrare, respectiv de identificare a actionarilor asupra carora se rasfrang efectele hotararilor A.G.E.A. din data de 28/29.11.2024, a datei de 18.12.2024 ca ex-date, in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 24/2017 privind emitentii de instrumente financiare si operatiuni de piata;

4. Imputernicirea Directorului General al Societatii, sau al inlocuitorului acestuia, in vederea efectuarii procedurilor si formalitatilor prevazute de lege in scopul inregistrarii hotararii A.G.E.A. la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Constanța.

Reprezentanții Sindicatului Liber Navalistul de la Damen Mangalia au transmis un comunicat de presă pe marginea anunțatei Adunări  Generale:

„Pe 28 noiembrie 2024, este convocată Adunarea Generală Extraordinară a Acționarilor Șantierului Naval 2 Mai SA, având pe ordinea de zi aprobarea rezilierii contractului de asociere cu Damen. Această decizie va avea implicații semnificative asupra structurii acționariatului și administrării societății.

În contextul schimbărilor iminente din acționariat, deschiderii procedurii de insolvență și suspendării temporare a activității din cauza lipsei de comenzi, este esențial să obținem răspunsuri din partea decidenților, atât din rândul acționarilor, cât și ai reprezentanților statului român din Guvernul României, inclusiv din partea Ministerului Economiei, la următoarele întrebări, de interes pentru salariați, comunitatea locală și publicul larg:

  1. Cine va prelua administrarea șantierului după rezilierea contractului de asociere cu Damen?
  2. Care este termenul estimat pentru finalizarea procedurii de reziliere a contractului?
  3. Va decide statul român să își exercite dreptul de preemțiune pentru a prelua pachetul de 49% din acțiunile DSMa deținute de Damen Holding B.V.? Dacă da, va opta pentru a deveni acționar unic sau se va asocia cu un alt partener de afaceri interesat să investească în acest șantier?
  4. Există investitori sau parteneri de afaceri interesați să preia parțial sau integral acțiunile societății? Dacă da, va rămâne structura acționariatului în forma actuală, 51% statul român și 49% un alt investitor?
  5. Ce măsuri vor fi implementate pentru a redresa acest șantier, a relua activitatea la capacitate optimă în cel mai scurt timp și a asigura profit pentru a putea ieși din insolvență și a evita astfel falimentul?
  6. Ce măsuri de protecție socială vor fi adoptate pentru a menține forța de muncă calificată și pentru a garanta respectarea drepturilor angajaților în această perioadă de tranziție?

Statul român a avut până acum două experiențe nefaste cu alți parteneri străini în administrarea acestui șantier, ambele asocieri fiind neprofitabile pentru statul român, cu rezultate financiare negative și datorii imense. Este imperativ ca statul român să învețe din experiențele anterioare și să gestioneze eficient această societate.

Colaborarea cu investitori de încredere și implementarea unor măsuri clare de redresare economică și protecție socială sunt esențiale pentru a transforma șantierul într-o afacere profitabilă. Aceste acțiuni nu doar că vor contribui la dezvoltarea industriei navale din România, ci vor asigura și un viitor sustenabil pentru angajați și comunitatea din Mangalia. Deciziile de acum vor influența semnificativ soarta acestui șantier și impactul său asupra economiei locale și naționale”.

Pe aceeași temă:

Damen Mangalia, vândut la bucată: Terenuri de mii de metri pătrați și blocurile de nefamiliști sunt scoase la licitație

Lasă un răspuns