Șantierul Naval Mangalia, o istorie de 40 de ani, pe care, prin pasivitatea lor, autoritățile o vor aruncată la gunoi!

Daewoo Mangalia Heavy Industries, de-a lungul existenţei sale de peste 19 ani, a livrat numai puţin de 152 de nave comerciale, 50 de barje, 10 nave destinate logisticii platformelor de foraj marin, 3 docuri plutitoare, o macara plutitoare şi o instalaţie plutitoare specializată în dragare.

Istoria Daewoo Mangalia a început în urmă cu 42 de ani, în 131974, când lua fiinţă Şantierul 2 Mai Mangalia. Timp de patru ani au fost construite, aici, docurile 1 şi 2. În 1976 demara, în forţă, construcţia a zeci de nave de diverse dimensiuni, de la cargouri pentru mărfuri cu capacitate cuprinsă între 65.000 TDW şi 100.000 TDW, petroliere de 89.000 TDW, dar şi instalaţii pentru platformele petroliere marine şi chiar corpul Fregatei Mărăşeşti.

În 1985 a devenit funcţional cel de al treilea şi cel mai mare doc al Şantierului 2 Mai Mangalia, care a fost folosit pentru reparaţii nave.

La 22 ianuarie 1997 ia fiinţă Daewoo Mangalia Heavy Industries, companie născută prin asocierea dintre Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering din Coreea şi Şantierul Naval 2 Mai Mangalia. Şantierul Naval “2 Mai” S.A. Mangalia deţine, în această structură, 49% din acţiunile companiei, în timp ce Daewoo Shipbuilding &Marine Engineering (DSME), are 51% din acţiuni.

9În scurt timp, Daewoo Mangalia Heavy Industries devine cel mai important şantier naval pentru construcţia, conversia şi reparaţia de nave din zona Mării Negre. După 14 ani, în 2004, prin noua strategie economică a şantierului, DMHI începe producţia de nave comerciale de foarte mari dimensiuni, de tip Panamax. La finele lui 2007, conducerea şantierului decide oprirea activităţii de reparaţii nave, în favoarea proiectelor noi, de mari dimensiuni, care asigurau cifra de afaceri superioară celei realizate de serviciile de reparaţii.

Între anii 2008-2009 Daewoo Mangalia Heavy Industries îşi extinde capacităţile de producţie, prin investiţii în infrastructura pentru noi unităţi de fabricaţie pentru construcţii corp, armare şi vopsitorie, conversia Docului uscat nr. 3, din facilitate pentru servicii de reparaţii nave, în capacitate fundamentală pentru construcţii de nave noi, dotând-o cu o macara gigant de 1.000 de tone forţă. Tot în 2009 are loc lansarea la apă a celor mai mari nave construite în zona

Mării Negre şi Mediteranei: primul proiect – un port-container cu capacitatea de  5.905 TEU pentru Hamburg Sud (Germania) şi, cel de al doilea, un vrachier din clasa CAPESIZE de de 180.000 tdw, pentru Grupul Tzakos (Grecia).16 copy

Anul 2011 aduce şi un record în ceea ce priveşte numărul de nave livrate: unsprezece la număr, dintre care cinci port-containere, trei vrachiere, două nave specializate pentru logistica offshore şi o barjă submersibilă, specializată în foraje submarine.

În 2015 DMHI livrează două portcontainere de 9.100 TEU, cele mai mari nave de acest gen construite vreodată în zona Mării Negre şi Mediteranei.

12

În 2016, compania avea 2.399 de angajaţi proprii, alături de cei peste 4.700 de angajaţi ai societăţilor colaboratoare, numărul total al celor direct angrenaţi în viaţa şantierului depăşind 7.000 de salariaţi.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*