19 aprilie 2024

Callatis Club Nautic, câștigător, din nou, al licitației pentru Serviciul Salvamar din sudul litoralului

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Callatis Club Nautic SRL 2004 a fost declarat, ca și în anii precedenți, câștigător al licitației pentru Servicii publice de salvare acvatică – Salvamar și posturi de prim ajutor pe plajele cu destinație turistică din muncipiul Mangalia și stațiunile din sud, pe perioada sezonului estival 2019.

Potrivit site-ului mangalia.ro, anunțul de atribuire al Serviciului Salvamar pe sudul litoralului a fost postat pe 11 aprilie a.c., iar termenul limită de depunere și anunțul câștigătorului au avut loc pe 17 aprilie a.c.

Valoarea contractului stipulează o sumă minimă, estimată la 1,5 milioane de lei (preț fără TVA) și una maximă, de 3,3 milioane de lei (fără TVA). În bugetul Mangaliei pe 2019, aprobat luna trecută, Serviciului Salvamar i-au fost aprobate 1,8 milioane de lei. Anul trecut, valoarea contractului Serviciului de Salvamar și posturi de prim ajutor a fost, inițial, de 1,5 milioane de lei, sumă rectificată, ulterior, cu alte 1,5 milioane de lei.

Operatorul declarat câștigător, Callatis Club Nautic SRL 2004, al cărui administrator este George Lipoveanu, va avea obligația ca, pe parcursul sezonului estival, să asigure posturile de observare a serviciilor de salvare acvatică-salvamar, ale bazelor de salvare și a posturilor de prim ajutor, să monteze panouri de avertizare și de informare cuprinzând instrucțiuni de utilizare pentru vizitatori și zonele de apă destinate sau interzise îmbăierii, să semnalizeze, prin intermediul steagurilor, aceste zone, să execute lucrări de amenajare și de construire a posturilor și bazelor de observare, precum și să ia măsurile specifice pentru prevenirea accidentelor acvatice. Totodată, toate posturile și bazele de salvare vor fi dotate cu echipament și materiale necesare intervențiilor, salvării și transportului accidentaților.

Pentru extrasezon (15 septembrie-1 octombrie), firma câștigătoare va avea obligația să asigure un dispecerat pentru situații de urgență, serviciul fiind asigurat de 5 persoane pe post de salvatori.

În sezonul estival (lunile mai, iunie, iulie și august), 83 de angajați – salvamari, personal de prim ajutor, personal de pază și un medic, vor asigura viața turiștilor și localnicilor de pe plajele din sudul litoralului. Trebuie menționat faptul că salvamarii pot fi găsiți în foișoare în intervalul orar 8.00-20.00, timp în care dispeceratul va funcționa non-stop. Personalul angajat pe post de salvamar trebuie să dețină certificat de salvator acvatic, eliberat de o instituție acreditată.

Reamintim, cu această ocazie, semnificația steagurilor arborate de salvamari: un steag în roşu şi galben înseamnă că zonele de îmbăiere sunt supravegheate de salvatori acvatici. Un steag roşu-galben împreună cu un steag galben se arborează în zonele de îmbăiere care sunt supravegheate de salvatori acvatici, dar înotul nu este recomandat. Steagul roşu-galben împreună cu un steag roşu reprezintă zonele de îmbăiere în care condiţiile nu permit accesul persoanelor în apă. În principal,  dacă pe lângă steagul galben-roşu mai este prezent şi unul galben, ceea ce înseamnă mare agitată, sau unul roşu, înseamnă că este strict interzis accesul în apă din cauza curenţilor puternici.