Cea mai mare navă, cu cea mai modernă tehnologie de căutare a diamantelor pe fundul oceanului, se construiește la Mangalia!

Săptămâna trecută, la Damen Shipyards Mangalia, avea loc ceremonia de start debitare pentru nava comandată de armatorul DeBeers Marine Namibia. Este vorba despre o navă operativă de 177 de metri lungime, construită ca o platformă offshore, cu peste 100 de marinari ce vor lucra la bord. Potrivit directorului de proiecte ing. Dan Marin, aceasta este cea mai mare navă din lume pentru căutarea şi recuperarea de diamante de la mare adâncime: “Ne aflăm, astfel, în fericita ipostază de a reîncepe, la Mangalia, construcția de proiecte mari. Nava contractată va acționa în largul coastei de sud-vest a Namibiei. Pe puntea principală va exista un excavator, care, odată coborât în apă, va extrage sedimente de acolo, acestea fiind aduse la bord, unde se aleg pietrele prețioase. Nava va fi, de fapt, o platformă offshore, concepută ca o adevărată uzină: se va lucra timp de 24 de ore, 365 de zile pe an, iar muncitorii, peste o sută la număr, vor fi aduși, prin rotație, la bord, cu elicopterul”.

Diamantele extrase de pe fundul Atlanticului sunt, potrivit experților, mult mai bune calitativ decât cele extrase din minele terestre.

În ceea ce privește construcția navei, aceasta va fi realizată în întregime la Damen Mangalia. Trebuie menționat faptul că, vasul va fi cea mai modern şi tehnologizat din lume, pentru căutarea şi recuperarea de diamante. Potrivit ing. Dan Marin, circa o mie de angajați ai unității din Mangalia participă, în diferitele etape ale construcției (debitare, asamlare, docuri etc) la realizarea vasului. Se preconizează că lansarea navei va avea loc în august 2020, iar plecarea efectivă a platformei către beneficiar, după mai multe teste, va fi în martie 2021.

La ceremonia de start debitare de săptămâna trecută,  Chris Groninger, directorul general al Damen Shipyards Mangalia, a declarat că evenimentul marchează nu doar începerea construcției pentru DeBeers, ci și primul proiect CRO al grupului Damen. “Șantierul Damen Shipyards Mangalia așteaptă de mult timp acest moment și acum, în sfârșit, a venit momentul sa arătăm lumii de ce suntem capabili”, a mai arătat Chris Groninger.

Damen Shipyards Mangalia are, la ora actuală, 1.900 de angajați. Potrivit conducerii unității, până la finalul anului se așteaptă ca numărul acestora să ajungă la 2.500.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*