24 aprilie 2024

Primăria Mangalia nu are Birou Mass Media: iată de ce adresăm, public, o serie de întrebări, firmei de consultanță care ar fi trebuit să ne răspundă acum jumătate de an!

Cu mai bine de jumatate de an, adresam Primăriei Mangalia o serie de întrebări, la care, și la ora actuală, așteptăm, cu sufletul la gură, răspunsurile. Atunci, aflați în plină campanie electorală și extrem de sensibili în fața unor întrebări supărătoare pentru domniile lor, reprezentanții primăriei s-au mulțumit să ne transmită că instituția nu are un purtător de cuvânt, care să se învrednicească să răspundă le ele. Reamintim cititorilor noștri că Primăria Mangalia este printre puținele sau, poate, singura instituție publică din țara care, la un municipiu de 40.000 de locuitori nu are un Birou Mass-Media.

Dar, are, în același timp, mai multe contracte de consultanță, pe bani deloc, puțini, cu firme care sunt obligate să răspundă întrebarilor ziariștilor, fie ele și incomode. Iată, în continuare, întrebările adresate de Editia de Sud „transparentei” primării Mangalia, pe marginea unor subiecte de interes public, in baza Legii 544/2001:

 

În atenția Biroului Mass Media,

 

Prin prezenta va adresez, atașat, o serie de întrebări, conform Legii 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare:

 

 

  1. Acordarea burselor elevilor din Municipiul Mangalia trenează de două trimestre. Toți directorii contactați de noi afirmă că au fost trimise listele cu beneficiarii acestora. Când vor fi acordate, efectiv, bursele pentru anul scolar încheiat (o data exactă, daca este posibil)?
  2. În urma plângerilor formulate de mai mulți cetățeni din Municipiul Mangalia, vă adresăm întrebările: când vor fi reluate lucrările din zona Coloniști și Negru Vodă? Care sunt datele limită ale lucrărilor din Mangalia și stațiuni?
  3. Ce ne puteți spune despre yachtul primăriei Mangalia: unde se află acesta în momentul de față, care sunt sumele încasate în urma închirierii acestuia de la cumpărare și până azi, potrivit destinației sale inițiale? Unde se pot adresa cetățenii Mangaliei și/sau turiștii care vor să beneficieze de serviciile Heracleei?
  4. Unde pot fi accesate TOATE declarațiile de avere ale angajaților primăriei și consilierilor locali, întrucât termenul limită de depunere a acestora a expirat de câteva săptămâni, iar pe site-ul primăriei acestea nu figureaza decât într-o foarte mică măsură?
  5. Care este termenul la care va demara construcția noului corp de clădire al Școlii Gala Galaction? Dar cel al finalizării proiectului și care este valoarea acestuia?
  6. Care este termenul limită la care se va da în folosință clădirea aflată în zona Barăci și dezafectata de 12 ani încoace?
  7. Puteti confirma/infirma zvonul suspendării vânzării locuințelor ANL sau al majorării sumelor votate în Consiliul Local Mangalia pentru beneficiari?
  8. Ne puteți oferi un răspuns cu privire la suspendarea vânzării locuințelor din blocurile D01, 02, 03, precum și a celor de pe M.I. Dobrogeanu, toate realizate de constructorul Mivan Kier (de ce s-a sistat vânzarea lor și dacă se vor mai vinde, pe viitor)
  9. Care este stadiul achiziționării autobuzelor electrice și când vor intra acestea pe traseu?
  10. Ne puteți spune care va fi propunerea de preț pentru gigacalorie pentru sezonul rece 2020-2021 și cât va plăti populația din acest cost?
  11. Ce se întâmplă cu blocurile finalizate din Dobrogea I, zona Barăci și cel de la fostul Șantier Militar? Ce liste vor fi luate în considerare la o eventuală repartiție a acestora?

 

Data,

 

22 iunie 2020

 

www.editiadesud.ro