27 aprilie 2024

200 de stații de carburant din rețeaua OMV-Petrom luate la puricat de Protecția Consumatorilor

Stație OMV

Stație OMV

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a început pe data de 11.03.2024, o amplă acțiune de control, la nivelul întregii țări care vizează modul în care este respectată legislația în vigoare, în domeniu, în stațiile de carburant din rețeaua OMV-Petrom.

Până în acest moment comisarii ANPC au verificat 197 de stații, acțiunea fiind în curs la cea mai mare parte dintre acestea.

Pentru neregulile constatate, până acum, au fost aplicate deja următoarele sancțiuni:

  • amenzi contravenționale în valoare de peste 340.000 lei
  • 5 avertismente
  • oprirea definitivă de la comercializare a unor produse în valoare de peste 3000 lei
  • oprirea temporară a prestării serviciilor, până la remedierea deficiențelor pentru 11 stații
  • propunere pentru închiderea unei stații de carburant pentru o perioadă de până la 6 luni.

Această acțiune amplă are în vedere dorința noastră permanentă de a învăța de la cei mai buni. Așa cum am văzut în ultima perioadă, mai multe state europene ne atrag atenția că nu suntem încă pregătiți să accedem la toate sistemele lor. În urma acțiunii, ne dăm seama că nici operatorii lor economici de marcă nu sunt pregătiți pentru țara noastră, așa cum ne așteptam.

Să ridice piatra cel fără de păcat spune religia creștină. Le oferim acest studiu de caz pentru a ne ajuta prin a ne spune dacă lor le plac imaginile realizate în cadrul acțiunii”, spune Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.

Principalele abateri constatate au fost:

  • lipsa etichetelor de preț ale produselor, de la raft
  • folosirea unor agregate frigorifice neigienizate, cu insecte moarte, acumulari de praf, impurități și gheață
  • utilizarea unor pompe de carburant cu canelele (pistol de alimentare) cu zone depreciate, cu grad avansat de uzură și rugină sau murdare
  • folosirea unor manometre fără verificare metrologică
  • comercializarea unor produse neetichetate – fără elemente de identificare
  • folosirea unor mașini de gheață neigienizate, scoase din uz
  • nerespectarea temperaturii de păstrare a produselor recomandată de producător
  • neconcorsanțe între între prețul afișat la raft și cel perceput la casa de marcat
  • comercializarea unor produse cu data limită de consum depășită
  • comercializarea unor produse alimentare vrac, fără a fi însoțite de data deschiderii
  • comercializarea unor produse culinare finite pentru care nu s-a prezentat fișe de producție
  • comercializarea unor jucării care nu erau însoțite de informații privind elementele de identificare, vârstă utilizatorilor sau avertismente legate de utilizare
  • comercializarea unor echipamente electrice pentru care nu era afișată taxa de timbru verde
  • nerespectarea regimului promoțiilor (comercializarea unor produse ambalate multipack, pentru care nu s-a regăsit produsul de referință, diferența între prețul afișat la promoție și cel perceput la casa de marcat)
  • utilizarea unor echipamente de gătire neigienizate sau cu un grad avansat de uzură
  • folosirea unor cești neigienizate, cu urme de produs
  • utilizarea unor produse cu stare termică schimbată
  • folosirea unor ustensile neprofesionale în bucătărie și a unor coșuri de gunoi fără capac.