ANAT: Litoralul sudic câştigă tot mai mulţi turişti
Clubul Nautic Callatis din Mangalia a găzduit conferinţa de presă referitoare la investiţiile realizate în sudul litoralului în ultima vreme, dar şi rezultatele proiectului lansat, anul trecut, de ANAT, intitulat “Litoralul Verde”, pentru susţinerea staţiunilor din această zonă. Conferinţa de presă a fost susţinută de preşedintele ANAT, Aurelian Marin, alături de care s-au aflat reprezentanţii Primăriei Mangalia Romulus Dumitrana, administratorul public al oraşului şi Dumitru Filip, directorul Direcţiei Turism.
Preşedintele ANAT, Aurelian Marin a arătat că sudul litoralului cunoaşte, anual, o creştere semnificativă a numărului de turişti ce aleg să îşi petreacă sejurul la malul mării. Acest lucru se întâmplă în detrimentul staţiunii Mamaia, care stagnează în privinţa numărului de turişti. Preşedintele ANAT consideră că românii nu mai vor doar soare, mare şi cazare în timp ce se află pe litoral: “Litoralul sudic are cu până la 25% preţuri mai mici la cazare decât Mamaia, are investiţii consistente în unităţile hoteliere, dar şi zone de distracţie precum Aqua Parkul din Eforie sau Paradis Land-ul din Neptun”. Aşa se face că, în timp ce Mamaia stagnează în ceea ce priveşte numărul anual de turişti, în staţiunile sudice creşterea este de circa 8% în fiecare sezon estival.
În privinţa zonelor “gri” ale celor şase staţiuni, city managerul Mangaliei, Romulus Dumitrana, dă vina pe lipsa de investiţii din ultimii 50 de ani, ce a dus la dezastrul iluminatului public, al infrastructurii şi mizeriei actuale din zonă: “Exceptând o mică porţiune din Neptun, în staţiuni este dezastru. Ceea ce reuşim noi acum este să improvizăm, să ne minţim de pe o zi e alta. De exemplu, pentru iluminatul public ne-ar trebui 8 milioane de euro, bani pe care îi aşteptăm de un an şi jumătate de la Guvern, de când am depus un proiect în acest sens. Nici în privinţa infrastructurii nu putem decât să plombăm gropile, pentru că nu avem banii necesari unei investiţii capitale, iar spaţiile verzi nu sunt, decât în proporţie de 15% ale primăriei, restul aparţin privaţilor, din care, doar 30% sunt preocupaţi să îşi îngrijească proprietăţilor”, a declarat Romulus Dumitrana.
În finalul întâlnirii, Dumitru Filip, directorul Direcţiei de Turism din cadrul Primăriei Mangalia a prezentat o scurtă trecere în vedere a listei investiţiilor în activele aflate, până nu demult, în paragină. Activele prinse în cele 22 milioane de euro investiţi în prezent de agenţii economici în cele şase staţiuni ale Mangaliei sunt “Panoramic”/ “Belvedere“ (preluate de un investitor american), ”Vulturul“,“Pajura”, “Silvia”, “Ovidiu”, “President”, dar şi o parte a activelor THR Marea Neagră din staţiunea Saturn, ce vor fi valorificate.