„Zestrea” ADPP şi SPAS, de la terenuri şi pieţe, până la WC-uri publice şi creşe
Aleşii locali din Mangalia au decis, după dezbateri furtunoase, în cadrul celei mai recente şedinţe, menţinerea patrimonului ADPP şi SPAS în subordinea serviciilor cu pricina. Asta în ciuda dorinţei iniţiatorului, primarul Cristian Radu, de a trece bunurile mobile şi imobile în administrarea instituţiei pe care o păstoreşte. Potrivit executivului, patrimoniul celor două servicii ar fi putut fi trecut la primărie cu votul majorităţii aleşilor în funcţie.
Însă, au declarat consilierii “din opoziţie”, acest lucru ar fi încălcat flagrant Legea 215, care spune, clar, că tot ceea ce ţine de patrimoniu are nevoie de votul a două treimi din numărul aleşilor (“Hotărârile privind patrimoniul se adoptă cu votul a două treimi din numărul total al consilierilor locali în funcţie”, Legea 215, art. 3)
În luna noiembrie 2016 au fost aprobate reorganizarea ADPP şi SPAS Mangalia în direcţii în cadrul aparatului de specialitate ale primarului, iar trecerea bunurilor mobile şi imobile ar fi trebuit să fie, în viziunea executivului, următorul pas pentru preluarea integrală a celor două servicii. Surpriza a venit, însă, la şedinţa de consiliu, în cadrul căreia proiectul a primit girul a numai opt consilieri locali, toţi de la PNL.
În ce constă, însă, patrimoniul atât de râvnit de primărie? ADPP Mangalia ar fi trebuit să vină la primărie cu o zestre formată din toate terenurile proprietate publică sau privată, cimitirele şi pieţele, terenurile şi bazele sportive, parcurile şi locurile de joacă, sediile partidelor politice şi ONG-urilor, digurile şi podurile, pescăriile, WC-urile publice şi Insula, în timp ce Creşa, Cantina Socială şi Căminul de Bătrâni ar fi urmat să fie preluate de la SPAS.
Este de aşteptat ca, la o proximă şedinţă, proiectul să fie reintrodus pe ordinea de zi, urmând modelul altor decizii ale Consiliului Local, repuse pe masa aleşilor şi de cinci-şase ori la rând.