26 noiembrie 2024 2:44

Directorul Direcţiei de Cultură şi Sport Mangalia, Lucian Nichita: „Noua funcţie reprezintă o provocare grea, dar plăcută!”

Lucian NichitaAşa cum v-am prezentat, Direcţia de Cultură şi Sport Mangalia, recent înfiinţată, este coordonată de puţin timp de către Lucian Nichita, care, până de curând, a avut calitatea de consilier local din partea PNL. Misiunea pe care a primit-o este foarte dificilă, având în vedere faptul că sub umbrela acestei instituţii publice se găsesc Casa de Cultură, Muzeul de Arheologie „Callatis”, Biblioteca Municipală, Biblioteca Franceză, Stadionul Central, terenul de sport din staţiunea Neptun, Baza Sportivă „Pescăruş”, dar şi sala de box. Toate aceste structuri au nevoie urgentă de reabilitare şi modernizare, întrucât au atins, de ani buni, un grad de degradare foarte avansat. Despre toate aceste probleme, am discutat cu managerul Lucian Nichita în interviul următor.

 

Cum apreciezi preluarea acestei funcţii deloc simple pe care o ocupi de două săptămâni?

Consider că este o provocare grea, dar plăcută. Grea, pentru că sunt foarte multe lucruri de făcut care necesită sume considerabile de bani. Plăcută, deoarece orice efort pe care îl voi face va fi vizibil, nu va putea trece neobservat.

În urma evaluării pe care ai făcut-o, care sunt cele mai stringente probleme?

Casa de Cultură este, într-adevăr, foarte degradată, acoperişul este distrus, astfel că în timpul ploilor, apa ajunge pe scenă. La fel se întâmplă şi la Muzeu. Biblioteca Municipală are nevoie de un spaţiu mai mare. Stadionul şi terenul de sport din Neptun necesită, de asemenea, reparaţii urgente. La fel şi Baza Sportivă „Pescăruş”. Pentru toate aceste lucrări, însă este nevoie de foarte mulţi bani. Pentru Casa de Cultură şi Muzeu există două proiecte redactate, cu studiile de fezabilitate întocmite, ce urmează să fie depuse imediat ce va fi redeschisă axa de finanţare europeană.

Ce lucrări vor fi executate în cele două instituţii emblematice în baza acestor proiecte?

În ceea ce priveşte Casa de Cultură, proiectul vizează punerea în valoare a calităţilor existente prin ample lucrări de reparaţii, dotare şi modernizare. Vorbim de sala de spectacole cu o capacitate de 450 de locuri, dar şi despre foaier unde va fi amenajată o cafenea literară. Aceasta va avea o zonă de acces, casă de bilete şi cafeneaua propriu-zisă cu 50 de locuri. De asemenea, în interiorul Casei de Cultură vor fi amenajate spaţii destinate lecturii, zone tehnice şi rezervate actorilor, dar şi alte compartimente. Muzeul va fi extins atât pe orizontală, cât şi pe verticală pentru protejarea împotriva intemperiilor a monumentelor existente. În spatele Muzeului există o suprafaţă de peste 2000 de metri pătraţi unde doresc să amenajez un parc ce va fi deschis în interiorul programului de vizitare.

Revenind la Casa de Cultură, se obţin venituri proprii?

Da, din vânzarea biletelor pentru diverse piese de teatru şi spectacole pentru copii, dar şi din închirierea spaţiilor unde se ţin lecţii de legislaţie rutieră, tenis de masă, karate, dansuri, servicii de contabilitate etc.

Câţi angajaţi are Direcţia de Cultură şi Sport?

În prezent, sunt 17 angajaţi, dar intenţionăm să scoate mai multe posturi la concurs, astfel ca numărul final să fie de 40 angajaţi.

Spune-mi, te rog, câteva cuvinte despre agenda de evenimente din perioada imediat următoare.

Da, avem un program intens. Practic, toată luna mai va fi plină de evenimente cultural-artistice. Vom găzdui un schimb de experienţă la care vor participa 20 de studenţi din Rusia, în colaborare cu comunitatea de ruşi-lipoveni. Pe data de 8 mai, la ora 17.30, va avea loc spectacolul pentru copii „Plouă cu baloane”, iar pe 19 mai, Clubul Rotary va aduce piesa de teatru „Fraţii Karamazov” după Dostoievski, care va începe la ora 19.00.