Noul city manager al Mangaliei, Dan Georgescu: „Drumul hârtiilor către cetăţeni trebuie scurtat, de aceea activitatea de la Urbanism va fi schimbată radical!”
În urmă cu o săptămână, postul de city manager al municipiului Mangalia a fost ocupat prin concurs de către Dan Georgescu, fostul director general al Goldterm. Deşi instalat recent pe acest post, agenda sa de lucru este, deja, foarte încărcată. Despre atribuţiile şi iniţiativele pe care le are pentru perioada următoare, ne-a vorbit în interviul următor.
- De ce aţi preferat să părăsiţi o funcţie liniştită, unde lucrurile erau aşezate, respectiv Goldterm pentru un post mult mai solicitant şi agitat?
- Într-adevăr, postul actual este diferit, dar întotdeauna am fost de părere că nu este bine să stai la infinit în tribune ori pe margine, ci trebuie să intri în acţiune, să te implici mai mult.
- Care a fost primul impact, vizavi de această nouă calitate, în cadrul Primăriei Mangalia?
- Am aflat problemele cu care se confruntă multe departamente, în special Urbanismul. Ştiam care sunt nemulţumirile cetăţenilor legate de mersul hârtiilor în Primărie, dar, acum, am o imagine mult mai clară a situaţiei generale. Astfel, am văzut că eliberarea autorizaţiilor de construcţie, a certificatelor de urbanism se eliberează cu mult peste termenul legal de 30 de zile, atât cetăţenii, cât şi agenţii economici întâmpinând reale probleme în demersurile pe care le-au început, respectiv, ridicarea unor construcţii, demararea unor activităţi etc. Există, de asemenea, foarte multe documente care stau prea mult timp la Comisia de Urbanism.
Sunt încă foarte multe contracte de închiriere, concesiune şi asociere nerezolvate la Serviciul Urbanism. Tocmai de aceea, am ţinut mai multe şedinţe cu angajaţii mai multor departamente tocmai pentru a găsi soluţii în vederea stopării birocraţiei. Există şi probleme de personal la Urbanism, Achiziţii şi Fonduri Europene, unde ori sunt puţini angajaţi în raport cu volumul de muncă, ori sunt aglomeraţi cu atribuţii de la mai multe birouri. O soluţie ar fi existenţa unui birou unic pentru cetăţeni, astfel ca aceştia să depună o singură cerere, nu la patru compartimente, cum se întâmplă în prezent. Aceştia să achite o singură taxă pentru toate documentele de care au nevoie, iar din acel moment activitatea să fie preluată de un singur birou.
- Care sunt atribuţiile pe care le aveţi?
- Principalele atribuţii sunt legate de Fonduri Europene şi de Investiţii. De altfel, până la sfârşitul acestui an vom prezenta o listă cu mai multe proiecte cu finanţare europeană pe axa 2020. În privinţa Casei de Cultură, se aşteaptă deschiderea anul viitor a unei axe prin care să se asigure fonduri europene pentru reabilitarea şi reorganizarea acestei instituţii. Iar împrumutul contractat să fie folosit ca rezervă în eventualitatea în care un proiect cu finanţare europeană este blocat, astfel ca obiectivele să fie duse la bun sfârşit în termenul prevăzut iniţial.
- Mai există probleme la Serviciul de Taxe şi Impozite?
- Au rămas mici deficienţe, dar sperăm ca foarte curând să le eliminăm. În plus, ne dorim implementarea sistemului online de plată a taxelor şi impozitelor care este mult mai practic şi eficient.