23 noiembrie 2024 19:09

Peste 500 de angajaţi ai şantierului DAMEN au intrat în şomaj tehnic. Pentru cei rămaşi la muncă, măsuri stricte de prevenire a infectării

 

Începând de marţi, 24 martie ac, puţin peste 500 angajaţi (TESA si muncitori), ai Şantierului Naval DAMEN Mangalia au intrat în şomaj tennic pentru o perioadă scurtă, se speră, în unele cazuri, prin rotație maximum 2 săptămâni, iar în altele, până la data de 16 aprilie.
De asemenea, a fost organizat şi programul de lucru în 2 schimburi, pentru a se evita supraaglomerarea, aceasta fiind una dintre măsurile de prevenire de infectare cu COVID – 19.
În acelaşi timp, s-au stabilit pentru angajaţi o serie de reguli pe care trebuie să le respecte cu stricteţe. Iată, care sunt acestea:
“Având în vedere conjunctura actuală, ca o dovadă a preocupării permanente pentru sănătatea şi siguranţa tuturor angajaţilor care îşi desfăşoară activitatea pe platforma societăţii, în ultima perioadă au fost implementate o serie de măsuri concrete, în scopul prevenirii răspândirii virusului COVID-19.
Astfel, am decis:
– restricţionarea accesului în incinta societăţii tuturor persoanelor sosite din străinătate, excepţie făcând salariaţii proprii;
– achiziţia de echipamente „non-contact” pentru măsurarea temperaturii corporale a salariaţilor, atât la intrarea în incinta societăţii, cât şi pe durata programului de lucru;
– dezinfectarea tuturor vestiarelor;
– dezinfectarea tuturor căilor de acces şi a drumurilor uzinale din incintă, cu o frecvenţă de două ori pe zi;
– organizarea programului de lucru în două schimburi şi acordarea posibilităţii unor categorii de salariaţi de a lucra de la domiciliu;
– restricţionarea temporară a deplasărilor în interes de serviciu a salariaţilor societăţii;
– transmiterea cu regularitate către toţi angajaţii societăţii a unor mesaje de informare cu privire la modalităţile de prevenire a răspândirii infectării cu coronavirus.
– Totodată, ca o măsura complementară, menită a veni în sprijinul salariaţilor noştri, vă facem cunoscut faptul că, începând cu data de 19.03.2020, a fost amenajat un spaţiu destinat cazării angajatilor DSM suspecţi de contaminare care doresc să se autoizoleze pe o perioadă de 14 zile, pentru a nu pune în pericol sănătatea membrilor familiei.
În acest sens, orice solicitare pentru cazarea în acest spaţiu, se va transmite către departamentul Corporate Affairs ( tel. 0730078078).
– În continuare, vă reamintim câteva dintre regulile de bază care trebuie avute în vedere în perioada următoare la locul de muncă: păstrarea distanţei de 1,5 m la orice întrunire în spaţii comune: birouri, holuri, spaţii de recreere, chiar şi în timpul pauzelor; respectarea organizării şedinţelor cu maximum 10 persoane, păstrând distanţa de siguranţa de 1,5m; respectarea prevederilor Regulamentului Intern cu privire la interzicerea consumului de seminţe, care prezintă risc biologic de răspândire a virusului COVID-19.
– Totodată, raportat la contextul actual, facem următoarele precizări: orice informație, suspiciune, neclaritate, cu privire la posibila prezenţă în şantier a persoanelor suspecte de contaminare sau venite din zone de risc, va fi comunicată, de îndată, conducătorului locului de muncă, sau direct către HSEQ Dept. (tel. 0731 022 418) pentru a fi clarificată şi evitată răspândirea de informații distorsionate, ce pot induce o stare de panică nejustificată; conducătorii locurilor de muncă vor transmite în timp util programarea la cabinetul medical pentru controlul medical periodic, întrucât acesta se organizează în grupuri de maximum 10 persoane, conform unui program bine stabilit; aparatele etilotest funcţionează fără ca persoana supusă controlului să aibă contact direct cu dispozitivul respectiv. Dacă în urma testării, aparatul indică prezenţa alcoolului în aerul expirat, se procedează la o noua testare, cu utilizarea unui alt aparat, cu suflare în muștiuc de contact steril, de unica folosință. Niciunul dintre aparate nu prezintă risc de contaminare. Vă mulţumim pentru înţelegere!”.
Tot în contextul actual al pandemiei de coronavirus, având în vedere închiderea unităţilor şcolare, câteva zeci de părinți au beneficiat de concediu pentru supravegherea copiilor minori sub 12 ani.
Şantierul are, în prezent, peste 2.100 de angajaţi, având în lucru 7 nave ce vor fi construite, la Mangalia, de la zero.
Un alt aspect important, în şantierul din Mangalia se află la reparat şi retehnologizat cel mai mare spărgător de gheaţă, “Perseus” ce aparţine AFDJ Galaţi.
Trebuie precizat faptul că toate aceste informaţii de interes pentru întreaga comunitate locală, Mangalia şi zonele limitrofe, ne-au parvenit pe surse, administraţia mai având de învăţat la capitolele comunicare, dialog, colaborare.