Chiriașii ANL, revoltați că apa infiltrată prin pereți le-a transformat apartamentele în peșteri
Un grup de chiriași ANL s-a adresat luni, la prânz, reprezentanților Primăriei Mangalia cărora le-a făcut, din nou, cunoscut faptul că au mari probleme din cauza apei ce se infiltrează prin pereții exteriori. Cătălin B., unul dintre locatari, a declarat pentru ”Ediția de Sud” că problema datează din 2011, aceasta făcându-se remarcată la câteva luni după ce locuințele au fost repartizate, mai precis la prima apariție a ploilor de toamnă. ”În vara anului 2011 ne-am mutat în casă nouă, însă la venirea toamnei am observat că de fiecare dată când ploua, pereții exteriori se umpleau de apă. La fel s-a întâmplat și în week-end-ul ce a trecut, când din cauza ploilor abundente, pereții mustesc de apă. În cazul meu, apa îmi afectează sufrageria. Practic, se văd plăcile de BCA care nu au fost izolate, iar apa se infiltrează printre ele. Am făcut numeroase adrese către Primărie încă din 2011, dar nu s-a luat nicio măsură. În situații similare se află marea majoritate a vecinilor mei. La întâlnirea de astăzi, ce a avut loc la Primărie, unde m-am dus împreună cu ceilalți locatari, ni s-a spus că se va analiza din punct de vedere juridic în ce măsură putem fi ajutați. Ni s-a spus că Primăria este administratorul blocurilor, în timp ce ANL București este proprietarul acestora”.
Până la găsirea factorilor de decizie, cetățenii sunt nevoiți să locuiască în adevărate peșteri, în care își face loc mucegaiul pe care sunt nevoiți să-l suporte, asemeni unui musafir nedorit, atât cei care au făcut sesizarea, cât mai ales copiii acestora.
De altfel, este arhicunoscută ”calitatea” blocurilor ANL sau a celor construite din fonduri nerambursabile situate în zonele Oituz și MI Dobrogeanu. La puțin timp după inaugurare, locatarii s-au trezit că le pică tavanul sau fațada, aceasta din urmă făcând vizibil materialul ”rezistent” cu care a fost căptușită, respectiv hârtia… Pe lângă lucrările de mântuială, ceea ce i-a mai intrigat pe beneficiarii locuințelor a fost faptul că perioada de garanție acordată de constructor a fost de numai 2 ani, mai puțin decât cea dată la cumpărarea unui frigider. Nu în ultimul rând, o altă problemă ivită, tot la scurtă vreme de la înmânarea cheilor, a fost inundarea centralelor în urma precipitațiilor ce au căzut.