26 noiembrie 2024 3:38

Cu sprijinul Agenţiei Paralela 45, pentru prima dată în viaţa lor, 37 de copii au ajuns pe litoralul românesc

 

37 de copii care nu au văzut niciodată Marea Neagră au ocazia în această minivacanţă să o vadă de ziua lor, 1 Iunie, graţiei campaniei desfăşurate de turoperatorul Paralala 45, Prima Zi La Mare. Copiii, care au vârste cuprinse între 7 și 14 ani, şi se află în grija Organizației Umanitare Concordia, vor petrece cinci zile pe litoralul românesc.

Programul campaniei cuprinde activităţi educativ-distractive la malul Mării Negre în perioada 31 mai – 4 iunie.

Cei 37 de copii din cartierul Mimiu, aflat la periferia municipiului Ploieşti provin din familii cu posibilităţi materiale reduse. Pe parcursul sejurului, sunt cazaţi, gratuit, la Hotelul Delta din Jupiter. Deplasarea lor către litoral a debutat miercuri, când au făcut un popas în Bucureşti, unde au vizitat Muzeul Satului şi Palatul Parlamentului.

Joi, de 1 Iunie, au făcut cunoştinţă cu Marea Neagră, în care chiar s-au bălăcit, nu înainte de a primi lecţii de la salvamari. Copiii au primit câte un rucsac cu articole de plajă care le-a fost de ajutor pentru a se încadra mai bine în atmosfera de la malul mării.

Pe parcursul şederii pe litoral, vor mai avea ocazia să meargă pe faleza Cazinoului din Constanţa, la Delfinariu, dar şi în comuna Albeşti, în Ograda Veseliei. Copiii sunt însoţiţi de 7 supraveghetori care împreună cu gazdele vor încerca să le facă sejurul sigur şi relaxant.

Îngrijorător: Jumătate din copiii din România au risc de sărăcie, iar 22% dintre cetăţeni nu au ajuns niciodată la mare!

Campania #Prima Zi La Mare a apărut ca urmare a evidenţierii în mediul public a unor studii de piaţă despre numărul românilor care nu au văzut niciodată Marea Neagră. Astfel, un studiu IRES arată că 22% dintre români nu au fost niciodată la mare, în timp ce unul realizat de World Vision Romania și de Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj Napoca evidențiază că jumătate din copiii din România au risc de sărăcie și excluziune socială.

„Susţinem de mai multă vreme tânara generaţie în dezvoltarea ei, şi mai ales copiii cu posibilităţi materiale reduse. De data acesta, chiar de ziua lor, pe 1 Iunie, prezentăm Marea Neagră unor copii care nu au văzut-o niciodată. Ne dorim ca #PrimaZiLaMare să devină o campanie naţională şi din 2018 mai multe agenţii de turism membre sau nemembre ale Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism să ni le alăture şi cât mai mulţi copii să se bucure de o vacanţă pe litoralul românesc”, spune dr. Alin Burcea, CEO Paralela 45 și președinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism.

Concordia, organizație independent neguvernamentală și non-profit, care are ca misiune susținerea și (re)integrarea socială, familială, școlară și profesională a copiilor, tinerilor și familiilor aflate în dificultate, spre o viață independent și autonomă, are o experienţă de 25 de ani în România. Proiectele Concordia se derulează în București, Ploiești și Ariceștii Rahtivani, Județul Prahova, și se adresează unui număr de peste 600 persoane în fiecare an.