22 noiembrie 2024 22:50

Noul Preşedinte al Judecătoriei Mangalia, jud. Adrian Ionescu: „Obiectivele mele prioritare sunt eficientizarea interacțiunii cu justițiabilii şi reducerea termenelor de soluționare a cauzelor”

De puţin timp, jud. Adrian Ionescu a preluat funcţia de Preşedinte al Judecătoriei Mangalia. Fost avocat, deci om al justiţiei, noul preşedinte cunoaşte atât problemele din domeniu, cât mai ales nevoile institţiei pe care o coordonează de câteva luni.

Despre activitatea instanţei din Mangalia, cât şi despre proiectele pe care intenţionează să le desfăşoare, jud. Adrian Ionescu ne povesteşte în interviul următor:

– Spuneţi-mi, vă rog, câteva lucruri despre dumneavoastră
– Sunt născut în Constanța , la data de 27 noiembrie 1980, am absolvit Universitatea ”Ovidius” din Constanţa și am urmat un master în Ştiințe Penale la aceeași universitate. Am devenit avocat în anul 2005, iar din anul 2019 sunt judecător în cadrul Judecătoriei Mangalia.Din luna iulie 2022, am fost delegat în funcția de președinte al instanței din Mangalia.
– Care este structura organizatorică a instanţei de judecată?
– În cadrul judecătoriei, există opt posturi de judecător, dar efectiv în instanță funcționează șapte judecători, care au specializare generală, soluționând atât cauzele civile, cât și pe cele penale. Alături de noi îşi desfăşoară activitatea un număr de 12 grefieri de ședință și trei grefieri arhivari, precum și personalul auxiliar al instanței, format din cinci persoane.
– Care este planul de lucru în calitate de Preşedinte al Judecătoriei Mangalia?
– În primul rând, pe termen scurt și mediu, obiectivele mele privesc eficientizarea interacțiunii cu justițiabilii și profesioniștii din domeniul justiției, reducerea termenelor de soluționare a cauzelor, iar în viitorul cât mai apropiat, renovarea și modernizarea sediului instanței.
– Cum stă instanţa la capitolul volum de muncă?
– Ca orice instanță, cu un volum superior de dosare, este important să încercăm să creștem gradul de soluționare a cauzelor, reducerea stocului de dosare, o mai mare transparența în actul de justiţie, dar și gestionarea cât mai eficientă a resurselor umane ale instanței, inclusiv prin suplimentarea schemei de personal, în măsura în care aceasta va fi posibilă.
– Este instanţa supraaglomerată de dosare?
– Judecătoria Mangalia are în fiecare an aproximativ 6.500-7.000 de dosare nou intrate, din care aproximativ 75% sunt dosare civile, iar restul fiind cauze penale.
– Care sunt cuzele care predomină?
– Statistic, cele mai multe dosare civile privesc încuviințarea executării silite, plângeri contravenționale și cereri de valoare redusă sau pretenții, iar în domeniul penal, cauzele privind infracțiuni referitoare la circulația pe drumurile publice.
– În cât timp se finalizează un dosar?
– Deși statistic termenul de soluționare este de 4-5 luni, în realitate majoritatea dosarelor, ce vizează soluționarea pe fond a cauzelor civile sau penale sunt soluționate în aproximativ un an, dar aceste termene sunt cauzate fie de complexitatea probatoriului, fie de respectarea termenelor prevăzute de codurile de procedură. Evident, există și dosare mai vechi, dar, cum am mai spus, sunt dosare complexe ce necesită probatorii ample și complexe, expertize judiciare, efectuate de experții tehnici, care sunt necesare în cauză și care prelungesc termenul de soluționare a cauzelor.
– Ce ne puteţi spune despre starea în care se află sediului instanţei?
– Sediul instanței, la acest moment, nu mai corespunde unor standarde actuale, fiind necesară reabilitarea și modernizare clădirii. Din păcate, lipsa fondurilor alocate a condus la imposibilitatea derulării unor lucrări de amploare, astfel încât sperăm pentru viitorul apropiat la o etapizare a acestora, în funcţie de bugetul ce ne va fi repartizat pentru investiţii.
Vă mulţumesc şi vă doresc succes în noua misiune!