24 noiembrie 2024 11:52

Pentru că bursele copiilor s-au „achitat”(0 lei! ), şcoala nouă este „gata” (pe hârtie!), Mangaliei îi lipsea un raliu care o costă 200.000 de lei!

În perioada 10-11 mai, Primăria Mangalia, în colaborare cu Federaţia Română de Automobilism Sportiv şi Clubul Sportiv AMC Racing, va organiza a doua ediţie a Campionatului Național de Super Rally 2019 – Powered by Superbet – Trofeul Bergenbier.

Cu acest prilej, se vor efectua diverse lucrări de amenajare ce vor consta în securizarea perimetrului zonei de concurs, prin montarea de garduri, baloți de paie și parapeți din beton.

Dar pentru că traseul era plin de gropi şi denivelări, care ar fi putut pune în pericol viaţa şi integritatea fizică a piloţilor, s-a decis, pe ultima sută de metri, decopertarea suprafeţei degradate şi aplicarea unui covor asfaltic, ale cărui costuri sunt o necunoscută.

Traseul ales nu este pe placul multor cetăţeni, deoarece, sâmbătă, circulaţia va fi oprită pe Aleea Teilor, la stânga pe strada Oituz (în dreptul Geamiei, unde se asfaltează, în prezent), Bulevardul1 Decembrie 1918 până la intersecţia cu strada Portului, la Club Nautic şi apoi spre stânga până la linia de start/sosire (Portului cu strada Vânători).

Între timp, staţiunile continuă să rămână pustii, zonele turistice de interes naţional nefiind atractive pentru vizitatori în minivacanţa de Paşti şi 1 Mai care le-au ocolit, deoarece nu au ce oferi nici din punct de vedere al aspectului şi nici din cel al atracţiilor care să-i destindă.

Bugetul alocat pentru organizarea raliului se ridică la suma de 200.000 de lei, aprobaţi prin HCL 280 din 20.12.2018, când s-au stabilit toate evenimentele pentru 2019.

Despre acestea, vom reveni cu un articol separat, când veţi afla ce sume astronomice au aprobat, la sfârşitul anului trecut, consilierii locali pentru tot felul de distracţii, unele mai surprinzătoare decât altele.

Revenind la raliu, nu putem sesiza câtă atenţie acordă autorităţile publice locale manifestărilor automobilistice, în timp ce pentru susţinerea unor alte tipuri de evenimente se cântă clasicul refren „nu avem bani!”. Astfel, copiii talentaţi ai Mangaliei care participă la diverse competiţii sportive, festivaluri de muzică şi dans sunt refuzaţi de aleşi, iar pentru a nu rata participările unde au obţinut calificări sunt nevoiţi să apeleze la agenţi economici ori la rude şi prieteni. Să nu uităm că profesorul de muzică Traian Broască a fost făcut „milog” de un consilier local, în momentul în care a solicitat bani pentru a merge cu corul de copii la un festival în străinătate…

În schimb, pilotul Emil Ghinea, ale cărui rezultate fruntaşe la raliuri nu le contestăm (vicecampion al României la CNVC – 2018, clasându-se pe primele poziții ale podiumului de concurs) are mai mult succes când solicită fonduri, astfel că de mai multe ori i s-au alocat sume foarte mari în euro.

Mai mult, Emil Ghinea a fost declarat în anul 2013 sportivul nr. 1 al Mangaliei,primind un premiu din partea Primăriei a cărui valoare a fost “clasificată”,ca multe alte decizii învăluite în ceaţă.

Potrivit HCL 280 din 20.12.2018, cei 200.000 de lei vor fi folosiţi de organizatori pentru mediatizare, afişe, bannere, flyere, tricouri, şepci, veste personalizate, autocolante, sacoşe şi alte material promoţionale, de lux, probabil, analizând valoarea lor.

Dar până la urmă, este bine că se organizează raliul, având în vedere că toate celelalte problem urgente ale urbei au fost rezolvate.

Astfel, bursele elevilor s-au “acordat” (0 lei!), Şcoala nr. 5 “are” un corp nou de clădire ultramodern (în imaginaţia şi speranţa noastră), drumurile sunt “netede” ca în palmă (vise!), iluminatul “funcţionează” la parametri (mai mult ziua), locuri de muncă s-au “creat” cu duiumul, graţie facilităţilor acordate întreprinzătorilor (agenţii economici sunt sufocaţi de taxe, alţii au plecat în alte ţări – Lumotex, iar cel mai mare şantier din ţară, Damen a ajuns terţ poprit, asemenea altor întreprinzători, astfel că achită în contul impozitului annual datoriile Primăriei către diverşi furnizori de servicii juridice, mai ales) şi “realizările” pot continua să fie enumerate la infinit.

“Realizări” fanteziste care, pe an ce trece, duc Mangalia într-o prăpastie atât de adâncă, încât luminiţa salvatoare nu mai poate fi zărită.

Vom reveni.