Pentru că Damen nu a intrat încă în drepturi, negocierile Sindicatului „Navalistul” pe tema creşterilor salariale s-au amânat pentru săptămâna viitoare!
Deoarece noii parteneri ai navaliştilor din Mangalia, respectiv olandezii de la Damen nu şi-au intrat încă în drepturi în cadrul Şantierului Naval, întrucât cele două tranzacţii (pe de o parte achiziţia celor 51% de acţiuni de la DSME, şi pe de altă parte transferul celor 2% dintre acţiuni statului român, astfăl să devină majoritar în acest parteneriat ) nu au fost încă finalizate, conducerea Sindicatului Liber „Navalistul” a decis amânarea negocierilor privind modificarea contractului colectiv de muncă pentru perioada 2 – 25 mai.
Liderul de sindicat, Laurenţiu Gobeajă a declarat pentru „Ediţia de Sud” că „având în vedere faptul că tranzacţia privind modificarea structurii acţionariatului companiei nu este încheiată, am convenit ca negocierile pe care le planificasem pentru intervalul 16 – 30 aprilie să fie amânate pentru 2 – 25 mai. Obiectul negocierilor îl constitue noul contract colectiv de muncă pe care, deşi l-am semnat, are lăsate în aşteptare mai multe articole care privesc majorările salariale ce nu s-au mai făcut de 3 ani, durata pauzei de masă, organizarea timpului de muncă, valoarea biletelor de odihnă.”
Situaţia şantierului este tot mai fragilă, numărul angajaţilor reducându-se 1.626!
Preşedintele sindicatului ne-a mai spus faptul că deşi, cândva, salariaţii DMHI aveau cele mai mari salarii din domeniu din ţară, de 3 ani, au ajuns la coada listei. Mai mult, în Şantierele Navale Tulcea, Brăila şi Galaţi s-au înregistrat creşteri salariale de 8,5%. Există și diferențe de salariu între 20% pentru anumite categorii de salariați, pe anumite nivele și chiar 100% pentru personalul cu studii superioare. De aceea, angajaţii speră ca tranzacţiile mult aşteptate să producă în sfârşit efecte, astfel să se discute şi despre salariile lor.
Până atunci, situaţia şantierului rămâne vulnerabilă, cu o uşoară revenire dată de 2 nave aduse la reparaţii. „Urmează să fie aduse tot la reparaţii încă două nave, însă volumul de lucru nu este acoperit în totalitate. O navă stă la reparaţii cel mult două săptămâni, dar tot este bine că angajaţii de la reparaţii, care nu mai aveau deloc de lucru au, în prezent, activitate. Pe de altă parte, din cauza nefinalizării tranzacţiilor, oamenii continuă să plece din şantier, cam
două-trei demisii pe zi. Astfel, în prezent, şantierul mai are 1.626 de angajaţi. Să sperăm însă că de săptămâna viitoare vom putea purta un dialog constructiv cu olandezii de la Damen, în caz contrar, vom merge din nou la Ministerul Economiei”, a mai spus liderul sindicatului Laurenţiu Gobeajă.
Pe de altă parte, surse din Ministerul Economiei ne-au declarat că şi săptămâna trecută au existat discuţii pe tema tranzacţiilor şi că „situaţia se va regla în câteva zile, neexistând motive de îngrijorare pe acest subiect.”