27 noiembrie 2024 7:34

Președintele Grupului de Șantiere Navale Damen, Kommer Damen, întâlnire cu Ministrul Român al Economiei

Președintele și proprietarul Grupului de Șantiere Navale Damen, Dl. Kommer Damen, a avut o întrevedere cu ministrul român al economiei, Dl. Dănuț Andrușcă, pentru a discuta despre viitorul Șantierului Naval Damen Mangalia.

 

În urma achiziției de către Grupul Damen a 49% acțiuni din Daewoo Mangalia Heavy Industries de la Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering la data de 20 iulie 2018, Grupul Damen a devenit responsabil pentru managementuloperațional al șantierului care a fost redenumit Șantierul Naval Damen Mangalia  (Damen Shipyards Mangalia). Guvernul României deține 51% din acțiuni.

 

Întâlnirea dintre Dl. Damen și Dl. Andrușcă a avut loc la sediul central al Ministerului Economiei din România. Subiectele discutate au inclus parteneriatul de încredere care susține asocierea dintre Damen și șantierulnou-achiziționat. Mai mult, s-a subliniat faptul ca industria navală este de interes strategic pentru România, și căse așteaptă ca relația dintre Ministerul Economiei din România și Grupul de Șantiere Navale Damen săpermită industriei construcțiilor navele din România dezvoltarea la întregulpotențial.

 

Extinderea forței de munca

“Șantierul din Mangalia este foarte important pentru Grupul Damen deoarece va permite diversificarea gamei lor de produse, în special în direcțiaconstrucției de nave de dimensiuni mari cu valoare adăugată mare, cum ar fi navele de croazieră”, a declarat Dl. Andrușcă.

 

“Cea mai importantăinformație pe care am primit-o de la Dl. Damen este cea cu privire la viitorul forței de muncă a acestui șantier”, a declarat referindu-se la intențiile Damen de a extinde forța de muncă din șantier la peste 3000 angajați.

 

Încredere in viitor

În urma întâlnirii, Dl. Damen a comentat: “Suntem recunoscători pentru oportunitatea de a mulțumi personal Dlui. Andrușcă, pentru rezistența, determinarea și perseverența ministerului, și pentru relațiile de încredere reciprocă pe care echipele noastre le-au susținut pe parcursul acestui proces.”

 

“Avândîn vederea starea actuală a șantierului, ne confruntăm cu o perioadă dificilă”, a continuat Dl. Damen. “Cu toate acestea, cu susținerea deplinăși continuă a Guvernului Românieiși a oportunităților comerciale contractate, avem convingerea căsituația financiară a șantierului va fi restaurată, iar angajarea de personal stabilizată. Nu numai că vom oferi condiții de muncă mai bune forței de muncăromânești, dar am discutat de asemeni și îmbunătățireacondițiilor sociale, prin renovarea și modernizarea cantinelorși a anexelor sociale din șantier”.

 

 

 

Damen Shipyards Group

 

Damen Shipyards Group operează 35 de şantiere de construcţii şi reparaţii nave, şi are în jur de 12,000 de angajaţi în întreaga lume. Damen a livrat mai mult de 6,000 de nave în peste 100 de ţări şi livrează anual aproximativ 160 de nave către clienţi de pe întreg mapamondul. Conceptul Damen unic de proiectare standardizată a navelor garantează un nivel ridicat de calitate.

 

Accentul pe care Damen îl pune pe standardizare, construcţie modulară şi disponibilitate a navelor în stoc asigură termene scurte de livrare, “costuri totale de proprietate” scăzute, valori de revȃnzare ridicate şi performanţe solide. Mai mult, navele Damen se bazează pe tehnologii dovedite şi cercetare şi dezvoltare aprofundată.

 

Damen oferă o gamă largă de produse, incluzȃnd remorchere, ambarcaţiuni, nave militare şi de patrulare, ambarcaţiuni de viteză, nave de mărfuri, drage, nave pentru industria offshore, feriboturi, pontoane şi superiahturi.

 

Pentru aproape toate tipurile de nave, Damen oferă o gamă largă de servicii, inclusiv întreţinere, piese de rezervă, instruire şi transfer de know-how (construcţii navale). Damen mai asigură o mare varietate de componente marine precum duze, cȃrme, vinciuri, ancore, lanţuri de ancoră şi construcţii metalice.

 

Damen Shiprepair & Conversion (DSC) cuprinde o reţea globală de 18 şantiere de reparaţie şi conversie din care 12 se afla in nord vestul Europei. Facilitatile acestor santiere includ peste 50 de docuri (acoperite) si plutitoare, cel mai mare dintre acestea avand 420 x 80 metri, precum si cale de lansare, sincrolifturi si hale. Proiectele variază de la reparatii simple de mica anvergura pana la modernizari complexe si conversii complete de structuri offshore de mari dimensiuni. DSC realizează în jur de 1,300 lucrări de reparaţii şi întreţinere anual, atat in cadrul santierelor cat si in porturi si in timpul voiajelor.