11 septembrie 2025 12:55

Școala Gimnazială Nr.1 din Pecineaga a finalizat proiectul „Fiecare copil contează – Soluții pentru prevenirea și combaterea abandonului școlar”, finanțat prin PNRAS

Fiecare copil contează, proiect Pecineaga
image_pdf

Școala Gimnazială Nr.1 “Contraamiral Petrică Stoica” Pecineaga a finalizat proiectul „Fiecare copil contează – Soluții pentru prevenirea și combaterea abandonului școlar”, finanțat prin PNRAS.

Unitatea de învățământ a fost beneficiara unui program de reducerea abandonului școlar finanțat din fondurii PNRR.

Valoarea proiectului este de 687.840 lei, fără T.V.A.

Obiectul contractului de finanțare a fost acordat Școlii Gimnaziale Nr.1 “Contraamiral Petrică Stoica” Pecineaga în cadrul SG-PNRAS prin Inspectoratul Județean Constanța de către Ministerul Educației și Cercetării, în calitate de coordonator de reforme și investiții în cadrul Componentei 15 – Educație a Planului Național de Redresare și Rezilientă al Romaniei (PNRR), R3 Reforma sistemului de învățamânt obligatoriu pentru prevenirea și r educerea părăsirii timpurii a școlii în sprijinirea unităților de învățământ cu risc de abandon școlar.

Grantul a fost acordat beneficiarului în vederea implementării proiectului F-PNRAS-1-2022-2025, aprobat prin Ordinul Ministrului Educației nr. 3580/15.04.2022, Cod proiect F-PNRAS-1-2022-2275, contract de finan țare Nr. 6346A/4/27.09.2022.

Valoarea nerambursabilă a c ontractului de finan țare a fost de 687.840 lei și s-a de sfășurat pe o perioadă de 3 ani școlari respectiv 27.09.2022-26.09.2025, bugetul fiind structurat pe anii finaciari 2022, 2023, 2024, 2025 pe trei categorii de activități:

  1. Activități MATE, prevenire, intervenție;
  2. Activități de compensare;

Digitalizarea procesului educațional

Conform cererii de finanțare, proiectul nu a avut activități de compensare. Proiectul a fost depus/evaluat/implementat în sistemul informatic integrat de management pentru PNRR prin înregistrarea unității școlare pe platforma proiecte.pnrr.gov.ro.

Conform cererii d e f inanțare, școala s -a axat p e d escrierea problemei, și anume, motivația scazută la învățătură, note scăzute la evaluare națională, lipsa implicării familiei (elevi cu părinți plecați în străinătate și lăsați în grija bunicilor, familii monoparentale sau concubinaj, elevi reveniți din plasament, familii dezorganizate, medii defavorizate etc.), fluctuația elevilor plecați /veniți datorită problemelor familiale, nivel educațional scăzut a l părinților și/sau săracie, infrastructură deficitară, nivel în creștere a elevilor depistați cu cerințe educaționale speciale.

Obiectivele proiectului:

1) Îmbunătățirea sistemului de învățare și a promovabilității;

2) Creșterea ponderii mediilor peste 6 și procentujului de promovare a examenului de evaluare națională;

3) Prevenirea riscului de abandon școlar prin integrarea în mediul favorabil învățării elevilor aparținând grupurilor vulnerabile prin participarea acestora până în 2025 la programe extrașcolare menite să le crească motivația de învățare.

4) Consolidarea relației părinte-elevi-școală prin implementarea până în 2025 a cel puțin 30% dintre părinții din grupul țintă în activități de informare.

5) Înbunătățirea activității procesului educațional prin stagii de formare pentru cadrele didactice.

Beneficiarii direcți ai proiectului au fost 30 de elevi ca și grup țintă (de gimnaziu), cadrele didactice care s-au format pentru utilizarea metodelor nonformale, interactive, părinții acestor elevi implicați în activități de educație parentală, iar ca beneficiari indirecți, ceilați elevi ai școlii, cadre didactice, membri ai comunității locale, parteneri educaționali.

Activitățile derulate în cei 3 ani școlari au fost:

Activități MATE – activități de screening la nivelul claselor prin chestionare SASAT, fișe de observare, chestionare fișe de evaluare activități de introducere a datelor în SIIIR (secțiune special creată);

  • Activități de structurare a lucrului în echipă;
  • Activități de formare autorizate;
  • Activități de intervenție: activități pedagogice și de sprijin – activități remediale: matematică și limba română;
  • Activități de consiliere și orientare profesională, consiliere pedagogică 1 la 1;
  • Activitati sportive pentru atragerea elevilor din grupul țintă în spațiile școlii în vederea înbunatățirii rezultatelor școlare, elevi care se aflau în risc de absenteism, a dezvoltării spiritului de echipă, dezvoltării abilităților socio – emoționale a elevilor cu CES;
  • Organizarea unor cercuri tematice prin activități de bricolaj, dans sportiv, de teatru în engleză, științe pe diferite ateliere de lucru și atragerea acestor elevi în echipe de dansuri populare „Tradiții dobrogene”;
  • Organizarea de excursii /ateliere tematice;
  • Utilizarea unei platforme educaționale/catalog digital, manuale digitale – platforma informatica edus.ro, dar și asigurare suport administrativ, lectii online, teme și teste, module administrative și didactice.

Pentru categoria a III-a a  proiectului, digitalizarea procesului educațional, s-a dotat o sală de lucru pentru grupul țintă de elevi cu laptopuri (30 de bucăți), stație de încărcare/stand mobil de podea, tablă inteligentă, webcam, imprimantă laser c olor A4 , I RIS scan desk 6 , system audio 2.1 energy system tower, rourter TP-LINK.

De asemenea a fost dotată o sală de clasă cu mobilier performant, modular format din: catedră (1) scaune metal (30 buc), mese hexagonale individuale (30 buc), dulapuri PAL (5) și dulapuri metalice (4).

În anul școlar 2023-2024 au fost efectuate stagii de formare pentru 17 cadre didactice, structurate în 2 tipuri de cursuri:

  • Curs metode de reducere a bullyingului în școală;
  • Curs aplicații și soluții în ADHD conform graficului:
  • 14.03 / 28.04.2023 – grup ADHD – 8 persoane
  • 22.03 / 05.05.2023 – grup bullying – 8 persoane
  • 30.03.2023 / 17.05.2020 – grupul bullying – 11 persoane
Fiecare Copil Conteaza_Proiect PNRAS

Lasă un răspuns