22 noiembrie 2024 23:35

Vernisaj de pictură, grafică şi creaţie în Photoshop

2Duminică, în incinta Sanatoriului Balnear din Mangalia, a avut loc vernisajul expoziției de pictură, grafică și creație în Photoshop intitulată „Inteligența inimii”. Lucrările de pictură și grafică au fost realizate de Liliana Lazăr, iar creațiile în Photoshop îi aparțin lui Sorin Lazăr.

Debutul celor doi soţi Lazăr, Liliana şi Sorin, reprezintă o primă ieșire în lumea artei. Expoziția „Inteligența inimii” propune culoare și formă într-un limbaj nonconformist, cu inserții de suprarealism și muzică divină. Expoziția apare cu atât mai interesantă cu cât reunește, în două secțiuni, lucrări de pictură, grafică și modelaj, pe de o parte și creații în Photoshop, pe de altă parte.

Organizatorul expoziţiei, prof. Karl Robert Perko, a recunoscut că, în cei opt ani pe care i-a petrecut în România după o îndelungată absenţă din ţară, nu a întâlnit, până la soţii Liliana şi Sorin Lazăr, niciun reprezentant al şcolii suprarealiste.

Istoricul de artă dr. Tatiana Odobescu, directorul Centrului Cultural Callatis din Mangalia, a evidenţiat valoarea artistică a operelor de artă expuse. Referindu-se la lucrările Lilianei Lazăr, Tatiana Odobescu a arătat că mesajul pe care îl trimit lucrările acesteia este unul direct, fără metafore inutile, în timp ce, operele lui Sorin Lazăr au profunde accente suprarealiste. “Titlurile alese pentru lucrările sale de către Liliana Lazăr sunt asemenea unor amprente puse pe fiecare creaţie. Şi vorbim, aici, despre 3“Geneză”, “Zeul Mării”, “Amurg în roşu”, “Avangardă”, “Ofrandă”, “Barca din vis”, doar câteva titluri invocate de Liliana Lazăr. Creaţiile ei reflectă practic, tot ceea ce i s-a întâmplat, din punct de vedere artistic, în ultimele decenii, de la schiţe şi studii şi până la lucrări în ulei şi acuarelă”, a declarat, în cadrul vernisajului, Tatiana Odobescu.

1Având profesii ancorate în realitate, cei doi artiști vin dintr-o „zonă” fără tangență cu arta și fără pretenția de a concura cu maeștrii genului, dar cu dorința de a crea un stil propriu, inconfundabil, cu coordonate atemporale, aspațiale. Potrivit Lilianei Lazăr, lucrările expuse sunt strânse de-a lungul a numai puţin de treizeci de ani, încă din perioada tinereţii.