Specialiştii angajaţi de Daewoo Mangalia Heavy Industries au descins, în urmă cu câteva zile, pe nava „Flaminia“, pentru a stabili dacă aceasta are la bord substanţe ce ar putea afecta sanatatea cetăţenilor din zonă, dar şi pe cea a muncitorilor. Potrivit unui comunicat al DMHI, „primul transport de tabla navala de 3.000 tone de la Sidex – Mittal Steel Galati, destinat reparatiei MSC “Flaminia” a fost descarcat in Daewoo-Mangalia Heavy Industries S.A. În urma analizei probelor prelevate de la bordul navei MSC “Flaminia” , specialiştii de la INSEMEX Petrosani, ne-au informat preliminar, urmatoarele :
– „atmosfera controlata la fața locului conține substanțe inflamabile în concentrații reduse, care nu pot forma o atmosferă explozivă în condiții normale de temperatură ambiantă (25÷40ºC)”
– „probele de lichid analizate conțin substanțe inflamabile în cantițăti reduse, care, la temperatură normală, nu pot genera vapori inflamabili in cantități capabile să formeze o atmosferă explozivă”
– „probele de solid analizate conțin substanțe inflamabile în cantițăti reduse, care, la temperatură normală, nu pot genera vapori inflamabili sau gaze inflamabile in cantități capabile să formeze o atmosferă explozivă”
– „În urma testelor de laborator la încălzire programată a probelor solide, nu s-au identificat reacții de descompunere sau de combinare violente –de tip explozie ale acestora”
– „La temperaturi ridicate (de cca. 800º C) gazele și vaporii degajați din materialele solide (probele nr.18, 23,26 ) s-au autoaprins”.