Asfaltarea DJ 393 Albești – Coroana va fi gata la sfârșitul lunii august

Coroana

Lucrările la DJ 393 Albești – Coroana avansează cu repeziciune. Până acum s-a turnat binder (primul strat de asfalt) pe o lungime de 4 km, la începutul lunii august urmând ca întregul drum să aibă primul strat de asfalt așternut.

Directorul general al Societății „Drumuri Județene Constanța” S.A., Răzvan Zagon, a verificat, astăzi, alături de președintele Consiliului Județean Constanța, Mihai Lupu, stadiul lucrărilor de execuție la acest proiect.

„Drumul DJ 393 Albești-Coroana se află într-un amplu proiect de reabilitare și modernizare. Până în prezent, au fost utilizate peste 3.300 de tone de binder. În acest proiect sunt implicați 25 de lucrători care operează 15 utilaje specializate”, a precizat Răzvan Zagon, directorul general al Societății „Drumuri Județene Constanța” S.A.

Lucrările se vor încheia la sfârșitul verii.

„Transformarea RAJDP în societate pe acțiuni oferă toate premisele noii echipe manageriale a Societății “Drumuri Judeţene Constanţa S.A” de a-și demonstra eficiența și a intra în competitivitate cu alte companii private. Firesc, Consiliul Județean Constanța, în calitate de acționar majoritar, sprijină activitatea noii societăți, astfel încât aceasta să pună în valoare toate resursele de care dispune și să răspundă tuturor provocărilor pe care le avem de trecut.

Începutul este promițător. Se lucrează cu profesionalism, iar lucrările avansează rapid. Pe un sector de drum, care nu a fost inclus niciodată într-un proiect de asfaltare, la începutul lunii august, va fi turnat primul strat de asfalt. Aproximativ 27.000 de tone de piatră au fost utilizate pentru a reconstrui efectiv, DJ 393 care leagă localitățile Albești-Coroana. În ritmul în care înaintează lucrările, până la sfârșitul verii se va putea circula pe acest drum, în cele mai bune condiții”, a spus Mihai Lupu, președintele Consiliului Județean Constanța.

Valoarea proiectului este de 15 milioane de lei, lucrările au început în luna septembrie a anului trecut și se vor încheia la sfârșitul lunii august.




Polaris Holding Costinești angajează șoferi

Polaris M Holding 𝐂𝐎𝐒𝐓𝐈𝐍𝐄𝐒̗𝐓𝐈 angajează șoferi pentru autogunoiere.

Descriere post:

Transportă cu autospeciala deșeuri reziduale, stradale sau reciclabile.

Cerințe:

  • Permis de conducere categoria C
  • Atestat profesional de transport marfă.

Beneficii:

  • Tichete de masă
  • Ore suplimentare plătite
  • Contract pe perioadă nedeterminată.

Așteptăm CV-ul tău la următoarea adresă de e-mail: 𝐝𝐚𝐧𝐢𝐞𝐥.𝐜𝐡𝐢𝐫𝐢𝐥𝐚@𝐩𝐨𝐥𝐚𝐫𝐢𝐬.𝐫𝐨

Informații suplimentare:

𝟎𝟕𝟔𝟓 𝟒𝟕𝟑 𝟑𝟒𝟓, de luni-vineri, în intervalul orar 09:00 – 16:00.




Luni se oprește furnizarea apei potabile la Ovidiu

Raja

În vederea executării lucrărilor de conectare la sistemul centralizat a noii conducte de alimentare cu apă din orașul Ovidiu, RAJA S.A. va întrerupe furnizarea apei potabile de luni – 03 iulie 2023, ora 22.00 până marți – 04 iulie 2023, ora 10.00.

In acest timp, vor fi afectați de lipsa apei consumatorii din orașul Ovidiu, Hotel Herberth’s, Distrigaz Sud Rețele și Brick Ovidiu.

Investiția face parte din cadrul contractului de investiții cu finanțare europeană derulate prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) – CL22 „Obiectiv Reabilitare conducte de aducțiune- supratraversare pod Canal Dunăre Marea Neagră.

Ne cerem scuze pentru disconfortul creat abonaților, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție ale constructorului vor face tot posibilul pentru finalizarea intervențiilor și reluarea furnizării apei potabile în timp operativ.

Totodată, rugăm utilizatorii afectați de această lucrare sa își asigure rezerva minimă de apă pentru consum și uz casnic în perioada în care va fi sistata alimentarea cu apa.

Amintim consumatorilor că investițiile pentru modernizarea și dezvoltarea sistemelor de alimentare cu apă potabilă sunt efectuate în beneficiul lor pe termen lung și vizează asigurarea unor servicii ireproșabile și implicit creșterea calității vieții.

Prin implementarea acestora se realizează îmbunătățirea capacității de transport și distribuție a apei potabile, asigurarea debitului de alimentare și a calității apei, reducerea pierderilor in rețeaua de distribuție, siguranța si continuitatea furnizării serviciilor.




Atenție, se oprește apa în mai multe zone din Constanța!

RAJA

La nivelul rețelei de distribuție apă potabilă din municipiul Constanța se vor executa lucrări de conectare a noii conducte la magistrala, cu diametrul de 560 mm, de pe bulevardul Tomis. În vederea realizării acestor operațiuni, se va sista furnizarea apei potabile de luni – 03 iulie 2023, ora 22.00, până marți – 04 iulie 2023, ora 04.00.

În acest timp, vor fi afectați de lipsa apei consumatorii din cartierele Palazu Mare, Boreal, Tomis Plus, Maurer, cei de pe bd. Aurel Vlaicu (zona Caragea Dermen), precum și Centrele Comerciale Carrefour, Dedeman, Brico Depot, Selgros, Lems și Jisk.

Investiția face parte din Contractul de lucrări CL4“Rețele apă și canalizare în zona periferică a Municipiului Constanța, Palazu Mare și stațiunea Mamaia”, în valoare de aproximativ 51 mil. lei, derulat prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM).

Ne cerem scuze pentru disconfortul creat abonaților, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție ale constructorului vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în timp operativ.

Totodată, rugăm toți utilizatorii afectați de această lucrare să își asigure rezerva minimă de apă pentru consum și uz casnic în perioada în care va fi sistată alimentarea cu apă.

Amintim consumatorilor că investițiile pentru modernizarea și dezvoltarea sistemelor de alimentare cu apă potabilă sunt efectuate în beneficiul lor pe termen lung și vizează asigurarea unor servicii ireproșabile și implicit creșterea calității vieții.

Prin implementarea acestora se realizează îmbunătățirea capacității de transport și de distribuție a apei potabile, asigurarea debitului de alimentare și a calității apei, reducerea pierderilor în rețeaua de distribuție, siguranța și continuitatea furnizării serviciilor.




Primar bogat, primar „sărac”. Cum s-au transformat declarațiile de avere ale primarului Radu în ultimii trei ani

radu c

Pe site-ul oficial al primăriei Mangalia a fost publicată declarația de avere a funcționarilor publici din instituția care ne păstorește urbea. 

Cu un aspect care ar face de rușine chiar și cele mai îndepărtate comune din țară, pagina pe care se află aceste declarații a fost umplută, la propriu, cu un șit nesfârșit de nume ale angajaților.

Cu greu, am reușit să găsim și numele primarului Mangaliei, a cărui declarație de avere a ajuns extrem de … goală, față de anii trecuți.

Postăm, în cele ce urmează, ultimele TREI declarații ale primarului municipiului Mangalia, Cristian Radu, spre comparație.

2023

RADU-CRISTIAN-DA (1)

2022

RADU-CRISTIAN-DA (2)

2021

RADU-CRISTIAN-1

NOTĂ:

Prevederile Legii 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a GDPR includ o excepție de la obligațiile legate de protecția datelor personale, supranumită „excepția jurnalistică”. Potrivit Articolul 85 din GDPR  jurnaliștii, în anumite situații, pot să colecteze și să publice date personale fără să aibă nevoie de consimțământul persoanelor vizate sau să le informeze pe acestea despre prelucrare.




Iată cadrele medicale ce vor primi locuințe de serviciu de la primăria Mangalia

anl

Conform unei decizii a Consiliului Local Mangalia de la începutul acestui an, specialiștii în sănătate care stau în municipiu, dar nu au o locuință proprie pot beneficia de o locuință de închiriat de la primărie.

Aceste locuințe se acordă potrivit unor criterii, pe care vi le prezentăm în cele ce urmează.




L-ați văzut? Sebastian a dispărut de acasă, din Pașcani. Băiatul s-ar afla pe litoral

Sebastian

La data de 27 iunie a.c., polițiști din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Iași au fost sesizați cu privire la faptul că, la aceeași dată, minorul FLORESCU ENRICO-SEBASTIAN, în vârstă de 15 ani, a plecat de la domiciliul din municipiul Pașcani și nu a mai revenit.

• La momentul plecării, acesta purta o pereche de pantaloni tip jeans, scurți, de culoare albastră, tricou de culoare portocaliu, o vestă de culoare neagră, iar în picioare încălțăminte sport de culoare neagră. Asupra sa avea un rucsac de culoare verde (nuanță închisă) și se deplasa cu o bicicletă medie, cu cadru de culoare neagră și elemente de culoare albastră.

• Semnalmente: 1.67 m înălțime, constituție atletică, păr de culoare șaten, tuns scurt, ochii de culoare verzi.

• Persoanele care dețin și pot oferi informații cu privire la această persoană sunt rugate să apeleze numărul unic de urgență 112 sau să anunțe cea mai apropiată unitate de poliție.




,,RetroCINEMA cu Parfum de lavandă’’, la Pecineaga. Accesul este GRATUIT

lavanda

Consiliul Județean Constanța, prin Centrul Cultural Județean Constanța ,,Teodor T. Burada’’ organizează vineri, 30 iunie 2023, cu începere de la ora 21:30, o Proiecție Eveniment în cadrul Festivalului Lavandei de la Pecineaga – ,,RetroCINEMA cu Parfum de lavandă’’.

Publicul amator de experiențe culturale inedite este așteptat, departe de zgomotul și agitația urbană, la proiecția filmului ,,Charade/ Șarada’’ (1963), îndecorul natural, proaspăt și înmiresmat oferit de lanul de lavandă. Cinefilii vor avea prilejul să vizioneze o comedie americană clasică, din care nu lipsesc momentele romantice și nici suspansul, într-o atmosferă relaxantă și parfumată de gingașele flori de levănțică.

Cea de-a V-a ediție a Festivalului Lavandei, marca „Experiențe Dobrogene“,a deschis oficial, pe 16 iunie, sezonul mov din câmpul de la Pecineaga, aflat la 40 kilometri de Constanța și la 12 kilometri de Mangalia, o experiență estivală de neratat.

Pasionații de film și natură se vor bucura, vineri, 30 iunie 2023,începând cu ora 21:30, de o seară de cinema în aer liber cu totul specială, în compania protagoniștilor filmului ,,Charade/ Șarada’’: Cary Grant și Audrey Hepburn. Pelicula în regia lui Stanley Donen a reprezentat imaginea iconică a cinematografiei americane din anii `60, când a câștigat simpatia aproape unanimă a publicului vremii, dar este revăzută cu aceeași plăcere și astăzi.

Filmul ,,Charade/ Șarada’’ (1963): comedie, romantic, mister, thriller

Cine s-ar fi gândit că delicata și eleganta Audrey Hepburn a jucat și într-un film vechi de dragoste cu spioni? Da, se numește ,,Charade’’. Cu o intrigă demnă de James Bond, ,,Charade’’ este o poveste palpitantă în care identitatea protagonistului, Cary Grant (Peter Joshua), se schimbă de la o clipă la alta. Regina Lampert (Audrey Hepburn) este o tânără văduvă urmărită de presupuşii ucigaşi ai soţului ei, trei foşti spioni militari.Aceștia sunt gata de orice pentru a recupera averea furată de domnul Lampert. Totuşi, după cum o sugerează şi titlul, în ,,Charade’’ nimic sau, mai bine spus, nimeni nu este ceea ce pare, de-abia deznodământul dezvăluind ce interese se ascund în spatele faţadei lor prietenoase.

,,Charade’’ e filmul lui Hitchcock pe care, de fapt, nu l-a făcut… Hitchcock, ci Stanley Donen. Și, da, Donen reușește printr-o minune să facă, în același timp, o comedie romantică și o producție demnă de genul filmelor de spionaj.

Vă așteptăm să vă bucurați de film și natură, în lanul parfumat de lavandă! INTRAREA ESTE LIBERĂ!




Bucătăria GROAZEI, la Costinești. Ce au găsit inspectorii OPC la un restaurant cu specific pescăresc (VIDEO/FOTO)

WhatsApp Image 2023-06-28 at 07.24.44

Inspectorii de la Protecția Consumatorului aflați la malul mării în cadrul Comandamentului Litoral 2023, au verificat activitatea unui agent economic din stațiunea Costinești. Iar rezultatele controlului au fost un coșmar.

Iată ce deficiențe spun că au găsit inspectorii Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa, potrivit unui comunicat de presă, la SC Pofta Pescarului:

În zona barului: utilizare recipient pentru depozitarea deșeurilor menajere fără capac de protecție; agregat frigorific cu acumulări masive de gheață si impurități (neigienizat); congelator în care se depozita înghețata: prezența insectelor moarte la interior;

În zona blocului alimentar: agregate frigorifice cu chedere deteriorate și neigienizate (prezentau acumulări de impurități, resturi alimentare și mucegai); aragazul neigienizat, cu acumulări de resturi alimentare arse; hote neigienizate cu acumulări masive de grăsime arsă, lichidul scurgându-se deasupra grill-ului; utilizarea de vase pentru gătit și ustensile cu grad avansat de uzură si neigienizate; camerele de frig unde erau depozitate materii prime și preparate alimentare finite: neigienizate, chedere rupte (cu acumulari de impuritați), pereții cu vopseaua exfoliată, paviment neigienizat; lipsa grafic monitorizare temperatură; recipiente de depozitare a deșeurilor menajere fără capace de protecție;

Au fost găsite produse alimentare fără elemente de identificare din care să rezulte data limită de consum și produse alimentare aflate în afara datei limită de consum.

La fața locului a fost identificat un container în care erau depozitate produse congelate (pește, fructe de mare) fără a deține elemente de identificare din care să rezulte proveniența, denumirea produsului, data producției și data limită de consum.

Inspectorii au aplicat amenzi totale de 20.000 lei și s-a dispus scoaterea de la comercializare a 161 de kilograme de marfă, în valoare de 20.800 lei. S-a propus închiderea unității pentru o perioadă de cel mult 6 luni.




Damen Mangalia ANGAJEAZĂ. Sunt puse la dispoziție 227 de locuri de muncă

Damen

DAMEN Shipyards Mangalia, cel mai mare șantier maritim din sud-estul Europei, anunță lansarea unei ample campanii de recrutare a forței de muncă, pentru a completa echipa cu 227 de noi membri. 

Această campanie face parte din procesul nostru continuu de adaptare a organizației la cerințele pieței. 

Planul nostru de eficientizare a proceselor de construcție, montaj și finalizare a navelor într-un mod cât mai flexibil, include o reorganizare pentru proiectele de nave. 

“Am decis să extindem și să dezvoltăm echipele, în mod special cele direct productive, care aduc plus valoare în șantier, să îmbunătățim procesele în corelație cu cerințele pieței de profil, să eficientizăm comunicarea și să accelerăm  programele de creștere a eficienței și productivității în șantier. Actualul plan de producție cere o suplimentare a angajaților calificați și necalificați, cu posibilitatea calificării la locul de muncă. Ne dorim să ne creștem echipa, dar mai mult decât atât, ne dorim să creștem activitatea la Șantierul Damen Mangalia, pentru ca, în final, să ajungem la o dezvoltare considerabilă a economiei regionale și să fim un jucător relevant în industria de profil pe termen mediu și lung“, declară Liana Constantin, Corporate Affairs Director al Damen Shipyards Mangalia. 

DAMEN Shipyards Mangalia caută forță de muncă pentru următoarele meserii specifice domeniului naval: lăcătuși,  sudori, tubulatori, mecanici, maiștri producție și alți specialiști în domeniu.

Compania caută noi colegi, dornici să se dezvolte profesional și care vor să lucreze într-un loc sigur și cu o viziune de dezvoltare concentrată pe viitor. Pentru a sprijini noua generație de constructori de nave, Șantierul DAMEN Shipyards Mangalia pune la dispoziție cursuri de formare și cazare, oferind oportunități de carieră pe termen lung, într-un mediu stabil, competitiv, multicultural și de ce nu, temporar internațional, promovând inițiativa și munca în echipă.

DAMEN Shipyards Mangalia reprezintă o oportunitate importantă pentru orice carieră. Persoanele care doresc să aplice pentru unul dintre posturile disponibile pot trimite CV-ul la adresa de e-mail dsma@damen.com sau direct la sediul DAMEN Shipyards Mangalia, Strada Portului, Nr.1, Mangalia, județul Constanța.

Şantierul Naval DAMEN Mangalia este situat pe coasta Mării Negre și funcţionează ca un joint venture între Ministerul Economiei, reprezentat prin Șantierul Naval 2 Mai S.A. Mangalia și DAMEN Holding B.V. Acesta din urmă a preluat și deţine managementul operaţional al șantierului, începând cu data de 20 iulie 2018. 

Şantierul Naval DAMEN Mangalia dispune de trei docuri, având o lungime totală de 982 de metri și un spaţiu de andocare ce se întinde pe 1.6 kilometri și poate asigura o capacitate totală de debitare a tablei de 15.000 tone/lună. Docurile, cu o lăţime de 48 și 60 de metri, permit abordarea construcţiei și conversiei de nave și structuri maritime de mari dimensiuni, precum nave și structuri offshore. 

Suprafaţa totală a șantierului de aproximativ 1 milion m2 face din acesta cel mai mare șantier din România, unul dintre cele mai mari din Europa și cel mai mare din cadrul Grupului DAMEN.

Pe lângă construcţia de nave noi, DAMEN Mangalia are o solidă expertiză în reparaţii și conversii navale și o divizie specială dedicată acestor activităţi, amplasarea strategică a șantierului la Marea Neagră constituindu-se într-un factor cu potenţial ridicat în acest sector al industriei navale.

DAMEN Shipyards Mangalia S.A. doreşte să devină un lider global de piaţă la nivelul nişelor construcţiei, reparaţiilor şi conversiei de nave, livrării componentelor şi serviciilor conexe și să depăşească aşteptările clienţilor săi în ceea ce priveşte calitatea, inovarea şi fiabilitatea, atragând angajaţi, furnizori şi alţi parteneri de afaceri de primă clasă.

În acest scop, societatea a implementat, menține și îmbunătățește continuu un Sistem de Management Integrat: calitate, mediu, sănătate și securitate în muncă, proiectat și documentat în conformitate cu cerințele standardelor ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018 și Certificatul AQAP 2110 (Allied Quality Assurance / Standardizare NATO).

România se remarcă ca un cluster puternic și divers de construcții navale, cu implicarea deosebită a companiei DAMEN în România. DAMEN este cea mai importantă companie de construcții și proiectări navale civile și militare din regiunea Mării Negre. 

România găzduiește două șantiere navale mari și complet echipate, care sunt Șantierul DAMEN Shipyards Galați și Șantierul DAMEN Shipyards Mangalia.

Cu peste 3.300 de angajați și peste 1.000 de angajați în cadrul subcontractorilor, aceste șantiere navale au o experiență vastă în construcția și proiectarea de nave. În fapt, DAMEN a produs peste 400 de nave pentru piața externă, inclusiv peste 30 de nave militare pentru 13 state, printre care se numără membri NATO și UE.




Polițiștii din Mangalia au sancționat 7 șoferi indisciplinați. Un conducător auto a rămas fără permis

Poliția rutieră

La data de 25 iunie a.c., polițiști din cadrul Poliției municipiului Mangalia – Biroul Rutier au desfășurat o acțiune pentru depistarea și sancționarea conducătorilor auto care nu respectă regimul legal de viteză.

În urma activităților desfășurate, polițiștii au aplicat 7 sancțiuni contravenționale la O.U.G. 195/2002, în valoare totală de aproximativ 4.000 de lei, dintre care 4 pentru depășirea limitei legale de viteză, iar restul pentru alte abateri.

Totodată, a fost reținut în vederea suspendării 1 permis de conducere.




Un pieton a fost călcat de o mașină între Eforie Nord și Eforie Sud

Smurd

În urmă cu câteva minute, pe DN39, între Eforie Nord și Eforie Sud a avut loc un accident rutier.

Un pieton a fost lovit de o mașină și, potrivit reprezentanților ISU Constanța este conștient și a fost ransportat, de urgență, la spital.




CONSTANȚA: 126 de absolvenți ai clasei a XII-a NU s-au prezentat la prima probă a Bacalaureatului

bac

Astăzi, 26 iunie 2023, în 16 centre de examen din județul Constanța, 4372de absolvenți ai claselor a XII-a/a XIII-a au susținut Proba Ea) Proba de limba și literatura română, din cei 4498 înscriși pentru această probă.

La această probă s-au înregistrat 126 de absenți.

Reamintim faptul că pentru acest examen s-au înscris 4863 de absolvenți (4266 serie curentă, 597serie anterioară).

Afișarea primelor rezultate se va face în centrele de examen și pe site-ul bacalaureat.edu.ro în data de 3 iulie 2023, în mod anonimizat.

Contestațiile pot fi depuse/transmise în aceeași zi, 3 iulie 2023, în intervalul orar 12:00 – 18:00. Cererea de contestații va fi însoțită de o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere.

Rezultatele finale vor fi făcute publice în data de 7 iulie.

Mâine, 27 iunie 2023, se va susține Proba Ec) pentru care s-au înscris 4.546 de candidați.




Pagina oficială a primăriei și-a dat „sfârșitul”. Din nou!

Untitled-3

Nu este pentru prima oară când pagina oficială a primăriei Mangalia refuză să mai răspundă la comenzi. Iată că, la prima oră a dimineții, firma care asigură hostingul paginii a tăiat accesul către mangalia.ro

Motivele nu le cunoaștem și nici nu avem pe cine întreba, oficial.

Glumind, putem spune că leșinul paginii este din cauza lipsei de transparență cu care primăria tratează postarea informațiilor publice: declarații de avere, hotărâri ale consiliului, achizițiile publice sau proiectele aleșilor locali.

 




(VIDEO/FOTO) „Marea la 2 Mai și Vama Veche”: Expoziția Aureliei Stroie Marginean surprinde toată frumusețea peisajelor marine

Vernisaj Limanu

La Căminul Cultural din 2 Mai a avut loc ieri, vernisajul expoziției „Marea la 2 Mai și Vama Veche”, în prezența oamenilor de cultură din zonă.

Au fost prezenți la evenimentul gazdele expoziției – primarul comunei Limanu, Daniel Georgescu și viceprimarul localității, Mihai Feodorof, precum și invitații acestora, senatorul Felix Stroe și subprefectul Marilena Dragnea.

Aurelia Stroie Marginean este absolventă a Academiei de Arte Vizuale Ion Andreescu din Cluj Napoca, promoția 1966, membră a Uniunii Artiștilor Plastici din România, membră a Asociației de Artă Plastică.

A avut, de-a lungul timpului, expoziții personale în țară și peste hotare, la București, Miercura Ciuc, Brașov, Rishon le Zion, Ierusalim, Veneția, Madrid, Berlin, Viena, Nicosia.

Lucrările domniei sale sunt găzduite de Ministerul de Exerne al României, Primăria Brașov, Cercul Militar Brașov, Muzeul Primei Școli Românești Brașov, Academia Militară Henri Coandă Brașov, Biblioteca Județeană George Barițiu din Brașov, Comunitatea Evreilor din Brașov.


„Marea la 2 Mai și Vama Veche”, vernisaj de pictură Aurelia Stroie Marginean




Ședință de consiliu local RECORD: Aleșii vor dezbate 65 de proiecte de hotărâre

Ședința Consiliului Local Mangalia

UTF-8Convocator20SCCA6edintCCA6aCC8620ordinaraCC8620din20data20de2029.06.20232C20ora2016203020-20afisare




Nicolae Moroianu, desemnat  liderul filialei AUR Mangalia

AUR Mangalia

Joi, în staţiunea Jupiter, s-a constituit Grupul de Iniţiativă Local Mangalia, al cărui lider desemnat este fostul consilier local, Nicolae Moroianu.

La întâlnirea cu membrii, dar şi cu liderul la nivel naţional, George Simion, care le-a transmis live prin videoconferinţă, câteva gânduri de susţinere de la Cluj, au fost prezenţi senatorii AUR Evdochia Ailenei, Sorin Mateescu, liderul pe judeţul Constanţa, deputatul Dănuţ Ailenei, secretarul adjunct Ion Radu, precum şi cel care a organizat întreaga filială din Mangalia, Marinel Liţă, fost angajat al Şantierului Naval Mangalia.

Liderul AUR Mangalia, Nicolae Moroianu ne-a declarat că organizaţia din Mangalia, are, în prezent, peste 100 de membri cotizanţi şi peste 100 de susţinători, iar campania de atragere de noi colegi este în plină desfăşurare. „Săptămâna viitoare, vom inaugura şi sediul AUR Mangalia, situat vizavi de BCR, pe care, zilele acestea, îl amenajăm. Avem în plan foarte multe proiecte, vom organiza, permanent întâlniri cu cetăţenii care, deja, ne-au sesizat cu privire la problemele cu care se confruntăşi ne vom finaliza strategia pentru alegerile locale de vara viitoare”.

Nicolae Moroianu este fost consilier local, agent economic cu experienţă în domeniul turismului.




La Mangalia nu există nici o grădiniță de stat deschisă pe timpul verii: Comunele din județ au astfel de unități

Gradinita

Inspectoratul Școlar Județean a transmis lista grădinițelor care funcționează în vacanța de vară. Municipiul Mangalia nu există pe harta acestor unități, în schimb putem regăsi comune care au de zece ori mai puțini locutori, dar au porțile deschise pentru cei mici, pe parcursul verii.

Nr.crt. Unitatea de învățământ Nr.cereri depuse Nr.cereri aprobate Obs.
1. GPP ”Dumbrava Minunată” Constanța 44 44  
2. GPP ”Tic Pitic” Hârșova 37 37  
3. GPP NR.6 Constanța 56 56  
4. GPP Nr.53 Constanța 88 88  
5. GPP”Sfânta Maria” Cumpăna 15 15  
6. GPP Nr.1 Valul Traian 35 35  
7. GPN Nr.2 Valul Traian 43 43  
8. GPP ”Amicii” Constanța 28 28  
9. GPN ”ZubeydeHanim” Constanța 45 45  
10. GPP Nr.45 Constanța 45 45  
11. GPP Nr. 10 Constanța 38 38  
12. GPP ”Perluțele mării” Constanța 75 75  
13. GPP ”Azur” Constanța 73 73  
14. GPP ”Luminița” Lumina 24 24  
15. GPP Nr.57 Constanța 68 68  
16. GPP ”Gulliver” Constanța 47 47  
17. GPP Nr.8 Constanța 50 50  
18. GPP ”Mugurel” Constanța 64 64  
19. Creșa nr.1 ”Delfinașul” Constanța 69 69  
20. GPP Nr.33 Constanța 29 29  
21. GPP Nr. ”Lumea copiilor” Constanța 47 47  
22. GPP Nr.44 Constanța 50 50  
23. GPP ”Lucian Grigorescu ”Medgidia 50 50  
24. GPP ”2 Pitici” Constanța 31 31  
25. GPP Nr.42 Constanța 45 45  
26. Creșa „Fluturașii” Constanța 80 80  
27. GPP ”Lumea florilor ”Năvodari 46 46  
28. Creșa ”Albă ca zăpada” Năvodari 48 48  
29. GPP”Lumea poveștilor” Constanța 107 107  
30. Creșa ”Albă ca zăpada” Constanța 92 92  
31. Creșa ”Licuricii” Constanța 45 45  
32. GPP” Veseliei” Năvodari 60 60  
33. GPP ”Florilor” Cumpăna 32 32  
34. GPP ”Căsuța de turtă dulce” Constanța 70 70  
35. GPP ”Steluțele mării” Constanța 99 99  
36. GPP ”Licurici” Ovidiu 45 45  
37. GPP ”Paradisul copiilor” Cumpăna 25 25  
TOTAL 1945 1945  

 

 




RAJA SA Constanța continuă investițiile și pe parte de digitalizare

DIGI 22 IUNIE 3

Monitorizarea în timp real a parametrilor de funcționarea a sistemelor de alimentare cu apă potabilă și canaliare

 La ora actuală, RAJA SA Constanța asigură serviciile de alimentare cu apă și canalizare în peste 160 de localități, răspândite pe teritoriul a 7 județe: Constanța, Ialomița, Călărași, Dâmbovița, Brașov, Ilfov și Bacău.

Pentru eficientizarea activității și monitorizarea sistemelor aflate în exploatare (peste 6.500 km rețele apă și canalizare, 276 stații de pompare, 20 stații de epurare etc), compania noastră a urmărit implementarea celor  mai noi tehnologii, care să satisfacă cerințele actuale de informatizare și digitalizare ale sistemelor. Oportunitatea accesării de fonduri comunitare pentru informatizare a fost lansată de Comisia Europeană, care s-a angajat să creeze o Europă pregătită pentru era digitală, asigurându-se că cetățenii, dar și societățile și administrațiile au și folosesc noi generații de tehnologii, o Europă în care transformarea digitală va aduce beneficii tuturor.

Având în vedere acest aspect, Direcția de Dezvoltare și Finanțări Externe din cadrul RAJA SA a elaborat un proiect integrat de modernizare a sistemelor informatice, proiect care a întrunit condițiile în vederea accesării de fonduri comunitare, iar în luna aprilie anul curent, a fost semnat cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene contractul de Finanțare nr. 2145 – Implementare platformă de management digitalizat al infrastructurii de apă și apă uzată din aria de operare a RAJA SA Constanța”. Proiectul în valoare totală de 11.669.616,00 lei  (2.358.403,43 euro) face parte din„Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), Axa Prioritară 3 – Dezvoltarea Infrastructurii de mediu în condiții de management eficient al resurselor”, sprijinit financiar de Comisia Europeană.

Proiectul face parte din „Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), Axa Prioritară 3 – Dezvoltarea Infrastructurii de mediu în condiții de management eficient al resurselor”, tot cu sprijin financiar de la Comisia Europeană, și are ca obiectiv general digitalizarea sistemului de management al activității operaționale a companiei prin gestiunea în timp real a echipamentelor și a resurselor materiale, colectarea, raportarea și analiza informațiilor generate de activitatea operațională în scopul optimizării managementului companiei, integrarea fluxurilor de lucru, îmbunătățirea transferului de date între diferite compartimente.

O componentă importantă a proiectului este integrarea datelor de la echipamentele SCADA și comunicarea/updatarea permanentă cu platforma GIS. Mai mult, pe parte de relații clienți se vor aduce modificări importante pe modulul Dispecerizare și Call-Center (IVR), prin conectarea tuturor proceselor de raportare incidente și call-center la un singur panou de administrare integrat cu managementul incidentelor, precum și securizarea comunicațiilor din dispecerat.

Contractul Achiziție de licențe, hardware și servicii de implementare pentru realizarea unei platforme integrate de management digitalizat al infrastructurii de apă și apă uzată” cuprinde realizarea și implementarea următoarelor module:

  • Modul managementul datelor echipamentelor în timp real (MDTR)
  • Modul managementul planificării și urmăririi proiectelor (MPP)
  • Modul Dispecerizare și Call Center (IVR)
  • Componente hardware.

După implementarea sistemului de management digitalizat eficiența în exploatare va crește considerabil, se vor scurta termenele de intervenție, se va reduce timpul de introducere a datelor în sistem ținând cont de faptul că sistemul oferă informații din mai multe departamente, contabilitate, producție, aprovizionare, vânzări, marketing și resurse umane. Sistemul permite automatizarea unui număr mare de operațiuni, din diferite departamente, care ajută la eficientizarea fluxurilor de lucru.

“Tehnologiile și serviciile digitale au un impact major asupra modului în care trăim și ne desfășurăm activitatea, dar viața de zi cu zi. Prestatorii de servicii trebuie înainte de toate, să înțeleagă importanța acestui fenomen, dar să aibă și capacitatea de a valorifica avantajele pe care le oferă procesul de digitalizare și de a face față provocărilor pe care aceasta le implică. Practic vorbim despre o reformă la nivel comunitar, iar RAJA s-a implicat activ în această reformă prin implementarea unor soluții inovatoare ce vor îmbunătăți accesibilitatea și eficiența serviciilor publice”, a declarat Directorul General RAJA SA.

 




Atenție, se sistează furnizarea apei potabile la Hârșova!

Raja
În vederea executării lucrărilor de remediere a unei avarii survenite pe conducta de alimentare cu apă, de pe strada Plantelor din orașul Hârșova, echipele RAJA sistează furnizarea apei potabile în toată localitatea, astăzi – 22 iunie 2023, în intervalul orar 11.45 – 15.30.

Ne cerem scuze pentru neplăcerile create utilizatorilor afectați, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.