29 martie 2024

"Editia de Sud": Scandal din cauza algelor și gunoaielor. Administratorul plajei din 2 Mai, amendat de Primărie pentru că funcționează fără autorizație

Discuțiile în contradictoriu pe tema plajelor sunt arhicunoscute și se vor menține în zona municipiului Mangalia, atât timp cât porțiunile de nisip nu vor fi administrate de către Primării. În fiecare vară, apar conflicte, fie între turiști și administratori, fie între autorități și administratori, însă cei care au de suferit sunt vizitatorii ale căror pretenții au crescut, având în vedere serviciile de calitate ce li se oferă în străinătate.

Se pare, că sezonul estival actual nu face excepție, de această dată, neînțelegerile având loc la 2 Mai, între Primărie și societatea care a preluat porțiuni de nisip pe parcursul întregii veri.

În urma mai multor reclamații făcute de către turiști și localnici, precum și în urma verificărilor, Primăria Limanu a sancționat contravențional cu suma de 1.000 de lei societatea care a concesionat mai multe porțiuni de plajă din 2 Mai.

Viceprimarul Marius Dumitru ne-a declarat că problemele ar fi apărut după preluarea de către SC Massaro Trans SRL Mangalia a mai multor subsectoare de plajă. ”Există un contract încheiat între această societate și Administrația Bazinală de Apă Dobrogea Litoral plaja din 2 Mai fiind dată în folosință cu funcție sportivă. Aici, însă se prestează activități comerciale, fără autorizație de funcționare. Mai mult, am primit sesizări scrise atât din partea localnicilor, cât și din partea turiștilor care reclamă faptul că plaja este plină de gunoaie. De asemenea, au fost aduse șezlonguri care se închiriază fără autorizație. Oamenii se plâng că sunt nevoiți să le închirieze, nemaiavând unde să-și întindă prosoapele. În plus, la mal, sunt foarte multe alge urât mirositoare și pietre de mari care pot răni turiștii. Pe de altă parte, localnicii se plâng că le pleacă vizitatorii pe care îi cazează în propriile locuințe, deoarece reclamă lipsa curățeniei și numărul mare de șezlonguri. Am verificat cele relatate de către turiști, am constatat că, într-adevăr, sunt probleme pe plajă, motiv pentru care am trimis o somație. Deoarece nu a fost luată în seamă, am încheiat un proces-verbal de contravenție, societatea fiind amendată cu suma de 1.000 de lei. Noi, reprezentanții Primăriei Limanu, nu dorim să sufocăm agenții economici cu amenzi astronomice, ci dorim să le atragem atenția că trebuie să respecte legea și să funcționeze doar în baza autorizației, lucru care nu se întâmplă în acest caz”, a declarat viceprimarul din Limanu.

Conflictul de la Limanu a pornit după încheierea contractului nr. 1576/2012 dintre Administrația Bazinală de Apă Dobrogea Litoral și SC Massaro Trans SRL Mangalia. Potrivit reprezentanților Primăriei Limanu, s-a ajuns la această situație, întrucât Societatea SC Massaro Trans SRL Mangalia desfășoară activități comerciale fără să dețină autorizație de funcționare, încălcându-se art. 73, alin. 1, lit e din OUG 99/2000.

Deoarece reprezentanții Primăriei Limanu și administratorul societății nu au ajuns la nicio înțelegere, Corpul de Control al instituției publice a aplicat amenda menționată. Astfel, a fost întocmit procesul-verbal nr. 5550 din data de 3.07.2012 prin care Primăria Limanu a dispus următoarele:

  1. încetarea activității economice desfășurate la punctul de lucru până la obținerea autorizației de funcționare;
  2. ridicarea șezlongurilorși a oricăror alte obiecte de mobilier stradal amplasate fără acordul locatorului;
  3. salubrizarea plajei prin adunarea gunoaielor și a algelor;
  4. îndepărtarea pietrelor ce pot provoca accidentări turiștilor.

Viceprimarul comunei Limanu, Marius Dumitru, ne-a mai spus că pentru rezolvarea acestor probleme apărute pe plaja din 2 Mai vor fi sesizate Garda Națională de Mediu, DSP Constanța și Ministerul Turismului.  

Dan Geogescu: „Am fost informat de controlul făcut de către reprezentanții Primăriei, însă nu am cunoștință să fi fost sancționat“

În replică, administratorul SC Massaro Trans SRL Mangalia, Dan-Lucian Georgescu a declarat: ”Am participat la licitația publică organizată de Apele Române, în urma căreia am concesionat subsectoarele 1, 2, 3 și 4. Am încheiat contract și cu societatea de salubrizare care face curățenie. Am fost informat de controlul făcut de către reprezentanții Primăriei, însă nu am cunoștință să fi fost sancționat. În ceea privește autorizația de funcționare, am depus documentele necesare obținerii acesteia la Primărie. Până acum, însă nu mi-a fost eliberată, mi s-a spus că voi fi sunat să o ridic”.

Dan-Lucian Georgescu a fost consilierul personal al fostului  primar Claudiu Tusac, precum și al fostului viceprimar Constantin Filimon, în prezent, îndeplinind, se pare, aceeași funcție pentru actualul primar al Mangaliei, Cristian Radu.