Societatea Stentor Industries SRL, din Curcani, județul Călărași, caută LĂCĂTUȘI în construcții metalice și navale

Stentor

Societatea Stentor Industries SRL, din localitatea Curcani, județul Călărași, caută LĂCĂTUȘI în construcții metalice și navale.

Iată oferta societății:




VIDEO Arde un apartament de pe strada Ion Creangă

IMG_20250205_183154032

Pompierii din Mangalia și Tuzla acționează la această oră pentru stingerea unui incendiu izbucnit pe strada Ion Creangă.

Imobilul se află la etajul al treilea al blocului C8.

Se intervine cu trei autospeciale de stingere, autoplatforma si o ambulanta Smurd.




(VIDEO) Deputatul Daniel Georgescu: Nu am uitat promisiunea făcută. Vă aștept la audiențe joi, la Mangalia și vineri la Limanu!”

Cabinet parlamentar

Deputatul Daniel Geogescu reamintește cetățenilor care trăiesc în Mangalia, Limanu, precum și în celelalte localități din zonă, că biroul său parlamentar este deschis la finalul fiecărei săptămâni.

„Sunt la treabă, în București – unde se dezbate bugetul pe 2025.

Dar nu am uitat promisiunea făcută tuturor constănțenilor.

Când nu am ședințe extraordinare în Parlament, în fiecare joi, vă aștept la audiențe la Mangalia și vineri la Limanu!

Mulțumesc tuturor colegilor pentru gândurile bune și cuvintele care mă onorează!”, a transmis deputatul Daniel Georgescu.

 




Șofer fără permis de conducere, tras pe dreapta pe strada Lavrion din Mangalia

Poliția Rutieră Mangalia

Polițiștii din Mangalia au identificat un șofer care conducea pe strada Lavrion din localitate fără să dețină permis de conducere.

Potrivit IPJ Constanța, luni, 3 februarie 2025, în jurul orei 10.30, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Mangalia – Biroul de Ordine și Siguranță Publică au identificat un bărbat, de 35 de ani, care ar fi condus un autoturism pe strada Lavrion având suspendată exercitarea dreptului de a conduce vehicule pe drumurile publice pentru perioada în curs.

În cauză, cercetările sunt continuate de polițiști.




Replica senatorului Felix Stroe cu privire la presupusa sa colaborare cu Securitatea

Felix

Parlamentul a ales luni seară prin vot secret membrii noilor comisii care ar trebui să controleze SRI și SIE. Felix Stroe (președintele PSD Constanța) este vicepreședintele Comisiei de control a SIE.

Acuzat că ar fi făcut parte din fosta Securitate, Felix Stroe a trimis, astăzi, un drept la replică:

„Într-o ULTIMĂ încercare de a lămuri, o dată pentru totdeauna, chiar și pentru cei de rea credință, disputa legată de acuzațiile defăimătoare și neadevărate, cum că aș fi fost colaborator sau/și informator al Securității, doresc să subliniez încă o dată afirmațiile neechivoce, așa cum au fost ele formulate în cele două Adeverințe, eliberate de Consiliul Național pentru Studierea Arhivelor Securității (CNSAS), chiar la solicitarea mea, în anii 2009 și 2013:

– Adeverința nr. 471/29.01.2009: „ADEVERIM prin prezenta că NU EXISTĂ DATE ORI DOCUMENTE din care să rezulte calitatea de LUCRĂTOR SAU DE COLABORATOR AL SECURITĂȚII, în sensul legii, cu privire la domnul Stroe Felix”: (s.n.)

– Adeverința nr. 1944/06.06.2013 arată că s-a încercat recrutarea mea de către fosta Securitate, când eram doar un copil, în al doilea trimestru al clasei a X-a, dar nu există NICIUN ANGAJAMENT semnat de mine, pentru că am refuzat acest lucru, motiv pentru care AM FOST ABANDONAT un trimestru mai târziu, când eram același copil, la data de 06.03.1973. La rândul său, această nouă adeverință se încheie cu: „ADEVERIM astfel prin prezenta că elementele mai sus prezentate NU SE CIRCUMSCRIU prevederilor art. 2 lit. A și b din OUG 24/2008, astfel că domnului Felix Stroe NU I SE POATE ATRIBUI CALITATEA DE LUCRĂTOR/COLABORATOR AL SECURITĂȚII”. Aceste adeverințe nu au fost contestate de nimeni, niciodată, deși exista această posibilitate.

Prin urmare, în opoziție cu aceste acte oficiale și cu titlu definitiv, oricare afirmații și interpretări tendențioase, pe această temă, sunt neadevărate, de rea credință, defăimătoare și insultătoare, motiv pentru care, pe viitor, îmi rezerv dreptul de a-mi apăra onoarea și cariera profesională – inclusiv funcțiile și atribuțiile date, în calitate de senator al României – în fața instanțelor de judecată”.

Senator Felix STROE

 




Hoț de radiatoare de mașini, prins la Mangalia. Complicii lui, căutați de poliție

Catuse

Pe 1 februarie 2025, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Mangalia, sub coordonarea procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Mangalia, au reținut, pentru 24 de ore, un bărbat de 18 ani.

Acesta este bănuit de săvârșirea infracțiunii de furt calificat.

Astfel, la data de 1 februarie 2025, în jurul orei 12.00, împreună cu alți doi bărbați, ar fi pătruns în sediul unei societăți comerciale din municipiul Mangalia, de unde ar fi sustras mai multe radiatoare de climatizare ale unor autobuze.

Fiind depistați în flagrant delict, cei trei bărbați ar fi părăsit locul faptei, fiind urmăriți de polițiști.

Bărbatul de 18 ani a fost prins și imobilizat.

Ulterior, a fost reținut, pentru 24 de ore, condus și încarcerat în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă al Inspectoratului de Poliție Județean Constanța.

La data de 2 februarie a.c., a fost prezentat instanței de judecată cu propunere de arestare preventivă, pentru 30 de zile, propunere ce a fost admisă.

Ceilalți doi bărbați, care ar fi părăsit locul faptei, au fost identificați, fiind efectuate activități în vederea depistării acestora.




Bărbatul acuzat că a SPART casa Danei Marijuana din Vama Veche își va afla pedeapsa la sfârșitul acestei săptămâni

Baraca Dana Marijuana

După ce a fost arestată într-un dosar de trafic de droguri, Dana Marijuana pare urmărită de ghinion. La câteva luni după arestarea sa, locuința pe care o are la Vama Veche a fost călcată de hoți.

Pe 6 noiembrie 2024, polițiștii Secției 2 Poliție Vama Veche – 2 Mai, sub coordonarea procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Mangalia, au reținut, pentru 24 de ore, un bărbat de 46 de ani, acuzat că a furat mai multe bunuri din locuința Marijuanei.

Bărbatul a fost reperat într-o stație de microbuz de pe strada Mihail Kogălniceanu din Vamă, având asupra lui mai multe genți voluminoase. În interiorul acestora polițiștii au găsit două aeroterme, un telescop, cosmetice, carduri bancare și de fidelitate, caști audio, gablonțuri, un portofel, toate estimate la 3.509 lei.

T.C.P., bărbatul care a sustras bunurile, a fost eliberat în urmă cu puțin timp din Penitenciarul Tulcea.

În fața anchetatorilor, bărbatul nu a recunoscut că ar fi furat obiectele din casa Danei Marijuana, ci a declarat că o cunoaște pe artistă, iar un prieten comun, poreclit „Milionul” i-ar fi descuiat locuința, bunurile urmând să fie păstrate și nu însușite.

Audiată pe 7 noiembrie, Dana Marijuana a declarat că nu îl cunoaște pe TCP. Toate bunurile au fost recuperate.

Astazi, in fata instantei, inculpatul a decis sa recunoasca infractiunea de furt calificat, pentru a beneficia de reducerea cu o treime a pedepsei.

Judecătorii din Mangalia au decis astăzi amânarea pronunțării pe 7 februarie 2025.

(FOTO/VIDEO) Cum arată baraca Danei Marijuana din Vama Veche: La „Doamna Dana” se vindeau „pastile Super Mario, molly, iarbă și niște praf de anestezic pentru cai”




Vlad Pascu este NEMULȚUMIT de sentința primită la Mangalia. A făcut apel la decizia care îl trimite 10 ani după gratii

Vlad Pascu

Vineri, 31 ianuarie 2025, Vlad Pascu a fost condamnat la 10 ani de închisoare pentru ucidere din culpă, vătămare corporală din culpă, conducere a unui vehicul sub influența alcoolului sau a altor substanțe și părăsirea locului accidentului. Pascu mai are de achitat și despăgubiri de aproape 2 milioane de euro.

Cum era de alteptat, Vlad Pascu este nemulțumit de sentința judecătorilor din Mangalia și, astăzi, 4 februarie 2025, a făcut APEL la decizie. Este de așteptat ca și părinții victimelor sale sa înainteze apel, la fel și Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România.

Iată decizia instanței:

  • Condamnă pe inculpatul Pascu Matei – Vlad, fără antecedente penale, aflat în stare de arest preventiv la Penitenciarul Poarta Albă, la pedeapsa de 7 (șapte) ani închisoare pentru săvârşirea infracţiunii de ucidere din culpă a victimelor Olariu Andrei – Sebastian și Dragomir Roberta -Marina.
  • Condamnă pe inculpatul Pascu Matei – Vlad, cu datele de mai sus, la pedeapsa de 2 (doi) ani și 8 (opt) luni închisoare pentru săvârşirea infracţiunii de vătămare corporală din culpă comisă în dauna părților vătămate Ionescu Cristina – Ileana, Coniac Vlad – Alexandru, Bârzan Darius – Dumitru.
  • Condamnă pe inculpatul Pascu Matei – Vlad, cu datele de mai sus, la pedeapsa de 3 (trei) ani și 4 (patru) luni închisoare pentru săvârşirea infracţiunii de conducere a unui vehicul sub influența alcoolului sau a altor substanțe.
  • Condamnă pe inculpatul Pascu Matei – Vlad, cu datele de mai sus, la pedeapsa de 3 (trei) ani închisoare pentru săvârşirea infracţiunii de părăsire a locului accidentului.
  • Aplică inculpatului Pascu Matei – Vlad, cu datele de mai sus, pedeapsa cea mai grea, de 7 (șapte) ani închisoare, la care se adaugă un spor de 3 (trei) ani închisoare, reprezentând o treime din celelalte pedepse aplicate pentru infracţiunile concurente, și dispune ca inculpatul Pascu Matei – Vlad să execute în final o pedeapsă rezultantă de 10 (zece) ani închisoare.
  • Dispune executarea în regim de detenţie a pedepsei principale rezultante de 10 (zece) ani închisoare aplicată inculpatului Pascu Matei – Vlad prin prezenta sentinţă.
  • Deduce din pedeapsa principală rezultantă 10 (zece) ani închisoare aplicată inculpatului prin prezenta sentinţă, durata reţinerii (dispusă prin Ordonanța nr. 715858/19.08.2023 emisă de IPJ Constanța – Serviciul rutier – Biroul Accidente Rutiere) şi a arestării preventive, cu începere de la data de 19.08.2023 (data reținerii), la zi.

Admite în parte cererile părților civile de acordare a daunelor morale și dispune astfel:

Obligă partea responsabilă civilmente Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din România (BAAR), la plata următoarelor despăgubiri civile:

  • Către partea civilă Olariu Mihaela, in calitate de mamă a victimei Olariu Andrei – Sebastian, daune morale în cuantum de 250.000 euro;
  • Către partea civilă Olariu Valentin, in calitate de tata al a victimei Olariu Andrei – Sebastian, daune morale în cuantum de 250.000 euro;
  • Către partea civilă Olariu Maria – Selena, in calitate de sora a victimei Olariu Andrei – Sebastian, daune morale în cuantum de 80.000 euro;
  • Către partea civilă Olariu Maria, in calitate de bunica a victimei Olariu Andrei – Sebastian, daune morale în cuantum de 30.000 euro;
  • Către partea civilă Olariu Marin, in calitate de bunic al victimei Olariu Andrei – Sebastian, daune morale în cuantum de 30 000 euro;
  • Către partea civilă Tănase Andreea, in calitate de matusa a victimei Olariu Andrei – Sebastian, daune morale în cuantum de 30 000 euro;
  • Către partea civilă Dinu Gabriela, in calitate de matusa a victimei Olariu Andrei – Sebastian, daune morale în cuantum de 30 000 euro.
  • Către partea civilă Dragomir Cătălin-Ştefan, în calitate de tată al decedatei Dragomir Roberta-Maria, daune morale în cuantum de 250 000 euro;
  • Către partea civilă Dragomir Livia, în calitate de mamă a decedatei Dragomir Roberta-Maria, daune morale în cuantum de 250 000 euro;
  • Către partea civilă Dragomir Eva-Teodora, în calitate de soră a decedatei Dragomir Roberta-Maria, daune morale în cuantum de 80.000 euro;
  • Către partea civilă Voinea Ruxanda, în calitate de bunică a decedatei Dragomir Roberta-Maria, daune morale în cuantum de 30.000 euro;
  • Către partea civilă Voinea Marin, în calitate de bunic al decedatei Dragomir Roberta-Maria, daune morale în cuantum de 30.000 euro;
  • Către partea civilă Coniac Vlad-Alexandru, în calitate de persoană vătămată, daune morale în cuantum de 100.000 euro;
  • Către partea civilă Bârzan Darius-Dumitru, în calitate de persoană vătămată, daune morale în cuantum de 50.000 euro;
  • Către partea civilă Ionescu Cristina-Ileana, în calitate de persoană vătămată, daune morale în cuantum de 250.000 euro.




Dosarul NORDIS: Au fost reținute 11 persoane, alte două au fost plasate sub control judiciar

Nordis

În urma perchezițiilor efectuate ieri, 3 februarie, de către polițiștii Direcției de Combatere a Criminalității Organizate, împreună cu procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Structura Centrală, pe teritoriul României și Principatului Monaco, la datele de 3 și 4 februarie 2025, a fost dispusă reținerea a 11 persoane (7 bărbați și 4 femei) și măsura controlului judiciar față de 2 persoane.

Cei în cauză sunt cercetați pentru săvârșirea infracțiunilor de constituirea unui grup infracțional organizat, delapidare cu consecințe deosebit de grave, spălare a banilor, evaziune fiscală,  înșelăciune cu consecințe deosebit de grave,  stabilirea cu rea-credință de către contribuabil a impozitelor, taxelor sau contribuțiilor, având ca rezultat obținerea, fără drept, a unor sume de bani cu titlu de rambursări sau restituiri de la bugetul general consolidat ori compensări datorate bugetului general consolidat, toate în formă continuată.

În urma perchezițiilor, au fost descoperite și ridicate peste 50 de sisteme informatice și dispozitive de stocare a datelor (laptopuri, tablete, un server, memory stick-uri și hard-diskuri externe), telefoane mobile, sume de bani în lei, euro și alte monede, înscrisuri, obiecte de lux (ceasuri, bijuterii și genți ce poartă însemnele unor mărci cunoscute), precum și alte mijloace de probă.

Astăzi, urmează să fie sesizat judecătorul de drepturi și libertăți din cadrul Curții de Apel București, cu propunere de arestare preventivă a persoanelor reținute.

Actele de urmărire penală au fost realizate cu sprijinul specialiștilor Direcției Generale Antifraudă Fiscală.

Acțiunea a fost realizată cu suportul jandarmilor Inspectoratului General al Jandarmeriei Române.

Facem precizarea că, pe parcursul întregului proces penal, persoanele cercetate beneficiază de drepturile și garanțiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum și de prezumția de nevinovăție.

FOTO: Facebook

Pe aceeași temă:

(VIDEO) Zeci de percheziții în dosarul Nordis. Mascații au descins și în mai multe locații din județul Constanța




Sindicaliștii Damen Mangalia PROTESTEAZĂ la Ministerul Economiei: „Salvați Șantierul, Salvați Mangalia!”

Protest Damen Mangalia

Sindicaliștii din Damen Mangalia pornesc spre București. Vineri, 7 februarie, aceștia vor fi prezenți în fața Ministerului Economiei, acolo unde vor protesta împotriva concedierilor colective.

Peste 300 de sindicaliști de la Navalistul din Damen Mangalia au confirmat prezența la protestul din fața Ministerului Economiei.

Iată ce solicită sindicaliștii care, săptămâna trecută, au organizat un protest în Piața Republicii din Mangalia:

  • Situația economică precară a șantierului din Mangalia: Societatea este în insolvență de peste 8 luni, activitatea este întreruptă pentru o perioadă îndelungată.
  • Incertitudinea privind plata salariilor: Din martie 2025 nu vor mai fi fonduri disponibile pentru plata salariilor.
  • Concedierea colectivă: Solicităm anularea acestei decizii.
  • Viitorul șantierului: Cerem ca statul să exercite dreptul de preempțiune asupra acțiunilor și să asigure continuitatea activității.
  • Sprijinul urgent al statului: Solicităm comenzi ferme și sprijin financiar pentru redresarea șantierului.
  • Autoritățile trebuie să își asume responsabilitatea și să acționeze rapid pentru salvarea locurilor de muncă și a șantierului din Mangalia!
  • După protestul de săptămâna trecută, nu am primit nicio reacție din partea reprezentanților statului român. Este esențial să obținem răspunsuri clare și să implementăm un plan urgent de redresare a șantierului.

SALVAȚI ȘANTIERUL, SALVAȚI MANGALIA!




Spitalul Județean Constanța a încheiat colaborarea cu laboratorul privat de analize. De ieri, unitatea medicală are propriul laborator

Spitalul de Urgență

Consiliul Județean Constanța a transmis un comunicat de presă în care arată că, de ieri, laboratorul privat în care se făceau analizele, a fost înlocuit cu un laborator propriu al unității medicale, prețurile coborând de la 500 de lei la numai 20 de lei.

„După o serie de demersuri cu implicații majore, ne aflăm astăzi în postura de a anunța că Spitalul Județean Constanța redevine al cetățenilor.

Ieri, laboratorul de analize propriu a fost pus în funcțiune, marcând sfârșitul colaborării cu Synevo, furnizorul privat care a activat în spital timp de 14 ani. Acesta a refuzat să asigure o perioadă de tranziție, însă laboratorul spitalului este deja pe deplin operațional, oferind întreaga gamă de analize necesare pacienților, la costuri mai mici și cu timpi de așteptare reduși.

O analiză de sânge al cărui cost ajunge acum la 20 lei era decontată de SCJU către Synevo cu 500 lei. Economia lunară rezultată din deschiderea laboratorului propriu este estimată la 600.000 de lei, bani care vor fi reinvestiți în îmbunătățirea serviciilor medicale pentru pacienți. Asigurăm cetățenii că laboratorul spitalului are toate dotările necesare și personal calificat, astfel încât acuratețea rezultatelor să fie garantată.

Amintim că luna trecută și imagistica spitalului a fost înființată și este operațională, acest lucru aducând economii considerabile pentru bugetul spitalului”, se arată în comunicat.

Un alt pas important spre a reda spitalul la întreaga capacitate constănțenilor este eliberarea spațiilor ocupate de entități private. A fost obținută deja o hotărâre de instanță în acest sens și mergem mai departe cu alte și alte perimetre ce trebuie vacantate. Avem nevoie de spațiu pentru extinderea Unității de Primiri Urgențe, înființarea unei linii de gardă de stomatologie, externalizarea secției de arși, aducerea secției de dermato-venerologie în spital și multe alte proiecte dedicate cetățenilor județului.

Florin Mitroi, președintele CJ Constanța, spune că: „Aceste aspecte sunt doar principalele reușite de la preluarea mandatului de către noua conducere. Lupta pentru optimizarea serviciilor prestate de spital către cetățeni continuă, zi de zi fiind organizate ședințe de lucru, consultări cu juriști și avocați, implementare de strategii.

Au trecut doar două luni de la preluarea mandatului. Poate din afară pare că lucrurile nu s-au schimbat, dar vă garantez că nu este așa. Lucrez constant pentru cetățeni, iar rezultatele vor fi din ce în ce mai vizibile. Procedurile birocratice sunt greoaie, iar unele contracte și practici înrădăcinate de ani de zile sunt dificil de modificat. Însă nu vom opri motoarele. Vom continua aceste demersuri până când Spitalul Județean Constanța va deveni o instituție cu adevărat eficientă, dedicată exclusiv pacienților”.




Motor de barcă de 10.000 de euro, căutat în Germania, găsit în Portul Turistic Mangalia

Barcă, șalupă

Poliţiştii de frontieră din cadrul Grupului de Nave Mangalia au descoperit, în urma unei acțiuni desfășurate în zona de competenţă, un motor de barcă, semnalat ca fiind bun căutat în vederea confiscării de către autoritățile din Germania.

În data de 30.01.2025, polițiștii de frontieră din cadrul Grupului de Nave Mangalia au desfăşurat o acţiune specifică  în zona de responsabilitate pe linia prevenirii şi combaterii infracţionalităţii transfrontaliere.

Astfel, în Portul Turistic Mangalia, poliţiştii de frontieră au verificat o ambarcațiune înmatriculată în Belgia.

În urma verificărilor efectuate, s-a stabilit faptul că motorul ambarcațiunii este semnalat în bazele de date ca fiind bun căutat pentru confiscare de către autoritățile din Germania.

În cauză, a fost întocmit dosar penal pentru săvârșirea infracţiunii de tăinuire, iar motorul în cauză, în valoare de 45.000 lei, a fost ridicat în vederea continuării cercetărilor de către polițiștii de frontieră.




Remus Negoi, senator USR Constanța: „Propun limitarea la maximum 5 ani a dreptului de rezervare a postului didactic pentru persoanele care îndeplinesc funcții publice”

Remus Negoi

Modelele de tristă amintire Klaus Iohannis – Crin Antonescu, care și-au ținut blocate posturile de profesori timp de 27 de ani, respectiv 24 de ani, trebuie să dispară din școli!v

Senatorul USR Constanța, Remus Negoi, a înaintat un proiect de lege ărin care să se limiteze dreptul de rezervare a postului didactic sau a catedrei, pentru persoanele care îndeplinesc funcții publice sau de demnitate publică, la o perioadă maximă de 5 ani.

„Am depus un proiect de lege, împreună cu colegul meu, senatorul Ștefan Pălărie, pentru limitarea dreptului de rezervare a postului didactic sau a catedrei, pentru persoanele care îndeplinesc funcții publice sau de demnitate publică, la o perioadă maximă de 5 ani.

Reglementările în vigoare permit acestor persoane să își rezerve postul pe toată durata ocupării funcției respective și nu numai, iar acest lucru generează efecte negative asupra sistemului educațional.

Blocarea pe termen nelimitat a unui număr semnificativ de posturi didactice de către politicieni determină dificultăți în organizarea și ocuparea catedrelor la nivelul unităților de învățământ. În lipsa unei limitări temporale clare, unitățile de învățământ sunt nevoite să apeleze la soluții temporare, care afectează calitatea actului educațional și stabilitatea personalului didactic.

Posturile blocate nu pot fi ocupate definitiv de alte cadre didactice, ceea ce afectează atât continuitatea procesului educațional, cât și posibilitatea dezvoltării carierei didactice pentru alte cadre calificate.

Prin proiectul de lege pe care l-am inițiat, am propus un interval de maximum 5 ani în care un cadru didactic titular poate apela la mecanismul juridic al rezervării postului sau catedrei, indiferent de perioadele sau numărul funcțiilor deținute care îi conferă acest drept. La finalul celor 5 ani, cadrul didactic care a avut rezervat postul trebuie să își manifeste opțiunea: fie se reîntoarce în sistemul de învățământ, fie continua activitatea în funcția sau demnitatea publică ocupată.

Modificarea legislativă propusă va asigura un echilibru între drepturile persoanelor care îndeplinesc funcții publice și nevoia de a asigura un sistem educațional funcțional și echitabil”, a transmisRemus Negoi.




Iată unde puteți arunca săptămâna aceasta deșeurile voluminoase, la Constanța

Polaris M Holding anunță că, între 3 și 9 februarie 2025, puteți depozita mobilier vechi, saltele, uși, obiecte sanitare, calorifere și alte deșeuri voluminoase în containerul amplasat în cartierul C.E.T., lângă Platforma 110, Aleea Egretei, bl. C2.

Dacă nu poți ajunge în această perioadă, poți preda deșeurile voluminoase oricând la Centrul de Colectare de pe B-dul Aurel Vlaicu nr. 290 A, între 08:00 – 16:30.

Telefon contact: 0723 372 163.




(VIDEO) Zeci de percheziții în dosarul Nordis. Mascații au descins și în mai multe locații din județul Constanța

Untitled-1

Astăzi, 3 februarie 2025,  procurorii DIICOT,  împreună cu ofițeri din cadrul Direcției de Combatere a Criminalității Organizate, pun în aplicare 65 de mandate de percheziție domiciliară pe teritoriul României și a Principatului Monaco (63  pe raza municipiului București și a județelor Ilfov, Constanța, Galați, Giurgiu, Bistrița Năsăud și Prahova).

Potrivit DIICOT este vorba un dosar penal privind săvârșirea infracțiunilor de constituirea unui grup infracțional organizat, delapidare cu consecințe deosebit de grave, spălare a banilor, evaziune fiscală,  înșelăciune cu consecințe deosebit de grave,  stabilirea cu rea-credință de către contribuabil a impozitelor, taxelor sau contribuțiilor, având ca rezultat obținerea, fără drept, a unor sume de bani cu titlu de rambursări sau restituiri de la bugetul general consolidat ori compensări datorate bugetului general consolidat, toate în formă continuată.

Cercetările efectuate până la această dată, vizând un număr de 72 de suspecți ( 40 de persoane fizice și 32 de persoane juridice) au relevat că, începând cu anul 2018, trei dintre suspecți au inițiat și constituit un grup infracțional organizat, structurat pe un model piramidal cu trei paliere, care a conceput și pus în aplicare un mecanism infracțional complex, constând în promovarea și dezvoltarea unor proiecte imobiliare sub acoperirea mai multor societăți comerciale, urmate de încasarea de sume de bani de la clienți (cumpărători), delapidarea fondurilor societăților, inducerea în eroare a cumpărătorilor cu ocazia executării ante-contractelor și contractelor de vânzare-cumpărare, evidențierea de operațiuni fictive în contabilitatea societăților controlate în scopul sustragerii de la plata taxelor și impozitelor datorate bugetului de stat și stabilirea cu rea-credință a taxelor (T.V.A.), având ca rezultat obținerea, fără drept, a unor sume de bani cu titlu de rambursări sau restituiri de la bugetul de stat ori compensări datorate bugetului general cauzându-se prejudicii societăților comerciale, clienților cumpărători și bugetului de stat. Fondurile financiare ilicite astfel obținute au fost supuse procesului de spălarea banilor.

Din investigațiile efectuate a rezultat că eșalonul secund al grupării de criminalitate organizată a fost format din persoane apropiate liderilor ( aflate în relație de rudenie sau prietenie), care au aderat la grupare și au sprijinit-o activ, prin diverse modalități, sub controlul și îndrumarea acestora, iar ultimul palier a sprijinit grupul infracțional organizat, pe anumite componente sau în anumite perioade, având atribuții de a întocmi documentația aferentă operațiunilor de vânzare a imobilelor, apartamentare, intabulare sau consultanță juridică (notari și avocați) și de a încasa sume de bani provenite din săvârșirea infracțiunii de delapidare, sub diferite titluri justificative.

Actele de urmărire penală au condus la constatarea faptului că, în perioada 2019-2024 liderii grupului infracțional organizat, prin intermediul a 5 societăți comerciale, au încasat de la clienți persoane fizice sau juridice cu titlu de avans în cadrul unor promisiuni bilaterale de vânzare-cumpărare,  respectiv contracte de vânzare-cumpărare (apartamente/parcări și mobilier), suma de peste  957.000.000 lei (peste 195 milioane euro). Fondurile astfel constituite au fost delapidate, de regulă într-un interval scurt de timp, prin transferuri către persoane fizice, membri ai grupului infracțional organizat, transferuri către persoane juridice, societăți afiliate structurii criminale,  plata de salarii, dar și diverse cheltuieli voluptorii,  în suma de aproximativ 346.000.000 lei și 2.400.000 euro.

În primele două situații, în majoritatea cazurilor, externalizarea fondurilor a avut la bază pretinse documente justificative, care să dea aparența legalității operațiunilor prin care sumele de bani au ieșit din patrimoniul  societăților (avans, dividende, restituire împrumut, cesiune părți sociale, respectiv înființarea și/sau preluarea a zeci de societăți pentru a simula operațiuni economice, astfel încât fonduri consistente având ca proveniență avansurile achitate de către clienți să poate fi externalizate sub aparența  unor contracte de prestări servicii sau achiziții de bunuri). Indiferent de traseul parcurs, sumele de bani au urmat aceeași destinație, conturile membrilor grupării și retragerea în numerar.

În același interval de timp, suspecții au indus în eroare, cu ocazia executării unor promisiuni de vânzare-cumpărare, acte adiționale și contracte de vânzare cumpărare având ca obiect imobile (apartamente) în cadrul unor ansambluri rezidențiale, mai multe persoane fizice și juridice, în mod direct sau indirect, prin intermediul angajaților societăților cu atribuții în vânzări, prin prezentarea ca adevărată a unor fapte mincinoase constând în finalizarea unor etape ale proiectelor, predarea apartamentelor către un număr mare de clienți, afirmarea unor procente mari de vânzări, respectiv epuizarea acestora, amânarea nejustificată și repetată a semnării contractelor prin prezentarea deformată a realității obiective și prin presarea clienților cumpărători să accepte alte termene și condiții dezavantajoase, invocarea unor impedimente inexistente la semnarea contractelor (neplata taxelor și impozitelor, argumente false privind întârzierea lucrărilor – vreme nefavorabilă, pandemie sau conflictul armat de la granița cu Ucraina). Manoperele frauduloase folosite de  membrii grupării de criminalitate organizată  în raport cu clienții au constat și în vânzarea imobilelor către alte persoane, condiționarea semnării contractelor de vânzare-cumpărare de asumarea unor noi obligații neinserate inițial în promisiunea de vânzare, cum ar fi cedarea folosinței locuințelor pe o perioadă lungă de timp, intenția de a folosi apartamentele edificate în interes propriu – pentru funcționarea hotelului, grevarea imobilelor de sarcini în favoarea unor terțe persoane sau membri ai grupării fără notificarea clientului , interdicția notării la cartea funciară a promisiunilor de vânzare-cumpărare, asumarea în scris a obligației de a nu face aprecieri publice asupra oricărui aspect al relațiilor contractuale sub sancțiunea plății unor daune de valori mari care descuraja orice demers judiciar al clienților.

Suspecții au recurs, de asemenea, la recompartimentări ale imobilelor pentru a îngreuna identificarea apartamentelor care au făcut obiectul  promisiunilor de vânzare, obstrucționarea accesului clienților în șantiere pentru a verifica stadiul lucrărilor, vânzarea în bloc a unui număr mare de apartamente către propriile societăți urmată la scurt timp de rezoluțiunea vânzării, în scopul needificării și/sau nepunerii la dispoziția clienților a imobilelor contractate. Astfel, membrii grupării de criminalitate organizată au produs  pagube materiale  substanțiale  clienților, corelativ cu obținerea de către ei a unor foloase patrimoniale injuste .

În baza aceleiași rezoluții infracționale, în mod repetat și la intervale diferite de timp, liderii grupului infracțional au dispus efectuarea în documentele contabile ale firmelor (persoane juridice cu calitatea procesuală de suspect) de  operațiuni fictive de achiziții, în scopul diminuării bazei impozabile și deducerii ilegale a taxei pe valoare adăugată.

Audierile se desfășoară la sediul DIICOT – Structura Centrală.

Acțiunea este realizată cu suportul jandarmilor Inspectoratului General al Jandarmeriei Române.

Facem precizarea că, pe parcursul întregului proces penal, persoanele cercetate beneficiază de drepturile și garanțiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum și de prezumția de nevinovăție.




RAZII la Mangalia, Neptun, Vama Veche și Costinești: Un șofer fără permis s-a ales cu dosar penal

Razii la Mangalia

Ieri, 1 februarie 2025, polițiști din cadrul Poliției Municipiul Mangalia, Secției 1 Poliție Neptun, Secției 2 Poliție Vama Veche – 2 Mai și cei ai Secției 3 Poliție Rurală Costinești au desfășurat acțiuni de amploare cu scopul de a preveni faptele cu violență, consumul de alcool și substanțe psihoactive, dar și pentru combaterea și prevenirea accidentelor rutiere.

Acțiunile s-au desfășurat în municipiul Mangalia, localitățile Pecineaga, Tuzla, Albești, 23 August, Neptun și Costinești.

În cadrul activităților derulate au fost legitimate peste 250 de persoane și au fost verificate tot atâtea vehicule.

În urma neregulilor constatate, au fost aplicate 107 sancțiuni contravenționale, în valoare totală de aproape 34.000 de lei.

De asemenea, au fost reținute în vederea suspendării două permise de conducere și au fost retrase două certificate de înmatriculare.

Totodată a fost constatată o infracțiune.

Astfel, la data de 1 februarie a.c., în jurul orei 19.00, polițiști din cadrul Poliției Municipiului Mangalia – Biroul Ordine Publică au identificat un bărbat, de 25 de ani, în timp ce conducea un autoturism dinspre Șoseaua Mangaliei către strada Matei Basarab, din municipiul Mangalia, fără a deține permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule.




Două fete s-au păruit într-un loc de joacă din Constanța. Poliția a deschis o anchetă

Loc de joacă

Polițiștii constănțeni au deschis un dosar penal după ce două minore s-au bătut într-un loc de joacă, cercetările fiind derulate după ce imaginile cu agresiunea au apărut în mediul online.

„Ca urmare a imaginilor apărute în spațiul public, în care două minore s-ar fi agresat fizic reciproc, în incinta unui loc de joaca din municipiul Constanța, Compartimentul de Relații Publice al Inspectoratului de Poliție Județean Constanța este abilitat să comunice următoarele:

La data de 1 februarie 2025, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Constanța  – Secția 3 Poliție s-au sesizat din oficiu cu privire la săvârșirea infracțiunii de lovirea sau alte violențe.

Cercetările în acest caz continuă, în vederea stabilirii împrejurărilor în care s-a produs evenimentul și luării măsurilor legale ce se impun”, transmite IPJ Constanța.




Nostalgia Party la Chianti Events & Leisure din Mangalia: „Te așteptăm să sărbătorim iubirea și distracția în stil nostalgic”

Chianty

Pe 15 februarie, la Chianti Events & Leisure din Portul Turistic Mangalia, de la orele 19.00 va avea loc evenimentul Nostalgia Party.

Organizatorii promit o atmosferă de neuitat, o seară magică, plină de hituri old-school, vibe-uri retro și amintiri.

Fie că vii singur, cu prietenii sau cu sufletul pereche, te așteptăm să sărbătorim iubirea și distracția în stil nostalgic.

Nu lăsa nostalgia să te ocolească – hai să retrăim împreună cele mai frumoase momente!„, transmit organizatorii evenimentului.

Veți avea:

  • Muzică retro
  • Cocktailuri speciale
  • Photo corner vintage
  • Atmosferă romantică & fun

Rezervări și detalii: 0747.339.348

 




Vlad Pascu, condamnat la 10 ani de închisoare. Are de plătit despăgubiri URIAȘE de aproape 2 milioane de euro. Decizia nu este definitivă

Sebi si Roberta

Judecătoria Mangalia s-a pronunțat, astăzi, în dosarul lui Vlad Pascu. Șoferul drogat, care a luat viețile a doi tineri și a rănit alți trei a fost condamnat la 10 ani de pușcărie.

Iată decizia instanței:

  • Condamnă pe inculpatul Pascu Matei – Vlad, fără antecedente penale, aflat în stare de arest preventiv la Penitenciarul Poarta Albă, la pedeapsa de 7 (șapte) ani închisoare pentru săvârşirea infracţiunii de ucidere din culpă a victimelor Olariu Andrei – Sebastian și Dragomir Roberta -Marina.
  • Condamnă pe inculpatul Pascu Matei – Vlad, cu datele de mai sus, la pedeapsa de 2 (doi) ani și 8 (opt) luni închisoare pentru săvârşirea infracţiunii de vătămare corporală din culpă comisă în dauna părților vătămate Ionescu Cristina – Ileana, Coniac Vlad – Alexandru, Bârzan Darius – Dumitru.
  • Condamnă pe inculpatul Pascu Matei – Vlad, cu datele de mai sus, la pedeapsa de 3 (trei) ani și 4 (patru) luni închisoare pentru săvârşirea infracţiunii de conducere a unui vehicul sub influența alcoolului sau a altor substanțe.
  • Condamnă pe inculpatul Pascu Matei – Vlad, cu datele de mai sus, la pedeapsa de 3 (trei) ani închisoare pentru săvârşirea infracţiunii de părăsire a locului accidentului.
  • Aplică inculpatului Pascu Matei – Vlad, cu datele de mai sus, pedeapsa cea mai grea, de 7 (șapte) ani închisoare, la care se adaugă un spor de 3 (trei) ani închisoare, reprezentând o treime din celelalte pedepse aplicate pentru infracţiunile concurente, și dispune ca inculpatul Pascu Matei – Vlad să execute în final o pedeapsă rezultantă de 10 (zece) ani închisoare.
  • Dispune executarea în regim de detenţie a pedepsei principale rezultante de 10 (zece) ani închisoare aplicată inculpatului Pascu Matei – Vlad prin prezenta sentinţă.
  • Deduce din pedeapsa principală rezultantă 10 (zece) ani închisoare aplicată inculpatului prin prezenta sentinţă, durata reţinerii (dispusă prin Ordonanța nr. 715858/19.08.2023 emisă de IPJ Constanța – Serviciul rutier – Biroul Accidente Rutiere) şi a arestării preventive, cu începere de la data de 19.08.2023 (data reținerii), la zi.

Admite în parte cererile părților civile de acordare a daunelor morale și dispune astfel:

Obligă partea responsabilă civilmente Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din România (BAAR), la plata următoarelor despăgubiri civile:

  • Către partea civilă Olariu Mihaela, in calitate de mamă a victimei Olariu Andrei – Sebastian, daune morale în cuantum de 250.000 euro;
  • Către partea civilă Olariu Valentin, in calitate de tata al a victimei Olariu Andrei – Sebastian, daune morale în cuantum de 250.000 euro;
  • Către partea civilă Olariu Maria – Selena, in calitate de sora a victimei Olariu Andrei – Sebastian, daune morale în cuantum de 80.000 euro;
  • Către partea civilă Olariu Maria, in calitate de bunica a victimei Olariu Andrei – Sebastian, daune morale în cuantum de 30.000 euro;
  • Către partea civilă Olariu Marin, in calitate de bunic al victimei Olariu Andrei – Sebastian, daune morale în cuantum de 30 000 euro;
  • Către partea civilă Tănase Andreea, in calitate de matusa a victimei Olariu Andrei – Sebastian, daune morale în cuantum de 30 000 euro;
  • Către partea civilă Dinu Gabriela, in calitate de matusa a victimei Olariu Andrei – Sebastian, daune morale în cuantum de 30 000 euro.
  • Către partea civilă Dragomir Cătălin-Ştefan, în calitate de tată al decedatei Dragomir Roberta-Maria, daune morale în cuantum de 250 000 euro;
  • Către partea civilă Dragomir Livia, în calitate de mamă a decedatei Dragomir Roberta-Maria, daune morale în cuantum de 250 000 euro;
  • Către partea civilă Dragomir Eva-Teodora, în calitate de soră a decedatei Dragomir Roberta-Maria, daune morale în cuantum de 80.000 euro;
  • Către partea civilă Voinea Ruxanda, în calitate de bunică a decedatei Dragomir Roberta-Maria, daune morale în cuantum de 30.000 euro;
  • Către partea civilă Voinea Marin, în calitate de bunic al decedatei Dragomir Roberta-Maria, daune morale în cuantum de 30.000 euro;
  • Către partea civilă Coniac Vlad-Alexandru, în calitate de persoană vătămată, daune morale în cuantum de 100.000 euro;
  • Către partea civilă Bârzan Darius-Dumitru, în calitate de persoană vătămată, daune morale în cuantum de 50.000 euro;
  • Către partea civilă Ionescu Cristina-Ileana, în calitate de persoană vătămată, daune morale în cuantum de 250.000 euro.

Respinge ca rămase fără obiect cererile de acordare a daunelor materiale efectuate de părțile civile Dragomir Cătălin-Ştefan, Dragomir Livia, Voinea Marin, Voinea Ruxanda, Ionescu Cristina-Ileana, Coniac Vlad-Alexandru, Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti, Spitalul Municipal Mangalia, Olariu Mihaela și Olariu Valentin. Respinge ca neîntemeiată cererea de intervenție formulată de FRAVA în interesul părților civile și respinge și cererea acestui intervenient de acordare a cheltuielilor judiciare.

Obligă, în baza art. 276 Cod de procedura penală rap. la art. 11 alin. 2 lit. e din Legea nr. 132/2017, partea responsabilă civilmente Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România la plata cheltuielilor judiciare astfel: către partea civilă Olariu Mihaela a sumei de 3000 lei, către partea civilă Olariu Valentin a sumei de 3000 lei, către partea civilă Olariu Maria Selena a sumei de 3000 lei, către partea civilă Olariu Maria a sumei de 2250 lei, către partea civilă Tănase Andreea a sumei de 2250 lei, către partea civilă Dinu Gabriela a sumei de 2250 lei, constând în onorariu de avocat (filele 62-70 vol. I dosar instan?ă).

Obligă pe inculpat la plata către stat a sumei de 5000 lei cu titlu de cheltuieli judiciare avansate în cauză – faza judecății. Cu drept de apel în termen de 10 zile de la data comunicării hotărârii, conform dispoziţiilor art. 410 alin. 1 Cod procedură penală. Pronunţată astăzi, 31.01.2025, prin punerea la dispoziţia părţilor şi a procurorului prin mijlocirea grefei instanţei, potrivit dispoziţiilor art. 405 alin.1 Cod procedură penală.




(VIDEO) Dr. Dan Lefter: „Ce fac consilierii PNL și primarul Cristian Radu este o BĂTAIE DE JOC la adresa cetățenilor care ne-au votat”

Dr Dan Lefter

În cadrul ședinței de consiliu local ce a avut loc astăzi pe un hol al primăriei Mangalia, chiar în fața ușii închise a primarului Cristian Radu, dr. Dan Lefter a făcut o scurtă declarație pe marginea situației tensionate.

„Sunt nou în această activitate în Consiliul Local Mangalia.

Dar ceea ce se întâmplă în ultima perioadă este o bătaie de joc nu doar la adresa colegilor mei, ci, direct, la adresa cetățenilor care ne-au votat pentru a-i reprezenta aici.

O ședință făcută pe genunchi, cu disprețul consilierilor PNL și al domnului primar care se ascunde în birou, după o ușă capitonată, este o bătaie de joc la adresa populației.

Cetățenii trebuie să înțeleagă că noi, cei pe care i-au votat, chiar încearcăm să facem ceva pentru o viață mai bună în Mangalia, dar că suntem sistematic împiedicați, abuziv, de aparatul administrativ și cei 8 consilieri PNL”, a spus dr. Dan Lefter.

Pe aceeași temă:

(VIDEO) Consilierii PSD, USR și AUR au RESPINS majorarea prețului gigacaloriei, PNL a votat „pentru”. Ședința s-a ținut în fața ușii primarului