9 noiembrie 2024 15:15

Centru de promovare la Mangalia: infrastructură la pământ şi haite de maidanezi, dar turişti foarte bine informaţi

Cu toţii ştim că litoralul sudic nu are multe de oferit turiştilor:  infrastructura este dezastruoasă, străzile sunt acoperite de gropi, trotuarele au dispărut, de ani buni, sub iarbă şi buruieni, numărul maidanezilor îl concurează pe cel al clienţilor hotelurilor, iar propunerile de entertainment sunt la pământ. În această situaţie, iată că primăria a găsit, totuşi, soluţia miraculoasă ce va salva turismul în sudul litoralului: va înfiinţa, în buricul Saturnului, un centru „de informare şi promovare turistică“, o investiţie de aproape 600.000 de lei. Centrul se va afla pe strada Greenport, în zona centrală a staţiunii, înfiinţarea sa fiind motivată de „stabilirea de direcţii strategice, astfel încât turismul să genereze un plus valoric inerent unei revitalizări economice, sociale, cultural-artistice şi turistice“. Proiectul va fi realizat cu fonduri europene (85%), guvernamentale (13%) şi de la primărie (2%).

Un proiect similar, plătit cu bani grei şi destinat unei bune informări a turiştilor ce aleg să stea la soare pe plajele din sudul litoralului românesc este cel al infochioşcurilor. Acestea au fost montate, în urmă cu câţiva ani, într-o serie de locaţii din Mangalia şi staţiuni. Totuşi, utilitatea lor nu a fost dovedită până acum, când cele câteva zeci de maşinării, ce ar fi trebuit să ofere detalii despre unităţi de cazare şi alimentaţie publică, puncte de atracţie turistică, informaţii utile (bancomate, oficii poştale, farmacii, schimb valutar), modalităţi de transport, cluburi şi alte modalităţi de agrement, sunt „decedate“ într-un număr mare.

Potrivit reprezentanţilor primăriei vorbim despre 26 de infochioşcuri, aflate în Mangalia – Hotel President, Sanatoriul Balnear, Cafe-Bar Maritimo, Hotel Solimar şi Hotel Laguna, în Saturn – în recepţiile hotelurilor Saturn şi Cleopatra, Venus – Palace, Afrodita, Dana, Calipso şi Sunquest, în staţiunea Neptun la hotelurile 2D şi Doina, respectiv în incinta Restaurantului Mediteraneeo, în staţiunea Olimp – Hotel Cocor, Hotel Holiday şi la Complexul de vile Mediteraneeo.

În fine, printr-un alt proiect al Consiliului Judeţean Constanţa, realizat în colaborare cu partenerii bulgari, a fost montat un infochioşc similar în faţa Muzeului de Arheologie. Infochioşcul a funcţionat numai câteva săptămâni.